Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   RockShox Reba SL, brak blokady skoku

RockShox Reba SL, brak blokady skoku

Data: 2011-01-26 22:43:10
Autor: piecia aka dracorp
RockShox Reba SL, brak blokady skoku
Witam
Mój amortyzator Reba SL Dual Air przestał dobrze działać a dokładnie system tłumienia nie działa. Bez względu na pozycję pokrętła amortyzator ciągle się ugina. Kręcenie imbusem wewnątrz nie daje żadnych efektów. Blokada kompresji nie zaskakuje.

W sumie wszystko się zaczęło od kiedy kumpel w wakacje pokręcił całą główką w której jest ów system Motion Control. Od tamtego czasu blokada działała trochę inaczej. Trudno mi teraz dokładnie powiedzieć co mi nie pasowało.
Sam amortyzator od kiedy go kupiłem(grubo ponad rok) nie był serwisowany. I pewnie w tym tkwi problem. Z jednej strony się zastanawiam czy robić samemu czy dać do serwisu.
Po ostatnim serwisie koła stwierdziłem że lepiej samemu to zrobić ale z drugiej strony amor jest raczej trochę bardziej skomplikowany wewnątrz.
Tak teraz sobie przeglądam instrukcję z Harfy, i tam piszą żeby po 100h jazdy wymieniać olej. Raczej się trochę spóźniłem.
Jakaś rada? Ktoś gdzieś udokumentował serwisowanie Reby SL Dual Air?

--
piecia aka dracorp
pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu

Data: 2011-01-27 02:39:22
Autor: _witek
RockShox Reba SL, brak blokady skoku
On 26 Sty, 23:43, piecia aka dracorp <imie.nazwi...@wp.eu> wrote:

Po ostatnim serwisie koła stwierdziłem że lepiej samemu to zrobić ale z
drugiej strony amor jest raczej trochę bardziej skomplikowany wewnątrz.
Tak teraz sobie przeglądam instrukcję z Harfy, i tam piszą żeby po 100h
jazdy wymieniać olej. Raczej się trochę spóźniłem.
Jakaś rada? Ktoś gdzieś udokumentował serwisowanie Reby SL Dual Air?

Amor w środku jest prosty jak konstrukcja cepa. Po roku dość
intensywnego użytkowania rozbierałem go pierwszy raz w życiu
posiłkując się fabryczną instrukcją, i nie było żadnych problemów.
Zalałem syntetycznym CASTROL-em o gęstościach zgodnych z instrukcją -
działa lepiej, niż nowy.  Syntetyczny Castrol - bo taki akurat był w
pobliskim sklepie motocyklowym. Zapewne każdy motocyklowy olej do
zawieszeń będzie dobry, choć sprzedawca twierdził, że do rowerów
wszyscy biorą syntetyki. Nie znam się, nie wypowiadam się :-) Przy
okazji wymieniłem wszystkie o-ringi - w sklepie z uszczelkami komplet
kosztował coś koło 2 PLN, wszystko standardowe rozmiary. W moim
przypadku po roku amor miał problemy z trzymaniem ciśnienia, tłumik
też nie działał jak trzeba - po zablokowaniu skoku trochę się tylko
utwardzał pomimo maksymalnego ustawienia floodgate. No, ale jeździłem
nie tylko po bułki do sklepu, więc miał prawo :-) Generalnie, po roku
warto rozebrać choćby po to, żeby wyczyścić te uszczelki z gąbki w
dolnych goleniach (nie wiem jak to się poprawnie po polsku nazywa). U
mnie był tam totalny syf pomimo regularnego używania Brunoxa Deo. Do
wykręcania tych korków/główek z pokrętłami dobrze jest używać kluczy
nasadowych, płaskim łatwo uszkodzić korek, który jest z miękkiego
aluminium.
Pierwszy raz dłubanie w amorze zajęło mi z dwa popołudnia. Teraz mając
zapas o-ringów i oleju robię to w dwie godziny, z czego połowa schodzi
na demontaż/montaż amortyzatora. Amortyzator, im lepszy, tym częściej
trzeba do niego zaglądać, wię chyba warto się samemu pobawić w
serwis..
Pzdr.

Data: 2011-01-27 08:51:14
Autor: kml
RockShox Reba SL, brak blokady skoku

Użytkownik "piecia aka dracorp" <imie.nazwisko@wp.eu> napisał w wiadomości news:ihq81u$q5n$1news.onet.pl...

Sram.com/tech i tam masz manuala serwisowego

YT: sramtech (filmy serwisowe(

www.all-mountain.pl to samo tylko w innej skórce (pike)

MC jest bardzo przyjazny w serwisowaniu. Jeżeli nie masz tendencji do urywania/ukręcania elementów to bedzie ok. Potrzebujesz "kombinerki" do pierścieni Segera oraz olej - polecam Motul, jest naprawdę ok. Sprawdź w jakim stanie masz uszczelki, może warto je wymienić od razu?


--
pozdrawiam
kml
http://endurorider.pl Beskidy na rowerze.
4/10/2010 test Samsung Solid B2100

Data: 2011-01-27 09:35:11
Autor: piecia aka dracorp
RockShox Reba SL, brak blokady skoku
Dnia Thu, 27 Jan 2011 08:51:14 +0100, kml napisał(a):

Sram.com/tech i tam masz manuala serwisowego
Coś źle szukałem, bo chyba nie te pliki pościągałem.

www.all-mountain.pl to samo tylko w innej skórce (pike)
Dzięki, a nie myślałeś nad jakimś pdf dla potomności.



--
piecia aka dracorp
pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu

Data: 2011-01-27 11:55:16
Autor: kml
RockShox Reba SL, brak blokady skoku

Użytkownik "piecia aka dracorp" <imie.nazwisko@wp.eu> napisał w wiadomości news:pan.2011.01.27.09.35.11dracorp.one.pl...
Dnia Thu, 27 Jan 2011 08:51:14 +0100, kml napisał(a):

Sram.com/tech i tam masz manuala serwisowego
Coś źle szukałem, bo chyba nie te pliki pościągałem.

www.all-mountain.pl to samo tylko w innej skórce (pike)
Dzięki, a nie myślałeś nad jakimś pdf dla potomności.

Kutwa, to NIE jest moja strona przeca :> Napisz autora to może wygeneruje PDF'a :) PDF masz na stronie SRAMA i są _naprawdę_ dobre.


--
pozdrawiam
kml
http://endurorider.pl Beskidy na rowerze.
4/10/2010 test Samsung Solid B2100

Data: 2011-01-27 12:06:57
Autor: bans
RockShox Reba SL, brak blokady skoku
W dniu 2011-01-27 11:55, kml pisze:

Kutwa, to NIE jest moja strona przeca :>

No już, już, nie gorączkuj się, tu jest internet, mało kto sie z geby zna ;)

Statystycznie gdy ktoś podaje linka w tym stylu to pierwsze skojarzenie jest, że to jego.

Gdybyś podał linka o szydełkowaniu, to pewnie od razu rozpoznalibyśmy, że to nie twoja strona ;)



--
bans

Data: 2011-01-27 12:12:36
Autor: kml
RockShox Reba SL, brak blokady skoku

Użytkownik "bans" <goc@o2.pl> napisał w wiadomości news:ihrk0r$au$1mx1.internetia.pl...
W dniu 2011-01-27 11:55, kml pisze:

Kutwa, to NIE jest moja strona przeca :>

No już, już, nie gorączkuj się, tu jest internet, mało kto sie z geby zna ;)

Statystycznie gdy ktoś podaje linka w tym stylu to pierwsze skojarzenie jest, że to jego.

Poza tym, że link który dałem jest INNY od tego co mam w podpisie to wszystko ewidentnie wskazuje na to, że to moja strona <lol>


--
pozdrawiam
kml
http://endurorider.pl Beskidy na rowerze.
4/10/2010 test Samsung Solid B2100

Data: 2011-01-27 12:15:26
Autor: bans
RockShox Reba SL, brak blokady skoku
W dniu 2011-01-27 12:12, kml pisze:

Poza tym, że link który dałem jest INNY od tego co mam w podpisie to
wszystko ewidentnie wskazuje na to, że to moja strona <lol>

A kiedy wyszła ustawa zakazująca mieć więcej niż jedną stronę www? :P


--
bans

Data: 2011-01-27 15:58:43
Autor: kml
RockShox Reba SL, brak blokady skoku

Użytkownik "bans" <goc@o2.pl> napisał w wiadomości news:ihrkgo$1fd$1mx1.internetia.pl...
W dniu 2011-01-27 12:12, kml pisze:

Poza tym, że link który dałem jest INNY od tego co mam w podpisie to
wszystko ewidentnie wskazuje na to, że to moja strona <lol>

A kiedy wyszła ustawa zakazująca mieć więcej niż jedną stronę www? :P

Jak bym miał więcej niż jedną to bym się od razu chwalił :)


--
pozdrawiam
kml
http://endurorider.pl Beskidy na rowerze.
4/10/2010 test Samsung Solid B2100

Data: 2011-01-27 12:25:38
Autor: piecia aka dracorp
RockShox Reba SL, brak blokady skoku
Dnia Thu, 27 Jan 2011 12:12:36 +0100, kml napisał(a):

Poza tym, że link który dałem jest INNY od tego co mam w podpisie to
wszystko ewidentnie wskazuje na to, że to moja strona <lol>
Przepraszam, to się więcej nie powtórzy.




--
piecia aka dracorp
pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu

Data: 2011-01-27 15:58:07
Autor: kml
RockShox Reba SL, brak blokady skoku

Użytkownik "piecia aka dracorp" <imie.nazwisko@wp.eu> napisał w wiadomości news:pan.2011.01.27.12.25.38dracorp.one.pl...
Dnia Thu, 27 Jan 2011 12:12:36 +0100, kml napisał(a):

Przepraszam, to się więcej nie powtórzy.

No bez przesady, przecież się wygłupiam nieco :P


--
pozdrawiam
kml
http://endurorider.pl Beskidy na rowerze.
4/10/2010 test Samsung Solid B2100

Data: 2011-01-27 17:24:24
Autor: piecia aka dracorp
RockShox Reba SL, brak blokady skoku
Dnia Thu, 27 Jan 2011 15:58:07 +0100, kml napisał(a):

No bez przesady, przecież się wygłupiam nieco :P
Całe szczęście bo już się bałem pisać.

I jak kiedyś ludzie przekazywali emocje gdy nie używali emotek?

--
piecia aka dracorp
pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu

Data: 2011-01-27 19:40:27
Autor: kml
RockShox Reba SL, brak blokady skoku

Użytkownik "piecia aka dracorp" <imie.nazwisko@wp.eu> napisał w wiadomości news:ihs9o8$pu6$1news.onet.pl...
Dnia Thu, 27 Jan 2011 15:58:07 +0100, kml napisał(a):

No bez przesady, przecież się wygłupiam nieco :P
Całe szczęście bo już się bałem pisać.

I jak kiedyś ludzie przekazywali emocje gdy nie używali emotek?

Były z tym takie problemy, że wymyślono emotki :)


--
pozdrawiam
kml
http://endurorider.pl Beskidy na rowerze.
4/10/2010 test Samsung Solid B2100

Data: 2011-01-27 21:12:45
Autor: bans
RockShox Reba SL, brak blokady skoku
W dniu 2011-01-27 15:58, kml pisze:

Przepraszam, to się więcej nie powtórzy.

No bez przesady, przecież się wygłupiam nieco :P

Nie broń nas, zachowaliśmy się jak gówniarze!


--
bans

Data: 2011-01-27 10:18:30
Autor: bans
RockShox Reba SL, brak blokady skoku
W dniu 2011-01-27 08:51, kml pisze:

www.all-mountain.pl

A, widzę, że te same okolice objeżdżamy :)

--
bans

Data: 2011-01-27 11:53:36
Autor: kml
RockShox Reba SL, brak blokady skoku

Użytkownik "bans" <goc@o2.pl> napisał w wiadomości news:ihrdlg$o2s$1mx1.internetia.pl...
W dniu 2011-01-27 08:51, kml pisze:

www.all-mountain.pl

A, widzę, że te same okolice objeżdżamy :)

Autor strony objeżdza :P


--
pozdrawiam
kml
http://endurorider.pl Beskidy na rowerze.
4/10/2010 test Samsung Solid B2100

Data: 2011-01-27 12:04:38
Autor: bans
RockShox Reba SL, brak blokady skoku
W dniu 2011-01-27 11:53, kml pisze:

A, widzę, że te same okolice objeżdżamy :)

Autor strony objeżdza :P

No coś mi właśnie nie grało, ale nie wiedziałem, co :)

--
bans

Data: 2011-01-27 09:01:14
Autor: ...::QRT::...
RockShox Reba SL, brak blokady skoku
Dnia Wed, 26 Jan 2011 22:43:10 +0000 (UTC), piecia aka dracorp napisał(a):

Witam
Mój amortyzator Reba SL Dual Air przestał dobrze działać a dokładnie system tłumienia nie działa. Bez względu na pozycję pokrętła amortyzator ciągle się ugina. Kręcenie imbusem wewnątrz nie daje żadnych efektów. Blokada kompresji nie zaskakuje.

W sumie wszystko się zaczęło od kiedy kumpel w wakacje pokręcił całą główką w której jest ów system Motion Control. Od tamtego czasu blokada działała trochę inaczej. Trudno mi teraz dokładnie powiedzieć co mi nie pasowało.


Sam amortyzator od kiedy go kupiłem(grubo ponad rok) nie był serwisowany. I pewnie w tym tkwi problem. Z jednej strony się zastanawiam czy robić samemu czy dać do serwisu.

serwis jest w miare prosty - ale jak radził kolega sciagnij sobie manual. Zasadniczo aby obejrzeć tłumik kompresji nie trzeba amora rozbebeszać -
jak na moje serwis nie ma na ten element wiekszego wpływu. Można co
najwyżej wymienić olej ale fakty sa takie ze ja zawsze w tym miejścu miałem
czysty olej. Poprostu wykręć go z prawej goleni obejrzyj i tyle.

Data: 2011-01-27 16:42:20
Autor: Paweł[LUB]
RockShox Reba SL, brak blokady skoku
On 2011-01-26 23:43:10 +0100, piecia aka dracorp said:

[ciach]

pewnie uszczelka puściła i olej uciekł na dół,
rozebrać, wymienić uszczelki, nalać olejów wg manuala, będzie jak nowy :)

Data: 2011-01-27 17:27:39
Autor: piecia aka dracorp
RockShox Reba SL, brak blokady skoku
Dnia Thu, 27 Jan 2011 16:42:20 +0100, Paweł[LUB] napisał(a):

pewnie uszczelka puściła i olej uciekł na dół, rozebrać, wymienić
uszczelki, nalać olejów wg manuala, będzie jak nowy :)
Po moich naprawach nic nie jest jak nowe. Do niektórych rzeczy mam dwie toporne lewe ręce, ale nic człowiek się uczy. Muszę tylko trochę narzędzi dokupić, bo np. nie mam szczypiec do tych pierścieni Segera ale to na szczęście grosze (no może kilkaset groszy).

--
piecia aka dracorp
pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu

Data: 2011-01-27 19:42:15
Autor: kml
RockShox Reba SL, brak blokady skoku

Użytkownik "piecia aka dracorp" <imie.nazwisko@wp.eu> napisał w wiadomości news:ihs9ub$pu6$2news.onet.pl...

Po moich naprawach nic nie jest jak nowe. Do niektórych rzeczy mam dwie
toporne lewe ręce, ale nic człowiek się uczy.
Muszę tylko trochę narzędzi dokupić, bo np. nie mam szczypiec do tych
pierścieni Segera ale to na szczęście grosze (no może kilkaset groszy).

Szczypce możesz kupić jakieś tanie bo tam nie trzeba żadnych dobrych narzędzi. Manuale masz tak dobre i dokładne, że robiąc spokojnie i powoli na pewno się uda. Jeżeli jednak masz obawy to oddaj do serwisu bo jak coś zniszczysz w bebechach to masz _PROBLEM_


--
pozdrawiam
kml
http://endurorider.pl Beskidy na rowerze.
4/10/2010 test Samsung Solid B2100

Data: 2011-01-28 05:33:24
Autor: _witek
RockShox Reba SL, brak blokady skoku

Muszę tylko trochę narzędzi dokupić, bo np. nie mam szczypiec do tych
pierścieni Segera ale to na szczęście grosze (no może kilkaset groszy).


.... do kupienia za paręnaście złotych w marketach. Zgodnie ze sztuką
trzeba by mieć dwa rodzaje szczypiec: do pierścieni wewnętrznych (te w
lagach), i zewnętrznych - do zdjęcia  tego, który blokuje to
niebieskie pokrętło od blokady skoku. Te drugie można sobie darować,
pierścień da się zdjąć czymkolwiek. Oryginalnie był jakiś szmelc, przy
zdejmowaniu się rozgiął, przy zakładaniu złamał na pół. Zapobiegawczo
w tym samym sklepie co uszczelki nabyłem parę sztuk na zapas, i te są
ok.

Pzdr.

Data: 2011-01-28 14:40:30
Autor: kml
RockShox Reba SL, brak blokady skoku
... do kupienia za paręnaście złotych w marketach. Zgodnie ze sztuką
trzeba by mieć dwa rodzaje szczypiec: do pierścieni wewnętrznych (te w
lagach), i zewnętrznych - do zdjęcia  tego, który blokuje to
niebieskie pokrętło od blokady skoku. Te drugie można sobie darować,
pierścień da się zdjąć czymkolwiek. Oryginalnie był jakiś szmelc, przy
zdejmowaniu się rozgiął, przy zakładaniu złamał na pół. Zapobiegawczo
w tym samym sklepie co uszczelki nabyłem parę sztuk na zapas, i te są
ok.

Szczypce, które kupiłem mają kilka "końcówek" tak że jednym zestawem można wyciągać zewnętrzne i wewnętrzne pierścienie :)


--
pozdrawiam
kml
http://endurorider.pl Beskidy na rowerze.
4/10/2010 test Samsung Solid B2100

Data: 2011-01-28 10:08:14
Autor: _witek
RockShox Reba SL, brak blokady skoku

Szczypce, które kupiłem mają kilka "końcówek" tak że jednym zestawem można
wyciągać zewnętrzne i wewnętrzne pierścienie :)

Ano... do dzisiaj nawet nie wiedziałem, że również uniwersalne :-)

Pzdr.

Data: 2011-01-28 22:50:37
Autor: kml
RockShox Reba SL, brak blokady skoku

Użytkownik "_witek" <michalak.witold@gmail.com> napisał w wiadomości news:74a3a6d2-e611-4524-920c-2cde3f1a16aef30g2000yqa.googlegroups.com...

Ano... do dzisiaj nawet nie wiedziałem, że również uniwersalne :-)

Są, są ino trzeba uważać bo końcówka lubi wylatać :)


--
pozdrawiam
kml
http://endurorider.pl Beskidy na rowerze.
4/10/2010 test Samsung Solid B2100

Data: 2011-01-28 23:04:10
Autor: ...::QRT::...
RockShox Reba SL, brak blokady skoku
Dnia Fri, 28 Jan 2011 14:40:30 +0100, kml napisał(a):

... do kupienia za paręnaście złotych w marketach. Zgodnie ze sztuką
trzeba by mieć dwa rodzaje szczypiec: do pierścieni wewnętrznych (te w
lagach), i zewnętrznych - do zdjęcia  tego, który blokuje to
niebieskie pokrętło od blokady skoku. Te drugie można sobie darować,
pierścień da się zdjąć czymkolwiek. Oryginalnie był jakiś szmelc, przy
zdejmowaniu się rozgiął, przy zakładaniu złamał na pół. Zapobiegawczo
w tym samym sklepie co uszczelki nabyłem parę sztuk na zapas, i te są
ok.

Szczypce, które kupiłem mają kilka "końcówek" tak że jednym zestawem można wyciągać zewnętrzne i wewnętrzne pierścienie :)

miałem takie i wywaliłem na śmietnik. Zdecydowałem sie kupić kilka sztuk
nieuniwersalnych  :)

Data: 2011-01-28 23:08:40
Autor: kml
RockShox Reba SL, brak blokady skoku

Użytkownik "...::QRT::..." <nie.m@m.mejla> napisał w wiadomości news:vgjobxw74kyy.1ol675ii05mk0$.dlg40tude.net...

Szczypce, które kupiłem mają kilka "końcówek" tak że jednym zestawem można
wyciągać zewnętrzne i wewnętrzne pierścienie :)

miałem takie i wywaliłem na śmietnik. Zdecydowałem sie kupić kilka sztuk
nieuniwersalnych  :)

Moim nic nie dolega a ponieważ nie robię masowego serwisu amorów szkoda mi miejsca w skrzynce na kilka par oddzielnych szczypiec.


--
pozdrawiam
kml
http://endurorider.pl Beskidy na rowerze.
4/10/2010 test Samsung Solid B2100

Data: 2011-01-29 00:42:05
Autor: mmateusz
RockShox Reba SL, brak blokady skoku
Mój amortyzator Reba SL Dual Air przestał dobrze działać a dokładnie system tłumienia nie działa. Bez względu na pozycję pokrętła amortyzator ciągle się ugina. Kręcenie imbusem wewnątrz nie daje żadnych efektów. Blokada kompresji nie zaskakuje.

wyrobiła sie pewnie uszczelka przy tłoczku tłumienia powrotu, znany problem w
MC.w zwiazku z tym olej powoli ucieka z tłumika do goleni dolnej i w koncu
tlumik kompresji, ktory jest na gorze, nie jest juz zanurzony w oleju i nie działa.
koszt uszczelki to 50gr.
czas naprawy to jakieś 2 browary.

Potrzebujesz olej 5W i 15W - ja uzywalem olej do amortyzatorow motocyklowych
Motul i jest ok(40zł/L). Jedyna wada to to, ze kupujesz po litrze kazdego oleju,
a uzywasz obydwu po około 100ml (dokladnie z instrukcją), wiec jest to zapas na
przyszłe 3 amortyzatory chyba.
--
mk

--


Data: 2011-01-29 10:16:58
Autor: kml
RockShox Reba SL, brak blokady skoku

Użytkownik <mmateusz@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:2679.000001b6.4d43544dnewsgate.onet.pl...

Potrzebujesz olej 5W i 15W - ja uzywalem olej do amortyzatorow motocyklowych
Motul i jest ok(40zł/L). Jedyna wada to to, ze kupujesz po litrze kazdego oleju,
a uzywasz obydwu po około 100ml (dokladnie z instrukcją), wiec jest to zapas na
przyszłe 3 amortyzatory chyba.

2x100ml? Raz do MC to ok, ale gdzie drugie 100ml skoro na goleń leje się po 20ml? Moim zdaniem można spokojnie używać do lag oleju, który chlupie w tłumiku. Nie ma sensu kupować całej innej butli tylko po to żeby lagi zakroplić. Jeżeli już to lepiej dołożyć do Redruma, który jest zacnym smarowidłem do bebechów :)


--
pozdrawiam
kml
http://endurorider.pl Beskidy na rowerze.
4/10/2010 test Samsung Solid B2100

Data: 2011-01-29 11:56:32
Autor: mmateusz
RockShox Reba SL, brak blokady skoku
2x100ml? Raz do MC to ok, ale gdzie drugie 100ml skoro na goleń leje się po 20ml? Moim zdaniem można spokojnie używać do lag oleju, który chlupie w tłumiku. Nie ma sensu kupować całej innej butli tylko po to żeby lagi zakroplić. Jeżeli już to lepiej dołożyć do Redruma, który jest zacnym smarowidłem do bebechów :)

chcialem tylko podac rzad wielkosci, ile sie tego zuzywa i pisalem z glowy. jak
bedzie chcial serwisowac, to i tak bedzie musial sprawdzic dokladne info w
instrukcji, odpowiedniej do swojego modelu.

tak od siebie dodam, ze MZ nie ma sensu czesto zmieniac olej w tłumiku, bo tam
jest w zasadzie sterylnie w srodku (no nie liczac takiej sytuacji jak w tym
watku). raz na dwa lata MZ wystarczy, a nawet rzadziej.

Za to polecam czeste odkrecanie dolnych goleni, wyjecie i umycie gąbek, porzadne
ich nasaczenie, wlanie przepisowej ilosci oleju do goleni i zlozenie.
trwa to 20-30 minut. ja tak robie ze 2x na sezon, ale to juz kazdy musi sobie
okreslic: jak po rozlozeniu gabki beda suche  jak pieprz, to znaczy, ze trzeba
zwiekszyc czestotliwosc.
--
mk

--


Data: 2011-01-29 14:40:27
Autor: kml
RockShox Reba SL, brak blokady skoku

Użytkownik <mmateusz@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:2679.000001e4.4d43f260newsgate.onet.pl...

chcialem tylko podac rzad wielkosci, ile sie tego zuzywa i pisalem z glowy. jak
bedzie chcial serwisowac, to i tak bedzie musial sprawdzic dokladne info w
instrukcji, odpowiedniej do swojego modelu.

Lekko przedobrzyłeś :P

tak od siebie dodam, ze MZ nie ma sensu czesto zmieniac olej w tłumiku, bo tam
jest w zasadzie sterylnie w srodku (no nie liczac takiej sytuacji jak w tym
watku). raz na dwa lata MZ wystarczy, a nawet rzadziej.

Zgoda o ile masz wszystko szczelne i nie miałeś nalanego gównianego oleju, który się spienił.

Za to polecam czeste odkrecanie dolnych goleni, wyjecie i umycie gąbek, porzadne
ich nasaczenie, wlanie przepisowej ilosci oleju do goleni i zlozenie.
trwa to 20-30 minut. ja tak robie ze 2x na sezon, ale to juz kazdy musi sobie
okreslic: jak po rozlozeniu gabki beda suche  jak pieprz, to znaczy, ze trzeba
zwiekszyc czestotliwosc.

Zgadzam się z tym. Zdjęcie goleni to chwila. Do tego proponowałbym Brunox deo i jest super ;)


--
pozdrawiam
kml
http://endurorider.pl Beskidy na rowerze.
4/10/2010 test Samsung Solid B2100

Data: 2011-01-29 12:42:39
Autor: ...::QRT::...
RockShox Reba SL, brak blokady skoku
Dnia Sat, 29 Jan 2011 00:42:05 +0100, mmateusz@poczta.onet.pl napisał(a):

Mój amortyzator Reba SL Dual Air przestał dobrze działać a dokładnie system tłumienia nie działa. Bez względu na pozycję pokrętła amortyzator ciągle się ugina. Kręcenie imbusem wewnątrz nie daje żadnych efektów. Blokada kompresji nie zaskakuje.

wyrobiła sie pewnie uszczelka przy tłoczku tłumienia powrotu, znany problem w
MC.w zwiazku z tym olej powoli ucieka z tłumika do goleni dolnej i w koncu
tlumik kompresji, ktory jest na gorze, nie jest juz zanurzony w oleju i nie działa.
koszt uszczelki to 50gr.
czas naprawy to jakieś 2 browary.

nie - to nie to - wyciek oleju skutkuje najsampierw skróceniem skoku -
jesli olej przeleje sie do goleni dolnej wówczas (zalenie od jego ilości)
nie da sie ugiąć widelca do końca nawet po spuszczeniu powietrza. Widelec
poprostu dobija sporo wcześniej. A tłumik kompresji w tym czasie i tak może
działać.

Data: 2011-01-30 13:48:02
Autor: Paweł[LUB]
RockShox Reba SL, brak blokady skoku
On 2011-01-29 00:42:05 +0100, mmateusz@poczta.onet.pl said:


Potrzebujesz olej 5W i 15W - ja uzywalem olej do amortyzatorow motocyklowych
Motul i jest ok(40zł/L). Jedyna wada to to, ze kupujesz po litrze kazdego oleju,
a uzywasz obydwu po około 100ml (dokladnie z instrukcją),

z instrukcją to chyba w tłumik leje się 130 ml, do mojego wchodzi 145 bo to 29" tora, więc mogą być jakieś rozbierzności, nawet rocznikowo w instrukcjach takowe są, lałem najpierw 130 i było za mało, blokada działała w połowie skoku, w innej rocznikowo instrukcji znalazłem że ma być 145 ml i teraz działa jak dawniej

Data: 2011-02-07 14:13:14
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
RockShox Reba SL, brak blokady skoku
Dnia 29.01.2011 00:42 użytkownik mmateusz@poczta.onet.pl napisał :
Mój amortyzator Reba SL Dual Air przestał dobrze działać a dokładnie system tłumienia nie działa. Bez względu na pozycję pokrętła amortyzator ciągle się ugina. Kręcenie imbusem wewnątrz nie daje żadnych efektów. Blokada kompresji nie zaskakuje.

wyrobiła sie pewnie uszczelka przy tłoczku tłumienia powrotu, znany problem w
MC.w zwiazku z tym olej powoli ucieka z tłumika do goleni dolnej i w koncu
tlumik kompresji, ktory jest na gorze, nie jest juz zanurzony w oleju i nie działa.
koszt uszczelki to 50gr.
czas naprawy to jakieś 2 browary.

Oto winowajca(-y): http://miki.menek.one.pl/o-ringi.jpg Puścił
prawdopodobnie ten mniejszy o-ring, bo on pracuje i się wyciera, ale ten
większy może spowodować to samo, więc wymieniłem oba. Koszt śmieszny,
trochę czasu i roboty jest, ale ja jestem pedantem i się bardzo cackam
przy serwisie. Na zdjęciu jest tłumik z SIDa, podejrzewam, że wymiary
o-ringów są te same co w Rebie, więc jeśli ktoś chce, to mogę je
podesłać o ile znajdę paragon. Można dość łatwo sprawdzić czy olej
przelał się na dół. Wystarczy spuścić powietrze i dobić widelec, jeśli
skok się skrócił to oznacza, że mamy olej na dole. Następnym objawem
jest brak blokady. Nie należy tego lekceważyć, znajomy rozwalił tłumik
kompresji i nie wiem czy właśnie nie przez za niski poziom oleju.

Potrzebujesz olej 5W i 15W - ja uzywalem olej do amortyzatorow motocyklowych
Motul i jest ok(40zł/L). Jedyna wada to to, ze kupujesz po litrze kazdego oleju,
a uzywasz obydwu po około 100ml (dokladnie z instrukcją), wiec jest to zapas na
przyszłe 3 amortyzatory chyba.

Do komory tłumików lejesz ok. 100 ml 5W, do dolnych komór lejesz ok. 15
ml 15W. Konkretne ilości sprawdzisz w dokumentacji. Ja osobiście nie
polecałbym lania 5W do obu komór, ten 15W jest tam nie bez powodu, bo ma
inne cele niż ten 5W. Z ciekawostek - w nowych manualach Sram radzi
używanie smaru w miejsce oleju 15W, nie próbowałem, ktoś już to testował?

--
http://miki.menek.one.pl miki@menek.one.pl
Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2011-02-07 16:17:24
Autor: kml
RockShox Reba SL, brak blokady skoku
Użytkownik ""Mikołaj \"Miki\" Menke"" <miki@menek.one.pl> napisał w wiadomości news:ao7528-jld.ln1menek.one.pl...

Do komory tłumików lejesz ok. 100 ml 5W, do dolnych komór lejesz ok. 15
ml 15W. Konkretne ilości sprawdzisz w dokumentacji. Ja osobiście nie
polecałbym lania 5W do obu komór, ten 15W jest tam nie bez powodu, bo ma
inne cele niż ten 5W. Z ciekawostek - w nowych manualach Sram radzi
używanie smaru w miejsce oleju 15W, nie próbowałem, ktoś już to testował?

Szczerze mówiąt to i na dół wlałbym 5W gdybym nie miał nic innego tylko skrócił bym interwał serwisowy do wymiany. IMO nic się nie stanie.

Ja akuratnie nie jestem fanem smaru w takim zastosowaniu: olej, redrum łatwiej zmyć i mniej zabawy z nakładaniem świeżego.


--
pozdrawiam
kml
http://endurorider.pl Beskidy na rowerze.
4/10/2010 test Samsung Solid B2100

Data: 2011-02-07 16:32:08
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
RockShox Reba SL, brak blokady skoku
Dnia 07.02.2011 16:17 użytkownik kml napisał :
Użytkownik ""Mikołaj \"Miki\" Menke"" <miki@menek.one.pl> napisał w
wiadomości news:ao7528-jld.ln1menek.one.pl...

Do komory tłumików lejesz ok. 100 ml 5W, do dolnych komór lejesz ok. 15
ml 15W. Konkretne ilości sprawdzisz w dokumentacji. Ja osobiście nie
polecałbym lania 5W do obu komór, ten 15W jest tam nie bez powodu, bo ma
inne cele niż ten 5W. Z ciekawostek - w nowych manualach Sram radzi
używanie smaru w miejsce oleju 15W, nie próbowałem, ktoś już to testował?

Szczerze mówiąt to i na dół wlałbym 5W gdybym nie miał nic innego tylko
skrócił bym interwał serwisowy do wymiany. IMO nic się nie stanie.

Ja akuratnie nie jestem fanem smaru w takim zastosowaniu: olej, redrum
łatwiej zmyć i mniej zabawy z nakładaniem świeżego.

Nie bez kozery radzą 15W, a obecnie smar. Mniej lepki olej łatwiej
spłynie, a tam przecież nie ma kąpieli. Ponadto bardziej lepki olej
będzie lepiej uszczelniał. Używam Motula 15W i niespecjalnie chcę się
przesiadać na smar, ale ciekawi mnie czy smar daje jakieś korzyści w
porównaniu z olejem.

--
http://miki.menek.one.pl miki@menek.one.pl
Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2011-02-07 20:18:52
Autor: kml
RockShox Reba SL, brak blokady skoku

Użytkownik ""Mikołaj \"Miki\" Menke"" <miki@menek.one.pl> napisał w wiadomości news:psf528-dkm.ln1menek.one.pl...

Nie bez kozery radzą 15W, a obecnie smar. Mniej lepki olej łatwiej
spłynie, a tam przecież nie ma kąpieli. Ponadto bardziej lepki olej
będzie lepiej uszczelniał. Używam Motula 15W i niespecjalnie chcę się
przesiadać na smar, ale ciekawi mnie czy smar daje jakieś korzyści w
porównaniu z olejem.

Oczywiście masz rację, ale uważam że i 5W da radę od biedy :) Smar, jako gęsty będzie się trzymał lepiej oringa i smarował go od początku i domyślam się, że o to im chodzi.

Według mnie najlepiej smaruje bebechy Redrum tylko cena jest trochę nie teges :|


--
pozdrawiam
kml
http://endurorider.pl  2011

Data: 2011-03-05 14:22:15
Autor: piecia aka dracorp
RockShox Reba SL, brak blokady skoku
Witam ponownie
W końcu znalazłem czas i chęci żeby wymienić olej w Rebie. Problem jest taki że ciągle jest sztywna. To znaczy przy pierwszym kontakcie z podłożem amor zachowuje się tak jakby zawór kompresji był zamknięty. Ale jak już jadę to amor normalnie się ugina.
Na większych nierównościach czuć to nierówną pracę, jak koło straci kontakt z podłożem to znowu na początku jest sztywny a potem już miękki.

Olej jest nowy, uszczelki też. Później jeszcze dla pewności wymontuję tłumik i sprawdzę jak bez niego działa. Olej jaki użyłem to Castrol SAE 5W, 15W nie kupiłem bo mieli tylko duże butle a tego potrzeba 35ml. Ktoś tam kiedyś wspominał że sam 5W wystarczy.

Na początku po złożeniu był niewielki luz, 2-3mm. Teraz go nie ma, może olej wszędzie doszedł.

Amor pompowany w obu komorach do 100PSI.

--
piecia aka dracorp
pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu

Data: 2011-03-05 20:23:04
Autor: kml
RockShox Reba SL, brak blokady skoku

Użytkownik "piecia aka dracorp" <imie.nazwisko@wp.eu> napisał w wiadomości news:iktgun$4c8$1news.onet.pl...

http://tiny.pl/bt2r nie wiem czy już podawałem ten adres, ale rzuć okiem w to. O-ringi są nowe?


--
pozdrawiam
http://endurorider.pl
02/03/11 zaczęło się!

Data: 2011-03-06 13:01:38
Autor: piecia aka dracorp
RockShox Reba SL, brak blokady skoku
Dnia Sat, 05 Mar 2011 20:23:04 +0100, kml napisał(a):

http://tiny.pl/bt2r nie wiem czy już podawałem ten adres, ale rzuć okiem
w to. O-ringi są nowe?

Dalej pdfa nie zrobiłeś?:) Podawałeś już ten link.
O-ringi są nowe, aczkolwiek wyglądały jakby chudziej, może dlatego że były czarniejsze niż te stare. Albo dostałem nie te co trzeba.
Po za tym jak spuszczałem powietrze z pozytywnej komory to prysnęło trochę olejem. Powinno tak być?

Jeszcze trochę pojeżdżę i zobaczymy co z tego wyjdzie, najwyżej wrócę do oryginalnych o-ringów i dam znać.


--
piecia aka dracorp
pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu

Data: 2011-03-06 15:28:49
Autor: kml
RockShox Reba SL, brak blokady skoku

Użytkownik "piecia aka dracorp" <imie.nazwisko@wp.eu> napisał w wiadomości news:il00ji$dej$1news.onet.pl...
Dnia Sat, 05 Mar 2011 20:23:04 +0100, kml napisał(a):

http://tiny.pl/bt2r nie wiem czy już podawałem ten adres, ale rzuć okiem
w to. O-ringi są nowe?

Dalej pdfa nie zrobiłeś?:) Podawałeś już ten link.
O-ringi są nowe, aczkolwiek wyglądały jakby chudziej, może dlatego że
były czarniejsze niż te stare. Albo dostałem nie te co trzeba.
Po za tym jak spuszczałem powietrze z pozytywnej komory to prysnęło
trochę olejem. Powinno tak być?

Nie, nie zrobiłem bo to dalej nie moja strona :) Olej w komorze jest normalny i odrobinę powinno go być.

Jeszcze trochę pojeżdżę i zobaczymy co z tego wyjdzie, najwyżej wrócę do
oryginalnych o-ringów i dam znać.

O-ring to o-ring i jeżeli był dobrany prawidłowo to nie powinno być żadnych problemów.


--
pozdrawiam
http://endurorider.pl
02/03/11 zaczęło się!

Data: 2011-03-07 08:13:40
Autor: piecia aka dracorp
RockShox Reba SL, brak blokady skoku
Okazało się że miałem lekki luz na mostku. Specjalnie za mocno nie skręciłem a przez to ruszając kierownicą go nie wyczułem. Dopiero w trakcie jazdy występował. Ale gdy wziąłem rower do góry kołami i poruszyłem amortyzatorem to dopiero wtedy zauważyłem ten luz.

Po zlikwidowaniu tego luzu na razie jeździ się dobrze. Aczkolwiek w jednym przypadku blokada kompresji nie chciała mi działać.



--
piecia aka dracorp
pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu

Data: 2011-03-07 09:28:49
Autor: kml
RockShox Reba SL, brak blokady skoku
Użytkownik "piecia aka dracorp" <imie.nazwisko@wp.eu> napisał w wiadomości news:pan.2011.03.07.08.13.40dracorp.one.pl...

Po zlikwidowaniu tego luzu na razie jeździ się dobrze. Aczkolwiek w
jednym przypadku blokada kompresji nie chciała mi działać.

Pilnuj tego, może coś tam się ułoży i będzie ok :) Gdyby nie to procedurę już znasz łącznie z rozkręceniem całego MC :)


--
pozdrawiam
http://endurorider.pl
02/03/11 zaczęło się!

RockShox Reba SL, brak blokady skoku

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona