Rok radosnej przyszłości

Data: 2009-12-30 19:35:29
Autor: abc
Rok radosnej przyszłości
W cywilizowanym świecie parlamentarne komisje śledcze powstają, by badać
nadużycia władzy. Dlatego zwykle pełnią rolę gwaranta interesów opozycji
pozbawionej przecież na co dzień instrumentów rządzenia.

A w Polsce? Komisja hazardowa najpierw pozbyła się przedstawicieli opozycji,
a następnie zaczęła ją tropić.

Kto wywołał aferę hazardową? Wygląda na to, że Przemysław Gosiewski.

Kto próbuje dotrzeć do prawdy? Posłowie PO.

Dlatego pozbyli się z komisji Beaty Kempy (kierowała się wąsko rozumianym,
partyjnym interesem) oraz Zbigniewa Wassermanna (uwikłany w hazardowy
biznes).

Słusznie, komisja musi działać bezstronnie i rzeczowo, pisowcy zaś robią, co
mogą, by ryć, kwestionować, podważać. Dla takich jak oni w porządnym organie
władzy państwowej miejsca być nie powinno.

Podziwiam tylko anielską cierpliwość posła Mirosława Sekuły z PO, który
niczym lekarz mający do czynienia z niesfornymi dziećmi uspokajał
brykającego raz po raz Wassermanna. Niech ludzie patrzą i uczą się, na czym
polega prawdziwa demokracja.

Myślę sobie czasem ze współczuciem, co teraz musi odczuwać taki na przykład
Leszek Miller. Swego czasu nazywany żelaznym kanclerzem, w porównaniu z
liderami Platformy okazał się mięczakiem.

Przestraszył się opinii publicznej i - przynajmniej na początku - nie
przeszkodził, a mógł, pracy komisji do spraw Rywina.

Myślę, że oglądając wyczyny platformersów, powtarza sobie: "dlaczego ja tak
nie potrafiłem?". Cóż, kompleksy byłego pezetpeerowca. Rzeczywiście, powoli
dochodzę do wniosku, że w intryganctwie i przebiegłości dzisiejsi
specjaliści od piaru z PO biją dawnych towarzyszy na głowę.

Więcej http://blog.rp.pl/lisicki/2009/12/30/rok-radosnej-przyszlosci/

Rok radosnej przyszłości