Rockrider 340 Decathlon

Data: 2015-08-21 19:57:05
Autor: ToMasz
Rockrider 340 Decathlon
witam
tak sobie wymy¶liłem że internet to fajne miejsce do zachowania wspomnień, a jednocze¶nie moja opinia może okazać się przydatna.
no więc tak. Będ±c na zastępswie w roli mechanika dorwałem w łapy na testy rockridera 340 z decathlona.

Wygl±da bardzo fajnie. matowy, nie przekombinowany, z 5 metrów niema się do czego przyczepić. nie wygl±da na wymysł kogo¶ kto na rowerze nie jeĽdził, żeby potem był problem z błotnikami, albo stopk±- na oko - wszystko w porz±dku. Po bliższym zapoznaniu się ze specyfikacj± okazuje się że przerzutka to tylko ty21 a miała być lepsza, że amor miałbyć suntour, ale jest tylko maxtravel, że piasta tylna jest ładna, a przednia stalowa (powyrywa szprychy), że szczęki hamulca s± z blachy stalowej, klamki czę¶ciowo z plastiku. No i wisienka na torcie - gripy z srama. Rower kosztuje 799zł i dokładnie jest tyle wart. je¶li kto¶ my¶li sobie że za t± kasę dostanie super sprzęt - zawiedzie się. je¶li liczy na podstawowy rower, dla lekkiego i nie wymagaj±cego użytkownika - możliwe że rower da radę.

ToMasz

Data: 2015-08-21 21:34:53
Autor: atm
Rockrider 340 Decathlon
[...]

Hehe, to "rower na całe życie"
https://www.youtube.com/watch?v=1LODt1wKalY

Data: 2015-08-23 14:16:59
Autor: Piotr Ratyński
Rockrider 340 Decathlon
W dniu pi±tek, 21 sierpnia 2015 19:57:07 UTC+2 użytkownik ToMasz napisał:
je¶li liczy na podstawowy rower, dla lekkiego i nie wymagaj±cego użytkownika - możliwe że rower da radę.

Ważę ponad 110 kg, wymagaj±cy nie jestem - poza wymian± opon i elementów przerzutki, rower daje rade już trzeci sezon. --
Piotr Ratyński

Data: 2015-08-24 09:22:12
Autor: Andrzej Ozieblo
Rockrider 340 Decathlon
W dniu 2015-08-23 o 23:16, Piotr Ratyński pisze:
[...]

Waze ok. 90 kg (ostatnio sie kreci wokol 87 :)), rower z Decathlonu (Rockrider 6.3) ujezdzam juz 5. sezon. Raczej wertepy niz asfalt. Przebieg? Pewnie ok. 5000 km. W rowerze wymienilem tylko rure sterowa na dluzsza. Nawet klockow hamulcowych (proste linkowe tarczowki Tektro) nie musialem. Bebenek (Joy-tech) dostal lekkiego luzu, ktory sie nie powieksza, podobnie jak tylna przerzutka (SRAM X5). Zbliza sie wymiana tylnej opony i pewnie napedu, choc znajac siebie kupie tylko lancuch, a koronki kasety podszlifuje. Za rower w promocji zaplacilem 1700 zl. Za fulla! Porownywalny Giant kosztowal ok. 3500-4000 zl.

Prawda jest, ze kupujac rowery w Decatlonie trzeba sie na nich znac, bo mozna trafic na wcale nietanie badziewie, ale warto sprobowac.

Data: 2015-08-25 10:33:06
Autor: ToMasz
Rockrider 340 Decathlon

koronki kasety podszlifuje. Za rower w promocji zaplacilem 1700 zl. Za
fulla! Porownywalny Giant kosztowal ok. 3500-4000 zl.

tylko że Giant to najgorsza firma do porównań. może w duecie z Krosem. Ja mogę wskazać kilka modeli z przerzutk± deore i hydraulik± za 1600, ale żaden nie ma "firmowej" ramy i naklejki. Fakt ze nie "full" bo tego typu unikam jak ognia

ToMasz

Data: 2015-08-25 11:35:13
Autor: Andrzej Ozieblo
Rockrider 340 Decathlon
W dniu 2015-08-25 o 10:33, ToMasz pisze:

ale żaden nie ma "firmowej" ramy i naklejki. Fakt ze nie "full" bo tego
typu unikam jak ognia

Do czasu az Ci kregoslup kaze fulla polubic. :)

Data: 2015-08-23 20:18:16
Autor: Jawi
Rockrider 340 Decathlon
W dniu 2015-08-21 o 19:57, ToMasz pisze:
[...]

Moj brat kupił 3 rowery z decathlonu. Wszystkie 3 wróciły tam sk±d
zostały zakupione po około 2 miesi±cach i 3-5 serwisach.
I tam też była wisienka na torcie. W dwóch z trzech rowerów skrzypiała tylna piasta. Zdecydowali się na zwrot i pożegnanie tego badziewia od chwili kiedy serwisant po 3 reklamacji powiedział, że wszystko w porz±dku, tylko oni maj± inn± granicę słyszalno¶ci i to zależy od tego jak bardzo im skrzypienie przeszkadza.
Po prostu szkoda było reklamować nadal rower.
Decathlon w dużej czę¶ci sprzedaje towar do¶ć ¶redniej jako¶ci za cenę wygórowan±.
Brat miał dwa rowery chyba rockrider 300. około 1200pln za sztukę.
Kupił w tej samej cenie znacznie lepsze rowery.

że mogę całymi godzinami siedzieć i patrzyć na ni±"

Data: 2015-08-24 07:00:39
Autor: Budzik
Rockrider 340 Decathlon
Użytkownik Jawi galaxband@poczta.fm ...

Moj brat kupił 3 rowery z decathlonu.

Długo się uczył...

Data: 2015-08-24 09:15:44
Autor: Liwiusz
Rockrider 340 Decathlon
W dniu 2015-08-24 o 09:00, Budzik pisze:
UĹĽytkownik Jawi galaxband@poczta.fm ...

Moj brat kupił 3 rowery z decathlonu.

Długo się uczył...

Ja kupiłem 1, jeżdżę nim 5 lat po kilka (czasem kilkanaście) tys. km
rocznie. Po 5 latach wymieniłem koła, bo się obręcze starły od
vbrake'ów, na bieżąco wymieniam napęd.

Co ciekawe, rower kosztował 1000zł, a ma kasetę - ostatnio kupowałem
rower dla koleżanki, "markowy" (Giant) i za cenę gołego roweru 1300zł
trudno było znaleźć coś bez wolnobiegu.

Ergo: można w decathlonie znaleźć tani rower, który długo posłuży. W
końcu i tak części można wymienić na lepsze po ich zużyciu.

--
Liwiusz

Data: 2015-08-24 09:26:33
Autor: Budzik
Rockrider 340 Decathlon
Użytkownik Liwiusz lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl ...

Moj brat kupił 3 rowery z decathlonu.

Długo się uczył...

Ja kupiłem 1, jeżdżę nim 5 lat po kilka (czasem kilkana¶cie) tys. km
rocznie. Po 5 latach wymieniłem koła, bo się obręcze starły od
vbrake'ów, na bież±co wymieniam napęd.

Co ciekawe, rower kosztował 1000zł, a ma kasetę - ostatnio kupowałem
rower dla koleżanki, "markowy" (Giant) i za cenę gołego roweru 1300zł
trudno było znaleĽć co¶ bez wolnobiegu.

Ergo: można w decathlonie znaleĽć tani rower, który długo posłuży. W
końcu i tak czę¶ci można wymienić na lepsze po ich zużyciu.

Byc moze.
I fakt, ze jak przejezdzasz kilkanascie tysiecy rocznie to super nabytek.

Niemniej jak ktos kupuje 1, jest niezadowolony, kupuje drugi i dopiero przy trzecim przestaje to... :)))

Ja jezdze na unibiku za 1300 - tez ma kasete - ale przebieg moze ze 20.000 l±cznie i juz po wymianie napedu :)

Za to koła od nowosci te same i nadal proste :)

Data: 2015-08-24 11:31:59
Autor: Liwiusz
Rockrider 340 Decathlon
W dniu 2015-08-24 o 11:26, Budzik pisze:

Byc moze.
I fakt, ze jak przejezdzasz kilkanascie tysiecy rocznie to super nabytek.

Niemniej jak ktos kupuje 1, jest niezadowolony, kupuje drugi i dopiero przy trzecim przestaje to... :)))

Ja jezdze na unibiku za 1300 - tez ma kasete - ale przebieg moze ze 20.000 lÄ…cznie i juz po wymianie napedu :)

Za to koła od nowosci te same i nadal proste :)

Po prostu miałem szczęście - wówczas się nie znałem i kupowałem na
ślepo. Rzeczywiście mogłem trafić na jakiś rower na gorszym osprzęcie.

Tak jak już ktoś napisał - jak się ktoś zna i poszuka, to znajdzie w
Decathlonie dobry rower w dobrej cenie, a na pewno znajdzie dobrÄ…
podstawę do przyszłej rozbudowy roweru. W końcu najważniejsza jest dobra
rama, do niej można potem wszystko dosztukować.

--
Liwiusz

Data: 2015-08-24 13:47:00
Autor: m
Rockrider 340 Decathlon
W dniu 24.08.2015 o 11:31, Liwiusz pisze:
[...]

A nie jest tak, ĹĽe to na co narzekamy wszyscy w Decathlonie, to serwis?

Ja też niezbyt ich serwis poważam, ale czy to się przekłada na
sprzedawany przez nich sprzęt?

p. m.

Data: 2015-08-24 14:11:02
Autor: Liwiusz
Rockrider 340 Decathlon
W dniu 2015-08-24 o 13:47, m pisze:
[...]

Nie wiem, nie korzystam z ich serwisu.

--
Liwiusz

Data: 2015-08-24 19:14:54
Autor: Jawi
Rockrider 340 Decathlon
W dniu 2015-08-24 o 13:47, m pisze:
A nie jest tak, ĹĽe to na co narzekamy wszyscy w Decathlonie, to serwis?
też do takiego wniosku doszedłem, gdyby po pierwszej reklamacji naprawiono co trzeba to by nie
było o nic chałasu.
Ja też niezbyt ich serwis poważam, ale czy to się przekłada na
sprzedawany przez nich sprzęt?
przekłada się. Za cenę roweru z decathlonu można kupić porządniejszy rower.
ten był reklamowany kilka razy:
http://www.decathlon.pl/rower-miejski-hoprider-300-id_8307664.html
zamiast niego zakupiono ten:
https://www.centrumrowerowe.pl/rowery/trekkingowe/p,rower-discovery-gts-28-czarny-karbon,407026.html
ponadto tańszy :)

Data: 2015-08-24 22:02:20
Autor: Andrzej Ozieblo
Rockrider 340 Decathlon
Jawi pisze:

[...]

Faktycznie jest duza roznica na niekorzysc Decathlonu. Dalej sprzedaja ten rower w Decathlonie? Hamulce Cantilever. Toz to sredniowiecze. ;)

O serwisie w Decathlonie nie bede sie wypowiadal, bo nigdy z zadnego serwisu rowerowego nie korzystalem. No moze kiedys jakies 50 lat temu, gdy dalem do centrowania kolo. Ale podejrzewam, ze dobry, tzn. serwis rowerowy w Dectlonie, byc nie moze. Pisata trzeszczala? Podejrzewam jakas glupote, typu zbyt mocno skrecone konusy albo cos podobnego.

Data: 2015-08-25 08:19:26
Autor: cytawa
Rockrider 340 Decathlon
Andrzej Ozieblo pisze:

http://www.decathlon.pl/rower-miejski-hoprider-300-id_8307664.html
Faktycznie jest duza roznica na niekorzysc Decathlonu. Dalej sprzedaja
ten rower w Decathlonie? Hamulce Cantilever. Toz to sredniowiecze. ;)

Pewno oferte pisala jakas mloda dziennikarka, wzorujac sie na wczesniejszych. Na zdjeciach sa normalne V-ki.

Jan Cytawa

Data: 2015-08-25 11:49:32
Autor: Maciek
Rockrider 340 Decathlon
Faktycznie jest duza roznica na niekorzysc Decathlonu. Dalej sprzedaja
ten rower w Decathlonie? Hamulce Cantilever. Toz to sredniowiecze. ;)

Pomylili się, to nie pierwszy przypadek na ich stronie. Hamulce w opisie inne, na zdjęciu inne.

[...]

Serwis? po prostu jest :-) Po zakupie chłopaki przygotowują rower, coś tam podkręcą, kołem zakręcą, statycznie przerzutkę sprawdzą, podregulują, "jakby coś się działo proszę przyjechać". Fakt nie ma z nimi problemu ale... nie w tym rzecz.

Pisata trzeszczala? Podejrzewam
jakas glupote, typu zbyt mocno skrecone konusy albo cos podobnego.

Otóż to...
Kupowałem w Dacathlonie najtańszą szosę, Tribana 300, więc coś na ten temat wiem. Zresztą z innych źródeł potwierdza się to co zauważyłem tzn. rowery same w sobie są ok. W większości przypadków sprawa jest pogrzebana w niestarannym składaniu a serwis przed sprzedażą tego nie ogarnia.

W moim przypadku po zakupie występowały problemy:
- przednia przerzutka dalej była niewyregulowana :-)
- modulacja hamulców była "gumowa", okazało się, że klocki były przykręcone tak jak wyszło, a nie wyszło serwisantowi
- zbyt mocno skręcone piasty
- koła składane są zapewne maszynowo, szprychy miały słaby naciąg co objawiało się wyginaniem i tarciem obręczy o klocki hamulcowe przy ostrzej branych zakrętach
- krzywy blat powodował ocieranie łańcucha o przednią przerzutkę

Nie chciało mi się jeździć i męczyć serwisu. Stwierdziłem, że nie zainwestuję od siebie ani złotówki i nie stracę gwarancji, więc zrobiłem poprawki we własnym zakresie. Po ogarnięciu - 100% zadowolenia, rower jeździ jak szalony ;-)

Data: 2015-08-25 10:35:15
Autor: ToMasz
Rockrider 340 Decathlon
Ja kupiłem 1, jeżdżę nim 5 lat po kilka (czasem kilkanaście) tys. km
rocznie. Po 5 latach wymieniłem koła, bo się obręcze starły od
vbrake'ów, na bieżąco wymieniam napęd.

Co ciekawe, rower kosztował 1000zł, a ma kasetę
i dlatego działa. w październiku w co drugim sklepie rowerowym będą takie okazje. Ty trafiłeś na Decathlona.

- ostatnio kupowałem
rower dla koleżanki, "markowy" (Giant) i za cenę gołego roweru 1300zł
trudno było znaleźć coś bez wolnobiegu.
Tak. Giant i KRoss  majÄ… rowery Ĺ›liczne, ale redukujÄ… koszty produkcji drastycznie.

ToMasz

Data: 2015-08-25 11:47:52
Autor: Andrzej Ozieblo
Rockrider 340 Decathlon
W dniu 2015-08-25 o 10:35, ToMasz pisze:

Tak. Giant i KRoss  majÄ… rowery Ĺ›liczne, ale redukujÄ… koszty produkcji
drastycznie.

A co sadzisz o Ghost-ach? Wydaje sie OK przy rozsadnych cenach.

Data: 2015-08-24 19:07:51
Autor: Jawi
Rockrider 340 Decathlon
W dniu 2015-08-24 o 09:00, Budzik pisze:
Użytkownik Jawi galaxband@poczta.fm ...

Moj brat kupił 3 rowery z decathlonu.

Długo się uczył...

prawda niby długo, ale rowery kupił wszystkie jednocze¶nie, prawie bo jeden dwa dni póĽniej :)

że mogę całymi godzinami siedzieć i patrzyć na ni±"

Data: 2015-08-24 18:45:54
Autor: Budzik
Rockrider 340 Decathlon
Użytkownik Jawi galaxband@poczta.fm ...

Moj brat kupił 3 rowery z decathlonu.

Długo się uczył...

prawda niby długo, ale rowery kupił wszystkie jednocze¶nie, prawie bo jeden dwa dni póĽniej :)

Chyba ze tak. :)

Rockrider 340 Decathlon