Rondo, pierwszeństwo ?

Data: 2010-06-26 09:11:41
Autor: Mario
Rondo, pierwszeństwo ?
Ten z lewego pasa zajmuje środkowy pas ronda, a ten z prawego
też wjeżdża na środkowy pas ronda. Kto wymusił pierwszeństwo ?

ten "z lewego"

pozdrawiam

Data: 2010-06-26 09:18:06
Autor: uwaga_NAIP
Rondo, pierwszeństwo ?
ten "z lewego"
\
raczej oczywiste że prawy
\
jk

Data: 2010-06-26 09:52:20
Autor: Big Jack
Rondo, pierwszeństwo ?
W wiadomości
*Mario* napisał(-a):

Ten z lewego pasa zajmuje środkowy pas ronda, a ten z prawego
też wjeżdża na środkowy pas ronda. Kto wymusił pierwszeństwo ?

ten "z lewego"

Jak wjeżdżali rówoncześnie i równolegle, to ten z lewego pasa znalazł się na środkowym pasie ronda wcześniej. Czy ten wjeżdżający z prawego nie powinien ustapić pierszeństwa temu kto tam już jest? W przeciwnym wypadku wygląda to jak zajechanie drogi. Takie są moje odczucia, niekoniecznie mające pokrycie z literą prawa.

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2010-06-26 08:05:53
Autor: masti
Rondo, pierwszeństwo ?
Dnia pięknego Sat, 26 Jun 2010 09:52:20 +0200, osobnik zwany Big Jack
wystukał:

napisał(-a):

[...]

ponieważ ten z lewj też miał takie odczucia to było bum. A wystarczy poczytać PoRD

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2010-06-26 09:59:56
Autor: J_K_K
Rondo, pierwszeństwo ?
Ten z lewego pasa zajmuje środkowy pas ronda, a ten z prawego
też wjeżdża na środkowy pas ronda. Kto wymusił pierwszeństwo ?

Jeżeli obaj JEDNOCZEŚNIE wjeżdżają (zakładając,
że nie ma innych znaków) na inny pas,
to pierwszeństwo ma ten z prawej.
ALE jeżeli na środkowym już jest auto,
to ten z prawej ma ustąpić pierwszeństwa pojazdowi,
który już jest na "swoim" pasie.

Pzdr

JKK

Rondo, pierwszeństwo ?