Rock Shox

Data: 2009-08-19 21:39:36
Autor: Wojtek
Rock Shox
Strielok pisze:
Witam wszystkich :)

   Przez ostatnie 1,5 roku użytkowałem damper RS Bar 2.1 z powiększoną komorą. Jego prace oceniałem dotychczas jako dobrą, w miarę czuły, regulacja tłumienia powrotu. No, ale zaczęło mi brakować czegoś takiego jak blokada, która przydała by się po wjechaniu na asfalt.  No to kupiłem za w miarę fajna cenę RS Monarch 4.2. Nowiutki nie używany.
Dziś go zamontowałem i szok!!!!
1). To przecież jakieś gów...!!!!! co się dzieje myślę. Jego czułość w skali 0-10 oceniam na 2. To stary Bar wybierał niemal liście porównując do Monarcha to czułość starego teraz oceniam na 9.
Zamontowałem go (po problemie z tulejami oryginalnymi które nie chciały pasować do ramy- wykorzystałem stare) wyjeżdżam z bramy na krawężnik wysokości 3 cm i czyje sie jak bym był na sztywniaku!
Amor napompowałem do 110 psi i schodziłem aż do 50. Początkowo sag wynosił 20% przy 100-110 psi, przy 50 psi to już było ponad 50% a czułość nic się nie zmieniła!
Co może być powodem tak fatalnej pracy dampera! Czy to, że jest nowy i musi się dotrzeć!
Przejechałem na nim mało, może jakieś 500m głównie zjeżdżając i wjeżdżając na krawężniki małe wertepy. a amor twardy jak cholera, ugina się tam coś tyle że wiem ze to nie jest to.  3 godziny bawiłem się z ciśnieniem i nic nie pomogło.

2). Jeszcze jedno pytanie rozmiar dampera to 165 mm. W sklepie był opisany 165 o skoku 28mm.
Wydaj mi się ze te 28 mm to czeski błąd ze strony producenta. Na stronie sram'a podane jest 165 mm, skok 28mm a w nawiasie 1,5 cala- a 1,5 cala to przecież 38mm. Zmierzyłem długość tłoka i ma dokładnie 37 mm jak miał mało psi to dobiłem go dopiero na końcu- tak że ta gumka informująca o poziomie sag spadła z tłoka.
Sprawdzałem wszystkie damery o takim rozmiarze i każdy ma 38 mm nie ma żadnego co by miał inny skok.

Primo - pojeździć trochę. Można też looknąć czy oelum nie brakuje.
Wtóre - jeżeli długość tłoka to 37mm; skoku nie może mieć 38...

--
Pozdrawiam,
Wojtek

Dodaj cz do pota odpowiadając prywatnie

Data: 2009-08-19 21:41:43
Autor: Wojtek
Rock Shox
Wojtek pisze:

Wtóre - jeżeli długość tłoka to 37mm; skoku nie może mieć 38...

A tu rozmiary wg producenta:
http://www.sram.com/en/rockshox/rearsuspension/monarch/#tab1

Wygląda na to, że 165tka ma skok 28mm only...

Data: 2009-08-19 21:46:04
Autor: Wojtek
Rock Shox
Wojtek pisze:
Wojtek pisze:

Wtóre - jeżeli długość tłoka to 37mm; skoku nie może mieć 38...

A tu rozmiary wg producenta:
http://www.sram.com/en/rockshox/rearsuspension/monarch/#tab1

Wygląda na to, że 165tka ma skok 28mm only...

W morde, faktycznie chyba coś poknocili! Tutaj:
http://www.winstanleysbikes.co.uk/product/14035/RockShox_Monarch_42_Rear_Shock_2009

Można kupić 165/38mm

Zastanawia mnie natomiast jak tłok może być krótszy od skoku

Data: 2009-08-19 22:34:12
Autor: Strielok
Rock Shox

[...]

 Właśnie mnie to też zastanawia. Faktycznie na stronie sram'a podają 28mm ale zaraz obok w nawiasie jest 1,5 cala co= 38mm.

Pzdr
Maciek

Rock Shox