Romet, Kands czy Rockrider?

Data: 2016-09-05 18:47:22
Autor: Maciek
Romet, Kands czy Rockrider?

Czołem,

Po raz kolejny zwracam sie z prośbą o poradę. Pól roku temu doradziliście
mi zakup dla cóki Kandsa 1000 i okazał się to bardzo dobry wybór. Teraz
stoję przed koniecznością wyboru kolejnego roweru, tym razem damki z ramą
17 cali. Niestety budżet mam krótszy o parę stówek.
Chwilowo na polu walki zostały rowery Kands 500:

http://allegro.pl/rower-mtb-26-kands-energy-500-disc-damka-17-i-19-i6472801517.html

Tu odstrzasza mnie głównie hamulec tarczowy. Dość powszechna jest opinia,
że w tańszych rowerach te hamulce są słabe.

Romet Jolene:

http://allegro.pl/romet-jolene-1-0-2015-i6462637343.html

Nic nie wiem o jakości wykonania ani o ramie, tarczy nie ma, a reszta
osprzetu podobna jak wszedzie.

Rockrider 340:

http://www.decathlon.pl/rockrider-340-26-id_8351519.html#v2004295

Mam model 5.2, całkiem fajnie mi się jeździ, ale tu jest osprzęt o półkę
niżej. Proszę o rady, nie ograniczam sie do tych trzech modeli, trzyma mnie tylko
limit 750-800 zł.

--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl

-- -

Data: 2016-09-05 13:01:10
Autor: Ignac
Romet, Kands czy Rockrider?
W dniu poniedziałek, 5 września 2016 18:47:23 UTC+2 użytkownik Maciek napisał:

Proszę o rady, nie ograniczam sie do tych trzech modeli, trzyma mnie tylko
limit 750-800 zł.

A tu płacisz zaledwie 100 zł więcej i dostajesz osprzęt o klasę
wyższy od tych, które wybrałeś:
goo.gl/LFGgLT
http://allegro.pl/2016-mtb-lazaro-evolution-v1-lady-suntour-2xaltus-i6447273913.html

Data: 2016-09-06 15:00:17
Autor: Maciek
Romet, Kands czy Rockrider?
Dnia Mon, 5 Sep 2016 13:01:10 -0700 (PDT), Ignac napisał(a):

A tu płacisz zaledwie 100 zł więcej i dostajesz osprzęt o klasę
wyższy od tych, które wybrałeś:

Lepszy osprzęt, a rama i koła?

--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl

-- -

Data: 2016-09-06 08:51:35
Autor: rmikke
Romet, Kands czy Rockrider?
W dniu wtorek, 6 września 2016 15:00:16 UTC+2 użytkownik Maciek napisał:
Dnia Mon, 5 Sep 2016 13:01:10 -0700 (PDT), Ignac napisał(a):

> A tu płacisz zaledwie 100 zł więcej i dostajesz osprzęt o klasę
> wyższy od tych, które wybrałeś:

Lepszy osprzęt, a rama i koła?

Kands i Lazaro to OIDP jedna firma i te same rowery pod różnymi nazwami.

Data: 2016-09-06 21:38:55
Autor: AL
Romet, Kands czy Rockrider?
rmikke <spamcatch@mailinator.com> Wrote in message:
> [...]

> wyższy od tych, które wybrałeś:

Lepszy osprzęt, a rama i koła?

Kands i Lazaro to OIDP jedna firma i te same rowery pod różnymi nazwami.

Dokładnie. Leżało koła np.ma od Kands --
AL

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2016-09-06 21:40:16
Autor: AL
Romet, Kands czy Rockrider?
AL <Adam@skads.tam.pl> Wrote in message:
> [...]

> wyższy od tych, które wybrałeś:

Lepszy osprzęt, a rama i koła?

Kands i Lazaro to OIDP jedna firma i te same rowery pod różnymi nazwami.

Chodziło o LAZARO (słownik poprawił na swoją wersję 'Leżało' :/ --
AL

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2016-09-06 15:26:41
Autor: Ignac
Romet, Kands czy Rockrider?
> [...]
Dnia Mon, 5 Sep 2016 13:01:10 -0700 (PDT), Ignac napisał(a):

> A tu płacisz zaledwie 100 zł więcej i dostajesz osprzęt o klasę

Rozumiem, że oczekujesz od mnie gwarancji, OK, dam Ci ją,
na 24 miesiące jak go kupisz.
A co do kół i ram, to tak się zapytam. Jak żonę wybierałeś, to zaglądałeś
jej do specyfikacji, czy brałeś w ciemno, co się trafi? Zastosuj powyższą analogię przynajmniej do kół i ram.
Jak już coś kupisz, to nie wysyłaj żony na wycieczkę międzyplanetarną,
wtedy rower będzie OK, no chyba, że chciałbyś się jej pozbyć, to dodatkowo kup ten tańszy.

Data: 2016-09-07 08:23:24
Autor: Maciek
Romet, Kands czy Rockrider?
Dnia Tue, 6 Sep 2016 15:26:41 -0700 (PDT), Ignac napisał(a):

Rozumiem, że oczekujesz od mnie gwarancji, OK, dam Ci ją,
na 24 miesiące jak go kupisz.

(ciach bzdury)

Nic nie rozumiesz, za to widzę, że sobie chciałeś potrollować.

--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl

-- -

Data: 2016-09-07 09:04:15
Autor: Prot Ogenes
Romet, Kands czy Rockrider?
On 2016-09-07 08:23, Maciek wrote:
[...]

Słuchaj, może chciał sobie poużywać, może nie. Ja to widzę tak, że przy marketowych rowerach za dosłownie pare stówek, szukasz bóg wie jakich różnic w tych modelach. Jakby to, czy rama stanowiąca ułamek ceny w jednym modelu miała być zauważalnie lepsza od innej ramy stanowiącej niewiele większy ułamek ceny innego modelu.

Proszę mnie nie atakować w temacie cena/budżet, bo doskonale zdaję sobie sprawę, że są ludzie u których krótko z kasą.

Szczerze, to przy tej cenie skupiłbym się na tym co żonie najbardziej podpasuje jeśli chodzi o komfort jazdy, bo komponenty są badziewne* we wszystkich wymienionych, a radość z jazdy może jej popsuć niewygodna pozycja albo wrzynające się w 4 litery siodełko.

Zwróc uwagę, że kolejności w jakiej podałeś linki te rowery są stają się coraz bardziej górskie. Tak jest OK? To bierz Pan z dużej sieci, bo przynajmniej serwis i reklamacje łatwiej załatwić.

pozdr
Prot

* badziewność nie oznacza ,że nie można na tych rowerach cieszyć się setkami bezproblemowo przejechanych kilometrów.

Data: 2016-09-07 10:59:12
Autor: Maciek
Romet, Kands czy Rockrider?
Dnia Wed, 7 Sep 2016 09:04:15 +0200, Prot Ogenes napisał(a):

(...)

Oj, wcale nie szukam bóg wie jakich różnic. Po prostu osprzęt jest
oznaczony i łatwo się zorientować, że różnice między rowerami z podobnej
półki cenowej czesto sprowadzają się do ramy, siodełka, obręczy i opon. A
co do ramy, to o ile jej geometria jest widoczna gołym okiem, to cała
reszta już nie. Ja pochodzę z epoki makrokeszów, w których zdarzało się nawet pękanie ram
(nie mówimy o ekstremalnych zastosowaniach), stąd takie dopytywanie. Jeśli
teraz takich przypadków się nie spotyka, to super.

[...]

O, to to. Najwygodniejsza wydaje mi się rama Kandsa. Mam tylko wątpliwości,
czy tarczowy hamulec będzie spełniał swoją funkcję.
I czy firmowa opona da radę na błocku (jeździmy najcześciej poza asfaltem)
/ ewentualnie czy zmieści się tam coś szerszego.

--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl

-- -

Data: 2016-09-07 04:47:06
Autor: Jacek G.
Romet, Kands czy Rockrider?
W dniu środa, 7 września 2016 10:59:11 UTC+2 użytkownik Maciek napisał:
[...]

Ten Kands jest o ok. 1 kg cięższy niż pozostałe - stalowa rama, kierownica, sztyca i mostek. No i trochę dziwna konfiguracja tych hamulców - przód tarcza (mechaniczna), tył - v-brake.
Wg mnie ten Lazaro proponowany przez Ignaca jest najciekawszym z przedstawionych modeli.
Co do kół i ramy - koła ma te same co ten Kands, o ramie i tak nic się nie dowiesz, ale przy rekreacyjno-tyrystycznym użytkowaniu wszystkie z tych ram pewnie wytrzymają. A opony i tak się zużywają i można sobie potem dobrać stosowne do potrzeb.
Jakiś rok temu można było kupić w promocji za 850 zł fajną damkę Merida-Drakar Speed 20v na 8-rzędowej kasecie i osprzęcie klasy Acera, ale teraz o ile jeszcze gdzieś jest, to za ok. 1400-1500.
--
Jacek G.

Data: 2016-09-06 16:02:35
Autor: rmikke
Romet, Kands czy Rockrider?
> [...]
Dnia Mon, 5 Sep 2016 13:01:10 -0700 (PDT), Ignac napisał(a):

> A tu płacisz zaledwie 100 zł więcej i dostajesz osprzęt o klasę

Moim zdaniem, zdecydowanie warto dopłacić.

Data: 2016-09-07 23:28:38
Autor: ToMasz
Romet, Kands czy Rockrider?
Proszę o rady, nie ograniczam sie do tych trzech modeli, trzyma mnie tylko
limit 750-800 zł.
Wszystko to lipa, ale psy wieszamy dlatego, że podstawowe elementy są marne, ale amor i  tarcza musi być. z tych trzech ja bym wziął decathlona
a teraz inna propozycja. poskładam Ci rower, w którym nic nie będzie "zaoszczędzone" kosztem innych elementów, hamulce alu, łańcuch z51 a nie z50 (różnica ogromna) ale rower będzie miał tylko jedną tylną przerzutke i bez amora. Kupisz solidnego brzydkeigo no-name za 8 stów czy lepiej produkt roweropodobny ale ładny za te same pieniądze?

ToMasz

Data: 2016-09-08 01:02:37
Autor: Maciek
Romet, Kands czy Rockrider?
Dnia Wed, 07 Sep 2016 23:28:38 +0200, ToMasz napisał(a):

ale rower będzie miał tylko jedną tylną przerzutke i bez amora. Kupisz solidnego brzydkeigo no-name za 8 stów czy lepiej produkt roweropodobny ale ładny za te same pieniądze?

Sam bym sobie poskładał, gdybym miał czas. Brzydal no-name może być, ale
brzydal z jednym przełożeniem nie nadaje się do jazdy po polach, lasach i
górkach.

, ale amor i  tarcza musi być.

Hola, ja patrzę na to co jest na rynku. Że tarcza mi sie nie podoba,
napisałem w pierwszym poście.
Natomiast czepiania sie amortyzatora nie rozumiem. Jezdziłem bez, teraz
jeżdżę "z" i różnica jest ogromna in plus, mimo że to decathlon właśnie.
Zwłaszcza tak po 30 km można docenić. Może to dlatego, że już stary jestem?

--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl

-- -

Data: 2016-09-08 08:11:04
Autor: ToMasz
Romet, Kands czy Rockrider?
W dniu 08.09.2016 o 01:02, Maciek pisze:
[...]

ja pisałem o jednej przerzutce. czyli masz 7 biegów (8 jak ma być na faceta) a nie 21 z których większość się dubluje

[...]

1. to co mają te rowery (2 pierwsze)to nie jest amortyzator, tylko ściema jakaś.
2. amor jest potrzebny, gdy rura kierownicy jest nisko. na wysokości siodła czy jakoś tak. im wyżej kierownica, tym amor mniej potrzebny. im niżej kierownica, tym rower zaczyna być sportowy, "wyczynowy" a na starość pojawiają się problemy ze wszystkim na co ma wpływ obręcz barkowa. Czasem słyszymy - chcę super chwyty bo mi dłonie drętwieją. nieprawda. Dopiero na badaniu EMG wyjdzie jaki nerw (w okolicy kręgosłupa) jest uciskany, a w konsekwencji powoduje drętwienie dłoni.
3. jak akceptujesz składany rower to idź do sklepu i pogadaj z ludzimi. jak będą gadali bez sensu to idź do kolejnego sklepu. a jak tam też się nie dogadasz, napisz domnie.

ToMasz

PS poleciłem rockridera właśnie ze względu na amor sountura. trzeba by w nim  jeszcze wymienić MK i łańcuch na lepsze. czyli ok +100zł

Data: 2016-09-08 08:19:41
Autor: Piotr aka dracorp
Romet, Kands czy Rockrider?
Dnia Thu, 08 Sep 2016 08:11:04 +0200, ToMasz napisał(a):

Czasem słyszymy - chcę super chwyty bo mi dłonie drętwieją.
nieprawda. Dopiero na badaniu EMG wyjdzie jaki nerw (w okolicy
kręgosłupa) jest uciskany, a w konsekwencji powoduje drętwienie dłoni.
Wybacz ale bajki opowiadasz. Kręgosłup może mieć wpływ na uczucie drętwienia, tego nie neguję ale w większości przypadków to właśnie chwyty powodują drętwienie dłoni.

--
piecia aka dracorp
pisz na: piotr.r.public at gmail dot com

Data: 2016-09-08 11:47:52
Autor: Maciek
Romet, Kands czy Rockrider?
Dnia Thu, 08 Sep 2016 08:11:04 +0200, ToMasz napisał(a):

ja pisałem o jednej przerzutce. czyli masz 7 biegów (8 jak ma być na faceta) a nie 21 z których większość się dubluje

Napisałeś, cytuję: "będzie miał tylko jedną tylną przerzutke". Jak tylną to
tylną :)

Tak, 7 albo 8 biegów spokojnie by mi wystarczyło, tylko pod jednym
warunkiem - niech będzie tam bieg do podjazdów, co najmniej tak samo miękki
jak choćby w moim decathlonie i jeden szybki na szosę - ten sam punkt
odniesienia. Ja takiego zestawu nie widziałem.

PS poleciłem rockridera właśnie ze względu na amor sountura. trzeba by w nim  jeszcze wymienić MK i łańcuch na lepsze. czyli ok +100zł

No fakt, w Kandsie 1100 mojej córki jest suntour, a tutaj rzeczywiście
jakiś no name.
MK - mostek?
A co mi da wymiana łańcucha?

--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl

-- -

Data: 2016-09-08 11:07:40
Autor: borsuk
Romet, Kands czy Rockrider?
W dniu 2016-09-07 o 23:28, ToMasz pisze:
z50 (różnica ogromna) ale rower będzie miał tylko jedną tylną przerzutke
i bez amora.

a ile tylnych przerzutek może mieć rower?

Data: 2016-09-08 11:25:50
Autor: rmikke
Romet, Kands czy Rockrider?
W dniu czwartek, 8 września 2016 11:07:38 UTC+2 użytkownik borsuk napisał:
W dniu 2016-09-07 o 23:28, ToMasz pisze:
> z50 (różnica ogromna) ale rower będzie miał tylko jedną tylną przerzutke
> i bez amora.

a ile tylnych przerzutek może mieć rower?

Dwie. W piaście i zewnętrzną. SRAM robi(ł?) takie coś.

Data: 2016-09-09 10:22:56
Autor: Piotr Majka
Romet, Kands czy Rockrider?
W dniu 08.09.2016 o 20:25, rmikke pisze:
[...]

Pokaż mi proszę rower z zamontowanymi obydwoma tego typu przerzutkami. O celowość czegoś takiego już nie pytam - bo nie ma takowej.

Data: 2016-09-09 09:01:44
Autor: rmikke
Romet, Kands czy Rockrider?
W dniu piątek, 9 września 2016 10:22:58 UTC+2 użytkownik Piotr Majka napisał:

> Dwie. W piaście i zewnętrzną. SRAM robi(ł?) takie coś.

Pokaż mi proszę rower z zamontowanymi obydwoma tego typu przerzutkami. O celowość czegoś takiego już nie pytam - bo nie ma takowej.

To wręcz było sprzedawane jako całość, przerzutka w piaście
miała zastępować przednią.

Nie, nie znam roweru, gdzie to było instalowane i nie chce mi się
szukać. Podaję tylko, że takie rozwiązanie istniało parę lat temu,
nie wiem, czy nadal jest produkowane.

Data: 2016-09-09 09:46:10
Autor: Yeti
Romet, Kands czy Rockrider?
On Friday, September 9, 2016 at 1:22:58 AM UTC-7, Piotr Majka wrote:

Pokaż mi proszę rower z zamontowanymi obydwoma tego typu przerzutkami. O celowość czegoś takiego już nie pytam - bo nie ma takowej.

http://www.sheldonbrown.com/sachs-orbit.html

Fajna zabawka.

yeti

Data: 2016-09-08 05:27:38
Autor: Jacek G.
Romet, Kands czy Rockrider?
[...]
A może zdecydujesz się powiększyć budżet o 150 zł (przy zakupie przedmiotów technicznych mających służyć długie lata nie warto przesadnie oszczędzać - zwłaszcza jak to ma być dla żony ;)) i wejdziesz w takiego samego Kands'a jak córki, tyle, że damkę - podstawowa, zaleta to 8-rzędowa kaseta zamiast 7-rzędowego wolnotrybu i generalnie lepszy osprzęt. Tu masz coś takiego w dobrej cenie:
http://allegro.pl/rower-damski-26-kands-energy-1100-mtb-czarno-nieb-i6461596597.html
Nie jest obecnie łatwo dostać rower na kasecie poniżej 1000 zł, więc chyba jest to okazja.
--
Jacek G.

Data: 2016-09-09 19:53:13
Autor: Maciek
Romet, Kands czy Rockrider?
Dnia Mon, 5 Sep 2016 18:47:22 +0200, Maciek napisał(a):

Aha, zapomniałem napisać, że w sumie nie jestem zafiksowany na nowym
sprzęcie. Może byc paroletnia używka.
Jakby ktoś wiedział, słyszał...

--
//\/\aciek