Data: 2011-09-20 20:12:18 | |
Autor: Fabian | |
Romet Jaguar | |
On 20.09.2011 19:07, k1oor wrote:
Nabyłem Jaguara i mam problem z rozmiarem ramy. Wg mojej wiedzy "liczy" sie dlugosc ramy, bo tej nie zmienisz. Podsiodlowa sobie przedluzysz bez bolu sztyca. Ja mam 172 cm wzrostu i jezdze na ramach dlugich na 55 cm (54,5) c-c + 120 (110) mostek jezeli chodzi o szose. Dla Ciebie (IMHO) bedzie zdecydowanie za krotka. Fabian. |
|
Data: 2011-09-20 22:28:58 | |
Autor: k1oor | |
Romet Jaguar | |
In article <j5al2n$94l$1@inews.gazeta.pl>, fabian1234567890@gazeta.pl says...
Sztycą i mostkiem można sobie przedłużyć te wymiary, ale ja bardzo bym nie chciał pozycji na rowerze gdzie tyłek jest wysoko w górze. Może nie będę przez to wyglądał jak profesjonalista, bo i tak mam wstręt do obcisłych kolarskich spodenek. Ścigać się na tym sprzęcie nie mam zamiaru raczej jeździć szybciej niż na góralu i jak przyjdzie do noszenia to mieć parę kilo mniej do taszczenia. Rama 590 byłaby OK? |
|
Data: 2011-09-21 09:33:52 | |
Autor: Fabian | |
Romet Jaguar | |
On 20.09.2011 22:28, k1oor wrote:
In article<j5al2n$94l$1@inews.gazeta.pl>, fabian1234567890@gazeta.pl Wg mojej wiedzy "liczy" sie dlugosc ramy, bo tej nie zmienisz.Sztycą i mostkiem można sobie przedłużyć te wymiary, ale ja bardzo bym Tzn. nie chcesz różnicy pomiędzy wysokością kierownicy i siodełka, czy nie chcesz długiej sztycy? Jeżeli to pierwsze to przy sterach klasycznych masz szeroki zakres regulacji wysokości kierownicy (raczej). Może nie będę przez to wyglądał jak profesjonalista, bo i tak mam wstręt A polecam się przełamać, bardzo wygodna sprawa na dłuższe przejazdy, chyba, że takich nie uskuteczniasz albo jeździsz na skórze. Ścigać się na tym sprzęcie nie mam zamiaru raczej jeździć szybciej niż Tego Ci niestety nie powiem, może ktoś mierzy podobnie i podpowie. Wiadomo, że najlepiej to przymierzyć się do roweru, może kogoś znajdziesz, kto użyczy taki rozmiar? Fabian. |
|
Data: 2011-09-21 17:59:45 | |
Autor: ...::QRT::... | |
Romet Jaguar | |
Dnia Wed, 21 Sep 2011 09:33:52 +0200, Fabian napisał(a):
to przy sterach klasycznych masz szeroki zakres regulacji wysokości kierownicy (raczej). jakaś mitologia :) mam taki problem (moja kobieta w działkowym rowerze narzeka iż ma kierownice za nisko) zakres rezgulacji jest mizerny i jedyne co moge zrobić to wstawić "przedłużko-adapter" i na tym zamocować normalny mostek pod aheady. A nie chce tego robić bo rower to taki troche klasyk… |
|
Data: 2011-09-21 19:22:57 | |
Autor: Fabian | |
Romet Jaguar | |
On 21.09.2011 17:59, ...::QRT::... wrote:
Dnia Wed, 21 Sep 2011 09:33:52 +0200, Fabian napisał(a): W szosowych rowerach sa wsporniki kilku centymetrowe, a w skladakach chyba ponad 30 cm. Dla mnie to jest szeroki zakres. Fabian. |
|
Data: 2011-09-27 16:13:31 | |
Autor: Ryszard Mikke | |
Romet Jaguar | |
...::QRT::... <nie.m@m.mejla> napisa³(a):
Dnia Wed, 21 Sep 2011 09:33:52 +0200, Fabian napisa�(a): No akurat przy lasycznych sterach, to mozesz znalezc fajke tak dluga, ze mozesz sie nia od psow opedzac, do skladakow takie robia. Jak to zalozysz do szosy, to bedziesz jechac z rekami w gorze, jak na mocno przegietym chopperze ;) -- rmikke -- |
|
Data: 2011-09-21 18:59:20 | |
Autor: k1oor | |
Romet Jaguar | |
In article <j5c41l$jc8$1@inews.gazeta.pl>, fabian1234567890@gazeta.pl says...
Tak, nie chcę żeby siodełko było wyżej niż kierownica. Ponieważ regulacja wspornika kierownicy zwykle ma góra 10 cm, za to sztycę siodła można wyzunąć chyba ze dwa razy dalej. Miałem za młodu Huragana - wymiaru ramy nie pamiętam, zresztą był tak podrapany że koniec końców dostał inny lakier - i jak podrosłem do obecnego wymiaru to przestał być wygodny. Dopiero przesiadka na Rometa Sport z ramą 580 przywróciła frajdę z jazdy rowerem.
W starym Huraganie miałem takie siodło ze skóry naciągane srubą. Było całkiem niezłe. Po przesiadce na Rometa Sporta jak pamiętam zepsułem cały jego sportowy charakter montując siodło turystyczne - po jeździe na oryginalnym wracałem 10 km na stojąco - ale za to mój rower stał się bardzo popularny i każdy chciał się zamienić na trochę :)) Dużo nie jeżdżę - tyle co do pracy, 10 km w jedną stronę raptem - ale czasem chciałbym wziąć coś lekkiego i szybkiego jeśli akurat nie potrzebuję sakw, zamiast mojego "fotela na kółkach" ;) Podszedłem "naukowo" do doboru ramy http://www.competitivecyclist.com/za/CCY?PAGE=FIT_CALCULATOR_INTRO i z opisu poszczególnych rodzajów dopasowania ramy najbardziej dla mnie przyjazny wydałmi się ten francuski. Rama tylko niestety do tego potrzebna duża. A mnie się akurat zdarzyło kupic małą. No żeby to chociaż było 560... A na stronie do moich wymiarów polecają takie ramy: The Competitive Fit The Eddy Fit The French Fit Seat tube range c-c 53.1 - 53.6 54.3 - 54.8 56.0 - 56.5 Seat tube range c-t 54.7 - 55.2 55.9 - 56.4 57.6 - 58.1 Top tube length 55.7 - 56.1 55.7 - 56.1 56.9 - 57.3 Stem Length 11.2 - 11.8 10.1 - 10.7 10.3 - 10.9 BB-Saddle Position 77.4 - 79.4 76.6 - 78.6 74.9 - 76.9 Saddle-Handlebar 53.1 - 53.7 53.9 - 54.5 55.6 - 56.2 Saddle Setback 3.2 - 3.6 4.4 - 4.8 3.9 - 4.3
|