Rolka i dzwon

Data: 2017-05-30 22:48:14
Autor: Tomasz Pyra
Rolka i dzwon
Domowy Rajd Gdańsk Baltic Cup zakończył się dla nas pamiętnym wynikiem, bo
udało się dwa razy rozbić auto na jednej imprezie.

Najpierw rolka (od 5:15):
https://www.youtube.com/watch?v=weXnYr53uUA

A dzień później już definitywnie kończący zmagania dzwon:
https://www.youtube.com/watch?v=TzUy9zEN5wE

Data: 2017-05-30 23:14:44
Autor: 007
Rolka i dzwon
Tomasz Pyra w <news:xmgxdc1mfbon.1yth1l4qo1sb.dlg40tude.net>:

Domowy Rajd Gdańsk Baltic Cup zakończył się dla nas pamiętnym wynikiem, bo
udało się dwa razy rozbić auto na jednej imprezie.

Najpierw rolka (od 5:15):
https://www.youtube.com/watch?v=weXnYr53uUA

Poszedł w pole na prawie prostej?

A dzień później już definitywnie kończący zmagania dzwon:
https://www.youtube.com/watch?v=TzUy9zEN5wE

Tu też. Oponki zawiodły?

--
'Tom N'

Data: 2017-05-31 00:12:37
Autor: Tomasz Pyra
Rolka i dzwon
Dnia Tue, 30 May 2017 23:14:44 +0200, 007 napisał(a):

[...]

Na filmie tego tak nie widać ale jest tam dość silna "kula", czyli przejazd
po górce z której zjazd mocno odciąża koła.
Plus śliska kostka, plus za szybko.

A dzień później już definitywnie kończący zmagania dzwon:
https://www.youtube.com/watch?v=TzUy9zEN5wE

Tu też. Oponki zawiodły?

Szuter poza wąskim wyjeżdżonym śladem jest dość śliski.
Tu dołożyło się to, że odcinek wcześniej urwał się cały wydech i w
samochodzie zrobiło się tak głośno, że pomimo interkomu prawie nie
słyszałem opisu.
Nie usłyszałem że zakręt jest podwójny i z zaciskiem, pojechałem przez to
złym torem, wyjechałem ze śladu i na śliskim kurzu samochód nie zareagował
na próbę złożenia go do tego drugiego zakrętu.
Pozostało wyhamować ile się dało.

Data: 2017-05-30 23:32:27
Autor: Bolko
Rolka i dzwon
W dniu środa, 31 maja 2017 00:14:00 UTC+2 użytkownik Tomasz Pyra napisał:
> [...]

ale to tak można ?
możesz dachować i jak tylko znajdziesz kogoś kto ci pomoże jedziesz dalej?

może napisać co się dzieje po dzwonie?
coś naciskasz? wzywasz pomoc?

Data: 2017-05-31 23:52:10
Autor: Tomasz Pyra
Rolka i dzwon
Dnia Tue, 30 May 2017 23:32:27 -0700 (PDT), Bolko napisał(a):

[...]

Tak, kibice mogą pomóc w powrocie na drogę i ewentualnie uruchomieniu auta
na pych. Więcej pomocy od kibiców nie wolno otrzymać.

A dzień później już definitywnie kończący zmagania dzwon:
https://www.youtube.com/watch?v=TzUy9zEN5wE

może napisać co się dzieje po dzwonie?
coś naciskasz? wzywasz pomoc?

Tak - jest to system ASTO.
Każda rajdówka ma moduł GPS/GPRS pozwalający śledzić bieżącą pozycję i
prędkość w CKR (Centrum Kierowania Rajdem).

Po zatrzymaniu na OS, załoga musi na panelu nacisnąć zielony przycisk jeśli
wszystko jest ok, albo czerwony jeśli wzywa pomocy. 20 czy 30s bez
naciśnięcia i automatycznie przyjmowany jest wariant czerwony.

W razie wciśnięcia czerwonego, odcinek jest zatrzymany i uruchamiana jest
akcja ratunkowa.

Tak przy okazji, to w trakcie trwania rajdu, na stronie wyniki.pzm.pl w
zakładce "mapa" każdy może śledzić rajdówki na trasie rajdu :)

Data: 2017-05-31 00:20:50
Autor: 007
Rolka i dzwon
Tomasz Pyra w <news:14f3zpuizm3y4$.6cp66efmy8np.dlg40tude.net>:

[...]

Czyli opony źle dobrane, wywal z załogi/zespołu odpowiedzialnego za dobór
opon :))))

--
'Tom N'

Data: 2017-05-31 12:28:57
Autor: J.F.
Rolka i dzwon
Użytkownik "Tomasz Pyra"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:14f3zpuizm3y4$.6cp66efmy8np.dlg@40tude.net...
[...]

Ale czemu po fakcie nie zawrociles efektownym Aaltonnenem, tylko jak poczatkujacy kursant :-)

[...]

Reczny bylo zaciagnac :-)

Wiele tego hamowania nie bylo ... wszyscy cali ?
Szyje was chyba bola ?

Poduszek w aucie jak rozumiem nie ma ?

J.

Data: 2017-05-31 23:58:07
Autor: Tomasz Pyra
Rolka i dzwon
Dnia Wed, 31 May 2017 12:28:57 +0200, J.F. napisał(a):

[...]

Nie miałem już lusterka, nie wiedziałem co jest za mną.
Zresztą jak zacząłem cofać to poprawiłem jeszcze w to drzewo które nas
powstrzymało przed dachowaniem.

[...]

Taa... i walnąć w nie moimi drzwami ;)

Wiele tego hamowania nie bylo ... wszyscy cali ?
Szyje was chyba bola ?

Mamy kołnierze HANS, więc z szyją jest spoko :)
https://www.youtube.com/watch?v=SDuRVC1HJfs
https://www.youtube.com/watch?v=i5W7HF2JUT0

Poduszek w aucie jak rozumiem nie ma ?

Nie ma

Data: 2017-06-02 23:05:20
Autor: re
Rolka i dzwon

Użytkownik "Tomasz Pyra"

[...]

-- -
Mogliby wprowadzić obowiązek jeżdżenia w nich po normalnych drogach ;-)

Data: 2017-05-31 22:42:41
Autor: Irek.N.
Rolka i dzwon
Tomasz, super że nic się nie stało. Gratuluję odejścia do sportu i spokoju ducha.

O co chodzi z tymi karteczkami SOS i OK? Wzywacie lub nie wzywacie i tylko tyle?

Miłego.
Irek.N.

Data: 2017-06-01 00:02:02
Autor: Tomasz Pyra
Rolka i dzwon
Dnia Wed, 31 May 2017 22:42:41 +0200, Irek.N. napisał(a):

Tomasz, super że nic się nie stało. Gratuluję odejścia do sportu i spokoju ducha.

Dziękuję :)

O co chodzi z tymi karteczkami SOS i OK? Wzywacie lub nie wzywacie i tylko tyle?

To jest element procedury wypadkowej w rajdach.
Załoga która zatrzymała się na odcinku musi za pomocą tej karty
poinformować kolene załogi czy jest wszystko ok, czy może potrzebuje
pomocy.

Trzeba stanąć przed miejscem wypadku i pokazywać tą kartę wszystkim
kolejnym załogom.

Nadjeżdżające załogi widząc znak SOS (albo widząc stojące auto przed którym
nikt nie pokazuje karty), muszą się zatrzymać, udzielić pomocy, wezwać
pomoc itd.
Widząc OK - leci się dalej.

Data: 2017-06-02 23:07:42
Autor: re
Rolka i dzwon

Użytkownik "Tomasz Pyra"

[...]

ASTO nie raportuje innym załogom tego ?

Data: 2017-06-02 23:32:47
Autor: Tomasz Pyra
Rolka i dzwon
Dnia Fri, 2 Jun 2017 23:07:42 +0200, re napisał(a):

ASTO nie raportuje innym załogom tego ?

Nie

Rolka i dzwon