RockShox Reba SL, brak blokady skoku

Data: 2011-01-27 02:39:22
Autor: _witek
RockShox Reba SL, brak blokady skoku
On 26 Sty, 23:43, piecia aka dracorp <imie.nazwi...@wp.eu> wrote:

Po ostatnim serwisie koła stwierdziłem że lepiej samemu to zrobić ale z
drugiej strony amor jest raczej trochę bardziej skomplikowany wewnątrz.
Tak teraz sobie przeglądam instrukcję z Harfy, i tam piszą żeby po 100h
jazdy wymieniać olej. Raczej się trochę spóźniłem.
Jakaś rada? Ktoś gdzieś udokumentował serwisowanie Reby SL Dual Air?

Amor w środku jest prosty jak konstrukcja cepa. Po roku dość
intensywnego użytkowania rozbierałem go pierwszy raz w życiu
posiłkując się fabryczną instrukcją, i nie było żadnych problemów.
Zalałem syntetycznym CASTROL-em o gęstościach zgodnych z instrukcją -
działa lepiej, niż nowy.  Syntetyczny Castrol - bo taki akurat był w
pobliskim sklepie motocyklowym. Zapewne każdy motocyklowy olej do
zawieszeń będzie dobry, choć sprzedawca twierdził, że do rowerów
wszyscy biorą syntetyki. Nie znam się, nie wypowiadam się :-) Przy
okazji wymieniłem wszystkie o-ringi - w sklepie z uszczelkami komplet
kosztował coś koło 2 PLN, wszystko standardowe rozmiary. W moim
przypadku po roku amor miał problemy z trzymaniem ciśnienia, tłumik
też nie działał jak trzeba - po zablokowaniu skoku trochę się tylko
utwardzał pomimo maksymalnego ustawienia floodgate. No, ale jeździłem
nie tylko po bułki do sklepu, więc miał prawo :-) Generalnie, po roku
warto rozebrać choćby po to, żeby wyczyścić te uszczelki z gąbki w
dolnych goleniach (nie wiem jak to się poprawnie po polsku nazywa). U
mnie był tam totalny syf pomimo regularnego używania Brunoxa Deo. Do
wykręcania tych korków/główek z pokrętłami dobrze jest używać kluczy
nasadowych, płaskim łatwo uszkodzić korek, który jest z miękkiego
aluminium.
Pierwszy raz dłubanie w amorze zajęło mi z dwa popołudnia. Teraz mając
zapas o-ringów i oleju robię to w dwie godziny, z czego połowa schodzi
na demontaż/montaż amortyzatora. Amortyzator, im lepszy, tym częściej
trzeba do niego zaglądać, wię chyba warto się samemu pobawić w
serwis..
Pzdr.

RockShox Reba SL, brak blokady skoku