Rondo - zawracanie - kierunek

Data: 2016-02-15 11:36:31
Autor: Czesław Wiśniak
Rondo - zawracanie - kierunek

Witam, na egzaminie uczono mnie zeby zawrocic na rondzie musze wlaczyc
na wjezdzie lewy kierunkowskaz i przy zjezdzania z niego prawy. jak
zauwazyłam to prawie nikt nie wlacza lewego na wjezdzie jezeli chce
zawrocic, tylko przy zjezdzie prawy.
Jak to jest?

Kierunkowskaz tylko wtedy kiedy zjeżdżasz z ronda. Na rondzie nie da się zawrócić.

Data: 2016-02-15 12:41:01
Autor: t-1
Rondo - zawracanie - kierunek
W dniu 15.02.2016 o 11:36, Czesław Wi¶niak pisze:

Kierunkowskaz tylko wtedy kiedy zjeżdżasz z ronda. Na rondzie nie da się
zawrócić.

Jak jechałe¶ ulic± z południa na północ a po opuszczeniu ronda jedziesz ta sam± ulic± z północy na południe to co zrobiłe¶?

Data: 2016-02-15 11:44:12
Autor: masti
Rondo - zawracanie - kierunek
t-1 wrote:

W dniu 15.02.2016 o 11:36, Czesław Wiśniak pisze:

Kierunkowskaz tylko wtedy kiedy zjeĹĽdĹĽasz z ronda. Na rondzie nie da siÄ™
zawrócić.

Jak jechałeś ulicą z południa na północ a po opuszczeniu ronda jedziesz ta samą ulicą z północy na południe to co zrobiłeś?

a jak jedziesz górską serpentyną z południa na północ a po jej minięciu
z północy na południe to co zrobiłeś?

Data: 2016-02-15 12:58:02
Autor: t-1
Rondo - zawracanie - kierunek
W dniu 15.02.2016 o 12:44, masti pisze:

a jak jedziesz górsk± serpentyn± z południa na północ a po jej minięciu
z północy na południe to co zrobiłe¶?

I jeste¶ w tym samym miejscu serpentyny czy o kilometr dalej i 100 metrów wyżej?
I wrócisz w ten sposób do domu czy jednak będziesz musiał zawrócić choćby na rondzie?

Data: 2016-02-15 12:17:27
Autor: masti
Rondo - zawracanie - kierunek
t-1 wrote:

W dniu 15.02.2016 o 12:44, masti pisze:

a jak jedziesz górską serpentyną z południa na północ a po jej minięciu
z północy na południe to co zrobiłeś?

I jesteĹ› w tym samym miejscu serpentyny czy o kilometr dalej i 100 metrĂłw wyĹĽej?

a na rondzie jesteĹ›my w  tym samym miejscu czy o kilometr dalej?

I wrócisz w ten sposób do domu czy jednak będziesz musiał zawrócić choćby na rondzie?

a po przejechaniu ronda wrócisz w ten sposób do domu czy będziesz musiał
zawrócić?

Data: 2016-02-15 14:08:26
Autor: Czesław Wiśniak
Rondo - zawracanie - kierunek

[...]

Nieeeee, błagam. Cały monitor oplułem :)))

Data: 2016-02-15 15:05:25
Autor: Shrek
Rondo - zawracanie - kierunek
On 15.02.2016 12:41, t-1 wrote:
[...]

Zjechałe¶ na entym zjeĽdzie (migajac w prawo) ;)

Sprawa kierunków na rondach jest sprzecznie uregulowana rozs±dkiem i PoRD.

W PoRD rondo to takie samo skrzyżowanie jak każde inne. W rozs±dku... to już po prostu zależy od skrzyżowania;)

Bo np jak masz "kwadratowe" rondo będ±ce w istocie skrzyżowaniem dwóch dróg dwujezdniowych to przecież nie będziesz migał w prawo na entym zjeĽdzie, a zrobisz tak jak to niby zapisane w PoRD czyli jak na każdym innym skrzyżowaniu.

Ale jak masz już spore rondo (już darujmy sobie turbiny i podobne wynalazki), to będziesz przecież migał prawym przy zjeżdzie, bo to jedyna istotna informacja dla innych. A teraz znajdĽ w PoRD taki wymóg, przy założeniu że całe rondo to jedno skrzyżowanie;)

A czym będziesz migał przed wjazdem na duże rondko jest w sumie bez znaczenia, bo inni i tak z tego żadnej użytecznej informacji nie wyci±gn± - IMHO najlepiej niczym, żeby nie mylić innych bezużytecznymi sygnałami. Jak dołożysz do tego, że istniej± duże ronda z bardziej porabanymi konfiguracjami niż cztery zjazdy na krzyż, to wychodzi, że jednak najrozs±dniej migać tylko w prawo na zjeżdzie (oczywi¶cie nie mówię o "kwadratowych" skrzyzowaniach dróg dwujezdniowych).

Na egzaminie za to najlepiej migać tak, jak w danym wordzie/mordzie wymagaj±;)

Shrek.

Data: 2016-03-02 12:46:27
Autor: G.S.
Rondo - zawracanie - kierunek
On Mon, 15 Feb 2016, Czesław Wi¶niak wrote:

> [...]
> zawrocic, tylko przy zjezdzie prawy.
> Jak to jest?

Kierunkowskaz tylko wtedy kiedy zjeżdżasz z ronda. Na rondzie nie da się

 Wszystko się da.
 Co najwyżej nie wolno.
 Poszukać znów linku, na którym kursantka IMO *prawidłowo* sygnalizuje
zamiar wykonania zabronionego manewru?
 Jakby "prawie wszyscy prawie zawsze" prawidłowo sygnalizowali,
jad±cy (prawidłowo) z naprzeciwka nigdy nie byłby zaskoczony
że kto¶ mu wyskakuje na czołowe ;)

pzdr, Gotfryd

Rondo - zawracanie - kierunek