Rodzaje łańcuchów jednorzędowych.

Data: 2010-07-24 19:47:45
Autor: ToMasz
Rodzaje łańcuchów jednorzędowych.
Kuba "inimicus" Stasiak pisze:
Mam rower z piastą Nexus inter 8. Jest tam łańcuch o szerokości 6,8mm.

Myślałem, że standardem w jednorzędowych łańcuchach jest 7,8mm oraz 9,4mm. Kupiłem ten pierwszy, ale łańcuch dość często mi spada a naciagam koło jak potrafię. Więc chyba 7,8mm jest za szeroki. Znalazłem w sklepie stacjonarnym łańcuch 7,4mm.

Co ciekawe w rowerze mamy gdzie ma nexus inter 7 to ma łańcuch oryginalny 7,6mm. Ile tych rozmiarów jest? Wyszło mi, że 6,8mm ten co ja mam w swoim to szerokość łańcucha 9-cio rzędowego.

Ci co zakładali oryginalnie pomylili się? Ja już zgłupiałem, jaki łańcuch mam zakładać w końcu do nexus inter 8. Proszę o wyjaśnienia.

podstawa niech będzie klasyczny łańcuch shimano do 6/7 przełożeń - ma on
szerokość 7.3mm. do 8 przełożeń shimano zaleca lepsze łańcuchy(nie
pamietam symboli) ale dalej jest to 7.3mm. do 9 zębatek koniecznie już
trzeba węższy i(nie mam możliwości zmierzenia) to chyba ma mbyć 6.8..

w napędach jednorzędowych ( składak itp) łańcuchy nie miały żadnego
ograniczenia w wymiarze zewnętrznym, wiec najczęsciej miały blisko 10mm,
a spotkałem już 12mm. tyle ze im szerszy mamy łańcuch tym moze być
szersza zębatka. szersza zębatka - dłuższy żywot!

Niestety jak na szeroką zębatkę nałożysz wąski łańcuch, będzie on
"łapał" każdy ząbek z osobna. pytanie jakie szerokie masz zębatki...
takie jak w "góralu" czy takie jak w składaku...

mam pod ręką sachsa 3b, ale niemam suwmiarki, w poniedziałek postaram
sie sprawdzić. jeśli jednak masz wąskie zębatki, to jest to ewidentny
zabieg producenta zeby zmusić Cie do częstszego serwisu. (co zapewnie
zostanie wytłumaczone redukcją wagi)

ToMasz

PS. jak możesz zmierz szerokość zębatki przedniej i tylnej. PRoblemów ze
spadaniem łańcucha szukaj gdzie indziej, to nie jego grubość jest źródłem

Rodzaje łańcuchów jednorzędowych.