Rock Shox tłumienie TurnKey vs Motion Control

Data: 2009-03-28 09:16:22
Autor: Hautameki
Rock Shox tłumienie TurnKey vs Motion Control
Witam

Jestem już bliski zakupu amortyzatora. Wybieram pomiędzy:
- Rock Shox Tora 318
- Rock Shox Recon SL
- Rock Shox Reba SL

Ktoś pisał, że jak RS to koniecznie z tłumieniem Motion Control.
Akurat tak się składa, że najbardziej odpowiada mi  Rock Shox Recon
SL, który posiada system TurnKey. Czy jest jakaś duża różnica pomiędzy
tymi systemami?
Reba jest ciut za droga, z kolei Tora zbyt ciężka ;-) Oszaleć można :)

dzięki za wyczerpujące odpowiedźi, ułatwią mi podjęcie dobrej decyzji.

Data: 2009-03-28 18:42:41
Autor: ...::QRT::...
Dnia Sat, 28 Mar 2009 09:16:22 -0700 (PDT), Hautameki napisał(a):

[...]

Tlumik powrotu jest taki sam (regulowany). Różnica jest w tlumiku kompresji
a konkretnie jego braku. Poprostu turnkey jest zwykla blokada, natomiast MC
mozna regulować. Zarówno stopien tłumienia kompresji (czy wiedelac ma byc
czuly ale bujac, czy tez mniej bujac przy jednoczesnej utracie czulości -
az do zupelnej blokady) jak i prog uderzenia przy ktorym blokada sie
otworzy (floodgate).  Daje to duze mozliwosci ustawienia widelca aby zapobiec bujaniu czy tez
nurkowaniu. Jednak jak wspomnilem jest to okupione czuloscia dzialania i z
tego wzgledu nie kozystam z dobodziejstw MC choc mam taka mozliwosc.

Data: 2009-03-28 11:26:16
Autor: Hautameki
Rock Shox tłumienie TurnKey vs Motion Control
On 28 Mar, 18:42, "...::QRT::..." <ni...@m.mejla> wrote:

[cut]

Daje to duze mozliwosci ustawienia widelca aby zapobiec bujaniu czy tez
nurkowaniu. Jednak jak wspomnilem jest to okupione czuloscia dzialania i z
tego wzgledu nie kozystam z dobodziejstw MC choc mam taka mozliwosc.

Z tej odpowiedźi na pewno skorzysta jeszcze wiele osób takich jak
ja ;-)
Czyli sugerujesz, że choć system MC pozwala na precyzyjne dobranie
twardości widelca to spokojnie można się bez niego obyć?

Data: 2009-03-28 19:37:33
Autor: ...::QRT::...
Dnia Sat, 28 Mar 2009 11:26:16 -0700 (PDT), Hautameki napisał(a):

[...]

na twardość widelca  w tym wypadku wpływa cisnienie w komorze powietrznej
(lub sprężyna). Tłumienie kompresji jest nieco czym innym. Ale ciezko mi to wytłumaczyć. Poprostu tłumik MC ogranicza bujanie i
nurkowanie widelca ale okupione jest to czułością działania. Oczywiscie
mozna sie bez tego obejść - ja np tłumika kompresji nie używam bo wole
widelce czułe, sportowcem nie jestem i nie przerażają mię straty energii
powodowane przez bujanie :) Ale zaznaczam iż niektórzy bardzo sobie jednak ów tłumik kompresji cenią.

Data: 2009-03-28 19:54:39
Autor: ...::QRT::...
Dnia Sat, 28 Mar 2009 19:37:33 +0100, ...::QRT::... napisał(a):

[...]

Jednak spróbuje :)
Tłumik kompresji pozwala regulować prędkość z jaką widelec reaguje na
uderzenia. Właczony tłumik kompresji reguluje czy widelec sie ugina wolno
czy szybko (niezależnie od twardości ustawionej sprężyną) - poprostu
reguluje maksymalną ilość oleju jaka może przez niego przepłynąć w danym
czasie. Czyli działa to tak ze tłumik kompresji usztywnia widelec powodując
iż jest zamulony, albo nawet zablokowany. Regulacja floodgate z kolei pozwala ustawić przy jakiej sile uderzenia
tłumik kompresji sie wyłączy - ustawia sie siłe przy której olej znów
zaczyna szybciej przepływać. Jak duża ma być to siła można ustawić. Czyli w teorii - nie buja ale za to na dziurach czy korzeniach widelec
działa. W praktyce widelec jest zamulony i na drobne nierówności nie
reaguje. Ja osobiscie nie przepadam za takimi ustawieniami. Ale jak pisałem
niektórzy sobie chwalą.

Data: 2009-03-28 22:35:08
Autor: Maciorra
....::QRT::... napisał:

Regulacja floodgate z kolei pozwala ustawić przy jakiej sile uderzenia
tłumik kompresji sie wyłączy - ustawia sie siłe przy której olej znów
zaczyna szybciej przepływać. Jak duża ma być to siła można ustawić.

Tak z kronikarskiego obowiązku: floodgate w tłumikach MC w tańszych
widelcach (Tora, Recon) jest ustawiony fabrycznie i nie da się go
regulować.

--
Pozdrrawiam
Maciorra

It's a long way to the top!!!

Data: 2009-03-30 07:07:42
Autor: Hautameki
Rock Shox tłumienie TurnKey vs Motion Control
On 28 Mar, 20:37, "...::QRT::..." <ni...@m.mejla> wrote:

Dzisiaj zupełnie od niechcenia wpadłem do sklepu rowerowego w swoim
mieście, a tam czekała na mnie Reba SL z 2008 roku w świetnej cenie ;-
Nabyłem ów widelec za 1133.10zł :D Właśnie się montuje w serwisie,
ahhhhh jaki ja jestem zadowolony! :)))

Data: 2009-03-30 07:32:34
Autor: player
On 30 Mar, 16:07, Hautameki <hautam...@gmail.com> wrote:

[...]

To faktycznie dobra cena :)

--
jay

Data: 2009-03-30 11:26:33
Autor: Hautameki
On 30 Mar, 16:32, player <bad-bi...@gazeta.pl> wrote:
> [...]

> mieście, a tam czekała na mnie Reba SL z 2008 roku w świetnej cenie ;-
> Nabyłem ów widelec za 1133.10zł :D Właśnie się montuje w serwisie,

Cena jest naprawdę niska, aż nabieram podejrzeń czemu tak tanio.
Chłopaki mają ceny zawsze dużo wyższe niż sklepy internetowe. No nic,
tylko się cieszyć ;-)

Data: 2009-03-30 11:52:19
Autor: player
On 30 Mar, 20:26, Hautameki <hautam...@gmail.com> wrote:

Cena jest naprawdę niska, aż nabieram podejrzeń czemu tak tanio.
Chłopaki mają ceny zawsze dużo wyższe niż sklepy internetowe. No nic,
tylko się cieszyć ;-)

W grudniu na alledrogo tez za tyle byś kupił ale potem jak kursy
poszły w góre to i ceny na necie.

--
jay

Data: 2009-03-30 21:20:44
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Dnia 30.03.2009 20:52 użytkownik player napisał :
[...]

W grudniu na allegro były po 1150 zł.

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-03-30 21:29:29
Autor: amrac
player pisze:
[...]

Mnie poczta zrobiła w jajo (a może i sprzedawca-sprawa w toku, jeśli wyjdzie wałek to się pochwalę) przez co nie kupiłem. Były po 1150 zl (z manetką) a teraz po 1400...innymi słowy zostałem bez widelca:(

Data: 2009-03-30 20:18:07
Autor: kml

Użytkownik "Hautameki" <hautameki@gmail.com> napisał w wiadomości news:f5e5682a-59fc-4339-a85c-b90047663cb3z14g2000yqa.googlegroups.com...
[...]

To kup jeszcze brunox DEO i regularnie psikaj lagi - będzie git :)

kml
http://endurorider.pl OD NOWA!
Last update 15/03/2009

Data: 2009-03-30 11:28:40
Autor: Hautameki
On 30 Mar, 20:18, "kml" <AflyS...@gaOzeFta.lp> wrote:
Użytkownik "Hautameki" <hautam...@gmail.com> napisał w wiadomościnews:f5e5682a-59fc-4339-a85c-b90047663cb3z14g2000yqa.googlegroups.com...
[...]

Uuuu super sprawa ten preparat, dzięki wielkie za info, na pewno sobie
sprawię ;-)
Przed każdą wyprawą Rebka będzie lśnić jak psie kule na wiosnę ;-))

A już tak zupełnie poza tematem to chyba sobie kupię to cudo
http://www.airzound.pl/

Data: 2009-03-30 11:51:26
Autor: player
On 30 Mar, 20:28, Hautameki <hautam...@gmail.com> wrote:

A już tak zupełnie poza tematem to chyba sobie kupię to cudohttp://www.airzound.pl/

Nie polecam! U mnie padło po prawie roku.

--
jay

Data: 2009-03-30 21:24:13
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Dnia 30.03.2009 20:18 użytkownik kml napisał :
To kup jeszcze brunox DEO i regularnie psikaj lagi - będzie git :)

Kupiłem ten preparat w pewnym sklepie w Krakowie, tylko nie wiem czy nie przepłaciłem. Czy 16 zł to dużo? Przy okazji, kupując zauważyłem, że plomba na zatyczce jest zerwana, na prośbę o zamknięty pojemnik sprzedawca rzucił coś tam, że oni czasem testują czy działa, bo bywa, że są popsute. :-D

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-03-30 14:53:27
Autor: Przemek
On 30 Mar, 21:24, "Mikołaj \"Miki\" Menke" <m...@menek.one.pl> wrote:

[...]

ja widziałem w stacjonarnym 11,50zł. Od września zdrożał o 50gr.

pozdr

Data: 2009-03-31 07:19:05
Autor: kml

Użytkownik ""Mikołaj \"Miki\" Menke"" <miki@menek.one.pl> napisał w wiadomości news:tri7a6-b9f.ln1menek.one.pl...
[...]

Szwajcarska jakość LOL.

kml
http://endurorider.pl OD NOWA!
Last update 15/03/2009

Data: 2009-03-28 14:59:51
Autor: player
[...]

Hmm no fajnie żeby tak było, ale w torze 318 masz regulację komprechy
0 - 1 czyli
albo blokada albo nie. No i w tym przypadku co daje MC ?

--
pozdro.
jay

Data: 2009-03-28 23:09:45
Autor: Maciorra
player napisał(a):

Hmm no fajnie żeby tak było, ale w torze 318 masz regulację komprechy
0 - 1 czyli
albo blokada albo nie. No i w tym przypadku co daje MC ?

Ale to tylko w wersji z poplock, w wersji bez manetki, albo z poplock adjust
mozesz sobie ustawic dowolnie...

--
Pozdrrawiam
Maciorra

It's a long way to the top!!!

Data: 2009-03-29 07:33:11
Autor: kml

Użytkownik "Maciorra" <maciorra@gazeta.kropsztal.pl> napisał w wiadomości news:gqm77d$bpp$1inews.gazeta.pl...
player napisał(a):

[...]

Żeby było jasne: MANETKĘ POP LOCK TEŻ MÓŻNA REGULOWAĆ za pomocą linki. PLA ma tę zaletę, że można to robić w locie a w PL trzeba używać narzędzi.

kml
http://endurorider.pl OD NOWA!
Last update 15/03/2009

Rock Shox tłumienie TurnKey vs Motion Control