Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Ronda do przeróbki ?

Ronda do przeróbki ?

Data: 2010-11-27 21:46:50
Autor: PaPi
Ronda do przeróbki ?
Przewrócenie cysterny, której kierowca nie zauważył ronda powinno się
przyczynić do zmiany sposobu myślenia. Wszędzie buduje się ronda, ale
trwa jakiś obłędny wyścig aby środek był jak najwyżej.
Gdyby był równy z jezdnią i grząski to co najwyżej spowolnił by taką
cysternÄ™, Jak jest wysoki i ciasny to mamy wywrotkÄ™ i katastrofÄ™ drogowÄ….
Mam racjÄ™ ?

Nie do konca.
1. To o czym mowisz - srodek jak najwyzej - nie ma nic wspolnego z przyczyna wypadku. Przez rondo nie jezdzi sie przez srodek.

2. Rondo sklada sie z jezdni, opaski srodkowej (czyli to co jest brukowane) oraz wyspy ronda (ten wlasciwy "srodek").

3. Opaska srodkowa jest nie po to zeby kogos spowalniac ile po to by korzystaly z niej tylko i wylacznie pojazdy ciezarowe/autobusy. Dla takich pojazdow ronda czesto sa waskimi gardlami - dlatego dla nich sa opaski srodkowe brukowane. Po opasce srodkowej ma przejechac ciezarowka ale konstrukcja powinna zniechecic do korzystania z niej przez kierowcow samochodow osobowych (glowna zasada ronda - nie ma mozliwosci przejazdu na wprost).

4. Na wielu rondach schrzanione sa projekty. Tj. projektanci nie brali pod uwage pochylenia wypadkowego. Spadek jezdni na rondzie to 2% na zewnatrz, pierscien powinien miec ok. 3% spadku. Gdy do tego dolozy sie kraweznik, nawet lezacy (ktory ma ~ 3cm) to dostajemy pochylenie na pierscieniu - okolo 4-5% na zewnatrz.
Gdy rondo jest "plaskie"  - tj. nie jest zbudowane na wynikowej plaszczyznie pochylen wlotow - to jeszcze jest wszystko ok. Problem sie robi gdy rondo mamy na plaszczyznie ktora ma sama ze 2%. Wtedy w najbardziej niekorzystnych warunkach dostajemy okolo 8-9% pochylenia wynikowego. Predkosc wywracajaca dla zestawu ciagnik + naczepa na takich rondach to kilkanascie km/h.

Data: 2010-11-27 22:25:04
Autor: masti
Ronda do przeróbki ?
Dnia pięknego Sat, 27 Nov 2010 21:46:50 +0100 osobnik zwany PaPi wystukał:

Przewrócenie cysterny, której kierowca nie zauważył ronda powinno się
przyczynić do zmiany sposobu myślenia. Wszędzie buduje się ronda, ale
trwa jakiś obłędny wyścig aby środek był jak najwyżej. Gdyby był równy
z jezdnią i grząski to co najwyżej spowolnił by taką cysternę, Jak jest
wysoki i ciasny to mamy wywrotkÄ™ i katastrofÄ™ drogowÄ…. Mam racjÄ™ ?

Nie do konca.
1. To o czym mowisz - srodek jak najwyzej - nie ma nic wspolnego z
przyczyna wypadku. Przez rondo nie jezdzi sie przez srodek.

2. Rondo sklada sie z jezdni, opaski srodkowej (czyli to co jest
brukowane) oraz wyspy ronda (ten wlasciwy "srodek").

3. Opaska srodkowa jest nie po to zeby kogos spowalniac ile po to by
korzystaly z niej tylko i wylacznie pojazdy ciezarowe/autobusy. Dla
takich pojazdow ronda czesto sa waskimi gardlami - dlatego dla nich sa
opaski srodkowe brukowane. Po opasce srodkowej ma przejechac ciezarowka
ale konstrukcja powinna zniechecic do korzystania z niej przez kierowcow
samochodow osobowych (glowna zasada ronda - nie ma mozliwosci przejazdu
na wprost).

4. Na wielu rondach schrzanione sa projekty. Tj. projektanci nie brali
pod uwage pochylenia wypadkowego. Spadek jezdni na rondzie to 2% na
zewnatrz, pierscien powinien miec ok. 3% spadku. Gdy do tego dolozy sie
kraweznik, nawet lezacy (ktory ma ~ 3cm) to dostajemy pochylenie na
pierscieniu - okolo 4-5% na zewnatrz. Gdy rondo jest "plaskie"  - tj.
nie jest zbudowane na wynikowej plaszczyznie pochylen wlotow - to
jeszcze jest wszystko ok. Problem sie robi gdy rondo mamy na
plaszczyznie ktora ma sama ze 2%. Wtedy w najbardziej niekorzystnych
warunkach dostajemy okolo 8-9% pochylenia wynikowego. Predkosc
wywracajaca dla zestawu ciagnik + naczepa na takich rondach to
kilkanascie km/h.

i wreszcie konkretny post. Dzięki :)



--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2010-11-27 23:23:26
Autor: Robert Rêdziak
Ronda do przeróbki ?
On Sat, 27 Nov 2010 21:46:50 +0100, PaPi <raz@dwa.trzy> wrote:

ale konstrukcja powinna zniechecic do korzystania z niej przez kierowcow samochodow osobowych

 Bior±c pod uwagê, ¿e ko³a wewnêtrzne s± odci±¿one, ten bruk
 doskonale nadaje siê do wyprostowania ³uku :)

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rêdziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

Ronda do przeróbki ?

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona