Roboty drogowe, firma traci znaczna czesc zyskow - czy jest szansa na rekompensatę?

Data: 2009-10-07 11:59:19
Autor: Michał Gut
Roboty drogowe, firma traci znaczna czesc zyskow - czy jest szansa na rekompensatę?
Witam

mam problem i proszę o pomoc/podpowiedź/wskazówke:
Prowadzę małe przedsiębiorstwo zajmujące się handlem i usługami.
Urząd gminy remontował drogę prowadzącą do mojej firmy (znaczy nadal remontuje). Mozna się do niej dostać ale od strony obrzeża miasta (od strony pól rolniczych:)). Przez kilka miesięcy robót przychody mojego sklepu spadły o połowę (a po odliczeniu klientów na stałe umowy to przychód nie osiagnal nawet 40% analogicznego okresu ub roku (mimo, ze systematycznie z roku na rok rósł)). Na domiar złego spłacam zadłużenie w ZUS i generalnie zamkniecie tej drogi mocno mi podcięło skrzydła - sytuacja zrobiła się nieciekawa.
Plotka grzmiała, że mają zamknąć po tym remoncie drugą drogę główną miasta - ruch poszedłby wtedy prawie w całości koło mojego sklepu = w czasie trwania robót udałoby mi się odzyskać pozycję i przywrócić stabilną pracę firmie. W poniedziałek dowiedziałem się, że niestety nie dość że nie zamkną tamtej drogi (nie 'odkuję się') to jeszcze okazalo się (tym razem juz nie plotka) że w czerwcu przyszłego roku mają na ok 3-4 miesiące całkowicie rozkopać drogę przy mojej firmie i stracę dojazd całkowicie....
Konsekwencje tego są dość łatwe do przewidzenia. Nawet jeśli wykorzystają mały prywatny mostek do którego można się dostać przez osiedle - nikt absolutnie nie da rady do mnie dojechać...

Jestem teraz w kropce i nie wiem co robić.... Nie mogę zamknąć firmy (zawiesić działalnosci) na 4 miesiace bo mam podpisane umowy i firma musi działac. Samego sklepu tez nie zamkne - czynsz musze placic, a pracownik musi tez miec za co zyc - przeciez go nie zwolnie na 4 miesiace.... Moge sie dogadac i na miesiac wyslac go na urlop - a dalej?....

Moje pytanie jest nastepujace: czy mam szanse na jakas rekompensate np od urzedu miasta i gminy? googlalem za tym tematem ale niczego sensownego nie znalazlem.... tylko informacje o padajacych firmach z takiej przyczyny (slawetna lodz i jej rozkopane ulice). Czy mozna cos takiego uzyskac metodami pokojowymi lub pozwem?
Droga i remontowany most naleza do gminy. Gdzie z takim tematem sie probowac udac - burmistrz? rada miejska?

bede wdzieczny za wszelkie podpowiedzi....

--
-
pozdrawiający

Data: 2009-10-07 08:35:44
Autor: SzalonyKapelusznik
Roboty drogowe, firma traci znaczna czesc zyskow - czy jest szansa na rekompensatę?
On 7 Paź, 11:59, "Michał Gut"
<mic...@wytnijizostawsamadomenesircomp.pl> wrote:
[...]

Musisz wykazac ze roboty wykonywane sa za dlugo. Czyli ze moglyby byc
zrobione w miesiac lub dwa a beda trwaly 3-4.  To samo z planowanymi
dzialaniami. Jesli planuja je na 4 miesiace to czy z powodow
technicznych (nie wiem, ziemia dlugo stygnie) czy z powodow ze placa
im od RBH a firma jest szwagra wiceburmistrza.

Data: 2009-10-07 19:29:18
Autor: Michał Gut
[...]

tego nie wykaze - nie mam jak. ogolnie prace ida dosc sprawnie i moze skoncza przed terminem ale dla mnie to i tak porazka bo to juz kilka miesiecy. a te planowane roboty nie wiadomo ile potrwaja faktycznie....

sir

Roboty drogowe, firma traci znaczna czesc zyskow - czy jest szansa na rekompensatę?