Rolkarze

Data: 2012-04-08 12:06:31
Autor: tadek
Rolkarze
dzisiaj w telewizornii słyszałem dobrą wiadomość dla "rolkarzy". Wg
prawa są pieszymi więc mogą jeżdzić na rolkach po piwie

Data: 2012-04-09 08:09:56
Autor: Akarm
Rolkarze
Użytkownik "tadek" napisał:
dzisiaj w telewizornii słyszałem dobrą wiadomość dla "rolkarzy". Wg prawa są pieszymi więc mogą jeżdzić na rolkach po piwie

Ja słyszałem w telewizorni, że Lech Wałęsa bardzo lubi komputery.
Tylko nie przyszło mi do głowy żeby poinformować o tym ludzi zainteresowanych rowerami.

--
              Akarm
http://www.bykom-stop.avx.pl

Data: 2012-04-09 08:23:11
Autor: artek
Rolkarze
W dniu 2012-04-09 08:09, Akarm pisze:
[...]

wbrew pozorom dość istotna informacja - jeśli rolkarz jest pieszym, to nie może jeździć po ddr.

--
artek

Data: 2012-04-09 11:11:07
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Rolkarze
artek, Mon, 09 Apr 2012 08:23:11 +0200, pl.rec.rowery:
jeśli rolkarz jest pieszym, to nie może jeździć po ddr.

To jest odkrycie na poziomie stwierdzenia, że pani z wózkiem dziecięcym nie
jest rowerzystką...

--
Pozdrowienia,

Data: 2012-04-09 11:48:56
Autor: Ludek Vasta
Rolkarze
On 09/04/2012 11:11, Marek 'marcus075' Karweta wrote:
[...]

Warto jednak wiedzieć, że w niektórych państwach jednak rolkarze mogą na DDR. Czeska ustawa mówi: "Jízdní pruh pro cyklisty nebo stezku pro cyklisty může užít i osoba pohybující se na lyžích nebo kolečkových bruslích nebo obdobném sportovním vybavení." = "Z pasu dla rowerów lub ścieżki rowerowej może korzystać również osoba poruszająca się na nartach lub rolkach lub innym podobnym sprzęcie sportowym." Tak więc Polacy przebywający przez jakiś czas za granicą mogą mieć wyrobione nawyki i przenosić je do Polski, bo nie wpadło im do głowy, że w różnych państwach mogą być przepisy inne. Stąd moim zdaniem warto od czasu do czasu przypominać nawet na grupach rowerowych, że (w Polsce) rolkarze na DDR nie mogą.

Tak przy okazji: polskie przepisy mówią, że na drodze mogą jechać 2 rowerzyści obok siebie (pod pewnymi warunkami), ale czeskie prawo na coś takiego nie pozwala.

Ludek

Data: 2012-04-10 14:15:35
Autor: artek
Rolkarze
Marek 'marcus075' Karweta wrote:
jeśli rolkarz jest pieszym, to
nie może jeździć po ddr.

To jest odkrycie na poziomie stwierdzenia, że pani z wózkiem
dziecięcym nie jest rowerzystką...

wiesz, w swoim czasie na preclu (gdzieś tak z rok temu) była na ten temat całkiem spora dyskusja, taka na 176 postów.

--
artek

Data: 2012-04-11 19:32:55
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Rolkarze
artek, Tue, 10 Apr 2012 14:15:35 +0200, pl.rec.rowery:
[...]

I co, kto z Preclowiczów uznał, że pani z wózkiem dziecięcym jest rowerem?

--
Pozdrowienia,

Data: 2012-04-11 09:16:47
Autor: Marek 'Qrczak' Potocki
Rolkarze
Dnia Mon, 9 Apr 2012 11:11:07 +0200, Marek 'marcus075' Karweta napisał(a):

[...]

Ja tam wolę rolkarzy czy biegaczy. Ci przynajmniej zrobią miejsce jak
zobaczą/usłyszą rower. Paniusie z wózkami/pieskami mają to gdzieś.

--
Pozdrawiam z Wrocławia
Marek Potocki

Data: 2012-04-11 15:17:15
Autor: rmikke
Rolkarze
Dnia Wed, 11 Apr 2012 09:16:47 +0200, Marek 'Qrczak' Potocki naskrobał/a:

Niech Cie uslysza.

AZ FTW :D

--
rmikke                       Reklama | http://wyszukiwarkarowerowa.blogspot.com/
                                     | http://jolanta.korwin-mikke.pl/

Nadal szukam lepszego webreadera niz Newsguy. Najlepiej z poprawnymi pliterkami.

Data: 2012-04-11 19:33:32
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Rolkarze
rmikke, 11 Apr 2012 08:17:15 -0700, pl.rec.rowery:
AZ FTW :D

No... Raz nawet jakieś dobre słowo usłyszałem jak jeszcze z AZ jeździłem.
:D

--
Pozdrowienia,

Data: 2012-04-12 08:48:56
Autor: Marek 'Qrczak' Potocki
Rolkarze
Dnia 11 Apr 2012 08:17:15 -0700, rmikke napisał(a):

Ja tam wolę rolkarzy czy biegaczy. Ci przynajmniej zrobią miejsce jak
zobaczą/usłyszą rower. Paniusie z wózkami/pieskami mają to gdzieś.

Niech Cie uslysza.

Zazwyczaj na rolkarzy/biegaczy nawet do dzwonka sięgać nie muszę.

BTW - wczoraj rozbił mnie tekst dwóch psiarzy ustawionych na przejeździe
dla rowerów (bo do pasów mieli aż dwa kroki).

- Panie, bo z psem to prawie jak na rowerze!

Po czem szybciutko się przesunęli na część pieszą. ;)

--
Pozdrawiam z Wrocławia
Marek Potocki

Data: 2012-04-09 21:51:57
Autor: Gotfryd Smolik news
Rolkarze
On Mon, 9 Apr 2012, artek wrote:

wbrew pozorom dość istotna informacja - jeśli rolkarz jest pieszym, to nie może jeździć po ddr.

  Nie do końca.
  Nie dosc, że przy jednej z istotnych dla mnie dróg zrobili
kostkospacerniaka i oznakowali jako DDR, to rzecz jasna
piesi *moga* tam chodzic. Z mocy ustawy.
  Uprzedzę: dzwonek pogarsza sytuację, bo obroooot wykonywany
jest w statystycznie nieprzewidywalny sposób. Prawo Murphyego
działa, jakby kto pytał ;>
  Żeby nie było: całkiem sporo rowerzystów jezdzi jezdnia.
  Tyle, ze TIRmani trabia (a i osobowym się zdarza).

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-04-10 08:31:19
Autor: ziemo
Rolkarze
W dniu 2012-04-09 08:23, artek pisze:

wbrew pozorom dość istotna informacja - jeśli rolkarz jest pieszym, to
nie może jeździć po ddr.

Rolkarze i tak głosują plombami w zębach i jeżdżą tam gdzie maja równy asfalt, w ostateczności niefazowaną kostkę.

--
Ziemo

Data: 2012-04-10 09:29:50
Autor: cytawa
Rolkarze
ziemo pisze:

Rolkarze i tak głosują plombami w zębach i jeżdżą tam gdzie maja równy
asfalt, w ostateczności niefazowaną kostkę.

Tylko najlepszy asfalt jest lepszy od niefazowanej kostki. Ten asfalt, ktory lezy na ulicach wcale nie jest dla rolek dobry. Takze ten czerwony asfalt z DDR dla rolek sie nie nadaje.

Sam bylem zdziwiony, ze kostka jest taka dobra.

Jan Cytawa

Data: 2012-04-11 08:47:32
Autor: ziemo
Rolkarze
W dniu 2012-04-10 09:29, cytawa pisze:
ziemo pisze:

[...]

Fakt, ten typowy drogowy jest do niczego, za dużo porów, jeszcze pół biedy w miękkim bucie, ale w skorupie na dużych twardych kółkach to już żadna przyjemność. Na szczęście ddr i niektóre parkingi supermarketów robią czasem z tego gładkiego.

Sam bylem zdziwiony, ze kostka jest taka dobra.

O ile ją dobrze położą i ktoś się po niej nie przejedzie samochodem.

--
Ziemo

Data: 2012-04-09 22:23:30
Autor: Arbiter
Rolkarze

Użytkownik "tadek" <tadeklodz@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:49b1d734-ee3f-453c-

dzisiaj w telewizornii słyszałem dobrą wiadomość dla "rolkarzy". Wg
prawa są pieszymi więc mogą jeżdzić na rolkach po piwie

a po ulicy też?

Data: 2012-04-10 14:16:35
Autor: artek
Rolkarze

dzisiaj w telewizornii słyszałem dobrą wiadomość dla "rolkarzy". Wg
prawa są pieszymi więc mogą jeżdzić na rolkach po piwie

a po ulicy też?

zdefiniuj jeszcze pojęcie "ulica"

--
artek