Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   'Rolling resistance of bicycle tires'.

'Rolling resistance of bicycle tires'.

Data: 2010-06-20 18:18:27
Autor: 666
'Rolling resistance of bicycle tires'.
Data: 2010-06-20 22:00:19
Autor: arturbac
'Rolling resistance of bicycle tires'.
W dniu 2010-06-20 20:18,  666 pisze:
www.helsinki.fi/~tlinden/rolling.html

hymm

  Tire                                     300kPa 500kPa 700kPa Width Size
to ze wraz z srednica maleje to ok ale ze wraz z szerokościa ?

Schwalbe Blizzard HS190 25-622               573    389    321    25   622
Schwalbe Blizzard HS190 22-622                      432    342    22   622
Schwalbe Blizzard HS190 18-622                      496    405    18   622

Czytalem ze 18 nie sa tak szybkie jak 22 z uwagi na gorsze wybieranie
nierownosci ale ze 25 sa lepsze niz 22 to juz zdziwiony jestem.

Data: 2010-06-20 22:08:38
Autor: emil
'Rolling resistance of bicycle tires'.
arturbac pisze:
W dniu 2010-06-20 20:18,  666 pisze:
www.helsinki.fi/~tlinden/rolling.html

hymm

  Tire                                     300kPa 500kPa 700kPa Width Size
to ze wraz z srednica maleje to ok ale ze wraz z szerokościa ?

Schwalbe Blizzard HS190 25-622               573    389    321    25   622
Schwalbe Blizzard HS190 22-622                      432    342    22   622
Schwalbe Blizzard HS190 18-622                      496    405    18   622

Czytalem ze 18 nie sa tak szybkie jak 22 z uwagi na gorsze wybieranie
nierownosci ale ze 25 sa lepsze niz 22 to juz zdziwiony jestem.

Nie lepsze, ale mają mniejszy opór toczenia, natomiast bezsprzecznie z uwagi na większą grubość mają większy opór aerodynamiczny i to właśnie decyduje o stosowaniu cieńkich opon.

Data: 2010-06-20 20:57:34
Autor: 666
'Rolling resistance of bicycle tires'.
Wąskie pompujesz do znacznie wyższego ciśnienia, więc należałoby porównywać z tabelki "na skos":

Tire   300kPa 500kPa 700kPa Width Size
25-622 573    xxx    xxx    25    622
22-622        432    xxx    22    622
18-622        xxx    405    18    622


-- -- -

Nie lepsze, ale mają mniejszy opór toczenia, natomiast bezsprzecznie z
uwagi na większą grubość mają większy opór aerodynamiczny i to właśnie decyduje o stosowaniu cieńkich opon.

--


Data: 2010-06-21 01:00:45
Autor: looty
'Rolling resistance of bicycle tires'.
On 20 Cze, 22:57, " 666" <j666.WYT...@gazeta.pl> wrote:

uwagi na większą grubość mają większy opór aerodynamiczny i to właśnie
decyduje o stosowaniu cieńkich opon.

Inny powód jest taki, że szersza opona to cięższa opona, a im cięższa,
tym trudniej ją rozpędzić.

pozdrawiam

Marcin

Data: 2010-06-21 08:21:23
Autor: Leszek \"QSi\" Pasoń
'Rolling resistance of bicycle tires'.
Dnia 20-06-2010 o 22:57:34  666 <j666.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał(a):

Wąskie pompujesz do znacznie wyższego ciśnienia, więc należałoby  porównywać z
tabelki "na skos":

Tire   300kPa 500kPa 700kPa Width Size
25-622 573    xxx    xxx    25    622
22-622        432    xxx    22    622
18-622        xxx    405    18    622


az tak bardzo to nie. na "25" przy 300kpa bys jechal praktycznie na  obreczy (przynajmniej przy mojej wadze), wiec roznica cisnienia nie byla  by tak duza, a tym samym roznica w oporze by sie zniwelowala. mysle ze  mozna by przyjac ze dla znormalizowanego cisnienia opor toczenia jest  zblizony.

--
Z krainy sadow w dolinie Dunajca.
Zapraszam do Łącka http://www.lacko.pl/
oraz na zakupy: http://qsi-sport.pl
Sledz postepy: http://sportypal.com/Workouts?user_id=80144
gg#1379297 Tlen: Cousie IRCNet: #rower #mtb nick: QSi
Cousie

Data: 2010-06-21 08:25:47
Autor: arturbac
'Rolling resistance of bicycle tires'.
W dniu 2010-06-20 22:57,  666 pisze:
Wąskie pompujesz do znacznie wyższego ciśnienia, więc należałoby porównywać z tabelki "na skos":

Tire   300kPa 500kPa 700kPa Width Size
25-622 573    xxx    xxx    25    622
22-622        432    xxx    22    622
18-622        xxx    405    18    622

uzywam 22-622 blizzard i jego pompuje sie do 800kPa , minimalnie to
600kPa a nie 500kPa

'Rolling resistance of bicycle tires'.

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona