Rondo turbinowe i mieszkancy Podhala

Data: 2019-06-05 03:11:29
Autor: przemek.jedrzejczak
Rondo turbinowe i mieszkancy Podhala
https://www.youtube.com/watch?v=Ix7fLOyz3zc

2 kulsonow, kamera i bankomat ... uzbieraja na nowy radiowoz no i bezpieczenstwo sie poprawi :-)

Data: 2019-06-05 12:36:25
Autor: Myjk
Rondo turbinowe i mieszkancy Podhala
Wed, 5 Jun 2019 03:11:29 -0700 (PDT), przemek.jedrzejczak@gmail.com
2 kulsonow, kamera i bankomat ... uzbieraja na nowy radiowoz no i bezpieczenstwo sie poprawi :-)

eLka mistrzostwo świata. Potem się dziwić jak adepci na egzaminie jak i po nim jeżdżą. :/

--
Pozdor
Myjk

Data: 2019-06-05 03:46:30
Autor: przemek.jedrzejczak
Rondo turbinowe i mieszkancy Podhala
Data: 2019-06-05 12:50:35
Autor: Myjk
Rondo turbinowe i mieszkancy Podhala
Wed, 5 Jun 2019 03:46:30 -0700 (PDT), przemek.jedrzejczak@gmail.com
separator pasa by sie tam przydal ... http://www.pzmwimet.pl/produkty,pl,separator-lancuchowy.html

Ja bym sugerował zasieki, i jeszcze pod prąd to podłączyć.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2019-06-05 03:55:10
Autor: przemek.jedrzejczak
Rondo turbinowe i mieszkancy Podhala
albo jakis przedsiebiorczy sprytek zacznie tam zarabiac na gamoniach :-) jesli faktycznie w kilku minutowym materiale bylo tyle przypadkow to jest prawdziwa zyla zlota :-)

Data: 2019-06-05 13:04:04
Autor: Myjk
Rondo turbinowe i mieszkancy Podhala
Wed, 5 Jun 2019 03:55:10 -0700 (PDT), przemek.jedrzejczak@gmail.com
albo jakis przedsiebiorczy sprytek zacznie tam zarabiac na gamoniach :-)
jesli faktycznie w kilku minutowym materiale bylo tyle przypadkow to
jest prawdziwa zyla zlota :-)

Jeśli taki jest cel... ja tam szczególnego zagrożenia nie widziałem, nikt
nikomu drogi nie zajechał, wszyscy widoczni jechali na skuśkę tylko gdy
obok nie było drugiego pojazdu. Mniej opon zużyli po prostu. :P

--
Pozdor
Myjk

Data: 2019-06-05 13:44:39
Autor: RadoslawF
W dniu 2019-06-05 o 13:04, Myjk pisze:

[...]

Jest moda czy tendencja na ronda turbinowe to zrobili.
A ludzie mają ich w dupie i słusznie.
Sytuacja przypomina trawniki za komuny, jakiś kretyn z dyplomem
uznał że naród ma chodzić dokoła trawnika i nie ma prawa drogi
skracać. Tu działał taki sam kretyn z takim samym założeniem.

Pozdrawiam

Data: 2019-06-05 13:47:32
Autor: J.F.
Użytkownik "RadoslawF"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:qd89vq$dop$1@node2.news.atman.pl...
[...]

Ale dlaczego ?
Rondo turbinowe ulatwia, a tu wystarczy tylko wlasciwy pas zajac przed rondem - zgodnie z oznakowaniem i zwyczajem.

No chyba, ze geometria taka, ze nie idzie tego przejechac szybko, ale skrecajac w lewo i tak trzeba zwolnic.

Czy po prostu przyzwyczaili sie, ze tam jeden pas byl ?

J.

Data: 2019-06-05 14:04:51
Autor: Miroo
W dniu 2019-06-05 o 13:47, J.F. pisze:
Ale dlaczego ?
Rondo turbinowe ulatwia, a tu wystarczy tylko wlasciwy pas zajac przed
rondem - zgodnie z oznakowaniem i zwyczajem.

I tu jest właśnie problem - zwykle oznakowanie jest słabe, niejasne lub zbyt późno.

Pozdrawiam

Data: 2019-06-05 14:35:11
Autor: J.F.
Użytkownik "Miroo"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5cf7afea$0$17361$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Jest typowe, jasne (lewy pas do jazdy lewo lub prosto),
i odpowiednim miejscu - gdy sie pas rozdwaja.

J.

Data: 2019-06-05 14:56:36
Autor: RadoslawF
W dniu 2019-06-05 o 14:35, J.F. pisze:

Ale dlaczego ?
Rondo turbinowe ulatwia, a tu wystarczy tylko wlasciwy pas zajac przed
rondem - zgodnie z oznakowaniem i zwyczajem.

Utrudnia.
Jadąc na wprost trzeba zrobić łuk w prawo a potem w lewo.
Co oznacza że trzeba zwolnić.
A to oznacza że nieekologicznie zwiększamy niepotrzebnie
ilość spalin.

Pozdrawiam

Data: 2019-06-05 17:27:04
Autor: J.F.
Użytkownik "RadoslawF"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:qd8e6i$iod$2@node2.news.atman.pl...
[...]

Jak kazde rondo. Turbinowe nie jest tu wyjatkiem.

Klne na te na Dk35 pod wroclawiem - droga szybkiego ruchu, a rondo co 500m ..

https://goo.gl/maps/ezAXuxRbj2Hwswaa7

A to oznacza że nieekologicznie zwiększamy niepotrzebnie
ilość spalin.

Ale przeciez to zaleta. Mniejsza predkosc, mniej wypadkow, łagodniejsze.
A im wiecej takich rond, tym mniejsza predkosc miedzy nimi, bo sie nie oplaca przyspieszac.
Wiec mniejsze zuzycie paliwa :-(

J.

Data: 2019-06-05 09:23:13
Autor: sczygiel
W dniu środa, 5 czerwca 2019 10:29:00 UTC-5 użytkownik J.F. napisał:

> [...]

A im wiecej takich rond, tym mniejsza predkosc miedzy nimi, bo sie nie oplaca przyspieszac.

Heh cieszta sie, w usiech co chwila jest stop. I jak sie okolicy nie zna to sie jedzie po 100-150-200m i co chwila trza sie zatrzymac.
I tak przez cale polacie miasta...

Data: 2019-06-05 21:33:26
Autor: J.F.
Użytkownik sczygiel  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:dfb033e5-5ac2-4f5e-b379-b7a6f05131ef@googlegroups.com...
> [...]

500m ..
https://goo.gl/maps/ezAXuxRbj2Hwswaa7

Heh cieszta sie, w usiech co chwila jest stop.

Podobno zmieniaja na ronda i to turbinowe :-)

I jak sie okolicy nie zna to sie jedzie po 100-150-200m i co chwila trza sie zatrzymac.
I tak przez cale polacie miasta...

miasta ... a ja tu o drodze szybkiego ruchu pod miastem ...

J.

Data: 2019-06-06 08:10:27
Autor: Miroo
W dniu 2019-06-05 o 18:23, sczygiel@gmail.com pisze:
Heh cieszta sie, w usiech co chwila jest stop. I jak sie okolicy nie zna to sie jedzie po 100-150-200m i co chwila trza sie zatrzymac.
I tak przez cale polacie miasta...

Bo trzeba jeździć wzdłuż miasta, a nie w poprzek ;)

Pozdrawiam

Data: 2019-06-08 23:06:17
Autor: Shrek
W dniu 05.06.2019 o 17:27, J.F. pisze:

Klne na te na Dk35 pod wroclawiem - droga szybkiego ruchu, a rondo co 500m ..

https://goo.gl/maps/ezAXuxRbj2Hwswaa7

Jakiego szybkiego ruchu? Właśnie po to są tam te ronda, żeby dało się skręcić w lewo, albo przejechać na drugą stronę.

Shrek

Data: 2019-06-05 15:14:48
Autor: Miroo
[...]

Ale które to jest "prosto" jak naprzeciwko wychodzą 2 drogi?
I w dodatku nie wiesz, który wyjazd jest np "na Warszawę", a który "do centrum".

np przez Radom
https://www.google.pl/maps/@51.4261078,21.1478608,3a,75y,39.82h,98.9t/data=!3m6!1e1!3m4!1sSfket54BxyC0KdMgUnIF5g!2e0!7i13312!8i6656

albo przez Kielce
https://www.google.pl/maps/@50.8757979,20.6251939,3a,75y,126.38h,85.74t/data=!3m6!1e1!3m4!1se_YAra5EsPV6kvi4mBDOuw!2e0!7i13312!8i6656

Pozdrawiam

Data: 2019-06-05 15:25:01
Autor: Miroo
W dniu 2019-06-05 o 15:14, Miroo pisze:
[...]

ps. Problem rozwiązałby ten zielony znak informacyjny z podziałem na pasy ruchu wjeżdżające na rondo (jak na białej tablicy z filmu) i opisami dokąd prowadzi który zjazd.

https://www.google.pl/maps/@50.8762699,20.6246346,3a,15y,168.33h,91.28t/data=!3m6!1e1!3m4!1sYXSaH7VA33BsYa6-vT8Lzg!2e0!7i13312!8i6656

Ale po co ułatwiać? ;)

Pozdrawiam

Data: 2019-06-05 17:38:07
Autor: J.F.
Użytkownik "Miroo"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5cf7c04f$0$510$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Ale my o tym w Nowym Targu.
Krzyzuja sie dwie drogi, oznakowania nie ma wcale, albo jest przed rondem.
Na samym rondzie sie nie dowiesz gdzie jechac, wiec nie ma potrzeby zmieniac zamiaru.

Zreszta ci, to tam skrecaja w lewo, to raczej wiedza gdzie chca jechac.

J.

Data: 2019-06-05 14:49:16
Autor: Myjk
Rondo turbinowe i mieszkancy Podhala
Wed, 5 Jun 2019 13:47:32 +0200, J.F.
Rondo turbinowe ulatwia, a tu wystarczy tylko wlasciwy pas zajac przed rondem - zgodnie z oznakowaniem i zwyczajem.

"Normalne" rondo tego nie utrudnia. Też wystarczy odpowiedni pas zająć, jak
przed każdym skrzyżowaniem. Ronda turbinowe są robione dla melepetów
rondoprostowaczy. :P

--
Pozdor
Myjk

Data: 2019-06-05 14:32:20
Autor: collie
W dniu 5.06.2019 13:44, RadoslawF pisze:

[...]

I kierunkowskazu nie włanczajo, gdy pas ruchu zmieniajo,
bo to też w dupie majo. Suwereny, ich mać.

Data: 2019-06-13 15:18:02
Autor: SW3
Rondo turbinowe i mieszkancy Podhala
W dniu 2019-06-05 o 13:04, Myjk pisze:
wszyscy widoczni jechali na skuśkę tylko gdy
obok nie było drugiego pojazdu. Mniej opon zużyli po prostu. :P

IMO projektanci za bardzo chcą zmuszać kierowców do kręcenia. Co by komu szkodziło gdyby wyjazd z ronda był na wprost? A byłby o jeden skręt mniej przy jeździe prosto (w prawo i trochę w lewo zamiast w prawo, w lewo i znów w prawo) i mniejsza chęć do ścinania.

--
SW3
-- --

Data: 2019-06-13 16:18:01
Autor: Myjk
Rondo turbinowe i mieszkancy Podhala
Thu, 13 Jun 2019 15:18:02 +0200, SW3
IMO projektanci za bardzo chcą zmuszać kierowców do kręcenia.

Do zwolnienia to raz, a dwa, przez raz, do upłynnienia ruchu.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2019-06-13 19:28:07
Autor: SW3
W dniu 2019-06-13 o 16:18, Myjk pisze:
Do zwolnienia to raz, a dwa, przez raz, do upłynnienia ruchu.
To wiem ale wystarczyła by do tego ta część slalomu przy wjeździe. Slalom przy wyjeździe już niewiele ogranicza prędkość a wkurza, zachęca do ścinania (chyba żeby pójść na całość i wmontować krawężniki) i powoduje, że do ostatniej chwili nie wiadomo (pomijając kierunkowskazy) czy pojazd zjedzie danym zjazdem czy nie.

--
SW3
-- --

Data: 2019-06-05 13:05:28
Autor: T.
W dniu 2019-06-05 o 12:46, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
separator pasa by sie tam przydal ...
http://www.pzmwimet.pl/produkty,pl,separator-lancuchowy.html

Chyba tylko kolczatki...
T.

Data: 2019-06-05 18:17:38
Autor: Tom N
Myjk w <news:961cn9pvnj1p$.dlgmyjk.org>:

Wed, 5 Jun 2019 03:11:29 -0700 (PDT), przemek.jedrzejczak@gmail.com

2 kulsonow, kamera i bankomat ... uzbieraja na nowy radiowoz no i bezpieczenstwo sie poprawi :-)

eLka mistrzostwo świata.

Możesz wyjaśnić? Zaczynając od wskazania czasu od którego oglądać rzeczona
eLke, a kończąc na zarzutach do tejże.

--
'Tom N'

Data: 2019-06-05 13:58:50
Autor: Miroo
W dniu 2019-06-05 o 12:11, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
https://www.youtube.com/watch?v=Ix7fLOyz3zc

2 kulsonow, kamera i bankomat ... uzbieraja na nowy radiowoz no i bezpieczenstwo sie poprawi :-)

To nie rondo, tylko jakaś fasolka ;)
Linie powycierane... Na rondzie turbinowym, ponieważ jest to u nas pewna nowość, powinny być kolorki, podniesione linie (np plastik) wyraźnie sugerujące, żeby po nich nie jeździć itd itp
Ludzi trzeba najpierw nauczyć.

Przed tym rondem jest przynajmniej wyraźny biały znak pokazujący jak jechać i z którego pasa. Strzałki w górę i bok na niebieskim znaku nie są oczywiste, jeśli rondo nie jest zbudowane na prostym krzyżu.
Kierowca ma jechać, a nie zastanawiać się.
IMHO ten biały znak powinien być większy i z dodatkową informacją dokąd prowadzą poszczególne zjazdy. I niekoniecznie biały :)

Bardzo mi tego brakuje przy innych rondach, nie tylko turbinowych.
Zwłaszcza brakowało w Radomiu, ale dzięki obwodnicy nieprędko tam zajrzę :)

Pozdrawiam

Data: 2019-06-05 14:52:08
Autor: Myjk
Rondo turbinowe i mieszkancy Podhala
Wed, 5 Jun 2019 13:58:50 +0200, Miroo
Kierowca ma jechać, a nie zastanawiać się.

Jak się musi (szczególnie tu) zastanawiać, to niech odda PJ dla
bezpieczeństwa swojego i innych. :P

Bardzo mi tego brakuje przy innych rondach, nie tylko turbinowych.
Zwłaszcza brakowało w Radomiu, ale dzięki obwodnicy nieprędko tam zajrzę :)

Tak jest, wiecej znakóf, więcej kolorkóf! Jeszcze trzeba bardziej
szczegółowo PORD rozpisać, bo za krótko się go czyta! :P

--
Pozdor
Myjk

Data: 2019-06-05 15:39:10
Autor: Miroo
W dniu 2019-06-05 o 14:52, Myjk pisze:
[...]

Po naszych drogach jeździ przynajmniej kilka milionów kierowców, zwykła statystyka potwierdzi, że nie każdy z nich może być takim bystrzakiem jak Myjk, niektórzy są na kacu, inni po drugiej zmianie, jeszcze inni w ogóle nie mają prawa jazdy, bo mają rower, skuter itp

Drogi, a zwłaszcza skrzyżowania, powinny być tak zorganizowane, żeby nie było wątpliwości jak jechać i kto ma pierwszeństwo.
Flame'y dotyczące rond i innych skrzyżowań, sprzeczne opinie ekspertów itp świadczą, że PORD nie jest dobrze napisany i oczywisty.

Pozdrawiam

Data: 2019-06-06 14:29:04
Autor: Myjk
Rondo turbinowe i mieszkancy Podhala
Wed, 5 Jun 2019 15:39:10 +0200, Miroo
[...]

Tu nie trzeba być szczególnym bystrzakiem. Oznaczenia są jasne jak słońce.
Jak są na kacu i mają problem z postrzeganiem rzeczywistości, to niech z KM
korzystają, podobnie po drugiej zmianie. Dostawianie znaków problemu nie
rozwiąże.

[...]

No i tych wątpliwości w znakomitej WIĘKSZOŚCI nie ma.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2019-06-08 22:42:31
Autor: kk
On 2019-06-06 14:29, Myjk wrote:
[...]

Już samo to, że to rondo nie jest okrągłe sprawia problem.

Data: 2019-06-05 23:49:31
Autor: Akarm
W dniu 2019-06-05 o 13:58, Miroo pisze:

[...]

Nie wierzę, że ktoś może żądać na każdym skrzyżowaniu informacji, dokąd prowadzą poszczególne ulice.
Kuźwa, oddaj prawo jazdy, jeśli nie potrafisz jeździć bez prowadzenia za rączkę!

--
           Akarm
http://bykom-stop.cba.pl

Data: 2019-06-06 13:45:02
Autor: J.F.
Użytkownik "Akarm"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5cf838ee$0$526$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Teraz to mam nawigacje i mnie to zwisa ... ale dawniej ... u nas panowala niepisana zasada, ze jak nie ma informacji, to jedz główną ulicą, lub prosto.
Nie wiem czy o niej uczyli na kursie.

Troche zawodzila na Slasku.

Ale we Francji potrafili dac strzalke "Toutes Directions" lub "Autres Directions", zeby nie bylo dylematow.

J.

Data: 2019-06-05 14:11:43
Autor: Jacek
W dniu 05.06.2019 o 12:11, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
https://www.youtube.com/watch?v=Ix7fLOyz3zc

2 kulsonow, kamera i bankomat ... uzbieraja na nowy radiowoz no i bezpieczenstwo sie poprawi :-)

Nie bardzo rozumiem, po co te udziwnienia.
A co w zimie? Na Podhalu raczej należy spodziewać się śniegu, a wtedy linie nie będą widoczne.
Czy jeden z drugim geniusz organizacji ruchu to przewidział?
Jacek

Data: 2019-06-05 14:41:22
Autor: J.F.
Użytkownik "Jacek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:qd8bhv$fh5$1@node2.news.atman.pl...
[...]

Moze i u nich coraz mniej sniegu.

Udziwnieje jest tam jedno - zewnetrzny pas obowiazkowo zjezdza ... ale tylko w co drugi zjazd.
Coraz wiecej ciekawych rond w kraju, wiec nie wydaje mi sie to juz dziwne.

A w dodatku mamy dosc wyrazne oznakowanie pionowe ... tylko ostatniej zimy narzekalem, ze jakies ciemne plamy na znakach widac :-)

J.

Data: 2019-06-05 14:53:51
Autor: Myjk
Rondo turbinowe i mieszkancy Podhala
Wed, 5 Jun 2019 14:11:43 +0200, Jacek
Nie bardzo rozumiem, po co te udziwnienia.
A co w zimie? Na Podhalu raczej należy spodziewać się śniegu, a wtedy linie nie będą widoczne.
Czy jeden z drugim geniusz organizacji ruchu to przewidział?

Ale poważnie musisz mieć wyznaczone pasy ruchu żeby umieć pojechać
poprawnie? To ja się nie dziwię że ludzie mają tyle problemów z ogarnięciem
zwykłch rond i trzeba im budować turbinówki. Mimo tego i tak jadą jak chcą
(z prawego pasa skręt w lewo z gimnastyką na samym obszarze skrzyżowania).

--
Pozdor
Myjk

Data: 2019-06-05 17:30:31
Autor: J.F.
Użytkownik "Myjk"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1o2hyafo3crc0$.dlg@myjk.org...
[...]

No ale jak nie, jak tak ?

Nie masz linii, to skad wiesz, ze prawy pas tu obowiazkowo zjezdza,
i ten z lewej nie musi uwazac, zeby Ci nie zajechac drogi ?

J.

Data: 2019-06-13 15:27:06
Autor: SW3
W dniu 2019-06-05 o 17:30, J.F. pisze:
Nie masz linii, to skad wiesz, ze prawy pas tu obowiazkowo zjezdza,

Ze znaku pionowego, który pokazuje, że w prawego pasa nie można jechać w lewo.

--
SW3
-- --

Data: 2019-06-13 07:14:40
Autor: przemek.jedrzejczak
Rondo turbinowe i mieszkancy Podhala
-- IMO projektanci za bardzo chcą zmuszać kierowców do kręcenia. Co by komu szkodziło gdyby wyjazd z ronda był na wprost? To zastanów się jaki jest cel ronda i czy osiągnie się go gdy będzie można przelecieć na przestrzał.

Data: 2019-06-13 19:35:49
Autor: SW3
W dniu 2019-06-13 o 16:14, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
[...]

Powtórzę najistotniejsze: "za bardzo", "wyjazd".
Wjazd jak najbardziej niech będzie ciasny na wypadek gdyby ktoś przegapił znaki ale dalsze szykany to już tylko robienie na złość a nie zwiększanie bezpieczeństwa. Zresztą na filmie widać, że przy obecnej konstrukcji da się przelecieć na przestrzał - jedyną przeszkodą jest wytarta linia namalowana na asfalcie.

--
SW3
-- --

Data: 2019-06-13 22:50:50
Autor: przemek.jedrzejczak
Rondo turbinowe i mieszkancy Podhala
-- Wjazd jak najbardziej niech będzie ciasny na wypadek gdyby ktoś przegapił znaki ale dalsze szykany to już tylko robienie na złość a nie zwiększanie bezpieczeństwa.

jak juz zwolnil to na rondzie nie musi przyspieszac

-- Zresztą na filmie widać, że przy obecnej konstrukcji da się przelecieć na przestrzał - jedyną przeszkodą jest wytarta linia namalowana na asfalcie.

suwerenowi czasami potrzebny jest mur :-)

Data: 2019-06-05 14:19:38
Autor: J.F.
Użytkownik  przemek napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:072a084a-1f94-4513-b162-57a3dcd81d28@googlegroups.com...
https://www.youtube.com/watch?v=Ix7fLOyz3zc
2 kulsonow, kamera i bankomat ... uzbieraja na nowy radiowoz no i bezpieczenstwo sie poprawi :-)

Ale tak przed wyborami ? Nierozsadnie :-)

Dworak rozwadnia i miesza watki, ... ale skad ta niechec do lewego pasa ?
Przy skrecie w lewo naturalny przeciez.

J.

Data: 2019-06-05 14:55:01
Autor: Myjk
Rondo turbinowe i mieszkancy Podhala
Wed, 5 Jun 2019 14:19:38 +0200, J.F.
Ale tak przed wyborami ? Nierozsadnie :-)
Dworak rozwadnia i miesza watki, ... ale skad ta niechec do lewego pasa ?
Przy skrecie w lewo naturalny przeciez.

Bo to Dworak. To co on mówi jest święte. Dlatego skasował forum JB jak mu zaczęli ludzie wytykać sprzeczności.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2019-06-05 17:27:58
Autor: J.F.
Rondo turbinowe i mieszkancy Podhala
Użytkownik "Myjk"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:lr3ug6qoahci.dlg@myjk.org...
Wed, 5 Jun 2019 14:19:38 +0200, J.F.
[...]

Dworak to jedno, ale jak ludzie jezdza to drugie ...

J.

Data: 2019-06-05 11:00:14
Autor: przemek.jedrzejczak
Rondo turbinowe i mieszkancy Podhala
-- Dworak to jedno, ale jak ludzie jezdza to drugie ...

Liczyłem że dogoni ta babkę i przesłucha ale wymiekl ;-)

Rondo turbinowe i mieszkancy Podhala