[fotki] "Roboty dekarskie" - Karpaty Południowe sakwiarsko.

Data: 2017-09-10 15:13:29
Autor: Marek
[fotki] "Roboty dekarskie" - Karpaty Południowe sakwiarsko.
Nawiązuję do tytułu wątku Pawła, bo tematy się zazębiają. Niektóre zdjęcia
można by nawet niezauważenie wymienić między albumami :).
Kręciliśmy się niemal po tej samej okolicy, ale o dwa tygodnie wcześniej
i w nieco innej formule. W końcówce pojawia się też Tokaj i Góry Tokajskie
od dołu, oraz oczywiście Małe Pieniny (i Beskid Sądecki - grupa Radziejowej).
Więcej szczegółów wycieczki jest we wstępie do albumu, a jeszcze więcej
- w opisach zdjęć. Zapraszamy do rzucenia okiem.
Album jest tutaj: https://photos.app.goo.gl/sSWkqJp2vYzxlTOv1

--
Marek

Data: 2017-09-11 04:21:24
Autor: Zarazek
[fotki] "Roboty dekarskie" - Karpaty Południowe sakwiarsko.
Obejrzałem i przeczytałem (jak zwykle u was) z dużą przyjemnością i nawet społeczno-polityczne dygresje Komentatora Czarnej Kropki nie zepsuły mi tej sielanki. ;)

P.S. Czy w takiej bazie namiotowej to każdy może zanocować, czy to tylko dla przewodników/klubowiczów/harcerzy/itp?

Data: 2017-09-11 12:33:28
Autor: Marek
Zarazek napisał:
Obejrzałem i przeczytałem (jak zwykle u was) z dużą przyjemnością i nawet społeczno-polityczne dygresje Komentatora Czarnej Kropki nie zepsuły mi tej sielanki. ;)

Dzięki :).
Dygresji jest sporo (bo tak mam, jak zacznę klikać czy gadać), ale
"społeczno-politycznych" naliczyłem ze dwie (jeśli pominąć pisemną reakcję
Czarnego Okręgu).
Gdyby ktoś jednak był mniej tolerancyjny niż Ty, to stawiam akcent na fotkę
(z komentarzem) spod Wysokiej:
https://photos.app.goo.gl/fMv2pcqC0t7NQ8NW2 Wszystkim nam byłoby bliżej do sielanki przy takim podejściu :).

--
Marek

Data: 2017-09-11 18:15:51
Autor: ppontek
W dniu 2017-09-11 o 13:21, Zarazek pisze:

P.S. Czy w takiej bazie namiotowej to każdy może zanocować

Każdy.

PABLO

Data: 2017-09-11 15:08:23
Autor: kawoN
W dniu 11.09.2017 o 00:13, Marek pisze:
Nawiązuję do tytułu wątku Pawła, bo tematy się zazębiają. Niektóre zdjęcia
można by nawet niezauważenie wymienić między albumami :).

Rumuńsko się zrobiło w tym roku.
Świetny wypad i świetna relacja.
Niezłe dialogi :-)

pozdr.
kawoN

Data: 2017-09-11 12:38:39
Autor: Marek
kawoN napisał:

Rumuńsko się zrobiło w tym roku.

Nooo... co roku o podobnej porze robi się rumuńsko, bo i "Klubik...."
i my pętamy się tam w sierpniu, a potem publikujemy fotorelację.
Ale tym razem (choć działamy niezależnie i bez konsultacji) wyszło jak
na jednej wycieczce :).
Dzięki za miły komentarz. Również pozdrawiam.

--
Marek

Data: 2017-09-11 18:16:32
Autor: ppontek
[fotki] "Roboty dekarskie" - Karpaty Południowe sakwiarsko.
Jak zawsze z przyjemnością obejrzałem Wasze foty i przeczytałem relację.

PABLO

Data: 2017-09-11 12:50:57
Autor: Marek
ppontek napisał:

Jak zawsze z przyjemnością obejrzałem Wasze foty i przeczytałem relację.

Dzięki. To działa w obie trony :).
Za rok najprawdopodobniej zajrzymy na zachodni kraniec Karpat Południowych
i w G. Banackie. Charakter okolic Retezatu wymusza uważne przyjrzenie się
formule bikepackingowej. Na fotkach wydaje się mieć przewagę nad opcją
sakwiarską. Nawet tak odchudzoną jak nasza.
Choć jazda z betami non-stop nawet w tej formule wciąż przegrywa z jazdą
na lekko (i betami w krzakach), to Grupa Retezat-Godeanu raczej nie da nam
tego komfortu.

--
Marek

Data: 2017-09-11 22:07:56
Autor: ppontek
W dniu 2017-09-11 o 21:50, Marek pisze:

Za rok najprawdopodobniej zajrzymy na zachodni kraniec Karpat Południowych
i w G. Banackie [...].

Myślimy o tym samym :-)
Może nie koniecznie w przyszłym roku bo chciałbym stosować płodozmian. Karpaty na Ukrainie i Bałkany też czekają.

BTW: pieszo byłem w większości grup górskich w Rumunii, ale rowerowo odkrywam je na nowo. Trochę już się udało. Ograniczeniem są - umowna przejezdność oraz dzieci. Gdyby nie dzieci na głowie, poleciałbym po prostu po Łuku.

Pluję sobie w brodę, że przy okazji ponad 20 lat wędrówek nie robiłem notatek co do charakteru dróg, płajów, ścieżek. W miejsce styku Tarcu i Godeanu pasterze dojeżdżają samochodami, powinna być więc jakaś droga. Grzbietem Godeanu powinno dać się przejechać, podobnie w Małym Retezacie. Cernei też zapamiętałem jako łagodne. Niestety nawet bikepackingowo, jak nie ma chociaż ścieżki i jak jest pion to wolno to idzie. Np. Straja w Vulkanach nas dużo kosztowała. Mieliśmy włoić przez Miceię, ale zostawiłem to na "do trzech razy sztuka". Tym bardziej jak trzeba wciągnąć więcej niż jeden rower.

Ja mimo wszystko wolę opcję grzbietową. Na lekko z betami w krzalu, tak jak Wy to robicie jest efektywniej, ale dla mnie to takie zaliczanie szczytów z doskoku, a lubię wędrówkę grzbietami.

Ostatnimi laty, odkąd pasterze przerzucili się z koni i osłów na terenówki sieć górskich dróg stała się dostępniejsza dla rowerów.

PABLO

Data: 2017-09-12 11:44:10
Autor: Andrzej Ozieblo
W dniu 2017-09-11 o 00:13, Marek pisze:
[...]

Bardzo przyjemnie się ogląda/czyta. Świetny pomysł z komentującym dualizmem osobowym. :) Nieobca mi jest nuta zazdrości. Ja juz bym tak nie dał rady... a to korzonki a to serce. Na szczęście można poogladać innych.

Coś nie tak z datami. Jak rozumiem byliście w sierpniu, na początku. Czasem zdjęcia są datowane w sierpniu, częściej we wrześniu. I rozbieżność między Canonem i telefonem. Daty się łatwo ustawia w GP. Na różne sposoby. Warto sprawdzić czy dobrze jest ustawiona strefa czasowa, bo GP potrafi po jakims czasie sam przestawić kolejność zdjęć.

Data: 2017-11-02 01:24:03
Autor: Marek
[fotki i filmy] "Roboty dekarskie" - Karpaty Południowe sakwiarsko.
Napisałem:
Zapraszamy do rzucenia okiem.
Album jest tutaj: ...

Wcześniej niż zwykle wziąłem się za filmy. Tym razem od właściwej strony,
czyli chronologicznie. W efekcie i playlista powoli się zapełnia.
Oprócz prezentowanego tu filmu z Małych Pienin i Radziejowej jest tam już
przeglądówka z dojazdu i dwa filmy "górskie" - z "dachowania" w g. Sureanu
i w g. Cindrel.
Wziąłem sobie do serca uwagi o muzyce, więc w ostatnim na pierwszym planie
jest oryginalny dźwięk. Niestety, mimo cyfrowego filtra w kamerze sportowej
jest to także charkot wiatru na mikrofonie i przenoszony przez ramę hurkot
kół na podłożu (i hałas w napędzie). Trudno znaleźć złoty środek :).
Za to w ujęciach timelapse słychać tylko muzykę.
Playlista YT:
https://www.youtube.com/playlist?list=PL3eR6asgM8ipQBhU150HmPcB5aIRxEs9t

Data: 2017-11-07 10:38:34
Autor: Andrzej Ozieblo
W dniu 2017-11-02 o 09:24, Marek pisze:

Wcześniej niż zwykle wziąłem się za filmy.

Czy Ty przeszedłeś jakieś szkolenie filmowe. Może filmowcem jesteś. :) Na szum wiatru pomaga naklejenie fawałka futerka wokół mikrofonu. Zoom z kamerki sportowej? Muzyka bardzo dobrze dobrana. I w ogóle miło sie ogląda.

Data: 2017-11-10 12:11:40
Autor: Marek
Andrzej Ozieblo napisał:

Czy Ty przeszedłeś jakieś szkolenie filmowe. Może filmowcem jesteś. :)

Tak, chyba...
Przeczytałem fragmenty samouczków dla paru programów do edycji
wideo. A o operowaniu kadrem cośtam pamiętam ze studiów :).
Na szum wiatru pomaga naklejenie fawałka futerka wokół mikrofonu.

Ponoć. Ale jak okleić futerkiem kilka dziurek w małej kostce, chowanej na
dodatek do szkieletowej ramki?
Zoom z kamerki sportowej?

"Zoom" jest z "handycama". Gadaliśmy już o tym w wątku o wycieczce na Ostry.
W turystyce jadę na dwie kamery. A od niedawna na trzy, bo przybyła mi do
zestawu taka ze śmigłami.

Muzyka bardzo dobrze dobrana. I w ogóle miło sie ogląda.

A mi się miło czyta o takich reakcjach. Dzięki. Choć statystycznie moje
wypociny da się oglądać tylko przez ok. dwie minuty (tako rzecze "sztuczny
inteligent" - analityk kanału YT :) .

Zlepiłem do kupy kolejny film z tej wycieczki. Tym razem o pieszym wejściu
na dach gór Lotrului. Na tej liście resztki przyzwoitości nakazują zapodać
link tylko do fragmentu rowerowego, czyli z etapu przemieszczania się na
punkt wypadowy do następnego celu (równie nierowerowego).
https://youtu.be/gnUHPslnxys?t=4m23s

--
Marek

Data: 2018-08-18 09:58:10
Autor: Marek
[fotki i filmy] "Roboty dekarskie" - Karpaty Południowe sakwiarsko.
Zeszłoroczne filmy wciąż nie są w komplecie. Choć dociągnąłem tę dłubaninę
prawie do Małych Pienin, to jednak już linkami precla nie dręczyłem. Jak kogo
zainteresują te tasiemcowate historyjki, może je znaleźć na stosownej kanałowej
playliście.
A tu już kolejne wakacje się kończą, więc zaczynam powoli obrabiać materiał
z tegorocznego wypadu do Rumunii. Tym razem nietypowo, bo filmem ultrakrótkim
(co to jest, niecałe cztery minuty, przy mojej średniej?) i na dodatek "po
łebkach" :).
https://youtu.be/UZcCtAW0C3o

--
Marek

Data: 2018-09-20 00:50:31
Autor: Zarazek
[fotki i filmy] "Roboty dekarskie" - Karpaty Południowe sakwiarsko.
W dniu sobota, 18 sierpnia 2018 18:58:13 UTC+2 użytkownik Marek napisał:
https://youtu.be/UZcCtAW0C3o

Zapowiada się fajny materiał. Czy te 4 minuty to jest trailer, czy już gotowy produkt? ;)

Data: 2018-09-20 08:13:17
Autor: Marek
Zarazek napisał:

Zapowiada się fajny materiał. Czy te 4 minuty to jest trailer, czy już gotowy produkt? ;)

W tych kategoriach - to raczej trailer. Ale nie jednego filmu, tylko korowodu
tasiemców, które ciągną się i w realizacji (ostatnio zbieram nowy "rumuński"
materiał, zanim zdążę przekopać się przez poprzedniosezonowy) i w "percepcji
przekazu". Choć trafniej rzec, że to szybka ("po łebkach") odpowiedź na zew fuj zbuka.
Niestety, niedokładne "wytitanie" kwestii w dialogu z psami pasterskimi
ograniczyło ten materiał tylko do jednego konta.

--
Marek

Data: 2018-11-26 12:07:44
Autor: Marek
20 września 2018 17:13:20 UTC+2 użytkownik Marek napisał:

> Zapowiada się fajny materiał. Czy te 4 minuty to jest trailer, czy już gotowy produkt? ;)

W tych kategoriach - to raczej trailer. Ale nie jednego filmu, tylko korowodu tasiemców...

Wzięło mnie w końcu na odrobaczanie dysku i pierwszy "tasiemiec" gotów.
Zamiast jednak wrzucić to co jest do guglofotek, odkurzyłem konto na
Bloggerze. Ten serwis jest chyba najbliższy duchem starej Picasie.
https://tiny.pl/thr3n

--
Marek

Data: 2018-11-27 02:10:11
Autor: andrzej.ozieblo
W dniu poniedziałek, 26 listopada 2018 21:07:47 UTC+1 użytkownik Marek napisał:

[...]

Marku, super! Fotki i filmik. Chciałbym tak umieć robić, czyli filmować i obrabiać, filmy. I żal ściska, że ja już takie wyprawy się nie nadaję.

[fotki] "Roboty dekarskie" - Karpaty Południowe sakwiarsko.