Data: 2010-06-20 18:18:27 | |
Autor: 666 | |
'Rolling resistance of bicycle tires'. | |
Data: 2010-06-20 22:00:19 | |
Autor: arturbac | |
'Rolling resistance of bicycle tires'. | |
W dniu 2010-06-20 20:18, 666 pisze:
www.helsinki.fi/~tlinden/rolling.html hymm Tire 300kPa 500kPa 700kPa Width Size to ze wraz z srednica maleje to ok ale ze wraz z szerokościa ? Schwalbe Blizzard HS190 25-622 573 389 321 25 622 Schwalbe Blizzard HS190 22-622 432 342 22 622 Schwalbe Blizzard HS190 18-622 496 405 18 622 Czytalem ze 18 nie sa tak szybkie jak 22 z uwagi na gorsze wybieranie nierownosci ale ze 25 sa lepsze niz 22 to juz zdziwiony jestem. |
|
Data: 2010-06-20 22:08:38 | |
Autor: emil | |
'Rolling resistance of bicycle tires'. | |
arturbac pisze:
W dniu 2010-06-20 20:18, 666 pisze: Nie lepsze, ale mają mniejszy opór toczenia, natomiast bezsprzecznie z uwagi na większą grubość mają większy opór aerodynamiczny i to właśnie decyduje o stosowaniu cieńkich opon. |
|
Data: 2010-06-20 20:57:34 | |
Autor: 666 | |
'Rolling resistance of bicycle tires'. | |
Wąskie pompujesz do znacznie wyższego ciśnienia, więc należałoby porównywać z tabelki "na skos":
Tire 300kPa 500kPa 700kPa Width Size 25-622 573 xxx xxx 25 622 22-622 432 xxx 22 622 18-622 xxx 405 18 622 -- -- - Nie lepsze, ale mają mniejszy opór toczenia, natomiast bezsprzecznie zuwagi na większą grubość mają większy opór aerodynamiczny i to właśnie decyduje o stosowaniu cieńkich opon. -- |
|
Data: 2010-06-21 01:00:45 | |
Autor: looty | |
'Rolling resistance of bicycle tires'. | |
On 20 Cze, 22:57, " 666" <j666.WYT...@gazeta.pl> wrote:
uwagi na większą grubość mają większy opór aerodynamiczny i to właśnie Inny powód jest taki, że szersza opona to cięższa opona, a im cięższa, tym trudniej ją rozpędzić. pozdrawiam Marcin |
|
Data: 2010-06-21 08:21:23 | |
Autor: Leszek \"QSi\" Pasoń | |
'Rolling resistance of bicycle tires'. | |
Dnia 20-06-2010 o 22:57:34 666 <j666.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał(a):
Wąskie pompujesz do znacznie wyższego ciśnienia, więc należałoby porównywać zaz tak bardzo to nie. na "25" przy 300kpa bys jechal praktycznie na obreczy (przynajmniej przy mojej wadze), wiec roznica cisnienia nie byla by tak duza, a tym samym roznica w oporze by sie zniwelowala. mysle ze mozna by przyjac ze dla znormalizowanego cisnienia opor toczenia jest zblizony. -- Z krainy sadow w dolinie Dunajca. Zapraszam do Łącka http://www.lacko.pl/ oraz na zakupy: http://qsi-sport.pl Sledz postepy: http://sportypal.com/Workouts?user_id=80144 gg#1379297 Tlen: Cousie IRCNet: #rower #mtb nick: QSi Cousie |
|
Data: 2010-06-21 08:25:47 | |
Autor: arturbac | |
'Rolling resistance of bicycle tires'. | |
W dniu 2010-06-20 22:57, 666 pisze:
Wąskie pompujesz do znacznie wyższego ciśnienia, więc należałoby porównywać z tabelki "na skos": uzywam 22-622 blizzard i jego pompuje sie do 800kPa , minimalnie to 600kPa a nie 500kPa |