"Rodzinne wędrowanie"

Data: 2011-12-18 20:47:59
Autor: Krzysztof Halasa
"Rodzinne wędrowanie"
"Basia Z." <bjz-usun-to-@poczta-i-to.onet.pl> writes:

http://www.rodzina.pttk.pl/files/rodzinne_wedrownie_poradnik.pdf

Takie jeszcze drobne sprostowanie, mam delikatne wraĹĽenie ĹĽe od 2010 r.
dowody osobiste są bezpłatne. Nie ma też takiego czegoś jak "tymczasowy
dowód osobisty", zwykły DO można mieć niezależnie od wieku (str. 84).
--
Krzysztof Halasa

Data: 2011-12-19 01:21:59
Autor: Basia Zygmańska
"Rodzinne wędrowanie"
On 18 Gru, 20:47, Krzysztof Halasa <k...@pm.waw.pl> wrote:
"Basia Z." <bjz-usun-...@poczta-i-to.onet.pl> writes:
>http://www.rodzina.pttk.pl/files/rodzinne_wedrownie_poradnik.pdf

Takie jeszcze drobne sprostowanie, mam delikatne wrażenie że od 2010 r.
dowody osobiste s± bezpłatne. Nie ma też takiego czego¶ jak "tymczasowy
dowód osobisty", zwykły DO można mieć niezależnie od wieku (str.. 84).
--
Krzysztof Halasa

Rzeczywi¶cie moje niedopatrzenie - opierałam się na BIP swojego urzędu
miasta gdzie jest napisane:

WYMAGANE DOKUMENTY:

Wniosek na gotowym formularzu o wydanie dowodu osobistego - składa
się  O S O B I ¦ C I E

Dwie aktualne, wyraĽne i jednakowe ( wymiar 35 x 45 mm,
przedstawiaj±ce osobę bez nakrycia głowy i okularów z ciemnymi
szkłami, lewy półprofil z widocznym lewym uchem, z zachowaniem
równomiernego o¶woetlenia twarzy).

Osoba z wrodzonymi lub nabytymi wadami narz±du wzroku może zał±czyć do
wniosku fotografie przedstawiaj±ce osobę w okularach z ciemnymi
szkłami, a osoba nosz±ca nakrycie głowy zgodnie z zasadami swojego
wyznania - fotografie przedstawiaj±ce osobę z nakryciem głowy - jeżeli
doł±cz± dokument po¶wiadczaj±cy takie uprawnienia (orzeczenie o
niepełnosprawno¶ci lub za¶wiadczenie o przynależno¶ci do wspólnoty
wyznaniowej).

Aktualny odpis skróconego aktu urodzenia w przypadku gdy nie był
wydany w Urzędzie Stanu Cywilnego w Chorzowie

[b]dowód wpłaty za wydanie dowodu osobistego[/b]

po¶wiadczenie obywatelstwa polskiego lub ważny polski paszport -
okazywany na ż±danie organu,  je¶li dane zawarte w dokumentach budz±
w±tpliwo¶ci co do obywatelstwa osoby.

I nie zauważyłam ze kilka linijek niżej jest dopisek, że od roku 2010
opłata nie obowi±zuje.

Pozdrowienia

Basia

P.S.
Dziękuje za wnikliw± analizę, błędy zostan± pewnie poprawione w drugim
wydaniu  ;)

Data: 2011-12-19 19:49:11
Autor: Krzysztof Halasa
"Rodzinne wędrowanie"
Basia Zygmańska <farkaul@poczta.onet.pl> writes:

P.S.
Dziękuje za wnikliwą analizę, błędy zostaną pewnie poprawione w drugim
wydaniu  ;)

Z tą wnikliwością to bym nie przesadzał (brak czasu niestety) :-(
--
Krzysztof Halasa

Data: 2011-12-19 19:58:16
Autor: Wojciech Wierba
"Rodzinne wędrowanie"
Basia ZygmaĹ„ska<farkaul@poczta.onet.pl>  writes:

P.S.
Dziękuje za wnikliwą analizę, błędy zostaną pewnie poprawione w drugim
wydaniu  ;)

Z tą wnikliwością to bym nie przesadzał (brak czasu niestety) :-(

A to Basiu juz wiesz, że będzie drugie wydanie :-)

Pozdrawiam
Wojtek

Data: 2011-12-21 08:40:35
Autor: Pasi
Krzysztof Halasa <khc@pm.waw.pl> napisał(a):
> [...]

dowody osobiste są bezpłatne. Nie ma też takiego czegoś jak "tymczasowy
dowód osobisty", zwykły DO można mieć niezależnie od wieku (str. 84).

Może się mylę,ale mianem tymczasowego dowodu osobistego ( potoczna nazwa)
jest wydanie takiego dokumentu dla dziecka poniżej 5 roku życia.
Wtedy dokument ważny jest 5 lat.
I takie wła¶nie dowody wyrobiłam dzieciakom.
Miłego wędrowania, ksi±żkę przeczytam..może natchnie mnie..jak zachęcić córkę
do chodzenia. Jedynie gdzie miała ochotę i¶ć to Adrszpach..a resztę ma gdzie¶:P
Syn goni aż miło:-)

pozdr.Pasik<ż>
http://puszczykowo.blogspot.com

Data: 2011-12-22 00:40:52
Autor: Krzysztof Halasa
"Pasik<ĹĽ>" <pasik@NOSPAM.gazeta.pl> writes:

MoĹĽe siÄ™ mylÄ™,ale mianem tymczasowego dowodu osobistego ( potoczna nazwa)
jest wydanie takiego dokumentu dla dziecka poniĹĽej 5 roku ĹĽycia.
Wtedy dokument waĹĽny jest 5 lat.

W przypadku DO wiek 5 lat nie jest chyba żadną granicą. Według google DO
jest "waĹĽny" 10 lat w przypadku wydania go osobom w wieku 18+ lat,
i 5 lat w przypadku młodszych osób. Mam wrażenie, że 5-letnia granica
jest przy paszportach, ale wtedy ("tymczasowe") sa waĹĽne rok.

Kiedys istniało coś takiego jak "Tymczasowy Dowód Osobisty", można go
było otrzymać chyba po ukończeniu 16 lat (czy jakoś tak), w odróżnieniu
od "normalnego" (zielonego) TDO był czerwony i miał napis "TYMCZASOWY"
(wszystko IIRC, spotkałem się z tym już dość dawno). Po ukończeniu 18
lat należało go natychmiast wymienić na normalny DO. Przypuszczalnie TDO
był potrzebny do wyrobienia "Książeczki walutowej", a moze także
paszportu (ale chyba nie).

Miłego wędrowania, książkę przeczytam..może natchnie mnie..jak zachęcić córkę
do chodzenia. Jedynie gdzie miała ochotę iść to Adrszpach..a resztę ma gdzieś:P
Syn goni aż miło:-)

Nie wiem w jakim wieku, ale może jakieś "gadgety" pomogą. Np. czołówka
albo inna lina itd. Można też robić zdjęcia, które są poźniej wielkim
powodem do dumy.
--
Krzysztof Halasa

"Rodzinne wędrowanie"