Rondo Radosława

Data: 2010-10-29 03:54:47
Autor: Czarek Daniluk
Rondo Radosława
On 29 Paź, 10:54, Staszek Sosenko <s...@mv.net.pl> wrote:
Właśnie mówili o nim w Polsat News - toż to wymarzone miejsce na
sponsoring! Jakiś koleżka poginał elką skrajnym lewym pasem i chciał
zgodnie z przepisami opuścić rondo - było zdziwko, gdy przed maską
przemknęło mu Clio i jakiś dostawczak. Jak będę miał do roboty prawą
stronę, to się chyba kopsnę do Wawy ;)

Pozdrawiam,
Staszek Sosenko [CKMK]
Nissan 100NX 2.0GTI '95http://otomoto.pl/nissan-100-nx-gti-C15914255.html

Rondel Babka jest dobry, o ile zdejmie się na każdym wjeździe znaki
informujące o ruchu okrężnym !

Pozdrawiam !!

Data: 2010-10-29 11:55:30
Autor: masti
Rondo Radosława
Dnia pięknego Fri, 29 Oct 2010 03:54:47 -0700 osobnik zwany Czarek Daniluk
wystukał:

On 29 PaĹş, 10:54, Staszek Sosenko <s...@mv.net.pl> wrote:
[...]

podobnie jak z 90% warszawskich "rond"

Choć nic nie przebije pomysłów typu rondo z zakazem skrętu w lewo, czy osobnymi światłami do skrętu w lewo :)

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2010-10-29 13:25:32
Autor: Shrek
Rondo Radosława
W dniu 2010-10-29 12:54, Czarek Daniluk pisze:

[...]

I o ile wszyscy stosują się do oznakowania poziomego (strzałek) przy wjeździe, oraz działa sygnalizacja.

Ci szukający sponsora, muszą w praktyce przy działającej sygnalizacji pojechać z niewłaściwego pasa, a jednak w razie kolizji to oni są do przodu na prawym boku.

Shrek

Data: 2010-10-29 04:35:51
Autor: Czarek Daniluk
Rondo Radosława
On 29 Paź, 13:25, Shrek <lskorupka@wirtualna> wrote:

> [...]

Ci szukający sponsora, muszą w praktyce przy działającej sygnalizacji
pojechać z niewłaściwego pasa, a jednak w razie kolizji to oni są do

Jak nie ma świateł - to też przy obecnym wymalowaniu nie ma to wiele
wspólnego z rondem.
No cóż ale taka organizacja ruchu to jest osobista wizja jaśnie
nadwornego inżyniera ruchu - niejakiego Galasa, który na projektancie
sygnalizacji wymógł takie właśnie wymalowanie zawarte w projekcie, sam
projektant nie chciał takiego wymalowania tylko tradycyjne.

Nie wiem czy przemalowanie tegoż wynalazku na rondo turbinowe wraz z
tymi światłami (za grube miliony złotych) usprawni jakoś przejazd,
gdyż w tych okolicach największym problemem pozostaną tabuny
pałętających się klientów pobliskiej Arkadii.

Być może, gdy przejazd bezkolizyjnym kierunkiem czyli do najbliższego
zjazdu w prawo pozostanie bez sygnalizacji lub z wjazdem warunkowym to
jakoś to będzie szło :) narazie to chylę się ku opiniom że zakorkuje
się okolica jeszcze bardziej. Tam powinny być przejścia podziemne pod
całym rondem, wybudowane przez Arkadię, która to zakorkowała okolicę
dokumentnie.

Pozdrawiam !!

Data: 2010-10-29 15:11:17
Autor: ąćęłńóśźż
Rondo Radosława
Tam powinna być estakada, poprowadzona nad skrzyżowaniem, w kierunku północ-południe, czyli w ciągu Al. Jana Pawła II <-> ul.
Popiełuszki.
Coś +/- jak przy Centralnym.

-- -- -

Data: 2010-10-29 04:40:55
Autor: Czarek Daniluk
Rondo Radosława

> [...]

Ci szukający sponsora, muszą w praktyce przy działającej sygnalizacji
pojechać z niewłaściwego pasa, a jednak w razie kolizji to oni są do

Poruszając się po babce w obecnym układzie, a chcący z niej zjechać
dalej niż na pierwszym zjeździe, to raczej powinni się ustawiać na
lewym pasie z którego mogą pojechać bezkolizyjnie dalej niż do 1
zjazdu, natomiast większość wozów jedzie w stałych relacjach,
wystarczyłby niewielki po 1 pasie w każdym kierunku tunel pod rondem w
relacji Jana Pawła - Stołeczna i już przynajmniej jeden kierunek
pozostałby rozkorkowany.
Nie ujmując że w W-wie brakuje bezkolizyjnej obwodnicy, jakby była to
większość ludzi wolałaby nią pojechać (i zjechać na najbliższym celu
zjeździe), choćby było to sporo dalej, niż pchać się przez miasto.

Pozdrawiam !!

Data: 2010-10-29 13:50:56
Autor: Maciek
Rondo Radosława
W dniu 2010-10-29 13:40, Czarek Daniluk pisze:
wystarczyłby niewielki po 1 pasie w każdym kierunku tunel pod rondem w
relacji Jana Pawła - Stołeczna i już przynajmniej jeden kierunek
pozostałby rozkorkowany.
Chyba za mało miejsca, bo zaraz za rondem jest przecież wiadukt, więc
byłyby do pokonania za duże różnice wysokości. Może raczej jakiś wiadukt
lądujący niemal na tym już istniejącym. Do tego system podziemnych
przejść dla pieszych i byłoby nieźle.

Maciek

Data: 2010-10-29 05:12:05
Autor: Czarek Daniluk
Rondo Radosława
On 29 Paź, 13:50, Maciek <mac...@nospam.pl> wrote:
W dniu 2010-10-29 13:40, Czarek Daniluk pisze:> wystarczyłby niewielki po 1 pasie w każdym kierunku tunel pod rondem w
> [...]

byłyby do pokonania za duże różnice wysokości. Może raczej jakiś wiadukt
lądujący niemal na tym już istniejącym. Do tego system podziemnych

Relacja Stołeczna - Jana Pawła górą, relacja Słomińskiego - Okopowa
dołem, i będzie lux :) reszta relacji rozprowadzona po powierzchni, i
po problemie na rondzie babka + oczywiście przejścia podziemne dla
ludzi - koniecznie połączone pod spodem z Arkadią :)

Pozdrawiam !!

Data: 2010-10-29 14:06:51
Autor: Shrek
Rondo Radosława
[...]

"W stałych relacjach" (na wprost) można ze wszystkich trzech pasów, i o ile działa sygnalizacja, i pozostali jadą z dobrych pasów nie ma sytuacji kolizyjnych.

wystarczyłby niewielki po 1 pasie w każdym kierunku tunel pod rondem w
relacji Jana Pawła - Stołeczna i już przynajmniej jeden kierunek
pozostałby rozkorkowany.

Owszem, ale to kosztuje. Po drugie zdaje się polityka transportowa miasta nakazuje budowę tuneli i wiaduktów "w poprzek", a nie do centrum.

Nie ujmując że w W-wie brakuje bezkolizyjnej obwodnicy, jakby była to
większość ludzi wolałaby nią pojechać (i zjechać na najbliższym celu
zjeździe), choćby było to sporo dalej, niż pchać się przez miasto.

Truizm;)

Shrek.

Data: 2010-10-29 05:19:30
Autor: Czarek Daniluk
Rondo Radosława
On 29 Paź, 14:06, Shrek <lskorupka@wirtualna> wrote:

> [...]

"W stałych relacjach" (na wprost) można ze wszystkich trzech pasów, i o
ile działa sygnalizacja, i pozostali jadą z dobrych pasów nie ma

Skrzyżowanie jest oznakowane jako rondo, i z tego co mnie i zdaje się
wszystkich tutaj uczono na rondzie nie jeździ się prosto, na rondzie
nie jeździ się w lewo, w prawo - tylko po rondzie jeździ się naokoło
wyspy środkowej i tylko z niego zjeżdża. A to co wymyślił pseudo
inżynier ruchu z DC to jakaś hybryda skłądająca się z paru normalnych
skrzyżowań, wraz z oznakowaniem informującym o rondzie. Tak samo jak
wielu tu zauważyło, na sporej ilości warszawskich "rond" oznaczonych
jako skrzyżowanie o ruchu okrężnym można znaki rondla zdjąć, a ludkom
które wymyśliły ich zamontowanie pokazać co to jest rondo.

> [...]
> większość ludzi wolałaby nią pojechać (i zjechać na najbliższym celu
> zjeździe), choćby było to sporo dalej, niż pchać się przez miasto.

Ja wolę, pojechać dalej, dłuższą drogą, ale bez stania na światłach :)

Pozdrawiam !!

Data: 2010-10-29 15:51:45
Autor: Shrek
Rondo Radosława
W dniu 2010-10-29 14:19, Czarek Daniluk pisze:

[...]

Tyle teorii - zresztą podaj podstawę prawną. Nie pasują do tej teorii wszystkie duże "ronda" w Warszawie. Spróbuj np pod centralnym pojechać "w lewo" - dookoła ronda bez kierunku, a następnie kierunek w prawo, że zjeżdżasz :P

Sugerujesz, że strzałka w lewo przed tym "rondem" nakazuje jazdę pod prąd?

Każdy woli...

Shrek.

Rondo Radosława