Robienie z AC zamiast OC

Data: 2013-11-04 22:14:17
Autor: Sebastian Biały
Robienie z AC zamiast OC
Stuknął we mnie tramwaj. Juz pisałem.

Tramwaj ma OC w Ergo Hestia, w dodatku nie komunikacyjne tyko ogólne od działalności gospodarczej.

Internety mówią że Ergo Hestia to drugie miejsce od tylu w szybkości załatwiania spraw i czasem przedłużają do 90 dni. Wole tyle nie czekać.

Teraz sytuacja:
a) mam AC w PZU
b) szkodę zgłosiłem w ErgoHesti z OC sprawcy
c) warsztat już wysłał cesję na naprawę bezgotówkową do Hesti.
d) mija za chwile 2 tyg od szkody
e) policji nie było (zablokowałbym część miasta gdybym czekał - średnio czeka się na partol 1h z doświadczen własnych).

Pytania:
1) czy jest sens teraz iść do pzu i poprosić o naprawę z AC i szarpanie się z EH poza mną (oraz jako bonus samochód zastępczy, bo EH nie ma ochoty). Zdaje sie ze taki tryb wiekszośc AC ma. A ja mam "najlepszy wariant" w pzu.

2) czy da się to na tym etapie odkręcić do punktu 1) czy tez już za późno?

3) czy PZU w takiej sytuacji zmniejsza zniĹźki czy teĹź po wyszarpaniu kasy z EH wszystko wraca do normy?

Data: 2013-11-04 21:45:31
Autor: Przyjazny
Robienie z AC zamiast OC
On 2013-11-04 21:14, Sebastian Biały <heby@poczta.onet.pl> wrote:

Pytania:
3) czy PZU w takiej sytuacji zmniejsza zniżki czy też po wyszarpaniu kasy z EH wszystko wraca do normy?

Zasadniczo powinni po odzyskaniu pieniędzy oddać Ci zniżki, ale patrz
poniżej.

[...]

Nie spodziewaj się, że PZU będzie się przejmowało i przykładało do tego,
żeby odzyskać pieniędze od Hestii i przywrócić Ci zniżki. Będziesz
musiał się o to wykłócić (im nie zależy niestety, mimo że powinno jako
że jesteś ich klientem).

Data: 2013-11-04 22:20:22
Autor: RoMan Mandziejewicz
Robienie z AC zamiast OC
Hello Sebastian,

Stuknął we mnie tramwaj. Juz pisałem.
Tramwaj ma OC w Ergo Hestia, w dodatku nie komunikacyjne tyko ogólne od
działalności gospodarczej.

[...]

1) czy jest sens teraz iść do pzu i poprosić o naprawę z AC i szarpanie
się z EH poza mną (oraz jako bonus samochód zastępczy, bo EH nie ma ochoty).

Co to znaczy "nie ma ochoty"? Ja już przy pierwszym zawiadomieniu
poinformowałbym o żądaniu samochodu zastępczego a jeśliby się
ociągali, to wynająłbym z najdroższej wypożyczalni. Takie postawienie
sprawy znacząco przyspiesza likwidację szkody.

[...]

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2013-11-04 22:30:54
Autor: J.F.
Robienie z AC zamiast OC
Dnia Mon, 4 Nov 2013 22:20:22 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
Hello Sebastian,
[...]

Nie czytasz - to nie jest OC komunikacyjne.
Moze sie skonczyc tak ze Hestia sie wypnie, bo polisa tego nie
obejmuje i sadz sie ... z zajezdnia czy z motorniczym ? Ale zrobilbym podobnie - skoro nie potrafia przez miesiac przyslac
rzeczoznawcy, to niech ktos za to zaplaci :-)

J.

Data: 2013-11-04 23:21:10
Autor: RoMan Mandziejewicz
Robienie z AC zamiast OC
Hello J.F.,

[...]

Bez znaczenia - odpowiedzialność cywilna to odpowiedzialność cywilna.
Być może do dochodzenia przed sądem ale do wygrania bez problemu.

Moze sie skonczyc tak ze Hestia sie wypnie, bo polisa tego nie
obejmuje i sadz sie ... z zajezdnia czy z motorniczym ?

Oczywiście, że z zakładem komunikacyjnym jako właścicielem sprzętu i
pracodawcą obsługi.

Ale zrobilbym podobnie - skoro nie potrafia przez miesiac przyslac
rzeczoznawcy, to niech ktos za to zaplaci :-)

Dokładnie tak. Choćbym miał na to wziąć kredyt - koszt obsługi kredytu
również do zwrotu.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2013-11-04 23:32:13
Autor: Tomasz Pyra
Robienie z AC zamiast OC
Dnia Mon, 4 Nov 2013 23:21:10 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

[...]

Odpowiedzialność właściciela sprzętu coś słabo mi się widzi... Spora szansa
że tramwaj (jak jakiś nowszy) jest własnością banku, a przewoźnik go
leasinguje.

[...]

Równie dobrze może się skończyć tak że sąd uzna wyłaczną odpowiedzialność
motorniczego i wtedy zostajesz sobie z winnym motorniczym i bez pieniędzy.

To jest analogiczna sytuacja jakby listonosz jadąc na rowerze porysował
auto... Słabo widzę żeby odszkodowanie miała płacić poczta.

Data: 2013-11-04 23:39:29
Autor: RoMan Mandziejewicz
Robienie z AC zamiast OC
Hello Tomasz,

[...]

[...]

Nie jestem w stanie w tej chwili podeprzeć się jakimkolwiek paragrafem
ale z tego, co wiem, to odpowiedzialność za szkody wyrządzone przez
pracownika w pracy/podczas pracy zawsze odpowiada cywilnie pracodawca.
A potem może, w ramach obowiązującego prawa pracy, usiłować z
pracownika coś wydusić. Ale te możliwości są mocno ograniczone.
Na pracowniku ciąży natomiast odpowiedzialność karna w przypadku np.
świadomego i/lub celowego wyrządzenia szkody i/lub rażącego niedbalstwa.
Ale to inna broszka.

Zupełnie inną sprawą są umowy-zlecenia ale - mam nadzieję - motorniczy
jeszcze na takich warunkach nie pracują.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2013-11-04 23:48:45
Autor: Tomasz Pyra
Robienie z AC zamiast OC
Dnia Mon, 4 Nov 2013 23:39:29 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

Hello Tomasz,

[...]

[...]

Znalazłem i faktycznie.
Kodeks Pracy:
Art. 120.
§1. W razie wyrządzenia przez pracownika przy wykonywaniu przez niego
obowiązków pracowniczych szkody osobie trzeciej, zobowiązany do naprawienia
szkody jest wyłącznie pracodawca.

Zupełnie inną sprawą są umowy-zlecenia ale - mam nadzieję - motorniczy
jeszcze na takich warunkach nie pracują.

Internet mówi, że przynajmniej niektórzy tak pracują...

http://www.obeznani.pl/s/1/ile-zarabia-motorniczy-tramwaju
"natomiast motorniczy pracujący na własnej działalności gospodarczej
zatrudnieni w opraciu o umowę o współpracę z MPK Kraków S.A. mają 24zł/h
netto"

Data: 2013-11-05 00:31:02
Autor: RoMan Mandziejewicz
Robienie z AC zamiast OC
Hello Tomasz,

[...]

Czyli nie jest tak źle z moją sklerozą ;)

[...]

Szaleństwo :( Powinien być absolutny zakaz zawierania tego typu umów.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2013-11-05 00:43:59
Autor: Tomasz Pyra
Robienie z AC zamiast OC
Dnia Tue, 5 Nov 2013 00:31:02 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

[...]

No nie jest :-)

[...]

Swoją drogą to jest już oznaka że socjalistyczna hydra zaczyna żreć swój
własny ogon.

Skoro samorząd (czyli w praktyce państwo) ucieka się do tego typu haków, po
to tylko żeby nie odprowadzić danin które samo na siebie nałożyło, to to
już jest patologia.

Data: 2013-11-04 22:40:31
Autor: Sebastian Biały
Robienie z AC zamiast OC
On 2013-11-04 22:20, RoMan Mandziejewicz wrote:
Co to znaczy "nie ma ochoty"?

Już pisałem że w/g Ergo Hestii (i chyba prawa) tramwaj nie jest pojazdem mechanicznym. I wobec tego że nie posiada obowiązkowego ubezpieczenia OC, warunki ubezpieczenia sa inne. Mogę sobie samochód wynając, zapłacić za niego a potem żądać zwrotu pieniędzy (250zł x 90 dni to całkiem spora sumka). Potencjalne sądzenie się (nawet z perspektywy pewnej wygranej) z ubezpieczycielem uważam za kretyństwo, nie mam czasu.

 to wynająłbym z najdroższej wypożyczalni. Takie postawienie
sprawy znacząco przyspiesza likwidację szkody.

Wiem, ale istnieje ryzyko że w tym wypadku wypną dupę i poczekają na moją rekację, bo to nie jest OC tylko ubezpieczenie ogólne od działalności gospodarczej. Nie zależy mi na szybkosci, ale 90 dni na jakie wszyscy się powołują to zdrowe przegięcie. W PZU było szybciej.

Data: 2013-11-04 23:31:12
Autor: RoMan Mandziejewicz
Robienie z AC zamiast OC
[...]

Ale to nie jest Twój problem.

[...]

Ale masz czas żyć bez samochodu przez te 3 miesiące? Samochód
zastępczy należy Ci się bezdyskusyjnie.

 to wynająłbym z najdroższej wypożyczalni. Takie postawienie
sprawy znacząco przyspiesza likwidację szkody.
Wiem, ale istnieje ryzyko że w tym wypadku wypną dupę i poczekają na
moją rekację,

Ale skoro nie reagujesz i nie podnosisz kosztów ich lenistwa, to oni
nie mają motywacji do działania.

bo to nie jest OC tylko ubezpieczenie ogólne od działalności
gospodarczej. Nie zależy mi na szybkosci, ale 90 dni na jakie
wszyscy się powołują to zdrowe przegięcie. W PZU było szybciej.

Dobrze, ale powiedz mi, czego od nas oczekujesz w takim razie.
Pogłaskania po głowie i przyznania, że ONI to świnie?
Nie jesteśmy sejmem, nie obejmiemy tramwajów obowiązkowym
ubezpieczeniem OC komunikacyjnym.

Jesteś tu i teraz skazany na użeranie się na podstawie kodeksu
cywilnego. A obowiązkiem przedsiębiorstwa komunikacyjnego jest
naprawienie szkody - bez względu na to, czy i jak są ubezpieczeni. To
Ty określasz warunki graniczne a nie oni. Ty masz uzasadnione,
bezsporne roszczenie a ich zasranym obowiązkiem jest to roszczenie
zaspokoić. Bez względu na to, czy uczynią to za pośrednictwem
ubezpieczyciela czy bezpośrednio.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2013-11-04 23:27:40
Autor: Budzik
Robienie z AC zamiast OC
Osobnik posiadający mail heby@poczta.onet.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Tramwaj ma OC w Ergo Hestia, w dodatku nie komunikacyjne tyko ogólne od działalności gospodarczej.

A tramwaje są zwolnione z obowiązku posiadania komunikacyjnego OC?

--
Pozdrawia... Budzik
"Moi ludzie pracują na okrągło! Czasem nawet po 2, 3 godziny na dobę!!!"

Data: 2013-11-05 00:34:18
Autor: Tomasz Pyra
Robienie z AC zamiast OC
Dnia Mon, 4 Nov 2013 23:27:40 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):

[...]

Nie są objęte obowiązkowym OC, bo nie są pojazdami mechanicznymi.

Data: 2013-11-05 01:00:56
Autor: Budzik
Robienie z AC zamiast OC
Osobnik posiadający mail hellfire@spam.spam.spam napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

[...]

hihihihi
pokretnosc prawa.
To ciekawe, czym są...
Dzieki za wyjasnienie.

--
Pozdrawia... Budzik
"Jak mogę powiedzieć, co myślę, dopóki

Data: 2013-11-05 08:55:05
Autor: yabba
Robienie z AC zamiast OC
Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomości news:05112013.5F1AA902budzik61.poznan.pl...
[...]

To elementarne: Pojazdami niemechanicznymi albo niepojazdami mechanicznymi albo niepojazdami niemechanicznymi.

:)

--
Pozdrawiam,

yabba

-- -

Data: 2013-11-05 08:47:18
Autor: masti
Robienie z AC zamiast OC
Dnia pięknego Tue, 05 Nov 2013 00:34:18 +0100 osobnik zwany Tomasz Pyra
napisał:

Dnia Mon, 4 Nov 2013 23:27:40 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):

Osobnik posiadający mail heby@poczta.onet.pl napisał(a) w poprzednim
odcinku co następuje:

Tramwaj ma OC w Ergo Hestia, w dodatku nie komunikacyjne tyko ogĂłlne
od działalności gospodarczej.

A tramwaje są zwolnione z obowiązku posiadania komunikacyjnego OC?

Nie są objęte obowiązkowym OC, bo nie są pojazdami mechanicznymi.

ponieważ tramwaj to taki niby pociąg to od razu pytanie jak jest z pociągami? Bo wychodzi, że tak samo.

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2013-11-05 12:24:44
Autor: tck
Robienie z AC zamiast OC

napisał:

[...]

pociag na przejazdach z zalozen ma pierwszenstwo wiec ciezko zeby cos spowodowal...

--
pozdr

tck(at)top.net.pl

Data: 2013-11-05 11:26:12
Autor: masti
Robienie z AC zamiast OC

napisał:

[...]

trawmwaj też. Ale oprócz tego jest mnóstwo innych przypadków gdy może spowodować szkody

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2013-11-05 20:08:18
Autor: John Kołalsky
Robienie z AC zamiast OC

UĹźytkownik "tck" <tck@top.Wytnij.net.pl>

[...]

Tak samo jak pojazd z prawej

Data: 2013-11-05 17:11:59
Autor: Sebastian Biały
Robienie z AC zamiast OC
On 2013-11-04 22:14, Sebastian Biały wrote:
a) mam AC w PZU

Sprawa się rypła. Nie przyda mi się z prostego powodu: bez względu na to czy to regres czy coś innego termin zgłoszenia szkody wynosi 7 dni z AC i już.

Data: 2013-11-07 03:36:22
Autor: brooner
Robienie z AC zamiast OC
e) policji nie było (zablokowałbym część miasta gdybym czekał - średnio czeka się na partol 1h z doświadczen własnych).
 Nie wiem czy we wszystkich miastach odbywa się to tak samo, ale w Gdańsku przyjeżdża nadzór ruchu, motorniczy przekazuje mu dokumenty i zdaje relację co i jak, po czym jedzie dalej, nie czeka na policję, wraca po przekazaniu tramwaju np na pętli. Wiem, bo sam miałem kolizję z tramwajem i tak to się właśnie odbyło, ruch był wstrzymany może przez 10 minut, auto z nadzoru pojawiło się bardzo szybko, a na radiowóz czekaliśmy znacznie dłużej. Motorniczy oczywiście wraca na miejsce zdarzenia i zeznaje, dmucha, podpisuje papiery itp, ale cała procedura zaczyna się bez niego i ruch jest wstrzymany tylko na krótko.

Robienie z AC zamiast OC