Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Rondo vs. skrzyĹĽowanie

Rondo vs. skrzyĹĽowanie

Data: 2013-10-10 15:15:53
Autor: PlaMa
Rondo vs. skrzyĹĽowanie
Mythbusters zrobili test czy bardziej wydajne są ronda czy skrzyżowanie 4-way stop? Jak myslicie? Co wygrało?

https://www.youtube.com/watch?v=OvoFjirrgYA

Uwaga! W następnym poście spoiler!

Data: 2013-10-10 13:26:58
Autor: masti
Rondo vs. skrzyżowanie
Dnia pięknego Thu, 10 Oct 2013 15:15:53 +0200 osobnik zwany PlaMa napisał:

Mythbusters zrobili test czy bardziej wydajne sÄ… ronda czy skrzyĹĽowanie
4-way stop? Jak myslicie? Co wygrało?

https://www.youtube.com/watch?v=OvoFjirrgYA

Uwaga! W następnym poście spoiler!

tak na prawdę nie ma uniwersalnej odpowiedzi na to pytanie. Bardzo dużo zależy od natężenia ruchu z poszczególnych kierunków.



--
Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2013-10-10 14:27:10
Autor: Budzik
Rondo vs. skrzyżowanie
Osobnik posiadaj±cy mail mariush.pUSUNMNIE@wp.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Mythbusters zrobili test czy bardziej wydajne s± ronda czy skrzyżowanie 4-way stop? Jak myslicie? Co wygrało?

https://www.youtube.com/watch?v=OvoFjirrgYA

Uwaga! W następnym po¶cie spoiler!

hmm, oczywista oczywisto¶ci± wydaje sie odpowiedĽ rondo.
Ale ponieważ pytasz to mam watpliwo¶ci - wyszło ze skrzyzowanie?

No to ogladam....
I niespodzianka - rondo wygrywa... :)

Gdyby jeszcze nasi urzednicy nie mysleli ze rondo załatwia sprawe...
Gdyby jeszcze nasi kierowcy umieli jezdzic po rondach...
Ach, rozmarzyłem sie...

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
"No bo jest tak: ludzie dziel± się na trzy grupy: tych, którzy umiej±
liczyć i tych, którzy nie umiej±."  Aneta Baran

Data: 2013-10-10 16:53:12
Autor: PlaMa
Rondo vs. skrzyżowanie
W dniu 2013-10-10 16:27, Budzik pisze:

hmm, oczywista oczywisto¶ci± wydaje sie odpowiedĽ rondo.
Ale ponieważ pytasz to mam watpliwo¶ci - wyszło ze skrzyzowanie?
No to ogladam....
I niespodzianka - rondo wygrywa... :)

ha! I tu jest niespodzianka! :D

Na wykopie przy tym filmiki pojawiła się jak zwykle ożywiona dyskusja i rzeczywi¶cie wychodzi, że sporo osób nie potrafi jeĽdzić po rondach. Można by miasto zapełnić ludĽmi, którzy twierdz±, że zewnętrznym pasem ronda jeżdzi się tylko "prosto" lub "prawo" a wewnętrznym "prosto", "lewo" lub "zawraca" i żadne znaki poziome i pionowe tego nie zmieniaj± _-_

Data: 2013-10-11 08:44:24
Autor: Myjk
Rondo vs. skrzyżowanie
Thu, 10 Oct 2013 16:53:12 +0200, PlaMa
Można by miasto zapełnić ludźmi, którzy twierdzą, że zewnętrznym pasem ronda jeżdzi się tylko "prosto" lub "prawo" a wewnętrznym "prosto", "lewo" lub "zawraca" i żadne znaki poziome i pionowe tego nie zmieniają _-_

W pewnej dyskusji na temat ruchu po rondach (naturalnie dwóch głównych
szkół) urodziły się schematy i prośba do dyskutanta o wyznaczenie torów
jazdy [na wprost (1 do 3) i skręt w lewo (1 do 4)] na następujących
skrzyĹĽowaniach:

http://c.wrzuta.pl/wi8604/d4575cdb001fb708514c4035/tvp1-sk
http://c.wrzuta.pl/wi15391/801b6086001a1fea514c4035/tvp2-sk-oz
http://c.wrzuta.pl/wi13428/d5ad3e090005a556514c4036/tvp3-soro
http://c.wrzuta.pl/wi15822/f16a30380004390b514c4036/tvp4-soro-oz

Oto co z tego wyszło:

http://c.wrzuta.pl/wi8431/98a1cb23001d3834514c5952/tvp1-sk
http://c.wrzuta.pl/wi8245/5d4ac7280007a591514c5953/tvp3-soro
http://c.wrzuta.pl/wi18295/eb7aa48a0007cbed514c5952/tvp4-soro-oz --
Pozdor Myjk

Data: 2013-10-11 12:13:43
Autor: PlaMa
Rondo vs. skrzyĹĽowanie
W dniu 2013-10-11 08:44, Myjk pisze:

Można by miasto zapełnić ludźmi, którzy twierdzą, że zewnętrznym pasem
ronda jeżdzi się tylko "prosto" lub "prawo" a wewnętrznym "prosto",
"lewo" lub "zawraca" i ĹĽadne znaki poziome i pionowe tego nie zmieniajÄ… _-_
W pewnej dyskusji na temat ruchu po rondach (naturalnie dwóch głównych
szkół) urodziły się schematy i prośba do dyskutanta o wyznaczenie torów
jazdy [na wprost (1 do 3) i skręt w lewo (1 do 4)] na następujących
skrzyĹĽowaniach:
Oto co z tego wyszło:
http://c.wrzuta.pl/wi18295/eb7aa48a0007cbed514c5952/tvp4-soro-oz

:)

Mnie uczono tak jak narysowałem niżej i takie rozwiązanie uważam za logiczne i tego się trzymam.

Niemniej, moim zdaniem turbiny mają jedną zasadniczą wadę - teoretycznie z lewego pasa ma się pierwszeństwo skrętu w prawo (pierwszeństwo zjazdu pierwszym wyjazdem) i bez dodatkowych znaków poziomych to tego typu skrzyżowanie nie może funkcjonować.

http://oi39.tinypic.com/vzhhck.jpg

Data: 2013-10-11 13:29:14
Autor: Myjk
Rondo vs. skrzyĹĽowanie
Fri, 11 Oct 2013 12:13:43 +0200, PlaMa
Mnie uczono tak jak narysowałem niżej i takie rozwiązanie uważam za logiczne i tego się trzymam.

To jest jedna z teorii. Problem z tym rozwiÄ…zaniem jest taki, ĹĽe rondo jest
substytutem skrzyżowania (jednego), a nie jak jak w głoszonej teorii --
czterech lub więcej "małych" skrzyżowań. Kłóci się to z PORD, bo to nie
rozrĂłznia ronda jako specyficznego obiektu, czyli nie definiuje go jako
zestaw skrzyżowań, tylko nadal traktuje jako jedno skrzyżowanie. Ta teoria ma też jedną poważną wadę, mianowicie praktycznie uniemożliwia
zjazd z ronda z wewnętrznego pasa nakazując zmianę pasa na zewnętrzny
(prawy) przed zjazdem, co skutkuje zmniejszeniem jego przepustowości i
prowadzi do wystÄ…pienia punktĂłw kolizyjnych, nawet z pojazdami
poruszajÄ…cymi siÄ™ z tego samego i w tym samym kierunku.
http://oi39.tinypic.com/vzhhck.jpg

To nie jest rondo turbinowe. Turbinówka ma bardzo specyficzny kształt
przypominający, tu pewnie nie zaskoczę, turbinę. Kształt powoduje, że w
przypadku trzymania się prawej krawędzi zawsze kiedyś z ronda się wyjedzie,
nawet pomimo chęci złamania przepisów i przejechania po liniach. Twój
przykład to taka nieudana próba wanabe rondo turbinowe.

--
Pozdor Myjk

Data: 2013-10-11 13:45:43
Autor: PlaMa
Rondo vs. skrzyĹĽowanie
W dniu 2013-10-11 13:29, Myjk pisze:

To nie jest rondo turbinowe. Turbinówka ma bardzo specyficzny kształt
przypominający, tu pewnie nie zaskoczę, turbinę. Kształt powoduje, że w
przypadku trzymania się prawej krawędzi zawsze kiedyś z ronda się wyjedzie,
nawet pomimo chęci złamania przepisów i przejechania po liniach. Twój
przykład to taka nieudana próba wanabe rondo turbinowe.

wytłumacz bo nie do końca rozumiem.

Data: 2013-10-11 13:50:10
Autor: Myjk
Rondo vs. skrzyĹĽowanie
Fri, 11 Oct 2013 13:45:43 +0200, PlaMa
wytłumacz bo nie do końca rozumiem.

http://pl.wikipedia.org/wiki/Rondo_turbinowe

Przepraszam za wiki, ale nie chce mi się szukać.
Z boku masz ilustracjÄ™ turbinĂłwki z prawdziwego zdarzenia.

--
Pozdor Myjk

Data: 2013-10-11 14:23:05
Autor: PlaMa
Rondo vs. skrzyĹĽowanie
W dniu 2013-10-11 13:50, Myjk pisze:

wytłumacz bo nie do końca rozumiem.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Rondo_turbinowe
Przepraszam za wiki, ale nie chce mi się szukać.
Z boku masz ilustracjÄ™ turbinĂłwki z prawdziwego zdarzenia.

hmm... rzeczywiście pomyliłem pojęcie w takim razie. To rondo z oboma pasami "wychodzącymi" z tego ronda ma jakąś nazwę?

Data: 2013-10-11 14:29:19
Autor: Myjk
Rondo vs. skrzyĹĽowanie
Fri, 11 Oct 2013 14:23:05 +0200, PlaMa
To rondo z oboma pasami "wychodzÄ…cymi" z tego ronda ma jakÄ…Ĺ› nazwÄ™?

Tak, nosi nazwę "pomyłka". ;)

--
Pozdor Myjk

Data: 2013-10-11 14:36:41
Autor: PlaMa
Rondo vs. skrzyĹĽowanie
W dniu 2013-10-11 14:29, Myjk pisze:

To rondo z oboma pasami "wychodzÄ…cymi"
z tego ronda ma jakÄ…Ĺ› nazwÄ™?
Tak, nosi nazwę "pomyłka". ;)

przesadzasz, codziennie korzystam z ronda na zbiegu ulic Piłsudskiego i Dworcowej w Olsztynie i uważam, że jest skonstruowane w sposób, który nawet niepełnosprytna małpa zrozumie (patrząc na znaki oczywiście). Ogólnie sam jestem fanem tych "pomyłek"

Data: 2013-10-11 14:42:44
Autor: Myjk
Rondo vs. skrzyĹĽowanie
Fri, 11 Oct 2013 14:36:41 +0200, PlaMa
przesadzasz, codziennie korzystam z ronda na zbiegu ulic Piłsudskiego i Dworcowej w Olsztynie i uważam, że jest skonstruowane w sposób, który nawet niepełnosprytna małpa zrozumie (patrząc na znaki oczywiście). Ogólnie sam jestem fanem tych "pomyłek"

Ja nie mam problemu ze zrozumieniem jak to ma działać. Niestety sporo osób
sobie z tym nie poradzi. Tak wymalowane rondo było w Wawie (Ronbo Babka),
tylko z trzema pasami na obwiedni -- i działy się tam dantejskie sceny.
Teraz zrobili to jak trzeba i jest rondo turbinowe i jeĹşdzi siÄ™ szybko i
bezpiecznie, aczkolwiek czasem też się trafi zdziwiony chcący jechać
prosto/lewo z prawego pasa pomimo wymalowanych strzałek przed
skrzyĹĽowaniem.

http://www.doszkalanie.edu.pl/images/tak_sie_jezdzi_po_nowym_1_640x0_rozmiar-niestandardowy.jpg

--
Pozdor Myjk

Data: 2013-10-11 19:56:06
Autor: Shrek
Rondo vs. skrzyĹĽowanie
On 2013-10-11 14:42, Myjk wrote:

Teraz zrobili to jak trzeba i jest rondo turbinowe i jeĹşdzi siÄ™ szybko i
bezpiecznie, aczkolwiek czasem też się trafi zdziwiony chcący jechać
prosto/lewo z prawego pasa pomimo wymalowanych strzałek przed
skrzyĹĽowaniem.

http://www.doszkalanie.edu.pl/images/tak_sie_jezdzi_po_nowym_1_640x0_rozmiar-niestandardowy.jpg

Tylko, że problem jest taki, że na takiego pajaca musisz uważać skręcając np ze środkowego pasa w prawo, bo w razie kolizji to ty będziesz winny:(

Shrek.

Data: 2013-10-11 21:45:54
Autor: Myjk
Rondo vs. skrzyĹĽowanie
Fri, 11 Oct 2013 19:56:06 +0200, Shrek
skręcając np ze środkowego pasa w prawo

Co robiÄ…c? --
Pozdor Myjk

Data: 2013-10-12 15:36:59
Autor: Shrek
Rondo vs. skrzyĹĽowanie
On 2013-10-11 21:45, Myjk wrote:
Fri, 11 Oct 2013 19:56:06 +0200, Shrek

skręcając np ze środkowego pasa w prawo

Co robiÄ…c?

Jadąc środkowym pasem uskuteczniając manewr zjazdu z ronda. Teoretycznie na prawym pasie nie powinno być nikogo (strzałki na wjazdach), kto jedzie dalej dookoła ronda, ale jak już się tam znajdzie to ma pierwszeństwo przed tobą.

Shrek.

Data: 2013-10-10 16:59:31
Autor: mi_ro
Rondo vs. skrzyżowanie

Gdyby jeszcze nasi urzednicy nie mysleli ze rondo załatwia sprawe...
Gdyby jeszcze nasi kierowcy umieli jezdzic po rondach...
Ach, rozmarzyłem sie...


podejrzewam że nasi kierowcy mimo wszystko lepiej jeżdż± na rondach niż w tym te¶cie i różnica powinna byc jeszcze większa :)

rondo jest bezpieczniejsze

Data: 2013-10-10 16:00:43
Autor: Budzik
Rondo vs. skrzyżowanie
Osobnik posiadaj±cy mail mi_ro@autocom.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

podejrzewam że nasi kierowcy mimo wszystko lepiej jeżdż± na rondach niż w tym te¶cie i różnica powinna byc jeszcze większa :)

Ale chodzi o to, ze gdyby jezdzili DOBRZE a nie LEPIEJ NIZ W TESCIE to dopiero byłby raj...

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Kobiety mog± uczynić milionerem tylko takiego mężczyznę, który jest
miliarderem"   - Charlie Chaplin

Data: 2013-10-10 15:22:49
Autor: PlaMa
Rondo vs. skrzyĹĽowanie
W dniu 2013-10-10 15:15, PlaMa pisze:
Mythbusters zrobili test czy bardziej wydajne sÄ… ronda czy skrzyĹĽowanie
4-way stop? Jak myslicie? Co wygrało?

Szlag mnie trafia jak pomyślę, że w moim rodzinnym mieście (Olsztynie) zamiast rond stawia się masowo skrzyżowania ze światłami, które mająprzeceż DUŻO niższą przepustowość od wspomnianych w filmiku :(

Data: 2013-10-10 17:18:30
Autor: X-Man
Rondo vs. skrzyĹĽowanie
"PlaMa" <mariush.pUSUNMNIE@wp.pl> wrote in message news:5256aa30$0$32689$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2013-10-10 15:15, PlaMa pisze:
Mythbusters zrobili test czy bardziej wydajne sÄ… ronda czy skrzyĹĽowanie
4-way stop? Jak myslicie? Co wygrało?
Szlag mnie trafia jak pomyślę, że w moim rodzinnym mieście (Olsztynie) zamiast rond stawia się masowo skrzyżowania ze światłami, które mająprzeceż DUŻO niższą przepustowość od wspomnianych w filmiku :(

no też się dziwię że nikt tego w PL od dawna nie stosuj w UK tych rond jest wszędzie pełno czasem w postacie białego koła namalowanego na środku skrzyżownaia czy niewysokiej oglągłej wysepki z asfaltu pomalowanej białą farbą i to się sprawdza nie trzeba świateł znaków itp. w PL tego bardzo brakuje a jak już dadzą rondo to zajmuje ono hektar jest wielkie zasłania widok z przeciwka (czasami ma to sens) ale w większosci to jest jakaś porażka przedrażająca niepotrzebnie sprawę
Przykład: http://tnij.org/110d

Pzdr
Piotrek

Data: 2013-10-10 22:39:22
Autor: J.F.
Rondo vs. skrzyżowanie
Dnia Thu, 10 Oct 2013 17:18:30 +0100, X-Man napisał(a):
"PlaMa" <mariush.pUSUNMNIE@wp.pl> wrote in message
Szlag mnie trafia jak pomy¶lę, że w moim rodzinnym mie¶cie (Olsztynie) zamiast rond stawia się masowo skrzyżowania ze ¶wiatłami, które maj±przeceż DUŻO niższ± przepustowo¶ć od wspomnianych w filmiku :(

no też się dziwię że nikt tego w PL od dawna nie stosuj w UK tych rond jest wszędzie pełno czasem w postacie białego koła namalowanego na ¶rodku

Hm ... tu jest porownanie z czyms dla nas nieznanym - 4-way stop.
Chetnie bym zobaczyl porownanie z wielopasowym skrzyzowaniem ze
swiatlami, ktore zajmuje chyba mniej miejsca.


Jest we Wroclawiu ul. Obornicka.
Dawniej jak sie jechalo od Obornik, to sie jechalo, jechalo, jechalo,
bo skrecic nie bardzo bylo gdzie, az dojezdzalo do swiatel na koncu, a
za swiatlami to sie zaczynaly prawdziwe miejskie korki.

Teraz w polowie krzyzuje sie z obwodnica (srodmiejska). Skrzyzowanie na szczescie jest dwupoziomowe i obwodnica leci
wiaduktem. A pod wiaduktem modny wezel z rondem. Rondo duze,
wjazdy i zjazdy rozdzielone - modelowy przyklad.
No i teraz poranny korek zaczyna sie jeszcze przed Wroclawiem.
A konczy na rondzie.

Rano dominuje ruch naplywowy. Wiekszosc jedzie prosto lub skreca w
prawo. A jednak - strach ze ten samochod z przeciwka na rondzie  nie
skreci jest widac tak silny, ze wjazd na rondo stanowi waskie gardlo.

J.
P.S. Nie lubie rond. Utrudniaja na terenie niezabudowanym, np.
francuskich krajowkach, czy na nowej dk35 pod wroclawiem, nie
sprawdzaja sie na wielopasowych drogach w miastach, zajmuja duzo
miejsca na mniej obciazonych ulicach.

skrzyżownaia czy niewysokiej ogl±głej wysepki z asfaltu pomalowanej biał± farb± i to się sprawdza nie trzeba ¶wiateł znaków itp. w PL tego bardzo brakuje a jak już dadz± rondo to zajmuje ono hektar jest wielkie zasłania widok z przeciwka (czasami ma to sens) ale w większosci to jest jaka¶ porażka przedrażaj±ca niepotrzebnie sprawę
Przykład: http://tnij.org/110d

Ale czasami bywa tak
http://www.youtube.com/watch?v=cZQhH2S_mxU

J.

Data: 2013-10-10 22:16:15
Autor: X-Man
Rondo vs. skrzyżowanie
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:1urmmq96yoj0q.1wehjdbla8dnw.dlg40tude.net...
Dnia Thu, 10 Oct 2013 17:18:30 +0100, X-Man napisał(a):
"PlaMa" <mariush.pUSUNMNIE@wp.pl> wrote in message
Szlag mnie trafia jak pomy¶lę, że w moim rodzinnym mie¶cie
(Olsztynie) zamiast  rond stawia się masowo skrzyżowania ze
¶wiatłami, które maj±przeceż DUŻO  niższ± przepustowo¶ć od
wspomnianych w filmiku :(
no też się dziwię że nikt tego w PL od dawna nie stosuj w UK tych rond
jest  wszędzie pełno czasem w postacie białego koła namalowanego na
¶rodku
Hm ... tu jest porownanie z czyms dla nas nieznanym - 4-way stop.
Chetnie bym zobaczyl porownanie z wielopasowym skrzyzowaniem ze
swiatlami, ktore zajmuje chyba mniej miejsca.
Jest we Wroclawiu ul. Obornicka.
Dawniej jak sie jechalo od Obornik, to sie jechalo, jechalo, jechalo,
bo skrecic nie bardzo bylo gdzie, az dojezdzalo do swiatel na koncu, a
za swiatlami to sie zaczynaly prawdziwe miejskie korki.
Teraz w polowie krzyzuje sie z obwodnica (srodmiejska).
Skrzyzowanie na szczescie jest dwupoziomowe i obwodnica leci
wiaduktem. A pod wiaduktem modny wezel z rondem. Rondo duze,
wjazdy i zjazdy rozdzielone - modelowy przyklad.
No i teraz poranny korek zaczyna sie jeszcze przed Wroclawiem.
A konczy na rondzie.

no bo może ta obwodnica i wiadukt się do tego przyczyniły ale filozofował nie będę bo tego nie widzę

Rano dominuje ruch naplywowy. Wiekszosc jedzie prosto lub skreca w
prawo. A jednak - strach ze ten samochod z przeciwka na rondzie  nie
skreci jest widac tak silny, ze wjazd na rondo stanowi waskie gardlo.
J.
P.S. Nie lubie rond. Utrudniaja na terenie niezabudowanym, np.
francuskich krajowkach, czy na nowej dk35 pod wroclawiem, nie
sprawdzaja sie na wielopasowych drogach w miastach, zajmuja duzo
miejsca na mniej obciazonych ulicach.

wła¶nie w tym rzecz żeby dawać je tam gdzie s± potrzebne zamiast np ¶wiateł gdzie ludzie bezsensownie stoj± zeby jeden samochód z bocznej uliczki mógł się wł±czyć do ruchu, inna rzecz ze rozmiar rond w przypadku skrzyżowań mało ruchliwych powinien być taki zeby jad±cy bez wysiłku mogli to rondo omin±ć bez potrzeby robienia kilometrowych półkoli, w UK s± ronda przez które można (oczywi¶cie nie powinno się) na wprost przejechać jak nie ma ruchu jest lekkie wybrzuszenie ale nie jest to rondo tego typu jak mamy często w PL ze kostka kwiatki itp i zajmuje 3/4 szeroko¶ci pasa drogowego a drogi wielopasmowe to już inna historia i wtedy trzeba robic to z głow±


skrzyżownaia czy niewysokiej ogl±głej wysepki z asfaltu pomalowanej
biał± farb±  i to się sprawdza nie trzeba ¶wiateł znaków itp. w PL
tego bardzo brakuje a jak  już dadz± rondo to zajmuje ono hektar jest
wielkie zasłania widok z przeciwka  (czasami ma to sens) ale w
większosci to jest jaka¶ porażka przedrażaj±ca  niepotrzebnie sprawę
Przykład: http://tnij.org/110d
Ale czasami bywa tak
http://www.youtube.com/watch?v=cZQhH2S_mxU
J.

a ze niby co? jakby ronda tam nie było to by wyhamował? z prędko¶ci± jak± jechał to w±tpię...

Pzdr
Piotrek

Data: 2013-10-11 06:56:46
Autor: dddddddd
Rondo vs. skrzyżowanie
W dniu 2013-10-10 23:16, X-Man pisze:
Skrzyzowanie na szczescie jest dwupoziomowe i obwodnica leci
wiaduktem. A pod wiaduktem modny wezel z rondem. Rondo duze,
wjazdy i zjazdy rozdzielone - modelowy przyklad.
No i teraz poranny korek zaczyna sie jeszcze przed Wroclawiem.
A konczy na rondzie.

no bo może ta obwodnica i wiadukt się do tego przyczyniły ale
filozofował nie będę bo tego nie widzę

pewnie w niewielkim stopniu tak - bo zawsze kto¶ z tej obwodnicy może zjechać - ale ogólnie faktycznie ruch idzie od jednej strony (z rana w stronę centrum), ale dużo ludzi nie wł±cza kierunków przy wyjeĽdzie z ronda przez co inni nie wiedz± że zjedzie. Dodatkowo zapierdalacze tacy jak ja mimo wł±czonego kierunkowskazu wstrzymaj± ruch napływowy na rondo, bo jak taki zapieprza szybciej niż inni, to pewnie nie skręci (i słuszne podej¶cie)

P.S. Nie lubie rond. Utrudniaja na terenie niezabudowanym, np.
francuskich krajowkach, czy na nowej dk35 pod wroclawiem, nie
sprawdzaja sie na wielopasowych drogach w miastach, zajmuja duzo
miejsca na mniej obciazonych ulicach.

wła¶nie w tym rzecz żeby dawać je tam gdzie s± potrzebne zamiast np
¶wiateł gdzie ludzie bezsensownie stoj± zeby jeden samochód z bocznej
uliczki mógł się wł±czyć do ruchu,

Akurat na DK35 bardziej by się sprawdziły ¶wiatła (teraz tam chyba nic nie wyjeżdża, bo to ronda przyszykowane do przyszłych fabryk, ale nawet jak te fabryki powstan±, to lepiej żeby ¶wiatła wykrywały auta na poprzeczce i zmieniały w tym czasie ¶wiatła, bo przecież do fabryk to będ± jeĽdzić drupy np. o 6:00, 7:00 itp., a np. o 10:00 ruch na DK może i¶ć płynnie, zielona fala, bez ronda


--
Pozdrawiam
Łukasz

Data: 2013-10-11 07:34:00
Autor: J.F.
Rondo vs. skrzyżowanie
Dnia Fri, 11 Oct 2013 06:56:46 +0200, dddddddd napisał(a):
W dniu 2013-10-10 23:16, X-Man pisze:
Skrzyzowanie na szczescie jest dwupoziomowe i obwodnica leci
wiaduktem. A pod wiaduktem modny wezel z rondem. Rondo duze,
wjazdy i zjazdy rozdzielone - modelowy przyklad.
No i teraz poranny korek zaczyna sie jeszcze przed Wroclawiem.
A konczy na rondzie.

no bo może ta obwodnica i wiadukt się do tego przyczyniły ale
filozofował nie będę bo tego nie widzę

pewnie w niewielkim stopniu tak - bo zawsze kto¶ z tej obwodnicy może zjechać

Nawet jesli moze, to przeciez przed wjazdem na rondo musi poczekac.

- ale ogólnie faktycznie ruch idzie od jednej strony (z rana w stronę centrum), ale dużo ludzi nie wł±cza kierunków przy wyjeĽdzie z ronda przez co inni nie wiedz± że zjedzie. Dodatkowo zapierdalacze tacy jak ja mimo wł±czonego kierunkowskazu wstrzymaj± ruch napływowy na rondo, bo jak taki zapieprza szybciej niż inni, to pewnie nie skręci (i słuszne podej¶cie)

Kamere postawic, i mandacik takiemu co migal, ale nie skrecil :-)


P.S. Nie lubie rond. Utrudniaja na terenie niezabudowanym, np.
francuskich krajowkach, czy na nowej dk35 pod wroclawiem, nie
sprawdzaja sie na wielopasowych drogach w miastach, zajmuja duzo
miejsca na mniej obciazonych ulicach.
wła¶nie w tym rzecz żeby dawać je tam gdzie s± potrzebne zamiast np
¶wiateł gdzie ludzie bezsensownie stoj± zeby jeden samochód z bocznej
uliczki mógł się wł±czyć do ruchu,

Jak jest maly ruch to nie trzeba swiatel. Jak jest duzy to rondo
zawodzi. Panowie z MB nie przetestowali chyba jeszcze jednego
przypadku - ludzie w wiekszosci jada prosto.
A swiatla moga byc inteligentne.

Akurat na DK35 bardziej by się sprawdziły ¶wiatła (teraz tam chyba nic nie wyjeżdża, bo to ronda przyszykowane do przyszłych fabryk, ale nawet jak te fabryki powstan±, to lepiej żeby ¶wiatła wykrywały auta na poprzeczce i zmieniały w tym czasie ¶wiatła, bo przecież do fabryk to będ± jeĽdzić drupy np. o 6:00, 7:00 itp., a np. o 10:00 ruch na DK może i¶ć płynnie, zielona fala, bez ronda

Plynnie, k* ... droga szykowana na ekspresowke, dwie jezdnie po dwa
pasy, a tu co kilometr rondo. po ch* ten luksus, skoro co chwila
trzeba zwolnic do 50. No i rondo wielopasowe, super ... burdel :-)


J.

Data: 2013-10-11 10:48:17
Autor: SW3
Rondo vs. skrzyżowanie
W dniu 11.10.2013 o 06:56 dddddddd <fejk@email.com> pisze:

ale dużo ludzi nie wł±cza kierunków przy wyjeĽdzie z ronda przez co inni  nie wiedz± że zjedzie

Tak się wła¶nie zastanawiam dlaczego (w przypadku rond jednopasmowych)  robi się takie:
http://s14.postimg.org/k0a12mrn5/rondo1.png
zamiast takich:
http://s14.postimg.org/x89evkp69/rondo2.png
Rysunki s± jakie s± ale mam nadzieję, że widać o co chodzi.
Na prawie wszystkich mini-rondach zjeżdżaj±c z ronda prawie do końca  jedzie się po łuku w lewo i dopiero na końcu ostry skręt w prawo (rys.1).
Gdyby przy zjeżdżaniu nie trzeba było robic tego dodatkowego ominięcia w  lewo to oczekuj±cy na wjazd już wcze¶niej by widzieli czy jad±cy po  rondzie skręci czy nie nawet bez kierunkowskazu bo chc±c zjechać juz  wcze¶niej jechałby innym torem ruchu. Na dodatek w tym rozwi±zaniu zjazd z  ronda byłby w większej odległo¶ci od kolejnego wjazdu co też by upro¶ciło  ocenę. No i wysepka między pasami na drodze do ronda byłaby szersza co by  było korzystne dla pieszych.
Ronda maj± być ciasne, żeby spowolnić (uspokoić) ruch - no to przy  wjeĽdzie byłyby nadal ciasne a z powodu wyprostowanego zjazdu prędko¶ci  nie wzrosłyby raczej gigantycznie.
A i pieszy wchodz±cy na przej¶cie miałby łatwiejsz± ocene sytuacji gdyby  zawczasu widział który pojazd jedzie w strone jego przej¶cia a który nie,  niz teraz gdy wszyscy mkn± naokoło a co który¶ nagle tuż przed przej¶ciem  skręca (w prawo w strone przej¶cia).

--
SW3
-- --
Państwo to wielka fikcja, dzięki której każdy usiłuje żyć kosztem innych.  /Bastiat

Data: 2013-10-11 11:04:09
Autor: Myjk
Rondo vs. skrzyżowanie
Fri, 11 Oct 2013 10:48:17 +0200, SW3
Tak się właśnie zastanawiam dlaczego

"Because it is the most energy efficient configuration"

;)

--
Pozdor Myjk

Data: 2013-10-11 11:16:49
Autor: J.F
Rondo vs. skrzyżowanie
Użytkownik "SW3"  napisał w wiadomo¶ci
W dniu 11.10.2013 o 06:56 dddddddd <fejk@email.com> pisze:
ale dużo ludzi nie wł±cza kierunków przy wyjeĽdzie z ronda przez co inni  nie wiedz± że zjedzie

Tak się wła¶nie zastanawiam dlaczego (w przypadku rond jednopasmowych)  robi się takie:
http://s14.postimg.org/k0a12mrn5/rondo1.png
zamiast takich:
http://s14.postimg.org/x89evkp69/rondo2.png
Rysunki s± jakie s± ale mam nadzieję, że widać o co chodzi.

Samo takie nic nie da, musialbys jeszcze pasy wymalowac w rondo turbinowe, zeby trzeba bylo migac wyraznie przy zmianie pasa.
A potem przyjdzie zima i pasow nie bedzie widac, a potem wiosna i farba sie zetrze :-)

Na prawie wszystkich mini-rondach zjeżdżaj±c z ronda prawie do końca jedzie się po łuku w lewo i dopiero na końcu ostry skręt w prawo (rys.1).
Gdyby przy zjeżdżaniu nie trzeba było robic tego dodatkowego ominięcia w  lewo to oczekuj±cy na wjazd już wcze¶niej by widzieli czy jad±cy po  rondzie skręci czy nie nawet bez kierunkowskazu bo chc±c zjechać juz  wcze¶niej jechałby innym torem ruchu. Na dodatek w tym rozwi±zaniu zjazd z  ronda byłby w większej odległo¶ci od kolejnego wjazdu co też by upro¶ciło  ocenę. No i wysepka między pasami na drodze do ronda byłaby szersza co by  było korzystne dla pieszych.

Tylko ze to o ktorym pisze wyglada tak
https://maps.google.pl/?ll=51.157718,17.010154&spn=0.000575,0.001448&t=h&z=20

A i tak jest waskim gardlem na wjezdzie..

J.

Data: 2013-10-11 12:05:18
Autor: SW3
Rondo vs. skrzyżowanie
W dniu 11.10.2013 o 11:16 J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> pisze:

Samo takie nic nie da, musialbys jeszcze pasy wymalowac w rondo  turbinowe, zeby trzeba bylo migac wyraznie przy zmianie pasa.

Można by wymalować pasy naokoło "okr±głej czę¶ci ronda" żeby zjeżdżaj±c z  ronda zmieniało się pas i żeby było wiadomo, że trzeba migać bo faktycznie  zjeżdżaj±c "na wprost" nie byłoby to takie oczywiste.
Chodziło mi o ronda jednopasmowe więc nie ma tu co mieszać turbin.

Tylko ze to o ktorym pisze wyglada tak
https://maps.google.pl/?ll=51.157718,17.010154&spn=0.000575,0.001448&t=h&z=20

Takie ronda (2 lub więcej pasów biegn±cych dookoła) mz to porażka.  Pomijaj±c to, że każdy ma inn± teorię na temat jazdy po takim rondzie, to  nie podnosz± znacz±co przepustowo¶ci, niepotrzebnie zwiększaj± ilo¶ć  koniecznych zmian pasa i ust±pień pierwszeństwa. A w przypadku mniejszych  wersji i tak ciężarówki i autobusy jad± tak jakby był jeden pas.
Zamiast tego powinny być ronda turbinowe albo ronda z zupełnie  niezależnymi pasami do prawoskrętów i pasem okrężnym (pojedynczym) dla  jad±cych prosto i w lewo.

--
SW3
-- --
Państwo to wielka fikcja, dzięki której każdy usiłuje żyć kosztem innych.  /Bastiat

Data: 2013-10-11 13:05:19
Autor: J.F
Rondo vs. skrzyżowanie
Użytkownik "SW3"  napisał w wiadomo¶ci
W dniu 11.10.2013 o 11:16 J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> pisze:
Samo takie nic nie da, musialbys jeszcze pasy wymalowac w rondo turbinowe, zeby trzeba bylo migac wyraznie przy zmianie pasa.
Można by wymalować pasy naokoło "okr±głej czę¶ci ronda" żeby zjeżdżaj±c z  ronda zmieniało się pas i żeby było wiadomo, że trzeba migać bo faktycznie  zjeżdżaj±c "na wprost" nie byłoby to takie oczywiste.
Chodziło mi o ronda jednopasmowe więc nie ma tu co mieszać turbin.

Jesli kierowca wjezdzajacy nie bedzie wyraznie widzial ze ten na obwodzie musi zjechac, bo pas mu tak prowadzi - to sie wiele nie zmieni.

Tylko ze to o ktorym pisze wyglada tak
https://maps.google.pl/?ll=51.157718,17.010154&spn=0.000575,0.001448&t=h&z=20

Takie ronda (2 lub więcej pasów biegn±cych dookoła) mz to porażka. Pomijaj±c to, że każdy ma inn± teorię na temat jazdy po takim rondzie, to  nie podnosz± znacz±co przepustowo¶ci,

Tu sie zgodze, ale nie o to mi chodzi.

niepotrzebnie zwiększaj± ilo¶ć  koniecznych zmian pasa i ust±pień pierwszeństwa.

No nie, bo w koncu mozna jechac stale prawym pasem. Tylko po co wtedy lewy.

Ale ja o czym innym. Masz zjazd w pewnej odleglosci od wjazdu - widac ze ktos zjezdza.
Masz dwa pasy na rondzie, wiec jadacy lewym nie blokuje wjazdu.
A jednak jest korek.

A w przypadku mniejszych  wersji i tak ciężarówki i autobusy jad± tak jakby był jeden pas.

Autobus tam jest chyba jeden na kwadrans, a ciezarowek tez malo.

Zamiast tego powinny być ronda turbinowe albo ronda z zupełnie niezależnymi pasami do prawoskrętów i pasem okrężnym (pojedynczym) dla  jad±cych prosto i w lewo.

to i tak nie wyeliminuje wad rond wielopasowych, czyli krzyzowania kierunkow ruchu.

J.

Data: 2013-11-29 10:33:47
Autor: radekp@konto.pl
Rondo vs. skrzyżowanie
Thu, 10 Oct 2013 15:22:49 +0200, w
<5256aa30$0$32689$65785112@news.neostrada.pl>, PlaMa <mariush.pUSUNMNIE@wp.pl>
napisał(-a):

W dniu 2013-10-10 15:15, PlaMa pisze:
> Mythbusters zrobili test czy bardziej wydajne s± ronda czy skrzyżowanie
> 4-way stop? Jak myslicie? Co wygrało?

Szlag mnie trafia jak pomy¶lę, że w moim rodzinnym mie¶cie (Olsztynie) zamiast rond stawia się masowo skrzyżowania ze ¶wiatłami, które maj±przeceż DUŻO niższ± przepustowo¶ć od wspomnianych w filmiku :(

Tylko, że to amerykańskie skrzyżowanie było typu 4 x STOP, a nie klasyczne
równorzędne jak u nas.
Bez obowi±zkowego stopu my¶lę, że przepustowo¶ć byłaby bardziej zbliżona.

Data: 2013-11-29 15:12:32
Autor: J.F
Rondo vs. skrzyżowanie
Użytkownik  napisał w wiadomo¶ci grup
Thu, 10 Oct 2013 15:22:49 +0200, PlaMa <mariush.pUSUNMNIE@wp.pl>
> Mythbusters zrobili test czy bardziej wydajne s± ronda czy > skrzyżowanie
> 4-way stop? Jak myslicie? Co wygrało?
Szlag mnie trafia jak pomy¶lę, że w moim rodzinnym mie¶cie (Olsztynie)
zamiast rond stawia się masowo skrzyżowania ze ¶wiatłami, które
maj±przeceż DUŻO niższ± przepustowo¶ć od wspomnianych w filmiku :(

Tylko, że to amerykańskie skrzyżowanie było typu 4 x STOP, a nie klasyczne
równorzędne jak u nas.
Bez obowi±zkowego stopu my¶lę, że przepustowo¶ć byłaby bardziej zbliżona.

Na klasycznym rownorzednym to roznie moze byc, to jak w USA - trzeba podjechac, zobaczyc i byc gotowym do ustapienia. A w lewo to sie nie skreci, gdy z przeciwka sznur pojazdow do przepuszczenia :-)

Tu jednak ze swiatlami, i to zmienia wydajnosc.
Ja juz pisalem jak sie takie jedno we Wroclawiu wyrabia.

A rondo swoje wymiary ma i w miescie moze nie byc na nie miejsca.

J.

Data: 2013-10-10 15:41:34
Autor: Myjk
Rondo vs. skrzyĹĽowanie
Thu, 10 Oct 2013 15:15:53 +0200, PlaMa
4-way stop? Jak myslicie? Co wygrało?

Rondo. Ale obejrzałem to i myślę że wynik mógł być dużo bardziej druzgocący
gdyby gabaryty "kwadrata" dopasować do gabarytów ronda. Chcę przez to
powiedzieć, że klasyczne skrzyżowanie było dużo "krótsze".

--
Pozdor Myjk

Rondo vs. skrzyĹĽowanie

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona