Data: 2011-01-29 00:42:05 | |
Autor: mmateusz | |
RockShox Reba SL, brak blokady skoku | |
Mój amortyzator Reba SL Dual Air przestał dobrze działać a dokładnie system tłumienia nie działa. Bez względu na pozycję pokrętła amortyzator ciągle się ugina. Kręcenie imbusem wewnątrz nie daje żadnych efektów. Blokada kompresji nie zaskakuje. wyrobiła sie pewnie uszczelka przy tłoczku tłumienia powrotu, znany problem w MC.w zwiazku z tym olej powoli ucieka z tłumika do goleni dolnej i w koncu tlumik kompresji, ktory jest na gorze, nie jest juz zanurzony w oleju i nie działa. koszt uszczelki to 50gr. czas naprawy to jakieś 2 browary. Potrzebujesz olej 5W i 15W - ja uzywalem olej do amortyzatorow motocyklowych Motul i jest ok(40zł/L). Jedyna wada to to, ze kupujesz po litrze kazdego oleju, a uzywasz obydwu po około 100ml (dokladnie z instrukcją), wiec jest to zapas na przyszłe 3 amortyzatory chyba. -- mk -- |
|
Data: 2011-01-29 10:16:58 | |
Autor: kml | |
RockShox Reba SL, brak blokady skoku | |
Użytkownik <mmateusz@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:2679.000001b6.4d43544dnewsgate.onet.pl... Potrzebujesz olej 5W i 15W - ja uzywalem olej do amortyzatorow motocyklowych 2x100ml? Raz do MC to ok, ale gdzie drugie 100ml skoro na goleń leje się po 20ml? Moim zdaniem można spokojnie używać do lag oleju, który chlupie w tłumiku. Nie ma sensu kupować całej innej butli tylko po to żeby lagi zakroplić. Jeżeli już to lepiej dołożyć do Redruma, który jest zacnym smarowidłem do bebechów :) -- pozdrawiam kml http://endurorider.pl Beskidy na rowerze. 4/10/2010 test Samsung Solid B2100 |
|
Data: 2011-01-29 11:56:32 | |
Autor: mmateusz | |
RockShox Reba SL, brak blokady skoku | |
2x100ml? Raz do MC to ok, ale gdzie drugie 100ml skoro na goleń leje się po 20ml? Moim zdaniem można spokojnie używać do lag oleju, który chlupie w tłumiku. Nie ma sensu kupować całej innej butli tylko po to żeby lagi zakroplić. Jeżeli już to lepiej dołożyć do Redruma, który jest zacnym smarowidłem do bebechów :) chcialem tylko podac rzad wielkosci, ile sie tego zuzywa i pisalem z glowy. jak bedzie chcial serwisowac, to i tak bedzie musial sprawdzic dokladne info w instrukcji, odpowiedniej do swojego modelu. tak od siebie dodam, ze MZ nie ma sensu czesto zmieniac olej w tłumiku, bo tam jest w zasadzie sterylnie w srodku (no nie liczac takiej sytuacji jak w tym watku). raz na dwa lata MZ wystarczy, a nawet rzadziej. Za to polecam czeste odkrecanie dolnych goleni, wyjecie i umycie gąbek, porzadne ich nasaczenie, wlanie przepisowej ilosci oleju do goleni i zlozenie. trwa to 20-30 minut. ja tak robie ze 2x na sezon, ale to juz kazdy musi sobie okreslic: jak po rozlozeniu gabki beda suche jak pieprz, to znaczy, ze trzeba zwiekszyc czestotliwosc. -- mk -- |
|
Data: 2011-01-29 14:40:27 | |
Autor: kml | |
RockShox Reba SL, brak blokady skoku | |
Użytkownik <mmateusz@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:2679.000001e4.4d43f260newsgate.onet.pl... chcialem tylko podac rzad wielkosci, ile sie tego zuzywa i pisalem z glowy. jak Lekko przedobrzyłeś :P tak od siebie dodam, ze MZ nie ma sensu czesto zmieniac olej w tłumiku, bo tam Zgoda o ile masz wszystko szczelne i nie miałeś nalanego gównianego oleju, który się spienił. Za to polecam czeste odkrecanie dolnych goleni, wyjecie i umycie gąbek, porzadne Zgadzam się z tym. Zdjęcie goleni to chwila. Do tego proponowałbym Brunox deo i jest super ;) -- pozdrawiam kml http://endurorider.pl Beskidy na rowerze. 4/10/2010 test Samsung Solid B2100 |
|
Data: 2011-01-29 12:42:39 | |
Autor: ...::QRT::... | |
RockShox Reba SL, brak blokady skoku | |
Dnia Sat, 29 Jan 2011 00:42:05 +0100, mmateusz@poczta.onet.pl napisał(a):
Mój amortyzator Reba SL Dual Air przestał dobrze działać a dokładnie system tłumienia nie działa. Bez względu na pozycję pokrętła amortyzator ciągle się ugina. Kręcenie imbusem wewnątrz nie daje żadnych efektów. Blokada kompresji nie zaskakuje. nie - to nie to - wyciek oleju skutkuje najsampierw skróceniem skoku - jesli olej przeleje sie do goleni dolnej wówczas (zalenie od jego ilości) nie da sie ugiąć widelca do końca nawet po spuszczeniu powietrza. Widelec poprostu dobija sporo wcześniej. A tłumik kompresji w tym czasie i tak może działać. |
|
Data: 2011-01-30 13:48:02 | |
Autor: PaweĹ[LUB] | |
RockShox Reba SL, brak blokady skoku | |
On 2011-01-29 00:42:05 +0100, mmateusz@poczta.onet.pl said:
z instrukcjÄ to chyba w tĹumik leje siÄ 130 ml, do mojego wchodzi 145 bo to 29" tora, wiÄc mogÄ byÄ jakieĹ rozbierznoĹci, nawet rocznikowo w instrukcjach takowe sÄ , laĹem najpierw 130 i byĹo za maĹo, blokada dziaĹaĹa w poĹowie skoku, w innej rocznikowo instrukcji znalazĹem Ĺźe ma byÄ 145 ml i teraz dziaĹa jak dawniej |
|
Data: 2011-02-07 14:13:14 | |
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke | |
RockShox Reba SL, brak blokady skoku | |
Dnia 29.01.2011 00:42 użytkownik mmateusz@poczta.onet.pl napisał :
Mój amortyzator Reba SL Dual Air przestał dobrze działać a dokładnie system tłumienia nie działa. Bez względu na pozycję pokrętła amortyzator ciągle się ugina. Kręcenie imbusem wewnątrz nie daje żadnych efektów. Blokada kompresji nie zaskakuje. Oto winowajca(-y): http://miki.menek.one.pl/o-ringi.jpg Puścił prawdopodobnie ten mniejszy o-ring, bo on pracuje i się wyciera, ale ten większy może spowodować to samo, więc wymieniłem oba. Koszt śmieszny, trochę czasu i roboty jest, ale ja jestem pedantem i się bardzo cackam przy serwisie. Na zdjęciu jest tłumik z SIDa, podejrzewam, że wymiary o-ringów są te same co w Rebie, więc jeśli ktoś chce, to mogę je podesłać o ile znajdę paragon. Można dość łatwo sprawdzić czy olej przelał się na dół. Wystarczy spuścić powietrze i dobić widelec, jeśli skok się skrócił to oznacza, że mamy olej na dole. Następnym objawem jest brak blokady. Nie należy tego lekceważyć, znajomy rozwalił tłumik kompresji i nie wiem czy właśnie nie przez za niski poziom oleju. Potrzebujesz olej 5W i 15W - ja uzywalem olej do amortyzatorow motocyklowych Do komory tłumików lejesz ok. 100 ml 5W, do dolnych komór lejesz ok. 15 ml 15W. Konkretne ilości sprawdzisz w dokumentacji. Ja osobiście nie polecałbym lania 5W do obu komór, ten 15W jest tam nie bez powodu, bo ma inne cele niż ten 5W. Z ciekawostek - w nowych manualach Sram radzi używanie smaru w miejsce oleju 15W, nie próbowałem, ktoś już to testował? -- http://miki.menek.one.pl miki@menek.one.pl Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846 |
|
Data: 2011-02-07 16:17:24 | |
Autor: kml | |
RockShox Reba SL, brak blokady skoku | |
Użytkownik ""Mikołaj \"Miki\" Menke"" <miki@menek.one.pl> napisał w wiadomości news:ao7528-jld.ln1menek.one.pl...
Do komory tłumików lejesz ok. 100 ml 5W, do dolnych komór lejesz ok. 15 Szczerze mówiąt to i na dół wlałbym 5W gdybym nie miał nic innego tylko skrócił bym interwał serwisowy do wymiany. IMO nic się nie stanie. Ja akuratnie nie jestem fanem smaru w takim zastosowaniu: olej, redrum łatwiej zmyć i mniej zabawy z nakładaniem świeżego. -- pozdrawiam kml http://endurorider.pl Beskidy na rowerze. 4/10/2010 test Samsung Solid B2100 |
|
Data: 2011-02-07 16:32:08 | |
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke | |
RockShox Reba SL, brak blokady skoku | |
Dnia 07.02.2011 16:17 użytkownik kml napisał :
Użytkownik ""Mikołaj \"Miki\" Menke"" <miki@menek.one.pl> napisał w Nie bez kozery radzą 15W, a obecnie smar. Mniej lepki olej łatwiej spłynie, a tam przecież nie ma kąpieli. Ponadto bardziej lepki olej będzie lepiej uszczelniał. Używam Motula 15W i niespecjalnie chcę się przesiadać na smar, ale ciekawi mnie czy smar daje jakieś korzyści w porównaniu z olejem. -- http://miki.menek.one.pl miki@menek.one.pl Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846 |
|
Data: 2011-02-07 20:18:52 | |
Autor: kml | |
RockShox Reba SL, brak blokady skoku | |
Użytkownik ""Mikołaj \"Miki\" Menke"" <miki@menek.one.pl> napisał w wiadomości news:psf528-dkm.ln1menek.one.pl... Nie bez kozery radzą 15W, a obecnie smar. Mniej lepki olej łatwiej Oczywiście masz rację, ale uważam że i 5W da radę od biedy :) Smar, jako gęsty będzie się trzymał lepiej oringa i smarował go od początku i domyślam się, że o to im chodzi. Według mnie najlepiej smaruje bebechy Redrum tylko cena jest trochę nie teges :| -- pozdrawiam kml http://endurorider.pl 2011 |
|