Data: 2020-03-20 07:05:42 | |
Autor: Mateusz Bogusz | |
Roczna gwarancja rękojmi? | |
W sierpniu 2018 kupiłem urządzenie elektroniczne od polskiego dystrybutora chińszczyzny. Niedawno się zepsuło. Pal licho tak czy siak naprawię, bo jest mi użyteczne. Ale napisałem do sprzedawcy i dostałem taką odpowiedź "...urządzenie jest po rocznej gwarancji rękojmi, najlepiej kontaktować się z producentem który udziela dwuletniej gwarancji.".
Jest niezależny serwis w Polsce i pewnie z niego skorzystam zamiast wysyłać do Chin jak sugeruje sprzedawca. Ale ja czegoś nie doczytałem i nie mam dwuletniej gwarancji od sprzedawcy? :-O -- Pozdrawiam, Mateusz Bogusz |
|
Data: 2020-03-20 14:57:18 | |
Autor: Olin | |
Roczna gwarancja rękojmi? | |
Dnia Fri, 20 Mar 2020 07:05:42 +0100, Mateusz Bogusz napisał(a):
wysyłać do Chin jak sugeruje sprzedawca. Ale ja czegoś nie doczytałem i nie mam dwuletniej gwarancji od sprzedawcy? :-O Na mój gust sprzedawca należy do tych, którzy w takich przypadkach spuszczają klientów na drzewo, bo pewnie duży procent odpuszcza. "Sprzedawca z tytułu sprzedanej rzeczy odpowiada wobec konsumenta za jej ewentualne wady przez okres dwóch lat. Uprawnienie to nazywane jest rękojmią i jest niezależne od uprawnień przysługujących na mocy gwarancji. .................... Co bardzo istotne, a o czym nie zawsze pamiętają sprzedawcy, nie mogą oni w żaden sposób odmówić przyjęcia reklamacji, jeżeli nie wynika to wprost z przepisów." https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/rekojmia/ http://www.kodekscywilny.pl/artykul,1690,14182,nowe-obowiazki-przedsiebiorcy-rozpatrujacego-reklamacje.html Dwa tygodnie temu zwrócili mi w Kauflandzie pieniądze za żarówkę kupioną w wrześniu 2018 i jedynym problemem był wyblakły paragon, ale przebiegle miałem skan z czasów, kiedy jeszcze był czytelny. -- uzdrawiam Grzesiek adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl ,,Nie ma takiego problemu, ani osobistego, ani rodzinnego, ani narodowego, ani międzynarodowego, którego nie można byłoby rozwiązać przy pomocy Różańca" Matka Boża do s. Łucji http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/ |
|
Data: 2020-03-20 15:49:25 | |
Autor: J.F. | |
Roczna gwarancja rękojmi? | |
Użytkownik "Mateusz Bogusz" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:r51mfo$rbl$1@dont-email.me...
W sierpniu 2018 kupiłem urządzenie elektroniczne od polskiego dystrybutora chińszczyzny. Niedawno się zepsuło. Pal licho tak czy siak naprawię, bo jest mi użyteczne. Ale napisałem do sprzedawcy i dostałem taką odpowiedź "...urządzenie jest po rocznej gwarancji rękojmi, najlepiej kontaktować się z producentem który udziela dwuletniej gwarancji.". Jest niezależny serwis w Polsce i pewnie z niego skorzystam zamiast wysyłać do Chin jak sugeruje sprzedawca. Ale ja czegoś nie doczytałem i nie mam dwuletniej gwarancji od sprzedawcy? :-O A masz _gwarancje_ od sprzedawcy ? Bo moze byc tak, ze sprzedawca gwarantuje rok, a producent dwa lata. Natomiast korzystanie z rekojmii ... jest takie niepewne prawnie, bo skoro poltora roku działało, to towar był wolny od wad w chwili zakupu, czy nie był? I tu bardzo istotny jest zapis o domniemaniu. https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/rekojmia/ no kurde, nie da sie skopiowac. Ale zobacz w "okres rekojmii". W skrocie - "konsument powienien wykazac, ze wada istniala juz w momencie zakupu". Czyli ... w sadzie przegrasz :-) J. |