Data: 2010-12-20 09:24:25 | |
Autor: Radarro | |
Rola auta USA vs Europa | |
Witka, Fajny artykuł o roli auta w spoleczenstwie USA z przedostatniej Polityki. Polecam!
http://www.polityka.pl/swiat/obyczaje/1511172,1,amerykanie-kochaja-samochody.read PS - jeden blad merytoryczny znalazlem :) Radarro R6 + V4 -- |
|
Data: 2010-12-20 11:47:44 | |
Autor: Mario | |
Rola auta USA vs Europa | |
W dniu 2010-12-20 10:24, Radarro pisze:
Witka, Fajny artykuł :-). To prawda, w amerykańskim autku zapinasz "D", włączasz fajną muzyke, choć silnik V8 też kojąco mruczy i jedziesz :-). Powiem Ci że gdy miałem Camaro to taki stan ducha udawało się osiągnąć nawet na polskich drogach. To zupełnie inna bajka no ale, kierownik sejczento wciśnięty do swojego potworka 1.1 nigdy nie zrozumie tego. :-). Pamiętam jak dla odmiany jeździłem służbowym reno klijo, już po zamknięciu drzwi byłem wqrw..ny że muszę tym gównem jechać :-( pozdrawiam mario |
|
Data: 2010-12-20 12:20:11 | |
Autor: Lewis | |
Rola auta USA vs Europa | |
W dniu 2010-12-20 11:47, Mario pisze:
W dniu 2010-12-20 10:24, Radarro pisze: 1.1 wĹoĹźony do sejacza caĹkiem nieĹşle lata :D a 1.2 od punto to juĹź w ogĂłle niezĹy zapier**lacz ;) -- CzÄĹci do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2010-12-20 12:41:19 | |
Autor: Rafał Grzelak | |
Rola auta USA vs Europa | |
On Mon, 20 Dec 2010 09:24:25 +0000 (UTC), Radarro wrote:
Witka, Fajny artykuł o roli auta w spoleczenstwie USA z przedostatniej Polityki. Polecam! "Zresztą Jankes się nie spieszy, do pracy wyjeżdża wcześnie, a wracając do domu nie widzi powodu, by gnać." Moze czas zmienic kobiete na taka, do ktorej bedzie sie chcialo wracac? ;p -- Pozdrawiam, Rafał. rg[na]skrzynka[kropka]pl |
|
Data: 2010-12-21 21:49:35 | |
Autor: Przemek V | |
Rola auta USA vs Europa | |
Użytkownik "Radarro" <r.konopinski.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:ien7c9$dcv$1inews.gazeta.pl... Witka, Moim zdaniem artykuł mocno pomylony. Poza garstką zapaleńców większość amerykanów ma do samochodu stosunek bezemocjonalny - taki sam jak do klimatyzatora, młynka na odpadki w zlewie i maszyny do lodu. Musi być, musi być duży, mieć dużo cylindrów i dużo koni. |
|
Data: 2010-12-22 00:32:47 | |
Autor: Mario | |
Rola auta USA vs Europa | |
W dniu 2010-12-21 21:49, Przemek V pisze:
Uďż˝ytkownik "Radarro"<r.konopinski.SKASUJ@gazeta.pl> napisaďż˝ w wiadomoďż˝ciRacja, a u nas jest odwrotnie, wszyscy siÄ podniecajÄ "dynamicznym" 1.6 :-D pozdrawiam mario |
|
Data: 2010-12-22 11:04:10 | |
Autor: kml | |
Rola auta USA vs Europa | |
UĹźytkownik "Mario" <camaro94@op.pl> napisaĹ w wiadomoĹci news:ierde3$p13$1news.onet.pl... Racja, a u nas jest odwrotnie, wszyscy siÄ podniecajÄ "dynamicznym" 1.6 :-D Jak bÄdziemy takÄ plagÄ na Ĺwiecie jak USiA a benzyna bÄdzie po tyle co u nich to bÄdzie mĂłgĹ sie brandzlowaÄ 6.0 150Km. Najbardziej lubie ich reklamy gdzie pojawia siÄ "samochĂłd prowadzi siÄ jak europejski" :) -- pozdrawiam kml |
|
Data: 2010-12-22 09:39:57 | |
Autor: JAM | |
Rola auta USA vs Europa | |
On Dec 22, 5:04 am, "kml" <flyS...@gaOzeFta.lp> wrote:
Jak będziemy taką plagą na świecie jak USiA a benzyna będzie po tyle co u Zwlaszcza, jak sie wezmie pod uwage, ze "europejskie" kojarzone tu jest jako te najdrozsze V8 i V12 modele BMW i Mercedesow. Reklamowanie Chevroleta, ze sie prowadzi jak BMW to raczej dobra rekomedacja dla samochodu Kowalskiego (inna sprawa na ile to prawda). Amerykanie w wiekszosci nie maja pojecia jak sie jezdzi prawdziwym europejskim 1 litrowym gowienkiem bo takie samochody tutaj to szczatkowa sprzedaz dla ubogich. Gdyby wsadzic Amerykanow do typowego europejskiego econoboxa jakie w 90% kroluja na ulicach EU i powiedziec mu, ze jego Ford bedzie sie tez tak prowadzil, to mialbyc klienta straconego na zawsze :-)
JAM http://marchel.home.comcast.net/~marchel/ |
|
Data: 2010-12-22 21:04:11 | |
Autor: kml | |
Rola auta USA vs Europa | |
JAM wrote:
Zwlaszcza, jak sie wezmie pod uwage, ze "europejskie" kojarzone tu Jeżeli porównywać samochody to powinno sie zrobić sensowne kryteria czyli odpowiedniki danych samochodów i wtedy mogłoby być ciekawie ;) -- pozdrawiam kml |
|
Data: 2010-12-23 09:07:19 | |
Autor: JAM | |
Rola auta USA vs Europa | |
On Dec 22, 3:04 pm, "kml" <flyS...@gaOzeFta.lp> wrote:
JAM wrote: Je eli por wnywa samochody to powinno sie zrobi sensowne kryteria czyli Ale takie kryteria nie dadza sie dobrze ustalic. Najczesciej spotykanym samochod w USA to nadal sedan typu Ford Taurus, Ford Fusion czy Chevrolet Malibu, Toyota Camry lub Honda Accord. Tego typu samochod w Europie to najczesciej pojazd rzadki i luksusowy. Na przyklad odpowiednikiem Chevroleta Malibu jest Opel Insignia. Ile takich Opli widujesz na drogach na codzien ? Z drugiej strony masowe pojazdy z polskich i europejskich drog takie jak Fiat Panda czy Fiat 500 to niszowe produkty dla ubogich i dzieci w USA i nadal wystepujace w znikomych ilosciach. Jedynym takim produktem, ktory jest sprzedawany w jakis tam ilosciach to Toyota Yaris i Honda Fit. Amerykanskie firmy nie maja nawet takich odpowiednikow. Ford ma zamiar sprowadzac cos takiego z Europy, Chrysler bedzie sprzedawal Fiata 500 a GM sprowadza kilka produktow Daewoo pod marka Chevrolet. Olbrzymia klasa wielkich SUV i duzych pick-up wogole nie posiada odpowiednika w Europie. Dosyc powszechny Cadillac Escalade w Europie posiada jedynie kilka gwiazd pilki noznej i milionerow showbiznesu. Nie ma wiec jak zrobic dobrego porownania. To co jest popularne w Europie jest marginalne w USA i na odwrot. JAM http://marchel.home.comcast.net/~marchel/ |
|
Data: 2010-12-23 18:33:27 | |
Autor: kml | |
Rola auta USA vs Europa | |
JAM wrote:
Ale takie kryteria nie dadza sie dobrze ustalic. Najczesciej Dokladnie o to mi chodzilo. Bez wzgledu na zachwyty i narzekania bardzo ciezko jest dobrac adekwatne modele bo tam jest po prostu INNY rynek niz tutaj. Z drugiej strony masowe pojazdy z polskich i europejskich drog takie Do miasta jak znalazl choc mi osobiscie Fiat500 wybitnie NIE pasuje. Olbrzymia klasa wielkich SUV i duzych pick-up wogole nie posiada Dokladnie tak. Strasznie zaluje, ze niektóre samochody sa sprzedawane tylko w USA i na ich rynek np. Kia Carnival, która nie wystepuje w Europie jak LWB i mozna kupic tylko krótka wersje :( W stanach nie ma z manualna skrzynia i kólko sie zamyka. -- pozdrawiam kml |
|
Data: 2010-12-22 16:57:39 | |
Autor: Mario | |
Rola auta USA vs Europa | |
W dniu 2010-12-22 11:04, kml pisze:
ale 150 tys km to nie jest dużo dla takiego LS2. pozdrawiam mario |
|
Data: 2010-12-22 17:12:17 | |
Autor: kml | |
Rola auta USA vs Europa | |
Użytkownik "Mario" <camaro94@op.pl> napisał w wiadomości news:iet720$sa0$1news.onet.pl... W dniu 2010-12-22 11:04, kml pisze: 6 litrów pojemności i 150 koni mocy. -- pozdrawiam kml |
|
Data: 2010-12-22 09:14:41 | |
Autor: JAM | |
Rola auta USA vs Europa | |
On Dec 22, 11:12 am, "kml" <flyS...@gaOzeFta.lp> wrote:
U ytkownik "Mario" <camar...@op.pl> napisa w wiadomo cinews:iet720$sa0$1news.onet.pl... Jaki to samochod tak dzisiaj ma ? JAM |
|
Data: 2010-12-22 18:23:04 | |
Autor: kml | |
Rola auta USA vs Europa | |
JAM wrote:
Jaki to samochod tak dzisiaj ma ? Wlasnie sie zastanawialem jak dlugo ten post powisi bez emota :) Jak na europejskie warunki to ichnie silniki maja malo mocy w stosunku do pojemnosci. Oczywiscie w tej chwili nie jest tak jak sie podsmiewalem wczesniej, ale nadal nie ma sie czym podniecac IMO. -- pozdrawiam kml |
|
Data: 2010-12-22 09:31:25 | |
Autor: JAM | |
Rola auta USA vs Europa | |
On Dec 22, 12:23 pm, "kml" <flyS...@gaOzeFta.lp> wrote:
JAM wrote: To zalezy jak na to patrzysz. Ludzie podniecaja sie zaledwie jednym parametrem. A jak spojrzysz na silnik jako jednostke produkujaca energie to akurat silnik od Corvette malo co europejskiego moze dorownac. Jest to mniejszy gabarytowo, lzejszy i oszczedniejszy silnik niz wiekszosc porownywalnych produktow Ferrari, BMW czy Mercedesa przy generowaniu pdobnej mocy i momentu. Co z tego ze z litra produkuje mniej ale za to robi to oszczedniej z silnika, ktory zajmuje mniej miejsca w samochodzie i jest lzejszy. Bonus taki, ze jest rowniez tanszy w produkcji :-) JAM http://marchel.home.comcast.net/~marchel/ |
|
Data: 2010-12-23 12:15:53 | |
Autor: ..:maniek:.. | |
Rola auta USA vs Europa | |
Jak na europejskie warunki to ichnie silniki maja malo mocy w stosunku do pojemnosci. no i chyba tu sie konczy twoja wiedza nt silnikow:-) jakbys troche poczytal to bys wiedzial ze glowny parametr silnika to moment a nie moc! wolno obrotowe amerykanskie V-ki sprzezone z automatem maja to siebie ze wbijasz D, dodajesz gazu i albo ruszasz dostojnie i masz 700obr/min na obrotku albo depniesz troche wiecej i na obrotomierzu masz juz jakies 1,5-2 kobr, a kola targaja asfalt. Te samochody sa calkiem inne niz europejskie econoboxy! do dynamicznej jazdy nie trzeba krecic silnika na ponad 5tys! przewaznie wystarczy na 2,5-3 zeby zostawic wiekszosc econoboxow na starcie ze swiatel z tylu - ale nie o to tu chodzi!!! chodzi o to by silnik wolno sobie pyrkal 1300obr, a ty sobie suniesz z predkoscia 120-130 przy milym bulgocie z tlumika i mimo duzej pojemnosci spalaniem rzedu 9-10litrow...i ja za to lubie te samochody! no i za rewelacyjny stosunek jakosci i wyposazenia do ceny - tego econoboxy chyba nigdy nie beda mialy ;-) -- |
|
Data: 2010-12-23 12:52:21 | |
Autor: kml | |
Rola auta USA vs Europa | |
Użytkownik "..:maniek:.." <marian20@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:2de1.00000099.4d132f69newsgate.onet.pl... >Jak na Nowa generacja silników gdzie moment jest niezależny od mocy? :) Rabunkowa gospodarka stanów pozwala im na to żeby mieć duże zasoby ropy a więc i tanie paliwo. Skoro waha jest tania to moze być i duży silnik a skoro duży silnik to i buda może być duża co by było wygodnie wozic dupsko. Jestem ciekaw jak by wyglądał rynek samochodowy w stanach gdyby ceny paliwa były takiej jak w EU. W Europie są nie tylko econoboxy a porównywanie przeciętnego europejczyka z przeciętnym amerykańcem nie jest w zaden sposób miarodajne. Bierzesz najtańszy samochód z USA i najtańszy z EU i co? Nic, nie ta wielkość, nie ta pojemność etc. Począwszy od spalania, które w tej chwili jest ustalone dla nowego samochodu, że powino wynosić nie więcej niż 15l/100km w USiA (OIDP). Następna kwestia to ciągła SZYBKA jazda. Dziwnym trafem właściciele samochód amerykańskich mówią o tym, że "to nie są samochody do szybkiej jazdy" Spalanie to jedna sprawa natomiast jeszcze ważniejsza jest podatność na gwałtowne zmiany kierunku. Prosto po równej drodze to praktycznie wszystko co jest sprawne technicznie jeździ dobrze. W Polsce myśląc o samochodzie z USA wszyscy widzą 4.0 V6 podczas gdy osoby, które tam reguralnie jeżdzą mówią, że coraz więcej widać samochód w stylu yarisa. W Amerykańskich samochodach podoba mi się to, że sa naprawde DUŻE co ma swoje zalety ale czy chciałbym taki mieć na codzień? Raczej nie :) Nie mój klimat. Myślałem kiedyś nad jakimś tam samochodem z USiA ale specyfikacja mi nie leżała a innych nie było i po sprawie. -- pozdrawiam kml |
|
Data: 2010-12-23 09:19:47 | |
Autor: JAM | |
Rola auta USA vs Europa | |
On Dec 23, 6:52 am, "kml" <flyS...@gaOzeFta.lp> wrote:
Użytkownik "..:maniek:.." <maria...@poczta.onet.pl> napisał w wiadomościnews:2de1.00000099.4d132f69newsgate.onet.pl... Yarisa to moze nie. To nadal pojazd sprzedawany jednak w malych ilosciach. Zaczynaja natomaist pojawiac sie w duzych ilosciach zaawansowane pojazdy hybrydowe. Cos co europejskie koncerny jeszcze nie potrafia dobrze zrobic a ta technologie nie jest latwo kupic ani skopiowac. Wlasnie wchodzi na rynek jeden z najbardziej zaawansowanych technicznie pojazdow na swiecie - Chevrolet Volt - najnowsza generacja hybryd. Opel bedzie tego Chevroleta sprzedawal pod swoja marka jako Opel Ampera ale chyba dopiero za rok. W swojej pierwszej generacji to pojazd drogi jak wszystkie nowe technicznie konstrukcje ale juz sa prowadzone praca nad jego nastepna generacja a i konkurencja z czasem bedzie musiala GM dogonic co zawsze owocuje spadkiem cen :-) W Amerykańskich samochodach podoba mi się to, że sa naprawde DUŻE co ma -- JAM http://marchel.home.comcast.net/~marchel/ |
|
Data: 2010-12-23 18:29:59 | |
Autor: kml | |
Rola auta USA vs Europa | |
JAM wrote:
Yarisa to moze nie. To nadal pojazd sprzedawany jednak w malych A rozwiązali problem zasięgu czy dalej co 100km 12h ładowania? -- pozdrawiam kml |
|
Data: 2010-12-23 14:32:19 | |
Autor: JAM | |
Rola auta USA vs Europa | |
On Dec 23, 12:29 pm, "kml" <flyS...@gaOzeFta.lp> wrote:
JAM wrote: Rozwiazali. Na pradzie ma zasieg 60-70 km do preksoci 130 km/h. Jezeli dystans jest dluzszy albo predkosc pojazdu wieksza to wlacza sie silnik benzynowy. Zbiornik starcza na jakies 300 km. Potem albo mozesz ladowac kilka godzin, albo jak ci sie spieszy zatankujesz na stacji benzynowej i jedziesz dalej. Idea polega na tym, ze olbrzymia wiekszosc uzytkownikow przez wieksza czesc roku przejezdza dziennie nie wiecej niz 60 km i zwykle duzo wolniej niz 130 km/h. dla tych uzytkownikow silnik benzynowy wogole sie nie wlaczy nawet przez kilka miesiecy. A w momencie, gdy trzeba pojechac dlugi dystans to ten sam samochod przejedzie spokojnie dystans. Cos, czego zaden czysto elektryczny samochod nie jest w stanie spelnic w dizsiejszych czasach.
JAM http://marchel.home.comcast.net/~marchel/ |
|
Data: 2010-12-24 14:33:30 | |
Autor: kml | |
Rola auta USA vs Europa | |
JAM wrote:
On Dec 23, 12:29 pm, "kml" <flyS...@gaOzeFta.lp> wrote: Czyli tak po prawdzie to jest hybryda a nie samochód elektryczny :) Myślałem, że elektryczny odnosi się do pojazdu nie wyposażonego w silnik spalinowy :) -- pozdrawiam kml |
|
Data: 2010-12-24 08:33:51 | |
Autor: JAM | |
Rola auta USA vs Europa | |
On Dec 24, 8:33 am, "kml" <flyS...@gaOzeFta.lp> wrote:
JAM wrote: Przeciez napisalem, ze to hybryda. W odroznieniu jednak od dotychczasowych hybryd, Volt podstawowo ma jezdzic wylacznie na napedzie elektrycznym i to do sporych predkosci uzytkowych i na relatywnie sporym przebiegu. Dla wiekszosci uzytkownikow moze to wiec byc samochod w zasadzie elektryczny. W indywidualnych przypadkach ludzi, ktorzy na codzien maja duze dystanse do przejechania to nie jest dobry pojazd, ale zdecydowana wiekszosc uzytkownikow moze calymi miesiacami uzywac ten pojazd w trybie czysto elektryznym. GM zreszta reklamuje go jako EV (electric vehilce) with extende range gdzie extended range to wydluzenie dystansu za pomoca klasycznego ukladu spalinowego. Moim zdaniem kupowanie calkowicie elektrycznego samochodu takiego jak Nissan Leaf na razie mija sie z celem. Po pierwsze nadal brakuje infrastruktury do ladowania pojazdu poza swoim garazem, po drugie nawt zasieg 160 km nie wystarcza aby ten pojazd sprawdzal sie przez caly rok no i w potrzebie nawet gdybys zdobyl dostep do zrodla pradu to po tych 160 km musialbys czekac kilka godzin aby samochod naladowac. Praktycznie kazdy od czasu do czasu w ciagu roku musi przejechac wiekszy dystans w ciagu jednego dnia. Leaf jest wiec moim zdaniem wylacznie samochodem drugim w rodzinie glownie do krotkich wyjazdow na miasto czyli jest to pojazd dla ludzi generalnie bogatych. Volt to moim zdaniem najblizsza przyszlosc motoryzacji masowej bo ma w swoim napedzie najkorzystniejsza dla uzytkownika kombinacje napedowa. Mozna sie spierac czy te 60 km zasiegu elektrycznego to juz wystarczajacy zasieg, czy nie, ale fakt pozostaje taki, ze po wyczerpaniu baterii nadal sobie spokojnie jedziesz tak jak to jest w normalnym samochodzie i nie potrzebujesz drugiego pojazdu w rodzinie na wszelki wypadek. -- JAM http://marchel.home.comcast.net/~marchel/ |
|
Data: 2010-12-23 21:14:00 | |
Autor: Marynarz | |
Rola auta USA vs Europa | |
Jestem ciekawy na ile trakie aku moga wytrzymać w zimie... |
|
Data: 2010-12-23 13:50:16 | |
Autor: Mario | |
Rola auta USA vs Europa | |
Rabunkowa gospodarka stanów pozwala im na to żeby mieć duże zasoby ropy Lepsza taka gospodarka niż rabunkowo-fiskalno-dymająca obywateli a raczej okupowaną ludność. Skoro waha jest tania to moze być i duży silnik a skoro duży silnik to i buda może być duża co by było wygodnie wozic Gdyby, gdyby. A ja jestem ciekaw jakby wyglądał w europie gdyby ceny paliw były takie jak w USA albo lepiej w Egipcie. :-D jazda. Dziwnym trafem właściciele samochód amerykańskich mówią o tym, że Bo tam nie wolno jeździć szybko, w Polsce zresztą też nie :-P. Wiem, wiem, mamy bliżej do Niemiec niż Amerykanie ;-). Spalanie to jedna sprawa natomiast jeszcze ważniejsza jest podatność na gwałtowne zmianyPisałem Ci wcześniej, nie masz zielonego pojęcia o amerykańskiej motoryzacji. To o czym piszesz to tak było w do końca lat 80, połowy 90. W Polsce myśląc o samochodzie z USA wszyscy widzą 4.0 V6 podczas gdyV6? V6 widzą tylko ci co się nasłuchali mitów, jak Ty (nie skręca, duużo pali, do dupy wogóle). W Amerykańskich samochodach podoba mi się to, że sa naprawde DUŻE co ma Właśnie, one mają swój klimat, który jednym się podoba, innym nie. I dobrze, bo nie chciałbym żeby byle kto, byle bamber kupował Camaro bo tańsze od bmki. pozdrawiam mario |
|
Data: 2010-12-23 18:28:58 | |
Autor: kml | |
Rola auta USA vs Europa | |
Mario wrote:
Rabunkowa gospodarka stanów pozwala im na to żeby mieć duże zasoby Dla ich obywateli lepsza a dla reszty świata nie bardzo. Gdyby, gdyby. A ja jestem ciekaw jakby wyglądał w europie gdyby ceny Tak samo, dużo mocniejsze samochody etc. jazda. Dziwnym trafem właściciele samochód amerykańskich mówią o Owszem, z tym że u nas (a zwłaszcza w PL) jeździ się znacznie bardziej agresywnie. Pisałem Ci wcześniej, nie masz zielonego pojęcia o amerykańskiej Nie jestem specem, ani wielbicielem motoryzacji made in USiA ale mam swoje zdaniem i w świetle tego co mi wiadomo to przełomu na tej płaszczyźnie nie ma. Niewątpliwie jest lepiej, ale czy jest dzięki temu _naprawdę_ dobrze. V6? V6 widzą tylko ci co się nasłuchali mitów, jak Ty (nie skręca, Na szczęście mamy Ciebie i Twój niezmącony zachwyt nad ich samochodami, prawda. Mow sobie co chcesz ale tamte samochody DUŻO palą. Nie będę się zapierał czy skręca czy nie bo ostatnio nie jeździłe żadnym nowszych samochodem zza oceanu, ale mam pewne obawy co do sterowności. Czy ja napisałem, że w ogóle do dupy? Nie, nie napisałem. Właśnie, one mają swój klimat, który jednym się podoba, innym nie. I Czytając to co powyżej ukazał mi się obraz wygolonego kolesia, ubranego w seledynowy dres, siedzącego przed monitorem a za nim na ścianie falga USA i plakat nowego camaro :)) -- pozdrawiam kml |
|
Data: 2010-12-23 19:37:06 | |
Autor: Mario | |
Rola auta USA vs Europa | |
W dniu 2010-12-23 18:28, kml pisze:
Mario wrote: To ja mimo wszystko wolałbym żyć w państwie które jest lepsze dla obywateli czyli m.in. mnie. :-)
Zgadzam się z Tobą, nie jesteś specem. Masz swoje zdanie ale naprawdę błędne. :-) Nowa Corvette naprawdę skręca, silnik ma 6.2 i 4xx KM, to tylko jeden z wielu przykładów. Na szczęście mamy Ciebie i Twój niezmącony zachwyt nad ich samochodami Wiesz, ktoś zachwyca się Astrą (jak tu na grupie) a ktoś Vette czy Fbody. A ktoś inny lubi Ferrari. Tylko czy lepsze Ferrari na plakacie czy fbody na parkingu? prawda. Mow sobie co chcesz ale tamte samochody DUŻO palą. Zależy co to jest "dużo". 9-10L w trasie dla 5.7 V8. Moim zdaniem palą porównywalnie z europeidalnymi V6, więc relatywnie mało patrząc na pojemność. :-) Czytając to co powyżej ukazał mi się obraz wygolonego kolesia, ubranego No niestety nie zgadłeś w żadnym aspekcie, ale próbuj dalej :-P pozdrawiam mario |
|
Data: 2010-12-23 19:51:50 | |
Autor: kml | |
Rola auta USA vs Europa | |
Mario wrote:
W dniu 2010-12-23 18:28, kml pisze: To ja mimo wszystko wolałbym żyć w państwie które jest lepsze dla A myslisz, że ja nie :) Zgadzam się z Tobą, nie jesteś specem. Masz swoje zdanie ale naprawdę Ha! Czekałem na ten przykład z Corvettą! :) Co proponujesz z EU w ramach konkurencji? Wiesz, ktoś zachwyca się Astrą (jak tu na grupie) a ktoś Vette czy Ja się nie zachwycam niczym, ale nie będę umniejszał że samochody z usa są fajne. Widok mustanga (jakaś bidna wersja), który nie był w stanie wyjechać ze śniegu (miał zimówki) też jest pocieszny :) prawda. Mow sobie co chcesz ale tamte samochody DUŻO palą. Przy 120 dajmy na to. A przy 150? :) Czytając to co powyżej ukazał mi się obraz wygolonego kolesia, Wiedziałem, ze nie masz plakatu! :P -- pozdrawiam kml |
|
Data: 2010-12-23 22:44:53 | |
Autor: Mario | |
Rola auta USA vs Europa | |
W dniu 2010-12-23 19:51, kml pisze:
Mario wrote:No niewiele Ci zostaje do wyboru zatem, europa źle bo fiskalizm, usa też bo rabują, to co zostaje? Wenezuela? ;-) Proponuję np. Porsche 911... ale on jest 3x droższy więc Vette nie ma konkurencji :-) Ja się nie zachwycam niczym, ale nie będę umniejszał że samochody z usa Nie piłem osobiście do Ciebie z tą Astrą. To był przykład. Widok mustanga (jakaś bidna wersja), który nie był w stanie wyjechać ze śniegu (miał zimówki) też jest pocieszny :)Ok, ale to autko jest przeznaczone do czego innego. Masa innych europejskich też się zakopuje, też pocieszny widok. Przy 120 dajmy na to. A przy 150? :)Nie wiem, to niedozwolona prędkość :-P Jesteś staromodny ;-) bo teraz plakaty zastąpiła tapeta w OS. ;-) pozdrawiam mario |
|
Data: 2010-12-23 22:52:40 | |
Autor: kml | |
Rola auta USA vs Europa | |
Użytkownik "Mario" <camaro94@op.pl> napisał w wiadomości news:if0fsh$jje$1news.onet.pl... No niewiele Ci zostaje do wyboru zatem, europa źle bo fiskalizm, usa też bo rabują, to co zostaje? Wenezuela? ;-) Och nie, ja jestem anty USiA ale gdybym tam mieszkał to na 100% bym złego słowa nie powiedział :) Ha! Czekałem na ten przykład z Corvettą! :) Co proponujesz z EU w ramachProponuję np. Porsche 911... ale on jest 3x droższy więc Vette nie ma konkurencji :-) W ogóle to jest fajna sprawa jeżeli chodzi o ceny etc. W USiA jest dużo taniej. Widok mustanga (jakaś bidna wersja), który nie był w stanie Wiesz, dla mnie to jest zwykły samochód, tyle ze do jazdy w czasie dobrych warunków drogowych. Trochę śniegu i po imprezie :) Przy 120 dajmy na to. A przy 150? :)Nie wiem, to niedozwolona prędkość :-P :D Wiedziałem, ze nie masz plakatu! :PJesteś staromodny ;-) bo teraz plakaty zastąpiła tapeta w OS. ;-) Oldschool, man, oldschool :P -- pozdrawiam kml |
|
Data: 2010-12-24 11:19:02 | |
Autor: kamil | |
Rola auta USA vs Europa | |
On 23/12/2010 18:51, kml wrote:
Mario wrote: Nowa Corvetta kosztuje jakies 48k dolcow, czyli mniej niz srednia roczna pensja pracownika z licencjatem: http://en.wikipedia.org/wiki/Personal_income_in_the_United_States Powiedz moze, co w Polsce za roczna srednia krajowa mozesz kupic, chetnie porownamy Kie 1.5 diesel do tej Corvetty. -- Pozdrawiam Kamil |
|
Data: 2010-12-23 16:08:27 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Rola auta USA vs Europa | |
W dniu 2010-12-23 12:52, kml pisze:
Rabunkowa gospodarka stanów pozwala im na to żeby mieć duże zasoby ropy a więc i tanie paliwo. A tak konkretnie, to na czym polega ta ichnia rabunkowość w porównaniu z UE? Kupują ropę taniej niż my? Czy może po prostu myśmy sobie sami zafundowali złodziejską akcyzę? -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2010-12-23 18:22:26 | |
Autor: kml | |
Rola auta USA vs Europa | |
Użytkownik "Jakub Witkowski" <jwitkows@domena.z.sygnatury> napisał w wiadomości news:ievolb$1d4r$1news2.ipartners.pl... W dniu 2010-12-23 12:52, kml pisze: Żeby mieć tanią ropę prowadzą rabunkową gospodarkę na całym świecie oraz wojnę w Iraku czyli mają własne tanie źródło. Poza tym u nich są dwa masowe środki transportu: samochód i samolot. Nie dam sobie ręki uciąć, ale z tego co pamiętam to nasza akcyza jest mniej więcej taka sama jak w reszcie EU tylko, że zarobki są dramatycznie inne. -- pozdrawiam kml |
|
Data: 2010-12-23 21:12:39 | |
Autor: Marynarz | |
Rola auta USA vs Europa | |
Kupują ropę taniej niż my? Czy może po prostu myśmy sobie sami zafundowali złodziejską akcyzę? Bajki kolego od sąsiada z zapłota. Twój przedmówca jasno ci wskazał gdzie sa przyczyny tak drogich cen w EU. Powiedz co ma wsolnego taki BP (British Petroleum) z USA ?? Ceny paliw w całej EU są podobne, zarobki w UK są podobne do tych w stanach i mógłbym powiedzieć że tam jest dużo więcej malukich samochodów z przedziałem 1.0-1.4, zwyczajnie ludzie lubią oszczędzać. Przyczyny cen paliw są proste: Europejczycy lubują się w socjaliźmie - ktos musi tych osiołków żywić. |
|
Data: 2010-12-23 22:18:53 | |
Autor: kml | |
Rola auta USA vs Europa | |
Użytkownik "Marynarz" <port0@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:if0e09$d53$1news.onet.pl... Bajki kolego od sąsiada z zapłota. Twój przedmówca jasno ci wskazał gdzie sa przyczyny tak drogich cen w EU. Powiedz co ma wsolnego taki BP (British Petroleum) z USA ?? BP z usa ma wspólne duuuuużo $ które musi im zapłacić w ramach odszkodowania. Ciekawe co mówisz o zarobkach, ostatnio rozmawiałem z osobami które żyły w USA a później UK i twierdzą, że zycie jest dużo tańsze w stanach. Stany są agresywnym krajem i pojawiają się wszędzie tam gdzie jest ropa po czym eksploatują złoża ile się tylko da bez oglądania się na kogokolwiek i cokolwiek. Tak naprawdę to jest niezależny energetycznie kraj i dlatego ma niskie ceny na paliwa. -- pozdrawiam kml |
|
Data: 2010-12-23 22:46:26 | |
Autor: Mario | |
Rola auta USA vs Europa | |
Tak naprawdę to jest niezależny energetycznie
kraj i dlatego ma niskie ceny na paliwa.Tak, Norwegia też ma ropę i jest niezależna. Jakie są tam ceny paliw? :-). pozdrawiam mario |
|
Data: 2010-12-23 22:49:51 | |
Autor: kml | |
Rola auta USA vs Europa | |
Użytkownik "Mario" <camaro94@op.pl> napisał w wiadomości news:if0fvd$jje$2news.onet.pl... Tak naprawdę to jest niezależny energetycznie Czy USA są w EU :)? Nie, są samodzielni i robią to na co mają ochotę i nikt im nie może nic nakazać. -- pozdrawiam kml |
|
Data: 2010-12-24 00:36:13 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
Rola auta USA vs Europa | |
On 2010-12-23, kml <flySteX@gaOzeFta.lp> wrote:
Tak, Norwegia też ma ropę i jest niezależna. Jakie są tam ceny paliw? :-). A Norwegia jest w EU? Krzysiek Kiełczewski |
|
Data: 2010-12-23 13:52:30 | |
Autor: Mario | |
Rola auta USA vs Europa | |
W dniu 2010-12-23 12:15, ..:maniek:.. pisze:
Jak na Dodaj że tego nie zrozumie ktoś kto nigdy nie jechał czymś takim. pozdrawiam mario |
|
Data: 2010-12-23 16:03:09 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Rola auta USA vs Europa | |
W dniu 2010-12-23 12:15, ..:maniek:.. pisze:
Jak na Błagam, tyko nie 3628-ty wątek o wyższości momentu nad mocą i vice versa... -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2010-12-22 23:08:14 | |
Autor: Mario | |
Rola auta USA vs Europa | |
W dniu 2010-12-22 17:12, kml pisze:
Trudno z Tobą zatem dyskutować skoro nie masz zielonego pojęcia o czym piszesz. pozdrawiam mario |
|
Data: 2010-12-22 11:10:34 | |
Autor: Nex@pl | |
Rola auta USA vs Europa | |
W dniu 2010-12-22 00:32, Mario pisze:
Racja, a u nas jest odwrotnie, wszyscy siÄ podniecajÄ "dynamicznym" 1.6 :-D No wiesz, ja teĹź mam 1.6 dynamiczne, ale w aucie, ktore wazy 1 tone okoĹo :) |
|
Data: 2010-12-22 11:34:00 | |
Autor: kamil | |
Rola auta USA vs Europa | |
On 22/12/2010 10:10, Nex@pl wrote:
W dniu 2010-12-22 00:32, Mario pisze: Dynamiczne zaczyna sie od jakichs 150-170KM na tone.. -- Pozdrawiam Kamil |
|
Data: 2010-12-22 22:03:08 | |
Autor: Nex@pl | |
Rola auta USA vs Europa | |
W dniu 2010-12-22 12:34, kamil pisze:
On 22/12/2010 10:10, Nex@pl wrote: Hm, do 200 uciagnie, po co mi wiecej po miescie?! :) |
|
Data: 2010-12-23 16:05:39 | |
Autor: kamil | |
Rola auta USA vs Europa | |
On 22/12/2010 21:03, Nex@pl wrote:
W dniu 2010-12-22 12:34, kamil pisze: A vmax to jakis wyznacznik? :) -- Pozdrawiam Kamil |
|
Data: 2010-12-22 16:59:03 | |
Autor: Mario | |
Rola auta USA vs Europa | |
W dniu 2010-12-22 11:10, Nex@pl pisze:
W dniu 2010-12-22 00:32, Mario pisze: No wiesz, nie jechałeś czymś co ma 5.7 V8, nawet na 1.5tony. :-) Serio, to wiem że są w miarę szybkie autka 1.6 ale bez przesadnego rajcowania się nimi. :-) pozdrawiam mario |
|
Data: 2010-12-22 15:55:41 | |
Autor: szymo | |
Rola auta USA vs Europa | |
Racja, a u nas jest odwrotnie, wszyscy siÄ podniecajÄ "dynamicznym" 1.6 :-D chyba anemiczny 1.6 :) |
|
Data: 2010-12-22 16:59:48 | |
Autor: Mario | |
Rola auta USA vs Europa | |
W dniu 2010-12-22 15:55, szymo pisze:
Dlatego dałem "" :-) pozdrawiam mario |
|