Romet Super - kto¶ posiada to cacko?

Data: 2010-11-16 11:53:54
Autor: herr-mann
Romet Super - kto¶ posiada to cacko?
Zastanawia mnie,czy kto¶ na grupie posiada tę zacn± maszynę. Dla
przypomnienia dodam, że był to następca najwyższych Jaguarów na
Reynolds 531 i osprzęcie Campagnolo Record / Mafac Rury i widelec
Columbus SL, osprzęt Nuovo Record, Modolo Corsa i wreszcie suport na
kwadrat.
Chętnie też odkupię po tanio¶ci to cudo, ewentualnie Jaguara Speciala,
o ile będę miał akurat jakie¶ pieni±dze.

Data: 2010-11-16 13:02:14
Autor: Konik
On 16 Lis, 20:53, herr-mann <hk5...@wp.pl> wrote:
[...]

http://allegro.pl/rama-romet-super-columbus-shimano-dura-ace-rarytas-i1317611023.html
no i w aukcjach tego allegrowicza za tę sam± cenę romet special.
:)

Data: 2010-11-17 13:29:08
Autor: tadek
On 16 Lis, 22:02, Konik <pkon...@gmail.com> wrote:
> [...]

http://allegro.pl/rama-romet-super-columbus-shimano-dura-ace-rarytas-...
no i w aukcjach tego allegrowicza za tę sam± cenę romet special.

niestety ja TYLKO jeĽdziłem na Huraganie i Jaguarze Specjal z
osprzętem Campagnolo Record hamulce Mafac oczywi¶cie z 40 lat temu

Data: 2010-11-19 07:34:05
Autor: kml
Konik wrote:
http://allegro.pl/rama-romet-super-columbus-shimano-dura-ace-rarytas-i1317611023.html
no i w aukcjach tego allegrowicza za tę sam± cenę romet special.
:)

Wygl±da ten set _identycznie_ z tym co można było kiedy¶ kupić na allegro za 400 PLN. Być może przypadek, albo to jest dokładnie to samo.

kml
4/10/2010 test Samsung Solid B2100

Data: 2010-11-16 21:52:35
Autor: Tomasz Minkiewicz
Romet Super - ktoĹ› posiada to cacko?
On Tue, 16 Nov 2010 11:53:54 -0800 (PST)
herr-mann <hk570i@wp.pl> wrote:

Zastanawia mnie,czy ktoĹ› na grupie posiada tÄ™ zacnÄ… maszynÄ™. Dla
[...]
Chętnie też odkupię po taniości to cudo,

Po taniości? Masz poczucie humoru. :)
Na Allegro ramy Rometa Sport idÄ… po trzy stĂłwy, a ich zlutowano pewnie
ze dwa rzędy wielkości więcej niż Superów.

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2010-11-16 13:01:50
Autor: herr-mann
Romet Super - kto¶ posiada to cacko?
No przepraszam bardzo. To Supra kosztuje po 200-300, a Sporta znacznie
mniej, bo 150 zł za nówkę! Około 70 za używan±. Nikt nie jest
przymulony, by dawać 300 za stal niskowęglow±..

Data: 2010-11-16 22:24:04
Autor: Tomasz Minkiewicz
Romet Super - ktoĹ› posiada to cacko?
On Tue, 16 Nov 2010 13:01:50 -0800 (PST)
herr-mann <hk570i@wp.pl> wrote:

No przepraszam bardzo. To Supra kosztuje po 200-300, a Sporta znacznie
mniej, bo 150 zł za nówkę!

Za _co_? Chcesz powiedzieć, że znasz źródło fabrycznie nowych Rometów
Sport? I kosztują 150 zł?
Biorę!!! Prosiłbym rozmiar 530-540.

Około 70 za używaną. Nikt nie jest
przymulony, by dawać 300 za stal niskowęglową..

No popacz. A ja za ramę do swojego rowerka dałem sporo więcej,
a jej 4130 (alias 25crmo4) ma zaledwie jakieś 1/3% węgla.
To mówisz, że przepłaciłem?

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2010-11-17 13:10:12
Autor: herr-mann

herr-mann <hk5...@wp.pl> wrote:
> No przepraszam bardzo. To Supra kosztuje po 200-300, a Sporta znacznie
> mniej, bo 150 zł za nówkę!

Za _co_? Chcesz powiedzieć, że znasz Ľródło fabrycznie nowych Rometów
Sport? I kosztuj± 150 zł?
Biorę!!! Prosiłbym rozmiar 530-540.

> Około 70 za używan±. Nikt nie jest
> przymulony, by dawać 300 za stal niskowęglow±..

No popacz. A ja za ramę do swojego rowerka dałem sporo więcej,
a jej 4130 (alias 25crmo4) ma zaledwie jakie¶ 1/3% węgla.
To mówisz, że przepłaciłem?

--
Tomasz Minkiewicz <tomm...@gmail.com>

http://allegro.pl/rama-roweru-romet-sport-i1239055256.html
http://allegro.pl/nowa-rama-romet-sport-58cm-ostre-kolo-szosa-i1283242023.html
Pisz±c stal niskowęglowa mam na my¶li typ high-tensile.

Data: 2010-11-18 12:54:19
Autor: Tomasz Minkiewicz
Romet Super - ktoĹ› posiada to cacko?
On Wed, 17 Nov 2010 13:10:12 -0800 (PST)
herr-mann <hk570i@wp.pl> wrote:

> [...]
>
> No popacz. A ja za ramę do swojego rowerka dałem sporo więcej,
> a jej 4130 (alias 25crmo4) ma zaledwie jakieś 1/3% węgla.

„Cena minimalna nie została osiągnięta” to raczej słaby argument
za taniością takich ram.

http://allegro.pl/nowa-rama-romet-sport-58cm-ostre-kolo-szosa-i1283242023.html

Bardzo tanio poszedł, ktoś zrobił dobry zakup.
Z tym, ĹĽe na nowÄ…, to mi ona jednak nie wyglÄ…da. ;)

Pisząc stal niskowęglowa mam na myśli typ high-tensile.

Ale jeśli trochę naciągnąć definicję, to rowerowe cromo też jest
niskowęglowe. :-P

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2010-11-19 07:31:43
Autor: kml
Użytkownik "Tomasz Minkiewicz" <tommink@gmail.com> napisał w wiadomości news:20101118125419.2911ad58sultan...
Bardzo tanio poszedł, ktoś zrobił dobry zakup.
Z tym, ĹĽe na nowÄ…, to mi ona jednak nie wyglÄ…da. ;)

Wątpie czy którakolwiek z ram była _fabrycznie_ nowa. Kiedyś widziałem tego typu ramy, czerwone ktore byly autencznie odnalezione gdzies tam, ale miały wgnioty. Tak stara rama, bez zadnych śladów etc.... no nie wiem.

Data: 2010-11-19 11:26:24
Autor: Coaster
On 11/19/10 7:31 AM, kml wrote:
[...]

Hmm, co dla Ciebie znaczy _fabrycznie_? To, ze przedmiot zostal wyprodukowany np. 50 lat temu i nigdy nie zostal uzyty oznacza, ze jest _fabrycznie nowy_ czyli wyprodukowany ale nie uzywany. Oczywiscie 'jakosc' przechowywania ma znaczenie - powinien byc nieuszkodzony. Nigdy sie nie spotklaes z terminem NOS?
http://en.wikipedia.org/wiki/New_old_stock

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2010-11-19 16:01:45
Autor: kml

Użytkownik "Coaster" <manypeny@mac.com> napisał w wiadomości news:ic5jep$gcc$1news.supermedia.pl...

[...]

Wiem, ale bardziej chodziło mi o to, że to są ramy używane po kupnie jakiś czas temu - coś mi sie kojarzy ok 2 lat jak widziałem te ramy.

Data: 2010-11-19 12:24:04
Autor: Tomasz Minkiewicz
Romet Super - ktoĹ› posiada to cacko?
On Fri, 19 Nov 2010 07:31:43 +0100
"kml" <flySteX@gaOzeFta.lp> wrote:

> [...]

Wątpie czy którakolwiek z ram była _fabrycznie_ nowa. Kiedyś widziałem tego typu ramy, czerwone ktore byly autencznie odnalezione gdzies tam, ale miały wgnioty. Tak stara rama, bez zadnych śladów etc.... no nie wiem.

Looknąłem jeszcze raz. Ma drobne uszkodzenia w miejscach, gdzie mogły
powstać podczas użytkowania, ale właśnie się dokładniej przyjrzałem
tylnym hakom i nic – nie ma tam żadnych śladów, żadnych zadrapań od
nakrętek, a gdyby kiedykolwiek jeździła, to raczej coś by tam było. Ona
jednak może być fabrycznie nowa. No to ktoś zrobił jeszcze lepszy zakup.

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2010-11-19 12:57:22
Autor: R.Madejski
herr-mann wrote:
[...]

O co chodzi z t± ram±? Dlaczego "cudo"? Czy czym¶ się wyróżnia albo co¶ posiada czego współczesne ramy szosowe nie maj±?

RM

Data: 2010-11-19 14:04:40
Autor: Krzyś Cierpiętnik
R.Madejski wrote:

herr-mann wrote:
[...]
Chętnie też odkupię po taniości to cudo, ewentualnie Jaguara Speciala,
o ile będę miał akurat jakieś pieniądze.

O co chodzi z tą ramą? Dlaczego "cudo"? Czy czymś się wyróżnia albo
coś posiada czego współczesne ramy szosowe nie mają?

Historia / dusza?
Albo to trochÄ™ jak z winem ;)

--
KrzyĹ›

Data: 2010-11-19 16:35:43
Autor: granat
Krzyś Cierpiętnik pisze:

O co chodzi z tą ramą? Dlaczego "cudo"? Czy czymś się wyróżnia albo
coś posiada czego współczesne ramy szosowe nie mają?

Historia / dusza?
Albo to trochÄ™ jak z winem ;)

nie maja ram ze stali, klasycznego mocowania manetek na dolnej rurze...

http://allefree.pl/galleries/191656/Darmowa_galeria_do_Allegro_191656.html
a co to za "pokretla"(?) na hakach tylnego kola? jakies ograniczniki?

granat

Data: 2010-11-19 16:41:15
Autor: Kazimierz Uromski
On 19.11.2010 16:35, granat wrote:
Krzyś Cierpiętnik pisze:

[...]

Po walnięciu w krawężnik łatwiej krzywe koło ustawić w miarę prosto (-;
Mniej więcej do tego, choć wydaje się to nieco zbędne - podobny mechanizm przydaje się w singlach z poziomymi hakami.

Data: 2010-11-20 00:40:26
Autor: herr-mann
Romet Super - kto¶ posiada to cacko?
Sorki rozpędziłem się z t± rama Sporta za 140 zł! Nie zmienia to
faktu, że 300zł nikt nie da za te rurki wodoci±gowe.
Tej ramy Supra raczej nikt nie kupi, za drogo. Ludzie czasem my¶l±, że
nogi Boga złapali maj±c jak±¶ legendarn± szosówkę lub jej szpeja.
Zreszt± kij wie, czy jest na Columbusie. Ciekawe, czy z nimi było
póĽniej podobnie jak z Jaguarami - zamiast R531 zwykłe rury z polskiej
stali. Raz na allegro widziałem wła¶nie Supra, ale wygl±dał zupełnie
inaczej
http://cid-219a27cb01261523.photos.live.com/browse.aspx/Romet%20Super?uc=3
Pytam o te staruszki, bo lubię rodzime rowery i się nimi interesuję.
Bardzo mi się spodobały, zreszt± sam jeżdżę chętniej na Jaguarze
rocznik 1968 (szkoda, że nie Reynolds i już na rometowskich czę¶ciach
-  prawdopodobnie jaki¶ klub zajechał fabryczny osprzęt), aniżeli na
swojej 20-letniej maszynce z nowszym Shimano na pokładzie. :) Fakt
faktem, że mufka suportu jest mocno zmęczona, bo kiedy¶ pękła i 2 razy
spawana była, ale kto wie, co ta rama przeżyła...
tadek - masz jeszcze gdzie¶ jakim¶ cudem zrobione zdjęcia tychże
rowerów?
Te pokrętła w hakach ułatwiaj± ustawianie koła po każdym ¶ci±gnięciu.
Zamiast się gimnastykować, przymierzać to po prostu łapi±c za o¶
dopycha się całe koło do tyłu i zaciska.

Data: 2010-11-20 00:39:50
Autor: herr-mann
[...]

rocznik 1968 (szkoda, że już na rometowskich czę¶ciach -
prawdopodobnie jaki¶ klub zajechał fabryczny osprzęt), aniżeli na
swojej 20-letniej maszynce z nowszym Shimano na pokładzie. :) Fakt
faktem, że mufka suportu jest mocno zmęczona, bo kiedy¶ pękła i 2 razy
spawana była i jeszcze jest lekkie zarysowanie na niej, ale kto wie,
co ta rama przeżyła...
tadek - masz jeszcze gdzie¶ jakim¶ cudem zrobione zdjęcia tychże
rowerów? Chętnie poogl±dam.

On 19 Lis, 12:57, "R.Madejski" <rmadej...@a-- -- co.com> wrote:

Czy czym¶ się wyróżnia albo co¶
posiada czego współczesne ramy szosowe nie maj±?

RM
Daruj sobie te bezsensowne komentarze.

Romet Super - kto¶ posiada to cacko?