Roczna ważność konta

Data: 2013-11-02 13:49:00
Autor: Trybun
Roczna ważność konta
Czy ktoś z Was przedłuĹźał "roczną waĹźność konta"w Orange?  Znajomy ma sporo wątpliwosci jak to zrobić, np czy trzeba doładowywać konto na koniec poprzedniego okresu promocji, mimo tego Ĺźe na koncie nadal ma prawie 500 zł?

Data: 2013-11-02 15:06:00
Autor: JoteR
Roczna ważność konta
"Trybun" napisał:

na koncie nadal ma prawie 500 zł?

I to jest właśnie ta wasza "wolność", towarzyszu Trybunie Ludu?
Gratulacje ;->

JoteR

Data: 2013-11-02 18:05:44
Autor: Trybun
Roczna ważność konta
W dniu 2013-11-02 15:06, JoteR pisze:
"Trybun" napisał:

na koncie nadal ma prawie 500 zł?

I to jest właśnie ta wasza "wolność", towarzyszu Trybunie Ludu?
Gratulacje ;->

JoteR

Nie mam pojęcia o co Ci chodzi. To nie ja ustalam bandyckie zasady wyrwania innym ile tylko się da obowiązujące w systemie politycznym zwanym "demokracją".

Data: 2013-11-02 23:42:29
Autor: JoteR
Roczna ważność konta
"Trybun" napisał:

na koncie nadal ma prawie 500 zł?

I to jest właśnie ta wasza "wolność", towarzyszu Trybunie Ludu?
Gratulacje ;->

Nie mam pojęcia o co Ci chodzi.

Głupa rżnięcie też zajęcie ;->
Ale ja dobrze pamiętam, kto i przy pomocy jakich epitetów pyskował przeciw abonamentowi, sławiąc równocześnie rzekomą wolność bycia w prepaidzie. Mnie właśnie cyrograf się skończył i jestem (wg twojej nomenklatury) wolnym człowiekiem, zaś ów ponoć cały czas wolny prepaidziarz został z pięciusetzłotowym garbem. Przenieść się głupio, bo jakże to tak - odżałować pięć stów?A jeśli zdecyduje się na kolejne doładowania - garb będzie cały czas mu rosnął. I kto tu jest "niewolnikiem"? Ergo: wyszedłeś na głupka, czyli "na zachodzie bez zmian" ;->

JoteR

Data: 2013-11-03 10:26:46
Autor: Trybun
Roczna ważność konta
W dniu 2013-11-02 23:42, JoteR pisze:
"Trybun" napisał:

[...]

I zdania w tym temacie nie zmieniłem. Gdyś nie miał rąk to wypowiedzenie umowy zawartej na czas określony musiałbyś dostarczyć bandycie w zębach.
W wypadku znajomego chodzi tylko o środki które są na koncie i tylko dlatego tak się gimnastykuje, żeby ich dodatkowo nie kumulować. Odejść może w każdej chwili, a bandyta go nie ukarze,.
Naprawdę przykre jest dla mnie słuchanie niewolnika który sobie chwali swoja dolę.

Data: 2013-11-03 10:45:15
Autor: John Kołalsky
Roczna ważność konta

UĹźytkownik "Trybun" <Ilicch@jachu.pl>

I zdania w tym temacie nie zmieniłem. Gdyś nie miał rąk to wypowiedzenie umowy zawartej na czas określony musiałbyś dostarczyć bandycie w zębach.

Ależ ... wtedy właśnie nie musiałbyś dostarczać bo by się skończyła po okresie na który została zawarta. Tylko to nie są umowy na czas określony. I te prepaidy przecież też mogą mieć jakieś dziwne umowy. No i mają jak widać. Nie jest to proste przedpłacanie tylko różne kombinowania.

[...]

Można jeszcze mieć umowę na czas nieokreślony. Trochę trudno ją zawrzeć na przyzwoitych warunkach, ale jak się nie przyjmuje kolejnych ofert umów na czas określony to w końcu taką staje się.

Data: 2013-11-04 16:25:19
Autor: Trybun
Roczna ważność konta
W dniu 2013-11-03 10:45, John Kołalsky pisze:

[...]

Jak to nie - a slogany typu - " tylko teraz - Sony Xperia Z, za złotówkę, _umowa tylko na dwa lata_", to oszustwo klienta w biały dzień??

I proszę - z łaski swojej nie próbuj mi wmawiać że ja widzę w kontrakcie typu prepaid z firmą telekomunikacyjna jakąś prawość a nie ordynarny dyktat owej firmy.

[...]

Najlepsze dla klienta byłaby taka na czas określony, ale bez tej złodziejsko/bandyckiej konieczności dodatkowego wypowiadania takiej umowy. Żeby w momencie jej kończenia nie trzeba by było wznosić modłów o to żeby firma nie porobiła jakichś machlojek typu - nie dotarło do nas pana wypowiedzenie.

Data: 2013-11-03 10:59:48
Autor: z
Roczna ważność konta
W dniu 2013-11-03 10:26, Trybun pisze:
[...]

Jakiego niewolnika. Podpisujesz co rok umowę na konkretną usługę i używasz narzędzia które w dzisiejszych czasach jest potrzebne do życia.
Jak widzę te kombinacje z przedłużaniem konta, pamiętaniem o doładowaniach...
Wiem... Każdy lubi co innego :-) Ja używam tel. do normalnej komunikacji. Była chwila że zastanawiałem się nad przejściem na kartę bo operator olewał wieloletniego klienta ale jednak po przeanalizowaniu wybrałem abo.

Co nie zmienia faktu że TV mam na kartę i sobie doładowuję ale to nie jest towar pierwszej potrzeby a telefon jak najbardziej jest.

Data: 2013-11-04 16:25:45
Autor: Trybun
Roczna ważność konta
W dniu 2013-11-03 10:59, z pisze:
[...]

Sorry, ale już mi się nie chce tłumaczyć tego samego po raz chyba już 10siąty.

Data: 2013-11-03 11:13:34
Autor: JoteR
Roczna ważność konta
"Trybun" napisał:

Ergo: wyszedłeś na głupka, czyli "na zachodzie bez zmian" ;->

Gdyś nie miał rąk to wypowiedzenie umowy zawartej na czas określony
musiałbyś dostarczyć bandycie w zębach.

Lub w rękach osoby upoważnionej. Mieszkasz w pustelni? Smutne...

W wypadku znajomego chodzi tylko o środki które są na koncie i tylko
dlatego tak się gimnastykuje, żeby ich dodatkowo nie kumulować.

Jak tyle czasu kumulował, to i nadal będzie. Chyba, że te 5 stów to była wpłata jednorazowa, bo mu się to konto z lokatą pomyliło ;->

Odejść może w każdej chwili,

Mhm. I tak zostawi za frajer konto z pięcioma stówami? Coś droga ta twoja rzekoma "wolność".

a bandyta go nie ukarze,.

Moja "kara" za zerwanie dobrowolnie wszak zawartej umowy już po kilku miesiącach i tak byłaby niższa niż owe 5 stów. Ale wykrztuś wreszcie, dlaczego ktoś poważny miałby zawierać dobrowolnie umowę tylko po to, żeby ją zaraz zerwać?

Naprawdę przykre jest dla mnie słuchanie niewolnika który sobie chwali swoja dolę.

Czyli dobrze pisałem - "Na zachodzie bez zmian" ;->
CBDU

JoteR

Data: 2013-11-04 16:28:13
Autor: Trybun
Roczna ważność konta
W dniu 2013-11-03 11:13, JoteR pisze:
"Trybun" napisał:

[...]

Zaiste, bardzo smutne - swoim zniewoleniem dodatkowo obarczać innych.

[...]

Teraz, przez rok bez doładowywań sporo mu z tej jego puli ubędzie. Choć muszę powiedzieć że to wyjątkowy sknerus pod względem wykorzystywania tych środków z konta.

Odejść może w każdej chwili,

Mhm. I tak zostawi za frajer konto z pięcioma stówami? Coś droga ta twoja rzekoma "wolność".

Tak prawdę mówiąc to już nie są jego pieniądze. On je stracił w chwili doładowywania.

[...]

Sytuacja hipotetyczna,  - JoteR planuje wyjechać za granicę, czeka tylko aĹź mu się skończy umowa z firma telekomunikacyjna, przychodzi ten dzień - składa wypowiedzenie i wyjeĹźdĹźa... Za dwa lata wraca i się okazuje Ĺźe jego dom zamieszkują obcy lokatorzy a pod bramą czeka drab od Kruka z bejsbolem w ręku i na razie grzecznie prosi o spłatę długu... JoteR w szoku, pyta o co chodzi - drab na to - ano teraz twoje długi wobec telekomu są twoimi długami wobec mnie. W telekomie informują  JoteRa Ĺźe za zaległości abonamentowe oddali sprawę do sądu, w wyniku wyroku sądu dostali jego dom, a resztę długu odsprzedali firmie Kruk. Wypowiedzenie pan składał? - bardzo nam przykro, ale my o tym nic nie wiedzieliśmy i nie  wiemy.

Naprawdę przykre jest dla mnie słuchanie niewolnika który sobie chwali swoja dolę.

Czyli dobrze pisałem - "Na zachodzie bez zmian" ;->
CBDU

JoteR

Wiesz, to dzięki takim jak Ty  tym krajem rządzi coś takiego  jak PO, PiS czy SLD .

Data: 2013-11-04 20:19:34
Autor: JoteR
Roczna ważność konta
"Trybun" napisał:

Wypowiedzenie pan składał? - bardzo nam przykro,
ale my o tym nic nie wiedzieliśmy i nie  wiemy.

Ale składałeś kiedyś wypowiedzenie, czy tylko tak sobie dywagujesz?
Bo ja rozwiązywałem umowy kolejno z Erą, Ideą, Orange T-Mobile i Plusem - zgadnij, z czym (oprócz lepszego samopoczucia) wychodziłem z ichnich salonów? Uprzedzając pustelnicze jeremiady, odpowiem parafrazą argumentu (fakt, że idiotycznego), tak chętnie stosowanego na jednej z grup regionalnych: "Nie ma obowiązku mieszkania na wsi" ;->

Wiesz, to dzięki takim jak Ty  tym krajem rządzi coś takiego jak PO, PiS czy SLD

Mylisz się, to są tylko atrapy, prawdziwa władza jest gdzie indziej, ale to doprawdy NTG.

JoteR

Data: 2013-11-03 11:51:14
Autor: J.F.
Roczna ważność konta
Dnia Sat, 2 Nov 2013 23:42:29 +0100, JoteR napisał(a):
"Trybun" napisał:
[...]

Nie calkiem slusznie dopiekasz.
Po pierwsze - czlowiek widac dzwonil malo, doladowywal te 50zl/3 mc,
tak tanich abonamentow nie bylo. Zawsze mozna sobie powiedziec ze to
nie piec stow, tylko pieniadze zaoszczedzone wczesniej i pozegnac sie
z nimi bez zalu.

Ale ... po drugie ... nie ma takiej potrzeby. Przeciez jest i byla
wydluzona waznosc konta. Mozna bylo gorke spozytkowac. Tato tez sie
dorobil takiej gorki, i zeszlo. Przez poltora roku obslugiwali "za
darmo". Zreszta wydalem mniej, bo to dzieki podwojnym doladowaniom w
Erze tyle sie uskladalo :-)

Po trzecie - wielu osob to nie dotyczy, gadali nieco wiecej, nie
uzbierali gorki. Po czwarte - u delikwenta znikalo pare wad prepaidow. Tato tez - mial
gore pieniedzy na koncie, termin waznosci na wiele mniesiecy, nie
interesowal go stan konta, latanie za doladowaniami - tylko kiedy
rusza kolejne podwojne doladowanie :-)

No ale przyjdzie sie rozstac z demobilem, bo dobrej oferty nie maja.

J.

Data: 2013-11-04 00:57:20
Autor: Chris94
Roczna ważność konta
Dnia Sat, 2 Nov 2013 23:42:29 +0100, JoteR napisał(a):

Ale ja dobrze pamiętam, kto i przy pomocy jakich epitetów pyskował przeciw abonamentowi, sławiąc równocześnie rzekomą wolność bycia w prepaidzie.

I miał całkowitą racje. Mam prepaida w Orange od chyba 14 lat i
absolutnie bym go nie zmienił na abonament.

Mnie właśnie cyrograf się skończył i jestem (wg twojej nomenklatury) wolnym człowiekiem, zaś ów ponoć cały czas wolny prepaidziarz został z pięciusetzłotowym garbem.

Jeśli masz takiego "garba", to z przyjemnością go przejmę od Ciebie ;)

Przenieść się głupio, bo jakże to tak - odżałować pięć stów?

A po co się przenosić, jeśli u obecnego operatora mam za darmo
dzwonienie na kwotę 500 zł? Jak te środki wydzwonię to wtedy _ewentualnie_ będę myślał o
przenosinach.

A jeśli zdecyduje się na kolejne doładowania - garb będzie cały czas mu rosnął. I kto tu jest "niewolnikiem"?

Garb nie będzie rósł, bo już od kilku lat nie trzeba konta doładowywać
dla przedłużenia jego ważności, wystarczy tylko wysłać SMS-a.
Ja konta nie doładowuje od czasu, gdy Orange zlikwidowało "przelewy
SMS", cały czas dzwonię na koszt tego "garba" i ten "garb" nie tylko mi
nie ciąży, ale wręcz smucę się na myśl, że przyjdzie taki dzień, gdy on
mi zniknie.

--
Pozdrowienia,
Krzysztof

Data: 2013-11-04 01:37:34
Autor: JoteR
Roczna ważność konta
"Chris94" napisał:

Ale ja dobrze pamiętam, kto i przy pomocy jakich epitetów pyskował przeciw
abonamentowi, sławiąc równocześnie rzekomą wolność bycia w prepaidzie.

I miał całkowitą racje.

Naprawdę? Zaraz się zobaczy, jak u ciebie z tą "wolnością" ;->

Przenieść się głupio, bo jakże to tak - odżałować pięć stów?

A po co się przenosić,

Właśnie zaprezentowałeś (wg pojęć tow. Trybuna) mentalność "niewolnika".
Następny proszę ;->

JoteR

Data: 2013-11-04 19:03:06
Autor: Chris94
Roczna ważność konta
Dnia Mon, 4 Nov 2013 01:37:34 +0100, JoteR napisał(a):

A po co się przenosić,

Właśnie zaprezentowałeś (wg pojęć tow. Trybuna) mentalność "niewolnika".

Trochę dziwny sposób rozumowania, jeśli mentalnością niewolnika nazywasz
sytuację, gdy mam telefon w optymalnej dla mnie taryfie, w której
używanie telefonu kosztuje mnie miesięcznie co najwyżej *KILKA* złotych.
Więc powtarzam jeszcze raz: Po co miałbym się przenosić?

Data: 2013-11-04 20:05:16
Autor: J.F.
Roczna ważność konta
Dnia Mon, 4 Nov 2013 19:03:06 +0100, Chris94 napisał(a):
[...]

Orange oceni sytuacje na rynku i licz sie z tym ze sie skonczy :-)
Klient ma przynosic kilkadziesiat zl, a nie kilka :-)

J.

Data: 2013-11-04 20:29:21
Autor: Chris94
Roczna ważność konta
Dnia Mon, 4 Nov 2013 20:05:16 +0100, J.F. napisał(a):

Orange oceni sytuacje na rynku i licz sie z tym ze sie skonczy :-)
Klient ma przynosic kilkadziesiat zl, a nie kilka :-)

To wtedy przeniosę numer gdzie indziej, choćby do mBanku: 19 gr/min,
minimalne doładowanie 5 zł/2 miesiące.

Data: 2013-11-04 20:59:57
Autor: J.F.
Roczna ważność konta
Dnia Mon, 4 Nov 2013 20:29:21 +0100, Chris94 napisał(a):
[...]

Ale najpierw trzeba gorke wygadac :-)

J.

Data: 2013-11-04 22:14:39
Autor: Chris94
Roczna ważność konta
Dnia Mon, 4 Nov 2013 20:59:57 +0100, J.F. napisał(a):

To wtedy przeniosę numer gdzie indziej, choćby do mBanku: 19 gr/min,
minimalne doładowanie 5 zł/2 miesiące.

Ale najpierw trzeba gorke wygadac :-)

Już niewiele mi tej górki zostało. Jeszcze z pół roku i znowu trzeba
będzie płacić :(

Data: 2013-11-04 20:20:58
Autor: JoteR
Roczna ważność konta
"Chris94" napisał:

A po co się przenosić,

Właśnie zaprezentowałeś (wg pojęć tow. Trybuna) mentalność "niewolnika".

Trochę dziwny sposób rozumowania,

Całkowicie się z tym zgadzam. A teraz napisz to autorowi tej konstatacji ;->

JoteR

Data: 2013-11-04 06:44:22
Autor: Michal Tyrala
Roczna ważność konta
On Mon, 4 Nov 2013 00:57:20 +0100, Chris94 wrote:
> Ale ja dobrze pamiętam, kto i przy pomocy jakich epitetów pyskował przeciw > abonamentowi, sławiąc równocześnie rzekomą wolność bycia w prepaidzie.  I miał całkowitą racje. Mam prepaida w Orange od chyba 14 lat i
 absolutnie bym go nie zmienił na abonament.

Tak z boku, bo nie mam ochoty na udział w swietej wojnie: ja mam
prepaida od 1999 i abo od 2000. Produkcyjnie jednak w uzyciu jest
abonament.

 A po co się przenosić, jeśli u obecnego operatora mam za darmo
 dzwonienie na kwotę 500 zł?

A tu się konkretnie przypieprze -- prepaidziarze dostaja fioła, jak
nazwać usługi wliczone w abo ,,darmowymi''.
Skarbonka na prepaidzie absolutnie nie jest darmowa. A usługi które
mozesz za nia dostac są przedplacone, a nie darmowe.

--
Michał

wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

Data: 2013-11-04 07:59:24
Autor: Artur Maśląg
Roczna ważność konta
W dniu 2013-11-04 07:44, Michal Tyrala pisze:
[...]

Ja podobnie - abo mam od początku GSM w Polsce, prepaidy jak meteory
krążą dookoła ;) Produkcyjnie oczywiście abonament, prepaidy
jako backup, internet do lapka/netbooka, dzieciaki.

  A po co się przenosić, jeśli u obecnego operatora mam za darmo
  dzwonienie na kwotę 500 zł?

A tu się konkretnie przypieprze -- prepaidziarze dostaja fioła, jak
nazwać usługi wliczone w abo ,,darmowymi''.

Nie?

Skarbonka na prepaidzie absolutnie nie jest darmowa. A usługi które
mozesz za nia dostac są przedplacone, a nie darmowe.

:)

Data: 2013-11-04 19:14:39
Autor: Chris94
Roczna ważność konta
Dnia Mon, 4 Nov 2013 06:44:22 +0000 (UTC), Michal Tyrala napisał(a):

[...]

Między abonamentem, a prepaidem jest jednak pewna zasadnicza różnica,
która uzasadnia takie stanowisko: w przypadku abonamentu środki niewykorzystane w przeciągu okresu
rozliczeniowego przepadają, a w prepaidzie wpadają do skarbonki, z
której można korzystać nawet przez lata (jak np. jest w moim przypadku).

Data: 2013-11-04 19:25:45
Autor: z
Roczna ważność konta
W dniu 2013-11-04 19:14, Chris94 pisze:
[...]

Nie wiem jak jest teraz w Orange ale była taka funkcjonalność jak przenoszenie niewykorzystanych minut na nawet kolejne 2 miesiące (i to wykorzystywane w pierwszej kolejności) były to czasy kiedy plej był nominalnie tańszy ale w praniu już nie koniecznie.
Każdy wyduma sobie jakiś argument który można podważyć.
Tak samo jak zbieranie do skarbonki na koncie w preapaidzie można obarczyć pytaniem: "Na jaki procent ta skarbonka?" :-)

Data: 2013-11-04 19:43:10
Autor: Artur Maśląg
Roczna ważność konta
W dniu 2013-11-04 19:25, z pisze:
[...]

Podobnie było w ofertach T-Mobile, ale mam wrażenie, że w Orange to
można było nazbierać spore 'nadwyżki' i nie było co z tym robić ;)

były to czasy kiedy plej był
nominalnie tańszy ale w praniu już nie koniecznie.

Play nie miał ostatnio przenoszenia (o ile w ogóle miał), ale
limity przez nich stosowane (czy strategia abonamentowa) dawała
te same efekty (a może i lepsze).

Każdy wyduma sobie jakiś argument który można podważyć.

Otóż to ;)

Tak samo jak zbieranie do skarbonki na koncie w preapaidzie można
obarczyć pytaniem: "Na jaki procent ta skarbonka?" :-)

Tutaj jest podwójny problem - środki i taryfikacja. Jeżeli się
nazbierało sporo na takim prepaidzie to zazwyczaj koszty rozmów itd.
są wyższe niż w obecnych taryfach, a zmiana taryfy na aktualną/tańszą
skutkuje utratą zgromadzonych środków.

Data: 2013-11-04 20:52:25
Autor: z
Roczna ważność konta
W dniu 2013-11-04 19:43, Artur Maśląg pisze:
[...]

O właśnie.
A podobno haczyki i drobne druczki to tylko w cyrografach :-)

Data: 2013-11-04 20:04:56
Autor: Chris94
Roczna ważność konta
Dnia Mon, 04 Nov 2013 19:25:45 +0100, z napisał(a):

Każdy wyduma sobie jakiś argument który można podważyć.
Tak samo jak zbieranie do skarbonki na koncie w preapaidzie można obarczyć pytaniem: "Na jaki procent ta skarbonka?" :-)

Ale w Orange od momentu wprowadzenia Rocznej Ważności Konta, którą w
dodatku można przedłużyć jednym SMS-em, nie ma już konieczności robienia
skarbonki!
Obecnie doładowuje się tylko tyle ile potrzeba na rozmowy i nie trzeba
nic więcej!
I właśnie dlatego (jak na razie) nawet nie myślę o zmianie taryfy czy
operatora!

Data: 2013-11-04 21:04:32
Autor: J.F.
Roczna ważność konta
Dnia Mon, 4 Nov 2013 20:04:56 +0100, Chris94 napisał(a):
Ale w Orange od momentu wprowadzenia Rocznej Ważności Konta, którą w
dodatku można przedłużyć jednym SMS-em, nie ma już konieczności robienia
skarbonki!

Owszem, ale to sie zrobil unikat na rynku, i ciekawe czy sie dlugo
utrzyma .. i skarbonka moze wrocic.

J.

Data: 2013-11-04 21:15:07
Autor: dizel
Roczna ważność konta
On Mon, 4 Nov 2013 21:04:32 +0100, "J.F."
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

Roczna ważność konta w Orange to tylko promocja więc różnie może z tym
być.

Pozdrawiam

Data: 2013-11-04 22:23:19
Autor: Chris94
Roczna ważność konta
Dnia Mon, 4 Nov 2013 21:04:32 +0100, J.F. napisał(a):

[...]

Nie całkiem unikat, po prostu najkorzystniejsza oferta. W Playu żeby
mieć RWK wystarczy doładować za 5 zł, w T-Mobile też jest RWK za coś ok.
3 zł, w mBanku 5 zł na 2 miesiące to też są warunki do zaakceptowania.
Jeśli tylko nie jestem związany cyrografem, to nie muszę się obawiać
przyszłości :)

Data: 2013-11-04 22:35:30
Autor: J.F.
Roczna ważność konta
Dnia Mon, 4 Nov 2013 22:23:19 +0100, Chris94 napisał(a):
[...]

Ale platne co miesiac. I to platne, a nie do doladowania.

w mBanku 5 zł na 2 miesiące to też są warunki do zaakceptowania.
Jeśli tylko nie jestem związany cyrografem, to nie muszę się obawiać
przyszłości :)

Tylko trzeba sie szybko decydowac po wycofaniu promocji,
bo potem co - gorka urosnie, i tak bez zalu sie z nia rozstac i
przejsc do innego operatora ? :-P

J.

Data: 2013-11-04 23:19:13
Autor: Chris94
Roczna ważność konta
Dnia Mon, 4 Nov 2013 22:35:30 +0100, J.F. napisał(a):

[...]

Ale to i tak są grosiki w porównaniu do wysokości abonamentu.

[...]

Nie ma problemu, górka wcale nie rośnie tak szybko, a w roamingu nie ma
większego problemu z jej "splantowaniem".

Data: 2013-11-04 23:35:51
Autor: J.F.
Roczna ważność konta
Dnia Mon, 4 Nov 2013 23:19:13 +0100, Chris94 napisał(a):
[...]

Abonamenty nie musza byc drogie. A 3zl ... dodaj np 30 minut po 29gr i
problem tworzenia gorki w zasadzie znika :-)

[...]

Jedno podwojne doladowanie i rosnie blyskawicznie :-)

a w roamingu nie ma większego problemu z jej "splantowaniem".

A jak ktos rzadko bywa w roamingu ? :-)

J.

Data: 2013-11-04 23:49:08
Autor: Chris94
Roczna ważność konta
Dnia Mon, 4 Nov 2013 23:35:51 +0100, J.F. napisał(a):

Nie ma problemu, górka wcale nie rośnie tak szybko,

Jedno podwojne doladowanie i rosnie blyskawicznie :-)

Obym miał tylko takie problemy :)

a w roamingu nie ma większego problemu z jej "splantowaniem".

A jak ktos rzadko bywa w roamingu ? :-)

To musi zacząć częściej jeździć ;)

Data: 2013-11-05 07:05:28
Autor: z
Roczna ważność konta
W dniu 2013-11-04 23:19, Chris94 pisze:

Ale to i tak są grosiki w porównaniu do wysokości abonamentu.

Abonament może być bez telefonu i na rok za 20 zł/mies. (200 min. do wygadania)
Jak przyjmiesz to do wiadomości to całe ględzenie o wyższości wolności pomimo skarbonki przestaje mieć sens.

Nie ma problemu, górka wcale nie rośnie tak szybko, a w roamingu nie ma
większego problemu z jej "splantowaniem".

Tak samo nie ma problemu z niewykorzystanymi minutami za 10 gr.
Co to za problem? :-)

Data: 2013-11-04 19:35:53
Autor: Artur Maśląg
Roczna ważność konta
[...]

Tak ogólnie to nieprawda. Mogą przepaść, mogą się kumulować itd.
Silnie zależy od konkretnej taryfy/sieci. Ewentualny 'przepadek'
może być znakomicie zrekompensowany (z nadwyżką) w usługach, które
są niedostępne w prepaidach.

a w prepaidzie wpadają do skarbonki, z
której można korzystać nawet przez lata (jak np. jest w moim przypadku).

Tak ogólnie to nieprawda - jedynie w Orange tak to działa w niektórych
taryfach. Zresztą tak czy inaczej - nadal to są to usługi przedpłacone,
a nie darmowe.

Data: 2013-11-04 19:57:33
Autor: dizel
Roczna ważność konta
On Mon, 04 Nov 2013 19:35:53 +0100, Artur Maśląg <futrzak@polbox.com>
wrote:

[...]

Trend na rynku jest taki że w abonamentach nie ma już  przechodzenia
minut jak było kiedyś, chyba że ktoś posiada jakiś bardzo stary
abonament. Piszę o W3 bo w Play nigdy nie było przechodzenia minut na
kolejne miesiące.

[...]

Play/Plus doładowanie za 5pln daje roczną ważność konta. To też nie
jest wielka suma. Oczywiście zależnie od taryfy bo nie w każdej tak
jest.

Pozdrawiam

Data: 2013-11-04 20:10:31
Autor: Artur Maśląg
Roczna ważność konta
W dniu 2013-11-04 19:57, dizel pisze:
On Mon, 04 Nov 2013 19:35:53 +0100, Artur Maśląg <futrzak@polbox.com>
wrote:
(...)
Trend na rynku jest taki że w abonamentach nie ma już  przechodzenia
minut jak było kiedyś, chyba że ktoś posiada jakiś bardzo stary
abonament. Piszę o W3

Zdefiniuj kiedyś, bo rok temu jeszcze było, a to wcale nie zamierzchła
przeszłość.

bo w Play nigdy nie było przechodzenia minut na
kolejne miesiące.

O czym już pisałem...

[...]

W niewielu tak jest i jest to doładowanie (kolejne) i garb będzie
musiał rosnąc, jeżeli nie używasz.

Data: 2013-11-04 21:13:52
Autor: dizel
Roczna ważność konta
On Mon, 04 Nov 2013 20:10:31 +0100, Artur Maśląg <futrzak@polbox.com>
wrote:

W dniu 2013-11-04 19:57, dizel pisze:
On Mon, 04 Nov 2013 19:35:53 +0100, Artur Maśląg <futrzak@polbox.com>
wrote:
(...)
[...]

Chodzi mi o to że nie jest to w "standardzie" jak kiedyś gdzie
praktycznie w każdej sieci to było. Obecnie większość abonamentów tego
nie oferuje. Piszę o ofercie indywidualnej, nie firmowej.

[...]

No wiesz mając 500 pln na koncie, i doładowanie raz na rok 5pln, to
wiele ten garb nie urośnie. Zresztą po pierwsze nie rozumiem jak można
aż tyle uzbierać na koncie prepaid, a po drugie skoro ktoś takiej sumy
nie potrafi wydzwonić choćby w rok to znaczy że tak naprawdę nie było
mu to do niczego potrzebne. Lepiej taki starter wystawić na allegro i
sprzedać. Chyba że komuś na numerze zależy.
Jest taki twór jak w Rodzinie gdzie ważność konta od każdego
doładowania daje 2 lata na połączenia wychodzące. Jak ktoś mało dzwoni
to w sam raz:)
Przypomnę tylko jedną rzecz że roczna ważność konta w Orange to jest
PROMOCJA, więc w każdej chwili może zostać odwołana.

Pozdrawiam

Data: 2013-11-04 20:23:41
Autor: Michal Tyrala
Roczna ważność konta
On Mon, 04 Nov 2013 21:13:52 +0100, dizel wrote:
 Zresztą po pierwsze nie rozumiem jak można aż tyle uzbierać na koncie
 prepaid

A siegasz pamiecia czasow, gdy podtrzymanie prepaida to bylo 50/kwartal
lub stowa za polrocze? A minuta rozmowy 2zl i nie paplało się komorka
bez potrzeby.
(tak, z powyzszego ma wynikac, ze mozna miec prepaida od *nastu lat)

 a po drugie skoro ktoś takiej sumy nie potrafi wydzwonić choćby w rok

Ja np az tak aktywny w roamingu nie jestem, smsow premium tez nie
wysylam dla sportu.

 to znaczy że tak naprawdę nie było mu to do niczego potrzebne.

Dobre. :-)

Data: 2013-11-04 22:45:52
Autor: dizel
Roczna ważność konta
On Mon, 4 Nov 2013 20:23:41 +0000 (UTC), in pl.misc.telefonia.gsm
Michal Tyrala <wiesiu@bdm.com.pl> wrote:

[...]

Oczywiście że sięgam, sięgam do roku 98/99 gdzie kupiłem  nową nokię
3110 w erze na kartę z minutą w granicach 3zł, ale zmieniłem od razu
na simplusa z 2,90/ minutę. I od tamtego czasu do wejścia play non
stop w simplusie, doładowanie 100/6 miesięcy wystarczało. Rozmowny nie
jestem ale nie urosła mi żadna górka przez tyle lat.

Ja np az tak aktywny w roamingu nie jestem, smsow premium tez nie
wysylam dla sportu.

Ja też nie wysyłałem ani nie korzystałem w roamingu a mimo to górka
się nie zrobiła.

Dobre. :-)

Generalnie co do abo/prepaid to taka dyskusja jak spieranie się nad
tym które święta są lepsze te w kwietniu, czy te w grudniu?
Niech każdy używa co mu pasuje. Skoro sam za to płaci to jego
pieniądze, więc nic nikomu do tego.

Pozdrawiam

Data: 2013-11-04 22:25:26
Autor: pueblo
Roczna ważność konta
Witaj dizel, 04 lis 2013 w news:1b5g79d2gs3gp9gadg2rs9hj0ea1daubb8@
4ax.com napisałeś/aś:

[...]

Racja. Zresztą z tego co kojarzę rynek jest podzielony 50/50 pomiedzy prepaidowców i abonamentowców, jeśli chodzi o statystyki wszystkich operatorów - to o czymś świadczy.

Data: 2013-11-04 22:59:12
Autor: J.F.
Roczna ważność konta
Dnia Mon, 04 Nov 2013 22:45:52 +0100, dizel napisał(a):
[...]

A nie 100/4 lub 150/6 ? Plusa nie pamietam, ale warunki zazwyczaj byly
podobne.

Rozmowny nie jestem ale nie urosła mi żadna górka przez tyle lat.

Widac jestes, bo jakos nikt tu nie podwaza mozliwosci istnienia gorki.
Ewentualnie ... ten simplus to zla oferta byla :-)

J.

Data: 2013-11-04 23:11:46
Autor: dizel
Roczna ważność konta
On Mon, 4 Nov 2013 22:59:12 +0100, "J.F."
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

A nie 100/4 lub 150/6 ? Plusa nie pamietam, ale warunki zazwyczaj byly
podobne.

W simplusie było zawsze 50pln 90 dni, 100pln 180 dni 150 (+30) 180
dni.

Rozmowny nie jestem ale nie urosła mi żadna górka przez tyle lat.

Widac jestes, bo jakos nikt tu nie podwaza mozliwosci istnienia gorki.
Ewentualnie ... ten simplus to zla oferta byla :-)

W prepaidzie górkę  można było zrobić za czasów Ery gdzie były
podwójne doładowania.
Z drugiej strony to jak ktoś praktycznie tylko odbierał to też można
było górkę zrobić bo przed wejściem rwk standard to 50pln/3 miesiące,
czyli 200zł rocznie za samo utrzymanie numeru,  no ale pamiętać też
należy że w sumie ceny były wyższe więc teoretycznie na mniej rozmów
starczało.

Pozdrawiam

Data: 2013-11-05 02:11:12
Autor: Michal Tyrala
Roczna ważność konta
On Mon, 04 Nov 2013 22:45:52 +0100, dizel wrote:
> [...]

 stop w simplusie, doładowanie 100/6 miesięcy wystarczało. Rozmowny nie
 jestem ale nie urosła mi żadna górka przez tyle lat.

Tobie nie, innym się uskładało. Ja tylko delikatnie przypominalem, ze prepaid to nie zawsze bylo 5zł/rok...

>Ja np az tak aktywny w roamingu nie jestem, smsow premium tez nie
>wysylam dla sportu.

 Ja też nie wysyłałem ani nie korzystałem w roamingu a mimo to górka
 się nie zrobiła.

Tu akurat się dziwiles, ze jak mozna nie rozładować 500zl prepaida w
rok...

Data: 2013-11-04 21:46:17
Autor: Artur Maśląg
Roczna ważność konta
wrote:

W dniu 2013-11-04 19:57, dizel pisze:
On Mon, 04 Nov 2013 19:35:53 +0100, Artur Maśląg <futrzak@polbox.com>
wrote:
(...)
[...]

To jest proste - ceny usług potaniały, abonamenty poleciały na tzw.
mordę, na rynku pojawiły się oferty no limit za stosunkowo niewielkie
pieniądze (maja swoje wady). Ludzie z typowymi terminówkami z przed ~11
miesięcy są sporo w 'plecy' i to z przechodzeniem minut.
Tak że nie pisz mi, że przełom 2012/2013 to było kiedyś.

W niewielu tak jest i jest to doładowanie (kolejne) i garb będzie
musiał rosnąc, jeżeli nie używasz.

No wiesz mając 500 pln na koncie, i doładowanie raz na rok 5pln, to
wiele ten garb nie urośnie.

No i co z tym zrobić? Nawet tego garbia komuś dać nie można.

Zresztą po pierwsze nie rozumiem jak można
aż tyle uzbierać na koncie prepaid, a po drugie skoro ktoś takiej sumy

Uzbierać - spoko, były podwójne doładowania, bonusy i inne.

nie potrafi wydzwonić choćby w rok to znaczy że tak naprawdę nie było
mu to do niczego potrzebne. Lepiej taki starter wystawić na allegro i

Ba, ma to sens przy internecie na kartę.

sprzedać. Chyba że komuś na numerze zależy.

Jak używasz jednego numeru przez parę lat to chętnie się go pozbywasz?
Ja rozumiem, że jak to był specjalny prepaid do kontaktów z kochanką,
ale w typowych kontaktach z dziećmi czy zawodowych to raczej
niepożądanym by było zmienianie numeru co jakiś czas (no chyba, że
'praca' specyficzna;) ).

Przypomnę tylko jedną rzecz że roczna ważność konta w Orange to jest
PROMOCJA, więc w każdej chwili może zostać odwołana.

Nie krzycz i nie epatuj marketingowym bełkotem - "rok ważności konta"
to zwykła oferta usługodawcy, która ma określony regulamin, warunki
itd. W zasadzie to obecnie wszystkie usługi są sprzedawane w
*promocji*, bo ta ładniej brzmi i może się trochę lemingów na to
nabierze.

Data: 2013-11-04 22:05:51
Autor: J.F.
Roczna ważność konta
Dnia Mon, 04 Nov 2013 21:46:17 +0100, Artur Maśląg napisał(a):
[...]

No jakzesz to, przeciez zadna z sieci W3 nie ma "no limit" :-P

Ludzie z typowymi terminówkami z przed ~11
miesięcy są sporo w 'plecy' i to z przechodzeniem minut.
Tak że nie pisz mi, że przełom 2012/2013 to było kiedyś.

Tez nie calkiem tak. Wiekszosc ludzi nie potrzebuje "no limit".
Gadaja ile gadaja, abonament maja dobrany do swoich potrzeb. Albo jest niski, albo brali z telefonem. I trudno tu mowic ze sa w
plecy.

Jesli o mnie chodzi to od dawna stwierdzam ze drogie te telefony u
operatorow ... a wiec mam abonament bez cyrografu. I chyba nie tylko
ja tak mam, patrzac po informacjach na temat spadajacego ARPU :-)

[...]

Cos tam zazwyczaj uzywasz, i garb zazwyczaj znika.

[...]

Raczej chodzi o to ze w kazdej chwili mozna sie z nich wycofac.

J.

Data: 2013-11-04 22:39:26
Autor: Artur Maśląg
Roczna ważność konta
W dniu 2013-11-04 22:05, J.F. pisze:
[...]

Wszystkie mają, tylko nie za niewielkie pieniądze (cokolwiek by
to miało znaczyć). Za niewielkie pieniądze są oferty konkurencyjne,
dla pewnego typu odbiorcy. Operatorzy nie będą sobie strzelać
w kolano.

Ludzie z typowymi terminówkami z przed ~11
miesięcy są sporo w 'plecy' i to z przechodzeniem minut.
Tak że nie pisz mi, że przełom 2012/2013 to było kiedyś.

Tez nie calkiem tak.Wiekszosc ludzi nie potrzebuje "no limit".

Całkiem tak i w tym miejscu zasadniczo nie chodziło mi o "no limit",
ale jeśli już to patrz wyżej.

Gadaja ile gadaja, abonament maja dobrany do swoich potrzeb.

Na chwilę podpisania umowy. 6 miesięcy później mogle za to samo
zapłacić 2x mniej.

Albo jest niski,

Nie jest.

albo brali z telefonem. I trudno tu mowic ze sa w
plecy.

Są w plecy - czy to z telefonem czy bez. Sporo zmian było.

Jesli o mnie chodzi to od dawna stwierdzam ze drogie te telefony u
operatorow ...

To różnie bywa.

a wiec mam abonament bez cyrografu.

Tu akurat nie ma takiej implikacji.

I chyba nie tylko
ja tak mam, patrzac po informacjach na temat spadajacego ARPU :-)

A co to ma do rzeczy z perspektywy ostatniego czasu?

No i co z tym zrobić? Nawet tego garbia komuś dać nie można.

Cos tam zazwyczaj uzywasz, i garb zazwyczaj znika.

Jak musisz doładowywać by utrzymać konto, a nie ma 'roku ważności'
to może być problem z jego 'zniknięciem'.

Nie krzycz i nie epatuj marketingowym bełkotem - "rok ważności konta"
to zwykła oferta usługodawcy, która ma określony regulamin, warunki
       ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
itd. W zasadzie to obecnie wszystkie usługi są sprzedawane w
    ^^^^
*promocji*, bo ta ładniej brzmi i może się trochę lemingów na to
nabierze.

Raczej chodzi o to ze w kazdej chwili mozna sie z nich wycofac.

No i?

Data: 2013-11-05 11:14:03
Autor: J.F
Roczna ważność konta
Użytkownik "Artur Maśląg"  napisał w wiadomości
[...]

Strategii Operatorow nie calkiem pojmuje, ale niektore przypominaja strzelanie w kolano.

Jesli o mnie chodzi to od dawna stwierdzam ze drogie te telefony u
operatorow ...
To różnie bywa.

No coz - ostatnio padla tu chyba tylko jedna ciekawa oferta, play dla firm.

I chyba nie tylko
ja tak mam, patrzac po informacjach na temat spadajacego ARPU :-)

A co to ma do rzeczy z perspektywy ostatniego czasu?

Ze teraz klient placacy 30 zl to dobry klient.

[...]

No i powinna to byc "promocja obowiazuje do odwolania", a nie normalna usluga, przy ktorej wycofaniu klienci moga miec pretensje ... i prawo do rozwiazania umowy.

Gdzies tam tez operatorzy moga myslec o przyszlosci, tez lepiej zeby klient mial "promocyjny upust 50% na 24 miesiace" niz prawo do nieskonczonego  korzystania z niskiej taryfy ... do tej pory raczej tanialo i klient sam chcial nowa lepsza umowe, ale teraz moze inflacja przyjdzie, a moze minut juz ma wystarczajaco i nie da sie go juz namowic na wiecej ..

J.

Data: 2013-11-05 11:55:53
Autor: Artur Maśląg
Roczna ważność konta
W dniu 2013-11-05 11:14, J.F pisze:
[...]

Niektóre być może - nie ma strategii idealnej, za tym stoją ludzie,
a ci z natury są omylni. Zresztą i tak to rynek weryfikuje.

I chyba nie tylko
ja tak mam, patrzac po informacjach na temat spadajacego ARPU :-)

A co to ma do rzeczy z perspektywy ostatniego czasu?

Ze teraz klient placacy 30 zl to dobry klient.

W tym znaczeniu to się zgadzam.

No i powinna to byc "promocja obowiazuje do odwolania",

To jest bełkot marketingowy

a nie normalna
usluga, przy ktorej wycofaniu klienci moga miec pretensje ...

To jest normalna usługa (bezpłatna), z jasno określonymi
warunkami jej realizacji.  W każdej chwili zostać wycofana.

i prawo do rozwiazania umowy.

Teraz to pojechałeś - na jakiej podstawie?

11. Promocja obowiązuje od 27 maja 2013r do odwołania.
Operator zastrzega sobie możliwość odwołania Promocji,
co nie będzie jednak naruszać praw nabytych przez Abonentów
przed odwołaniem Promocji.

To zwykła usługa dodatkowa, która w każdej chwili może być wycofana z
oferty, a korzystający z niej będą mieli prawo do końca jej
trwania w ramach praw nabytych.

Gdzie masz jakąkolwiek podstawę rozwiązania umowy? Chyba, że na usługę
dodatkową :P

Gdzies tam tez operatorzy moga myslec o przyszlosci, tez lepiej zeby
klient mial "promocyjny upust 50% na 24 miesiace" niz prawo do

Ha, ha - a przypadkiem w umowach nie ma zwrotu tych 50% (proporcjonalnie) przy ewentualny wcześniejszym wypowiedzeniu
cyrografu? Operator się zabezpieczał.

nieskonczonego  korzystania z niskiej taryfy ...

Do nielogiczne z punktu widzenia operatora, by coś takiego zaoferował
(w skrócie).

do tej pory raczej
tanialo i klient sam chcial nowa lepsza umowe,

No, nową, lepszą, na kolejne obowiązkowe miesiące:P

ale teraz moze inflacja
przyjdzie, a moze minut juz ma wystarczajaco i nie da sie go juz namowic
na wiecej ..

Co będzie dalej to czas pokaże.

Data: 2013-11-05 13:05:34
Autor: J.F
Roczna ważność konta
[...]

No ale zobacz,, takie Heyah pare lat temu ... operator robi wielka akcje w celu obnizenia cen ?

[...]

No wlasnie - klient jest zwiazany normalnym cennikiem taryfy, a ze promocja - moze skorzystac, moze nie skorzystac, skonczy sie, to nie bedzie mogl korzystac i nadal bedzie zwiazany podstawowa oferta.

A teraz nie pisz "promocja", i zmien normalna oferte ...

To zwykła usługa dodatkowa, która w każdej chwili może być wycofana z
oferty, a korzystający z niej będą mieli prawo do końca jej
trwania w ramach praw nabytych.

Akurat tak to zapisane ze nie wiadomo - po odwolaniu promocja nadal obowiazuje dla klientow ktorzy z niej korzystali wczesniej czy "strony rozumieja ze zakonczenie promocji nie stanowi naruszenia praw nabytych, a wiec klient nie ma prawa do wypowiedzenia umowy z powodu zmiany jej warunkow".

[...]

raczej mam na mysli "klient zawiera umowe na swiadczenie uslug  w taryfie XXX, przez okres promocyjny 24 miesiecy obowiazuja warunki opisane ponizej".

24 miesiace mijaja, promocja sie konczy, obowiazuje cennik starej taryfy XXX.

nieskonczonego  korzystania z niskiej taryfy ...
Do nielogiczne z punktu widzenia operatora, by coś takiego zaoferował
(w skrócie).

Taka normalna umowa obowiazuje i obowiazuje.
Operator, jesli chce ja zmienic,  musi ja klientowi wypowiedziec. Niby po latach to juz niczym nie grozi ... ale tak marketingowo lepiej zadzwonic, "promocyjne warunki sie koncza, czy chce pan/i nowy telefon i nowa umowe na 24/36 miesiecy" ..

do tej pory raczej
tanialo i klient sam chcial nowa lepsza umowe,
No, nową, lepszą, na kolejne obowiązkowe miesiące:P

Ale lepsza. Moze nie lepsza niz te co beda za rok, ale chwilowo lepsza.

ale teraz moze inflacja
przyjdzie, a moze minut juz ma wystarczajaco i nie da sie go juz namowic
na wiecej ..
Co będzie dalej to czas pokaże.

Mysle ze to co widzimy - namawianie klienta na wyzszy lub co najmniej taki sam abonament.
Czyms go trzeba bedzie jednak skusic - czy to tysiacami minut, czy "no limit", czy lepszym telefonem albo tabletem czy dwoma ... bo z drugiej strony tych minut przybywa i klienci mowia
"wystarcza mi to co mam".
Z trzeciej strony - konkurencja ma podobne cele i klient nie bardzo bedzie mial gdzie uciec. Klienta placacego 5zl rocznie nikt nie chce :-)

J.

Data: 2013-11-05 14:08:06
Autor: Artur Maśląg
Roczna ważność konta
W dniu 2013-11-05 13:05, J.F pisze:
[...]

Nie bardzo rozumiem co chciałeś napisać - obniżyli ceny, mają no limit.
Operator ma niszową ofertę dla takich co tego chcą.

[...]

No jest.

promocja - moze skorzystac, moze nie skorzystac, skonczy sie, to nie
bedzie mogl korzystac i nadal bedzie zwiazany podstawowa oferta.

Ot usługa dodatkowa z możliwością wycofania, działająca do końca
swojej umowy dodatkowej.

[...]

Wiadomo, nie kombinuj.

24 miesiace mijaja, promocja sie konczy, obowiazuje cennik starej taryfy
XXX.

No i musi/może zdecydować co dalej.

[...]

Ale Ty o czym chcesz pisać? O strategiach marketingowych?

No, nową, lepszą, na kolejne obowiązkowe miesiące:P

Ale lepsza. Moze nie lepsza niz te co beda za rok, ale chwilowo lepsza.

Nie wiadomo tak naprawdę czy lepsza, ponieważ to już różnie bywało.

Co będzie dalej to czas pokaże.

Mysle ze to co widzimy - namawianie klienta na wyzszy lub co najmniej
taki sam abonament.

Trzeba poczekać, mnóstwo ludzi ma umowy długoterminowe.

bedzie mial gdzie uciec. Klienta placacego 5zl rocznie nikt nie chce :-)

Znajdzie swoją niszę.

Data: 2013-11-04 23:05:41
Autor: dizel
Roczna ważność konta
On Mon, 04 Nov 2013 21:46:17 +0100, Artur Maśląg <futrzak@polbox.com>
wrote:

[...]

Jak  myślisz że dopiero po wejściu abonamentów no limit zaczęto robić
tak żeby minuty z abo nie przechodziły na następny miesiąc to się
grubo mylisz.
Druga sprawa to taka że no limit jak no limit. Wcześniej te oferty
kosztowały w granicach 80pln. Teraz w granicach 30pln tylko co z tego,
myślisz że wszyscy o tym wiedzą i wchodzą w te abonamenty? Nie o no
limicie mało kto wie, i na tym to polega żeby jak najmniej ludzi
wiedizało.
Zanim weszły te tańsze no limity, na przykład w Orange trzeba było się
długo naszukać na stronie żeby znaleźć tą ofertę no limit za 79pln.
Wiem bo jednej osobie w rodzinie chchiałem zmienić abonament przy
przedłużeniu umowy, oczywiście jak dzwonili z propozycją to wciskali
wszystko, a o tym abonamencie no limit nie było słowa.  Skoro takie to
super to czego na przykład nju nie sprzedają w salonie Orange albo
redbull no limit w salonie Play?
Jak używasz jednego numeru przez parę lat to chętnie się go pozbywasz?

Akurat dla mnie to nie problem, wykupujesz no limit smsy choćby i
powiadamiasz wszystkich z kontaktów w telefonie o nowym numerze.

[...]

Nie epatuje żadnym marketingowym bełkotem bo na taki bełkot jestem
bardzo odporny w przeciwieństwie do co niektórych.
Zwracam tylko uwagę że akurat w przypadku Orange promocja często
szybko się kończy. Jeśli za dużo ludzi by korzystało z rocznej
ważności konta, szybko by się tej usługi pozbyli. Kto śledzi
poczynania Orange od kilku lat to wie o czym piszę.

Pozdrawiam

Data: 2013-11-04 23:28:12
Autor: Artur Maśląg
Roczna ważność konta
wrote:

[...]

To akurat Twój pomysł, ale możesz napisać od kiedy i w jakieś sieci
skończyło się przenoszenie niewykorzystanego limitu na kolejny
okres rozliczeniowy.

Druga sprawa to taka że no limit jak no limit. Wcześniej te oferty
kosztowały w granicach 80pln.

I dalej tak jest w wiodących sieciach.

Teraz w granicach 30pln tylko co z tego,
myślisz że wszyscy o tym wiedzą

No, reklama jest tak duża, że nie sposób przeoczyć.

i wchodzą w te abonamenty?

A to już różnie bywa. Specyficzny klient to takie abonamenty.
Niemniej jako alternatywa są i nie ma co poddawać sensu ich
istnienia (a w szczególności faktu) w wątpliwość.

Nie o no
limicie mało kto wie, i na tym to polega żeby jak najmniej ludzi
wiedizało.

Nie czaruj rzeczywistości.

Zanim weszły te tańsze no limity,

No to weszły i nie ma co deliberować o ukrywaniu ich przez
sieci.

wszystko, a o tym abonamencie no limit nie było słowa.  Skoro takie to
super to czego na przykład nju nie sprzedają w salonie Orange albo
redbull no limit w salonie Play?

Spod lodu się pojawiłeś? Dyskusja o tym była i sprawa jest oczywista
- jest potrzeba to operatorzy wymyślili takie oferty, by klienta
specyficznego łapać. A to, że w innej sieci i nie ma takich możliwości
jak ten z wiodącej? W końcu oni zarobią i tak i o to im chodzi.

Jak używasz jednego numeru przez parę lat to chętnie się go pozbywasz?

Akurat dla mnie to nie problem,

Dobrze, więc nie ma o czym dyskutować. Możemy zrobić ankietę ile
osób się na to zgodzi.

wykupujesz no limit smsy choćby i
powiadamiasz wszystkich z kontaktów w telefonie o nowym numerze.

Świetny pomysł, zmienimy w kontaktach których nie ma, na wizytówkach,
w papierach (niekoniecznie firmowych), w banku, u operatorów usług
wszelakich itd. Fajny ten pakiet bo limit sms i jak fajnie działa.

Nie epatuje żadnym marketingowym bełkotem bo na taki bełkot jestem
bardzo odporny w przeciwieństwie do co niektórych.

Mam wrażenie, że jednak tak średnio.

Data: 2013-11-05 08:45:29
Autor: dizel
Roczna ważność konta
On Mon, 04 Nov 2013 23:28:12 +0100, Artur Maśląg <futrzak@polbox.com>
wrote:

To akurat Twój pomysł, ale możesz napisać od kiedy i w jakieś sieci
skończyło się przenoszenie niewykorzystanego limitu na kolejny
okres rozliczeniowy.

Choćby w Erze od wejścia T

No, reklama jest tak duża, że nie sposób przeoczyć.

No patrz, to dziwne że wszyscy abonamentowcy we wszystkich sieciach
jeszcze ich nie mają. I dużo osób w ogóle nie wie że są takie
abonamenty. Orientują się tylko ci co się interesują branżą telko.
Zresztą poczytaj sobie wyniki nju, były gdzieś ostatnio na telepolis,
ile zakładali, a ile pozyskali klientów abonamentowych. Widocznie mają
słabą reklamę.

A to już różnie bywa. Specyficzny klient to takie abonamenty.
Niemniej jako alternatywa są i nie ma co poddawać sensu ich
istnienia (a w szczególności faktu) w wątpliwość.

To że są  to ja wiem.

Nie czaruj rzeczywistości.

Nie czaruje, tylko jestem realistą.

[...]

Sam zacząłeś pisać o no limit to Ci odpisałem.
Świetny pomysł, zmienimy w kontaktach których nie ma, na wizytówkach,
w papierach (niekoniecznie firmowych), w banku, u operatorów usług
wszelakich itd. Fajny ten pakiet bo limit sms i jak fajnie działa.

Numer telefonu to nie jakiś pesel że trzeba mieć jeden przez całe
życie, akurat to co wymieniłeś to żaden problem, wizytówkę zmienić ojej trudność taka że nie wiem.
Czasem ludzie są nękani (stalking) czy coś i zmieniają numery, nie
jest to żaden problem.

Mam wrażenie, że jednak tak średnio.

Mało mnie interesuje Twoje wrażenie.

Pozdrawiam

Data: 2013-11-05 09:46:03
Autor: Artur Maśląg
Roczna ważność konta
wrote:

To akurat Twój pomysł, ale możesz napisać od kiedy i w jakieś sieci
skończyło się przenoszenie niewykorzystanego limitu na kolejny
okres rozliczeniowy.

Choćby w Erze od wejścia T

Nie chodzi mi o jeden przykład, tylko o listę sieci z informacją
czy się skończyło, a sam przykład z Erą nie jest zbyt precyzyjny.

[...]

Wolne żarty - śmiem twierdzić, że większość ludzi wie, że są
abonamenty w ogóle bez limitu, ale są kosztowne (zazwyczaj), bądź w
dość egzotycznych sieciach jak Heyah czy Nju. Mało kto z nich
skorzysta z różnych przyczyn, niemniej jest pewna grupa ludzi,
która się na to załapie. Podobnie jak z innymi niszowymi usługami
w postaci np. mBank mobile.

Zresztą poczytaj sobie wyniki nju, były gdzieś ostatnio na telepolis,
ile zakładali, a ile pozyskali klientów abonamentowych.

Chyba czytasz nieuważnie - nigdzie nie twierdziłem że ludzie jakoś
się na to rzucili, pisałem też jak wygląda często strategia wyboru
operatora. Ludzi jednak interesuje czy będą mogli do woli pogadać
do woli z tymi co chcą - niekonieczne ze wszystkimi.

Widocznie mają słabą reklamę.

Wniosek mocno nieuzasadniony. Niestety (a może na szczęście) reklama
to nie wszystko.

Nie czaruje, tylko jestem realistą.

Czarujesz.

Sam zacząłeś pisać o no limit to Ci odpisałem.

Niezgodnie z rzeczywistością.

[...]

Musisz przyjąć do wiadomości, że jednak większość osób nie ma
najmniejszej ochoty na zmianę numeru i związane z tym utrudnienia.

życie, akurat to co wymieniłeś to żaden problem, wizytówkę zmienić
ojej trudność taka że nie wiem.

No, jest to pewnego rodzaju problem i strata czasu.

Czasem ludzie są nękani (stalking) czy coś i zmieniają numery, nie
jest to żaden problem.

To akurat jest zmiana wymuszona sytuacją życiową. Jak ukradną tablice
rejestracyjne z samochodu to też niby nie problem, ale jednak strata
czasu, pieniędzy, wymuszona sytuacją.

Mam wrażenie, że jednak tak średnio.

Mało mnie interesuje Twoje wrażenie.

Nie tylko moje - większości klientów abonamentowych (prepaidowców
zreszta też) również.

Data: 2013-11-05 18:59:40
Autor: dizel
Roczna ważność konta

wrote:

[...]

Nie podam Ci konkretnych przykładów bo nie mam czasu żeby sprawdzać
strony operatorów, jak twierdzisz inaczej to twoja sprawa.

Pozdrawiam

Data: 2013-11-05 19:32:54
Autor: Artur Maśląg
Roczna ważność konta

wrote:

[...]

Hmmm, a to kto napisał?
"Jak  myślisz że dopiero po wejściu abonamentów no limit zaczęto robić
tak żeby minuty z abo nie przechodziły na następny miesiąc to się
grubo mylisz."

Twój pomysł i chciałem, byś jakoś to spróbował uzasadnić, pokazać.
Ja nigdzie nie twierdziłem, że operatorzy przestali stosować takie
oferty dopiero po pojawieniu się no limits. Zresztą różne 'no limits'
były dostępne od dawna, tylko pytanie za ile.

jak twierdzisz inaczej to twoja sprawa.

A co mam twierdzić inaczej?

Data: 2013-11-05 20:23:11
Autor: dizel
Roczna ważność konta
On Tue, 05 Nov 2013 19:32:54 +0100, Artur Maśląg <futrzak@polbox.com>
wrote:

[...]

To żaden mój pomysł , to pomysł operatorów. Wcześniej standardem było
przechodzenie minut w abonamentach, od jakiegoś czasu tak już nie jest
i o to mi cały czas chodzi.

A co mam twierdzić inaczej?

Patrz wyżej jeśli się z tym nie zgadzasz o twoja sprawa, tyle w tym
temacie mam do napisania.

Pozdrawiam

Data: 2013-11-05 20:40:33
Autor: Artur Maśląg
Roczna ważność konta
wrote:

[...]

Powiązanie ofert no limit z brakiem przechodzenia 'darmowych minut'
na kolejne okresy rozliczeniowe? Nie, to jednak twój pomysł.

Wcześniej standardem było przechodzenie minut w abonamentach,

Poprosiłbym o zdefiniowanie "standardu", ale to chyba nie ma
sensu.

od jakiegoś czasu tak już nie jest i o to mi cały czas chodzi.

Zmieniły się oferty, warunki świadczenia usług i tyle.
Wiązanie tego z ofertami no limit jest delikatnie powiedziawszy dość
karkołomne, ponieważ takie były od dawna, a z tych 'tanich' to niewiele
osób korzysta.

A co mam twierdzić inaczej?

Patrz wyżej jeśli się z tym nie zgadzasz o twoja sprawa, tyle w tym
temacie mam do napisania.

Nadal nie wiem co mam twierdzić inaczej, a to że się nie zgadzam
ze sporą częścią twoich "pomysłów" nie jest rzeczą specjalnie dziwną,
ponieważ prezentujesz dość specyficzne i wybiórcze podejście do
pewnych zagadnień.

Data: 2013-11-05 22:43:58
Autor: dizel
Roczna ważność konta
fOn Tue, 05 Nov 2013 20:40:33 +0100, Artur Maśląg <futrzak@polbox.com>
wrote:

Powiązanie ofert no limit z brakiem przechodzenia 'darmowych minut'
na kolejne okresy rozliczeniowe? Nie, to jednak twój pomysł.

Pisałem wyżej że jest odwrotnie, no ale dobra jak twierdzisz że to mój
pomysł, to myśl sobie tak dalej
Poprosiłbym o zdefiniowanie "standardu", ale to chyba nie ma
sensu.

Jak nie rozumiesz tak podstawowych pojęć to dalsza dyskusja z Tobą nie
[...]

Chyba czegoś nie doczytałeś, bo nigdzie nie napisałem że wraz z
wejściem tańszych ofert no limit, zlikwidowano przechodzenie minut w
abonamentach, albo że jedno było zależne od drugiego.

[...]

Jakie moje pomysły? Chyba czegoś nie doczytałeś, zresztą nie zamierzam
dalej z Tobą dyskutować bo widzę że to jest bezcelowe.

Pozdrawiam

Data: 2013-11-06 08:48:48
Autor: Artur Maśląg
Roczna ważność konta
wrote:

[...]

Daruj, ale to Twoje słowa:
"Jak  myślisz że dopiero po wejściu abonamentów no limit zaczęto robić
tak żeby minuty z abo nie przechodziły na następny miesiąc to się
grubo mylisz."
czyli autorstwo swego pomysłu próbowałeś mi przypisać - standardowe
zagranie, ale nie ze mną te numery.
(...)
Jakie moje pomysły?

Masz w cytacie.

Data: 2013-11-04 20:26:41
Autor: JoteR
Roczna ważność konta
"dizel" napisał:

[...]

Ta kwestia mocno straciła na znaczeniu w dobie taryf "unlimited".

JoteR

Data: 2013-11-04 20:37:01
Autor: Artur Maśląg
Roczna ważność konta
W dniu 2013-11-04 20:26, JoteR pisze:
"dizel" napisał:

[...]

Trafna uwaga - pisałem o tym J.F. :)

Data: 2013-11-04 20:49:44
Autor: JoteR
Roczna ważność konta
"Artur Maśląg" napisał:

Ta kwestia mocno straciła na znaczeniu w dobie taryf "unlimited".

Trafna uwaga - pisałem o tym J.F. :)

Wybacz, jeszcze do tego nie dotarłem. Na razie podziwiam, jakiego pięknego flejma udało się rozpętać - jak za najlepszych czasów. Martwi mnie tylko zbyt duża (jak na klasycznego flejma) liczba merytorycznych wypowiedzi ;->

JoteR

Data: 2013-11-04 21:31:35
Autor: Artur Maśląg
Roczna ważność konta
W dniu 2013-11-04 20:49, JoteR pisze:
"Artur Maśląg" napisał:

Ta kwestia mocno straciła na znaczeniu w dobie taryf "unlimited".

Trafna uwaga - pisałem o tym J.F. :)

Wybacz, jeszcze do tego nie dotarłem. Na razie podziwiam, jakiego

Spoko, ja też się powoli gubię ;)

pięknego flejma udało się rozpętać - jak za najlepszych czasów. Martwi
mnie tylko zbyt duża (jak na klasycznego flejma) liczba merytorycznych
wypowiedzi ;->

LOL

Data: 2013-11-04 22:51:53
Autor: J.F.
Roczna ważność konta
Dnia Mon, 4 Nov 2013 20:49:44 +0100, JoteR napisał(a):
[...]

A ten, ktory mial w tym flejmie oberwac, to sie nawet nie odzywa :-)

Flejm flejmem, ale rynek sie zmienia, taryfy sie zmieniaja, i mam
wrazenie ze prepaid sie przestal oplacac. Ostatnia oferta przedluzeniowa opiewala na 150 minut i 500MB za 20zl.

J.

Data: 2013-11-04 23:12:43
Autor: Artur Maśląg
Roczna ważność konta
W dniu 2013-11-04 22:51, J.F. pisze:
[...]

Sam widzisz :)

i mam
wrazenie ze prepaid sie przestal oplacac.

Ciężko stwierdzić - ja bym tego nie napisał.

Ostatnia oferta przedluzeniowa opiewala na 150 minut i 500MB za 20zl.

Młody dostał za 9zł, 200 minut (w sieci darmowe) i za 10 zł pakiet 500MB
mógł w dowolnej chwili wziąć :)

Data: 2013-11-06 00:02:15
Autor: Chris94
Roczna ważność konta
Dnia Mon, 4 Nov 2013 22:51:53 +0100, J.F. napisał(a):

Ostatnia oferta przedluzeniowa opiewala na 150 minut i 500MB za 20zl.

W jakiej sieci ta oferta?
150 minut do wszystkich sieci, czy tylko do własnej?

Data: 2013-11-06 10:34:19
Autor: J.F
Roczna ważność konta
Użytkownik "Chris94"  napisał w wiadomości grup
Dnia Mon, 4 Nov 2013 22:51:53 +0100, J.F. napisał(a):
Ostatnia oferta przedluzeniowa opiewala na 150 minut i 500MB za 20zl.
W jakiej sieci ta oferta?
150 minut do wszystkich sieci, czy tylko do własnej?

Do wszystkich. W t-mobile ... ale juz jej nie ma.
Mysle ze jeszcze wroci.

J.

Data: 2013-11-04 20:03:08
Autor: J.F.
Roczna ważność konta
Dnia Mon, 04 Nov 2013 19:35:53 +0100, Artur Maśląg napisał(a):
[...]

Z reguly jednak ich zywot jest ograniczony.

Ewentualny 'przepadek'
może być znakomicie zrekompensowany (z nadwyżką) w usługach, które
są niedostępne w prepaidach.

Ale tez zazwyczaj kupujesz z nadwyzka. Placisz za wiecej niz naprawde
zuzywasz.

a w prepaidzie wpadają do skarbonki, z
której można korzystać nawet przez lata (jak np. jest w moim przypadku).
Tak ogólnie to nieprawda - jedynie w Orange tak to działa w niektórych
taryfach.

Zawsze trafiaja, tylko ze czasem trzeba stale placic, aby je utrzymac
:-)

Zresztą tak czy inaczej - nadal to są to usługi przedpłacone,
a nie darmowe.

Tak jak w i abonamencie ...

J.

Data: 2013-11-04 20:32:38
Autor: Artur Maśląg
Roczna ważność konta
W dniu 2013-11-04 20:03, J.F. pisze:
[...]

Oczywiście, ale możesz też sobie zaordynować no limits.

[...]

To akurat ciężko stwierdzić, a twierdzenie, że płace za więcej niż
naprawdę zużywam też jest mocno naciągane. Zresztą gdyby nawet
w niewielkim stopniu to jaki problem? Przynajmniej mogę zmienić
taryfę na bardziej mi pasująca/nowszą bez utraty 'garba', a
z prepaidem to już tak dobrze nie ma.

[...]

To chyba logiczne, skoro inaczej nie mogą.

tylko ze czasem trzeba stale placic, aby je utrzymac
:-)

Zazwyczaj trzeba stale płacić. Zresztą sens płacenia tylko dla
utrzymania garba jest naprawdę niewielki.

Zresztą tak czy inaczej - nadal to są to usługi przedpłacone,
a nie darmowe.

Tak jak w i abonamencie ...

Niezupełnie. Zasadniczo tylko czysty abonament jest płacony z góry,
cześć usług jest opłacana z dołu. Zresztą spudłowałeś z tym
argumentem, ponieważ nikt nie twierdził że jest inaczej,
w przeciwieństwie darmowej "skarbonki". A ta skarbonka to jak
forsa zamknięta w skarpecie - systematycznie traci swą wartość,
a w szczególności ostatnimi czasy.

Data: 2013-11-04 20:59:15
Autor: J.F.
Roczna ważność konta
Dnia Mon, 04 Nov 2013 20:32:38 +0100, Artur Maśląg napisał(a):
[...]

Sprawdzam i poprosze o link do takiej taryfy, dla utrudnienia - w
jednej z czterech duzych sieci :-P

[...]

OK, tylko potem prosze mi nie wyliczac ceny za minute wynikajacej
cennika.

Mozemy tez policzyc rzeczywiscie zuzyte minuty z ostatnich paru lat,
po cenie prepaida. Choc u Ciebie moze sie dobrze sprawdzac ta siec
rodzinna.

Zresztą gdyby nawet
w niewielkim stopniu to jaki problem? Przynajmniej mogę zmienić
taryfę na bardziej mi pasująca/nowszą bez utraty 'garba', a
z prepaidem to już tak dobrze nie ma.

Cos chyba pomyliles. Zazwyczaj sa jakies terminowe umowy na abonament.
Podniesc moze pozwola, a moze nie za darmo.
Za to taryfe prepaid mozesz zmienic w kazdej chwili - byle bez zmiany
operatora. No i bez zmiany marki :-)

[...]

To czemu pisales ze nieprawda ?

tylko ze czasem trzeba stale placic, aby je utrzymac
:-)
Zazwyczaj trzeba stale płacić.

Tylko ze wtedy to jest skarbonka bez wyjscia.

Zresztą sens płacenia tylko dla utrzymania garba jest naprawdę niewielki.

A niekoniecznie. Moze cos sie zmieni w zyciu, moze wyjedziesz na
wakacje do Egiptu, moze wprowadza roczna waznosc konta - i sie nagle
gorka przyda, nawet jesli byla nieoprocentowana :-)

Zresztą tak czy inaczej - nadal to są to usługi przedpłacone,
a nie darmowe.
Tak jak w i abonamencie ...
Niezupełnie. Zasadniczo tylko czysty abonament jest płacony z góry,

Drobna kwestia techniczna. Miesiac wczesniej czy pozniej - placisz za
uslugi, placisz, tylko tym razem nic sie nie odklada.

[...]

Masz na mysli inflacje ? Bo z ta utrata wartosci tez nie tak - zgromadzone srodki nie znikaja,
a jesli ceny polaczen spadaja, to po prostu starczaja na wiecej.

J.

Data: 2013-11-04 21:27:57
Autor: Artur Maśląg
Roczna ważność konta
W dniu 2013-11-04 20:59, J.F. pisze:
[...]

Przecież go znacz - piszesz by pisać?
http://www.play.pl/oferta/play-abonament/formula_4_unlimited2.html

To akurat ciężko stwierdzić, a twierdzenie, że płace za więcej niż
naprawdę zużywam też jest mocno naciągane.

OK, tylko potem prosze mi nie wyliczac ceny za minute wynikajacej
cennika.

Niby dlaczego nie? Myślisz, że z jakich przyczyn zmieniałem abonamenty,
czy 'oferty/taryfy' prepaidowe? Ano jak najbardziej z racji taryfikacji
różnych usług.

Mozemy tez policzyc rzeczywiscie zuzyte minuty z ostatnich paru lat,
po cenie prepaida. Choc u Ciebie moze sie dobrze sprawdzac ta siec
rodzinna.

Podejrzewam, że jednak większość osób korzysta z takich ofert
'no limit', czy 'darmowe w sieci' i jednak patrzy na to, jaką
ofertę i w której sieci weźmie.

[...]

Nic nie pomyliłem - w górę to raczej zawsze bez opłat, w dół to różnie.
W trakcie obowiązującej umowy.

Za to taryfe prepaid mozesz zmienic w kazdej chwili - byle bez zmiany
operatora. No i bez zmiany marki :-)

I ze stratą garba. No chyba, że ktoś pozwolił go zachować.

a w prepaidzie wpadają do skarbonki, z
której można korzystać nawet przez lata (jak np. jest w moim przypadku).
       ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
[...]

Podkreślone :>

tylko ze czasem trzeba stale placic, aby je utrzymac
:-)
Zazwyczaj trzeba stale płacić.

Tylko ze wtedy to jest skarbonka bez wyjscia.

Zazwyczaj taka jest.

[...]

To jest właśnie ten trollowaty niewielki sens. Może coś się zmieni,
a może nie. A jak jedziesz na wakacje do Egiptu to garb szybko
zniknie. Zresztą nawet jeśli to wszystko są wydumane jednostkowe
przypadki.

[...]

LOL, jak nie pasuje do argumentacji to już drobna kwestia techniczna:>

[...]

Masz na mysli inflacje ?

Zasadniczo nie - bardziej korzystanie z mało optymalnej taryfikacji
i było to bardzo widocznie w tym roku.

Bo z ta utrata wartosci tez nie tak - zgromadzone srodki nie znikaja,
a jesli ceny polaczen spadaja, to po prostu starczaja na wiecej.

Zmiana ceny połączeń zasadniczo występuje przy przejście do innej
taryfy i wtedy garb magicznie znika, czyli zysk z niego żaden :P

Data: 2013-11-04 21:44:30
Autor: J.F.
Roczna ważność konta
Dnia Mon, 04 Nov 2013 21:27:57 +0100, Artur Maśląg napisał(a):
[...]

Ups, sorry, myslalem ze pisales o kumulacji nieograniczonej w czasie.

Powysza to troche zaprzeczenie kumulacji w ogole :-)

[...]

Bo tych minut nie wygadujesz. No chyba ze wygadujesz z nadmiarem - ale wtedy zazwyczaj nadmiar
drozszy.

[...]

Zakladajac ze wiekszosc wybiera najlepsza dla siebie oferte - to
oferty sa rownie dobre, bo ilosci klientow w oby systemach mniej
wiecej taka sama :-)

[...]

Za to z wydluzeniem cyrografu ?
Za to taryfe prepaid mozesz zmienic w kazdej chwili - byle bez zmiany
operatora. No i bez zmiany marki :-)
I ze stratą garba. No chyba, że ktoś pozwolił go zachować.

Nie pzypominam sobie aby gdzies sie tego garba tracilo przy zmianie
taryfy. Dodatkowe pule minut tak, ale podstawowe konto nie.

[...]

No, w t-mobile tez tak bylo, ale sie zmylo, choc ciagle jeszcze
korzystam.

[...]

niewielki sens to ma tez pozbywanie sie grubszej kwoty :-)

Może coś się zmieni,
a może nie. A jak jedziesz na wakacje do Egiptu to garb szybko
zniknie. Zresztą nawet jeśli to wszystko są wydumane jednostkowe
przypadki.

Zagraniczny wyjazd to nie jest taki znow wydumany przypadek.

[...]

Bo tu nie chodzi o miesiac tylko o gorke po wielu latach :-)

W prepaidzie placiles na nia z gory, w abo tez placiles tylko sie nie
odkladalo :-)

[...]

A to patrz wyzej, chyba ze masz na mysli zmiane operatora.

J.

Data: 2013-11-04 22:17:48
Autor: Artur Maśląg
Roczna ważność konta
W dniu 2013-11-04 21:44, J.F. pisze:
[...]

Litości - jaki jest sens kumulacji no limit, skoro jest oferta
z definicji no limit?

[...]

A których? Jak mam no limit to wygaduję, czy nie?

No chyba ze wygadujesz z nadmiarem - ale wtedy zazwyczaj nadmiar
drozszy.

Abstrahując od oferty no limit w abonamencie, to jak jest limit
to trzeba sobie dopasować abonament, by nie dopłacać i mieć
swobodę.

[...]

Chciałeś mnie karmić truizmami? To są różne grupy klientów
i tyle. Daj linka do danych z których czerpiesz te informacje
- jest tam zapewne dużo więcej informacji.

Cos chyba pomyliles. Zazwyczaj sa jakies terminowe umowy na abonament.
Podniesc moze pozwola, a moze nie za darmo.
Nic nie pomyliłem - w górę to raczej zawsze bez opłat,

Za to z wydluzeniem cyrografu ?

A to zależy.

[...]

Na obecną chwilę może i tak (choć pewien nie jestem - musiałbym
sprawdzić dokładnie oferty), ale poleca wszystkie ex usługi, w tym
np. konto ważne rok. To musiałbym dokładnie teraz zweryfikować.

[...]

Było, wiele rzeczy było. Zamierzchła historia w zakresie usług
GSM w Polsce może i jest interesująca, ale ma średnie znaczenie
w zakresie dyskusji o aktualnych możliwościach w zakresie
prezentowanych ofert.

[...]

To jedź do tego Egiptu i wygadaj garba, póki masz okazję.

LOL, jak nie pasuje do argumentacji to już drobna kwestia techniczna:>

Bo tu nie chodzi o miesiac tylko o gorke po wielu latach :-)

To tę górkę można sobie ewentualnie nazbierać w prepaidach (a nie
postpaidach) i niekoniecznie mieć okazję z niej skorzystać.

W prepaidzie placiles na nia z gory, w abo tez placiles tylko sie nie
odkladalo :-)

Nie.

Zmiana ceny połączeń zasadniczo występuje przy przejście do innej
taryfy i wtedy garb magicznie znika, czyli zysk z niego żaden :P

A to patrz wyzej, chyba ze masz na mysli zmiane operatora.

No właśnie nie - patrz wyżej. Jak będziesz chciał zmienić
taryfę na 'lepszą' i zniknie 'rok ważności' to średnie
szanse na wykorzystanie garba, choć pozostaje ci wycieczka
do Egiptu...

Data: 2013-11-04 19:43:25
Autor: Michal Tyrala
Roczna ważność konta
On Mon, 4 Nov 2013 19:14:39 +0100, Chris94 wrote:
> [...]

 rozliczeniowego przepadają, a w prepaidzie wpadają do skarbonki, z
 której można korzystać nawet przez lata (jak np. jest w moim przypadku).

Bzdura. To, ze nie musisz za cos płacić teraz, nie znaczy że masz to za
darmo.
Nazwij to sobie, nie wiem, ,,środki do wykorzystania'' (jak ,,w ramach
abonamentu''). Żadne tam ,,darmo''.

PS. Jak nadmienialem, mam od nastu lat abo i pp, wiec roznic mi
wskazywac nie musisz.

Data: 2013-11-04 09:45:47
Autor: J.F
Roczna ważność konta
[...]

Ja mam abonament od ... hm, ...nastu lat, i nie mowie "absolutnie", ale tak jakos w obliczeniu zawsze wychodzilo ze prepaid sie nie oplaci.

[...]

A zaplacisz za te przyjemnosc choc 400 zl ?

[...]

A tu np adres zmieniles i twoj stary operator nie ma zasiegu ... i co wtedy, trzy telefony ?

[...]

W Orange. W Erze tez byla mozliwosc wykorzystania gorki, ale sie zmyla, a w Plusie chyba nigdy nie bylo.

[...]

Zawsze mozesz sobie doladowac za 500zl, w czym problem  :-)

J.

Data: 2013-11-04 19:51:26
Autor: Chris94
Roczna ważność konta
Dnia Mon, 4 Nov 2013 09:45:47 +0100, J.F napisał(a):

[...]

Mam bądź miałem prepaidy większości operatorów, ale główny numer mam
prepaidzie Orange, który jest dla mnie optymalnym rozwiązaniem, gdyż
przedtem kosztował mnie parę złotych miesięcznie, a od czasu gdy Orange
zlikwidowało przelewy SMS, nie kosztuje mnie nic, gdyż korzystam ze
świadomie i celowo utworzonego "garba" (jak to był łaskaw nazwać kol.
'JoteR').
Gdy mi się "garb" wyzeruje, to wtedy mogę zacząć rozważać inne taryfy
oraz zmianę operatora.

Jeśli masz takiego "garba", to z przyjemnością go przejmę od Ciebie ;)

A zaplacisz za te przyjemnosc choc 400 zl ?

Byłem gotów garba *przejąć*, a nie kupić!
I oczywiście tylko w Orange.

A tu np adres zmieniles i twoj stary operator nie ma zasiegu ... i co wtedy, trzy telefony ?

A w abonamencie co w takiej sytuacji robisz? Chyba tylko zrywasz umowę -
czyż nie?
A w prepaidzie kupuję następny starter i korzystam. Taką właśnie
sytuację ma moja żona w pracy gdzie nie ma zasięgu Orange i żeby mogła
korzystać z komórki dałem jej telefon ze starterem mBanku.

[...]

Ten "garb", który u mnie powstał, był "produktem ubocznym" używania
telefonu, gdyż ja dawniej dzwoniłem głównie przy wykorzystaniu środków
promocyjnych, a środki z doładowań w większości trafiały na Allegro.
Gdy Orange zlikwidowało przelewy SMS, to przestałem doładowywać konto i
zacząłem korzystać z "garba".

Data: 2013-11-04 20:05:21
Autor: Artur Maśląg
Roczna ważność konta
W dniu 2013-11-04 19:51, Chris94 pisze:
[...]

Owszem, można wypowiedzieć umowę i w zależności od własnych pomysłów
numer przenieść.

A w prepaidzie kupuję następny starter i korzystam.

To możesz zrobić w każdej chwili posiadając abonament. Problem w tym,
że jak kupiłeś nowy starter to ten zgromadzony garb pozostaje
zgromadzonym garbem i zysku z tego tytułu to nie ma żadnego.

Taką właśnie
sytuację ma moja żona w pracy gdzie nie ma zasięgu Orange i żeby mogła
korzystać z komórki dałem jej telefon ze starterem mBanku.

No i wszyscy radośnie dzwonią na ten drugi numer mBanku, a żonka
radośnie dobija go dodatkowo, a garb ma się dobrze.
Tak, wiem, że mBanku mobile (operator Polkomtel S.A.) może być
zasilany z intensywnego użytkowania z usług bankowych, ale
to już inna kwestia :)

Data: 2013-11-04 20:41:50
Autor: Chris94
Roczna ważność konta
Dnia Mon, 04 Nov 2013 20:05:21 +0100, Artur Maśląg napisał(a):

[...]

Doładowując co drugi miesiąc kwotą 5 zł, wielkiego "garba" nie wyhoduję.
A ten niewielki garbek jaki powstanie, bez problemu zużyję na rozmowy
poza Orange oraz w zagranicznym roamingu.

BTW:
Jak w abonamencie jest rozliczany roaming?
Czy idzie z abonamentu, czy też - jak mi się wydaje - trzeba go
dodatkowo opłacać poza abonamentem?

Data: 2013-11-04 20:07:48
Autor: Michal Tyrala
Roczna ważność konta
On Mon, 4 Nov 2013 20:41:50 +0100, Chris94 wrote:
 Jak w abonamencie jest rozliczany roaming?

Zalezy od abonamentu.

 Czy idzie z abonamentu, czy też - jak mi się wydaje - trzeba go
 dodatkowo opłacać poza abonamentem?

Czy Ty zamierzasz tutaj odkrywac czym się rozni pre od postpaida? To
moze jeszcze Ci dorzuce, ze najczesciej SMSy premium w pre ida z puli, a
w abo trzeba bulnac extra. :-)

Data: 2013-11-04 15:18:33
Autor: ALEX Alpha MR
Roczna ważność konta
Dnia Mon, 4 Nov 2013 00:57:20 +0100, Chris94 napisał(a):

[...]

Jego "garba" z przyjemnością przejął operator. Spóźniłeś się ;-)

--
ALEX Alpha MR, Pod Cusimą Cesarska Marynarka Japońska nie tylko zatopiła
flotę rosyjską, zatopiła coś o wiele więcej: mit o wyższości białej rasy

Data: 2013-11-04 08:45:33
Autor: Liwiusz
Roczna ważność konta
W dniu 2013-11-02 23:42, JoteR pisze:
Przenieść się głupio, bo jakże to tak - odżałować pięć stów?

Abonamentowiec nadpłaca do tych 5 stów częściami co miesiąc i co miesiąc mu przepadają, a prepaidowiec je zbiera do "garba". I to ma być wada prepaida?

--
Liwiusz

Data: 2013-11-04 09:40:00
Autor: J.F
Roczna ważność konta
UĹźytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości
[...]

No ale kolega deklarowal swobode, a tu taki garb wiaze :-)

J.

Data: 2013-11-04 19:58:18
Autor: Chris94
Roczna ważność konta
Dnia Mon, 4 Nov 2013 09:40:00 +0100, J.F napisał(a):

Abonamentowiec nadpłaca do tych 5 stów częściami co miesiąc i co miesiąc mu przepadają, a prepaidowiec je zbiera do "garba". I to ma być wada prepaida?

No ale kolega deklarowal swobode, a tu taki garb wiaze :-)

Ale jest to wiązanie wyjątkowo słabe, gdyż o ile abonamentowiec w razie
zerwania umowy z operatorem musi wyjąć z portfela dodatkową kasę i
zapłacić karę, to prepaid nie ponosi żadnych dodatkowych kosztów.

Data: 2013-11-04 20:03:07
Autor: Michal Tyrala
Roczna ważność konta
On Mon, 4 Nov 2013 19:58:18 +0100, Chris94 wrote:
 Ale jest to wiązanie wyjątkowo słabe, gdyż o ile abonamentowiec w razie
 zerwania umowy z operatorem musi wyjąć z portfela dodatkową kasę i
 zapłacić karę,

Ty, moze pouzywaj jednak troche abo, nim zaczniesz wywracac swiat do gory nogami?

Bo to powyzej to jest prawda tylko wtedy, gdy jestes zwiazany umowa
terminowa z jakims bonusem. Ja na ten przykład nie byłem przez ponad 10lat i moglem sobie zmienic
operatora kiedy mi się tylko zamarzyło.

Data: 2013-11-04 20:32:36
Autor: JoteR
Roczna ważność konta
"Chris94" napisał:

[...]

Bo on już zapłacił tę karę "a priori" ;->

JoteR

Data: 2013-11-04 20:54:32
Autor: Chris94
Roczna ważność konta
Dnia Mon, 4 Nov 2013 20:32:36 +0100, JoteR napisał(a):

[...]

Jeśli używasz takiej argumentacji, to prepaid płaci tę "karę" tylko 2
razy w roku, natomiast abonamentowiec płaci tę kare co miesiąc, a potem
jeszcze musi ją dodatkowo zapłacić w kilkakrotnie większej wysokości gdy
chce zmienić operatora.

Data: 2013-11-04 21:06:26
Autor: JoteR
Roczna ważność konta
"Chris94" napisał:

[...]

Możesz określić jakoś bliżej wysokość i tytuł tej rzekomej "kary"?

a potem jeszcze musi ją dodatkowo zapłacić w kilkakrotnie większej
wysokości gdy chce zmienić operatora.

Ponawiam moje, wielokrotnie tu stawiane pytanie:
Dlaczego poważny człowiek, podpisawszy terminową umowę na warunkach, z którymi niewątpliwie się zapoznał, chciałby wypowiedzieć ją przed terminem?

JoteR

Data: 2013-11-04 22:41:52
Autor: Chris94
Roczna ważność konta
Dnia Mon, 4 Nov 2013 21:06:26 +0100, JoteR napisał(a):

[...]

Ta comiesięczna rzekoma "kara" jest w wysokości miesięcznego abonamentu,
a jej tytuł jest taki sam, jak w przypadku prepaida.
Jednak przypominam, że to nie ja, lecz Ty nazwałeś "karą" opłatę na
rzecz operatora za korzystanie z usług jego sieci.

[...]

Dokładnie z tego samego powodu, dla którego chciałby się z operatorem
rozstać użytkownik prepaida.
Z Twojej dotychczasowej argumentacji jednak wynika dość ciekawy wniosek,
a mianowicie, że użytkownik abonamentowy dlatego nie rozstaje się ze
swoim dotychczasowym operatorem gdyż jest "poważnym człowiekiem", a
użytkownik prepaida dlatego, że "ma mentalność niewolnika". Doprawdy,
ciekawy punkt widzenia!

Data: 2013-11-04 21:06:49
Autor: J.F.
Roczna ważność konta
Dnia Mon, 4 Nov 2013 19:58:18 +0100, Chris94 napisał(a):
[...]

500zl wiaze mocno :-)

zerwania umowy z operatorem musi wyjąć z portfela dodatkową kasę i

Z ta kasa roznie bywa, mozna miec abo bez cyrografu, mozna to
potraktowac jak splate telefonu na raty ..

zapłacić karę, to prepaid nie ponosi żadnych dodatkowych kosztów.

Bo je poniosl wczesniej :-)

J.

Data: 2013-11-04 22:59:53
Autor: Chris94
Roczna ważność konta
Dnia Mon, 4 Nov 2013 21:06:49 +0100, J.F. napisał(a):

No ale kolega deklarowal swobode, a tu taki garb wiaze :-)

Ale jest to wiązanie wyjątkowo słabe, gdyż o ile abonamentowiec w razie

500zl wiaze mocno :-)

Ktoś, kto dopuścił do powstania tak dużego "garba" musiał być całkowicie
niezorientowany w temacie. Gdyby miał umowę na abonament, to zapewne
popłynąłby na kwotę o wiele wyższą, bo konsultanci wcisnęliby mu
najwyższy abonament.
Ale wtedy - zgodnie z logiką kolego 'JoteR' - byłby w lepszej sytuacji,
bo "nie miałby garba" ;)

zerwania umowy z operatorem musi wyjąć z portfela dodatkową kasę i

Z ta kasa roznie bywa, mozna miec abo bez cyrografu, mozna to
potraktowac jak splate telefonu na raty ..

Kupowanie w ten sposób telefonu jest wyjątkowo nieopłacalne.

zapłacić karę, to prepaid nie ponosi żadnych dodatkowych kosztów.

Bo je poniosl wczesniej :-)

Ale poniósł je w bez porównania niższej kwocie niż użytkownik płacący
abonament.

Data: 2013-11-04 23:42:20
Autor: J.F.
Roczna ważność konta
Dnia Mon, 4 Nov 2013 22:59:53 +0100, Chris94 napisał(a):
[...]

No byl, bo nie slyszal teraz nie trzeba doladowywac.
Tym niemniej dawniej takich udogodnien nie bylo, zreszta teraz tez
tylko w Orange, i sie uzbieralo.

Gdyby miał umowę na abonament, to zapewne
popłynąłby na kwotę o wiele wyższą, bo konsultanci wcisnęliby mu
najwyższy abonament.

niekoniecznie.

Ale wtedy - zgodnie z logiką kolego 'JoteR' - byłby w lepszej sytuacji,
bo "nie miałby garba" ;)

Na pewno nie musial by pisa na grupe "co robic, ratunku, pomozcie" :-P

Teraz. Dawniej roznie bywalo.

J.

Data: 2013-11-04 23:54:58
Autor: Chris94
Roczna ważność konta
Dnia Mon, 4 Nov 2013 23:42:20 +0100, J.F. napisał(a):

[...]

Ale były inne, np. "Przelew SMS".

Gdyby miał umowę na abonament, to zapewne
popłynąłby na kwotę o wiele wyższą, bo konsultanci wcisnęliby mu
najwyższy abonament.

niekoniecznie.

Wyobraź sobie, że trafia do kolegi 'JoteR'. Myślisz, że nie wcisnąłby mu
najdroższego abonamentu? --

Data: 2013-11-05 02:46:08
Autor: Michal Tyrala
Roczna ważność konta
On Mon, 4 Nov 2013 22:59:53 +0100, Chris94 wrote:
[...]

Co Cie skłoniło do wyciągnięcia takiego wniosku? --

Data: 2013-11-05 23:56:40
Autor: Chris94
Roczna ważność konta
Dnia Tue, 5 Nov 2013 02:46:08 +0000 (UTC), Michal Tyrala napisał(a):

[...]

Czy uważasz, że ktoś mający jakie-takie rozeznanie taryfach komórkowych
dopuściłby do powstania "garba" na 500 zł?

Data: 2013-11-06 00:19:38
Autor: J.F.
Roczna ważność konta
Dnia Tue, 5 Nov 2013 23:56:40 +0100, Chris94 napisał(a):
[...]

Tak, tylko co najwyzej zlikwidowal by go jak juz sie dalo.

Poza tym nie trzeba byc orlem w prepaidach, aby wiedziec ze 150zl
abonamentu to chyba za duzo ...

J.

Data: 2013-11-06 07:53:36
Autor: Michal Tyrala
Roczna ważność konta
On Tue, 5 Nov 2013 23:56:40 +0100, Chris94 wrote:

 Czy uważasz, że ktoś mający jakie-takie rozeznanie taryfach komórkowych
 dopuściłby do powstania "garba" na 500 zł?

Oczywiście.

Dopusciłeś do swojego umysłu myśl, że jak telefon był głownie do
odbierania, to kasa na PP się odkładała, a jakoś nie czuję, że
ktokolwiek w takiej sytuacji się rwie do abonamentów za 200zł.

Data: 2013-11-06 23:21:58
Autor: Chris94
Roczna ważność konta
Dnia Wed, 6 Nov 2013 07:53:36 +0000 (UTC), Michal Tyrala napisał(a):

[...]

Ludzie dla telefonu różne głupoty robią, zwłaszcza jak sprzedawca im
wodę z mózgu zrobi.
Moja żona ma w pracy koleżankę (starszą już kobietę), która miała jeden
abonament na 100 zł, a gdy zadzwonili do niej z Orange, to wcisnęli jej
nowy telefon i drugą umowę na abonament, też na 100 zł. Dopiero jak dostała dwa rachunki to się zorientowała, że wcale nie
przedłużyła starej umowy - jak myślała - tylko zawarła jeszcze jedną.

Data: 2013-11-07 07:26:12
Autor: Michal Tyrala
Roczna ważność konta
On Wed, 6 Nov 2013 23:21:58 +0100, Chris94 wrote:
> [...]

 przedłużyła starej umowy - jak myślała - tylko zawarła jeszcze jedną.

Już się może nie wysilaj próbowaniem wskazania związku w/w z mało
używanym prepaidem :-)

Data: 2013-11-02 15:30:57
Autor: dizel
Roczna ważność konta
On Sat, 02 Nov 2013 13:49:00 +0100, Trybun <Ilicch@jachu.pl> wrote:

Czy ktoś z Was przedłużał "roczną ważność konta"w Orange?  Znajomy ma sporo wątpliwosci jak to zrobić, np czy trzeba doładowywać konto na koniec poprzedniego okresu promocji, mimo tego że na koncie nadal ma prawie 500 zł?

Nie bardzo rozumiem o co chodzi, jeśli ma ofertę na kartę to spokojnie
może sobie wysłać smsa na nr 8002 o treści start i ważność się
wydłuży. Nic nie trzeba doładowywać.
Czasem trzeba uważać z niektórymi promocjami bo Orange wprowadza też
takie które bezpowrotnie kasują roczną ważność konta jak na przykład
darmowy nr do innej sieci.

Pozdrawiam

Data: 2013-11-02 18:07:31
Autor: Trybun
Roczna ważność konta
W dniu 2013-11-02 15:30, dizel pisze:
[...]

I wszystko jasne, ale tylko w przypadku gdy to się robi pierwszy raz, ale w tym wypadku chodzi o przedłużenie tej samej promocji - czyli kolejny sms o treści start na nr 8002. Przecież tak by można do końca świata,, a gdzie tu zarobek, czy jakakolwiek inna korzyść dla Orange?  W innych sieciach także są roczne okresy ważności konta, ale po tym roku trzeba zrobić doładowanie.

Czasem trzeba uważać z niektórymi promocjami bo Orange wprowadza też
takie które bezpowrotnie kasują roczną ważność konta jak na przykład
darmowy nr do innej sieci.

Pozdrawiam

Tak oczywiście - znajomy już o mało kiedyś się na to nie nabrał. ;-)

Data: 2013-11-02 18:45:18
Autor: dizel
Roczna ważność konta
On Sat, 02 Nov 2013 18:07:31 +0100, Trybun <Ilicch@jachu.pl> wrote:

[...]

No właśnie jest tak że można przedłużać w nieskończoność kiedy Ci
pasuje, nie ma z tym żadnego problemu, nic nie trzeba doładowywać.
Możesz sobie co dzień wysyłać tego smsa z przedłużeniem i nic się nie
stanie. Piszę oczywiście o przypadku gdy numer jest w sieci conajmniej
93 dni bo jeśli nie to za każde przedłużenie pobiera 3zł.
Wiem że jak na Orange to dziwne że nie ma innych haczyków ale tak
jest.
Jedyny haczyk to Orange free gdzie żeby nie stracić bonusu neta trzeba
najpierw przedłużyć ważność sms na rok, a potem jeszcze trzeba za 5pln
doładować po to żeby bonus netowy nie przepadł. Jeśli zrobi się w
innej kolejności to konto będzie ważne rok, ale bonus neta za
doładowanie przepadnie.
Co do zarobku to oni wychodzą na swoje, bo o tej rocznej ważności
konta w Orange to mało kto wie tak naprawdę, na stronie też trzeba się
naszukać żeby to znaleźć.

Pozdrawiam

Data: 2013-11-03 10:28:49
Autor: Trybun
Roczna ważność konta
W dniu 2013-11-02 18:45, dizel pisze:
[...]

Jest tak jak napisałeś - przed chwilą wysłałem SMSa na nr 8002 znajomemu - odpowiedź Orange "Twoja ważność konta została przedłużona o 365 dni, dziękujemy za skorzystanie z usługi". Do końca poprzedniej promocji miał jeszcze 3 dni.
No fakt że nie afiszują się zbytnio z możliwością wyboru opcji rocznej ważności konta..
Dzięki bardzo za wszystkie porady i sugestie.

Data: 2013-11-02 18:55:18
Autor: sqlwiel
Roczna ważność konta
W dniu 2013-11-02 18:07, Trybun pisze:

[...]

No paczpan. Bez sensu, a działa. Spoko. Kiedyś wyłączą. Więc trzeba to odnawiać co parę miesięcy i przechowywać zrzut ekranu z terminem ważności, bo lubią wyłączyć i dezinfolinia twierdzi, że zgodnie z regulaminem.

:)

--

Dziękuję. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2013-11-02 20:48:20
Autor: Artur Maśląg
Roczna ważność konta
[...]

Dlaczego?

ale w tym wypadku chodzi o przedłużenie tej samej promocji - czyli
kolejny sms o treści start na nr 8002. Przecież tak by można do końca
świata,, a gdzie tu zarobek, czy jakakolwiek inna korzyść dla Orange?

Jakaś pewnie jest, stąd też korzystam właśnie z ich Orange Free
i Orange POP (backup) i co jakiś czas konta doładowuję (mimo roku
ważności).

innych sieciach także są roczne okresy ważności konta, ale po tym roku
trzeba zrobić doładowanie.

Trzeba zrobić połączenie, doładowanie to inna para kaloszy i dodatkowo
np. co miesiąc trzeba za to zapłacić 'parę zyli'.

Data: 2013-11-03 10:30:12
Autor: Trybun
Roczna ważność konta
W dniu 2013-11-02 20:48, Artur Maśląg pisze:
[...]

Choćby w celu reklamowym, dla pokazania że jest się nawet lepszym od konkurencji. Później, przedłużanie tego to jakby to już traciło sens, w sumie tylko straty finansowe dla firmy.

[...]

Orange dużo klientów zyska tylko z powodu tego że jest siecią o największym zasięgu GSM (na obecną chwilę zaraz po Play), a nie z powodu jakichś tam czasowych promocji. W mojej miejscowości tylko za pomocą Orange można leżeć w łóżku i rozmawiać przez telefon.

[...]

Tak, podobno w Erze coś takiego jest praktykowane. Przynajmniej pamiętam taki ich reklamowy slogan - "w erze żeby zachować ważność konta nie musisz go doladowywać, wystarczy że nawiązeswz połączenie".. Tego jak nawiążesz połączenie nie mając środków na koncie już w tej reklamówce nie wyjaśnili. Sam nie praktykowałem, ale być może żeby przedłużyć ważność konta wystarczy odebrać połączenie przychodzące...?

Data: 2013-11-03 11:17:38
Autor: J.F.
Roczna ważność konta
Dnia Sun, 03 Nov 2013 10:30:12 +0100, Trybun napisał(a):
[...]

Ale ery juz nie ma. Nie pamietam - czy to jeszcze za Ery tak bylo, ale
od roku wydluzenie waznosci konta kosztuje w t-mobile 3 zl/mc.

Tego jak nawiążesz połączenie nie mając środków na koncie już w tej reklamówce nie wyjaśnili.

Moze wystarczylo odebrac. Albo zadzwonic na darmowy numer.
A teraz reklamuja ze i bez pieniedzy mozna dzwonic :-)

J.

Data: 2013-11-04 16:28:43
Autor: Trybun
Roczna ważność konta
W dniu 2013-11-03 11:17, J.F. pisze:
[...]

Tak, jasne że już nie ma, chodziło mi o następcę, który przejął Erę. No nie wiem, mam nawet w domu opakowanie startera t-mobile, i pisze na nim że do przedłużania ważności konta nie trzeba żadnych pieniędzy - wystarczy nawiązać połączenie żeby ważność konta została przedłużona.

[...]

Jeszcze trochę i zaczną się reklamować że tylko u nich dopłaty do rozmów i SMSów... ;-)

Data: 2013-11-04 20:12:50
Autor: J.F.
Roczna ważność konta
Dnia Mon, 04 Nov 2013 16:28:43 +0100, Trybun napisał(a):
[...]

A ten starter dziala ? Bo sie skonczylo, przedluzenie 3 zl/mc i wyklucza sie z wieloma innymi
uslugami. Ciekawe co z posiadaczami takiego startera - reklamowane
prawa sa honorowane, czy juz dawno im wypowiedziano stare warunki.

[...]

W zasadzie ... rozmowy potanialy, mozna by wprowadzic darmowe
telefony, pod warunkiem wysluchiwania reklam :-)

J.

Data: 2013-11-03 14:26:40
Autor: Artur Maśląg
Roczna ważność konta
W dniu 2013-11-03 10:30, Trybun pisze:
[...]

Poniżej właśnie pokazałem, że ma to sens i wcale nie skutkuje "tylko
stratami finansowymi".

[...]

Raczysz żartować - nawet zakładając, że marketingowe twierdzenie
o największym zasięgu jest prawdziwe, to jednak liczą się fakty,
a nie opowieści.

a nie z powodu
jakichś tam czasowych promocji.

Dobre promocje nie są złe i Orange na tym zyskuje (może mniej traci?).

W mojej miejscowości tylko za pomocą
Orange można leżeć w łóżku i rozmawiać przez telefon.

Aha, na podstawie jednej miejscowości i jednego łóżka wysnułeś teorię
o największym zasięgu?

Trzeba zrobić połączenie, doładowanie to inna para kaloszy i dodatkowo
np. co miesiąc trzeba za to zapłacić 'parę zyli'.

Tak, podobno w Erze coś takiego jest praktykowane.

Nie podobno, a jest, i nie w Erze, a w T-Mobile.

[...]

Zbytnie komplikowanie takich zasad nie wpływa na klientów dobrze.
Orange zrobił to jasno i czytelnie.

Data: 2013-11-04 16:29:44
Autor: Trybun
Roczna ważność konta
W dniu 2013-11-03 14:26, Artur Maśląg pisze:

[...]

Opinia na podstawie osobistych doświadczeń.

a nie z powodu
jakichś tam czasowych promocji.

Dobre promocje nie są złe i Orange na tym zyskuje (może mniej traci?).

To że jeszcze u nich jestem zawdzięczają tylko temu że mają najlepszy zasięg. Z tzw promocji  nigdy nie korzystam.

W mojej miejscowości tylko za pomocą
Orange można leżeć w łóżku i rozmawiać przez telefon.

Aha, na podstawie jednej miejscowości i jednego łóżka wysnułeś teorię
o największym zasięgu?

I na podstawie wycieczek po Polsce. Np. na Mazurach kolejka klientów Plusa i Ery się do mnie ustawiała po to aby skorzystać z mojego telefonu i operatora (Orange), bo u nich zasięgu brak.

[...]

Przecież każdy wie o jaka firmę chodzi...

No tak...

Data: 2013-11-04 17:16:26
Autor: Artur Maśląg
Roczna ważność konta
W dniu 2013-11-04 16:29, Trybun pisze:
[...]

To trochę mało, by twierdzić, że Orange jest siecią o największym
zasięgu, a nawet jeśli, to z powodów wadliwej pracy/braku części
usług (np. internetu) można sobie zasięg darować, skoro nie działa.

Dobre promocje nie są złe i Orange na tym zyskuje (może mniej traci?).

To że jeszcze u nich jestem zawdzięczają tylko temu że mają najlepszy
zasięg. Z tzw promocji  nigdy nie korzystam.

Ty może tak, a jak z tzw. promocji nigdy nie korzystałeś to śmiem twierdzić że piszesz nieprawdę, ponieważ te tzw. promocje to często
zwykłe usługi. Z zasięgiem jak wyżej.

[...]

To pewnie byłeś/bywasz na zupełnie innych Mazurach niż np. ja :)
Pomijam już jakieś wypiździajewa w postaci Mamerek czy Stańczyków, ale
w takim Ełku i okolicach to chyba by wypadało, by zasięg był i usługi
wszystkie działały (takich parę przykładów). Oczywiście da się
znaleźć miejsce, gdzie będzie zasięg tylko jednego operatora:>

Tak, podobno w Erze coś takiego jest praktykowane.

Nie podobno, a jest, i nie w Erze, a w T-Mobile.

Przecież każdy wie o jaka firmę chodzi...

No pewnie - kawał o tym, jak to podobno na Placu Czerwonym
samochody rozdawali znasz?

Zbytnie komplikowanie takich zasad nie wpływa na klientów dobrze.
Orange zrobił to jasno i czytelnie.

No tak...

Tak.

Data: 2013-11-04 20:17:47
Autor: Chris94
Roczna ważność konta
Dnia Sun, 03 Nov 2013 10:30:12 +0100, Trybun napisał(a):

Sam nie praktykowałem, ale być może żeby przedłużyć ważność konta wystarczy odebrać połączenie przychodzące...?

Ja praktykowałem i wystarczy. Ale za to sprawdzenie stanu konta
kosztuje, co u mnie skreśla tego operatora.

Data: 2013-11-04 21:02:06
Autor: J.F.
Roczna ważność konta
Dnia Mon, 4 Nov 2013 20:17:47 +0100, Chris94 napisał(a):
[...]

Jak sie ma duza gorke, to nie stanowi to problemu :-)

J.

Data: 2013-11-04 23:03:12
Autor: Chris94
Roczna ważność konta
Dnia Mon, 4 Nov 2013 21:02:06 +0100, J.F. napisał(a):

Ja praktykowałem i wystarczy. Ale za to sprawdzenie stanu konta
kosztuje, co u mnie skreśla tego operatora.

Jak sie ma duza gorke, to nie stanowi to problemu :-)

Staram się racjonalnie gospodarować swoją "górką", więc dla mnie ta
oferta jest nie do zaakceptowania.

Data: 2013-11-02 19:50:09
Autor: Krystek
Roczna ważność konta
On Sat, 02 Nov 2013 13:49:00 +0100, Trybun wrote:

[...]

Mnie się kończył okres ważności połączeń, a trochę na koncie zgromadzonych środków na dzwonienie mam. Doładowałem więc za 5-taka dla świętego spokoju i wtedy SMS-em przedłużyłem na kolejny rok.

W Play Fresh trzeba było doładować, by wydłużyć sobie ważność konta, więc z automatu w Orange zrobiłem to samo...

Czasem trzeba uważać z niektórymi promocjami bo Orange wprowadza też
takie które bezpowrotnie kasują roczną ważność konta jak na przykład
darmowy nr do innej sieci.

A to prawda. Staram się czytać regulaminy tych wszelkich promocji. Coś włączysz a coś innego zostanie w tym samym momencie wyłączone.

K.

--
http://www.krystek.art.pl/

Data: 2013-11-03 10:30:40
Autor: Trybun
Roczna ważność konta
W dniu 2013-11-02 19:50, Krystek pisze:

[...]

Błąd!! Jeżeli już, to trzeba było się doładować wyższą kwotą - teraz za rozmowy i wiadomości będziesz płacił sporo więcej niż gdybyś się doładował np. za 50zł.

Data: 2013-11-03 11:21:07
Autor: JoteR
Roczna ważność konta
"Trybun" napisał:

[...]

Jasne! Co tam za 50 - od razu za 500!
Niech świnka-skarbonka puchnie dalej ;->

JoteR

Data: 2013-11-04 16:29:57
Autor: Trybun
Roczna ważność konta
W dniu 2013-11-03 11:21, JoteR pisze:
"Trybun" napisał:

[...]

50 zł to optimum pod prawie każdym względem.

Data: 2013-11-03 12:38:11
Autor: Titus Atomicus
Roczna ważność konta
In article <l5553f$hol$4@usenet.news.interia.pl>,
> [...]

Błąd!! Jeżeli już, to trzeba było się doładować wyższą kwotą - teraz za rozmowy i wiadomości będziesz płacił sporo więcej niż gdybyś się doładował np. za 50zł.

O, dlaczego?
--
TA

Data: 2013-11-04 02:10:13
Autor: Krystek
Roczna ważność konta
W dniu 2013-11-03 12:38, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:
> [...]

Błąd!! Jeżeli już, to trzeba było się doładować wyższą kwotą - teraz
za rozmowy i wiadomości będziesz płacił sporo więcej niż gdybyś się

Też chciałbym wiedzieć. Mam Orange Free na Kartę.

K.

--
http://www.krystek.art.pl/

Data: 2013-11-04 16:30:23
Autor: Trybun
Roczna ważność konta
W dniu 2013-11-04 02:10, Krystek pisze:
> [...]

doładował np. za 50zł.

O, dlaczego?

Też chciałbym wiedzieć. Mam Orange Free na Kartę.

OFnK to _chyba_ nie dotyczy,.

Data: 2013-11-04 16:30:13
Autor: Trybun
Roczna ważność konta
> [...]

Błąd!! Jeżeli już, to trzeba było się doładować wyższą kwotą - teraz za rozmowy i wiadomości będziesz płacił sporo więcej niż gdybyś się doładował np. za 50zł.

Taka polityka firmy - doładowujesz wyższymi środkami - taniej rozmawiasz i SMS/MMSujesz.

Data: 2013-11-04 20:22:16
Autor: Chris94
Roczna ważność konta
Dnia Sun, 03 Nov 2013 10:30:40 +0100, Trybun napisał(a):

Błąd!! Jeżeli już, to trzeba było się doładować wyższą kwotą - teraz za rozmowy i wiadomości będziesz płacił sporo więcej niż gdybyś się doładował np. za 50zł.

To dotyczy chyba tylko Nowe Orange Go.