Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   RockShox Reba SL, brak blokady skoku

RockShox Reba SL, brak blokady skoku

Data: 2011-01-29 00:42:05
Autor: mmateusz
RockShox Reba SL, brak blokady skoku
Mój amortyzator Reba SL Dual Air przestał dobrze działać a dokładnie system tłumienia nie działa. Bez względu na pozycję pokrętła amortyzator ciągle się ugina. Kręcenie imbusem wewnątrz nie daje żadnych efektów. Blokada kompresji nie zaskakuje.

wyrobiła sie pewnie uszczelka przy tłoczku tłumienia powrotu, znany problem w
MC.w zwiazku z tym olej powoli ucieka z tłumika do goleni dolnej i w koncu
tlumik kompresji, ktory jest na gorze, nie jest juz zanurzony w oleju i nie działa.
koszt uszczelki to 50gr.
czas naprawy to jakieś 2 browary.

Potrzebujesz olej 5W i 15W - ja uzywalem olej do amortyzatorow motocyklowych
Motul i jest ok(40zł/L). Jedyna wada to to, ze kupujesz po litrze kazdego oleju,
a uzywasz obydwu po około 100ml (dokladnie z instrukcją), wiec jest to zapas na
przyszłe 3 amortyzatory chyba.
--
mk

--


Data: 2011-01-29 10:16:58
Autor: kml
RockShox Reba SL, brak blokady skoku

Użytkownik <mmateusz@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:2679.000001b6.4d43544dnewsgate.onet.pl...

Potrzebujesz olej 5W i 15W - ja uzywalem olej do amortyzatorow motocyklowych
Motul i jest ok(40zł/L). Jedyna wada to to, ze kupujesz po litrze kazdego oleju,
a uzywasz obydwu po około 100ml (dokladnie z instrukcją), wiec jest to zapas na
przyszłe 3 amortyzatory chyba.

2x100ml? Raz do MC to ok, ale gdzie drugie 100ml skoro na goleń leje się po 20ml? Moim zdaniem można spokojnie używać do lag oleju, który chlupie w tłumiku. Nie ma sensu kupować całej innej butli tylko po to żeby lagi zakroplić. Jeżeli już to lepiej dołożyć do Redruma, który jest zacnym smarowidłem do bebechów :)


--
pozdrawiam
kml
http://endurorider.pl Beskidy na rowerze.
4/10/2010 test Samsung Solid B2100

Data: 2011-01-29 11:56:32
Autor: mmateusz
RockShox Reba SL, brak blokady skoku
2x100ml? Raz do MC to ok, ale gdzie drugie 100ml skoro na goleń leje się po 20ml? Moim zdaniem można spokojnie używać do lag oleju, który chlupie w tłumiku. Nie ma sensu kupować całej innej butli tylko po to żeby lagi zakroplić. Jeżeli już to lepiej dołożyć do Redruma, który jest zacnym smarowidłem do bebechów :)

chcialem tylko podac rzad wielkosci, ile sie tego zuzywa i pisalem z glowy. jak
bedzie chcial serwisowac, to i tak bedzie musial sprawdzic dokladne info w
instrukcji, odpowiedniej do swojego modelu.

tak od siebie dodam, ze MZ nie ma sensu czesto zmieniac olej w tłumiku, bo tam
jest w zasadzie sterylnie w srodku (no nie liczac takiej sytuacji jak w tym
watku). raz na dwa lata MZ wystarczy, a nawet rzadziej.

Za to polecam czeste odkrecanie dolnych goleni, wyjecie i umycie gąbek, porzadne
ich nasaczenie, wlanie przepisowej ilosci oleju do goleni i zlozenie.
trwa to 20-30 minut. ja tak robie ze 2x na sezon, ale to juz kazdy musi sobie
okreslic: jak po rozlozeniu gabki beda suche  jak pieprz, to znaczy, ze trzeba
zwiekszyc czestotliwosc.
--
mk

--


Data: 2011-01-29 14:40:27
Autor: kml
RockShox Reba SL, brak blokady skoku

Użytkownik <mmateusz@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:2679.000001e4.4d43f260newsgate.onet.pl...

chcialem tylko podac rzad wielkosci, ile sie tego zuzywa i pisalem z glowy. jak
bedzie chcial serwisowac, to i tak bedzie musial sprawdzic dokladne info w
instrukcji, odpowiedniej do swojego modelu.

Lekko przedobrzyłeś :P

tak od siebie dodam, ze MZ nie ma sensu czesto zmieniac olej w tłumiku, bo tam
jest w zasadzie sterylnie w srodku (no nie liczac takiej sytuacji jak w tym
watku). raz na dwa lata MZ wystarczy, a nawet rzadziej.

Zgoda o ile masz wszystko szczelne i nie miałeś nalanego gównianego oleju, który się spienił.

Za to polecam czeste odkrecanie dolnych goleni, wyjecie i umycie gąbek, porzadne
ich nasaczenie, wlanie przepisowej ilosci oleju do goleni i zlozenie.
trwa to 20-30 minut. ja tak robie ze 2x na sezon, ale to juz kazdy musi sobie
okreslic: jak po rozlozeniu gabki beda suche  jak pieprz, to znaczy, ze trzeba
zwiekszyc czestotliwosc.

Zgadzam się z tym. Zdjęcie goleni to chwila. Do tego proponowałbym Brunox deo i jest super ;)


--
pozdrawiam
kml
http://endurorider.pl Beskidy na rowerze.
4/10/2010 test Samsung Solid B2100

Data: 2011-01-29 12:42:39
Autor: ...::QRT::...
RockShox Reba SL, brak blokady skoku
Dnia Sat, 29 Jan 2011 00:42:05 +0100, mmateusz@poczta.onet.pl napisał(a):

Mój amortyzator Reba SL Dual Air przestał dobrze działać a dokładnie system tłumienia nie działa. Bez względu na pozycję pokrętła amortyzator ciągle się ugina. Kręcenie imbusem wewnątrz nie daje żadnych efektów. Blokada kompresji nie zaskakuje.

wyrobiła sie pewnie uszczelka przy tłoczku tłumienia powrotu, znany problem w
MC.w zwiazku z tym olej powoli ucieka z tłumika do goleni dolnej i w koncu
tlumik kompresji, ktory jest na gorze, nie jest juz zanurzony w oleju i nie działa.
koszt uszczelki to 50gr.
czas naprawy to jakieś 2 browary.

nie - to nie to - wyciek oleju skutkuje najsampierw skróceniem skoku -
jesli olej przeleje sie do goleni dolnej wówczas (zalenie od jego ilości)
nie da sie ugiąć widelca do końca nawet po spuszczeniu powietrza. Widelec
poprostu dobija sporo wcześniej. A tłumik kompresji w tym czasie i tak może
działać.

Data: 2011-01-30 13:48:02
Autor: Paweł[LUB]
RockShox Reba SL, brak blokady skoku
On 2011-01-29 00:42:05 +0100, mmateusz@poczta.onet.pl said:


Potrzebujesz olej 5W i 15W - ja uzywalem olej do amortyzatorow motocyklowych
Motul i jest ok(40zł/L). Jedyna wada to to, ze kupujesz po litrze kazdego oleju,
a uzywasz obydwu po około 100ml (dokladnie z instrukcją),

z instrukcją to chyba w tłumik leje się 130 ml, do mojego wchodzi 145 bo to 29" tora, więc mogą być jakieś rozbierzności, nawet rocznikowo w instrukcjach takowe są, lałem najpierw 130 i było za mało, blokada działała w połowie skoku, w innej rocznikowo instrukcji znalazłem że ma być 145 ml i teraz działa jak dawniej

Data: 2011-02-07 14:13:14
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
RockShox Reba SL, brak blokady skoku
Dnia 29.01.2011 00:42 użytkownik mmateusz@poczta.onet.pl napisał :
Mój amortyzator Reba SL Dual Air przestał dobrze działać a dokładnie system tłumienia nie działa. Bez względu na pozycję pokrętła amortyzator ciągle się ugina. Kręcenie imbusem wewnątrz nie daje żadnych efektów. Blokada kompresji nie zaskakuje.

wyrobiła sie pewnie uszczelka przy tłoczku tłumienia powrotu, znany problem w
MC.w zwiazku z tym olej powoli ucieka z tłumika do goleni dolnej i w koncu
tlumik kompresji, ktory jest na gorze, nie jest juz zanurzony w oleju i nie działa.
koszt uszczelki to 50gr.
czas naprawy to jakieś 2 browary.

Oto winowajca(-y): http://miki.menek.one.pl/o-ringi.jpg Puścił
prawdopodobnie ten mniejszy o-ring, bo on pracuje i się wyciera, ale ten
większy może spowodować to samo, więc wymieniłem oba. Koszt śmieszny,
trochę czasu i roboty jest, ale ja jestem pedantem i się bardzo cackam
przy serwisie. Na zdjęciu jest tłumik z SIDa, podejrzewam, że wymiary
o-ringów są te same co w Rebie, więc jeśli ktoś chce, to mogę je
podesłać o ile znajdę paragon. Można dość łatwo sprawdzić czy olej
przelał się na dół. Wystarczy spuścić powietrze i dobić widelec, jeśli
skok się skrócił to oznacza, że mamy olej na dole. Następnym objawem
jest brak blokady. Nie należy tego lekceważyć, znajomy rozwalił tłumik
kompresji i nie wiem czy właśnie nie przez za niski poziom oleju.

Potrzebujesz olej 5W i 15W - ja uzywalem olej do amortyzatorow motocyklowych
Motul i jest ok(40zł/L). Jedyna wada to to, ze kupujesz po litrze kazdego oleju,
a uzywasz obydwu po około 100ml (dokladnie z instrukcją), wiec jest to zapas na
przyszłe 3 amortyzatory chyba.

Do komory tłumików lejesz ok. 100 ml 5W, do dolnych komór lejesz ok. 15
ml 15W. Konkretne ilości sprawdzisz w dokumentacji. Ja osobiście nie
polecałbym lania 5W do obu komór, ten 15W jest tam nie bez powodu, bo ma
inne cele niż ten 5W. Z ciekawostek - w nowych manualach Sram radzi
używanie smaru w miejsce oleju 15W, nie próbowałem, ktoś już to testował?

--
http://miki.menek.one.pl miki@menek.one.pl
Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2011-02-07 16:17:24
Autor: kml
RockShox Reba SL, brak blokady skoku
Użytkownik ""Mikołaj \"Miki\" Menke"" <miki@menek.one.pl> napisał w wiadomości news:ao7528-jld.ln1menek.one.pl...

Do komory tłumików lejesz ok. 100 ml 5W, do dolnych komór lejesz ok. 15
ml 15W. Konkretne ilości sprawdzisz w dokumentacji. Ja osobiście nie
polecałbym lania 5W do obu komór, ten 15W jest tam nie bez powodu, bo ma
inne cele niż ten 5W. Z ciekawostek - w nowych manualach Sram radzi
używanie smaru w miejsce oleju 15W, nie próbowałem, ktoś już to testował?

Szczerze mówiąt to i na dół wlałbym 5W gdybym nie miał nic innego tylko skrócił bym interwał serwisowy do wymiany. IMO nic się nie stanie.

Ja akuratnie nie jestem fanem smaru w takim zastosowaniu: olej, redrum łatwiej zmyć i mniej zabawy z nakładaniem świeżego.


--
pozdrawiam
kml
http://endurorider.pl Beskidy na rowerze.
4/10/2010 test Samsung Solid B2100

Data: 2011-02-07 16:32:08
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
RockShox Reba SL, brak blokady skoku
Dnia 07.02.2011 16:17 użytkownik kml napisał :
Użytkownik ""Mikołaj \"Miki\" Menke"" <miki@menek.one.pl> napisał w
wiadomości news:ao7528-jld.ln1menek.one.pl...

Do komory tłumików lejesz ok. 100 ml 5W, do dolnych komór lejesz ok. 15
ml 15W. Konkretne ilości sprawdzisz w dokumentacji. Ja osobiście nie
polecałbym lania 5W do obu komór, ten 15W jest tam nie bez powodu, bo ma
inne cele niż ten 5W. Z ciekawostek - w nowych manualach Sram radzi
używanie smaru w miejsce oleju 15W, nie próbowałem, ktoś już to testował?

Szczerze mówiąt to i na dół wlałbym 5W gdybym nie miał nic innego tylko
skrócił bym interwał serwisowy do wymiany. IMO nic się nie stanie.

Ja akuratnie nie jestem fanem smaru w takim zastosowaniu: olej, redrum
łatwiej zmyć i mniej zabawy z nakładaniem świeżego.

Nie bez kozery radzą 15W, a obecnie smar. Mniej lepki olej łatwiej
spłynie, a tam przecież nie ma kąpieli. Ponadto bardziej lepki olej
będzie lepiej uszczelniał. Używam Motula 15W i niespecjalnie chcę się
przesiadać na smar, ale ciekawi mnie czy smar daje jakieś korzyści w
porównaniu z olejem.

--
http://miki.menek.one.pl miki@menek.one.pl
Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2011-02-07 20:18:52
Autor: kml
RockShox Reba SL, brak blokady skoku

Użytkownik ""Mikołaj \"Miki\" Menke"" <miki@menek.one.pl> napisał w wiadomości news:psf528-dkm.ln1menek.one.pl...

Nie bez kozery radzą 15W, a obecnie smar. Mniej lepki olej łatwiej
spłynie, a tam przecież nie ma kąpieli. Ponadto bardziej lepki olej
będzie lepiej uszczelniał. Używam Motula 15W i niespecjalnie chcę się
przesiadać na smar, ale ciekawi mnie czy smar daje jakieś korzyści w
porównaniu z olejem.

Oczywiście masz rację, ale uważam że i 5W da radę od biedy :) Smar, jako gęsty będzie się trzymał lepiej oringa i smarował go od początku i domyślam się, że o to im chodzi.

Według mnie najlepiej smaruje bebechy Redrum tylko cena jest trochę nie teges :|


--
pozdrawiam
kml
http://endurorider.pl  2011

RockShox Reba SL, brak blokady skoku

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona