Roman Dmowski wiceminister czy postać historyczna?

Data: 2012-01-05 11:55:03
Autor: mkarwan
Roman Dmowski wiceminister czy postać historyczna?
Kadrowa rewolucja w Ministerstwie Spraw Wewnętrznych. Na miejsce odwołanego z funkcji wiceministra Adama Rapackiego szef rządu powołał dwóch nowych wiceministrów: Michała Deskura oraz Romana Dmowskiego. (...)Nowym szefem policji został Marek Działoszyński, dotychczasowy komendant wojewódzki policji w Łodzi
źródło http://www.naszdziennik.pl/index.php?dat=20120105&typ=po&id=po17.txt

Dotychczas Roman Dmowski niektórym PO-wcom niezbyt dobrze się kojarzył http://www.romandmowski.pl/.
Ciekawe jak i teraz będzie się kojarzył Roman Dmowski skoro  teraz mają wiceministra o identycznym imieniu i nazwisku.

Następna ciekawostka, nowy wiceminister Michał Deskur jest bratankiem kardynała Andrzeja Marii Deskura bliskiego
przyjaciela JPII.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Michał_Deskur
http://www.rp.pl/artykul/786564-MSW-czyszczone-z-ludzi-Schetyny.html

http://wiadomosci.wp.pl/title,Zmarl-kardynal-Deskur-bliski-przyjaciel-Jana-Pawla-II,wid,13750346,wiadomosc.html?ticaid=1daf3

Strona Stowarzyszenia Rodziny Deskurów
http://www.deskur.org/ks_kard_deskur_1.htm

************************************
Na temat nowego szefa policji  Marka Działoszyńskiego znalazłem następującą informację
http://lotniczapolska.pl/Komendant-policji-w-smiglowcu-- Z-rodzina,9257:

"Insp. Marek Działoszyński, komendant wojewódzki policji w Łodzi, zabrał
rodzinę i dwójkę znajomych na niedzielną wycieczkę policyjnym helikopterem.
Maszyna przez pół godziny krążyła nad Łodzią, a pasażerowie podziwiali
panoramę miasta" - donosi Express Ilustrowany. Jak wyjaśniła rzeczniczka
łódzkiej policji, był to zaplanowany wcześniej lot treningowy, podczas
którego piloci doskonalili operacje startów i lądowań oraz prawidłowość
wskazań nowo zamontowanego wskaźnika kąta ścieżki schodzenia HAPI.
Rzeczniczka dodała, że lot odbył się niezależnie od obecności na pokładzie
komendanta, a udział w nim osób cywilnych nie wygenerował żadnych
dodatkowych kosztów.

Według jednego z pracowników łódzkiej komendy policji, godzina lotu
policyjnego śmigłowca Mi-2 kosztuje 700 zł. Express Ilustrowany zestawił tę
informację z danymi uzyskanymi w Lotniczym Pogotowiu Ratunkowym: "Tymczasem
Justyna Wojteczek, rzecznik Lotniczego Pogotowia Ratunkowego, które również
dysponuje helikopterem Mi-2 twierdzi, że koszty godzinnego lotu taką maszyną
szacuje się na 4,5 tys. zł".

Po publikacji LPR zwrócił się do Expressu z żądaniem zamieszczenia
sprostowania następującej treści: "Podana w artykule Rodzinne loty
komendanta policji służbowym śmigłowcem kwota około 4,5 tys. zł to stawka
godziny lotu transportu sanitarnego pacjenta nieubezpieczonego,
realizowanego śmigłowcem Mi-2 Plus przez Samodzielny Publiczny Zakład Opieki
Zdrowotnej Lotnicze Pogotowie Ratunkowe, zawierająca w szczególności koszty:
paliwa lotniczego, pracy pilota, ratownika medycznego oraz lekarza,
amortyzacji wysokiej klasy sprzętu medycznego i ewentualnych czynności
medycznych podjętych podczas lotu. Wyjaśniam ponadto, że inaczej są
rozliczane koszty transportu medycznego pacjentów ubezpieczonych i
nieubezpieczonych".

Natomiast na stronie Sił Powietrznych Express Ilustrowany znalazłby
informację, że "koszt eksploatacji śmigłowca Mi-2 na jedną godzinę lotu
wynosi 1.737,73 zł".

Roman Dmowski wiceminister czy postać historyczna?