Ronda do przeróbki ?

Data: 2010-11-27 05:42:42
Autor: WW
Ronda do przeróbki ?
Witam

Przewrócenie cysterny, której kierowca nie zauważył ronda powinno się przyczynić do zmiany sposobu myślenia. Wszędzie buduje się ronda, ale trwa jakiś obłędny wyścig aby środek był jak najwyżej.
Gdyby był równy z jezdnią i grząski to co najwyżej spowolnił by taką cysternę, Jak jest wysoki i ciasny to mamy wywrotkę i katastrofę drogową.

Mam racjÄ™ ?

Pozdrawiam
WW - zdeklarowany kapelusznik :-P

Data: 2010-11-27 07:28:16
Autor: P.B.
Ronda do przeróbki ?
Dnia Sat, 27 Nov 2010 05:42:42 +0100, WW napisa³(a):

Przewrócenie cysterny, której kierowca nie zauwa¿y³ ronda powinno siê przyczyniæ do zmiany sposobu my¶lenia. Wszêdzie buduje siê ronda, ale trwa jaki¶ ob³êdny wy¶cig aby ¶rodek by³ jak najwy¿ej.
Gdyby by³ równy z jezdni± i grz±ski to co najwy¿ej spowolni³ by tak± cysternê, Jak jest wysoki i ciasny to mamy wywrotkê i katastrofê drogow±.

Mam racjê ?

Nie masz racji. Wysoki kopiec na ¶rodku ronda ma swoje zadanie. S³u¿y do
ograniczenia prêdko¶ci na rondzie - ogranicza widoczno¶æ i zmusza kierowców
do doje¿d¿ania do takiego ronda z minimaln± prêdko¶ci±. Dodatkowo rondo
widoczne jest wtedy z wiêkszej odleg³o¶ci. A wracaj±c do cysterny, czy wypadku polskiego autobusu na Wêgrzech: je¿eli
ci kierowcy, z wysoko¶ci, na której siedz± maj± problem z zobaczeniem
znaków ograniczenia prêdko¶ci, kopca na ¶rodku ronda, znaków przed samym
rondem, to mo¿e lepiej niech na rentê inwalidzk± id±. Bêdzie zdrowiej dla
wszystkich.     --
Pozdrawiam,

Przemek

Data: 2010-11-27 09:58:28
Autor: WW
Ronda do przeróbki ?
W dniu 2010-11-27 07:28, P.B. pisze:
Dnia Sat, 27 Nov 2010 05:42:42 +0100, WW napisał(a):

[...]
cysternÄ™, Jak jest wysoki i ciasny to mamy wywrotkÄ™ i katastrofÄ™ drogowÄ….

Mam racjÄ™ ?

Nie masz racji. Wysoki kopiec na środku ronda ma swoje zadanie. Służy do
ograniczenia prędkości na rondzie - ogranicza widoczność i zmusza kierowców
do dojeżdżania do takiego ronda z minimalną prędkością. Dodatkowo rondo
widoczne jest wtedy z większej odległości.

Chyba nie do końca się z tym zgadzam.
Martwi mnie, że nawet policja, zatrzymując po pościgu pirata, szuka bezpiecznego miejsca do zatrzymania, tzn. takiego, aby nie spowodować zagrożenia dla innych użytkowników dróg. Tymczasem rondo "karze" nieprzestrzegającego przepisu wywrotką i w najlepszym wypadku blokada drogi a w gorszym ...

Data: 2010-11-27 11:04:15
Autor: Eli
Ronda do przeróbki ?
Użytkownik "WW" <wuwu0@vp.pl> napisał w wiadomości news:icqh7s$qre$1node1.news.atman.pl...

Tymczasem rondo "karze" nieprzestrzegajÄ…cego przepisu wywrotkÄ…

Nieprzestrzegających nikomu nie powinno być szkoda. Paru się wywróci to może kiedyś reszta się nauczy. Idąc Twoim tokiem rozumowania to i drzewa trzeba powycinać bo przecież one karzą biednych kierowców - idiotyzm.

Ja to bym jeszcze poszukał sposobu "ukarania" debili którzy zapominają o kierunkowskazach zjeżdżając z ronda, przez co przy najbliżej odnodze stoi kolejka aut i czeka chociaż mogłaby jechać. :/

--
pzdr, Eli

Data: 2010-11-27 11:32:19
Autor: Pawel \"O'Pajak\"
Ronda do przeróbki ?

Powitanko,

Nieprzestrzegających nikomu nie powinno być szkoda.

Taa, jasne, teoretyk, moze karabin sprzezony z radarem odrazu, kolec zamiast poduchy powietrznej i ladunek wybuchowy zamiast stref zgniotu.

IdÄ…c Twoim tokiem rozumowania to i drzewa
trzeba powycinać bo przecież one karzą biednych kierowców - idiotyzm.

Jak zaczniesz jezdzic, to pewnie nie raz przezyjesz uciekanie na pobocze przed wyprzedzajacym z przeciwnej strony. Zobaczymy czy bedziesz podziwial wtedy piekno drzew, czy pod tym drzewem ktos z rodziny postawi krzyz. Jak taka wywalona cysterna obleje Ci samochod kilkoma tonami benzyny, to bedziesz tlumaczyl dzieciom z tylu jak to fajnie, ze kierowca tej cysterny TEZ zginie w plomieniach (choc niekoniecznie, jak przezyje, to dostanie mandat - dobrze mu tak).
No i oczywiscie jestes cyborgiem niezawodnym i nieomylnym, Twoj samochod ma detektory dziur i rozlanego oleju, opony sa odporne na przebicia.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa

Data: 2010-11-27 13:06:04
Autor: Eli
Ronda do przeróbki ?
Użytkownik "Pawel "O'Pajak"" <opajak1@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:icqmnk$sln$1inews.gazeta.pl...

Taa, jasne, teoretyk, moze karabin sprzezony z radarem odrazu, kolec zamiast poduchy powietrznej i ladunek wybuchowy zamiast stref zgniotu.

Nie przesadzaj, samochodziarze i tak rządzą tym krajem i jeszcze zgrywają najbardziej pokrzywdzonych. Nie płacisz mandatu nawet za jedno ze stu swoich przekroczeń, to o czym tu mowa?

Jak zaczniesz jezdzic, to pewnie nie raz przezyjesz uciekanie na pobocze przed wyprzedzajacym z przeciwnej strony.

Zacząłem jeździć już dawno, przeżyłem nieraz różne rzeczy i dlatego uważam, że należy pacyfikować między innymi wymienionych przez Ciebie bezmózgów z pedałem przyklejonym do podłogi, wyprzedzających wszystko, zawsze i wszędzie.

No i oczywiscie jestes cyborgiem niezawodnym i nieomylnym, Twoj samochod ma detektory dziur i rozlanego oleju, opony sa odporne na przebicia.

Dekektory wszystkiego co znajduje się na drodze ma każdy samochód, ale niektórzy dobrowolnie rezygnują z ich używania.

--
pzdr, Eli

Data: 2010-11-27 14:28:29
Autor: Pawel \"O'Pajak\"
Ronda do przeróbki ?
  Powitanko,

[...]

Moze jezdzisz zestawem z ciagnikiem siodlowym i Ci wszystko co mniejsze niestraszne. Ja po pierwsze nie mam mentalnosci ORMOwca i od uczenia innych jestem daleki, po drugie i najwazniejsze, nie mam zamiaru uczyc ich swoim kosztem. Ze zdaniem jakie wyglosiles spotykam sie czasem i wynika ono z blednego przekonania, ze ofiary wypadkow sa same sobie winne. Otoz tak nie jest, ba, makabryczna ironia losu jest to, ze bandyci drogowi czesto wychodza z wypadku bez szwanku, a gina niewinni ludzie, ktorzy mieli nieszczescie znalesc sie na ich niekontrolowanej drodze.

Dekektory wszystkiego co znajduje się na drodze ma każdy samochód, ale
niektórzy dobrowolnie rezygnują z ich używania.

Moj samochod nie ma detektorow nietypowych nieprzewidywalnych sytuacji, nie woze tez Mesjasza, ktory zna zamiary innych. Czesc zachowan udalo mi sie przewidziec dzieki czemu mozemy sobie spokojnie pogadac, ale bylem uczestnikiem 2 dzwonow, dosyc mocnych, w obydwu to ja bylem poszkodowanym i nie moglem ich uniknac. Sprawcy dostali mandaty.

Data: 2010-11-27 16:07:35
Autor: Eli
Ronda do przeróbki ?
Użytkownik "Pawel "O'Pajak"" <opajak1@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:icr11u$32f$1inews.gazeta.pl...

Ja po pierwsze nie mam mentalnosci ORMOwca i od uczenia innych jestem daleki,

Jak to jest, w krajach zachodnich (gdzie wypadków jest mniej) jakoś ludzie interesują się tym co się na drodze dzieje bo wiedzą że od tego może zależeć również ich życie, np. są w stanie zadzwonić na policję że ktoś jedzie pijany lub przekracza prędkość etc. A u nas nie wolno tak robić bo od razu jesteś z ORMO a w ogóle to lepiej na wszelki wypadek wycinać drzewa - bo debile zawsze będą. Paranoja.

Oczywiście drogi powinny być równe i szerokie, z poboczami itp., ale takich nie ma i na razie nie będzie, nawet gdyby była na to kasa to w 1 dzień się nie zbuduje, a nawet jeśli to byłoby możliwe to tiry zaraz rozjeżdżą albo przez zimę asfalt popęka. Ergo - należy dążyć do eliminacji debili, moim prywatnym zdaniem powinno się to dziać jeszcze przed wyjazdem na drogę - obecnie prawa jazdy są rozdawane na prawo i lewo bez żadnych problemów.

Ze zdaniem jakie wyglosiles spotykam sie czasem i wynika ono z blednego przekonania, ze ofiary wypadkow sa same sobie winne.

Przeciwnie, najczęściej to mówi się że zagrożenie na jezdni powodują drzewa, piesi, rowerzyści, dziura w drodze, stojący autobus etc. A to nie jest prawda, bo największe zagrożenie stanowią kierowcy osobówek. Nie wszyscy (bo się ktoś zaraz przyczepi), ale jednak - sam poniżej nazwałeś tych, których mam na myśli, bandytami.

Otoz tak nie jest, ba, makabryczna ironia losu jest to, ze bandyci drogowi czesto wychodza z wypadku bez szwanku, a gina niewinni ludzie, ktorzy mieli nieszczescie znalesc sie na ich niekontrolowanej drodze.

I czy to nie jest powód, żeby się z tymi bandytami nie pieścić, tak jak to ma obecnie miejsce? Ale nie, bo kary dla bandytów to tylko ORMO...

Moj samochod nie ma detektorow nietypowych nieprzewidywalnych sytuacji,

Detektory dziur i plam (które są absolutnie typowe) powinieneś mieć dwa we własnej głowie. Ale działają tylko do określonej prędkości w danych warunkach. Ja tam jeszcze koła nie urwałem. ;)

Tych całkowicie nieprzewidywalnych jest mało i chciałem tu jakąś ze swojego doświadczenia przytoczyć, ale nie przyszła mi do głowy żadna, w której bym nie przekraczał prędkości, więc to bez sensu (chociaż generalnie nie czuję się winny tych sytuacji, np. niedawno jechałem 70/50 przez wioskę i gość mi wyjechał z podporządkowanej tuż przede mną, ledwo wyhamowałem, no ale w sumie gdybym jechał 50 byłoby lepiej). Może mi się jeszcze przypomni. :P

[...]

Gratuluję. A Ci sprawcy pewnie mandaty zapłacili bez mrugnięcia okiem i za jakiś czas znowu coś nabroją. Bo przecież nie jesteś ORMOwcem i nie zabronisz im dalej robić zagrożenia na jezdni.

--
pzdr, Eli

Data: 2010-11-27 17:26:04
Autor: Pawel \"O'Pajak\"
Ronda do przeróbki ?
Powitanko,

Jak to jest, w krajach zachodnich (gdzie wypadków jest mniej) jakoś
ludzie interesują się tym co się na drodze dzieje bo wiedzą że od tego
może zależeć również ich życie, np. są w stanie zadzwonić na policję że
ktoÅ› jedzie pijany

Tez nie mialbym skrupulow zadzwonic w takiej sytuacji, to jest realne zagrozenie, natomiast przekroczenie nawet dwukrotne ograniczenia do 40 na 3 pasmowej drodze bez przejsc i skrzyzowan, wybacz, to byloby wlasnie dzialanie ORMOwca.

> obecnie prawa jazdy sÄ… rozdawane na prawo i
lewo bez żadnych problemów.

Egzaminy u nas sa zajebiscie trudne w porownaniu do USA i... nic z tego nie wynika. Umiejetnosci sie nie nabywa na kursie PJ, tylko wieloletnia praktyka. Sam po kilkunastu latach jezdzenia oceniam siebie conajwyzej srednio. Mnie i kazdemu zapewne zdazylo sie zrobic glupote na drodze, problem polega na tym, ze za zabojstwo ze szczegolnym okrucienstwem mozna dostac najwyzej dozywocie, natomiast za wlasny blad, czy kogos innego mozna dostac kare smierci i wyrok zostanie wykonany natychmiast. A to ktos zamiast barierki energochlonnej postanowil, ze beda drzewa, a to ktos zaoszczedzil na oswietleniu i oznakowaniu przejscia dla pieszych.

[...]

Uwazasz, ze ci co spowodowali wypadek, to samobojcy, ze zrobili to specjalnie? Well, jakos mi sie w to nie chce wierzyc.

Gratuluję. A Ci sprawcy pewnie mandaty zapłacili bez mrugnięcia okiem i
za jakiś czas znowu coś nabroją. Bo przecież nie jesteś ORMOwcem i nie
zabronisz im dalej robić zagrożenia na jezdni.

Nie uwazam, ze zrobili to specjalnie, pierwszy zle ocenil odleglosc, drugi sie zagapil, albo nie przewidzial manewru jadacego przed nim auta. Winnym jest glownie p. Galas, ktory tak zorganizowal ruch, ze pas do skretu jest zbyt krotki i trzeba stac na lewym, jak sie jest ostatnim, to moze cos wjechac w d* i tak sie wlasnie stalo.

Data: 2010-11-27 20:34:56
Autor: Eli
Ronda do przeróbki ?

[...]

Mi też nie chodzi o ganianie kogoś, kto na prostej i w miarę pustej drodze
sobie przekracza, co mi to przeszkadza? Gorzej jak ktoś utrudnia życie innym
albo stwarza zagrożenie.

Ostatnio jechałem DK7 między Elblągiem i Gdańskiem, był bardzo duży
ruch (godziny powrotów z 3miasta) a na dodatek ciemno i ulewa. Auta jechały
rozsądne w tym momencie 60-80 km/h, ale cały czas w miarę płynnie do przodu,
ogólnie nawet przy niższej prędkości sprawnie to szło. Niestety co jakiś
czas z tyłu nadjeżdżał ktoś, dla kogo plamą na honorze byłoby jechać z
prędkością kolumny, więc wyprzedzał po kolei co jedno auto, spowalniając
tym samym prędkość całego sznurka - no bo odległości między samochodami były
na tyle małe, że po wyprzedzeniu (często na trzeciego) każdego kolejnego przez frustrata wszyscy za nim musieli zwalniać. I na przykład takich można rozstrzeliwać. ;) Poza tym
zastawiających chodniki tak że nie można przejść, to też jest wnerwiające.

Egzaminy u nas sa zajebiscie trudne w porownaniu do USA i... nic z tego
nie wynika.

Co z tego że trudne, skoro pierdoły są na tych egzaminach...

Brakuje obowiÄ…zkowej i rzetelnej wizyty u psychiatry/psychologa, odsiewajÄ…cej na
dzień dobry nie nadających się do kierowania. Tyle że u nas i tak wszyscy by
to przechodzili, bo jeden dałby w łapę, a nad drugim lekarz by się
zlitował - no bo jak to tak pozbawić człowieka możliwości jeżdżenia...

Umiejetnosci sie nie nabywa na kursie PJ, tylko wieloletnia praktyka. Sam
po kilkunastu latach jezdzenia oceniam siebie conajwyzej srednio.

Gdybyś się oceniał dobrze, bałbym się spotkać Cię na drodze. ;)

[...]

Dlatego trzeba tych "kogoś innych" pozbawić narzędzi do wykonywania tej kary
śmierci. Trudno, jak ktoś ma ze sobą problemy to może lepiej niech zajmie się szydełkowaniem a nie kierowaniem.

A to ktos zamiast barierki energochlonnej postanowil, ze beda drzewa, a to
ktos zaoszczedzil na oswietleniu i oznakowaniu przejscia dla pieszych.

A jeszcze gdzie indziej zamiast barierki i drzewa jest przystanek
autobusowy. W moim mieście jest jeden, na którym już nieraz dochodziło do
potrącenia, również ze skutkiem śmiertelnym - ktoś zginął, stojąc na
przystanku i czekając na autobus. Również znam miejsce, gdzie kiedyś stał
kiosk "Ruchu" - wjechało w niego auto zabijając panią w środku, kierowcy nic
się nie stało. Pewnie dalej jeździ, a kiosku i pani już nie ma. To co, jaki
pas wzdłuż każdej jezdni równamy z ziemią po to aby każdy bandyta mógł
zderzać się z czymkolwiek bez konsekwencji?

[...]

Być może nikt z tych ludzi nie twierdził, że spowoduje wypadek, ale kierowcy
na drogach robią wiele rzeczy, których konsekwencje mogą być przykre. Po
prostu dorosły i odpowiedzialny człowiek przewiduje możliwe skutki swoich poczynań.
Tak już w życiu jest. Wyjątek - kierowcy w Polsce... IMO sytuacje absolutnie_nie_do_przewidzenia to naprawdę mały odsetek wypadków.

Winnym
jest glownie p. Galas, ktory tak zorganizowal ruch, ze pas do skretu jest
zbyt krotki i trzeba stac na lewym, jak sie jest ostatnim, to moze cos
wjechac w d* i tak sie wlasnie stalo.

Zbyt krótki pas to takie dobre usprawiedliwienie? Naprawdę nie wiem
jak można w mieście wjechać w tyłek stojącego (!) auta inaczej, niż po jego
gwałtownym hamowaniu. Trzeba chyba się zagapić, myśleć o dupie Maryni, być
kompletnie ślepym (albo przemęczonym), nie mieć hamulców, albo jechać grubo
powyżej dozwolonych 50 km/h.

--
pzdr, Eli

Data: 2010-11-27 21:09:16
Autor: Kuba \(aka cita\)
Ronda do przeróbki ?

Użytkownik "Pawel "O'Pajak"" <opajak1@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:icrbeu$971$1inews.gazeta.pl...
, tylko wieloletnia praktyka. Sam po kilkunastu latach jezdzenia oceniam siebie conajwyzej srednio.

może po prostu nie nadajesz sie do prowadzenia pojazów, skoro po kilkunastu latach oceniasz sie co najwyżej średnio...

Kto w takim razie moze ocenić sie na srednio, albo dobrze (pomijając bardzo dobrze i świetnie)?

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl

Data: 2010-11-27 20:19:36
Autor: Robert Rêdziak
Ronda do przeróbki ?
On Sat, 27 Nov 2010 21:09:16 +0100, Kuba (aka cita)
<yes.or.no@wp.pl> wrote:

mo¿e po prostu nie nadajesz sie do prowadzenia pojazów, skoro po kilkunastu latach oceniasz sie co najwy¿ej ¶rednio...

 A mo¿e jest realist±, a nie typowym polskim kierowc± z opowie¶ci
 Sobies³awa Zasady?

 r.
robert rêdziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

Data: 2010-11-27 21:41:29
Autor: Kuba \(aka cita\)
Ronda do przeróbki ?

U¿ytkownik "Robert Rêdziak" <rekin@gm.wkurw.org> napisa³ w wiadomo¶ci news:slrnif2puo.tkj.rekindrapak.wkurw.org...
<yes.or.no@wp.pl> wrote:

[...]

moze przesadzam, a moze tylko mam pecha... ale do¶wiadczenie nauczy³o mnie, ze znaczny odsetek facetów pisz±cych na pms to super przepisowi kierowcy, którzy piêtnuj± ³ami±cyuch przepisy, a przy spotkaniach barowych znaczny odsetek facetów to Ci, którzy to opowiadaj±, w jakich to rekorodowych czasach pokonali ostatnio jaki¶ tam dystans.

Jak tu czytam, ze kto¶ po kilkunastu latach za kó³kiem ocenia sie poni¿ej sredniej ... to albo jest ob³udny, albo tak naprawde nie nadaje sie na kierowce, bo przez te kilkanasie lat powinien nabraæ ju¿ na tyle do¶wiadczenia, ze dobrniêcie do sredniej nie powinno stanowiæ wiêkszego problemu.

Tyle mam do powiedzienia w tym temacie..

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl

Data: 2010-11-27 20:58:15
Autor: Robert Rêdziak
Ronda do przeróbki ?
On Sat, 27 Nov 2010 21:41:29 +0100, Kuba (aka cita)
<yes.or.no@wp.pl> wrote:

[...]

 Albo jest ¶wiadom swoich ograniczeñ i ma w sobie du¿o pokory. To
 bardzo du¿o. A. ,,Oceniam siê ¶rednio'' nie znaczy ,,stosujê
 skalê, gdzie ¶rednio jest median± umiejêtno¶ci populacji''. To
 ju¿ sobie sam dopowiedzia³e¶.

Data: 2010-11-27 12:32:45
Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK]
Ronda do przeróbki ?
W dniu 2010-11-27 09:58, WW pisze:
Tymczasem rondo "karze"
nieprzestrzegaj±cego przepisu wywrotk± i w najlepszym wypadku blokada
drogi a w gorszym ...

Zakrêt te¿ - w lepszym wypadku zjechaniem z drogi i uderzeniem w krajobraz, a w gorszym zderzeniem czo³owym...

O skrzy¿owaniu, gdzie ka¿dy uwa¿a, ¿e jego przepisy nie obchodz±  - przez grzeczno¶æ nie wspominam...

--
                      Wojciech Smagowicz

Data: 2010-11-28 09:32:42
Autor: Pszemol
Ronda do przeróbki ?
"WW" <wuwu0@vp.pl> wrote in message news:icqh7s$qre$1node1.news.atman.pl...
[...]

Zlikwidujmy wszystkie przepaści w górach, wszystkie mosty na rzekach
bo przecież ślepi kierowcy nie patrzący na drogach mogą sobie zrobić
krzywdę... Od tego kierowca ma oczy aby patrzeć co przed nim jest na drodze.
Ronda z usypaną górką przecież nie buduje się na drogach przelotowych
tylko dla spowolnienia ruchu miejskiego...
Problemem nie sÄ… ronda tylko zaspani kierowcy zagadani na CB czy
sms-ujący na telefonach komórkowych zamiast uważać na drodze.

Data: 2010-11-29 23:37:23
Autor: Eli
Ronda do przeróbki ?
Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości news:ict7jq.8vk.0poczta.onet.pl...

[...]

Generalnie się zgadzam, ale co do tych rond z górką na drogach przelotowych... gdzieś na DK7 rzuciło mi się takie w oczy. I to z górką, zdaje się, wzmocnioną betonem. ;)

--
pzdr, Eli

Data: 2010-11-27 09:00:47
Autor: Robert Rêdziak
Ronda do przeróbki ?
On Sat, 27 Nov 2010 05:42:42 +0100, WW <wuwu0@vp.pl> wrote:

Gdyby by³ równy z jezdni± i grz±ski to co najwy¿ej spowolni³ by tak± cysternê, Jak jest wysoki i ciasny to mamy wywrotkê i katastrofê drogow±.

Mam racjê ?

 Chyba ¿e szybko najedzie jedn± stron± na tak± grz±sk± wysepkê,
 sponiewiera go i zgadnij, co siê stanie?

 Do tego zim±, jak bêdzie bia³o, najprawdopodobniej nie zauwa¿y,
 ¿e tam jest jaka¶ wysepka.

Data: 2010-11-27 10:12:15
Autor: Plumpi
Ronda do przeróbki ?
U¿ytkownik "Robert Rêdziak" <rekin@gm.wkurw.org> napisa³ w wiadomo¶ci news:slrnif1i5v.s16.rekindrapak.wkurw.org...

[...]

Spoko. Wystarczy tak± wysepkê otoczyæ elstycznymi s³upkami w jaskrawym kolorze z odblaskami, podobnie jak siê wygradza azyle.
Osobi¶cie kiedy¶ uczestniczy³em przy przeje¼dzie 2 samochodów ciê¿arowych wioz±cych konstrukcje suwnicowe w³asnie przez takie rondo.
Przejazd tych samochodów zablokowa³ ruch na tym skrzy¿owaniu na 3 godziny. Samochody z d³u¿ycami by³y tak d³ugie, ¿e przód samochodów znajdowa³ siê z jednej strony ronda, a ty³ z drugiej.

Data: 2010-11-27 10:22:01
Autor: Robert Rêdziak
Ronda do przeróbki ?
On Sat, 27 Nov 2010 10:12:15 +0100, Plumpi <plumpix@onet.pl>
wrote:

Spoko. Wystarczy tak± wysepkê otoczyæ elstycznymi s³upkami w jaskrawym kolorze z odblaskami, podobnie jak siê wygradza azyle.

 Czasami je widujê, takie jakie¶ zdeformowane :) Znaczy ¿e nie
 ka¿dy je zauwa¿a :)

[...]

 Przewóz ³adunków o ponadnormatywnych rozmiarach to zupe³nie inna
 sprawa. Bêdziesz budowa³ wszystkie wiadukty i tunele o wysoko¶ci
 przynajmniej 5, 8 czy 10 metrów, bo raz na trzydzie¶ci lat
 bêdzie trzeba przewie¼æ jak±¶ konstrukcjê z miejsca A do miejsca
 B? Kole Be³chatowa czasami transportuj± maszyny do wydobycia
 wêgla: czy to znaczy, ze nale¿y przystosowaæ wszystkie drogi do
 przejazdu takich mastodontów?

Data: 2010-11-27 13:06:32
Autor: Plumpi
Ronda do przeróbki ?
U¿ytkownik "Robert Rêdziak" <rekin@gm.wkurw.org> napisa³ w wiadomo¶ci news:slrnif1mu9.s16.rekindrapak.wkurw.org...

[...]

Oczywi¶cie, ¿e nie, ale uwa¿am, ze g³upot± jest budowanie na kazdym skrzy¿owaniu rondek z kopcami, na których ledwo siê mie¶ci noramlny TIR.

Data: 2010-11-27 12:42:06
Autor: Robert Rêdziak
Ronda do przeróbki ?
On Sat, 27 Nov 2010 13:06:32 +0100, Plumpi <plumpix@onet.pl>
wrote:

Oczywi¶cie, ¿e nie, ale uwa¿am, ze g³upot± jest budowanie na kazdym skrzy¿owaniu rondek z kopcami, na których ledwo siê mie¶ci noramlny TIR.

 Po to s± na nich dodatkowe pasy z kostk±, po których mo¿na ci±æ.
 Ale ten koncept niektórych te¿ przerasta.

Data: 2010-11-27 15:15:29
Autor: J.F.
Ronda do przeróbki ?
On Sat, 27 Nov 2010 12:42:06 +0000 (UTC),  Robert Rêdziak wrote:
[...]

Bo ta kostka jest podniesiona, odchyla auto na zewnatrz i poteguje
dzialanie sily odsrodkowej.

Temat ma wiecej aspektow:
-nie bedzie nic, to niektorzy kierowcy nie zauwaza, latwiej rondo
zauwazyc jak oprocz znaku widac solidny mur. O sniegu tez warto
pamietac.

-inni zauwaza, ale i tak beda ciac przez srodek, zniknie spowalniajaca
funkcja ronda, zaczna sie wypadki.

-rondo sie tak projektuje ze normalny tir sie jednak miesci. A ze musi
mocno zwolnic ... to dobrze, zrobi sie luka, nie bedzie "monopolizacji
ronda.

-cysterna to specyficzny pojazd - skrecasz w prawo, zawartosc idzie w
lewo, potem zawartosc sie przelewa w prawo, a akurat skrecasz w lewo.

Skonczy sie tak ze wprowadza PJ na cysterny i wprowadza "test losia".

J.

Data: 2010-11-27 10:36:36
Autor: LEPEK
Ronda do przeróbki ?
W dniu 2010-11-27 10:12, Plumpi pisze:

[...]

Bo takie przewozy to siê organizuje z g³ow± i odpowiednim sprzêtem, a nie na wariata, jak najtaniej i jak najkrótsz± drog±.

Trzeba wyznaczyæ tak± trasê, która pomie¶ci posiadany sprzêt, a w przypadku d³u¿yc mo¿na u¿yæ wózka ze skrêtnymi ko³ami. I nale¿y trasê przed przewozem sprawdziæ, bo czasem jeden s³up rozk³ada ca³± robotê. Ale je¶li kto¶ woli po prostu tanio, to potem takie s± efekty...

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gdañski
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

Data: 2010-11-27 13:10:48
Autor: Plumpi
Ronda do przeróbki ?
U¿ytkownik "LEPEK" <gdzies@wsi.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:icqjii$27pa$1news.mm.pl...

[...]

Nawet sobie nei zdajesz sprawy, ¿e obecnie buduje siê maleñkie ronda z kopcami na ¶rodku, na których ledwo siê mieszcz± normalne auta ciê¿arowe. A co do wó¿ka ze skretnymi ko³ami to nie rozumiem dlaczego uwa¿asz, ze w tym przypadku d³u¿yca nie posiada³a skrêtnych tylnych kó³ ? Oczywi¶cie, ze posiada³a tylne ko³a skrêtne, bo inaczej po prostu ten transport by nie przejecha³. Trzy godziny trwa³ przejazd 2 ciê¿arówek i naprawdê podziwiam obs³ugê tych samochodów, ze jednak da³a sobie radê.

Data: 2010-11-27 13:31:29
Autor: LEPEK
Ronda do przeróbki ?
W dniu 2010-11-27 13:10, Plumpi pisze:

Nawet sobie nei zdajesz sprawy, ¿e obecnie buduje siê maleñkie ronda z
kopcami na ¶rodku, na których ledwo siê mieszcz± normalne auta
ciê¿arowe.

Fakt. Zapomnia³em napisaæ, ¿e dopiero co przylecia³em z marsa. Przepraszam.

A co do wó¿ka ze skretnymi ko³ami to nie rozumiem dlaczego
uwa¿asz, ze w tym przypadku d³u¿yca nie posiada³a skrêtnych tylnych kó³
?

Bo transport 2 sk³adów przeje¿d¿a³ przez jedno skrzy¿owanie przez 3 godziny.

Pozdr,

Data: 2010-11-27 18:14:29
Autor: Plumpi
Ronda do przeróbki ?
U¿ytkownik "LEPEK" <gdzies@wsi.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:icqtqf$1ri8$1news.mm.pl...

[...]

Wyci±gasz z³e wnioski.

Data: 2010-11-28 01:22:46
Autor: venioo
Ronda do przeróbki ?
W dniu 2010-11-27 13:31, LEPEK pisze:
[...]

Tylko 2 godziny.

--
venioo
GG:198909

Data: 2010-11-28 12:03:37
Autor: LEPEK
Ronda do przeróbki ?
W dniu 2010-11-28 01:22, venioo pisze:
W dniu 2010-11-27 13:31, LEPEK pisze:

Bo transport 2 sk³adów przeje¿d¿a³ przez jedno skrzy¿owanie przez 3
godziny.

Tylko 2 godziny.

Dobrze siê czujesz? Plumpi przynajmniej  dwóch miejscach napisa³, ¿e dwa zestawy zablokowa³y skrzy¿owanie na 3 godziny.

Pozdr,

Data: 2010-11-29 12:05:57
Autor: Jakub Witkowski
Ronda do przeróbki ?
W dniu 2010-11-28 12:03, LEPEK pisze:
[...]

A mo¿e po prostu by³ tam, widzia³ i sugeruje, ¿e Plumpi koloryzuje?

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mog± byæ niepowa¿ne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadaæ w czê¶ci

Data: 2010-11-29 20:20:41
Autor: J.F.
Ronda do przeróbki ?
On Mon, 29 Nov 2010 12:05:57 +0100,  Jakub Witkowski wrote:
[...]

O ile dobrze pamietam i nie myle osob, to Plumpi juz raz koloryzowal
glebokosc kolein :-)

J.

Data: 2010-11-27 18:22:10
Autor: Jacek Osiecki
Ronda do przeróbki ?
Dnia Sat, 27 Nov 2010 13:10:48 +0100, Plumpi napisa³(a):
[...]

Istotne jest to, ¿e transport zosta³ ¼le zorganizowany - skoro sam piszesz
¿e zablokowali rondo na 3 godziny. Takie transporty nale¿y wyznaczaæ tak, by
nie by³o ¿adnych niespodziewanych problemów. Ba - je¶li wyjdzie, ¿e gdzie¶
jest zbyt ciasno - to zawczasu usuwa siê np. znaki drogowe które by
przeszkadza³y. Tylko ¿e to wszystko kosztuje, a u nas siê chce wszystko
zrobiæ szybko i jak najmniejszym kosztem.

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2010-11-27 18:33:30
Autor: masti
Ronda do przeróbki ?
Dnia pięknego Sat, 27 Nov 2010 18:22:10 +0000 osobnik zwany Jacek Osiecki
wystukał:

Dnia Sat, 27 Nov 2010 13:10:48 +0100, Plumpi napisał(a):
Użytkownik "LEPEK" <gdzies@wsi.pl> napisał w wiadomości
Bo takie przewozy to się organizuje z głową i odpowiednim sprzętem, a
nie na wariata, jak najtaniej i jak najkrótszą drogą.

Nawet sobie nei zdajesz sprawy, że obecnie buduje się maleńkie ronda z
kopcami na środku, na których ledwo się mieszczą normalne auta
ciężarowe. A co do wóżka ze skretnymi kołami to nie rozumiem dlaczego
uważasz, ze w tym przypadku dłużyca nie posiadała skrętnych tylnych kół
? Oczywiście, ze

Istotne jest to, że transport został źle zorganizowany - skoro sam
piszesz że zablokowali rondo na 3 godziny. Takie transporty należy
wyznaczać tak, by nie było żadnych niespodziewanych problemów.

a skąd wiesz, że plan nie przewidywał 3 godzni na tym rondzie?

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2010-11-27 18:44:02
Autor: Robert Rêdziak
Ronda do przeróbki ?
On Sat, 27 Nov 2010 18:33:30 +0000 (UTC), masti <gone@to.hell>
wrote:

a sk±d wiesz, ¿e plan nie przewidywa³ 3 godzni na tym rondzie?

 Nie s±dzê. Choæby dlatego, ¿e czas pracy kierowców nie jest
 nieograniczony.

Data: 2010-11-27 21:06:34
Autor: Kuba \(aka cita\)
Ronda do przeróbki ?

U¿ytkownik "Robert Rêdziak" <rekin@gm.wkurw.org> napisa³ w wiadomo¶ci news:slrnif2kbi.52a.rekindrapak.wkurw.org...
wrote:

a sk±d wiesz, ¿e plan nie przewidywa³ 3 godzni na tym rondzie?

Nie s±dzê. Choæby dlatego, ¿e czas pracy kierowców nie jest
nieograniczony.

kierowca mo¿e mieæ zmiennika, a transport móg³ jechaæ w miejsce gdzie nie ma innej opcji ni¿ ta, ktora zajê³a 3 godziny na rondzie, a ca³a akcja mog³a odbywaæ sie w nocy.

ps. ja znam przypadek, gdzie przewoznik wiedz±c, ze bêdzie mia³ do zrobienia kilkanascie  kursów tras±, gdzie jest zbyt ciasne rondo - na w³asny koszt przebudowa³ rondo (Ko¶cian,WLKP)

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl

Data: 2010-11-28 21:34:46
Autor: Plumpi
Ronda do przeróbki ?
U¿ytkownik "Jacek Osiecki" <joshua@ceti.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:slrnif2j2i.4d8.joshuatau.ceti.pl...

[...]

Tego typu transporty musz± mieæ przygotowany plan uzgodniony z Zarz±dem Dróg Publicznych i taki te¿ plan by³ przygotowany w przypadku tego transportu. Dlaczego akurat têdy ? My¶lê, ¿e dlatego, gdy¿ nie mieli innej alternatywy.

Data: 2010-11-27 10:51:41
Autor: P_ablo
Ronda do przeróbki ?
U¿ytkownik "Plumpi" <plumpix@onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:icqi1g$43v$1news.onet.pl...

Przejazd tych samochodów zablokowa³ ruch na tym skrzy¿owaniu na 3
godziny.  Samochody z d³u¿ycami by³y tak d³ugie, ¿e przód samochodów
znajdowa³ siê z  jednej strony ronda, a ty³ z drugiej.

Ktos, kto planowal trase tego transportu, powinien za to poleciec...

--
Picasso

Data: 2010-11-27 21:47:21
Autor: Jacek_P
Ronda do przeróbki ?
Plumpi napisal:
Spoko. Wystarczy taką wysepkę otoczyć elstycznymi słupkami w jaskrawym kolorze z odblaskami, podobnie jak się wygradza azyle.
Osobiście kiedyś uczestniczyłem przy przejeździe 2 samochodów ciężarowych wiozących konstrukcje suwnicowe własnie przez takie rondo.
Przejazd tych samochodów zablokował ruch na tym skrzyżowaniu na 3 godziny. Samochody z dłużycami były tak długie, że przód samochodów znajdował się z jednej strony ronda, a tył z drugiej.

Z tego powodu na 5 ronda są budowane z przelotem środkowym, odblokowywanym
tylko dla nadgabarytów. Zwyczajni zjadacze chleba mają grzecznie zwolnić
i objechać dokoła.

--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2010-11-28 09:33:41
Autor: Pszemol
Ronda do przeróbki ?
"Plumpi" <plumpix@onet.pl> wrote in message news:icqi1g$43v$1news.onet.pl...
[...]

Kto¶ wybra³ tak± trasê... chyba ¶wiadomie to zrobi³?

Data: 2010-11-29 19:52:56
Autor: Plumpi
Ronda do przeróbki ?
U¿ytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:ict7ll.ai4.0poczta.onet.pl...

Kto¶ wybra³ tak± trasê... chyba ¶wiadomie to zrobi³?

U nas w Polszcze nas...ali tych rondek teraz tyle, ¿e trudno jest ju¿ znale¼æ trasê, która by je omija³a.
Trasa z ca³± pewno¶ci± by³a uzgadniana, a czy najbardziej opymalna tego nie wiem.
Konwój po dojechaniu do ronda nie mia³ mo¿liwo¶ci zawróciæ, ani siê wycofaæ, poniewa¿ ze wzglêdu na remont drogi ruch odbywa³ siê wahad³owo jedn± po³ówk± jezdni.

Data: 2010-11-27 10:26:32
Autor: Sebastian Biały
Ronda do przeróbki ?
On 2010-11-27 05:42, WW wrote:
Przewrócenie cysterny, której kierowca nie zauważył ronda powinno się
przyczynić do zmiany sposobu myślenia.

Kierowcy. Najlepiej żeby w kierunku skupienia się na drodze.

Data: 2010-11-27 12:48:09
Autor: hants
Ronda do przeróbki ?
"WW" <wuwu0@vp.pl> wrote in message news:icq28a$ovl$1node1.news.atman.pl...

Mam racjÄ™ ?

Chyba tak.
W UK większość rond to po prostu plama białej farby na skrzyzowaniu (+ znaki wczesniej). Czasem tylko nieznacznie podniesiona, aby unikać mijania się z lewej strony przy skręcaniu w prawej.

Data: 2010-11-27 16:48:06
Autor: Gotfryd Smolik news
Ronda do przeróbki ?
On Sat, 27 Nov 2010, hants wrote:

W UK wiêkszo¶æ rond to po prostu plama bia³ej farby na skrzyzowaniu (+ znaki
wczesniej).

  Teraz pytanie kategorii "za 100 punktów": jaki procent kierowców
przejmowa³by siê w .pl jak±¶ tam farb±? ;)
  Na rondzie przy Makro w Zabrzu s± separatory pasów.
  Czê¶æ ju¿ siê rozpada - pewnie przez to, ¿e kierowcy je starannie
omijaj±, aczkolwiek wizja lokalna wskazuje ¿e wrêcz przeciwnie ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-11-27 15:56:41
Autor: Waldek Godel
Ronda do przeróbki ?
Dnia Sat, 27 Nov 2010 16:48:06 +0100, Gotfryd Smolik news napisa³(a):

  Teraz pytanie kategorii "za 100 punktów": jaki procent kierowców
przejmowa³by siê w .pl jak±¶ tam farb±? ;)

Ka¿dy.
Najpó¼niej kilka miesiêcy po zamontowaniu kamer. A¿ siê dziwiê, ¿e jeszcze nie s± zamontowane, nie by³oby problemu dziury
bud¿etowej.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Co to jest tradycja? Tradycja co jest co¶ ekstra. Chodzi o to ¿e jak my im

Data: 2010-11-27 19:50:31
Autor: P.B.
Ronda do przeróbki ?
Dnia Sat, 27 Nov 2010 15:56:41 +0000, Waldek Godel napisa³(a):

Ka¿dy.
Najpó¼niej kilka miesiêcy po zamontowaniu kamer. A¿ siê dziwiê, ¿e jeszcze nie s± zamontowane, nie by³oby problemu dziury
bud¿etowej.

Z kamerami racja, ale pamiêtaj, ¿e w UK piêæ centymetrów ¶niegu parali¿uje
ca³kowicie wszelki transport, a w BRoP dzi¶ jest pierwsza du¿a ¶nie¿yca tej
zimy, a na poniedzia³ek zapowiadaj± têgi mróz i kolejne opady. Oznakowanie
poziome przez du¿± czê¶æ roku jest niewidoczne. --
Pozdrawiam,

Przemek

Data: 2010-11-27 18:57:47
Autor: Waldek Godel
Ronda do przeróbki ?
Dnia Sat, 27 Nov 2010 19:50:31 +0100, P.B. napisa³(a):

[...]

Wci±¿ jeszcze jest oznakowanie pionowe. Zreszt± i tak poziom przestrzegania
znaków jest ¿enujacy, jak naucz± buszmenów przestrzegania znaków tylko
przez parê miesiêcy w roku, to i tak bêdzie kosmiczny sukces.
W samej Warszawie kamery postawione tylko na kilkunastu skrzy¿owaniach
podwoi³yby bud¿et miasta bez problemu.

Data: 2010-11-27 20:15:08
Autor: Trzeci
Ronda do przeróbki ?
Dnia Sat, 27 Nov 2010 12:48:09 -0000, hants napisa³(a):

Chyba tak.
Chyba nie

W UK wiêkszo¶æ rond to po prostu plama bia³ej farby na skrzyzowaniu (+ znaki wczesniej). Czasem tylko nieznacznie podniesiona, aby unikaæ mijania siê z lewej strony przy skrêcaniu w prawej.

To sa tzw. mini-ronda, na w±skich ulicach.
Obowi±zuja tam inne zasady, np. nie musisz uzywac na nich kierunkowskazów.

Data: 2010-11-29 21:40:01
Autor: RadekNet
Ronda do przeróbki ?
W dniu 27.11.2010 21:15, Trzeci pisze:
[...]

Skad takie rewelacje (zeby nie powiedziec rewolucje)?

Pozdr.
--
Radek Wrodarczyk
www.rejsy-czartery.com

Data: 2010-11-29 21:47:57
Autor: Trzeci
Ronda do przeróbki ?
Dnia Mon, 29 Nov 2010 21:40:01 +0100, RadekNet napisa³(a):

To sa tzw. mini-ronda, na w±skich ulicach.
Obowi±zuja tam inne zasady, np. nie musisz uzywac na nich kierunkowskazów.

Skad takie rewelacje (zeby nie powiedziec rewolucje)?

Dowiedzialem sie na kursie w UK, na mini rondzie masz zbyt malo czasu i
miejsca na sygnalizacje skretu.

http://www.direct.gov.uk/en/TravelAndTransport/Highwaycode/DG_070338
paragraf 188

Data: 2010-11-27 21:31:51
Autor: jurson
Ronda do przeróbki ?
W dniu 2010-11-27 05:42, WW pisze:

[...]

Nie bardzo. Ja mam 'niskie' rondo koło siebie. Co roku w zimie, na śniegu, widać ślady takich co nie zauważyli ronda mimo, że latarnia stoi na środku. Jeden co nie zauważył, zatrzymał się jakiś czas temu po drugiej stronie na chodniku prawie kasując pieszych przy przejściu. Żeby przelecieć przez to rondo w ten sposób trzeba było chyba z setką wjechać bo jednak jest tam solidny krawężnik. Nie wyobrażam sobie żeby ktoś na niego 'wskoczył' przy prędkościach typowych przy świadomym dojeżdżaniu do ronda. Nie wyobrażam sobie również jak można nie zauważyć ronda ale jak pokazuje praktyka da się ;)

pozdrawiam,
jurson

Data: 2010-11-27 21:46:50
Autor: PaPi
Ronda do przeróbki ?
[...]

Nie do konca.
1. To o czym mowisz - srodek jak najwyzej - nie ma nic wspolnego z przyczyna wypadku. Przez rondo nie jezdzi sie przez srodek.

2. Rondo sklada sie z jezdni, opaski srodkowej (czyli to co jest brukowane) oraz wyspy ronda (ten wlasciwy "srodek").

3. Opaska srodkowa jest nie po to zeby kogos spowalniac ile po to by korzystaly z niej tylko i wylacznie pojazdy ciezarowe/autobusy. Dla takich pojazdow ronda czesto sa waskimi gardlami - dlatego dla nich sa opaski srodkowe brukowane. Po opasce srodkowej ma przejechac ciezarowka ale konstrukcja powinna zniechecic do korzystania z niej przez kierowcow samochodow osobowych (glowna zasada ronda - nie ma mozliwosci przejazdu na wprost).

4. Na wielu rondach schrzanione sa projekty. Tj. projektanci nie brali pod uwage pochylenia wypadkowego. Spadek jezdni na rondzie to 2% na zewnatrz, pierscien powinien miec ok. 3% spadku. Gdy do tego dolozy sie kraweznik, nawet lezacy (ktory ma ~ 3cm) to dostajemy pochylenie na pierscieniu - okolo 4-5% na zewnatrz.
Gdy rondo jest "plaskie"  - tj. nie jest zbudowane na wynikowej plaszczyznie pochylen wlotow - to jeszcze jest wszystko ok. Problem sie robi gdy rondo mamy na plaszczyznie ktora ma sama ze 2%. Wtedy w najbardziej niekorzystnych warunkach dostajemy okolo 8-9% pochylenia wynikowego. Predkosc wywracajaca dla zestawu ciagnik + naczepa na takich rondach to kilkanascie km/h.

Data: 2010-11-27 22:25:04
Autor: masti
Ronda do przeróbki ?
Dnia pięknego Sat, 27 Nov 2010 21:46:50 +0100 osobnik zwany PaPi wystukał:

i wreszcie konkretny post. Dzięki :)

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2010-11-27 23:23:26
Autor: Robert Rêdziak
Ronda do przeróbki ?
On Sat, 27 Nov 2010 21:46:50 +0100, PaPi <raz@dwa.trzy> wrote:

ale konstrukcja powinna zniechecic do korzystania z niej przez kierowcow samochodow osobowych

 Bior±c pod uwagê, ¿e ko³a wewnêtrzne s± odci±¿one, ten bruk
 doskonale nadaje siê do wyprostowania ³uku :)