Rok 2010 tuż, tuż, kolekcje rowerów też...

Data: 2009-12-30 00:30:11
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Rok 2010 tuż, tuż, kolekcje rowerów też...
Rok/sezon 2009 ma się ku końcowi, pytam zatem, może ktoś wie: jaki kolor
będzie najszybszy w 2010 roku?

Data: 2009-12-30 00:49:32
Autor: szaman
Rok 2010 tuż, tuż, kolekcje row erów też...
Marek 'marcus075' Karweta wytworzył w szalonym umyśle, a następnie przelał w postać elektroniczną to, co następuje::
Rok/sezon 2009 ma się ku końcowi, pytam zatem, może ktoś wie: jaki kolor
będzie najszybszy w 2010 roku?

ja tam mam nadzieję, że w końcu mój - czarny (albo marzenie - czarny z łaciatą owijką:D)

sz

Data: 2009-12-30 00:56:29
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Rok 2010 tuż, tuż, kolekcje row erów też...
szaman bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje (niepotrzebne skreślić):
[...]

zyga ma czarne deha, ja mam czarny widelec (z pedalskim logo)... Być może,
że czarny!

Data: 2009-12-30 08:13:54
Autor: Rycki
Marek 'marcus075' Karweta pisze:
Rok/sezon 2009 ma się ku końcowi, pytam zatem, może ktoś wie: jaki kolor
będzie najszybszy w 2010 roku?

Siemka,
Czerwony, jak zawsze :P

Pzdr,
Rycki

Data: 2009-12-30 11:00:55
Autor: Raist
Użytkownik "Marek 'marcus075' Karweta" <m.karweta-nie-trawi-spamu@gmail.com> napisał w wiadomości news:1gmha9q0zztzb$.dlgpedaluje.ile.moze...
Rok/sezon 2009 ma się ku końcowi, pytam zatem, może ktoś wie: jaki kolor
będzie najszybszy w 2010 roku?

biały, choć to nie kolor :)

Raist

Data: 2009-12-30 12:26:52
Autor: szaman
Rok 2010 tuż, tuż, kolekcje row erów też...
Raist wytworzył w szalonym umyśle, a następnie przelał w postać elektroniczną to, co następuje::

biały, choć to nie kolor :)

biały to kolor,
czarny już nie:)

sz

Data: 2009-12-30 13:23:48
Autor: Fabian
szaman pisze:
Raist wytworzył w szalonym umyśle, a następnie przelał w postać
elektroniczną to, co następuje::

biały, choć to nie kolor :)

biały to kolor,
czarny już nie:)

Czym jest czarny jeżeli nie kolorem?

Fabian.

Data: 2009-12-30 14:15:09
Autor: szaman
Rok 2010 tuż, tuż, kolekcje row erów też...
Fabian wytworzył w szalonym umyśle, a następnie przelał w postać elektroniczną to, co następuje::

Czym jest czarny jeżeli nie kolorem?

Brakiem koloru:)
Żeby w oku powstało ''wrażenie barwne'' potrzebne jest światło. Ciało czarne (a ściślej ciało doskonale czarne) tego światła nie odbija, pochłania je w całości.
Biel przeciwnie - ciało białe odbija całość promieniowania widzialnego.

sz

Data: 2009-12-30 05:48:24
Autor: Saurus
On 30 Gru, 14:15, szaman <pieka...@op.pl> wrote:
Fabian wytworzył w szalonym umyśle, a następnie przelał w postać
elektroniczną to, co następuje::

> Czym jest czarny jeżeli nie kolorem?

Brakiem koloru:)

Odróżnij kolor od barwy. Nie ma światła barwy czarnej (to chyba
jasne ;) ) ale jest kolor czarny - to co odbieramy patrząc na
przedmiot który (prawie) nie odbija światła. Generalnie kolor to rzecz
względna i zalezy tylko od sposobu widzenia (nasz nie jest jedyny i
najlepszy). Dla wielu zwierząt koloru czarnego będą powierzchnie
odbijające światło barwy czerwonej.

Data: 2009-12-30 16:45:39
Autor: szaman
Rok 2010 tuż, tuż, kolekcje row erów też...
Saurus wytworzył w szalonym umyśle, a następnie przelał w postać elektroniczną to, co następuje::

Odróżnij kolor od barwy. Nie ma światła barwy czarnej (to chyba
jasne ;) ) ale jest kolor czarny - to co odbieramy patrząc na
przedmiot który (prawie) nie odbija światła.

zależy czy słowo barwa i kolor rozróżniamy, jeśli traktujemy jako synonim to nie:)

I słowo "prawie" jest tutaj kluczowe.

pozdrawaim,
szaman

p.s.
Do czego to doszło - żeby na rowerowym preclu toczyć dysputy fizyczno-lingwistyczne:P

Data: 2009-12-30 14:04:59
Autor: Saurus
On 30 Gru, 16:45, szaman <pieka...@op.pl> wrote:
> [...]

> przedmiot który (prawie) nie odbija światła.

zależy czy słowo barwa i kolor rozróżniamy, jeśli traktujemy jako

W praktyce to osobne pojęcia (owszem, są synonimami wg słownika ale to
raczej dopiero właśnie na drodze częstego mylenia i zamiennego
uzywania obu), barwa jest własnością światła a kolor wrażeniem które
powstaje w naszym mózgu (również gdy dociera do nas światło określonej
barwy prosto ze źródła albo "przefiltrowane" przez jakąś powierzchnię
pochłaniającą fale o odpowiedniej długości).

I słowo "prawie" jest tutaj kluczowe.

Teoretyczną, doskonałą czernią nie ma co się zajmować :-) Ludzki mózg
rozróżnia bodajże 256 odcieni szarości więc wszystko co jest
ciemniejsze niż najciemniejszy szary jaki jesteśmy w stanie odróżnić
postrzegamy jako czarne nawet jeśli w rzeczywistości odbija trochę
światła.

pozdrawaim,
szaman

p.s.
Do czego to doszło - żeby na rowerowym preclu toczyć dysputy
fizyczno-lingwistyczne:P

Jakaś odmiana od politycznych i sprzętowych :-)

Data: 2010-01-09 22:20:16
Autor: schliesky
Saurus wrote:
Odróżnij kolor od barwy. Nie ma światła barwy czarnej (to chyba
jasne ;) )

U Dukaja było :-)

--
Pozdrawiam, *Schliesky*
email: schliesky at gmail

Data: 2009-12-30 14:42:11
Autor: Fabian
szaman pisze:
[...]

Czyli nie brakiem koloru tylko brakiem światła. I w tym wypadku kolor,
który widzimy, czy tam nie widzimy jest nazywany czarnym.

Fabian.

Data: 2009-12-30 16:43:30
Autor: szaman
[...]

Wszystko zależy z jakeigo punktu widzenia patrzymy. Jeśli okiem fizyka - czarny nie będzie kolorem, jeśli okiem plastyka/humanisty/większości ludzi - będzie:)

sz

Data: 2009-12-31 07:13:20
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
Rok 2010 tuż, tuż, kolekcje row erów też...

biały, choć to nie kolor :)

biały to kolor,
czarny już nie:)

Czym jest czarny jeżeli nie kolorem?

Nullem.

zyga
--
-- force -- nodeps -- all

Data: 2009-12-31 21:27:20
Autor: nb
Rok 2010 tuĹź, tuĹź, kolekcje rowerĂłw teĹź...
at Wed 30 of Dec 2009 12:26, szaman wrote:

Raist wytworzył w szalonym umyśle, a następnie przelał w postać
elektroniczną to, co następuje::

biały, choć to nie kolor :)

biały to kolor,
czarny juĹź nie:)

Czarny i biały to nie kolor. Kolor odnosi się do obszaru chrominancji (googlać)
a czerń i biel to luminancja.

Czerwone rowery zawsze były najszybsze. I będą.

--
nb

Data: 2009-12-30 12:24:24
Autor: AL
Rok 2010 tuż, tuż, kolekcje row erów też...
Marek 'marcus075' Karweta pisze:
Rok/sezon 2009 ma się ku końcowi, pytam zatem, może ktoś wie: jaki kolor
będzie najszybszy w 2010 roku?

zielony (ekolodzy atakuja ;)

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2009-12-31 07:12:35
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
Rok 2010 tuż, tuż, kolekcje row erów też...

Rok/sezon 2009 ma się ku końcowi, pytam zatem, może ktoś wie: jaki kolor
będzie najszybszy w 2010 roku?

zielony (ekolodzy atakuja ;)

Bzdura!
Oni raczej zatrzymują/blokują.

zyga
--
-- force -- nodeps -- all

Data: 2009-12-30 12:57:09
Autor: MadMan
Rok 2010 tuż, tuż, kolekcje rowerów też...
Dnia Wed, 30 Dec 2009 00:30:11 +0100, Marek 'marcus075' Karweta
napisał(a):

Rok/sezon 2009 ma się ku końcowi, pytam zatem, może ktoś wie: jaki kolor
będzie najszybszy w 2010 roku?

Sraczkowaty. --
Pozdrawiam,
ICQ: 398539334, Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2009-12-30 16:46:10
Autor: szaman
Rok 2010 tuż, tuż, kolekcje row erów też...
MadMan wytworzył w szalonym umyśle, a następnie przelał w postać elektroniczną to, co następuje::

Sraczkowaty.
I koniecznie damki!!!

sz:D

Data: 2009-12-31 07:13:00
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
Rok 2010 tuż, tuż, kolekcje row erów też...

Rok/sezon 2009 ma się ku końcowi, pytam zatem, może ktoś wie: jaki kolor
będzie najszybszy w 2010 roku?

Sraczkowaty.

Ehhh te fiksacje.

zyga
--
-- force -- nodeps -- all

Data: 2009-12-30 15:41:36
Autor: Adrian S.
Marek 'marcus075' Karweta wrote:

Rok/sezon 2009 ma się ku końcowi, pytam zatem, może ktoś wie: jaki kolor
będzie najszybszy w 2010 roku?

a może w tym roku karbonowy? Może być z manetką zdalnej blokady :)

--
Adrian S. the Lajt Rider

Data: 2009-12-31 07:11:39
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
Rok 2010 tuż, tuż, kolekcje row erów też...

Rok/sezon 2009 ma się ku końcowi, pytam zatem, może ktoś wie: jaki kolor
będzie najszybszy w 2010 roku?

Czarny!

zyga
--
-- force -- nodeps -- all

Rok 2010 tuż, tuż, kolekcje rowerów też...