Data: 2010-11-27 21:46:50 | |
Autor: PaPi | |
Ronda do przeróbki ? | |
Przewrócenie cysterny, której kierowca nie zauważył ronda powinno się Nie do konca. 1. To o czym mowisz - srodek jak najwyzej - nie ma nic wspolnego z przyczyna wypadku. Przez rondo nie jezdzi sie przez srodek. 2. Rondo sklada sie z jezdni, opaski srodkowej (czyli to co jest brukowane) oraz wyspy ronda (ten wlasciwy "srodek"). 3. Opaska srodkowa jest nie po to zeby kogos spowalniac ile po to by korzystaly z niej tylko i wylacznie pojazdy ciezarowe/autobusy. Dla takich pojazdow ronda czesto sa waskimi gardlami - dlatego dla nich sa opaski srodkowe brukowane. Po opasce srodkowej ma przejechac ciezarowka ale konstrukcja powinna zniechecic do korzystania z niej przez kierowcow samochodow osobowych (glowna zasada ronda - nie ma mozliwosci przejazdu na wprost). 4. Na wielu rondach schrzanione sa projekty. Tj. projektanci nie brali pod uwage pochylenia wypadkowego. Spadek jezdni na rondzie to 2% na zewnatrz, pierscien powinien miec ok. 3% spadku. Gdy do tego dolozy sie kraweznik, nawet lezacy (ktory ma ~ 3cm) to dostajemy pochylenie na pierscieniu - okolo 4-5% na zewnatrz. Gdy rondo jest "plaskie" - tj. nie jest zbudowane na wynikowej plaszczyznie pochylen wlotow - to jeszcze jest wszystko ok. Problem sie robi gdy rondo mamy na plaszczyznie ktora ma sama ze 2%. Wtedy w najbardziej niekorzystnych warunkach dostajemy okolo 8-9% pochylenia wynikowego. Predkosc wywracajaca dla zestawu ciagnik + naczepa na takich rondach to kilkanascie km/h. |
|
Data: 2010-11-27 22:25:04 | |
Autor: masti | |
Ronda do przeróbki ? | |
Dnia pięknego Sat, 27 Nov 2010 21:46:50 +0100 osobnik zwany PaPi wystukał:
Przewrócenie cysterny, której kierowca nie zauważył ronda powinno się i wreszcie konkretny post. Dzięki :) -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2010-11-27 23:23:26 | |
Autor: Robert Rêdziak | |
Ronda do przeróbki ? | |
On Sat, 27 Nov 2010 21:46:50 +0100, PaPi <raz@dwa.trzy> wrote:
ale konstrukcja powinna zniechecic do korzystania z niej przez kierowcow samochodow osobowych Bior±c pod uwagê, ¿e ko³a wewnêtrzne s± odci±¿one, ten bruk doskonale nadaje siê do wyprostowania ³uku :) r. -- _________________________________________________________________ robert rêdziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |