Rohloff

Data: 2010-06-04 11:35:22
Autor: tadek
Rohloff
zastanawiam się nad kupnem piasty jak w tytule. Jak rozwiązany jest
problem naciągu łańcucha? Może podobnie jak w Nexus? Proszę o rady i
opinie.

Data: 2010-06-04 20:58:49
Autor: Saurus
Rohloff
W dniu 2010-06-04 20:35, tadek pisze:
zastanawiam się nad kupnem piasty jak w tytule. Jak rozwiązany jest
problem naciągu łańcucha? Może podobnie jak w Nexus? Proszę o rady i
opinie.

Zwykły napinacz (jak ma być lepszy to np. Alfine) lub napinacz Rohloffa. Żadna filozofia, to piasta wolnobiegowa. A jak masz ramę z poziomymi/ukośnymi hakami czy inne rozwiązanie pozwalające napinać łańcuch na podobnej zasadzie to też będzie działać.

Data: 2010-06-05 07:35:43
Autor: kml
Rohloff

--

Dla mnie cudowna sprawa. Niestety bardzo droga w kupnie i relatywnie droga w użytkowaniu: przede wszystkim dedykowane oleje rohloffa, bardzo wysokie ceny tarcz hamulcowych. Z "wad" to to, że rzuca się w oczy BARDZO więc roweru trzeba BARDZO BARDZO pilnować.

To co mi nie pasuje za bardzo to manetka obrotowa, ale przeżyłbym i to :)

Gdybym miał na to pieniądze to kupiłbym bez chwili zastanowienia.

kml
Last update 24/05/2010 Avid Elixir 5 update i potówka BCM Nowatex

Data: 2010-06-04 23:29:59
Autor: tadek
Rohloff
On 5 Cze, 07:35, "kml" <AflyS...@gaOzeFta.lp> wrote:
Użytkownik "tadek" <tadekl...@poczta.onet.pl> napisał w wiadomościnews:d0fadf57-2eb8-4086-9c61-4fcd71a9bfabz10g2000yqb.googlegroups.com...
[...]

kmlhttp://endurorider.plBeskidy na rowerze.
Last update 24/05/2010 Avid Elixir 5 update i potówka BCM Nowatex

olej Rohlpffa wymiana co 5000 km ew,. co rok- można przeżyć Serwis
amortyzatora też jest drogi.Czy muszą być wyłącznie tarcze Rohloffa
czy może być każda na 6 śrub? Jak jest z tym naciągiem łańcucha? Czy w
komplecie z piastą jest jakiś naciągacz? Nie mogę się tego "doczytać"
na stronie producenta.

Data: 2010-06-05 08:46:01
Autor: Rafał Strożek
Rohloff
W dniu 2010-06-05 08:29, tadek pisze:
[...]

Nigdy się tym nie interesowałem, ale wygląda na to iż tarcze hamulcowe są mocowane na cztery śruby, więc trzeba brać ichnie.

--
Pozdrawiam,
Rafał

Data: 2010-06-05 01:58:34
Autor: tadek
Rohloff
On 5 Cze, 08:46, Rafał Strożek <ras...@op.pl> wrote:

> olej Rohlpffa wymiana co 5000 km ew,. co rok- mo na prze y Serwis
> amortyzatora te jest drogi.Czy musz by wy cznie tarcze Rohloffa
> czy mo e by ka da na 6 rub? Jak jest z tym naci giem a cucha? Czy w
> komplecie z piast jest jaki naci gacz? Nie mog si tego "doczyta "
> na stronie producenta.

Nigdy si tym nie interesowa em, ale wygl da na to i tarcze hamulcowe
s mocowane na cztery ruby, wi c trzeba bra ichnie.

--
Pozdrawiam,
Rafa- Ukryj cytowany tekst -

- Pokaż cytowany tekst -

faktycznie na 4 śruby ale cena niewiele droższa niż schimano. Wygląda
na to że bez napinacza się nie obejdzie choć widać na ebay-u rowery z
tą piastą bez napinacza. jak jest to zrobione trudno się dopatrzeć.
Kusi mnie aby kupić choć rozsądek mówi daj sobie spokój.

Data: 2010-06-05 15:36:33
Autor: Andrzej
Rohloff
tadek pisze:

[...]

Najprawdopodobniej regulacja jest w suporcie. Może się to nazywać Eccentric, Biocentric i być może jeszcze inaczej. Tutaj jest przykład:

http://www.steelwoolbicycles.ca/ebb

Data: 2010-06-05 19:09:44
Autor: kml
Rohloff
Użytkownik "tadek" <tadeklodz@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:6c02d402-74d2-4ad8-a65b-61892f568556s9g2000yqd.googlegroups.com...

[...]
-- -

Hmm to dobrze, bo kiedyś tarcze były dużo droższe. Napinanie łańcucha odbywa się poprzez haki w ramie (skośn), inne regulacje (np. suport) albo napinacz. Ostatnia opcja jest najlepsza imo bo można ją stosować w każdej ramie bez względu na rodzaj haków.

Napinacz masz od rohloffa ale _powinien_ podejść ten od alifine'a.

Jeżeli stać Cie na tę piastę i jej użytkowanie to kupuj śmiało. Jak już pisałem wyżej, nawet bym się chwili nie zastanawiał.

ZTCP najlepsza cena była na bike-components.de (albo podobnie).

Data: 2010-06-06 01:16:17
Autor: tadek
Rohloff
On 5 Cze, 19:09, "kml" <AflyS...@gaOzeFta.lp> wrote:
U ytkownik "tadek" <tadekl...@poczta.onet.pl> napisa w wiadomo cinews:6c02d402-74d2-4ad8-a65b-61892f568556s9g2000yqd.googlegroups.com...

faktycznie na 4 ruby ale cena niewiele dro sza ni schimano. Wygl da
na to e bez napinacza si nie obejdzie cho wida na ebay-u rowery z
t piast bez napinacza. jak jest to zrobione trudno si dopatrze .
Kusi mnie aby kupi cho rozs dek m wi daj sobie spok j.
-- -

Hmm to dobrze, bo kiedy tarcze by y du o dro sze. Napinanie a cucha odbywa
si poprzez haki w ramie (sko n), inne regulacje (np. suport) albo napinacz.
Ostatnia opcja jest najlepsza imo bo mo na j stosowa w ka dej ramie bez
wzgl du na rodzaj hak w.

Napinacz masz od rohloffa ale _powinien_ podej ten od alifine'a.

Je eli sta Cie na t piast i jej u ytkowanie to kupuj mia o. Jak ju
pisa em wy ej, nawet bym si chwili nie zastanawia .

ZTCP najlepsza cena by a na bike-components.de (albo podobnie).

kmlhttp://endurorider.plBeskidy na rowerze.
Last update 24/05/2010 Avid Elixir 5 update i pot wka BCM Nowatex

rozum mówi NIE. Mam w tej chwili nowy napęd Xt / 650 km/  Po kupnie
wypada : tylne koło, przerzutka, tryby, korby, manetki. Połowa a nawet
więcej prawie nowego osprzętu.Powinienem się na rolohffa zdecydować
przed budową nowego roweru. Do wieczora mam czas na myślenie. Aukcja
kończy się i trzeba podjąć decyzję. Teraz pójdę się przejechać
rowerem- to jest dobry czas na zastanowienie się. Za konsultacje b.
dziękuję.

Data: 2010-06-06 10:36:59
Autor: kml
Rohloff

Użytkownik "tadek" <tadeklodz@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:c7c9b14b-37ee-4d77-bc4d-aa69ce743966g19g2000yqc.googlegroups.com...

[...]
-- --

Moim zdaniem zabawki takie jak Rohloff to się kupuje zajawką a nie rozsądkiem :) Pamiętaj, że ta piasta ma kilka wariantów: czyli tarcza/bez tarczy i różne mocowania do ramy. PRZED zakupem sprawdź czy ona będzie pasować i czy nie będziesz musiał czegoś dokupywać.

W kwestii LX'a -> graty pójdą do kategorii "przdasie" prawda :)

Data: 2010-06-06 02:15:52
Autor: tadek
Rohloff
On 6 Cze, 10:36, "kml" <AflyS...@gaOzeFta.lp> wrote:
Użytkownik "tadek" <tadekl...@poczta.onet.pl> napisał w wiadomościnews:c7c9b14b-37ee-4d77-bc4d-aa69ce743966g19g2000yqc.googlegroups.com...

[...]

"volksdojcz" sprzedaje nową piasę Rohloffa pod tarczę z dodatkami pod
montaż do roweru na szybkozamykacz. Musiałbym dokupić tarczę pod 160
mm i naprężacz łańcucha. Korbę chyba też chociaż jest w pakiecie coś
takiego          Set zum Umrüsten von 3-Fach-Kurbeln auf nur 1
Kettenblatt

Data: 2010-06-06 11:31:42
Autor: kml
Rohloff
Użytkownik "tadek" <tadeklodz@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:513c7730-4f46-4bc5-a57c-642c866c2b9eu26g2000yqu.googlegroups.com...

[...]
-- -- -- -

Piasta może pracować zasadniczo z dowolną korbą, byle by Tobie pasowało przełożenie. Na stronie rohloffa masz bardzo dużo informacji na ten temat łącznie z zakazanymi kombinacjami przełożeń. Napinacz _POWINIEN_ podejść od alfine'a, ale to bedziesz widział jak wszystko zlozysz do kupy. Tarcza zapewne bedzie musiała być od rohloffa bo na 4 śruby w pasującym rozstawie tego nie kupisz.

Data: 2010-06-16 10:00:41
Autor: Piotr Kieracinski
Rohloff
tadek pisze:
Jak jest z tym naciągiem łańcucha? Czy w
komplecie z piastą jest jakiś naciągacz?
Troche późno, ale chyba odpowiedź nie padła: są dwa rodzaje (pod względem napinania lancucha) piast R.: jeden przeznaczony do rowerów/ram budowanych pod piasty R. i drugi pod "normalne" ramy - ta wersja ma napinacz w komplecie.

PK

Data: 2010-06-06 10:57:07
Autor: wojek
Rohloff
tadek pisze:
zastanawiam się nad kupnem piasty jak w tytule. Jak rozwiązany jest
problem naciągu łańcucha? Może podobnie jak w Nexus? Proszę o rady i
opinie.

Jak w tym jest rozwiązany problem wysprzęglania? Trzeba/nie trzeba kręcic podczas zmiany biegów? Można zmieniać pod obciążeniem?

pozdr.
w.

Data: 2010-06-06 11:32:30
Autor: kml
Rohloff

Użytkownik "wojek" <na@drzewo.pl> napisał w wiadomości news:hufnt3$oob$1news.vectranet.pl...
tadek pisze:
[...]

Z tego co sie orientuje to nie trzeba kręcić i można zmianiać pod obciążeniem, ale to są informacje na podstawie wrażeń innych osób.

Data: 2010-06-06 11:47:50
Autor: Jaroslaw Berezowski
Rohloff
Dnia Sun, 06 Jun 2010 10:57:07 +0200, wojek napisał(a):

Jak w tym jest rozwiązany problem wysprzęglania? Trzeba/nie trzeba
kręcic podczas zmiany biegów? Można zmieniać pod obciążeniem?
Mysle, ze nie gorzej niz w Szitmano, tam mozna na postoju, w czasie krecenia, byle za mocno nie obciazac.

--
Jaroslaw "jaros" Berezowski

Data: 2010-06-06 10:56:56
Autor: tadek
Rohloff
On 6 Cze, 11:47, Jaroslaw Berezowski <prezyd...@gov.pl> wrote:
> [...]

> kręcic podczas zmiany biegów? Można zmieniać pod obciążeniem?

Mysle, ze nie gorzej niz w Szitmano, tam mozna na postoju, w czasie

no i zakup upadł. przelicytowali mnie ale też nie walczyłem do końca.
Brak motywacji. Rozum zwyciężył

Rohloff