[DC] Rondo Babka, jak ??

Data: 2009-12-22 13:56:46
Autor: neelix
[DC] Rondo Babka, jak ??

Użytkownik "Czarek Daniluk" <czarek@nospamcedaniluk.pl> napisał w wiadomości news:hgom6t$5iu$1achot.icm.edu.pl...
Hej.

Mam zgryz gdyż właśnie się zacząłem zastanawiać się czy jest moja wina czy była by tego coby mi wjechał w bok ...
Jechałem sobie od mostu Gdańskiego, środkowym pasem jak zawsze.
Rondo objeżdżałem też środkowym z zamiarem zjazdu w Jana Pawła.
Na wysokości Okopowej jakiś klient próbował mi załadować w lewy bok, po czym pojechał za mną w Jana Pawła i zaczął ordynarnie wydzierać japę przez otwarte okno jak to ja jadę tutaj się inaczej jeździ - jakoby on miał pierwszeństwo przede mną.
Ja twierdzę że nie miał racji, miał mnie z prawej strony, jechał lewym pasem, ja środkowym - poza tym on chciał opuścić rondo...
I kto tu miał rację bo ja już na tą chwilę zgłupiałem, nigdy nie rozumiałem oznakowania tego ronda i do tej pory nie rozumiem ...

Jeśli z lewego chciał zjechać w Okopową to on miał pierwszeństwo.
neelix

Data: 2009-12-22 17:04:59
Autor: darek_radom
[DC] Rondo Babka, jak ??
[...]

Podobny problem przerabialiśmy nie tak dawno w Radomiu. O ile na dużym, tzw. rondzie warszawskim jest jeszcze dużo miejsca by ew. uciekać, to na Rondzie Kisielewskiego potrzeba było bodajże 2 lat by, co poniektórzy, nauczyli się, że zgodnie z oznakowaniem pionowym i poziomym opuszczający rondo z pasa wewnętrznego ma tam pierwszeństwo. A ile było dyskusji na Forach, awantur, wyzwisk, kolizji (w tym i mój samochód ucierpiał, bo pani twierdziła, że "tu nie ma żadnych znaków"), skarg do MPK - kierowcy autobusów "szybciej" jeździli dookoła ronda pasem zewnętrznym itd...

[DC] Rondo Babka, jak ??