Rondo Babka, jak ??

Data: 2009-12-21 13:06:50
Autor: MB
Rondo Babka, jak ??
On 21 Gru, 21:35, Czarek Daniluk <cza...@nospamcedaniluk.pl> wrote:
Jechałem sobie od mostu Gdańskiego, środkowym pasem jak zawsze.
Rondo objeżdżałem też środkowym z zamiarem zjazdu w Jana Pawła.

Należy przestrzegać wszystkich (!) znaków, także tych, które przed
wjazdem wskazują, z którego pasa jedzie się w lewo, z którego w prawo,
a z których prosto. Na zwykłym skrzyżowaniu też  nie skręca się w lewo
ze środkowego pasa, jeśli z lewego wolno jechać prosto.
Nieprzestrzeganie tego na tym rondzie prowadzi do kolizji przy zmianie
pasa. Samochód na tamtym pasie miał pierwszeństwo, bo był na pasie, a
Ty zmieniałeś pas. Ale obaj prawdopodobnie wjechaliście tym samym
wlotem na tej samej fazie sygnalizacji i gdybyś przestrzegał strzałek
przed wjazdem, to w ogóle nie musiałbyś w taki sposób zmieniać pasa,
bo pojazdy z prawego pasa opuszczałyby rondo północnym wylotem JP2 lub
Okopową, pojazdy z lewego jechałyby w Okopową lub południowy wylot JP2
(lub zawracały w Słomińskiego), ze środkowego wyłącznie w Okopową.
Czyli nie ma w takim przypadku szans na kolizję przez nieustąpienie
pierwszeństwa przy zmianie pasa. Inna sprawa, że ja jadąc tam i tak
zawsze mam oczy dookoła głowy, bo różne rzeczy ludzie wyczyniają,
łącznie z jazdą rowerem na czerwonym w poprzek zjazdu z ronda.

MB

Data: 2009-12-21 22:27:39
Autor: Czarek Daniluk
Rondo Babka, jak ??
Użytkownik MB napisał:

[...]

No właśnie - jest tam jak wół przynajmniej na wlocie od Gdańskiego oznaczone - lewy do jazdy w lewo, środkowy do jazdy na wprost, a prawy do jazdy w prawo.

Żeby tam zminimalizować ryzko kolizji powinny być na zjazdach wymalowane strzałki jak jechać z którego pasa ;)

Pozdrawiam !!

Data: 2009-12-21 22:45:30
Autor: boropi
Rondo Babka, jak ??
[...]

No ale przy takiej pogodzie jak dzisiaj, niewidoczne wymalowane pasy to widać wyższość tradycyjnego ronda, szczególnie dla obcych nie znających drogi.
Dlatego te turbiny, według mnie nie są najlepszym pomysłem.

boropi

Data: 2009-12-21 23:46:18
Autor: masti
Rondo Babka, jak ??
Dnia pięknego Mon, 21 Dec 2009 22:45:30 +0100, osobnik zwany boropi
wystukał:

No w³aœnie - jest tam jak wó³ przynajmniej na wlocie od Gdaùskiego
oznaczone - lewy do jazdy w lewo, Âśrodkowy do jazdy na wprost, a prawy
do jazdy w prawo.

ÂŻeby tam zminimalizowaĂŚ ryzko kolizji powinny byĂŚ na zjazdach
wymalowane strzaÂłki jak jechaĂŚ z ktĂłrego pasa ;)

No ale przy takiej pogodzie jak dzisiaj, niewidoczne wymalowane pasy to
widaÌ wy¿szoœÌ tradycyjnego ronda, szczególnie dla obcych nie znaj¹cych
drogi.

i o to chodzi :)

Dlatego te turbiny, wedÂług mnie nie sÂą najlepszym pomysÂłem.

przez lata to było jedyne "prawdziwe" rondo, i dzwony były 2*na godzinę :)

ale przynajmniej wszyscy wiedzieli dlaczego :(

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2009-12-22 00:07:45
Autor: Rafał Grzelak
Rondo Babka, jak ??
Dnia Mon, 21 Dec 2009 22:27:39 +0100, Czarek Daniluk napisał(a):

Żeby tam zminimalizować ryzko kolizji powinny być na zjazdach wymalowane strzałki jak jechać z którego pasa ;)

no niezupelnie - zaleznie od kierunku, z ktorego startujesz, zmieniaja sie
dozwolone kierunki wyjazdu na konkretnych pasach. obrazki musialy by sie
zmieniac razem z cyklem swiatel. ;]

--
Pozdrawiam, Rafał.
rg[na]skrzynka[kropka]pl