Data: 2020-03-20 15:49:25 | |
Autor: J.F. | |
Roczna gwarancja rękojmi? | |
Użytkownik "Mateusz Bogusz" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:r51mfo$rbl$1@dont-email.me...
W sierpniu 2018 kupiłem urządzenie elektroniczne od polskiego dystrybutora chińszczyzny. Niedawno się zepsuło. Pal licho tak czy siak naprawię, bo jest mi użyteczne. Ale napisałem do sprzedawcy i dostałem taką odpowiedź "...urządzenie jest po rocznej gwarancji rękojmi, najlepiej kontaktować się z producentem który udziela dwuletniej gwarancji.". Jest niezależny serwis w Polsce i pewnie z niego skorzystam zamiast wysyłać do Chin jak sugeruje sprzedawca. Ale ja czegoś nie doczytałem i nie mam dwuletniej gwarancji od sprzedawcy? :-O A masz _gwarancje_ od sprzedawcy ? Bo moze byc tak, ze sprzedawca gwarantuje rok, a producent dwa lata. Natomiast korzystanie z rekojmii ... jest takie niepewne prawnie, bo skoro poltora roku działało, to towar był wolny od wad w chwili zakupu, czy nie był? I tu bardzo istotny jest zapis o domniemaniu. https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/rekojmia/ no kurde, nie da sie skopiowac. Ale zobacz w "okres rekojmii". W skrocie - "konsument powienien wykazac, ze wada istniala juz w momencie zakupu". Czyli ... w sadzie przegrasz :-) J. |
|