Data: 2013-10-10 15:15:53 | |
Autor: PlaMa | |
Rondo vs. skrzyĹĽowanie | |
Mythbusters zrobili test czy bardziej wydajne są ronda czy skrzyżowanie 4-way stop? Jak myslicie? Co wygrało?
https://www.youtube.com/watch?v=OvoFjirrgYA Uwaga! W następnym poście spoiler! |
|
Data: 2013-10-10 13:26:58 | |
Autor: masti | |
Rondo vs. skrzyżowanie | |
Dnia pięknego Thu, 10 Oct 2013 15:15:53 +0200 osobnik zwany PlaMa napisał:
Mythbusters zrobili test czy bardziej wydajne są ronda czy skrzyżowanie tak na prawdę nie ma uniwersalnej odpowiedzi na to pytanie. Bardzo dużo zależy od natężenia ruchu z poszczególnych kierunków. -- Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2013-10-10 14:27:10 | |
Autor: Budzik | |
Rondo vs. skrzyżowanie | |
Osobnik posiadaj±cy mail mariush.pUSUNMNIE@wp.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:
Mythbusters zrobili test czy bardziej wydajne s± ronda czy skrzyżowanie 4-way stop? Jak myslicie? Co wygrało?hmm, oczywista oczywisto¶ci± wydaje sie odpowiedĽ rondo. Ale ponieważ pytasz to mam watpliwo¶ci - wyszło ze skrzyzowanie? No to ogladam.... I niespodzianka - rondo wygrywa... :) Gdyby jeszcze nasi urzednicy nie mysleli ze rondo załatwia sprawe... Gdyby jeszcze nasi kierowcy umieli jezdzic po rondach... Ach, rozmarzyłem sie... -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "No bo jest tak: ludzie dziel± się na trzy grupy: tych, którzy umiej± liczyć i tych, którzy nie umiej±." Aneta Baran |
|
Data: 2013-10-10 16:53:12 | |
Autor: PlaMa | |
Rondo vs. skrzyżowanie | |
W dniu 2013-10-10 16:27, Budzik pisze:
hmm, oczywista oczywisto¶ci± wydaje sie odpowiedĽ rondo. ha! I tu jest niespodzianka! :D Na wykopie przy tym filmiki pojawiła się jak zwykle ożywiona dyskusja i rzeczywi¶cie wychodzi, że sporo osób nie potrafi jeĽdzić po rondach. Można by miasto zapełnić ludĽmi, którzy twierdz±, że zewnętrznym pasem ronda jeżdzi się tylko "prosto" lub "prawo" a wewnętrznym "prosto", "lewo" lub "zawraca" i żadne znaki poziome i pionowe tego nie zmieniaj± _-_ |
|
Data: 2013-10-11 08:44:24 | |
Autor: Myjk | |
Rondo vs. skrzyżowanie | |
Thu, 10 Oct 2013 16:53:12 +0200, PlaMa
Można by miasto zapełnić ludźmi, którzy twierdzą, że zewnętrznym pasem ronda jeżdzi się tylko "prosto" lub "prawo" a wewnętrznym "prosto", "lewo" lub "zawraca" i żadne znaki poziome i pionowe tego nie zmieniają _-_ W pewnej dyskusji na temat ruchu po rondach (naturalnie dwóch głównych szkół) urodziły się schematy i prośba do dyskutanta o wyznaczenie torów jazdy [na wprost (1 do 3) i skręt w lewo (1 do 4)] na następujących skrzyżowaniach: http://c.wrzuta.pl/wi8604/d4575cdb001fb708514c4035/tvp1-sk http://c.wrzuta.pl/wi15391/801b6086001a1fea514c4035/tvp2-sk-oz http://c.wrzuta.pl/wi13428/d5ad3e090005a556514c4036/tvp3-soro http://c.wrzuta.pl/wi15822/f16a30380004390b514c4036/tvp4-soro-oz Oto co z tego wyszło: http://c.wrzuta.pl/wi8431/98a1cb23001d3834514c5952/tvp1-sk http://c.wrzuta.pl/wi8245/5d4ac7280007a591514c5953/tvp3-soro http://c.wrzuta.pl/wi18295/eb7aa48a0007cbed514c5952/tvp4-soro-oz -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2013-10-11 12:13:43 | |
Autor: PlaMa | |
Rondo vs. skrzyĹĽowanie | |
W dniu 2013-10-11 08:44, Myjk pisze:
Można by miasto zapełnić ludźmi, którzy twierdzą, że zewnętrznym pasemW pewnej dyskusji na temat ruchu po rondach (naturalnie dwóch głównych :) Mnie uczono tak jak narysowałem niżej i takie rozwiązanie uważam za logiczne i tego się trzymam. Niemniej, moim zdaniem turbiny mają jedną zasadniczą wadę - teoretycznie z lewego pasa ma się pierwszeństwo skrętu w prawo (pierwszeństwo zjazdu pierwszym wyjazdem) i bez dodatkowych znaków poziomych to tego typu skrzyżowanie nie może funkcjonować. http://oi39.tinypic.com/vzhhck.jpg |
|
Data: 2013-10-11 13:29:14 | |
Autor: Myjk | |
Rondo vs. skrzyĹĽowanie | |
Fri, 11 Oct 2013 12:13:43 +0200, PlaMa
Mnie uczono tak jak narysowałem niżej i takie rozwiązanie uważam za logiczne i tego się trzymam. To jest jedna z teorii. Problem z tym rozwiązaniem jest taki, że rondo jest substytutem skrzyżowania (jednego), a nie jak jak w głoszonej teorii -- czterech lub więcej "małych" skrzyżowań. Kłóci się to z PORD, bo to nie rozróznia ronda jako specyficznego obiektu, czyli nie definiuje go jako zestaw skrzyżowań, tylko nadal traktuje jako jedno skrzyżowanie. Ta teoria ma też jedną poważną wadę, mianowicie praktycznie uniemożliwia zjazd z ronda z wewnętrznego pasa nakazując zmianę pasa na zewnętrzny (prawy) przed zjazdem, co skutkuje zmniejszeniem jego przepustowości i prowadzi do wystąpienia punktów kolizyjnych, nawet z pojazdami poruszającymi się z tego samego i w tym samym kierunku. http://oi39.tinypic.com/vzhhck.jpg To nie jest rondo turbinowe. Turbinówka ma bardzo specyficzny kształt przypominający, tu pewnie nie zaskoczę, turbinę. Kształt powoduje, że w przypadku trzymania się prawej krawędzi zawsze kiedyś z ronda się wyjedzie, nawet pomimo chęci złamania przepisów i przejechania po liniach. Twój przykład to taka nieudana próba wanabe rondo turbinowe. -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2013-10-11 13:45:43 | |
Autor: PlaMa | |
Rondo vs. skrzyĹĽowanie | |
W dniu 2013-10-11 13:29, Myjk pisze:
To nie jest rondo turbinowe. Turbinówka ma bardzo specyficzny kształt wytłumacz bo nie do końca rozumiem. |
|
Data: 2013-10-11 13:50:10 | |
Autor: Myjk | |
Rondo vs. skrzyĹĽowanie | |
Fri, 11 Oct 2013 13:45:43 +0200, PlaMa
wytłumacz bo nie do końca rozumiem. http://pl.wikipedia.org/wiki/Rondo_turbinowe Przepraszam za wiki, ale nie chce mi się szukać. Z boku masz ilustrację turbinówki z prawdziwego zdarzenia. -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2013-10-11 14:23:05 | |
Autor: PlaMa | |
Rondo vs. skrzyĹĽowanie | |
W dniu 2013-10-11 13:50, Myjk pisze:
wytłumacz bo nie do końca rozumiem.http://pl.wikipedia.org/wiki/Rondo_turbinowe hmm... rzeczywiście pomyliłem pojęcie w takim razie. To rondo z oboma pasami "wychodzącymi" z tego ronda ma jakąś nazwę? |
|
Data: 2013-10-11 14:29:19 | |
Autor: Myjk | |
Rondo vs. skrzyĹĽowanie | |
Fri, 11 Oct 2013 14:23:05 +0200, PlaMa
To rondo z oboma pasami "wychodzącymi" z tego ronda ma jakąś nazwę? Tak, nosi nazwę "pomyłka". ;) -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2013-10-11 14:36:41 | |
Autor: PlaMa | |
Rondo vs. skrzyĹĽowanie | |
W dniu 2013-10-11 14:29, Myjk pisze:
To rondo z oboma pasami "wychodzącymi"Tak, nosi nazwę "pomyłka". ;) przesadzasz, codziennie korzystam z ronda na zbiegu ulic Piłsudskiego i Dworcowej w Olsztynie i uważam, że jest skonstruowane w sposób, który nawet niepełnosprytna małpa zrozumie (patrząc na znaki oczywiście). Ogólnie sam jestem fanem tych "pomyłek" |
|
Data: 2013-10-11 14:42:44 | |
Autor: Myjk | |
Rondo vs. skrzyĹĽowanie | |
Fri, 11 Oct 2013 14:36:41 +0200, PlaMa
przesadzasz, codziennie korzystam z ronda na zbiegu ulic Piłsudskiego i Dworcowej w Olsztynie i uważam, że jest skonstruowane w sposób, który nawet niepełnosprytna małpa zrozumie (patrząc na znaki oczywiście). Ogólnie sam jestem fanem tych "pomyłek" Ja nie mam problemu ze zrozumieniem jak to ma działać. Niestety sporo osób sobie z tym nie poradzi. Tak wymalowane rondo było w Wawie (Ronbo Babka), tylko z trzema pasami na obwiedni -- i działy się tam dantejskie sceny. Teraz zrobili to jak trzeba i jest rondo turbinowe i jeździ się szybko i bezpiecznie, aczkolwiek czasem też się trafi zdziwiony chcący jechać prosto/lewo z prawego pasa pomimo wymalowanych strzałek przed skrzyżowaniem. http://www.doszkalanie.edu.pl/images/tak_sie_jezdzi_po_nowym_1_640x0_rozmiar-niestandardowy.jpg -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2013-10-11 19:56:06 | |
Autor: Shrek | |
Rondo vs. skrzyĹĽowanie | |
On 2013-10-11 14:42, Myjk wrote:
Teraz zrobili to jak trzeba i jest rondo turbinowe i jeździ się szybko i Tylko, że problem jest taki, że na takiego pajaca musisz uważać skręcając np ze środkowego pasa w prawo, bo w razie kolizji to ty będziesz winny:( Shrek. |
|
Data: 2013-10-11 21:45:54 | |
Autor: Myjk | |
Rondo vs. skrzyĹĽowanie | |
Fri, 11 Oct 2013 19:56:06 +0200, Shrek
skręcając np ze środkowego pasa w prawo Co robiąc? -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2013-10-12 15:36:59 | |
Autor: Shrek | |
Rondo vs. skrzyĹĽowanie | |
On 2013-10-11 21:45, Myjk wrote:
Fri, 11 Oct 2013 19:56:06 +0200, Shrek Jadąc środkowym pasem uskuteczniając manewr zjazdu z ronda. Teoretycznie na prawym pasie nie powinno być nikogo (strzałki na wjazdach), kto jedzie dalej dookoła ronda, ale jak już się tam znajdzie to ma pierwszeństwo przed tobą. Shrek. |
|
Data: 2013-10-10 16:59:31 | |
Autor: mi_ro | |
Rondo vs. skrzyżowanie | |
Gdyby jeszcze nasi urzednicy nie mysleli ze rondo załatwia sprawe... podejrzewam że nasi kierowcy mimo wszystko lepiej jeżdż± na rondach niż w tym te¶cie i różnica powinna byc jeszcze większa :) rondo jest bezpieczniejsze |
|
Data: 2013-10-10 16:00:43 | |
Autor: Budzik | |
Rondo vs. skrzyżowanie | |
Osobnik posiadaj±cy mail mi_ro@autocom.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:
podejrzewam że nasi kierowcy mimo wszystko lepiej jeżdż± na rondach niż w tym te¶cie i różnica powinna byc jeszcze większa :) Ale chodzi o to, ze gdyby jezdzili DOBRZE a nie LEPIEJ NIZ W TESCIE to dopiero byłby raj... -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Kobiety mog± uczynić milionerem tylko takiego mężczyznę, który jest miliarderem" - Charlie Chaplin |
|
Data: 2013-10-10 15:22:49 | |
Autor: PlaMa | |
Rondo vs. skrzyĹĽowanie | |
W dniu 2013-10-10 15:15, PlaMa pisze:
Mythbusters zrobili test czy bardziej wydajne są ronda czy skrzyżowanie Szlag mnie trafia jak pomyślę, że w moim rodzinnym mieście (Olsztynie) zamiast rond stawia się masowo skrzyżowania ze światłami, które mająprzeceż DUŻO niższą przepustowość od wspomnianych w filmiku :( |
|
Data: 2013-10-10 17:18:30 | |
Autor: X-Man | |
Rondo vs. skrzyĹĽowanie | |
"PlaMa" <mariush.pUSUNMNIE@wp.pl> wrote in message news:5256aa30$0$32689$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2013-10-10 15:15, PlaMa pisze: no też się dziwię że nikt tego w PL od dawna nie stosuj w UK tych rond jest wszędzie pełno czasem w postacie białego koła namalowanego na środku skrzyżownaia czy niewysokiej oglągłej wysepki z asfaltu pomalowanej białą farbą i to się sprawdza nie trzeba świateł znaków itp. w PL tego bardzo brakuje a jak już dadzą rondo to zajmuje ono hektar jest wielkie zasłania widok z przeciwka (czasami ma to sens) ale w większosci to jest jakaś porażka przedrażająca niepotrzebnie sprawę Przykład: http://tnij.org/110d Pzdr Piotrek |
|
Data: 2013-10-10 22:39:22 | |
Autor: J.F. | |
Rondo vs. skrzyżowanie | |
Dnia Thu, 10 Oct 2013 17:18:30 +0100, X-Man napisał(a):
"PlaMa" <mariush.pUSUNMNIE@wp.pl> wrote in message Hm ... tu jest porownanie z czyms dla nas nieznanym - 4-way stop. Chetnie bym zobaczyl porownanie z wielopasowym skrzyzowaniem ze swiatlami, ktore zajmuje chyba mniej miejsca. Jest we Wroclawiu ul. Obornicka. Dawniej jak sie jechalo od Obornik, to sie jechalo, jechalo, jechalo, bo skrecic nie bardzo bylo gdzie, az dojezdzalo do swiatel na koncu, a za swiatlami to sie zaczynaly prawdziwe miejskie korki. Teraz w polowie krzyzuje sie z obwodnica (srodmiejska). Skrzyzowanie na szczescie jest dwupoziomowe i obwodnica leci wiaduktem. A pod wiaduktem modny wezel z rondem. Rondo duze, wjazdy i zjazdy rozdzielone - modelowy przyklad. No i teraz poranny korek zaczyna sie jeszcze przed Wroclawiem. A konczy na rondzie. Rano dominuje ruch naplywowy. Wiekszosc jedzie prosto lub skreca w prawo. A jednak - strach ze ten samochod z przeciwka na rondzie nie skreci jest widac tak silny, ze wjazd na rondo stanowi waskie gardlo. J. P.S. Nie lubie rond. Utrudniaja na terenie niezabudowanym, np. francuskich krajowkach, czy na nowej dk35 pod wroclawiem, nie sprawdzaja sie na wielopasowych drogach w miastach, zajmuja duzo miejsca na mniej obciazonych ulicach. skrzyżownaia czy niewysokiej ogl±głej wysepki z asfaltu pomalowanej biał± farb± i to się sprawdza nie trzeba ¶wiateł znaków itp. w PL tego bardzo brakuje a jak już dadz± rondo to zajmuje ono hektar jest wielkie zasłania widok z przeciwka (czasami ma to sens) ale w większosci to jest jaka¶ porażka przedrażaj±ca niepotrzebnie sprawę Ale czasami bywa tak http://www.youtube.com/watch?v=cZQhH2S_mxU J. |
|
Data: 2013-10-10 22:16:15 | |
Autor: X-Man | |
Rondo vs. skrzyżowanie | |
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:1urmmq96yoj0q.1wehjdbla8dnw.dlg40tude.net...
Dnia Thu, 10 Oct 2013 17:18:30 +0100, X-Man napisał(a): no bo może ta obwodnica i wiadukt się do tego przyczyniły ale filozofował nie będę bo tego nie widzę Rano dominuje ruch naplywowy. Wiekszosc jedzie prosto lub skreca w wła¶nie w tym rzecz żeby dawać je tam gdzie s± potrzebne zamiast np ¶wiateł gdzie ludzie bezsensownie stoj± zeby jeden samochód z bocznej uliczki mógł się wł±czyć do ruchu, inna rzecz ze rozmiar rond w przypadku skrzyżowań mało ruchliwych powinien być taki zeby jad±cy bez wysiłku mogli to rondo omin±ć bez potrzeby robienia kilometrowych półkoli, w UK s± ronda przez które można (oczywi¶cie nie powinno się) na wprost przejechać jak nie ma ruchu jest lekkie wybrzuszenie ale nie jest to rondo tego typu jak mamy często w PL ze kostka kwiatki itp i zajmuje 3/4 szeroko¶ci pasa drogowego a drogi wielopasmowe to już inna historia i wtedy trzeba robic to z głow± skrzyżownaia czy niewysokiej ogl±głej wysepki z asfaltu pomalowanejAle czasami bywa tak a ze niby co? jakby ronda tam nie było to by wyhamował? z prędko¶ci± jak± jechał to w±tpię... Pzdr Piotrek |
|
Data: 2013-10-11 06:56:46 | |
Autor: dddddddd | |
Rondo vs. skrzyżowanie | |
W dniu 2013-10-10 23:16, X-Man pisze:
Skrzyzowanie na szczescie jest dwupoziomowe i obwodnica leci pewnie w niewielkim stopniu tak - bo zawsze kto¶ z tej obwodnicy może zjechać - ale ogólnie faktycznie ruch idzie od jednej strony (z rana w stronę centrum), ale dużo ludzi nie wł±cza kierunków przy wyjeĽdzie z ronda przez co inni nie wiedz± że zjedzie. Dodatkowo zapierdalacze tacy jak ja mimo wł±czonego kierunkowskazu wstrzymaj± ruch napływowy na rondo, bo jak taki zapieprza szybciej niż inni, to pewnie nie skręci (i słuszne podej¶cie) P.S. Nie lubie rond. Utrudniaja na terenie niezabudowanym, np. Akurat na DK35 bardziej by się sprawdziły ¶wiatła (teraz tam chyba nic nie wyjeżdża, bo to ronda przyszykowane do przyszłych fabryk, ale nawet jak te fabryki powstan±, to lepiej żeby ¶wiatła wykrywały auta na poprzeczce i zmieniały w tym czasie ¶wiatła, bo przecież do fabryk to będ± jeĽdzić drupy np. o 6:00, 7:00 itp., a np. o 10:00 ruch na DK może i¶ć płynnie, zielona fala, bez ronda -- Pozdrawiam Łukasz |
|
Data: 2013-10-11 07:34:00 | |
Autor: J.F. | |
Rondo vs. skrzyżowanie | |
Dnia Fri, 11 Oct 2013 06:56:46 +0200, dddddddd napisał(a):
W dniu 2013-10-10 23:16, X-Man pisze: Nawet jesli moze, to przeciez przed wjazdem na rondo musi poczekac. - ale ogólnie faktycznie ruch idzie od jednej strony (z rana w stronę centrum), ale dużo ludzi nie wł±cza kierunków przy wyjeĽdzie z ronda przez co inni nie wiedz± że zjedzie. Dodatkowo zapierdalacze tacy jak ja mimo wł±czonego kierunkowskazu wstrzymaj± ruch napływowy na rondo, bo jak taki zapieprza szybciej niż inni, to pewnie nie skręci (i słuszne podej¶cie) Kamere postawic, i mandacik takiemu co migal, ale nie skrecil :-) P.S. Nie lubie rond. Utrudniaja na terenie niezabudowanym, np.wła¶nie w tym rzecz żeby dawać je tam gdzie s± potrzebne zamiast np Jak jest maly ruch to nie trzeba swiatel. Jak jest duzy to rondo zawodzi. Panowie z MB nie przetestowali chyba jeszcze jednego przypadku - ludzie w wiekszosci jada prosto. A swiatla moga byc inteligentne. Akurat na DK35 bardziej by się sprawdziły ¶wiatła (teraz tam chyba nic nie wyjeżdża, bo to ronda przyszykowane do przyszłych fabryk, ale nawet jak te fabryki powstan±, to lepiej żeby ¶wiatła wykrywały auta na poprzeczce i zmieniały w tym czasie ¶wiatła, bo przecież do fabryk to będ± jeĽdzić drupy np. o 6:00, 7:00 itp., a np. o 10:00 ruch na DK może i¶ć płynnie, zielona fala, bez ronda Plynnie, k* ... droga szykowana na ekspresowke, dwie jezdnie po dwa pasy, a tu co kilometr rondo. po ch* ten luksus, skoro co chwila trzeba zwolnic do 50. No i rondo wielopasowe, super ... burdel :-) J. |
|
Data: 2013-10-11 10:48:17 | |
Autor: SW3 | |
Rondo vs. skrzyżowanie | |
W dniu 11.10.2013 o 06:56 dddddddd <fejk@email.com> pisze:
ale dużo ludzi nie wł±cza kierunków przy wyjeĽdzie z ronda przez co inni nie wiedz± że zjedzie Tak się wła¶nie zastanawiam dlaczego (w przypadku rond jednopasmowych) robi się takie: http://s14.postimg.org/k0a12mrn5/rondo1.png zamiast takich: http://s14.postimg.org/x89evkp69/rondo2.png Rysunki s± jakie s± ale mam nadzieję, że widać o co chodzi. Na prawie wszystkich mini-rondach zjeżdżaj±c z ronda prawie do końca jedzie się po łuku w lewo i dopiero na końcu ostry skręt w prawo (rys.1). Gdyby przy zjeżdżaniu nie trzeba było robic tego dodatkowego ominięcia w lewo to oczekuj±cy na wjazd już wcze¶niej by widzieli czy jad±cy po rondzie skręci czy nie nawet bez kierunkowskazu bo chc±c zjechać juz wcze¶niej jechałby innym torem ruchu. Na dodatek w tym rozwi±zaniu zjazd z ronda byłby w większej odległo¶ci od kolejnego wjazdu co też by upro¶ciło ocenę. No i wysepka między pasami na drodze do ronda byłaby szersza co by było korzystne dla pieszych. Ronda maj± być ciasne, żeby spowolnić (uspokoić) ruch - no to przy wjeĽdzie byłyby nadal ciasne a z powodu wyprostowanego zjazdu prędko¶ci nie wzrosłyby raczej gigantycznie. A i pieszy wchodz±cy na przej¶cie miałby łatwiejsz± ocene sytuacji gdyby zawczasu widział który pojazd jedzie w strone jego przej¶cia a który nie, niz teraz gdy wszyscy mkn± naokoło a co który¶ nagle tuż przed przej¶ciem skręca (w prawo w strone przej¶cia). -- SW3 -- -- Państwo to wielka fikcja, dzięki której każdy usiłuje żyć kosztem innych. /Bastiat |
|
Data: 2013-10-11 11:04:09 | |
Autor: Myjk | |
Rondo vs. skrzyżowanie | |
Fri, 11 Oct 2013 10:48:17 +0200, SW3
Tak się właśnie zastanawiam dlaczego "Because it is the most energy efficient configuration" ;) -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2013-10-11 11:16:49 | |
Autor: J.F | |
Rondo vs. skrzyżowanie | |
Użytkownik "SW3" napisał w wiadomo¶ci
W dniu 11.10.2013 o 06:56 dddddddd <fejk@email.com> pisze: ale dużo ludzi nie wł±cza kierunków przy wyjeĽdzie z ronda przez co inni nie wiedz± że zjedzie Tak się wła¶nie zastanawiam dlaczego (w przypadku rond jednopasmowych) robi się takie: Samo takie nic nie da, musialbys jeszcze pasy wymalowac w rondo turbinowe, zeby trzeba bylo migac wyraznie przy zmianie pasa. A potem przyjdzie zima i pasow nie bedzie widac, a potem wiosna i farba sie zetrze :-) Na prawie wszystkich mini-rondach zjeżdżaj±c z ronda prawie do końca jedzie się po łuku w lewo i dopiero na końcu ostry skręt w prawo (rys.1). Tylko ze to o ktorym pisze wyglada tak https://maps.google.pl/?ll=51.157718,17.010154&spn=0.000575,0.001448&t=h&z=20 A i tak jest waskim gardlem na wjezdzie.. J. |
|
Data: 2013-10-11 12:05:18 | |
Autor: SW3 | |
Rondo vs. skrzyżowanie | |
W dniu 11.10.2013 o 11:16 J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> pisze:
Samo takie nic nie da, musialbys jeszcze pasy wymalowac w rondo turbinowe, zeby trzeba bylo migac wyraznie przy zmianie pasa. Można by wymalować pasy naokoło "okr±głej czę¶ci ronda" żeby zjeżdżaj±c z ronda zmieniało się pas i żeby było wiadomo, że trzeba migać bo faktycznie zjeżdżaj±c "na wprost" nie byłoby to takie oczywiste. Chodziło mi o ronda jednopasmowe więc nie ma tu co mieszać turbin. Tylko ze to o ktorym pisze wyglada tak Takie ronda (2 lub więcej pasów biegn±cych dookoła) mz to porażka. Pomijaj±c to, że każdy ma inn± teorię na temat jazdy po takim rondzie, to nie podnosz± znacz±co przepustowo¶ci, niepotrzebnie zwiększaj± ilo¶ć koniecznych zmian pasa i ust±pień pierwszeństwa. A w przypadku mniejszych wersji i tak ciężarówki i autobusy jad± tak jakby był jeden pas. Zamiast tego powinny być ronda turbinowe albo ronda z zupełnie niezależnymi pasami do prawoskrętów i pasem okrężnym (pojedynczym) dla jad±cych prosto i w lewo. -- SW3 -- -- Państwo to wielka fikcja, dzięki której każdy usiłuje żyć kosztem innych. /Bastiat |
|
Data: 2013-10-11 13:05:19 | |
Autor: J.F | |
Rondo vs. skrzyżowanie | |
Użytkownik "SW3" napisał w wiadomo¶ci
W dniu 11.10.2013 o 11:16 J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> pisze: Samo takie nic nie da, musialbys jeszcze pasy wymalowac w rondo turbinowe, zeby trzeba bylo migac wyraznie przy zmianie pasa.Można by wymalować pasy naokoło "okr±głej czę¶ci ronda" żeby zjeżdżaj±c z ronda zmieniało się pas i żeby było wiadomo, że trzeba migać bo faktycznie zjeżdżaj±c "na wprost" nie byłoby to takie oczywiste. Jesli kierowca wjezdzajacy nie bedzie wyraznie widzial ze ten na obwodzie musi zjechac, bo pas mu tak prowadzi - to sie wiele nie zmieni. Tylko ze to o ktorym pisze wyglada tak Takie ronda (2 lub więcej pasów biegn±cych dookoła) mz to porażka. Pomijaj±c to, że każdy ma inn± teorię na temat jazdy po takim rondzie, to nie podnosz± znacz±co przepustowo¶ci, Tu sie zgodze, ale nie o to mi chodzi. niepotrzebnie zwiększaj± ilo¶ć koniecznych zmian pasa i ust±pień pierwszeństwa. No nie, bo w koncu mozna jechac stale prawym pasem. Tylko po co wtedy lewy. Ale ja o czym innym. Masz zjazd w pewnej odleglosci od wjazdu - widac ze ktos zjezdza. Masz dwa pasy na rondzie, wiec jadacy lewym nie blokuje wjazdu. A jednak jest korek. A w przypadku mniejszych wersji i tak ciężarówki i autobusy jad± tak jakby był jeden pas. Autobus tam jest chyba jeden na kwadrans, a ciezarowek tez malo. Zamiast tego powinny być ronda turbinowe albo ronda z zupełnie niezależnymi pasami do prawoskrętów i pasem okrężnym (pojedynczym) dla jad±cych prosto i w lewo. to i tak nie wyeliminuje wad rond wielopasowych, czyli krzyzowania kierunkow ruchu. J. |
|
Data: 2013-11-29 10:33:47 | |
Autor: radekp@konto.pl | |
Rondo vs. skrzyżowanie | |
Thu, 10 Oct 2013 15:22:49 +0200, w
<5256aa30$0$32689$65785112@news.neostrada.pl>, PlaMa <mariush.pUSUNMNIE@wp.pl> napisał(-a): W dniu 2013-10-10 15:15, PlaMa pisze: Tylko, że to amerykańskie skrzyżowanie było typu 4 x STOP, a nie klasyczne równorzędne jak u nas. Bez obowi±zkowego stopu my¶lę, że przepustowo¶ć byłaby bardziej zbliżona. |
|
Data: 2013-11-29 15:12:32 | |
Autor: J.F | |
Rondo vs. skrzyżowanie | |
Użytkownik napisał w wiadomo¶ci grup
Thu, 10 Oct 2013 15:22:49 +0200, PlaMa <mariush.pUSUNMNIE@wp.pl> > Mythbusters zrobili test czy bardziej wydajne s± ronda czy > skrzyżowanie Tylko, że to amerykańskie skrzyżowanie było typu 4 x STOP, a nie klasyczne Na klasycznym rownorzednym to roznie moze byc, to jak w USA - trzeba podjechac, zobaczyc i byc gotowym do ustapienia. A w lewo to sie nie skreci, gdy z przeciwka sznur pojazdow do przepuszczenia :-) Tu jednak ze swiatlami, i to zmienia wydajnosc. Ja juz pisalem jak sie takie jedno we Wroclawiu wyrabia. A rondo swoje wymiary ma i w miescie moze nie byc na nie miejsca. J. |
|
Data: 2013-10-10 15:41:34 | |
Autor: Myjk | |
Rondo vs. skrzyĹĽowanie | |
Thu, 10 Oct 2013 15:15:53 +0200, PlaMa
4-way stop? Jak myslicie? Co wygrało? Rondo. Ale obejrzałem to i myślę że wynik mógł być dużo bardziej druzgocący gdyby gabaryty "kwadrata" dopasować do gabarytów ronda. Chcę przez to powiedzieć, że klasyczne skrzyżowanie było dużo "krótsze". -- Pozdor Myjk |