"Rodzinne wêdrowanie"

Data: 2011-12-17 16:36:34
Autor: Basia Z.
"Rodzinne wêdrowanie"
Ukaza³ siê ju¿ wydany przez wydawnictwo "Kraj" poradnik "Rodzinne wêdrowanie" w którym in¿ Wojtek W. i ja te¿ co nieco napisali¶my a parê zdjêæ pochodzi od Pabla, za¶ inne od moich kolegów z SKPG.

Mo¿na go sobie pobraæ w formie pdf.

http://www.rodzina.pttk.pl/files/rodzinne_wedrownie_poradnik.pdf

Basia

Data: 2011-12-17 17:41:28
Autor: Lech
"Rodzinne wedrowanie"
W dniu 17.12.2011 16:36, Basia Z. pisze:
[...]
http://www.rodzina.pttk.pl/files/rodzinne_wedrownie_poradnik.pdf

Basia

Na okładce jest zdjęcie współczesne, a tu są fotki jak się wędrowało w latach 70-tych i 80-tych

http://picasaweb.google.com/116869972899921126550/Archiwalne#slideshow/

http://picasaweb.google.com/116869972899921126550/StareZdjecia#slideshow/

Lech

Klub Sudecki z Poznania - http://ksp.orangespace.pl

Data: 2011-12-18 01:44:06
Autor: Slawek Wozniak
Basia Z. <bjz-usun-to-@poczta-i-to.onet.pl> napisa³(a):
[...]

Fajnie, dziêkujê :)
Poniewa¿ w 2012 chcê starsz± córê zabraæ w góry, mam nadziejê, ¿e ta lektura pomo¿e mi unikn±æ b³êdów i nie zniechêciæ dziecka do gór ;-)

--
pozdr.
Beneq

Data: 2011-12-18 18:30:59
Autor: Krzysztof Halasa
"Rodzinne wędrowanie"
"Basia Z." <bjz-usun-to-@poczta-i-to.onet.pl> writes:

Ukazał się już wydany przez wydawnictwo "Kraj" poradnik "Rodzinne wędrowanie" w którym inż Wojtek W. i ja też co nieco napisaliśmy a parę zdjęć pochodzi od Pabla, zaś inne od moich kolegów z SKPG.

Można go sobie pobrać w formie pdf.

http://www.rodzina.pttk.pl/files/rodzinne_wedrownie_poradnik.pdf

Spora dawka informacja dla np. "początkujących" rodziców.

Drobna uwaga (strona 152/153):

"Z zasady należy odrzucić modele wózków z małymi kółkami plastikowymi,
podobnie jak wózki mające skrętne przednie kółka (te na byle kamieniu
potrafią się wylamać z pionowej osi skrętnej)."

O ile małych kółek nie polimeryzuję :-) i o ile być może problematyczne
są wózki z przednimi kołami "sklepowymi" (widziałem takie wózki z kołami
urwanymi na drobnych nierównościach w parku miejskim), o tyle istnieją
także wózki z solidnymi skrętnymi przednimi kołami. Używając takiego
"zwiedziliśmy" m.in. wiekszość (wszystkie?) dostępnych z Zakopanego
dolinek reglowych, także Kościeliską (do schroniska), Jaworzynki (wózek
został przy stole na dnie doliny), przejechaliśmy także Skupniowym
Upłazem na HG. Był używany intensywnie także w innych niż górskie
zastosowaniach. Nigdy nie było nawet cienia problemu z niezawodnością
wózka, myślę że powinien wytrzymać drugie tyle.

Tyle że ten wózek (w wersji spacerowej) ważył sam chyba ok. 17 kg. Inna
sprawa, że dzięki skrętnym skoordynowanym kołom przednim, prowadziło się
go (w dół lub w płaskim terenie) dużo łatwiej niż "zwykłe" wózki
- praktycznie jedną ręką, wózek sam sobie "wybierał" najlepszą drogę.

To był niejaki Deltim Premier, możliwe że już nie są produkowane.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2011-12-18 20:46:42
Autor: Wojciech Wierba
"Rodzinne wędrowanie"
[...]

Oczywiście, są takie z dużymi skrętnymi kołami.
Ale ta 'publikacja' miała bardzo ograniczona objętość
i trzeba było się skoncentrować na najważniejszych sprawach.

Pozdrawiam
Wojtek

Data: 2011-12-18 20:47:59
Autor: Krzysztof Halasa
"Rodzinne wędrowanie"
"Basia Z." <bjz-usun-to-@poczta-i-to.onet.pl> writes:

http://www.rodzina.pttk.pl/files/rodzinne_wedrownie_poradnik.pdf

Takie jeszcze drobne sprostowanie, mam delikatne wrażenie że od 2010 r.
dowody osobiste są bezpłatne. Nie ma też takiego czegoś jak "tymczasowy
dowód osobisty", zwykły DO można mieć niezależnie od wieku (str. 84).
--
Krzysztof Halasa

Data: 2011-12-19 01:21:59
Autor: Basia Zygmañska
"Rodzinne wêdrowanie"
On 18 Gru, 20:47, Krzysztof Halasa <k...@pm.waw.pl> wrote:
"Basia Z." <bjz-usun-...@poczta-i-to.onet.pl> writes:
>http://www.rodzina.pttk.pl/files/rodzinne_wedrownie_poradnik.pdf

Takie jeszcze drobne sprostowanie, mam delikatne wra¿enie ¿e od 2010 r.
dowody osobiste s± bezp³atne. Nie ma te¿ takiego czego¶ jak "tymczasowy
dowód osobisty", zwyk³y DO mo¿na mieæ niezale¿nie od wieku (str.. 84).
--
Krzysztof Halasa

Rzeczywi¶cie moje niedopatrzenie - opiera³am siê na BIP swojego urzêdu
miasta gdzie jest napisane:

WYMAGANE DOKUMENTY:

Wniosek na gotowym formularzu o wydanie dowodu osobistego - sk³ada
siê  O S O B I ¦ C I E

Dwie aktualne, wyra¼ne i jednakowe ( wymiar 35 x 45 mm,
przedstawiaj±ce osobê bez nakrycia g³owy i okularów z ciemnymi
szk³ami, lewy pó³profil z widocznym lewym uchem, z zachowaniem
równomiernego o¶woetlenia twarzy).

Osoba z wrodzonymi lub nabytymi wadami narz±du wzroku mo¿e za³±czyæ do
wniosku fotografie przedstawiaj±ce osobê w okularach z ciemnymi
szk³ami, a osoba nosz±ca nakrycie g³owy zgodnie z zasadami swojego
wyznania - fotografie przedstawiaj±ce osobê z nakryciem g³owy - je¿eli
do³±cz± dokument po¶wiadczaj±cy takie uprawnienia (orzeczenie o
niepe³nosprawno¶ci lub za¶wiadczenie o przynale¿no¶ci do wspólnoty
wyznaniowej).

Aktualny odpis skróconego aktu urodzenia w przypadku gdy nie by³
wydany w Urzêdzie Stanu Cywilnego w Chorzowie

[b]dowód wp³aty za wydanie dowodu osobistego[/b]

po¶wiadczenie obywatelstwa polskiego lub wa¿ny polski paszport -
okazywany na ¿±danie organu,  je¶li dane zawarte w dokumentach budz±
w±tpliwo¶ci co do obywatelstwa osoby.

I nie zauwa¿y³am ze kilka linijek ni¿ej jest dopisek, ¿e od roku 2010
op³ata nie obowi±zuje.

Pozdrowienia

Basia

P.S.
Dziêkuje za wnikliw± analizê, b³êdy zostan± pewnie poprawione w drugim
wydaniu  ;)

Data: 2011-12-19 19:49:11
Autor: Krzysztof Halasa
"Rodzinne wędrowanie"
Basia Zygmańska <farkaul@poczta.onet.pl> writes:

P.S.
Dziękuje za wnikliwą analizę, błędy zostaną pewnie poprawione w drugim
wydaniu  ;)

Z tą wnikliwością to bym nie przesadzał (brak czasu niestety) :-(
--
Krzysztof Halasa

Data: 2011-12-19 19:58:16
Autor: Wojciech Wierba
"Rodzinne wędrowanie"
Basia ZygmaÅ„ska<farkaul@poczta.onet.pl>  writes:

P.S.
Dziękuje za wnikliwą analizę, błędy zostaną pewnie poprawione w drugim
wydaniu  ;)

Z tą wnikliwością to bym nie przesadzał (brak czasu niestety) :-(

A to Basiu juz wiesz, że będzie drugie wydanie :-)

Pozdrawiam
Wojtek

Data: 2011-12-21 08:40:35
Autor: Pasi
Krzysztof Halasa <khc@pm.waw.pl> napisa³(a):
> [...]

dowody osobiste są bezpłatne. Nie ma też takiego czegoś jak "tymczasowy
dowód osobisty", zwykły DO można mieć niezależnie od wieku (str. 84).

Mo¿e siê mylê,ale mianem tymczasowego dowodu osobistego ( potoczna nazwa)
jest wydanie takiego dokumentu dla dziecka poni¿ej 5 roku ¿ycia.
Wtedy dokument wa¿ny jest 5 lat.
I takie w³a¶nie dowody wyrobi³am dzieciakom.
Mi³ego wêdrowania, ksi±¿kê przeczytam..mo¿e natchnie mnie..jak zachêciæ córkê
do chodzenia. Jedynie gdzie mia³a ochotê i¶æ to Adrszpach..a resztê ma gdzie¶:P
Syn goni a¿ mi³o:-)

pozdr.Pasik<¿>
http://puszczykowo.blogspot.com

Data: 2011-12-22 00:40:52
Autor: Krzysztof Halasa
"Pasik<ż>" <pasik@NOSPAM.gazeta.pl> writes:

Może się mylę,ale mianem tymczasowego dowodu osobistego ( potoczna nazwa)
jest wydanie takiego dokumentu dla dziecka poniżej 5 roku życia.
Wtedy dokument ważny jest 5 lat.

W przypadku DO wiek 5 lat nie jest chyba żadną granicą. Według google DO
jest "ważny" 10 lat w przypadku wydania go osobom w wieku 18+ lat,
i 5 lat w przypadku młodszych osób. Mam wrażenie, że 5-letnia granica
jest przy paszportach, ale wtedy ("tymczasowe") sa ważne rok.

Kiedys istniało coś takiego jak "Tymczasowy Dowód Osobisty", można go
było otrzymać chyba po ukończeniu 16 lat (czy jakoś tak), w odróżnieniu
od "normalnego" (zielonego) TDO był czerwony i miał napis "TYMCZASOWY"
(wszystko IIRC, spotkałem się z tym już dość dawno). Po ukończeniu 18
lat należało go natychmiast wymienić na normalny DO. Przypuszczalnie TDO
był potrzebny do wyrobienia "Książeczki walutowej", a moze także
paszportu (ale chyba nie).

Miłego wędrowania, książkę przeczytam..może natchnie mnie..jak zachęcić córkę
do chodzenia. Jedynie gdzie miała ochotę iść to Adrszpach..a resztę ma gdzieś:P
Syn goni aż miło:-)

Nie wiem w jakim wieku, ale może jakieś "gadgety" pomogą. Np. czołówka
albo inna lina itd. Można też robić zdjęcia, które są poźniej wielkim
powodem do dumy.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2011-12-21 18:32:03
Autor: Adam
[...]

Bardzo dobra ksi±¿ka. Zauwa¿y³em brak korektora, ale nie czepiajmy siê szczegó³ów. Mnie najbardziej przypad³ do gustu rozdzia³ o psychologii autorstwa specjalisty od NLP.

"Rodzinne wêdrowanie"