Rondo

Data: 2009-02-23 13:36:55
Autor: Marek Barbaszyński
Rondo
J.F. wrote:
Niestety - trzeba bylo brac przyklad z Ameryki i zrobic w miastach
kwadratowa siatke ulic, a nie sluchac durnych urbanistow co sobie
wymyslili zeby byl ladny widok z balonu.

A dotychczas istniejące miasta wyburzyć?
Toż przecież u nas w byle pipidówie układ ulic istnieje dłużej niż cała historia USA.
O jakim braniu przykładu więc mówisz?

Data: 2009-02-23 14:18:42
Autor: J.F.
Rondo
Użytkownik "Marek Barbaszyński" <mb@impaq.com.pl> napisał w wiadomości news:gnu5fm$atb$1news.onet.pl...
J.F. wrote:
[...]

Ale znamy tez nowe osiedla, plany zagospodarowania przestrzennego, oraz naloty dywanowe .. choc to chyba amerykanski pomysl, ale jakze uzyteczny :-)

J.

Data: 2009-02-23 14:51:37
Autor: Sqeeb
Rondo
On Mon, 23 Feb 2009 13:36:55 +0100
"Marek Barbaszyński" <mb@impaq.com.pl> wrote:

J.F. wrote:
> Niestety - trzeba bylo brac przyklad z Ameryki i zrobic w miastach
> kwadratowa siatke ulic, a nie sluchac durnych urbanistow co sobie
> wymyslili zeby byl ladny widok z balonu.

A dotychczas istniej±ce miasta wyburzyć?
Toż przecież u nas w byle pipidówie układ ulic istnieje dłużej niż cała historia USA.
O jakim braniu przykładu więc mówisz?

Wyburzyć nie, ale mi np. podobają się ronda w Anglii(nie byłem, widziałem
zdjęcia). I nie chodzi mi wcale o ruch zgodnie z ruchem wskazówek zegara ;-P
Nie wiem jak to wygląda w praktyce, ale tamte ronda sprawiają wrażenie
bezkolizyjnych.

--
Pozdrawiam,
Sqeeb

Data: 2009-02-23 16:27:13
Autor: kamil
Rondo

"Marek Barbaszynski" <mb@impaq.com.pl> wrote:

J.F. wrote:
> Niestety - trzeba bylo brac przyklad z Ameryki i zrobic w miastach
> kwadratowa siatke ulic, a nie sluchac durnych urbanistow co sobie
> wymyslili zeby byl ladny widok z balonu.

A dotychczas istniejące miasta wyburzyc?
Toz przeciez u nas w byle pipidówie uklad ulic istnieje dluzej niz cala
historia USA.
O jakim braniu przykladu wiec mówisz?

Wyburzyc nie, ale mi np. podobaja sie ronda w Anglii(nie bylem, widzialem
zdjecia). I nie chodzi mi wcale o ruch zgodnie z ruchem wskazówek zegara ;-P
Nie wiem jak to wyglada w praktyce, ale tamte ronda sprawiaja wrazenie
bezkolizyjnych.

Od 5 lat nie widzialem na polnocy wysp jeszcze kolizji na zadnym rondzie, a w calej Wielkiej Brytanii sa bardzo popularne. Miasto ok 480tys mieszkancow. Wielokrotnie za to bylem swiadkiem decyzji o zamianie ronda na skrzyzownie badz dodaniu do niego swiatel - za kazdym razem w efekcie powtawaly korki w miejscu, gdzie nigdy wczesniej ich nie bylo.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-02-23 19:52:26
Autor: J.F.
Rondo
On Mon, 23 Feb 2009 16:27:13 -0000,  kamil wrote:
Od 5 lat nie widzialem na polnocy wysp jeszcze kolizji na zadnym rondzie, a w calej Wielkiej Brytanii sa bardzo popularne.

Brytyjskie statystyki podaja jednak 10600 wypadkow na rondach i 1162
na mini-rondach. To tak mniej wiecej 1/8 wypadkow na wszystkich skrzyzowaniach.

J.

Data: 2009-02-25 12:26:38
Autor: kamil
Rondo

"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:nvr5q4lr0o4sm63j4ar9k7ekh2lbensi9v4ax.com...
[...]

Tutaj wiekszosc "wypadkow" konczy sie peknietym zderzakiem i porysowanym lakierem, spojrz sobie ile osob zostaje rannych. Poza tym 10.000 to zaledwie 10% wszystkich wypadkow.

To tak mniej wiecej 1/8 wypadkow na wszystkich skrzyzowaniach.

Nie na skrzyzowaniach, ale wypadkow ogolnie.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-02-25 12:44:38
Autor: kamil
Rondo

"kamil" <kamil@spamwon.com> wrote in message news:go3ddv$mcq$1inews.gazeta.pl...

[...]

Male sprostowanie, bo dokopalem sie do statystyk z 2006 roku (http://tinyurl.com/3x9639)

Ogolnie wypadkow na drogach w UK, w ktorych ktokolwiek ucierpial bylo 189,161, z tym ze przez injury rozumiemy tu nawet lekki bol nadgarstka przez 3 dni po wypadku, zas samych stluczek bylo znacznie wiecej bo w okolicy 250.000 z tego co pamietam, zrodla niestety w tej chwili nie moge znalezc. Pomijamy tu oczywiscie przerysowanie starego trupa i zalatwienie sprawy bez wzywania policji, ale nadal te ronda powoduja jedynie 5.5% albo i znacznie mniej (jesli brac tez pod uwage "wypadki" w ktorych nikt nie ucierpial) wszystkich stluczek. Smiesznie malo jak na ilosc rond na brytyjskich drogach, a pracujac jako inzynier dla sporej firmy IT zjezdzilem cale UK wszerz i wdluz od polnocy Szkocji po Isle of Wight.

Poza tym wiekszosc z tych wypadkow jest naprawde niegorzna, w 2007 roku na drogach zginelo w sumie niecale 3000, co przy natezeniu ruchu na wyspach jest bardzo dobrym wynikiem. Sklada sie na to mnostwo czynnikow, od jakosc drog po bolesne kary za lamanie przepisow, ale to temat na inna dyskusje - mozemy popisac na prv jesli masz ochote.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-02-23 20:04:30
Autor: J.F.
Rondo
On Mon, 23 Feb 2009 14:51:37 +0100,  Sqeeb wrote:
[...]

To w Swindonie masz na mysli ? J.

Data: 2009-02-25 12:27:46
Autor: kamil
Rondo

"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:aps5q4l5ndnodehmqei5hrscrf92k1c0vs4ax.com...
[...]

Przez Hemel Hempstead jechalem kilka razy i wbrew pozorom te ronda nie sa jakos wybitnie skomplikowane.

Pozdrawiam
Kamil

Rondo