Rondo - zawracanie - kierunek

Data: 2016-02-15 03:32:21
Autor: sczygiel
Rondo - zawracanie - kierunek
W dniu poniedziałek, 15 lutego 2016 11:17:14 UTC+1 użytkownik małaa napisał:
Witam, na egzaminie uczono mnie zeby zawrocic na rondzie musze wlaczyc na wjezdzie lewy kierunkowskaz i przy zjezdzania z niego prawy. jak zauwazyłam to prawie nikt nie wlacza lewego na wjezdzie jezeli chce zawrocic, tylko przy zjezdzie prawy.
Jak to jest?

Są dwie szkoły.
1. Stara szkoła, na wjeżdzie jak zawracasz albo zjeżdzasz zjazdem którymkolwiek lewym, włączasz lewy kierunek. Gasisz go jak jesteś na konkretnym pasie i objeżdzasz rondo. Prawy włączasz na wysokości poprzedniego zjazdu przed tym na którym chcesz zjechać. jeśli na rondzie zmieniasz pasy to sygnalizujesz jak zwykle.

2. Szkoła nowa. Wjeżdzasz bez kierunkowskazu, ewentualnie z prawym jesli zjeżdzasz pierwszym zjazdem. Prawy kierunek włączasz na wysokości poprzedzającego zjazdu. Jesli zmieniasz pasy to sygnalizujesz odpowiednio.

IMHO lewy kierunek na wjeżdzie daje tą informację że masz zamiar jechać na rondzie dalej i ten lolek który chce wjechać na następnym wjeździe ma szanse wiedzieć że zajmiesz pas wewnętrzny i dzięki temu ruch będzie płynniejszy.

Ale ten temat jest mocno kontrowersyjny bo przepisy dotyczące poruszania się na rondzie nie do końca są zrozumiałe jednakowo dla wszystkich.

Dodatkowo warto zaznaczyć że warto zmieniać pas z wewnętrznego na zewnętrzny już przy poprzedzającym wjeżdzie a nie dopiero na docelowym zjezdzie. Mniej szans na klepanie boku...

Data: 2016-02-15 13:37:42
Autor: Borys Pogoreło
Rondo - zawracanie - kierunek
Dnia Mon, 15 Feb 2016 03:32:21 -0800 (PST), sczygiel@gmail.com napisał(a):

[...]

Czy *kiedykolwiek* analizowałeś migacze innych aut wjeżdżających na rondo?
Masz na to czas, czy "lewa wolna" i jedziesz?

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2016-02-15 05:52:29
Autor: sczygiel
Rondo - zawracanie - kierunek
W dniu poniedziałek, 15 lutego 2016 13:37:44 UTC+1 użytkownik Borys Pogoreło napisał:
> [...]

Czy *kiedykolwiek* analizowałeś migacze innych aut wjeżdżających na rondo?
Masz na to czas, czy "lewa wolna" i jedziesz?

Analizowałem.
I choć to rzadkie w dzisiejszych czasach to wiem że jak mruga w lewo to znaczy ze raczej zajmie wewnetrzny pas i pojedzie bardziej dookoła.
Czasem sie przydaje choć stopień rozpowszechnienia jest nikły więc praktycznie pożytek żaden.

PS.
To że opisałem zjawisko nie czyni tego że jakoś powinienem sie z nim identyfikować.

Data: 2016-02-15 15:10:31
Autor: Shrek
Rondo - zawracanie - kierunek
On 15.02.2016 14:52, sczygiel@gmail.com wrote:

Analizowałem.
I choć to rzadkie w dzisiejszych czasach to wiem że jak mruga w lewo to znaczy ze raczej zajmie wewnetrzny pas i pojedzie bardziej dookoła.

No to żebyś się kiedyś nie zdziwił, bo "zawracanie prawym pasem na rondzie" nie jest wcale zjawiskiem rzadkim, a i było bronione na tej grupie OIDP. Po prostu część kierowców (nawet na codzień będących królami lewego) na rondzie przypomina sobie, że najprościej prawym, bo "jestem zawsze w prawie";)

Shrek.

Data: 2016-02-25 11:02:10
Autor: neelix
Rondo - zawracanie - kierunek

Użytkownik "Shrek" <1@wp.pl> napisał w wiadomości news:n9sm8d$b27$2node2.news.atman.pl...
[...]

Przy dzisiejszym stanie wiedzy i umiejętności polskich kierowców rozum sam tak podpowiada. :-) Niestety zasada nie daje 100% gwarancji zachowania auta w całości. Zawsze jakiś patafian może zjechać z lewego wprost przed maskę i to się zdarza.

neelix

Data: 2016-02-25 16:12:47
Autor: Shrek
Rondo - zawracanie - kierunek
On 25.02.2016 11:02, neelix wrote:

[...]

Nie - prawym powinno się co do zasady najdalej do drugiego zjazdu (choć zdarzają się ronda określone przez kogoś jako "kosmiczne"). Często oznakowanie wręcz "podpowiada" - nie przetłumaczysz - lepiej prawym, bo w razie W w prawie. Co tam że sami prawo łamią:(

Niestety zasada nie daje 100% gwarancji
zachowania auta w całości. Zawsze jakiś patafian może zjechać z lewego
wprost przed maskę i to się zdarza.

Czasem to trudno się dziwić, skoro oznakowanie wprost pokazuje, że trzeba zjechać, a pacan twardo napiera prawym dookoła i jeszcze japę drze jaki on pokrzywdzony.

Shrek.

Data: 2016-02-25 19:04:44
Autor: Lucenty
Rondo - zawracanie

[...]

Nie ma takiego zapisu, że "do któregoś zjazdu".
Jadący pasem zewnętrznym dookoła nie łamią prawa, jeżeli jest
tylko oznakowanie C-12/A-7  i nie ma innego.

Data: 2016-02-25 19:14:47
Autor: Shrek
Rondo - zawracanie
On 25.02.2016 19:04, Lucenty wrote:
[...]

Jest to trochę rzeczywiście dyskusyjne:

2. Kierujący pojazdem jest obowiązany zbliżyć się:
1) do prawej krawędzi jezdni – jeżeli zamierza skręcić w prawo;
2) do środka jezdni lub na jezdni o ruchu jednokierunkowym do lewej jej
krawędzi – jeżeli zamierza skręcić w lewo.

Traktując to literalnie i dzieląc "zakręty" a drobne, na obwiednię można by tylko z prawego pasa skręcać;)

Tak czy inaczej - jeżdzenie dookoła prawym pasem, to brak kultury, a i bardzo dyskusyjne jest, czy zgodne z PoRD.

Shrek.

Data: 2016-02-25 19:24:45
Autor: Lucenty
Rondo - zawracanie
[...]

Nic nie trzeba dzielić, trzeba tylko przeczytać, że przepisy dotyczą
zmiany kierunku jazdy.
Na rondzie zmiana kierunku jazdy może być tylko w prawo.

Tak czy inaczej - jeżdzenie dookoła prawym pasem, to brak kultury, a i
bardzo dyskusyjne jest, czy zgodne z PoRD.

Shrek.

Masz prawo dyskutować.
PoRD nie zabrania, zabrania tylko jeździć inaczej niż nakazują wyznaczone
pasy.

Data: 2016-02-25 19:46:23
Autor: masti
Rondo - zawracanie
Shrek wrote:

Tak czy inaczej - jeżdzenie dookoła prawym pasem, to brak kultury, a i

gdyĹź albowiem?

bardzo dyskusyjne jest, czy zgodne z PoRD.

badź łaskaw wskazać przepis rzeczonego PoRD, który zakazuje, a
dokładniej nakazuje mi zmianę pasa i kierunku

Data: 2016-02-25 21:24:23
Autor: Tom N
Rondo - zawracanie
masti w <news:nanlmf$pon$1dont-email.me>:

Shrek wrote:

Tak czy inaczej - jeżdzenie dookoła prawym pasem, to brak kultury, a i

gdyż albowiem?

bardzo dyskusyjne jest, czy zgodne z PoRD.

badź łaskaw wskazać przepis rzeczonego PoRD, który zakazuje, a
dokładniej nakazuje mi zmianę pasa i kierunku

Art. 3. 1. Uczestnik ruchu i inna osoba znajdująca się na drodze są
obowiązani [...] unikać wszelkiego działania, które mogłoby [...] ruch ten
utrudnić

Jesteś sam na drodze to rób co chcesz, gdy pojawi się ktoś jeszcze to dobrze
wiesz[1], że wjazd prawym pasem i objeżdżanie dookoła to utrudnianie
ruchu...

--
'Tom N'

Data: 2016-02-25 21:05:17
Autor: masti
Rondo - zawracanie

Shrek wrote:

[...]

na jakiej podstawie tak twierdzisz skoro jadąc wokół nie zmieniam pasa?

Data: 2016-02-25 22:23:09
Autor: Tom N
Rondo - zawracanie

Shrek wrote:
[...]

To nie ja twierdze, tylko PoRD. Tak, wiem, ze tobie to trudno zrozumieć, zafiksowałes się na zmianie pasa, a
nie widzisz, że mógłbys wewnętrznym jechac i umożliwić wjazd - równolegle z
tobą - na zewnętrzny pas  na kolejnych wlotach innym, czyli 100% spełnienie
definicji utrudniania ruchu

--
'Tom N'
+

Data: 2016-02-25 22:08:09
Autor: masti
Rondo - zawracanie

Shrek wrote:
[...]

od kiedy jazda prawym pasem dowolnej drogi z normalną prędkościa jest
utrudnianiem ruchu? Podasz sygnatury spraw sadowych ktĂłre to
potwierdziłY

Data: 2016-02-28 19:26:31
Autor: neelix
Rondo - zawracanie

Shrek wrote:
[...]

Jest nawet obowiązkiem. :-)

neelix

Data: 2016-03-02 08:51:14
Autor: Myjk
Rondo - zawracanie
Sun, 28 Feb 2016 19:26:31 +0100, neelix
Jest nawet obowiązkiem. :-)

Wyjątkiem kiedy nie trzeba, a nawet NIE WOLNO się trzymać prawej, jest
skrzyżowanie gdzie PRZECINAJĄ SIĘ DROGI, a więc jest to jedno z miejsc
gdzie ZMIENIA SIĘ KIERUNEK. Niestety niektórzy nie mogą pojąć, że jak nie
ma przed/na skrzyżowaniu oznakowania pionowego i poziomego dotyczącego
możliwych kierunków ruchu, to obwiążują *przepisy* *ogólne* (ARt. 22.), a
te NAKAZUJĄ używanie konkretnych pasów w zależności od kierunku jazdy. I jakoś wszystko jest jasne jak skrzyżowanie jest "typowe", niestety
niektórym się wszystko pieprzy jak wyspę postawią na skrzyżowaniu. Bo sobie
miszczowie interpretacji wyobrażają tam jakąś osobną drogę, parę skrzyżowań
w jednym skrzyżowaniu, same skręty w prawo itp. bzdury. Przez co nie da się
szykbo i płynnie przejechać przez skrzyżowanie używając DWÓCH pasów, bo
trzeba jeszcze uważać na "kołków" co z prawego pasa w lewo skręcają...

--
Pozdor
Myjk

Data: 2016-03-02 11:46:12
Autor: Lucenty
Rondo
Użytkownik "Myjk" <myjkel@nospam.op.pl> napisał w wiadomości

nie da się
szykbo i płynnie przejechać przez skrzyżowanie używając DWÓCH pasów, bo
trzeba jeszcze uważać na "kołków" co z prawego pasa w lewo skręcają...

Myjk

Ci co na rondzie "z prawego w lewo skręcają"  to nie są niebezpieczni,
 bo jadą zgodnie z PoRD. Najniebezpieczniejsi są ci, ktĂłrzy zjeĹźdĹźają
z ronda bezpośrednio z pasa środkowego lub wewnętrznego
i wymuszają przy tym pierwszeństwo. Oczywiście wtedy, gdy nie ma
wyznaczonych pasĂłw dla danego kierunku.

Data: 2016-03-02 12:20:18
Autor: Myjk
Rondo
Wed, 2 Mar 2016 11:46:12 +0100, Lucenty
Ci co na rondzie "z prawego w lewo skręcają"  to nie są niebezpieczni,
 bo jadą zgodnie z PoRD.

Są niebezpieczni, są zawalidrogami, utrudniają ruch i zmniejszają
przepustowość skrzyżowań. Art. 22. wyraźnie mówi, że aby skręcić w lewo należy się ustawić przy osi
albo lewej krawędzi. Ergo, zabrania skrecania w lewo z prawego pasa bez
ustąpienia pierwszeństwa pojazdowi poruszającemu się np. prosto przez
skrzyżowanie. To nie jest zapis dla zabawy, a właśnie po to, aby skrzyżowań
nie blokować i aby była pełna ich przepustowość. Zatem po raz kolejny ci
przypomnę, rondo to *JEDNO* _skrzyżowanie_ dwóch (lub więcej) dróg, a nie
droga na obwiedni z paroma skrzyżowaniami i skrętami tylko w prawo.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2016-03-02 15:23:09
Autor: Lucenty
Rondo ... w ktĂłrym miejscu "w lewo" ?
[...]

Możesz napisać w którym miejscu ronda
 następuje zmiana kierunku jazdy na kierunek "w lewo"  ?
Oczywiście dla ronda, gdzie nie ma wyznaczonych kierunkow
znakami poziomymi i pionowymi F-10.

Data: 2016-03-02 16:38:32
Autor: Shrek
Rondo
On 02.03.2016 12:20, Myjk wrote:
[...]

skrzyĹźowanie

Upiąłeś się tego skrzyżowania. A bez skrzyżowania można w lewo z prawego pasa? Skrzyżowanie, ani to czy jest jedno czy dwa nie ma znaczenia. A więc nie ma znaczenia czy ktoś sobie rozłoży rondo na 4 skrzyżowania czy nie. Zawsze masz skręcać w lewo z lewego a w prawo z prawego (chyba że jest oznakowanie wyznaczające inaczej).

Shrek.

Data: 2016-03-02 20:22:28
Autor: PlaMa
Rondo
W dniu 2016-03-02 o 12:20, Myjk pisze:

Art. 22. wyraźnie mówi, że aby skręcić w lewo należy się ustawić przy osi
albo lewej krawędzi. Ergo, zabrania skrecania w lewo z prawego pasa bez
ustąpienia pierwszeństwa pojazdowi poruszającemu się np. prosto przez
skrzyĹźowanie.

Wyraźnie także ten artykuł ma ustęp 4, którego TAKŻE WYRAŹNIE jak zawsze nie zauważasz

Data: 2016-03-02 14:24:30
Autor: Lucenty
Rondo ... skręt z prawego w lewo.
[...]

Mógłbyś wyjaśnić ?
Chodzi ci o tych "kołków" co zmieniają pas na rondzie z prawego na lewy ?

Data: 2016-03-02 20:01:19
Autor: Lucenty
Rondo ... dwa pasy.
[...]

Da się przejechać przez rondo używająć DWÓCH pasów i nie trzeba przy tym
uważać na ""kołków". Takie warunki zapewnia rondo turbinowe.
Rondo klasyczne takich warunków nie zapewnia, bo wolno zjeżdżać
tylko jednym pasem - zewnętrznym.

Data: 2016-02-25 23:27:28
Autor: Lucenty
Rondo - zawracanie
Użytkownik "Tom N" <7.160225@82.222309.invalid> napisał w wiadomości

[...]

Wymyśliłeś sposób na zapchanie ronda,
czyli 100% spełnienie definicji utrudniania ruchu.

Data: 2016-02-29 21:03:02
Autor: PlaMa
Rondo - zawracanie
W dniu 2016-02-25 o 22:23, (Tom N) pisze:

że wjazd prawym pasem i objeżdżanie dookoła to utrudnianie
ruchu...
na jakiej podstawie tak twierdzisz
To nie ja twierdze, tylko PoRD.

to najwyżej to cytat z PoRD?

[...]

Ba! ktoś już na to wpadł i wymyślił SORO typu turbina. Tam gdzie nie zrobili bo nie chcieli/nie mogli/nie pomyśleli trzeba jednak jeździć zgodnie z przepisami.

Data: 2016-02-26 10:22:28
Autor: szerszen
Rondo - zawracanie
On Thu, 25 Feb 2016 21:05:17 -0000 (UTC)
masti <gone@to.hell> wrote:

na jakiej podstawie tak twierdzisz skoro jadąc wokół nie zmieniam pasa?

Na takiej, że blokujesz zjazd z C12 temu z zewnętrznego pasa, zmniejszasz w ten sposób płynność ruchu. --
pozdrawiam
szerszeń

Data: 2016-02-26 17:21:12
Autor: Lucenty
Rondo

=========

Na takiej, że blokujesz zjazd z C12 temu z zewnętrznego pasa, zmniejszasz w
ten sposób płynność ruchu.

szerszeń

============

Co ty znowu pi...sz ?
Ja jadę zewnętrznym z max dopuszczalną prędkością,
piszesz, że on też jedzie zewnętrznym pasem,
to jak mogę mu blokować ? Jedziemy jeden za drugim
z max prędkością.
Zanim wyślesz posta to daj komuś mądrzejszemu do zaakceptowania.

Data: 2016-02-28 19:34:05
Autor: neelix
Rondo

masti <gone@to.hell> wrote:

[...]

Jak chce się udowadniać coś czemu przeczy rozum to końcowym efektem jest zamotanie się. :-)

neelix

Data: 2016-02-29 09:02:38
Autor: szerszen
Rondo
On Fri, 26 Feb 2016 17:21:12 +0100
"Lucenty" <neowal@gazeta.pl> wrote:

Ja jadę zewnętrznym z max dopuszczalną prędkością,
piszesz, że on też jedzie zewnętrznym pasem,
to jak mogę mu blokować ? Jedziemy jeden za drugim
z max prędkością.

Co ty bredzisz, dziecko?
Jeśli obaj wjedziemy na rondo tym samym wjazdem i ja będę chciał zjechać drugim, to tobie przyjdzie do głowy zjechanie 3, to będziesz utrudniał mi zjazd ze skrzyżowania. Proste i nieskomplikowane. Będziesz utudniał. Zgodnie z przepisami, ale utrudniał. Dochodzą dwa pasy, na obwiedni są dwa pasy i należy z nich korzystać, a że ty nie potrafisz, to może trzeba jakieś dodatkowe lekcje wziąć. --
pozdrawiam
szerszeń

Data: 2016-02-29 18:06:30
Autor: Lucenty
Rondo
[...]

zjazd ze skrzyżowania. Będziesz utudniał. Zgodnie z przepisami, ale
utrudniał. Dochodzą dwa pasy, na obwiedni są dwa pasy i należy z nich
korzystać,

szerszeń

A ty będziesz utrudniał mi wjazd na pas wewnętrzny.

Data: 2016-02-29 18:15:41
Autor: Tom N
Rondo
Lucenty w <news:56d47aa0$0$661$65785112news.neostrada.pl>:

[...]

Taaaa... Na nieturbinowym SORO wjazd na wewnętrzny jest najczęściej
zabroniony.

--
'Tom N'

Data: 2016-02-29 21:06:21
Autor: PlaMa
Rondo
W dniu 2016-02-29 o 18:15, (Tom N) pisze:

Taaaa... Na nieturbinowym SORO wjazd na wewnętrzny jest najczęściej
zabroniony.

Oj chyba nie.

Data: 2016-02-29 19:44:02
Autor: Lucenty
Rondo
Użytkownik "Lucenty" <nikola@wp.pl> napisał w wiadomości
[...]

Korekta.
Powinno być :
A ty będziesz utrudniał mi zmianę pasa na wewnętrzny.

Data: 2016-03-01 08:35:49
Autor: szerszen
Rondo
On Mon, 29 Feb 2016 18:06:30 +0100
"Lucenty" <nikola@wp.pl> wrote:

A ty będziesz utrudniał mi wjazd na pas wewnętrzny.

Tobie?
:) Przecież ty się boisz tego pasa i go ignorujesz.

szerszeń

Data: 2016-03-01 09:30:32
Autor: Lucenty
Rondo
"Lucenty" <nikola@wp.pl> wrote:

A ty będziesz utrudniał mi wjazd na pas wewnętrzny.

Tobie?
:) Przecież ty się boisz tego pasa i go ignorujesz.

szerszeń

A ty będziesz utrudniał temu z twojej prawej zmianę pasa na wewnętrzny.

Ja niczego nie ignoruję. Znów nie czytasz uważnie i wyciągasz złe wnioski.

Data: 2016-02-29 21:05:43
Autor: PlaMa
Rondo
W dniu 2016-02-29 o 09:02, szerszen pisze:

[...]

Z takim podejściem to wszyscy inni w samochodach, rowerach i połowa pieszych podpada pod ten paragraf.

Data: 2016-02-26 19:16:11
Autor: masti
Rondo - zawracanie

masti <gone@to.hell> wrote:

na jakiej podstawie tak twierdzisz skoro jadąc wokół nie zmieniam pasa?

Na takiej, że blokujesz zjazd z C12 temu z zewnętrznego pasa, zmniejszasz w ten sposób płynność ruchu.

miała być podstawa do utrudniania ruchu a nie do zmniejszania świętej
przepustowości

Data: 2016-02-29 21:04:31
Autor: PlaMa
Rondo - zawracanie
W dniu 2016-02-26 o 10:22, szerszen pisze:

na jakiej podstawie tak twierdzisz skoro jadąc wokół nie zmieniam pasa?
Na takiej, że blokujesz zjazd z C12 temu z zewnętrznego pasa, zmniejszasz w ten sposób płynność ruchu.

Jadąc grzecznie, równo i przepisowo swoim pasem utrudnia ruch bo ktoś chciałby sobie przejechać przez jego pas?

Data: 2016-03-01 08:34:28
Autor: szerszen
Rondo - zawracanie
On Mon, 29 Feb 2016 21:04:31 +0100
PlaMa <mariush.p@wupe.pel> wrote:

Jadąc grzecznie, równo i przepisowo swoim pasem utrudnia ruch bo ktoś chciałby sobie przejechać przez jego pas?

Jeśli zewnętrznym jedzie dalej niż do drugiego zjazdu, to jak najbardziej tak. --
pozdrawiam
szerszeń

Data: 2016-03-01 09:41:17
Autor: Lucenty
Rondo
[...]

To ty utrudniasz ruch zajmując pas środkowy.
On wjechał pierwszym wjazdem i chce zmienić pas na środkowy,
a ty zajmujesz ten pas środkowy i utrudniasz jemu zmianę pasa.

Data: 2016-03-01 09:53:58
Autor: szerszen
Rondo
On Tue, 1 Mar 2016 09:41:17 +0100
"Lucenty" <nikola@wp.pl> wrote:

To ty utrudniasz ruch zajmując pas środkowy.

A lekarstwa już brałeś?

szerszeń

Data: 2016-03-05 11:20:58
Autor: Lucenty
Rondo
Użytkownik "szerszen" <szerszen@tlen.pl> napisał w wiadomości

On Tue, 1 Mar 2016 09:41:17 +0100
"Lucenty" <nikola@wp.pl> wrote:

To ty utrudniasz ruch zajmując pas środkowy.

A lekarstwa już brałeś?

szerszeń

Po każdym przeczytaniu twoich głupot
aplikuję sobie kieliszek płynnych procentów.

Nawet nie potrafisz zrozumieć, że ty też możesz
komus utrudniac ruch.

Data: 2016-03-01 14:47:25
Autor: masti
Rondo - zawracanie
szerszen wrote:

[...]

i podeprzesz się wykładnią przepisów?

Data: 2016-03-01 16:08:57
Autor: szerszen
Rondo - zawracanie
On Tue, 1 Mar 2016 14:47:25 -0000 (UTC)
masti <gone@to.hell> wrote:

i podeprzesz się wykładnią przepisów?

Nawet nie zamierzam, to raczej dobre praktyki i doświadczenie. Zresztą jak bardzo chcesz, to możesz sobie to przyrównać do zwykłego skrzyżowania, podobna zasada.

szerszeń

Data: 2016-03-01 16:17:53
Autor: masti
Rondo - zawracanie

masti <gone@to.hell> wrote:

[...]

gdzie masz zewnętrzny pas na zwy klym skrzyżowaniu i drugi zjazd?

Data: 2016-03-02 08:50:12
Autor: szerszen
Rondo - zawracanie
On Tue, 1 Mar 2016 16:17:53 -0000 (UTC)
masti <gone@to.hell> wrote:

gdzie masz zewnętrzny pas na zwy klym skrzyżowaniu i drugi zjazd?

A co ma piernik do wiatraka?

Przecież nie twierdzę że to wykładnia prawna, tylko na zasadzie analogii, co zresztą znakomicie ułatwia ruch na rondach, szczególnie niedużych i wpływa na płynność ruchu. --
pozdrawiam
szerszeń

Data: 2016-03-02 11:25:40
Autor: masti
Rondo - zawracanie

masti <gone@to.hell> wrote:

gdzie masz zewnętrzny pas na zwy klym skrzyżowaniu i drugi zjazd?

A co ma piernik do wiatraka?

sam sobie odpowiedz. bo to Twoja analogia.

Przecież nie twierdzę że to wykładnia prawna, tylko na zasadzie analogii, co zresztą znakomicie ułatwia ruch na rondach, szczególnie niedużych i wpływa na płynność ruchu.
ROTFL

Data: 2016-03-02 12:57:40
Autor: szerszen
Rondo - zawracanie
On Wed, 2 Mar 2016 11:25:40 -0000 (UTC)
masti <gone@to.hell> wrote:

ROTFL

No cóż, to najlepszy dowód na brak zrozumienia ;)

szerszeń

Data: 2016-03-02 12:19:31
Autor: masti
Rondo - zawracanie
szerszen wrote:

On Wed, 2 Mar 2016 11:25:40 -0000 (UTC)
masti <gone@to.hell> wrote:

ROTFL

No cóş, to najlepszy dowód na brak zrozumienia ;)

a Ty w ogĂłle rozumiesz co piszesz i dlaczego jest to sprzeczne
wenetrznie? Bo właśnie to mnie rozbawia

Data: 2016-03-02 14:35:52
Autor: szerszen
Rondo - zawracanie
On Wed, 2 Mar 2016 12:19:31 -0000 (UTC)
masti <gone@to.hell> wrote:

a Ty w ogóle rozumiesz co piszesz i dlaczego jest to sprzeczne
wenetrznie? Bo właśnie to mnie rozbawia

Nic nie jest sprzeczne, to ty nie odrózniasz dobrych praktyk od przepisów, to że coś nie jest napisane w PoRD nie znaczy, że nie można tego z dobrym skutkiem stosować w praktyce. Nie zgadzam się z Myjkiem co do jego teorii, że prawo nakazuje takie poruszanie się po klasycznym C12, zgadzam się że można klasyczne rondo objechać zewnętrznym pasem, bo nic tego nie zakazuje. Ale nie zmienia to faktu, że taką jazdę jak opisałem i jaką lansuje Myjk uważam za porpawną, bo znakomicie ona ułatwia poruszanie się po takich skrzyżowaniach, czego najlepszym dowodem są ronda turbinowe wymuszające właśnie taki ruch.

Jeśli tego nie kumasz, to już jaśniej Ci tego wytłumaczyć nie potrafię, a może po prostu się do tego nie nadajesz. --
pozdrawiam
szerszeń

Data: 2016-03-05 12:06:57
Autor: Lucenty
Rondo

masti <gone@to.hell> wrote:

[...]

"Coś nie jest napisane w PoRD", bo posłowie nie są tak durni jak ty.
Pojazdy wjeżdżają na rondo dwoma pasami, a zjeżdżają jednym pasem.
Rondo musi się zapchać. Do tego jeszcze zmiany pasów
na zapchanym rondzie, z zewnętrznego na wewnętrzny i z powrotem.
Gdybyś odrobinkę pomyślał to sam byś wpadł, ze to utrudnia
i spowalnia ruch.

"Jeśli tego nie kumasz, to już jaśniej Ci tego wytłumaczyć nie potrafię, a
może po prostu się do tego nie nadajesz." (cytat z szerszenia).

Data: 2016-03-05 12:35:54
Autor: Lucenty
Rondo ... dyskusja.

masti <gone@to.hell> wrote:

[...]

Parę lat temu w mediach była dyskusja, żeby wprowadzić obowiązek
zjechania z ronda najbliższym zjazdem, z pasa zewnętrznego.
Czyli byłoby zabronione objeżdżanie ronda dookoła pasem zewnętrznym.
Dyskusja się skończyła i zostało po staremu.

Data: 2016-03-07 09:01:54
Autor: szerszen
Rondo
On Sat, 5 Mar 2016 12:06:57 +0100
"Lucenty" <naoino@o2.pl> wrote:

Gdybyś odrobinkę pomyślał to sam byś wpadł, ze to utrudnia
i spowalnia ruch.

Gdybyś zamiast pisać, zdobył odrobinę praktyki, to wiedziałbyś jak bardzo się mylisz. Mam "pod domem" 3 takie nieduże dwupasowe ronda, większość kierowców jeździ w sposób opisany przeze mnie, jeśli się coś "korkuje", to głównie prawe pasy, do zjazdu w pierwszy zjazd, właśnie przez pieszych. Ale co ja tam mogę wiedzieć i tysiace innych kierowców. --
pozdrawiam
szerszeń

Data: 2016-03-07 20:10:13
Autor: Lucenty
Rondo, slalom.
Użytkownik "szerszen" <szerszen@tlen.pl> napisał w wiadomości

On Sat, 5 Mar 2016 12:06:57 +0100
"Lucenty" <naoino@o2.pl> wrote:

[...]

Ja też tak jeżdżę, ale na dużych rondach i poza godzinami szczytu.
Slalomem przemknę i mam szybki przejazd przez rondo.

Data: 2016-03-08 08:33:02
Autor: szerszen
Rondo, slalom.
On Mon, 7 Mar 2016 20:10:13 +0100
"Lucenty" <bouidas@google.pl> wrote:

Ja też tak jeżdżę, ale na dużych rondach i poza godzinami szczytu.
Slalomem przemknę i mam szybki przejazd przez rondo.

No to pierwsze koty za płoty, teraz musisz się nauczyć tak jeżdzić na wszystkich.  --
pozdrawiam
szerszeń

Data: 2016-03-02 11:45:35
Autor: Lucenty
Rondo

Przecież nie twierdzę że to wykładnia prawna, tylko na zasadzie analogii,
co zresztą znakomicie ułatwia ruch na rondach, szczególnie niedużych i
wpływa na płynność ruchu.
szerszeń

Slalom na rondach znakomicie zapełnia
ronda i przy slalomie trzeba zwolnić, bo trzeba zachować szczególną
ostrożność przy dużej ilości pojazdów zmieniających pas jazdy.
W sumie bardziej niebezpiecznie i wolniej.

Data: 2016-03-02 12:59:01
Autor: szerszen
Rondo
On Wed, 2 Mar 2016 11:45:35 +0100
"Lucenty" <nikola@wp.pl> wrote:

W sumie bardziej niebezpiecznie i wolniej.

Tia ;)
Moje doświadczenie i doświadczenie mieszkańców kilkusettysięcznej dzielnicy mówi co innego. Ale oczywiście możesz wierzyć w dowolne bajki.

szerszeń

Data: 2016-03-01 18:22:18
Autor: PlaMa
Rondo - zawracanie
W dniu 2016-03-01 o 16:08, szerszen pisze:

i podeprzesz się wykładnią przepisów?
 Zresztą jak bardzo chcesz, to możesz sobie to przyrównać do zwykłego skrzyżowania, podobna zasada.

Na zwykłym skrzyżowaniu wjedziesz przetniesz komuś pas na chama i jeszcze go powyzywasz?

Data: 2016-03-02 08:48:34
Autor: szerszen
Rondo - zawracanie
On Tue, 1 Mar 2016 18:22:18 +0100
PlaMa <mariush.p@wupe.pel> wrote:

Na zwykłym skrzyżowaniu wjedziesz przetniesz komuś pas na chama i jeszcze go powyzywasz?

A PJ masz, czy tylko hobbistycznie tu piszesz?

A na zwykłym skrzyżowaniu z prawego pasa to gdzie możesz pojechać?
Naprawdę nie widzisz podobieństwa? --
pozdrawiam
szerszeń

Data: 2016-03-02 20:08:54
Autor: PlaMa
Rondo - zawracanie
W dniu 2016-03-02 o 08:48, szerszen pisze:

Na zwykłym skrzyżowaniu wjedziesz przetniesz komuś pas na chama i
jeszcze go powyzywasz?
A PJ masz, czy tylko hobbistycznie tu piszesz?

W przeciwieństwie do ciebie, za moich czasów nie znajdowano ich w czipsach.

A na zwykłym skrzyżowaniu z prawego pasa to gdzie możesz pojechać?

Tam gdzie mnie wiedzie.

Naprawdę nie widzisz podobieństwa?

Ty o podobieństwach i zwyczajach i umowach, a ja ciągle jestem ciekaw jakie przepisy mówią to co ty.

Data: 2016-03-03 08:33:33
Autor: szerszen
Rondo - zawracanie
On Wed, 2 Mar 2016 20:08:54 +0100
PlaMa <mariush.p@wupe.pel> wrote:

Ty o podobieństwach i zwyczajach i umowach, a ja ciągle jestem ciekaw jakie przepisy mówią to co ty.

Ale ja nie mam zielonego pojęcia dlaczego mnie się pytasz o przepisy, skoro od samego początku piszę o "dobrych paktykach" i nigdy nie twierdziłem jak Myjk, że to przepisy wymuszają taki sposób jazdy. To że czegoś nie napisali w odpowiedniej ustawie, nie oznaczy że taki sposób poruszania się wiele ułatwia. To się nazywa doświadczenie, którego jak widać Ci brakuje. --
pozdrawiam
szerszeń

Data: 2016-03-01 18:19:36
Autor: Lucenty
Rondo
[...]

On jedzie zewnętrznym, bo musi. Po jego lewej jedzie kołek
i wpycha sie przed niego, bo chce zjechać. Ten z zewnętrznego nie może
zmienić pasa.

Data: 2016-03-01 18:21:03
Autor: PlaMa
Rondo - zawracanie
W dniu 2016-03-01 o 08:34, szerszen pisze:

Jadąc grzecznie, równo i przepisowo swoim pasem utrudnia ruch bo ktoś
chciałby sobie przejechać przez jego pas?
Jeśli zewnętrznym jedzie dalej niż do drugiego zjazdu, to jak najbardziej tak.

Nie wiem skąd ten drugi pas wziąłeś? Bo na pewno nie z PoRD. Powtórzę ci raz jeszcze, ktoś już wpadł na twój pomysł i stworzył turbiny, tam gdzie stwierdził, że nie powinno się jeździć jak po turbinie dał ronda.

Data: 2016-03-02 08:46:20
Autor: szerszen
Rondo - zawracanie
On Tue, 1 Mar 2016 18:21:03 +0100
PlaMa <mariush.p@wupe.pel> wrote:

Nie wiem skąd ten drugi pas wziąłeś?

Z logiki i poniekąd włąśnie z PoRD, ale to trzeba go i przeczytać i pomyśleć ;)

Powtórzę ci raz jeszcze, ktoś już wpadł na twój pomysł i stworzył turbiny, tam gdzie stwierdził, że nie powinno się jeździć jak po turbinie dał ronda.

Ale mi nie musisz tego powtarzać, bo wiem to od dawna, przynajmniej takie Lucenty są zmuszone do nauki.

szerszeń

Data: 2016-02-25 21:51:38
Autor: Lucenty
Rondo
Shrek wrote:

[...]

Jadę rondem pasem wewnętrznym i muszę czekać z zajęciem pasa środkowego
i zewnętrznego, bo jadący po nich utrudniają mi ruch.
Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia.

Data: 2016-02-25 22:12:22
Autor: Tom N
Rondo

Shrek wrote:

Tak czy inaczej - jeżdzenie dookoła prawym pasem, to brak kultury, a i
[...]
Jadę rondem pasem wewnętrznym i muszę czekać z zajęciem pasa środkowego
i zewnętrznego, bo jadący po nich utrudniają mi ruch.
Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia.

C-12, cały czas mowa o gamoniach okrążających po zewnętrznym aka prawym...

Znowu dałeś dupska...

--
'Tom N'

Data: 2016-02-25 22:08:38
Autor: masti
Rondo

Shrek wrote:

[...]
Punkt widzenia zaleĹźy od punktu siedzenia.

C-12, cały czas mowa o gamoniach okrążających po zewnętrznym aka prawym...

a ty cały czas nie podałeś podstawy prawnej nazywania ich gamoniami.

Znowu dałeś dupska...

Data: 2016-02-28 19:22:43
Autor: neelix
Rondo

Shrek wrote:

[...]

Zasada jazdy możliwie blisko prawej krawędzi jezdni zawsze aktualna więc prawy pas na rondzie jest w zgodzie z prawem. :-)

neelix

Data: 2016-02-25 22:29:19
Autor: RoMan Mandziejewicz
Rondo - zawracanie
Hello Tom,

[...]

Nie wygrasz tego przed sądem.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2016-02-25 22:33:31
Autor: Tom N
Rondo - zawracanie
RoMan Mandziejewicz w <news:5303175244$20160225222919squadack.com>:

Hello Tom,

Hello Roman

Nie wygrasz tego przed sądem.

Kto pozywa i dlaczego pozywa? ;P

--
'Tom N'

Data: 2016-02-25 23:38:22
Autor: Lucenty
Rondo
Użytkownik "Tom N" <2.160225@36.223331.invalid> napisał w wiadomości
RoMan Mandziejewicz w

Nie wygrasz tego przed sądem.

Kto pozywa i dlaczego pozywa? ;P

'Tom N'

Ty pozywasz, bo nie podoba ci się, że taki jeden utrudnia ci ruch.
początek cytatu :

koniec cytatu.

Data: 2016-02-25 23:46:26
Autor: RoMan Mandziejewicz
Rondo - zawracanie
Hello Tom,

RoMan Mandziejewicz w <news:5303175244$20160225222919squadack.com>:
Hello Tom,
Hello Roman

Gadasz z szablonem. Starym.

Nie wygrasz tego przed sądem.
Kto pozywa i dlaczego pozywa? ;P

Mam nadzieję, że nikt :P

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2016-02-25 22:49:28
Autor: Lucenty
Rondo - zawracanie
[...]

To nie jest utrudnianie ruchu tylko ułatwianie, bo szybko rondo
objeżdżam i z niego zjeżdżam. Jestem krótko na rondzie
i inni tak jadący też są krótko na rondzie. Rondo sie nie zapycha.
Zmiana pasów na rondzie w godzinach szczytu jest utrudniona,
zabiera więcej czasu i zawsze jest ryzyko kolizji.

Data: 2016-02-26 10:21:02
Autor: szerszen
Rondo - zawracanie
On Thu, 25 Feb 2016 22:49:28 +0100
"Lucenty" <poleon@gazeta.pl> wrote:

To nie jest utrudnianie ruchu tylko ułatwianie, bo szybko rondo
objeżdżam i z niego zjeżdżam.

Bzdura. To jest włąśnie utrudnianie ruchu, bo ja jadąc wewnętrznym pasem i chcąc zjechać drugim zjadem, musze się zasatanawiać czy kołek po mojej prawej nie jedzie do okoła, bo mu się wydaje że jest szybciej. Jadąc zewnętrznym pasem dalej niż do drugiego zjadu zmniejszasz płynność ruchu. --
pozdrawiam
szerszeń

Data: 2016-02-27 08:52:34
Autor: Lucenty
Rondo - zawracanie
> [...]

prawej nie jedzie do okoła, bo mu się wydaje że jest szybciej. Jadąc
zewnętrznym pasem dalej niż do drugiego zjadu zmniejszasz płynność ruchu.

Nic się nie musisz zastanawiać tylko musisz zawsze wjechać
na prawy pas i wtedy możesz skręcić w prawo.
Na prawy pas nie możesz wjechać, bo jest zajęty przez pojazd który akurat
wjechał pierwszym wjazdem.
Zajmowanie pasa wewnetrznego jest dobre poza godzinami szczytu.
W godzinach szczytu zajmowanie pasa wewnętrznego i następnie
przeciskanie się na zewnętrzny powoduje zapychanie ronda, jazda
jest mniej bezpieczna i w konsekwencji następuje spowolnienie ruchu.

Data: 2016-02-29 08:59:19
Autor: szerszen
Rondo - zawracanie
On Sat, 27 Feb 2016 08:52:34 +0100
[...]

Tak, tak ;)
Po to mamy dwa pasy, aby jeździć jednym bo w słoikowie nie ma takich skrzyżowań i kołki sie gubią ;)
Masakra.

szerszeń

Data: 2016-02-29 17:56:19
Autor: Lucenty
Rondo
[...]

Nie przeskoczysz tego, że do zjazdu z ronda, zgodnie z przepisami, jest
tylko jeden pas, o ile znaki nie wskazują inaczej.
Chcesz zapychać rondo ? - twój problem.

Data: 2016-02-29 18:20:21
Autor: Tom N
Rondo
Lucenty w <news:56d4788f$0$22823$65785112news.neostrada.pl>:

[...]

Ten pas bezpośrednio przy wyspie służy wg ciebie do:

a) ruchu pojazdów b) dobremu samopoczuciu projektanta SORO
c) zalerzyna

--
'Tom N'

Data: 2016-03-01 08:32:11
Autor: szerszen
Rondo
On Mon, 29 Feb 2016 18:20:21 +0100
<59.160229@8.182021.invalid> (Tom N) wrote:

Ten pas bezpośrednio przy wyspie służy wg ciebie do:

On się po prostu go boi, bo jak raz na niego wjechał, to pół dnia krążył aż ruch zelżał ;)

szerszeń

Data: 2016-03-01 22:24:02
Autor: Lucenty
Rondo ... slalom.
[...]

Szerszeń - specjalność slalom na rondzie :))))  Doszedł w tym do perfekcji,
bo nie może trafić we właściwy zjazd, albo sq..le nie wpuszczają go na pas
zewnętrzny.

Data: 2016-03-01 22:40:10
Autor: Lucenty
Rondo ... zalerzyna.
Użytkownik "Tom N" <59.160229@8.182021.invalid> napisał w wiadomości
[...]

Ten pas służy do : a), b), rozgrzewania opon, sprawdzenia przyczepności
opon, namiastka karuzeli dla miłośników.

Co to jest "zalerzyna" ? Chodzi o coś nieświeżego, co się zależało ?

Data: 2016-03-01 08:33:35
Autor: szerszen
Rondo
On Mon, 29 Feb 2016 17:56:19 +0100
"Lucenty" <nikola@wp.pl> wrote:

Nie przeskoczysz tego, że do zjazdu z ronda, zgodnie z przepisami, jest
tylko jeden pas, o ile znaki nie wskazują inaczej.

Nikt tego nie neguje, ale po to jest więcej pasów, aby je zajmować i jechać nimi do tych dalszych zjazdów, a nie zajmować tylko zewnętrzny, bo innymi nie potrafi się jeździć.
Chcesz zapychać rondo ? - twój problem.

Niestety to ty je zapychasz, jeżdząć do okoła zewnętrznym. --
pozdrawiam
szerszeń

Data: 2016-03-01 15:12:30
Autor: Lucenty
Rondo
"Lucenty" <nikola@wp.pl> wrote:

> [...]

Nikt tego nie neguje, ale po to jest więcej pasów, aby je zajmować i
jechać nimi do tych dalszych zjazdów, a nie zajmować tylko zewnętrzny,

Jeżeli tego nie negujesz to po co chcesz napełniać rondo.
Wjazd dwoma pasami, zjazd jednym pasem.
Rondo to nie chwilowa przechowalnia.
Dodatkowo chcesz, aby pojazdy nawzajem się tasowały,
jedni mają się przepychać do wewnątrz, by za chwilę przepychać się
na zewnątrz. W rezultacie przejazd przez rondo spowolni się.

Już pisałem o tym wiele razy. Czego jeszcze nie rozumiesz ?
Zastanów się i zadaj konkretne pytanie, bo jak dotąd to tylko klepiesz
w kółko ten sam pacierz.

Chcesz zapychać rondo ? - twój problem.

Niestety to ty je zapychasz, jeżdząć do okoła zewnętrznym.

szerszeń

Wjeżdżający czasami będą musieli chwilę poczekać.
Ale będą czekać na wjazdach, a nie w środku ronda.
Jest to dużo bezpieczniej niż zmiany pasów i przepychanie się wewnątrz
ronda. Jadący po zewnętrznej zjadą dużo szybciej, bo nikt im nie będzie
przeszkadzał; tym samym wjeżdżający będą mogli szybciej
wjechać na rondo. Generalnie przepustowość ronda
zwiększy się w ten sposób.

Data: 2016-03-01 15:32:19
Autor: szerszen
Rondo
On Tue, 1 Mar 2016 15:12:30 +0100
"Lucenty" <nikola@wp.pl> wrote:

Już pisałem o tym wiele razy.

To że o czymś pisałeś wiele razy, nie oznacza że jest to prawdą.
Mało tego, to że się mylisz, też udowodniłeś wiele razy. Nic się nie spowolnim, a wręcz odwrotnie, jak tylko tacy jak ty nauczą się po wielopasowych C12 jeździć, a nie naginać tylko zewnętrznym niezależnie od tego którym zjazdem chcą zjechać.

Mam takich rond w okolicach domu kilka, wiekszosć ludzi jeździ tak jak to opisuję i wszystko łądnie śmiga, jeśłi gdzieś jest spiętrzenie samochodów, to tylko na prawym pasie, do skrętu w pierwszy zjazd.

Bo krynico wiedzy wszelakiej, zapominasz jeszcze o pasach dla pieszych. Ale już jak powiedziałem, aby to zrozumieć, to trzeba mieć praktykę, a nie tylko teorię wyssaną z brudnego palucha.

Jest to dużo bezpieczniej niż zmiany pasów i przepychanie się wewnątrz
ronda.

Po to są pasy, jeśli się boisz, jeśli stwarzasz przy tym sytuacje potencjalnie niebezpieczne, to albo kurs doszkalający, albo zostaw PJ w najbliższym szalecie.
Jadący po zewnętrznej zjadą dużo szybciej, bo nikt im nie będzie
przeszkadzał;

Bzdura, bo już zostaną np. zablokowani na pierwszym zjeździe przez pieszych przechodzących po pasach i zewnętrzny pas stoi ;)

Myśl chłopaku trochę więcej niż tylko przez pryzmat swojej wioski i krzyżówek z testów.
Generalnie przepustowość ronda
zwiększy się w ten sposób.

Generalnie piszesz głupoty, upchnięcie ruchu z dwóch pasów na jeden, zawsze spowolni ruch, a nie go przyspieszy. --
pozdrawiam
szerszeń

Data: 2016-03-01 17:44:48
Autor: Lucenty
Rondo
Użytkownik "szerszen" <szerszen@tlen.pl> napisał w wiadomości
On Tue, 1 Mar 2016 15:12:30 +0100
"Lucenty" <nikola@wp.pl> wrote:

[...]

Jak już piesi potrzebni ci są do uzasadniania twoich bzdur to znaczy,
że przypadek jest ciężki.

Chcesz tak jeździć to jeździj, prawo tego nie zabrania.
Problem jest w tym, że jest bardzo dużo durni, którzy zjeżdżają
z ronda bezpośrednio z pasa środkowego lub zewnętrznego
i nie udzielają pierwszeństwa jadącym pasem zewnętrznym,
a mają taki prawny obowiązek, jeżeli tylko znaki nie wskazują inaczej.

Data: 2016-03-02 08:44:04
Autor: szerszen
Rondo
On Tue, 1 Mar 2016 17:44:48 +0100
"Lucenty" <nikola@wp.pl> wrote:

Jak już piesi potrzebni ci są do uzasadniania twoich bzdur to znaczy,
że przypadek jest ciężki.

No tak, bo twoja teoria się wali, a piesi przecież nie mają żadnego wpływu na ruch na C12 :)
Poczytaj ty sam siebie.
[...]

To że ktoś łamie przepisy nie zmienia postaci rzeczy, że pasy są i należy z nich korzystać. Jakby inne durnie jeździły poprawnie, tak jak napisałem, byłoby mniej takich sytuacji jak opisujesz. --
pozdrawiam
szerszeń

Data: 2016-03-02 11:44:43
Autor: Lucenty
Rondo
Użytkownik "szerszen" <szerszen@tlen.pl> napisał w wiadomości
On Tue, 1 Mar 2016 17:44:48 +0100
"Lucenty" <nikola@wp.pl> wrote:

[...]

Piesi mają taki sam wpływ na wszystkie pojazdy przejeżdżające
przez rondo. Wpływ pieszych jest taki sam, czy jedziesz slalomem, czy nie.

Data: 2016-03-02 12:55:43
Autor: szerszen
Rondo
On Wed, 2 Mar 2016 11:44:43 +0100
"Lucenty" <nikola@wp.pl> wrote:

Piesi mają taki sam wpływ na wszystkie pojazdy przejeżdżające
przez rondo. Wpływ pieszych jest taki sam, czy jedziesz slalomem, czy nie.

Otóż dużo mniejszy mają wpływ na przejezdność wewnętrznego pasa. --
pozdrawiam
szerszeń

Data: 2016-03-02 14:30:50
Autor: Lucenty
Rondo ... pieszy.
Użytkownik "szerszen" <szerszen@tlen.pl> napisał w wiadomości
On Wed, 2 Mar 2016 11:44:43 +0100
"Lucenty" <nikola@wp.pl> wrote:

[...]

Czy to znaczy, że z wewnętrznego możesz śmignąć pieszemu
przed nosem, pieszemu przechodzącemu przez jezdnię ?

Data: 2016-03-02 14:47:29
Autor: szerszen
Rondo ... pieszy.
On Wed, 2 Mar 2016 14:30:50 +0100
"Lucenty" <nikola@wp.pl> wrote:

Czy to znaczy, że z wewnętrznego możesz śmignąć pieszemu
przed nosem, pieszemu przechodzącemu przez jezdnię ?

Nie, to znaczy że jak piesi blokują jeden zjazd, to poruszając się wewnętrzym masz wikęszą szansę na zjechanie innym zjazdem, ewentualnie w ogóle wjechać na skrzyżowanie. Najwyraźniej niewiele jeździsz, albo masz niewiele niedużych C12 w okolicy, skoro trzeba ci takie podstawy tłumaczyć. --
pozdrawiam
szerszeń

Data: 2016-03-02 14:58:34
Autor: Lucenty
Rondo ... z kabaretem.
Użytkownik "szerszen" <szerszen@tlen.pl> napisał w wiadomości
On Wed, 2 Mar 2016 14:30:50 +0100
"Lucenty" <nikola@wp.pl> wrote:

[...]

Aaaaaa, rozumiem :))))))
Objeżdżam rondo dookoła wewnętrznym, obserwuję przejścia i zjeżdżam tym
zjazdem na którym jest najmniej pieszych :))))
Świetne :))))))
Nie muszę oglądać kabaretów, wystarczy Usenet :)))))

Data: 2016-03-02 15:19:56
Autor: szerszen
Rondo ... z kabaretem.
On Wed, 2 Mar 2016 14:58:34 +0100
"Lucenty" <nikola@wp.pl> wrote:

Aaaaaa, rozumiem :))))))

Nic nie rozumiesz i maskowanie tego śmiechem i kpiną nic nie zmienia. --
pozdrawiam
szerszeń

Data: 2016-03-02 19:37:39
Autor: Lucenty
Rondo ... Szerszeń, przepraszam Cię.

 maskowanie tego śmiechem i kpiną nic nie zmienia.
szerszeń

Szerszeń, przepraszam Cię. Nie powinienem tak pisać.
Tamten mój post nic nie wnosił.

Data: 2016-03-03 08:31:15
Autor: szerszen
Rondo ... Szerszeń, przepraszam Cię.
On Wed, 2 Mar 2016 19:37:39 +0100
"Lucenty" <nikola@wp.pl> wrote:

Szerszeń, przepraszam Cię. Nie powinienem tak pisać.
Tamten mój post nic nie wnosił.

Rozpoznam ironię, nawet bez emotikona.

szerszeń

Data: 2016-02-28 19:36:34
Autor: neelix
Rondo - zawracanie

Użytkownik "szerszen" <szerszen@tlen.pl> napisał w wiadomości news:20160226102102.6107aeeeea553a3953fa84bftlen.pl...
[...]

-- -- -- -- -- -- -- --

Kołek to jedzie lewym a potem płacze, że mu zjechać nie dają lub zajeżdża drogę "na chama"doprowadzjąc do wypadku.

neelix

Data: 2016-02-29 21:07:39
Autor: PlaMa
Rondo - zawracanie
W dniu 2016-02-26 o 10:21, szerszen pisze:

Bzdura. To jest włąśnie utrudnianie ruchu, bo ja jadąc wewnętrznym pasem i chcąc zjechać drugim zjadem, musze się zasatanawiać czy kołek po mojej prawej nie jedzie do okoła

Zawsze zmieniając pas musisz się nad tym zastanowić. Podstawy z kursu się kłaniają!

Data: 2016-03-01 08:30:23
Autor: szerszen
Rondo - zawracanie
On Mon, 29 Feb 2016 21:07:39 +0100
PlaMa <mariush.p@wupe.pel> wrote:

Zawsze zmieniając pas musisz się nad tym zastanowić. Podstawy z kursu się kłaniają!

Dlatego się zastanawiam. Ale skoro o kursach mówimy, to na kursach również uczą, że jak skręcasz na skrzyzowaniu w lewo, ewentualnie na rondzie chcesz pojechać 3 zjazdem to powinieneś zająć wewnętrzny pas, a nie zewnętrzny. Rozumiem że wtedy już informacje wyniesione z kursów przestają obowiązywać kołków objeżdżających ronda zewnętrznym pasem?

szerszeń

Data: 2016-03-01 14:54:24
Autor: Lucenty
Rondo
[...]

Skąd wiesz czego uczą na kursach ? Jak dawno zdałeś egzamin po takim
kursie ? Kto, kiedy i gdzie tak uczy ? Na ilu kursach tak uczą, a na ilu
uczą inaczej ?

Data: 2016-02-25 22:06:31
Autor: Shrek
Rondo - zawracanie
On 25.02.2016 20:46, masti wrote:
Shrek wrote:

Tak czy inaczej - jeżdzenie dookoła prawym pasem, to brak kultury, a i

gdyĹź albowiem?

Gdyż albowiem z tego samego powodu, co nie wpuszczanie jadących na suwak. Ogólnie - bo nie po to wyasfaltowali pozostałe pasy, żeby z nich nie korzystać.

bardzo dyskusyjne jest, czy zgodne z PoRD.

badź łaskaw wskazać przepis rzeczonego PoRD, który zakazuje, a
dokładniej nakazuje mi zmianę pasa i kierunku

Było.

[...]

Shrek

Data: 2016-02-25 21:06:21
Autor: masti
Rondo - zawracanie

Shrek wrote:

[...]

mówisz, że jadąc autostradą mam korzystać z lewego a nie prawego pasa?

[...]

a ja jadę prosto cały czas tym samym pasem

Data: 2016-02-25 22:41:38
Autor: Shrek
Rondo - zawracanie
On 25.02.2016 22:06, masti wrote:

[...]

Mówisz, że udajesz głupiego?

Shrek

Data: 2016-02-25 22:07:05
Autor: masti
Rondo - zawracanie
Shrek wrote:

[...]

zacytuję co napisałes przed chwilą: "nie po to wyasfaltowali pozostałe pasy, żeby z nich nie korzystać."
a teraz powiedz czym to sie róşni?

a resztę jakoś "przypadkiem" pominąłeś

Data: 2016-02-26 00:15:15
Autor: Shrek
Rondo - zawracanie
On 25.02.2016 23:07, masti wrote:

Mówisz, że udajesz głupiego?

zacytuję co napisałes przed chwilą:
"nie po to wyasfaltowali pozostałe pasy, żeby z nich nie korzystać."
a teraz powiedz czym to sie róşni?

a resztę jakoś "przypadkiem" pominąłeś

Różni się tym, że jak ktoś nie ma kultury, to pojedzie na chama nie dopuszczając do siebie myśli o suwaku (ja jestem w prawie, a ci co bredzą o suwaku to cwaniaki), pojedzie na węźle prawym pasem, nie wpuszczając tych z rozbiegówki, mimo że lewy ma wolny albo pojedzie prawym pasem dookoła ronda, czy będzie stał jak cielę na prawym pasie przed skrzyżowaniem jadąc prosto, mając w dupie prawostrzałkowców. Wydaje mi się, że rozsądnym ludziom nie trzeba tego tłumaczyć. Tobie trzeba? No to sorry, ale mało kumaty jesteś. Albo raczej dajesz, bo aż tak głupi przecież nie jesteś. Bo nie jesteś głupkiem, prawda? W sumie mulaste ruszanie ze świateł bo ja zdążę też wprost przepisów nie narusza, ale powód do dumy to chyba nie jest?

Shrek.

Data: 2016-02-26 19:15:03
Autor: masti
Rondo - zawracanie
Shrek wrote:

[...]

a skąd nagle wziąłeś suwak i kulturę jazdy?
mowa była o pasach na rondzie i autostradzie.

Data: 2016-02-26 20:29:29
Autor: Shrek
Rondo - zawracanie
On 26.02.2016 20:15, masti wrote:

[...]
narusza, ale powĂłd do dumy to chyba nie jest?

a skąd nagle wziąłeś suwak i kulturę jazdy?
mowa była o pasach na rondzie i autostradzie.

Stąd, że pytasz czemu jeżdzenie dookoła na rondzie zewnętrznym pasem jest brakiem kultury.

Shrek.

Data: 2016-02-26 19:36:23
Autor: masti
Rondo - zawracanie
Shrek wrote:

[...]

mówisz, zę jeżdżenie wokół ronda gdy nikomu to nie przeszkadza jest
brakiem kultury? ciekawe.

Data: 2016-02-26 21:41:22
Autor: Shrek
Rondo - zawracanie
On 26.02.2016 20:36, masti wrote:

mówisz, zę jeżdżenie wokół ronda gdy nikomu to nie przeszkadza jest
brakiem kultury? ciekawe.

Przeszkadza tym, co chcą wjechać na rondo. Przestań udawać idiotę.

Shrek.

Data: 2016-02-26 20:51:14
Autor: masti
Rondo - zawracanie
Shrek wrote:

On 26.02.2016 20:36, masti wrote:

mówisz, zę jeżdżenie wokół ronda gdy nikomu to nie przeszkadza jest
brakiem kultury? ciekawe.

Przeszkadza tym, co chcą wjechać na rondo. Przestań udawać idiotę.

ale umiesz czytać?
"gdy nikomu to nie przeszkadza"

W twoim poście, na który odpowiadałem nie było warunku przeszkadzania
więc?

Data: 2016-02-26 22:27:29
Autor: Lucenty
Rondo
[...]

I bardzo dobrze, Ĺźe przeszkadza. Mniej pojazdĂłw jest na rondzie,
przez to bezpieczniej i szybciej przejeżdża się przez rondo.

Data: 2016-02-26 23:16:52
Autor: Lucenty
Rondo
[...]

Znak A-7 ustąp pierwszeństwa też przeszkadza wjeżdżającym na rondo.

Data: 2016-02-25 20:01:25
Autor: neelix
Rondo - zawracanie

Użytkownik "Shrek" <1@wp.pl> napisał w wiadomości news:nangam$5o1$1node1.news.atman.pl...
[...]

Brakiem kultury a nawet rozumu to jest trzymanie nogi na hamulcu na płaskim odcinku drogi np. podczas oczekiwania na zmianę świateł na sygnalizatorach w porze wieczorowej. Nowe auta mają mocne "stopy" i dają ostro po oczach. Nogę na hamulcu trzymają prawie wszyscy. To jakaś psychoza. Jadący po rondzie prawym pasem nie łamie prawa i nie wykazuje braku kultury. To jest pragmatyzm.

neelix

Data: 2016-02-25 19:45:02
Autor: masti
Rondo - zawracanie
neelix wrote:

Brakiem kultury a nawet rozumu to jest trzymanie nogi na hamulcu na płaskim odcinku drogi np. podczas oczekiwania na zmianę świateł na sygnalizatorach w porze wieczorowej.

weź idź w końcu do lekarza z tym twoim światłowstrętem

Data: 2016-02-28 19:10:03
Autor: neelix
Rondo - zawracanie

Użytkownik "masti" <gone@to.hell> napisał w wiadomości news:nanlju$pdd$1dont-email.me...
neelix wrote:

[...]

Zrób wreszcie PJ i zacznij jeździć. Potem wieczorami i przez wiele godzin a zrozumiesz, że oczy należy oszczędzać. Jazdy na światłach w dzień rozum normalnego człowieka nie jest w stanie zaakceptować bo to przepis debilny więc nie wysilaj się z takimi radami. Kup sobie czerwoną żarówkę do lampki, ustaw na stole, zgaś światło w pokoju i poświeć sobie w oczy przez 1-2 minuty co 2 minuty to może coś zrozumiesz.

neelix

Data: 2016-02-28 23:22:50
Autor: masti
Rondo - zawracanie

neelix wrote:

[...]

to ty idź do lekarza. Albo przesiądź się do taksówki jak jazda cię męczy

Data: 2016-02-29 22:45:59
Autor: neelix
Rondo - zawracanie

neelix wrote:
[...]

Ciebie nie męczy bo nie ma jak. Nie ma takiej siły by jazda nie męczyła. Jazda to nie zabawa w piaskownicy a i ta męczy.

neelix

Data: 2016-02-29 22:27:48
Autor: masti
Rondo - zawracanie

neelix wrote:
[...]

męczy Cię nie jazda a światła

Jazda to nie zabawa w piaskownicy a i ta męczy.

mĂłw za siebie. --

Data: 2016-02-25 20:16:06
Autor: Shrek
Rondo - zawracanie
On 25.02.2016 20:01, neelix wrote:

[...]

Jak tam sobie uważasz. Pewnie są i tacy co ich kierunki oślepiają.

Shrek.

Data: 2016-02-26 10:25:05
Autor: szerszen
Rondo - zawracanie
On Thu, 25 Feb 2016 20:01:25 +0100
"neelix" <aneelix@wp.pl> wrote:

Brakiem kultury a nawet rozumu to jest trzymanie nogi na hamulcu na płaskim odcinku drogi np. podczas oczekiwania na zmianę świateł na sygnalizatorach w porze wieczorowej.

Żal Ci dupkę ściska, że wszyscy wkoło mają automatyczne skrzynie biegów, a Ty lewarkiem musisz wachlować ;)

Jadący po rondzie prawym pasem nie łamie prawa i nie wykazuje braku kultury. To jest pragmatyzm.

Prawa nie łamie, ale jest kołkiem zmniejszającym płynność ruchu, z powodu własnej niewiedzy lub nieumiejętności jazdy. --
pozdrawiam
szerszeń

Data: 2016-02-26 12:03:55
Autor: Lucenty
Rondo

==========

Prawa nie łamie, ale jest kołkiem zmniejszającym płynność ruchu, z powodu
własnej niewiedzy lub nieumiejętności jazdy.

szerszeń
====================

Kołkiem to jest ten co wjedzie na pas wewnętrzny (wjedzie z trudnością
 w godzinach szczytu) i następnie przeciska się na pas zewnętrzny,
klnąc, bo na innych pasach dużo samochodów. Taki to dopiero kołek.
Rondo to nie jest miejsce do gromadzenia pojazdów. Po to przed rondem jest
znak A-7 ustąp pierwszeństwa, czyli jak ktoś jest na rondzie to ma go
opuścić względnie szybko, a nie robić miejsce następnemu, który mu utrudni
i spowolni zjazd.

Data: 2016-02-26 14:17:45
Autor: szerszen
Rondo
On Fri, 26 Feb 2016 12:03:55 +0100
[...]

Czy Ty bierzesz jakieś specjalne lekcje z trudnej sztuki pisania głupot w sprawach oczywistych, czy takiś samorodek?

Jak do C12 dochodzą po dwa pasy to i na nich są dwa pasy. Jak kołek na zewnętrznym będzie nim jechał najdalej do 2giego zjazdu, wtedy nikt się nie będzie musiał przeciskać, a ruch będzie płynny i szybki. Jeśli z 2 pasów zrobisz jeden na obwiedni, to nie będzie on ani szybki, ani płynny. Ale to trzeba trochę pojeździć i mieć oleju w głowie aby to zrozumieć. --
pozdrawiam
szerszeń

Data: 2016-02-26 15:55:59
Autor: J.F.
Rondo
Użytkownik "szerszen"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:20160226141745.2c5bd5f825c296e359c36f91@tlen.pl...
On Fri, 26 Feb 2016 12:03:55 +0100 "Lucenty" <neowal@gazeta.pl> wrote:
[...]

A gdzie tam. W koncu to skrzyzowanie, to dochodza samochody z innych kierunkow.
I nie ma sily - gdzies sie te potoki musza krzyzowac.

Turbinowe jest pewnym rozwiazaniem, ale krzyzowanie i tak jest.

Jeśli z 2 pasów zrobisz jeden na obwiedni, to nie będzie on ani szybki, ani płynny. Ale to trzeba trochę pojeździć i mieć oleju w głowie aby to zrozumieć.

Oj ... w miare plynny to moze byc.
Szybki ... to juz zalezy od natezenia ruchu, srednicy.
W kazdym badz razie nie ma takiego zajezdzania, jak przy wiekszej ilosci pasow :-)

J.

Data: 2016-02-26 17:47:04
Autor: Lucenty
Rondo
[...]

===========
W każdym twoim poście udowadniasz, że pisanie głupot jest bardzo łatwą
sztuką.

Kołek na wewnętrznym będzie musiał się przeciskać, bo na zewnętrzny pas
w międzyczasie 1szym wjazdem wjadą następni i wzajemnie będą się blokować.
Owszem poprzepuszczają sie w końcu wzajemnie, ale nie służy to płynności
ruchu, ani bezpieczeństwu ruchu.
Wygląda, że nigdy nie jeździłeś wielopasmowym rondem w godzinach szczytu.

Samochody wjeżdżają na rondo dwoma pasami, a zjeżdżają jednym.
Już to powoduje zmniejszenie płynności ruchu. Ty chcesz jeszcze dodatkowo
skomplikować poprzez zmianę pasów na rondzie.
Ale to trzeba trochę pojeździć i mieć oleju w głowie, aby to zrozumieć.
Jedynie ronda turbinowe rozwiązują ten problem.

Data: 2016-02-28 19:19:26
Autor: neelix
Rondo

Użytkownik "szerszen" <szerszen@tlen.pl> napisał w wiadomości news:20160226141745.2c5bd5f825c296e359c36f91tlen.pl...
[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- --
Co byś nie napisał to prawy pas jest debest. Jak kołek chce pchać się na lewy to niech najpierw nauczy się przepisów. Jak nie zna i nie stosuje to taki przede wszystkim powinien jeździć prawym.

neelix

Data: 2016-02-29 09:05:05
Autor: szerszen
Rondo
On Sun, 28 Feb 2016 19:19:26 +0100
"neelix" <aneelix@wp.pl> wrote:

Co byś nie napisał to prawy pas jest debest.

No na pewno, dla tych którzy boją sie C12 z więcej niż jednym pasem to na pewno. --
pozdrawiam
szerszeń

Data: 2016-02-29 22:49:33
Autor: neelix
Rondo

"neelix" <aneelix@wp.pl> wrote:

Co byś nie napisał to prawy pas jest debest.

No na pewno, dla tych którzy boją sie C12 z więcej niż jednym pasem to na pewno.
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Kiedyś Ch. Bronson w jednym z filmów serii Death Wish powiedział: ja nie boję się broni tylko idiotów z bronią.

neelix

Data: 2016-02-29 20:58:55
Autor: PlaMa
Rondo
W dniu 2016-02-26 o 14:17, szerszen pisze:

Jak do C12 dochodzą po dwa pasy to i na nich są dwa pasy. Jak kołek na zewnętrznym będzie nim jechał najdalej do 2giego zjazdu

skąd ty wziąłeś ten drugi zjazd? Wyśniłeś go sobie i starasz się to teraz promować?

Data: 2016-03-01 08:37:07
Autor: szerszen
Rondo
On Mon, 29 Feb 2016 20:58:55 +0100
PlaMa <mariush.p@wupe.pel> wrote:

skąd ty wziąłeś ten drugi zjazd? Wyśniłeś go sobie i starasz się to teraz promować?

Jak zrobisz PJ i choć rasz przeczytasz PoRD to się dowiesz skąd. --
pozdrawiam
szerszeń

Data: 2016-03-01 18:37:11
Autor: PlaMa
Rondo
W dniu 2016-03-01 o 08:37, szerszen pisze:

skąd ty wziąłeś ten drugi zjazd? Wyśniłeś go sobie i starasz się to
teraz promować?
Jak zrobisz PJ i choć rasz przeczytasz PoRD to się dowiesz skąd.

już doczytałem w WĄTKU, że sobie taką umowę z kolegami zrobiłeś i to stąd. Ślicznie, ale PoRD w to nie mieszaj.

Data: 2016-03-01 22:24:35
Autor: Lucenty
Rondo ... umówil się.
Użytkownik "PlaMa" <mariush.p@wupe.pel> napisał w wiadomości
[...]

Dobre :)))))
Szerszeń umówił się z kolegami na slalom na rondzie :)))))

Data: 2016-03-01 22:50:31
Autor: masti
Rondo
szerszen wrote:

[...]

a ty już przeczytałeś. To może wreszcie podasz odpowiedni przepis?

Data: 2016-02-29 19:58:11
Autor: PlaMa
Rondo - zawracanie - kierunek
W dniu 2016-02-25 o 16:12, Shrek pisze:

Nie - prawym powinno się co do zasady najdalej do drugiego zjazdu

Jakiej zasady?

[...]

Jeżdżący prawym łamią? Jakie?

Czasem to trudno się dziwić, skoro oznakowanie wprost pokazuje, że
trzeba zjechać, a pacan twardo napiera prawym dookoła i jeszcze japę
drze jaki on pokrzywdzony.

Jakie oznakowanie (mówimy cały czas o "rondach", prawda?) nakazuje?

Data: 2016-02-29 20:07:11
Autor: Tom N
Rondo - zawracanie - kierunek
PlaMa w <news:56d494b9$0$22836$65785112news.neostrada.pl>:

W dniu 2016-02-25 o 16:12, Shrek pisze:

Nie - prawym powinno się co do zasady najdalej do drugiego zjazdu

Jakiej zasady?

Niepisanej

Jeżdżący prawym łamią? Jakie?

Niepisane

[...]

Namalowane, oraz ogólne... o obowiązku zajęcia lewego pasa...

Na skrzyżowaniu bez A-12 usiłując zjechać "w 3 zjazd" (najczęściej to ten w
lewo) zajmujesz pas "najbardziej" prawy?

Chyba wiesz co A-12 oznacza, albo dajesz Plamę...

--
'Tom N'

Data: 2016-02-29 21:16:07
Autor: PlaMa
Rondo - zawracanie - kierunek
W dniu 2016-02-29 o 20:07, (Tom N) pisze:

Nie - prawym powinno się co do zasady najdalej do drugiego zjazdu
Jakiej zasady?
Niepisanej

Acha...

[...]

Jakie?! Zwłaszcza jakie oznakowanie nakazuje zajęcie lewego pasa? Aż się zaciekawiłem.

Na skrzyżowaniu bez A-12 usiłując zjechać "w 3 zjazd" (najczęściej to ten w
lewo) zajmujesz pas "najbardziej" prawy?
Chyba wiesz co A-12 oznacza, albo dajesz Plamę...

Znak ostrzegawczy A-12?

Data: 2016-02-25 18:42:37
Autor: Lucenty
Rondo - zawracanie
[...]

Jazda prawym pasem na rondzie jest jak najbardziej zgodna z PoRD
pod warunkiem, że znaki na to zezwalają (nie ma pasów do zjeżdżania
z ronda).
Jeżeli jest to rondo tylko z C-12/A-7 to takie rondo wolno objechać
dookoła prawym pasem, czyli zewnętrznym.
Należy tylko uważać, bo jest wielu idiotów którzy zjeżdżają z ronda
jadąc po pasie środkowym lub lewym i tacy zajeżdżają drogę.

Data: 2016-02-25 18:58:03
Autor: Shrek
Rondo - zawracanie
On 25.02.2016 18:42, Lucenty wrote:

Jazda prawym pasem na rondzie jest jak najbardziej zgodna z PoRD
pod warunkiem, że znaki na to zezwalają (nie ma pasów do zjeżdżania
z ronda).

A to już zależy od tego czy ronda jest skrzyżowaniem (jednym) i czy zjazd trzeciem zjazdem należy traktować jako skręt w lewo.

Shrek.

Data: 2016-02-25 19:11:01
Autor: Lucenty
Rondo - zawracanie
[...]

Nie jest to jasne co napisałeś.
Wynalazłeś nowe skrzyżowanie typu rondo w rondzie ?

Data: 2016-02-25 19:16:31
Autor: Shrek
Rondo - zawracanie
On 25.02.2016 19:11, Lucenty wrote:

[...]

Nie - sprowadza się to do pytania czy na rondzie da się skręcic w lewo. W sumie czy to jedno skrzyżowanie to w sumie mało ważne. Ale masz rację - trochę to dyskusyjne - odpowiedziałem w innym poście.

Shrek.

Data: 2016-02-25 19:30:09
Autor: Lucenty
Rondo - zawracanie

Nie - sprowadza się to do pytania czy na rondzie da się skręcic w lewo.
Shrek.

Na rondzie nie da się zmienić kierunku jazdy na "w lewo",
za wyjątkiem gdy na wyspie/placu jest np. parking/dom.

Data: 2016-02-25 19:46:29
Autor: Tom N
Rondo - zawracanie
Lucenty w <news:56cf4845$0$703$65785112news.neostrada.pl>:

[...]

Tu wolno pojechac prosto i w lewo, w prawo nie:

<https://goo.gl/maps/eojjEnRPsN32>
<https://goo.gl/maps/zaiGNKAwZW42>
<https://goo.gl/maps/jjm2WzhBJo82>

Tu w lewo, prawo, prosto:
<https://goo.gl/maps/A9BpyWCuv7B2>

ale juz tu ttlko prosto i w lewo
<https://goo.gl/maps/35B6t7WCJSv>

I tak twoje genialne teorie poszły sie paść...

--
'Tom N'

Data: 2016-02-25 20:02:02
Autor: Lucenty
Rondo - zawracanie
Użytkownik "Tom N" <68.160225@51.194629.invalid> napisał w wiadomości
[...]

Nosz q..wa, cały czas piszę, że dotyczy to ronda
na którym nie ma znaków poziomych i pionowych,
wyznaczających kierunek jazdy.

Data: 2016-02-25 20:23:39
Autor: Tom N
Rondo - zawracanie
Lucenty w <news:56cf4fbf$0$22824$65785112news.neostrada.pl>:

[...]

Może pokaż przykłady. Zapewne znajdziesz dwa, trzy SORO na których na
obwiedni wyspy są min. dwa pasy nieoznakowane i min. dwa pasy dochodzą i
odchodzą... Postaraj sie panie teoretyk C-12...

--
'Tom N'

Data: 2016-02-25 20:37:10
Autor: Lucenty
Rondo - zawracanie
Użytkownik "Tom N" <27.160225@55.202339.invalid> napisał w wiadomości
[...]

A sp...j !  Sam się staraj, jeżeli chcesz udowodnić !

Data: 2016-02-25 20:44:51
Autor: Tom N
Rondo - zawracanie
Lucenty w <news:56cf57f1$0$22824$65785112news.neostrada.pl>:

[...]

I tak oto pan teoretyk C-12/A-7 aka Lucenty aka klon re pokazał, że jest
mocny w gębie (paluchach), ale argumentów to nie ma żadnych.

--
'Tom N'

Data: 2016-02-25 19:15:32
Autor: Lucenty
Rondo - zawracanie
[...]

Na rondzie można zmienić kierunek jazdy tylko na "w prawo".

Data: 2016-02-26 10:03:16
Autor: szerszen
Rondo - zawracanie
On Thu, 25 Feb 2016 18:42:37 +0100
"Lucenty" <neowal@gazeta.pl> wrote:

Jeżeli jest to rondo tylko z C-12/A-7 to takie rondo wolno objechać
dookoła prawym pasem, czyli zewnętrznym.

Tak zwany 3 rodzaj prawdy. Od kiedy to zestaw tych znaków organizuje Ci ruch na skrzyżowaniu?
Jak dobrze poszukam to znajdę takie "rondo" bez innych znaków pionowych, na którym zgodnie z przepisami nie pojedziesz dookoła prawym pasem.

szerszeń

Data: 2016-02-26 19:14:13
Autor: masti
Rondo - zawracanie
szerszen wrote:

On Thu, 25 Feb 2016 18:42:37 +0100
"Lucenty" <neowal@gazeta.pl> wrote:

Jeżeli jest to rondo tylko z C-12/A-7 to takie rondo wolno objechać
dookoła prawym pasem, czyli zewnętrznym.

Tak zwany 3 rodzaj prawdy. Od kiedy to zestaw tych znakĂłw organizuje Ci ruch na skrzyĹźowaniu?
Jak dobrze poszukam to znajdę takie "rondo" bez innych znaków pionowych, na którym zgodnie z przepisami nie pojedziesz dookoła prawym pasem.

poprosze o przykład ronda z ciągłym pasem dookoła, którego mi nie wolno
objechać.

Data: 2016-02-29 08:46:54
Autor: szerszen
Rondo - zawracanie
On Fri, 26 Feb 2016 19:14:13 -0000 (UTC)
masti <gone@to.hell> wrote:

poprosze o przykład ronda z ciągłym pasem dookoła, którego mi nie wolno
objechać.

??
A czmu mnie o to prosisz?

Ja nie twierdze że nie można objechać do okoła C12 z wymalowanymi koliście pasami na obwiedni. Twierdzę jedynie, że C12+A7 nie determinują sposobu poruszania się po skrzyżowaniu, bo to akurat determinują wymalowane na obwiedni pasy.

szerszeń

Data: 2016-02-26 21:53:40
Autor: Lucenty
Rondo - zawracanie
[...]

Szerszeń, błagam !  Przed wysłaniem naprawdę dawaj te swoje posty
do zaakceptowania komus mądrzejszemu.
Czy ja muszę uczyć cię podstaw ?
Sprawdź sobie co oznacza C-12.
Nie ośmieszaj się. Wynalazłeś rondo na którym nie można jechać dookoła
prawym pasem i to jak sam zaznaczyłeś rondo oznakowane tylko C-12/A-7.

Data: 2016-02-29 08:56:17
Autor: szerszen
Rondo - zawracanie
On Fri, 26 Feb 2016 21:53:40 +0100
"Lucenty" <neowal@gazeta.pl> wrote:

Nie ośmieszaj się. Wynalazłeś rondo na którym nie można jechać dookoła
prawym pasem i to jak sam zaznaczyłeś rondo oznakowane tylko C-12/A-7.

To że u Ciebie na dzielni nie ma takich skrzyżowań, nie znaczy że nie istnieją :)
Także zamiast się ośmieszać, przyjmij z pokorą, że piszesz głupoty, a sposób poruszania po C12 zależy od wymalowanych pasów, a nie tego czy stoi samotne C12, czy wespół z A7 i brak innych znaków. Dowód masz np. tutaj http://tnij.org/sxacg1i
Choćbyś pękł zgodnie z przepisami zewnętrznym pasem dookoła go nie objedziesz, a na wjeździe tylko C12+A7, jak obejrzysz, to wróć i przeproś ;)

szerszeń

Data: 2016-02-29 10:36:47
Autor: radekp@konto.pl
Rondo - zawracanie
Mon, 29 Feb 2016 08:56:17 +0100, w
<20160229085617.81cb5743d30bbe722d7c965f@tlen.pl>, szerszen <szerszen@tlen.pl>
napisał(-a):

Dowód masz np. tutaj http://tnij.org/sxacg1i

Tak nawiasem, to oznakowanie tego ronda jako soro chyba jest całkowicie
zbyteczne :)

Data: 2016-02-29 10:46:46
Autor: szerszen
Rondo - zawracanie
On Mon, 29 Feb 2016 10:36:47 +0100
"radekp@konto.pl" <radekp@konto.pl> wrote:

Tak nawiasem, to oznakowanie tego ronda jako soro chyba jest całkowicie
zbyteczne :)

A to już zupełnie inna kwestia ;)
Aczkolwiek znajdą się zapewne zaraz tacy, co będą twierdzić że jak nie ma C12, to oni by skręcali "w pierwszą w lewo" ;)

szerszeń

Data: 2016-02-29 22:24:31
Autor: masti
Rondo - zawracanie

napisał(-a):

DowĂłd masz np. tutaj http://tnij.org/sxacg1i

Tak nawiasem, to oznakowanie tego ronda jako soro chyba jest całkowicie
zbyteczne :)

jak większości "rond" w centrum Warszawy
a mamy takie z zakazem skretu w lewo albo z osobnym światłem do skrętu w
lewo i do tego jeszcze światłami przed torami tramwajowymi na środku.
Żeby je objechać wokół to trzeba chyba z 10 razy stać :)

Data: 2016-02-29 17:57:41
Autor: Lucenty
Rondo
[...]

;)

szerszeń

Dlaczego ty nie czytasz uważnie tego na co odpisujesz ?
Przecież było wyraźnie pisane o rondzie oznakowanym tylko C-12/A-7,
a ty jako przykład podajesz rondo oznakowane znakami poziomymi,
a na pozostałych wlotach są jeszcze kierunkowe znaki pionowe F-10.

Weż pod uwagę również to, że są ronda z pasami nieoznaczonymi.

Data: 2016-03-01 08:27:02
Autor: szerszen
Rondo
On Mon, 29 Feb 2016 17:57:41 +0100
"Lucenty" <nikola@wp.pl> wrote:

Przecież było wyraźnie pisane o rondzie oznakowanym tylko C-12/A-7,

Masz na tym wjeździe tylko C12+A7, nawet znaków poziomych nie ma, rozumiem że jesteś wróżka i zanim wjedziesz na rondo to parkujesz i oblatujesz je z każdej strony, aby sprawdzić jakie ma oznaczenia? ;)

Zrozum jedno, to jak poruszasz się po "rondzie" zależy od wymalowanych pasów. Samotne C12 czy C12+A7 nie daje Ci żadnej informacji o tym czy możesz je zewnętrznym pasem objechać w koło czy nie. Może dać Ci ewentualne domniemanie, tak jak ja pisałem o geometrii drogi i obwiedni, ale pewności nie będziesz miał nigdy. CBDU

Weż pod uwagę również to, że są ronda z pasami nieoznaczonymi.

Przestań się wić i po prostu przyznaj się do błędu :)

szerszeń

Data: 2016-03-01 17:44:25
Autor: Lucenty
Rondo
"Lucenty" <nikola@wp.pl> wrote:

Przecież było wyraźnie pisane o rondzie oznakowanym tylko C-12/A-7,

Masz na tym wjeździe tylko C12+A7, nawet znaków poziomych nie ma,

szerszeń

Człowieku, ty nie rozumiesz co pisze  po polsku.
Przecież było napisane "rondo oznakowane TYLKO C-12/A-7.
Na "twoim" rondzie jest oznakowanie poziome.

Data: 2016-03-02 08:29:59
Autor: szerszen
Rondo
On Tue, 1 Mar 2016 17:44:25 +0100
"Lucenty" <nikola@wp.pl> wrote:

Człowieku, ty nie rozumiesz co pisze  po polsku.

To chyba ty czegoś nie rozumiesz. ;)
Ale dałes na to dowody wielokrotnie.

Przecież było napisane "rondo oznakowane TYLKO C-12/A-7.
Na "twoim" rondzie jest oznakowanie poziome.

A skąd będziesz o tym wiedział wieżdżając na to "rondo" z tej strony pierwszy raz?
Czyżby nie pasowało do teorii? ;)

Bzdurzysz i tyle, samotne oznakowanie C12+A7 o niczym nie przesądza, tak samo jak o niczym nie przesądzają wyśmiane przez ciebie prowadzenia wjazdów na wyspę lub obok niej. Mogą jedynie sugerować ruch odbywający się na obwiedni, ale nie determinują go. Zamiast brnąć w głupotę przyznajs się do błędu i tyle. --
pozdrawiam
szerszeń

Data: 2016-03-02 11:44:27
Autor: Lucenty
Rondo ... nieporozumienie.
Użytkownik "szerszen" <szerszen@tlen.pl> napisał w wiadomości
On Tue, 1 Mar 2016 17:44:25 +0100
"Lucenty" <nikola@wp.pl> wrote:

Przecież było napisane "rondo oznakowane TYLKO C-12/A-7.
Na "twoim" rondzie jest oznakowanie poziome.

A skąd będziesz o tym wiedział wieżdżając na to "rondo" z tej strony
pierwszy raz?

Wróciłem do postu początkowego z tego podwątku
i wiem dlaczego jest różnica zdań.
Ja piszę "TYLKO C-12/A-7", a ty piszesz "bez innych znaków pionowych"
W ten sposób doszło do nieporozumienia.

Bzdurzysz i tyle, samotne oznakowanie C12+A7 o niczym nie przesądza,
szerszeń

Jakiego oznakowania ronda jeszcze ci brakuje ?
Jest bardzo dużo rond oznakowanych TYLKO C-12/A-7.

Data: 2016-03-02 12:53:07
Autor: szerszen
Rondo ... nieporozumienie.
On Wed, 2 Mar 2016 11:44:27 +0100
"Lucenty" <nikola@wp.pl> wrote:

Wróciłem do postu początkowego z tego podwątku
i wiem dlaczego jest różnica zdań.
Ja piszę "TYLKO C-12/A-7", a ty piszesz "bez innych znaków pionowych"
W ten sposób doszło do nieporozumienia.

W przypadku który Ci podałem wjazd od tej strony jest oznakowny TYLKO C12+A7, nie ma innych znaków kierunkowych poziomych i pionowych ;)
Zatem obala Twoją teorię.

Jakiego oznakowania ronda jeszcze ci brakuje ?
Jest bardzo dużo rond oznakowanych TYLKO C-12/A-7.

Ale ja niczego innego nie potrzebuję. Chodzi mi tylko o Twoje stwierdzenie
Jeżeli jest to rondo tylko z C-12/A-7 to takie rondo wolno objechać
dookoła prawym pasem, czyli zewnętrznym.

Otóż powtórzę, samotne postawienie C12+A7 nie oznacza z zautomatu, że można zewnętrznym pasem zgodnie z przepisami objechać takie rondo dookoła. --
pozdrawiam
szerszeń

Data: 2016-03-02 14:43:23
Autor: Lucenty
Rondo ... dookoła.
Użytkownik "szerszen" <szerszen@tlen.pl> napisał w wiadomości
On Wed, 2 Mar 2016 11:44:27 +0100
"Lucenty" <nikola@wp.pl> wrote:

[...]

Możesz podać przepis, który tego zabrania, lub nakazuje jechać tak jak
piszesz, czyli rondo C-12/A-7 bez kierunkowego oznakowania poziomego
 i bez kierunkowego oznakowania F-10 ?

Data: 2016-03-02 14:48:58
Autor: szerszen
Rondo ... dookoła.
On Wed, 2 Mar 2016 14:43:23 +0100
"Lucenty" <nikola@wp.pl> wrote:

Możesz podać przepis, który tego zabrania, lub nakazuje jechać tak jak
piszesz, czyli rondo C-12/A-7 bez kierunkowego oznakowania poziomego
 i bez kierunkowego oznakowania F-10 ?

Przecież tłumaczę to od początku.
PASY na obwiedni.

szerszeń

Data: 2016-03-02 15:05:34
Autor: Lucenty
Rondo ... dookoła.
Użytkownik "szerszen" <szerszen@tlen.pl> napisał w wiadomości
On Wed, 2 Mar 2016 14:43:23 +0100
"Lucenty" <nikola@wp.pl> wrote:

[...]

Jakie pasy na obwiedni ? Są różne pasy.
Napisałem : "bez kierunkowego oznakowania poziomego".

Data: 2016-03-02 15:15:12
Autor: szerszen
Rondo ... dookoła.
On Wed, 2 Mar 2016 15:05:34 +0100
"Lucenty" <nikola@wp.pl> wrote:

Jakie pasy na obwiedni ? Są różne pasy.
Napisałem : "bez kierunkowego oznakowania poziomego".

Nie interesują mnie kierunkowe oznakowania, nie musi ich być jak się przekonałeś, aby pasy na obwiedni, mimo samotnego C12+A7 nie były mymalowane koncentrycznie na obwiedni.

Tłumaczę jak komu dobremu samo oznakowanie C12+A7 nie równa się kolistym pasom na obwiedni. --
pozdrawiam
szerszeń

Data: 2016-03-02 15:33:20
Autor: Lucenty
Rondo ... koliste pasy.
Użytkownik "szerszen" <szerszen@tlen.pl> napisał w wiadomości
On Wed, 2 Mar 2016 15:05:34 +0100
"Lucenty" <nikola@wp.pl> wrote:

[...]

 Nie odpowiadasz na pytania.
 Dlaczego piszesz o "kolistych pasach na obwiedni" ?

Data: 2016-03-02 15:55:16
Autor: szerszen
Rondo ... koliste pasy.
On Wed, 2 Mar 2016 15:33:20 +0100
"Lucenty" <nikola@wp.pl> wrote:

 Nie odpowiadasz na pytania.

Odpowiadam, tylko nie czytasz.
 Dlaczego piszesz o "kolistych pasach na obwiedni" ?

Bo tylko przy koliście wymalowanych pasach, czyli przy klasycznym rondzie na którym ruch odbywa się po okręgu, możesz objechać rondo zewnętrznym pasem.

Ty stawiasz znak równości "samotne C12+A7" = pasy_na_obwiedni_malowane_po_okręgu. Z tym się nie zgadzam. To że masz na wjeżdzie tylko C12+A7 może to sugerować, ale nie ma takiej pewności. Tak samo jeśli wjazdy na rondo są centralnie na wyspę, moga sugerować to samo, ale nie muszą. Z jednego się wyśmiewasz, a drugiego bronisz jak zakonnica dziewictwa. --
pozdrawiam
szerszeń

Data: 2016-03-02 17:56:34
Autor: Lucenty
Rondo ... koliste pasy.
Użytkownik "szerszen" <szerszen@tlen.pl> napisał w wiadomości
On Wed, 2 Mar 2016 15:33:20 +0100
"Lucenty" <nikola@wp.pl> wrote:

 Dlaczego piszesz o "kolistych pasach na obwiedni" ?

Bo tylko przy koliście wymalowanych pasach, czyli przy klasycznym rondzie
na którym ruch odbywa się po okręgu,
> możesz objechać rondo zewnętrznym pasem.

A jeżeli nie będzie żadnych namalowanych pasów ?

Ty stawiasz znak równości "samotne C12+A7" =
pasy_na_obwiedni_malowane_po_okręgu.
Z tym się nie zgadzam.
szerszeń

Ja też z tym się nie zgadzam i nigdy tak nie pisałem, ani nie sugerowałem.

Data: 2016-03-03 08:30:25
Autor: szerszen
Rondo ... koliste pasy.
On Wed, 2 Mar 2016 17:56:34 +0100
"Lucenty" <nikola@wp.pl> wrote:

A jeżeli nie będzie żadnych namalowanych pasów ?

To tak jakby były ;)

Ja też z tym się nie zgadzam i nigdy tak nie pisałem, ani nie sugerowałem.

Nie rżnij głupa. Naprawdę jak dziecku trzeba Ci wszystko narysować, ile ty masz lat?

Pasy na C12 moga być malowane koncentrycznie, "turbinowo" i tak jak dałem Ci na przykładzie, czyli w sposób uniemożliwiający objechanie skrzyżówania zewnętrznym pasem. To że na wjeździe na rondo jest samo C12+A7 bez innych znaków kierunkowych pionowych i poziomych, nie onznacza z automatu, że ruch zorganizowany jest w ten pierwszy sposób. Zatem myliłeś się. CBDU.

szerszeń

Data: 2016-03-03 10:32:55
Autor: Lucenty
Rondo ... brak pasów oznaczonych.

[...]

Nie myliłem się.
Jeżeli nie ma pasów oznaczonych na rondzie, ani nie ma znaków kierunkowych
F-10, to prawo nie zabrania objechać takie rondo dookoła pasem zewnętrznym,
czyli wolno je tak objechać.

Najlepiej gdybyś napisał według którego paragrafu/artykułu prawa według
ciebie nie wolno tak objeżdżać.

Data: 2016-03-03 10:37:25
Autor: szerszen
Rondo ... brak pasów oznaczonych.
On Thu, 3 Mar 2016 10:32:55 +0100
"Lucenty" <poleon@gazeta.pl> wrote:

Nie myliłem się.

Przecież nawet dałem Ci przykład, że jest inaczej. Co ty Kaczyński jesteś?

Jeżeli nie ma pasów oznaczonych na rondzie, ani nie ma znaków kierunkowych
F-10, to prawo nie zabrania objechać takie rondo dookoła pasem zewnętrznym,
czyli wolno je tak objechać.

A, więc teraz i pasy do tego wrzucasz ;)
Więc jednak się przyznajsz, że twoja teoria dotycząca tylko C12 i A7, a nie było wtedy mowy o pasach, legła w gruzach ;)

Najlepiej gdybyś napisał według którego paragrafu/artykułu prawa według
ciebie nie wolno tak objeżdżać.

Po co, sam sie przyznałeś, choć pokrętnie, że jednak zbytnio uprościłeś ;)

szerszeń

Data: 2016-03-03 11:34:31
Autor: Lucenty
Rondo ... brak pasów oznaczonych.
Użytkownik "szerszen" <szerszen@tlen.pl> napisał w wiadomości

On Thu, 3 Mar 2016 10:32:55 +0100
[...]

Po co,

szerszeń

Po to, aby twoja wypowiedź była udowodniona na podstawie prawa.

Data: 2016-03-03 11:45:18
Autor: szerszen
Rondo ... brak pasów oznaczonych.
On Thu, 3 Mar 2016 11:34:31 +0100
"Lucenty" <poleon@gazeta.pl> wrote:

Po to, aby twoja wypowiedź była udowodniona na podstawie prawa.

Ale to ja mam na przykładzie PoRD udowadniać, że napisałeś głupotę? ;)

To ty pokaż przepis mówiący, że jak na wjeździe na skrzyżowanie jest postawiony tylko C12+A7 (bez poiomych i pionowych kierunkowych) to zawsze i na 100% można je objechać zewnętrznym pasem ;)

szerszeń

Data: 2016-03-03 12:47:48
Autor: Lucenty

[...]

Nie o tym była dyskusja. Zmieniłeś moja wypowiedź.
Wróć do moich postów, tam gdzie zadaję ci pytanie o podstawe prawną
twoich wypowiedzi.

Data: 2016-03-03 13:50:10
Autor: Lucenty
[...]

Tu jakiś głupek (w twoim mniemaniu) pisze, że rondo wolno objechać
pasem zewnętrznym.

Początek cytatu :

Koniec cytatu.

Data: 2016-03-03 14:08:40
Autor: szerszen
Rondo ... brak pasów oznaczonych.
On Thu, 3 Mar 2016 13:50:10 +0100
"Lucenty" <nikola@wp.pl> wrote:

Nie zgadzam się z Myjkiem co do jego teorii, że prawo nakazuje takie
poruszanie się po klasycznym C12, zgadzam się że można klasyczne rondo
objechać zewnętrznym pasem, bo nic tego nie zakazuje.

Ty naprawdę nie rozumiesz, czy tylko udajesz?

Powtarzam ci już enty raz, że jedno do czego się czepiłem, to do twojego stwierdzenia, że jak na wjeździe jest tylko C12+A7 to na pewno można je objechać dookoła zewnętrznym pasem, tak jakby te znaki determinowały wymalowanie pasów na obwiedni.

Pokazałem ci przykład "ronda" na którego wjeździe jest tylko C12+A7, nie ma żadnych poziomych i pionowych znaków kierunkowych, a zewnętrznym pasem go nie objedziesz zgodnie z prawem. Czego jeszcze nie rozumiesz?
Nie ma znaku równości pomiędzy samotnym C12+A7 na wjeździe, a malowaniem pasów na obwiedni. To czy rondo możesz zewnętrznym pasem objechać, czy nie, zależy przedewszystkim i głównie od wymalowanych pasów na obwiedni.

szerszeń

Data: 2016-03-04 10:55:50
Autor: Lucenty
Rondo ... objechanie dookoła.

To czy rondo możesz zewnętrznym pasem objechać, czy nie, zależy
przedewszystkim i głównie od wymalowanych pasów na obwiedni.

pozdrawiam
szerszeń

Zacznijmy od początku.

Jest rondo bez oznakowania. Nie ma znaków poziomych,
nie ma pionowych, nie ma sygnalizacji.
Na rondzie są dwa pasy nieoznaczone, to znaczy jest jezdnia
wokół placu/wyspy; na tej jezdni są dwa pasy nieoznaczone,
nie ma pasów oznaczonych.
Przed wszystkimi wjazdami na rondo są znaki C-12/A-7
i nic więcej, czyli ruch okrężny.

Takie rondo wolno objechać dookoła pasem zewnetrznym,
czyli pasem prawym, bo prawo tego nie zabrania.

Jeżeli uważasz, że tak nie można objechać dookoła, to uzasadnij podając
artykuł/paragraf odpowiedniego prawa obowiązującego w Polsce.

Data: 2016-03-04 12:23:03
Autor: szerszen
Rondo ... objechanie dookoła.
On Fri, 4 Mar 2016 10:55:50 +0100
"Lucenty" <nikola@wp.pl> wrote:

Takie rondo wolno objechać dookoła pasem zewnetrznym,
czyli pasem prawym, bo prawo tego nie zabrania.

Oczywiście że wolno.

Ale o czym innym pisałem przecież. --
pozdrawiam
szerszeń

Data: 2016-03-04 12:31:24
Autor: Lucenty
Rondo ... objechanie dookoła.
Użytkownik "szerszen" <szerszen@tlen.pl> napisał w wiadomości

On Fri, 4 Mar 2016 10:55:50 +0100
"Lucenty" <nikola@wp.pl> wrote:

Takie rondo wolno objechać dookoła pasem zewnetrznym,
czyli pasem prawym, bo prawo tego nie zabrania.

Oczywiście że wolno.

No to świetnie.  O to chodziło.

Ale o czym innym pisałem przecież.

pozdrawiam
szerszeń

I właśnie w tym był cały problem - nieporozumienie.
Ty pisałes o czym innym, ja odpowiadałem o czym innym i odwrotnie.

Data: 2016-03-04 13:45:25
Autor: szerszen
Rondo ... objechanie dookoła.
On Fri, 4 Mar 2016 12:31:24 +0100
"Lucenty" <nikola@wp.pl> wrote:

Ty pisałes o czym innym, ja odpowiadałem o czym innym i odwrotnie.

:)

szerszeń

Data: 2016-03-02 15:44:46
Autor: Lucenty
Rondo ... Szerszeń, nie odpowiedziałeś.
"Lucenty" <nikola@wp.pl> wrote:

[...]

Nie odpowiedziałeś dlaczego nie można objechac ronda dookoła pasem
zewnętrznym, jeżeli oznakowanie tego nie zabrania ?

Data: 2016-03-02 12:02:29
Autor: Lucenty
Rondo
[...]

Nie piszę o rondzie "bez innych znaków pionowych",
piszę o rondzie oznakowanym TYLKO C-12/A-7,
czyli NIE MA INNEGO oznakowania.
Znaki poziome na rondzie należą do oznakowania ronda.

Data: 2016-02-15 15:13:01
Autor: szerszen
Rondo - zawracanie - kierunek
On Mon, 15 Feb 2016 05:52:29 -0800 (PST)
sczygiel@gmail.com wrote:

I choć to rzadkie w dzisiejszych czasach to wiem że jak mruga w lewo to znaczy ze raczej zajmie wewnetrzny pas i pojedzie bardziej dookoła.

A ja znam takie skrzyżowanie oznaczone C12 na którym jest zakaz skrętu w lewo, to niespodzianka. --
pozdrawiam
szerszeń

Data: 2016-02-15 15:22:35
Autor: Myjk
Rondo - zawracanie - kierunek
Mon, 15 Feb 2016 15:13:01 +0100, szerszen
[...]

Co to za niesłychana niespodzianka? Jest skrzyżowanie, to może być zakaz skrętu w daną stronę. --
Pozdor
Myjk

Data: 2016-02-15 15:25:14
Autor: szerszen
Rondo - zawracanie - kierunek
On Mon, 15 Feb 2016 15:22:35 +0100
Myjk <myjkel@nospam.op.pl> wrote:

Co to za niesłychana niespodzianka? Jest skrzyżowanie, to może być zakaz skrętu w daną stronę.

Dla niektórych to niespodzianka, bo C12 przesłania im różnicę pomiędzy skrzyżowaniem o ruchu do okoła wyspy, od tego o faktycznym ruchu okrężnym, czyli po okręgu. Na tym drugim nie postawisz B21.

szerszeń

Data: 2016-02-16 12:16:20
Autor: Myjk
Rondo - zawracanie - kierunek
Mon, 15 Feb 2016 15:25:14 +0100, szerszen
Dla niektórych to niespodzianka, bo C12 przesłania im różnicę pomiędzy
skrzyżowaniem o ruchu do okoła wyspy, od tego o faktycznym ruchu
okrężnym, czyli po okręgu. Na tym drugim nie postawisz B21.

To tylko tym, co nie rozumieją definicji znaku C-12.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2016-02-16 14:03:34
Autor: szerszen
Rondo - zawracanie - kierunek
On Tue, 16 Feb 2016 12:16:20 +0100
Myjk <myjkel@nospam.op.pl> wrote:

To tylko tym, co nie rozumieją definicji znaku C-12.

Błądzisz jak zwykle. C12 jedyne o czym mówi, to w jakim kierunku należy omijać wyspę, nic więcej nie czyni. Resztę czynią pasy i ewentualnie pozostałe znaki poziome i pionowe. C12 spokojnie można zastąpić innymi znakami i niczego to w kwestii poruszania się po takim skrzyżowaniu nie zmieni. --
pozdrawiam
szerszeń

Data: 2016-02-16 14:07:58
Autor: Czesław Wiśniak
Rondo - zawracanie - kierunek

http://mrerdek1.blogspot.com/2015/07/39-ruch-okrezny-instrukcja-obsugi-rond.html

Data: 2016-02-16 14:36:54
Autor: Myjk
Rondo - zawracanie - kierunek
Tue, 16 Feb 2016 14:03:34 +0100, szerszen
[...]

No właśnie, mówi tylko tyle. Zatem jak to może im cokolwiek, jak to
stwierdziłeś, przesłaniać? Może przesłaniać tylko tym, co nie rozumieją
definicji i na podstawie znaku C-12 stwierdzają, że jest tam jakaś droga i
skręty tylko w prawo. Mówiąc w prost, tylko rondoprostowacze będą mieć
problem.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2016-02-16 15:43:42
Autor: szerszen
Rondo - zawracanie - kierunek
On Tue, 16 Feb 2016 14:36:54 +0100
Myjk <myjkel@nospam.op.pl> wrote:

No właśnie, mówi tylko tyle. Zatem jak to może im cokolwiek, jak to
stwierdziłeś, przesłaniać?

Tak, że każde skrzyżowanie oznaczone C12, zaczynają traktować jako skrzyżówanie o ruchu po okręgu, co jest błędem i potem są z tego problemy. --
pozdrawiam
szerszeń

Data: 2016-02-16 18:28:37
Autor: Myjk
Rondo - zawracanie - kierunek
Tue, 16 Feb 2016 15:43:42 +0100, szerszen

Czyli jednak nie rozumieją C-12.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2016-02-17 08:28:08
Autor: szerszen
Rondo - zawracanie - kierunek
On Tue, 16 Feb 2016 18:28:37 +0100
Myjk <myjkel@nospam.op.pl> wrote:

Czyli jednak nie rozumieją C-12.

Bo nie patrzą na wymalowane pasy, podobnie jak Ty.

szerszeń

Data: 2016-02-17 09:56:02
Autor: Myjk
Rondo - zawracanie - kierunek
Wed, 17 Feb 2016 08:28:08 +0100, szerszen
Bo nie patrzą na wymalowane pasy, podobnie jak Ty.

Co mają pasy do zakazu skrętu w lewo na skrzyżowaniu? Znowu wątek zgubiłeś...

--
Pozdor
Myjk

Data: 2016-02-17 10:23:07
Autor: szerszen
Rondo - zawracanie - kierunek
On Wed, 17 Feb 2016 09:56:02 +0100
Myjk <myjkel@nospam.op.pl> wrote:

Co mają pasy do zakazu skrętu w lewo na skrzyżowaniu? Znowu wątek zgubiłeś...

Mają wiele do tego gdzie i kiedy należy migać, zrozumiesz to wreszcie?

szerszeń

Data: 2016-02-17 11:10:01
Autor: Myjk
Rondo - zawracanie - kierunek
Wed, 17 Feb 2016 10:23:07 +0100, szerszen
Co mają pasy do zakazu skrętu w lewo na skrzyżowaniu? Znowu wątek zgubiłeś...

Mają wiele do tego gdzie i kiedy należy migać, zrozumiesz to wreszcie?

Ty masz poważne problemy z prowadzeniem dyskusji, zwyczajnie gubisz wątek
po raz kolejny. Dyskusja tutaj była o zakazie skrętu na przedstawionym
skrzyżowaniu, gdy stwierdziłeś, że taki zakaz to może być dla kogoś
"niespodzianką". Otóż dla znających przepisy nie będzie żadną
niespodzianką, bo jak jest zakaz skrętu w lewo przed skrzyżowaniem, to nie
można skręcić w lewo na tym skrzyżowaniu, siłą rzeczy się nie miga. Pasy
nic do tego nie mają, bo jakby nie biegły to skręcić w lewo na tym
skrzyżowaniu NIE MOŻESZ. Parafrazując, zrozumiesz to wreszcie?

--
Pozdor
Myjk

Data: 2016-02-17 11:25:36
Autor: szerszen
Rondo - zawracanie - kierunek
On Wed, 17 Feb 2016 11:10:01 +0100
[...]

Bzdura, pasy mają właśnie zasadniczo dużo do tego, bo na klasycznym rondzie z ruchem po okręgu nikt nie postawi zakazu skrętu w lewo, bo zwyczajnie byłoby to bez najmniejszego sensu. Dopiero na takich tworach jak to skrzyżowanie, mimo iż oznaczone C12 mozna taki znak postawić, a wszystko to dzięki malowaniu pasów na obwiedni. To właśnie odróżnia jedne C12, od innych C12, pasy i to te pasy czynią różnicę we wszystkich przypadkach. --
pozdrawiam
szerszeń

Data: 2016-02-17 11:43:14
Autor: Myjk
Rondo - zawracanie - kierunek
Wed, 17 Feb 2016 11:25:36 +0100, szerszen
[...]

Jak to było? Jak fakty nie pasują do twojej teorii tym gorzej dla faktów.
Nie ma czegoś takiego jak "klasyczne" rondo i "nieklasyczne" rondo. Jest
SKRZYŻOWANIE. To są więc tylko i wyłącznie twoje wymysły i kombinacje. Na KAŻDYM skrzyżowaniu można (o ile jest taka potrzeba) postawić dowolny
zakaz skrętu, albo dowolny nakaz jazdy i pasy nie mają na ten zakaz albo
nakaz ŻADNEGO wpływu. Żaden kierowca znajacy i rozumiejący przepisy, nie
będzie zaskoczony. Zaskoczeni to będą jedynie rondoprostowacze, którzy nie
są w stanie zaakceptować faktu, że jezdnia z wyspą to obszar tego samego
skrzyżowania które było przed wjazdem na nie, a nie jakaś oddzielna droga z
własnymi niezaleznymi prawami.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2016-02-17 12:09:47
Autor: J.F.
Rondo - zawracanie - kierunek
UĹźytkownik "Myjk"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:fw1xjpfkqunw$.dlg@myjk.org...
[...]

No coz - trzeba jednak dodac, ze sa ronda .... "poj*" bedzie wlasciwym slowem.
Chocby to z palma

https://www.google.pl/maps/@52.2315019,21.0200729,3a,75y,80.01h,85.78t/data=!3m6!1e1!3m4!1s1VD2gPIrq5VsSbdKvOtKtw!2e0!7i13312!8i6656

Na KAŻDYM skrzyżowaniu można (o ile jest taka potrzeba) postawić dowolny

Formalnie to chyba przed ... no i przed stoi zakaz, a nawet dwa, tylko czemu tylko z jednej strony ?
Nie powinien stac takze po prawej stronie jezdni ?

zakaz skrętu, albo dowolny nakaz jazdy i pasy nie mają na ten zakaz albo
nakaz ŻADNEGO wpływu.

No, z drugiej strony masz obowiazek przestrzegac linii ciaglych, a na dobra sprawe takze kierunkow pasow ustalonych przed skrzyzowaniem.
Ale dobra - zakladamy ze pasy prawidlowo wymalowane/oznakowane i nie sa sprzeczne ...

[...]

Taaa - to spojrz pod palme. Tam na srodku nakaz jazdy prosto.
I mozna zglupiec.

Przyznam Szerszeniowi sporo racji, ze tam C12 jest naduzyciem :-)

J.

Data: 2016-02-17 13:11:40
Autor: Myjk
Rondo - zawracanie - kierunek
Wed, 17 Feb 2016 12:09:47 +0100, J.F.
No coz - trzeba jednak dodac, ze sa ronda .... "poj*" bedzie wlasciwym slowem.
Chocby to z palma

Ja się zgadzam że są "twory" z dupy, ale znam dużo gorsze, niż to z palmą,
które, będąc przecież skrzyżowaniem, można przejechać zgodnie z przepisami
bez żadnych problemów. Stąd zdziwiło mnie stwierdzenie szerszenia, że ktoś
może mieć tam jakąś niespodziankę. Niespodziankę to może mieć ten, co nie
rozumie, że ma przed sobą JEDNO skrzyżowanie, na którym to skrzyżowaniu
(jak to na skrzyżowaniu) można skręcić w lewo, ale na tym akurat
skrzyżowaniu jest ustanowiony zakaz (z powodów dla których tenże zakaz się
stosuje).

Na KAŻDYM skrzyżowaniu można (o ile jest taka potrzeba) postawić dowolny
Formalnie to chyba przed ... no i przed stoi zakaz, a nawet dwa, tylko czemu tylko z jednej strony ?

Stoi przed, to piszę że przed. Znak B-21 "zakaz skręcania w lewo" (rys. 3.2.22.1) zabraniający skręcania w
lewo i zawracania na najbliższym skrzyżowaniu stosuje się _przed_
skrzyżowaniami na tych drogach, na których przy dużym natężeniu ruchu na
wprost w obu kierunkach pojazdy skręcające w lewo utrudniają ruch i
zmniejszają przepustowość skrzyżowania.

Może też stać w obrębie, więc dalej.

Umieszczenie znaku B-21 w obrębie skrzyżowania oznacza, że dotyczy on tylko
najbliższej jezdni, przed którą się znajduje. Znak ten stosuje się także
jako znak dopełniający w sytuacjach opisanych w punktach 3.2.1. i 3.2.2.
Znak B-21 powinien być umieszczony w odległości do 50 m przed skrzyżowaniem
oraz na jezdni jednokierunkowej powtórzony bezpośrednio przed skrzyżowaniem
po lewej stronie (rys. 3.2.22.2).

Nie powinien stac takze po prawej stronie jezdni ?

I dalej:

Zaleca się powtórzyć znak ten bezpośrednio przed skrzyżowaniem na jezdni
dwukierunkowej po prawej stronie (rys. 3.2.22.3).

Tak poza tym:

https://goo.gl/maps/UyU1TBVAHNK2

Po prawej jest pełna informacja, potem jeden B-21, następnie przed samym
skrzyżowaniem kolejny. I jeszcze znaki poziome. Chwyba więcej informacji,
że nie można na najbliższym skrzyżowaniu skręcić w lewo, być nie może.

[...]

Ale może być linia przerywana pomimo że znak przed skrzyżowaniem mówi że
teoretycznie tam jechać nie można. Nie jest to sprzeczne, bo z innych
kierunków można przecież tam pojechać, mogą tam pojechać także wyznaczone
pojazdy.
Taaa - to spojrz pod palme. Tam na srodku nakaz jazdy prosto.
I mozna zglupiec.

Przeczytaj przepisy szczegółowe. Znak może być tak ustawiony i żaden
kierowca posiadający uprawnienia nie ma prawa od niego "zgłupieć".
Przyznam Szerszeniowi sporo racji, ze tam C12 jest naduzyciem :-)

Pozytyw z oznaczenia C-12 będzie, gdy zabraknie tam sygnalizacji. Wg mnie w
tej konkretnej sytuacji nie jest więc żadnym nadużyciem, znam inne "twory"
gdzie znak musiał ustawiać jakiś wybitny "rondoprostowacz" bez pojęcia o
tym jak się powinno oznaczać drogi. --
Pozdor
Myjk

Data: 2016-02-17 14:00:26
Autor: J.F.
Rondo - zawracanie - kierunek
UĹźytkownik "Myjk"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1nf23ljv4t389$.dlg@myjk.org...
[...]

bez Ĺźadnych problemĂłw.

Na KAŻDYM skrzyżowaniu można (o ile jest taka potrzeba) postawić
dowolny
Formalnie to chyba przed ... no i przed stoi zakaz, a nawet dwa, tylko
czemu tylko z jednej strony ?

Stoi przed, to piszę że przed.

Piszesz "Na", a to co innego :-)

[...]

No, to mamy pierwszy punkt do niepewnosci. Czy znak stoi przed czy w obrebie.
Akurat pod palma problemu nie ma, wyraznie jest przed ... ale na wielu skrzyzowaniach drog dwujezdniowych w pierwsza boczna jezdnie skrecic w lewo nie wolno, bo to byloby pod prad.

Znak B-21 powinien być umieszczony w odległości do 50 m przed skrzyżowaniem
oraz na jezdni jednokierunkowej powtórzony bezpośrednio przed skrzyżowaniem
po lewej stronie (rys. 3.2.22.2).

Czyli niepewnosc wzrasta, skoro bezposrednio przed  :-)

Nie powinien stac takze po prawej stronie jezdni ?
I dalej:
Zaleca się powtórzyć znak ten bezpośrednio przed skrzyżowaniem na jezdni
dwukierunkowej po prawej stronie (rys. 3.2.22.3).

Czy to nie dotyczy powtorzenia znaku, tego o ktorym mowa powyzej ?

Bo pierwszy znak zakazu to chyba na zasadach ogolnych - czyli po prawej.

To jak rozumiem z tego drugiego rozporzadzenia o znakach, ktore kierowcom jest w zasadzie nieznane, bo jest bardziej instrukcja dla drogowcow.

https://goo.gl/maps/UyU1TBVAHNK2
Po prawej jest pełna informacja,

Ty to nazywasz pelna informacja ? Raczej przyzerowa - tzn pokazuje ze bedzie rondo, i ze ulica zamknieta dla ruchu, ale wczesniej jest jeszcze uliczka ...

potem jeden B-21, następnie przed samym
skrzyżowaniem kolejny. I jeszcze znaki poziome. Chwyba więcej informacji,
że nie można na najbliższym skrzyżowaniu skręcić w lewo, być nie może.

B-21 istotnie sa wyrazne, aczkolwiek ... moze je wieksze auto zaslonic, jesli jade prawym pasem.
Co prawda chcac skrecic powinienem jechac lewym.

[...]

sprzeczne nie jest.

kierunków można przecież tam pojechać, mogą tam pojechać także wyznaczone
pojazdy.

No, inne kierunki powinny miec swoje linie rozgraniczajace pasy.

[...]

No ale rondo. Co taki znak znaczy na klasycznym rondzie ?
Ze nalezy kontunuowac jazde po obwodzie ?

Chyba, ze to nieuzasadniony wniosek rondoprostowacza :-)
Ale wtedy faktycznie mamy s.o.r.o z droga po obwodzie i takie bez takiej drogi :-)

Przyznam Szerszeniowi sporo racji, ze tam C12 jest naduzyciem :-)
Pozytyw z oznaczenia C-12 będzie, gdy zabraknie tam sygnalizacji.

No, biorac pod uwage dopuszczalne kierunki i ruch, to faktycznie - znikomy bo znikomy, ale jednak jakis malutki pozytyw bedzie.

J.

Data: 2016-02-17 12:35:15
Autor: szerszen
Rondo - zawracanie - kierunek
On Wed, 17 Feb 2016 11:43:14 +0100
[...]

Nie ma?
No to szybkie pytanie, co do ronda de Gaulla o którym mowa. Czy zjeżdzając z tego skrzyżowania, dajmy nato jedziesz prosto Al. Jerozolimskimi, niezależnie w którym kierunku, wjedzasz na nie i zjeżdżasz drugim zjazdem. Migasz podczas zjazdu prawym kierunkiem?

Proste szybkie pytanie, tak czy nie?

szerszeń

Data: 2016-02-17 13:20:12
Autor: Myjk
Rondo - zawracanie - kierunek
Wed, 17 Feb 2016 12:35:15 +0100, szerszen
Nie ma? No to szybkie pytanie, co do ronda de Gaulla o ktĂłrym mowa. Czy
zjeżdzając z tego skrzyżowania, dajmy nato jedziesz prosto Al.
Jerozolimskimi, niezaleĹźnie w ktĂłrym kierunku, wjedzasz na nie i
zjeĹźdĹźasz drugim zjazdem. Migasz podczas zjazdu prawym kierunkiem? Proste szybkie pytanie, tak czy nie?

Jadę prosto przez skrzyżowanie, więc nie migam. Tak, wiem, zaraz dasz
bardziej powyginane skrzyżowanie gdzie trzeba pokręcić nieco kierownicą
żeby nie skasować opony na krawężniku wyspy i zaczniesz snuć teorie o
skręcie w prawo i konieczności używania kierunkowskazu i znowu użyciem
kierunkowskazu będziesz budować teorię i rozróżniać skrzyżowania na
"klasyczne" i "nieklasyczne". Więc przyjmij w końcu do wiadomości, wg PoRD
są skrzyżowania powstałe z przecięcia się dróg (zgodnie z definicją) i ruch
po nich jest opisany w PoRD. Nie ma tam jałowego snucia o "klasycznych" i
"nieklasycznych" rondach, to ty sobie sam wymyślasz takie podziały a potem
z tym dyskutujesz.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2016-02-17 14:10:53
Autor: szerszen
Rondo - zawracanie - kierunek
On Wed, 17 Feb 2016 13:20:12 +0100
Myjk <myjkel@nospam.op.pl> wrote:

Jadę prosto przez skrzyżowanie, więc nie migam.

Brawo.

A na tym skrzyżowaniu i wielu innych tak oznakowanych, jadąc na wprost i zjeżdżając z niego drugim zjadem, migasz, czy nie migasz. Tak czy nie?

szerszeń

Data: 2016-03-02 12:43:25
Autor: G.S.
Rondo - zawracanie - kierunek
On Tue, 16 Feb 2016, szerszen wrote:

C12 jedyne o czym mówi, to w jakim kierunku należy omijać wyspę, nic więcej nie czyni.
Resztę czynią pasy i ewentualnie pozostałe znaki poziome i pionowe.
C12 spokojnie można zastąpić innymi znakami

 W sprawie formalnej - "niedasię".
 Idzie o to, że A7 razem z C12 pełnią rolę definicji, iż wyznaczony
kierunek *oraz* pierwszeństwo wjazdu dotyczą *całego* skrzyżowania.
 Przy braku C12 wjeżdżający na pozornie tak samo zorganizowane
skrzyżowanie (nakaz skrętu w prawo dla wszystkich wjeżdżających,
zakaz zawracania lub droga jednokierunkowa dla "kółka" lub
części "skrzyżowaniowej" formy SoRO wyglądającej jak zwykłe
skrzyżowanie itp) musiałby dla każdej drogi wjazdowej upewniać
się *odrębnie*, kto ma pierwszeństwo. Oczywiście D-1 pomógłby
w tej sprawie, że działałby "do odwołania", ale tu też jest
różnica: upewnienie następiłoby *po* wjeździe (na "kółko"),
a nie przed (jak jest przy C12 lub C12+A7).
BTW: dość dawno temu był tu link do fotki (lub mapy googla)
ze skrzyżowaniem, na którym jeden z wjazdów miał STOP, co
oczywiście jest błędne (ani STOP luzem ani razem z C12 nie
określają pierwszeństwa dla pozostałej części skrzyżowania).

i niczego to w kwestii poruszania się po takim skrzyżowaniu nie zmieni.

 To się w 100% zgadza, ale literalna zastępowalność nie jest
zupełna :)

pzdr, Gotfryd

Data: 2016-03-02 14:30:10
Autor: szerszen
Rondo - zawracanie - kierunek
On Wed, 2 Mar 2016 12:43:25 +0100
"G.S." <smolik@stanpol.com.pl> wrote:

 W sprawie formalnej - "niedasię".

Co się nie da?
Zdejmujesz C12 i jeśli masz zjazd na wprost wyspy, to spokojnie możesz go zamienić na C1.
Jak wjazdy masz prowadzone obok wyspy to możesz zastosować P3, dla mniej ogarniętych możesz ewentualnie postawić B2 lub B21 ;)

A znam dwa skrzyżowania z wyspą po środku, gdzie nie ma żadnych dodatkowych oznaczeń (czytaj nie ma C12) poza klasyczne występujące na klasycznych skrzyżówaniach i jakoś nikt pod prąd nie jeździ i każdy wie jak ma jechać. :)

szerszeń

Data: 2016-02-15 14:37:33
Autor: szerszen
Rondo - zawracanie - kierunek
On Mon, 15 Feb 2016 03:32:21 -0800 (PST)
sczygiel@gmail.com wrote:

[...]

Bzdura, miganie lewym na rondach to nowomoda, a bierze się prawdopodobnie stąd, że mamy coraz więcej skrzyżowań oznaczonych C12 a nie będących skrzyżowaniami o ruchu okrężnym, a gamonie co teraz robią prawko nie odróżniają skrzyżowań o ruchi okrężnym od skrzyżowań o ruchu do okoła wyspy.
[...]

Kolejna bzdura, taką informację daje Ci brak kierunku, bo z prawdziwego ronda, sygnalizuje się zjazd, jak go nie sygnalizujesz to zgodnie z przepisami nie masz innej możliwości jak dalej poruszać się po okręgu.. --
pozdrawiam
szerszeń

Data: 2016-02-15 05:58:06
Autor: sczygiel
Rondo - zawracanie - kierunek
sczygiel@gmail.com wrote:

> [...]

Bzdura, miganie lewym na rondach to nowomoda, a bierze się prawdopodobnie stąd, że mamy coraz więcej skrzyżowań oznaczonych C12 a nie będących skrzyżowaniami o ruchu okrężnym, a gamonie co teraz robią prawko nie odróżniają skrzyżowań o ruchi okrężnym od skrzyżowań o ruchu do okoła wyspy.

Taka nowomoda że stosowana od czasów mojego dzieciństwa (1970-te i wcześniej).
Może to jakiś lokalny ewenement ale na śląsku to było dosyć popularne. I jakos nie wyginęło mimo tego że w przepisach nie jest jakoś skodyfikowane. Więc ktoś tego uczy...

> [...]

Kolejna bzdura, taką informację daje Ci brak kierunku, bo z prawdziwego ronda, sygnalizuje się zjazd, jak go nie sygnalizujesz to zgodnie z przepisami nie masz innej możliwości jak dalej poruszać się po okręgu.
Nie. Bo jak widzisz po swojej lewej kogoś migającego w lewo, wjeżdzającego na rondo o dwu pasach ruchu z drogi o jednym pasie ruchu to wiesz że pojedzie wewnętrznym pasem więc możesz spokojnie pojechać zewnetrznym.
Jak nie mruga to nie wiesz który pas zajmie więc nie możesz swobodnie pojechać sobie zewnętrznym.

PS.
Twoje "Bzdura" i moje IMHO oraz opis zjawiska jednak nie są na tym samym poziomie kultury...

Data: 2016-02-15 15:07:23
Autor: szerszen
Rondo - zawracanie - kierunek
On Mon, 15 Feb 2016 05:58:06 -0800 (PST)
sczygiel@gmail.com wrote:

Nie. Bo jak widzisz po swojej lewej kogoś migającego w lewo, wjeżdzającego na rondo o dwu pasach ruchu z drogi o jednym pasie ruchu to wiesz że pojedzie wewnętrznym pasem więc możesz spokojnie pojechać zewnetrznym.

A jak nie będzie migał to nie mogę spokojnie jechać zewnętrznym?

Jak nie mruga to nie wiesz który pas zajmie więc nie możesz swobodnie pojechać sobie zewnętrznym.

A to z jakiego powodu? :)

szerszeń

Data: 2016-02-15 16:56:45
Autor: Cavallino
Rondo - zawracanie - kierunek
sczygiel@gmail.com wrote:

[...]

Pewnie ci sami co mrugają lewym przez cały czas gdy wyprzedzają.....

Data: 2016-02-15 14:51:44
Autor: J.F.
Rondo - zawracanie - kierunek
sczygiel@gmail.com wrote:
[...]

A coz to za nowomowa ?
C-12 oznacza skrzyzowanie o ruchu okreznym.

[...]

Hm, ale wcale nie musze zajac wewnetrznego pasa.
Za to jesli jest i nim jade, to zmiana pasa wymaga zasygnalizowania

Kolejna bzdura, taką informację daje Ci brak kierunku, bo z prawdziwego ronda, sygnalizuje się zjazd, jak go nie sygnalizujesz to zgodnie z przepisami nie masz innej możliwości jak dalej poruszać się po okręgu.

Na zasadzie, ze sygnalizujemy zmiane kierunku lub pasa ruchu ?
To ja bym rzekl, ze bez migacza nalezy poruszac sie po prostej :-)

J.

Data: 2016-02-15 15:04:51
Autor: szerszen
Rondo - zawracanie - kierunek
On Mon, 15 Feb 2016 14:51:44 +0100
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

A coz to za nowomowa ?
C-12 oznacza skrzyzowanie o ruchu okreznym.

I to jest własnie problem w zrozumieniu jak poruszać się po skrzyżowniu oznacoznym C12.

Skrzyżówanie o ruchu orkężnym, czyli po okręgu, to nie to samo co skrzyżowanie o ruchu do okoła wyspy.
Za to jesli jest i nim jade, to zmiana pasa wymaga zasygnalizowania

Ale zmiana pasa, a nie zamiar zjechania z ronda określonym zjazdem.
Na zasadzie, ze sygnalizujemy zmiane kierunku lub pasa ruchu ?
To ja bym rzekl, ze bez migacza nalezy poruszac sie po prostej :-)

Jak załapiesz początek, to reszta przyjdzie sama ;) Na rondzie, czyli skrzyżowaniu o ruchu orkężnym można albo jechać po obwiedni, do czego nie potrzebny żaden migacz, bo poruszasz się tym samym pasem, nawet jakbyś jeździł tam pół dnia, albo z niego zjechać, migając w prawo. Lewy migacz służy jedynie z zmiany pasa ruchu z zewnętrznego, na wewnętrzny, jeśli obwiednia posiada ich n+1.

szerszeń

Data: 2016-02-15 15:12:54
Autor: RoMan Mandziejewicz
Rondo - zawracanie - kierunek
Hello szerszen,

[...]

Znajdź w PoRD definicję pojęć „skrzyżowanie o ruchu okrężnym” lub
„rondo”...

A co do znaczenia C-12 - dostałeś je już na tacy i dalej piszesz
bzdury.

[...]

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2016-02-15 15:16:13
Autor: szerszen
Rondo - zawracanie - kierunek
On Mon, 15 Feb 2016 15:12:54 +0100
RoMan Mandziejewicz <roman@pik-net.pl.invalid> wrote:

Znajdź w PoRD definicję pojęć „skrzyżowanie o ruchu okrężnym” lub
„rondo”...

Ja nie muszę znajdować definicji, której ty do końca nie rozumiesz, aby odróżniać skrzyżowania ze względu na zorganizowanie na nich ruchu poprzez wymalowane pasy. --
pozdrawiam
szerszeń

Data: 2016-02-15 18:32:03
Autor: Tom N
Rondo - zawracanie - kierunek
szerszen w <news:20160215151613.9376221fd26acf603058858dtlen.pl>:

[...]

Czyli ty i tobie podobni gdy trochę śnieg poprószy to się gubisz bo malunki
niewidoczne...

--
'Tom N'

Data: 2016-02-16 08:37:54
Autor: szerszen
Rondo - zawracanie - kierunek
On Mon, 15 Feb 2016 18:32:03 +0100
<25.160215@31.183203.invalid> (Tom N) wrote:

Czyli ty i tobie podobni gdy trochę śnieg poprószy to się gubisz bo malunki
niewidoczne...

Nie, nie gubię się, bo oprócz malunków, każde z tych krzyżowań ma odpowiednią budowę, i jak już pisałem gdzie indziej oznakowanie pionowe jeśłi jest to skrzyżowanie o ruchu do okoła wyspy, a nie o ruchu okrężnym (po ogkręgu). Jakbyś mniejszą uwagę przykłądał do C12, a większą do pozostałego oznakowania, to byś zauważył różnice. --
pozdrawiam
szerszeń

Data: 2016-02-16 14:17:46
Autor: Czesław Wiśniak
Rondo - zawracanie - kierunek

[...]

http://mrerdek1.blogspot.com/2016/02/542-uzasadnienie-pismo-do-ministra.html

:)

Data: 2016-02-15 16:58:26
Autor: J.F.
Rondo - zawracanie - kierunek
Użytkownik "szerszen"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:20160215150451.179a79f11b8b21d6a990f8b6@tlen.pl...
[...]

Przeciez masz wyjasnienie - ruch odbywa sie dookola wyspy lub placu.
Nie musi byc po okregu.

Chyba ze masz na mysli rozroznienie "rondo" co do ksztaltu i s.o.r.o co do funkcji ...

Za to jesli jest i nim jade, to zmiana pasa wymaga zasygnalizowania
Ale zmiana pasa, a nie zamiar zjechania z ronda określonym zjazdem.

IMO - jedno i drugie.

[...]

Poprosze o cytat z przepisow, mowiacy o tym, ze nie trzeba sygnalizowac zmiany kierunku jazdy jesli nie zmienia sie pasa ruchu.
Wiem - zaraz bedzie pytanie czy migam na kazdym zakrecie drogi ... poprosze cytat, ze nie nalezy :-)

albo z niego zjechać, migając w prawo.

No, znalalbym takie, gdzie prawy pas prowadzi wylacznie na zjazd.
Migac, nie migac ?

J.

Data: 2016-02-15 17:06:21
Autor: RoMan Mandziejewicz
Rondo - zawracanie - kierunek
Hello J.F.,

[...]

[...]

A masz cytat, że nie należy na zakrętach?

albo z niego zjechać, migając w prawo.
No, znalalbym takie, gdzie prawy pas prowadzi wylacznie na zjazd.
Migac, nie migac ?

Jeśli jest fizycznie wydzielony, to nie. Ale wcześniejszą zmianę pasa,
żeby się na nim znaleźć - tak.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2016-02-15 17:24:50
Autor: J.F.
Rondo - zawracanie - kierunek
UĹźytkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:9205499000$20160215170622@squadack.com...
Hello J.F.,
[...]
[...]

Ze nalezy ?
No mam, zmiana kierunku ruchu.
Zeby zakret nie zmienial kierunku ruchu, to sie bardzo rzadko zdarza :-)

albo z niego zjechać, migając w prawo.
No, znalalbym takie, gdzie prawy pas prowadzi wylacznie na zjazd.
Migac, nie migac ?

Jeśli jest fizycznie wydzielony, to nie.

No wydzielony - ciagla linia na jezdni. Czy to jest fizycznie ?

A czasem to moze nawet przerywana.

Ale wcześniejszą zmianę pasa, żeby się na nim znaleźć - tak.

Nie interesuje nas wczesniejsza, interesuje nas zjazd z ronda, gdy pas tylko na zjazd prowadzi :)

J.

Data: 2016-02-15 19:07:25
Autor: masti
Rondo - zawracanie - kierunek
J.F. wrote:

[...]

i migasz na łukach? ciekawe

Data: 2016-02-15 21:16:49
Autor: J.F.
Rondo - zawracanie - kierunek
Dnia Mon, 15 Feb 2016 19:07:25 -0000 (UTC), masti napisał(a):
J.F. wrote:
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisał w wiadomości grup [...]
[...]

Nie migam ... ale czy to znaczy, ze nie nalezy ?

J.

Data: 2016-02-15 20:30:26
Autor: masti
Rondo - zawracanie - kierunek

J.F. wrote:
[...]

a jaką informację dla innych uczestników ruchu niesie takie miganie?

Data: 2016-02-15 21:52:39
Autor: J.F.
Rondo - zawracanie - kierunek
Dnia Mon, 15 Feb 2016 20:30:26 -0000 (UTC), masti napisał(a):
J.F. wrote:
[...]

Ja tu nie o sensie, tylko o przepisie.

Znasz taki, ktory ustanawia wyjatek ?

J.

P.S. sa jeszcze skrzyzowania, gdzie pas i glowna droga skreca. Tam
miganie ma sens.

Data: 2016-02-15 20:59:29
Autor: masti
Rondo - zawracanie - kierunek

J.F. wrote:
[...]

Oddział 4 - Zmiana kierunku jazdy lub pasa ruchu
Art. 22.
1. Kierujący pojazdem może zmienić kierunek jazdy lub zajmowany pas
ruchu tylko z zachowaniem szczególnej ostrożności. 2. Kierujący pojazdem jest obowiązany zbliżyć się: do prawej krawędzi jezdni – jeżeli zamierza skręcić w prawo; do środka jezdni lub na jezdni o ruchu jednokierunkowym do lewej jej
krawędzi – jeżeli zamierza skręcić w lewo.

skoro ustawodawca mĂłwi w artykule o zmianie kierunku jazdy (nie ruchu) o
skręcaniu to?

J.

P.S. sa jeszcze skrzyzowania, gdzie pas i glowna droga skreca. Tam
miganie ma sens.

ma sens choć teoretycznie nie jest wymagane

Data: 2016-02-15 22:48:57
Autor: Cavallino
Rondo - zawracanie - kierunek
W dniu 15.02.2016 o 21:16, J.F. pisze:

i migasz na łukach? ciekawe

Nie migam ... ale czy to znaczy, ze nie nalezy ?

Nie należy.
Przynajmniej tak stwierdził 20 lat temu mój egzaminator.
Szczęście że mnie nie oblał za coś takiego. ;-)

Data: 2016-02-15 23:10:45
Autor: J.F.
Rondo - zawracanie - kierunek
Dnia Mon, 15 Feb 2016 22:48:57 +0100, Cavallino napisał(a):
[...]

Egzaminator sie nie liczy - ma byc czarno na bialym w dzienniku ustaw
:-)

J.

Data: 2016-02-16 11:10:16
Autor: Lucenty
Rondo - kierunek
[...]

I tak jest. Jest "czarno na białym w dzienniku ustaw".

5. Kierujący pojazdem jest obowiązany zawczasu i wyraźnie sygnalizować
zamiar zmiany kierunku jazdy lub pasa ruchu oraz zaprzestać sygnalizowania
niezwłocznie po wykonaniu manewru.

Bardziej prosto i jasno już się nie da.
To dotyczy wszystkich dróg, także na łuku drogi.
Jazda po łuku drogi nie oznacza zmiany kierunku.
Żeby zmienić kierunek to musisz mieć możliwość wyboru,
czyli musi być skrzyżowanie.

Data: 2016-02-16 11:16:25
Autor: J.F.
Rondo - kierunek
Użytkownik "Lucenty"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:56c2f617$1$22828$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Dosc rewolucyjne stwierdzenie. Warte poparcia cytatem z objasnien terminow ustawowych.

Nie ma ? No to wypada stosowac znaczenia powszechne.

Zakret nie zmienia kierunku jazdy ... rewolucyjne :-)

J.

Data: 2016-02-16 10:21:03
Autor: masti
Rondo - kierunek
J.F. wrote:

UĹźytkownik "Lucenty"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:56c2f617$1$22828$65785112@news.neostrada.pl...
i migasz na łukach? ciekawe
Nie migam ... ale czy to znaczy, ze nie nalezy ?
Nie naleĹźy.
[...]

pokaż definicję ustawową skrętu, ruszania, ustąpienia pierwszeństwa itd.
instrukcję srania też potrzebujesz?

Data: 2016-02-16 12:06:27
Autor: J.F.
Rondo - kierunek
UĹźytkownik "masti"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:n9ut6e$871$1@dont-email.me...
J.F. wrote:
[...]

Sie nie zagolopowuj - ustapienie pierwszenstwa jest zdefinowane.
Wlaczanie do ruchu, jezdnia, pojazd, itp ...

instrukcję srania też potrzebujesz?

A jest z tego egzamin ?

J.

Data: 2016-02-16 11:07:13
Autor: masti
Rondo - kierunek

J.F. wrote:
[...]

skręt? ruszanie?

instrukcję srania też potrzebujesz?

A jest z tego egzamin ?

nie potrafisz żyć bez egzaminu? z oddychania też zdawałeś?

Data: 2016-02-24 21:42:19
Autor: re
Rondo - kierunek

UĹźytkownik "J.F."

instrukcję srania też potrzebujesz?

A jest z tego egzamin ?
-- -
Na minicary nie ma egzaminu. A tym bardziej na piechtochĂłd.

Data: 2016-02-16 11:53:32
Autor: Lucenty
Rondo - kierunek
[...]

Ustawodawcy chodziło o to, aby kierowca sygnalizował zamiar zmiany
kierunku jazdy. Ustawodawca nie napisał, ze kierowca ma sygnalizować
zamiar wjechania w zakręt drogi, lub to że jedzie po drodze zakręcającej.
Zamiar zmiany kierunku jazdy może wystąpić tylko przed skrzyżowaniem,
bo tylko wtedy kierowca może wybrać kierunek, albo jechać
 w dotychczasowym kierunku, albo skręcić.
Kierowca jadąc drogą skręcającą nie ma możliwości wyboru kierunku,
musi jechać tak jak droga prowadzi i PoRD nie wymaga sygnalizowania
w takim przypadku.

Data: 2016-02-16 12:14:32
Autor: J.F.
Rondo - kierunek
[...]

A cos na poparcie tezy o co ustawodawcy chodzilo masz, wiecej niz wlasne slowa ?

No bo zebys chociaz byl asystentem posla, albo stenotypista w komisji :-)

kierunku jazdy. Ustawodawca nie napisał, ze kierowca ma sygnalizować
zamiar wjechania w zakręt drogi, lub to że jedzie po drodze zakręcającej.

Ale to juz twoja prywatna opinia, ze kierunek jazdy tego nie obejmuje :-)

Zamiar zmiany kierunku jazdy może wystąpić tylko przed skrzyżowaniem,
bo tylko wtedy kierowca może wybrać kierunek, albo jechać
w dotychczasowym kierunku, albo skręcić.

No nie tylko, jak wiesz sa skrzyzowania nie bedace skrzyzowaniami, sa wjazdy na posesje, wreszcie moge na pole skrecic.

Kierowca jadąc drogą skręcającą nie ma możliwości wyboru kierunku,
musi jechać tak jak droga prowadzi i PoRD nie wymaga sygnalizowania
w takim przypadku.

Ale juz jadac po rondzie to ma co kawalek :-)

Poza tym mamy przypadki skrzyzowan, gdzie droga glowna skreca - droga, wiec kierowca drogi nie zmienia, albo jest nakaz skretu, wiec kierowca tez nie ma mozliwosci wyboru kierunku.

J.

Data: 2016-02-23 14:14:44
Autor: Lucenty
Rondo - kierunek
[...]

Najlepszym dowodem o co chodziło ustawodawcy, jest sama Ustawa PoRD.
Tam jest napisane, że kierowca ma sygnalizować ZAMIAR zmiany.

[...]

Żeby mieć zamiar zmiany kierunku to najpierw trzeba miec mozliwość
wyboru kierunku.

Data: 2016-02-24 12:41:15
Autor: J.F.
Rondo - kierunek
[...]

Nie klocilem sie z ZAMIAREM, tylko o

">>Jazda po łuku drogi nie oznacza zmiany kierunku."

Cytat z przepisow poprosze :-)

J.

Data: 2016-02-24 21:02:51
Autor: Lucenty
Rondo - kierunek
[...]

Na łuku drogi nie możesz zmienić kierunku jazdy,
bo nie masz innego kierunku w którym mógłbys jechać,
nie masz wyboru.
Oczywiscie, gdy na łuku tej drogi będzie skrzyżowanie
to powyższe może być prawdziwe, ale nie musi być prawdziwe.

Data: 2016-02-24 21:27:11
Autor: Tom N
Rondo - kierunek
Lucenty w <news:56ce0c77$0$646$65785112news.neostrada.pl>:

Na łuku drogi nie możesz zmienić kierunku jazdy,
bo nie masz innego kierunku w którym mógłbys jechać,
nie masz wyboru.

Panie teoretyk, niejeden na łuku pojechał prosto -- ergo nie miał wyboru, ale mimo wszystko zmienił kierunek, czasem niezbyt długa droga do drzewa jest...

--
'Tom N'

Data: 2016-02-16 14:00:57
Autor: szerszen
Rondo - kierunek
On Tue, 16 Feb 2016 11:16:25 +0100
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

Zakret nie zmienia kierunku jazdy ... rewolucyjne :-)

Ok, skoro tak się tą ustawą pidpierasz. To znajdź mi cytat mówiący, że ustawodawca miał w zamyśle kierunki geograficzne, a nie względne, względem np. osi jezdni.

szerszeń

Data: 2016-02-15 19:21:18
Autor: Shrek
Rondo - zawracanie - kierunek
On 15.02.2016 16:58, J.F. wrote:

albo z niego zjechać, migając w prawo.

No, znalalbym takie, gdzie prawy pas prowadzi wylacznie na zjazd.
Migac, nie migac ?

Ja tam migam.

Shrek

Data: 2016-02-16 08:35:06
Autor: szerszen
Rondo - zawracanie - kierunek
On Mon, 15 Feb 2016 16:58:26 +0100
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

Przeciez masz wyjasnienie - ruch odbywa sie dookola wyspy lub placu.
Nie musi byc po okregu.

A czy ja twierdzę że musi?
Od początku pisze, że oznaczone znakiem C12 mamy skrzyżowania gdzie druch odbywa się do okoła wyspy, albo gdzie ruch odbywa się po ogkręgu, wszystko zależy od wymalowanych pasów i w związku z tym trzeba się stosować do tych wymalowanych pasów, a nie wszystkie srzyżowania oznaczone C12 traktować tak samo. Przez identyczne traktowanie skrzyżowań oznacoznych C12 biorą się grupowa flamey i niezrozumienie zasad poruszania się nimi.
Chyba ze masz na mysli rozroznienie "rondo" co do ksztaltu i s.o.r.o co do funkcji ...

Nie, mam na myśłi rozróżnienie ze względu na wymalowane pasy. Na każdym skrzyżowaniu oznaczonym C12 ruch odbywa się dookoła czegoś, ale nie na każdym odbywa się po orkęgu.
Tak jak z kwadratem, każdy kwadrat jest prostokątem, ale nie każdy prostokąt kwadratem.
Poprosze o cytat z przepisow, mowiacy o tym, ze nie trzeba sygnalizowac zmiany kierunku jazdy jesli nie zmienia sie pasa ruchu.

Na skrzyóżwaniu o ruchu okręznym jadąc po obwiedni nie zmieniasz kierunku jazdy, jedziesz tak jak masz wymalowane pasy.

No, znalalbym takie, gdzie prawy pas prowadzi wylacznie na zjazd.
Migac, nie migac ?

Ronda turbinowe to osobny temat, ale równie łątwy do pojęcia, jak zapomnimy o C12 i zaczniemy patrzeć pod koła na wymalowane pasy. Dla mnie osobiście C12 mógłby nie istnieć, może wtedy wreszcie wszyscy by pojęli jak mają się poruszać po skrzyżowaniach, niezależnie od ich budowy. A tak widzą C12 i głupieją, bo mają tym samym znakiem oznaczone przynajmniej trzy różne typy skrzyżowań, na których za każdym razem trzeba się poruszać w inny sposób. --
pozdrawiam
szerszeń

Data: 2016-02-16 10:11:02
Autor: J.F.
Rondo - zawracanie - kierunek
Użytkownik "szerszen"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:20160216083506.4e59395570fb65291d1a63c4@tlen.pl...
On Mon, 15 Feb 2016 16:58:26 +0100  "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

Ale to bez znaczenia.

wszystko zależy od wymalowanych pasów i w związku z tym trzeba się stosować do tych wymalowanych pasów, a nie wszystkie srzyżowania oznaczone C12 traktować tak samo.

Pasy sa oczywiscie wazne, znaki dodatkowe tez, calkiem niezaleznie od ksztaltu wyspy.

Tak naprawde to sa dwa rodzaje s.o.r.o - ze znakiem podporzadkowania na wjazdach i bez tego znaku.
Te drugie w Polsce chyba nie wystapuja, ale na swiecie trzeba uwazac.

No i zgodze sie, ze istnieja trzecie - tak skomplikowane, ze nikt nie wie, jak tam jezdzic :-)

Przez identyczne traktowanie skrzyżowań oznacoznych C12 biorą się grupowa flamey i niezrozumienie zasad poruszania się nimi.

Poza w/w przypadkiem, rozporzadzenie nie wymienia zadnych kategorii, wiec zasady poruszania na wszystkich (dwoch kategoriach) sa takie same :-)

[...]

Ale cytat z przepisow, ze jazda po okregu nie stanowi zmiany kierunku jazdy :-)

No, znalalbym takie, gdzie prawy pas prowadzi wylacznie na zjazd.
Migac, nie migac ?

Ronda turbinowe to osobny temat,

Niekoniecznie od razu turbinowe. Bardziej skomplikowanych rond jest troche.

ale równie łątwy do pojęcia, jak zapomnimy o C12 i zaczniemy patrzeć pod koła na wymalowane pasy.

Ale ci co czekaja na wjazd  kiepsko widza twoje pasy.

Dla mnie osobiście C12 mógłby nie istnieć, może wtedy wreszcie wszyscy by pojęli jak mają się poruszać po skrzyżowaniach, niezależnie od ich budowy.

Wymaga wtedy ustawienia dwoch znakow - nakazu skretu w prawo i informacji, ze droga jednokierunkowa.

No i moze byc formalny klopot z ustawieniem znakow informacyjnych gdzie ktory pas prowadzi przed rondem - bo powinny dotyczyc najblizszego skrzyzowania, czyli jednego wjazdu.

A tak widzą C12 i głupieją, bo mają tym samym znakiem oznaczone przynajmniej trzy różne typy skrzyżowań, na których za każdym razem trzeba się poruszać w inny sposób.

Nie, glupieja, jak projektanci maja durne/ambitne pomysly - typu tego warszawskiego "rondo do jazdy na wprost" ... czy jeszcze ciekawsze.

J.

Data: 2016-02-16 12:40:20
Autor: szerszen
Rondo - zawracanie - kierunek
On Tue, 16 Feb 2016 10:11:02 +0100
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

Ale to bez znaczenia.

Właśnie ma zasadnicze znaczenie, choćby co do migania.

Pasy sa oczywiscie wazne,

Najważniejsze, ważniejsze niż C12

Tak naprawde to sa dwa rodzaje s.o.r.o - ze znakiem podporzadkowania na wjazdach i bez tego znaku.

Tak zwany 3 rodzaj prawdy, ustawienie A7 zmienia jedynie pierwszeństwo i nie ma wpływu na nic więcej.
Poza w/w przypadkiem, rozporzadzenie nie wymienia zadnych kategorii, wiec zasady poruszania na wszystkich (dwoch kategoriach) sa takie same :-)

G... prawda i powinieneś to wiedzieć, a jak nie, to oddaj PJ. To włąsnie pasy determinują inny sposób poruszania się i zachowywania na tych skrzyżowaniach, mimo iż wszystkie oznaczone są C12.

Ale cytat z przepisow, ze jazda po okregu nie stanowi zmiany kierunku jazdy :-)

To zacytuj przepisó mówiący że jest. I nie mówimy o kierunkach geograficznych, tylko pasach lub kierunkach względem drogi/osi_jezdni jaką się poruszasz.

Niekoniecznie od razu turbinowe. Bardziej skomplikowanych rond jest troche.

I dlatego ważniejsze niż C12 są pasy, bo mówimy również o placach, niektóre mają kilkadziesiąt i wiecej metrów średnicy, a nadal oznaczone są C12.
Ale ci co czekaja na wjazd  kiepsko widza twoje pasy.

To do okulisty.

Wymaga wtedy ustawienia dwoch znakow - nakazu skretu w prawo i informacji, ze droga jednokierunkowa.

Teoretycznie.
Nie, glupieja, jak projektanci maja durne/ambitne pomysly - typu tego warszawskiego "rondo do jazdy na wprost" ... czy jeszcze ciekawsze.

Bo C12 jest mocno nadużywany i tyle. --
pozdrawiam
szerszeń

Data: 2016-02-24 21:12:58
Autor: re
Rondo - zawracanie - kierunek

Użytkownik "szerszen"

Nie, glupieja, jak projektanci maja durne/ambitne pomysly - typu tego
warszawskiego "rondo do jazdy na wprost" ... czy jeszcze ciekawsze.

Bo C12 jest mocno nadużywany i tyle.
-- -
A co to jest to C12 ?

Data: 2016-02-24 22:15:20
Autor: Lucenty
Rondo
Użytkownik "re" <re@re.invalid> napisał w wiadomości

A co to jest to C12 ?

C-12  "ruch okrężny" - jest w rozporządzeniu o znakach i sygnałach
drogowych.

Data: 2016-02-24 23:01:43
Autor: re
Rondo

Użytkownik "Lucenty"

A co to jest to C12 ?

C-12  "ruch okrężny" - jest w rozporządzeniu o znakach i sygnałach
drogowych.
-- -
Będę o tym pamiętał

Data: 2016-02-15 17:48:48
Autor: radekp@konto.pl
Rondo - zawracanie - kierunek
Mon, 15 Feb 2016 15:04:51 +0100, w
<20160215150451.179a79f11b8b21d6a990f8b6@tlen.pl>, szerszen <szerszen@tlen.pl>
napisał(-a):

Skrzyżówanie o ruchu orkężnym, czyli po okręgu, to nie to samo co skrzyżowanie o ruchu do okoła wyspy.

Szkoda, że okrężnica nie wie, że powinna być okrągła. :>

Data: 2016-03-05 09:52:38
Autor: Lucenty
Rondo .. znak C-12.

Skrzyżówanie o ruchu orkężnym, czyli po okręgu, to nie to samo co
skrzyżowanie o ruchu do okoła wyspy.

szerszeń

Twój tekst nie zgadza się z opisem znaku C-12 - ruch okrężny.

Data: 2016-03-07 08:58:01
Autor: szerszen
Rondo .. znak C-12.
On Sat, 5 Mar 2016 09:52:38 +0100
"Lucenty" <nikola@wp.pl> wrote:

Twój tekst nie zgadza się z opisem znaku C-12 - ruch okrężny.

Ale to nie mój problem, tylko tych, co uważają że po wszystkich miejscach oznaczonych C12 jeździ się w identyczny sposób. Jak spowodują wypadek z tegoż podowu, to oni będą się tłumaczyć policji i dostaną mandat. --
pozdrawiam
szerszeń

Data: 2016-03-07 19:30:02
Autor: Koalkon
Rondo .. znak C-12. Szerszeń nie rozumie.
Użytkownik "szerszen" <szerszen@tlen.pl> napisał w wiadomości

On Sat, 5 Mar 2016 09:52:38 +0100
"Lucenty" <nikola@wp.pl> wrote:

Twój tekst nie zgadza się z opisem znaku C-12 - ruch okrężny.

Ale to nie mój problem

szerszeń

Ale inni mają problem, bo muszą prostować twoje głupoty.

Nie rozumiesz tego co jest napisane w rozporządzeniu
i później na grupie wypisujesz głupoty.

Data: 2016-03-08 08:28:55
Autor: szerszen
Rondo .. znak C-12. Szerszeń nie rozumie.
On Mon, 7 Mar 2016 19:30:02 +0100
"Koalkon" <colader@arka.pl> wrote:

Ale inni mają problem, bo muszą prostować twoje głupoty.

To że inni mają problem, to widać, bo wszystkie C12 wrzucają do jednego worka i myślą że na każdym jździ się tak samo, bo przecież jest ten sam znak, a zapominają że najważiejsze są pasy wymalowane na obwiedni.
Nie rozumiesz tego co jest napisane w rozporządzeniu
i później na grupie wypisujesz głupoty.

Jak na razie to ty wtrącasz się między wódkę za zakąskę i piszesz głupoty. Chcesz napisać coś merytorycznego, to napisz gdzie się mylę.  --
pozdrawiam
szerszeń

Data: 2016-02-15 15:02:14
Autor: RoMan Mandziejewicz
Rondo - zawracanie - kierunek
Hello szerszen,

[...]

[...]

Doucz się, proszę:

„§ 36. 1. Znak C-12 »ruch okrężny« oznacza, że na skrzyżowaniu ruch
odbywa się dookoła wyspy lub placu w kierunku wskazanym na znaku.”

[...]

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2016-02-15 15:10:48
Autor: szerszen
Rondo - zawracanie - kierunek
On Mon, 15 Feb 2016 15:02:14 +0100
RoMan Mandziejewicz <roman@pik-net.pl.invalid> wrote:

Doucz się, proszę:

Ja się douczyłem, a Ty?

„§ 36. 1. Znak C-12 »ruch okrężny« oznacza, że na skrzyżowaniu ruch
odbywa się dookoła wyspy lub placu w kierunku wskazanym na znaku.”

Na polski chodziłeś, cudzysłów widzisz?

Ruch okręzny implikuje ruch po okręgu, rozejrzyj się po okolicy, a zapewne dostrzeżesz jeszcze takie klasyczne ronda, one też o zgrozo oznaczone są C12 i na nich ruch faktycznie odbywa się po okręgu i o zgrozo nie poruszasz się po nich tak samo jak po innych o znaczonych C12 skrzyżowaniach z ruchem do okoła wyspy. Różnicę czynią wymalowane pasy. Polecam się jednak douczyć i zrozumieć różnice. --
pozdrawiam
szerszeń

Data: 2016-02-15 15:14:59
Autor: RoMan Mandziejewicz
Rondo - zawracanie - kierunek
Hello szerszen,

RoMan Mandziejewicz <roman@pik-net.pl.invalid> wrote:

Doucz się, proszę:

Ja się douczyłem, a Ty?

„§ 36. 1. Znak C-12 »ruch okrężny« oznacza, że na skrzyżowaniu ruch
                                      ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
odbywa się dookoła wyspy lub placu w kierunku wskazanym na znaku.”
   ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Na polski chodziłeś, cudzysłów widzisz?

Ruch okręzny implikuje ruch po okręgu, rozejrzyj się po okolicy, a
zapewne dostrzeĹźesz jeszcze takie klasyczne ronda, one teĹź o zgrozo

Jesteś idiotą.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2016-02-15 15:17:42
Autor: szerszen
Rondo - zawracanie - kierunek
On Mon, 15 Feb 2016 15:14:59 +0100
RoMan Mandziejewicz <roman@pik-net.pl.invalid> wrote:

Jesteś idiotą.

Ja wiem że zrozumienie boli, ale postaraj się ;)

szerszeń

Data: 2016-02-15 17:45:48
Autor: radekp@konto.pl
Rondo - zawracanie - kierunek
Mon, 15 Feb 2016 15:10:48 +0100, w
<20160215151048.115caafbd773c165f71970c3@tlen.pl>, szerszen <szerszen@tlen.pl>
napisał(-a):

Ruch okręzny implikuje ruch po okręgu,

Bardzo interesujące...

Data: 2016-02-16 08:26:34
Autor: szerszen
Rondo - zawracanie - kierunek
On Mon, 15 Feb 2016 17:45:48 +0100
"radekp@konto.pl" <radekp@konto.pl> wrote:

Bardzo interesujące...

Człowiek uczy się całe życie ;)

szerszeń

Data: 2016-02-16 10:07:54
Autor: radekp@konto.pl
Rondo - zawracanie - kierunek
Tue, 16 Feb 2016 08:26:34 +0100, w
<20160216082634.79c8db62f576b6d4fee6d4ad@tlen.pl>, szerszen <szerszen@tlen.pl>
napisał(-a):

On Mon, 15 Feb 2016 17:45:48 +0100
"radekp@konto.pl" <radekp@konto.pl> wrote:

> Bardzo interesujące...

Człowiek uczy się całe życie ;)

Sprostuj jeszcze wikipedię, skoro wiesz lepiej :)

Data: 2016-02-16 12:31:30
Autor: szerszen
Rondo - zawracanie - kierunek
On Tue, 16 Feb 2016 10:07:54 +0100
"radekp@konto.pl" <radekp@konto.pl> wrote:

Sprostuj jeszcze wikipedię, skoro wiesz lepiej :)

Już pisałem, patrz na pasy, nie będziesz miał problemu ze zrozumieniem sensu. --
pozdrawiam
szerszeń

Data: 2016-02-16 12:47:25
Autor: radekp@konto.pl
Rondo - zawracanie - kierunek
Tue, 16 Feb 2016 12:31:30 +0100, w
<20160216123130.e17a58acf1326cb846ef6785@tlen.pl>, szerszen <szerszen@tlen.pl>
napisał(-a):

On Tue, 16 Feb 2016 10:07:54 +0100
"radekp@konto.pl" <radekp@konto.pl> wrote:

> Sprostuj jeszcze wikipedię, skoro wiesz lepiej :)

Już pisałem, patrz na pasy, nie będziesz miał problemu ze zrozumieniem sensu.

Sądziłem, że temat jest o tym czy rondo musi być okrągłe.

Data: 2016-02-16 13:56:26
Autor: szerszen
Rondo - zawracanie - kierunek
On Tue, 16 Feb 2016 12:47:25 +0100
"radekp@konto.pl" <radekp@konto.pl> wrote:

Sądziłem, że temat jest o tym czy rondo musi być okrągłe.

Nie, temat jest o tym czy musisz czy nie musisz migać i kiedy. --
pozdrawiam
szerszeń

Data: 2016-02-16 14:05:40
Autor: radekp@konto.pl
Rondo - zawracanie - kierunek
Tue, 16 Feb 2016 13:56:26 +0100, w
<20160216135626.31e87139ef7d5ef2714c7712@tlen.pl>, szerszen <szerszen@tlen.pl>
napisał(-a):

On Tue, 16 Feb 2016 12:47:25 +0100
"radekp@konto.pl" <radekp@konto.pl> wrote:

> Sądziłem, że temat jest o tym czy rondo musi być okrągłe.

Nie, temat jest o tym czy musisz czy nie musisz migać i kiedy.

To za dużo wyciąłeś i zgubiłeś się.

Data: 2016-02-16 14:23:34
Autor: szerszen
Rondo - zawracanie - kierunek
On Tue, 16 Feb 2016 14:05:40 +0100
"radekp@konto.pl" <radekp@konto.pl> wrote:

To za dużo wyciąłeś i zgubiłeś się.

No chyba jednak Ty, polecam powrót do źródeł. --
pozdrawiam
szerszeń

Data: 2016-02-16 14:42:23
Autor: radekp@konto.pl
Rondo - zawracanie - kierunek
Tue, 16 Feb 2016 14:23:34 +0100, w
<20160216142334.4ea2a7677357ab669b319333@tlen.pl>, szerszen <szerszen@tlen.pl>

Data: 2016-02-16 15:41:27
Autor: szerszen
Rondo - zawracanie - kierunek

Widze że nadal z pamięcia problemy

Data: 2016-02-16 15:52:16
Autor: radekp@konto.pl
Rondo - zawracanie - kierunek
Tue, 16 Feb 2016 15:41:27 +0100, w
<20160216154127.25a108f62a7faa1b425a6b73@tlen.pl>, szerszen <szerszen@tlen.pl>
napisał(-a):

[...]

A widać do czego się stosunkowałem czy problemy ze wzrokiem?

**

Data: 2016-02-16 16:14:04
Autor: szerszen
Rondo - zawracanie - kierunek
On Tue, 16 Feb 2016 15:52:16 +0100
"radekp@konto.pl" <radekp@konto.pl> wrote:

A widać do czego się stosunkowałem czy problemy ze wzrokiem?

Do czego ty się stosunkowałeś to Twój problem. Ale chyba ja wiem lepiej o czym piszę.

szerszeń

Data: 2016-02-16 16:38:20
Autor: radekp@konto.pl
Rondo - zawracanie - kierunek
Tue, 16 Feb 2016 16:14:04 +0100, w
<20160216161404.e54bf7c0441e1098a5c75fc1@tlen.pl>, szerszen <szerszen@tlen.pl>
napisał(-a):

On Tue, 16 Feb 2016 15:52:16 +0100
"radekp@konto.pl" <radekp@konto.pl> wrote:

> A widać do czego się stosunkowałem czy problemy ze wzrokiem?

Do czego ty się stosunkowałeś to Twój problem.

To nie odpowiadaj, skoro gubisz wątki.

Ale chyba ja wiem lepiej o czym piszę.

Pewnie tak. Gorzej z czytaniem :P

Data: 2016-02-17 08:26:47
Autor: szerszen
Rondo - zawracanie - kierunek
On Tue, 16 Feb 2016 16:38:20 +0100
"radekp@konto.pl" <radekp@konto.pl> wrote:

Pewnie tak. Gorzej z czytaniem :P

Nie oceniaj wszystkich przez pryzmat siebie. EOT --
pozdrawiam
szerszeń

Data: 2016-02-17 10:22:51
Autor: Axel
Rondo - zawracanie - kierunek

Użytkownik  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:70f4f93d-d710-4f6a-943f-e35defa61b00@googlegroups.com...

[...]

Zwolennikom 'starej szkoły' proponuję proste pytanie - mamy duże rondo z 5 pasami dookoła i 8 zjazdami (nieregularnie). 8 pojazdów wjeżdża na rondo i każdy chce zjechać w innym kierunku. Jak mają używać lewego kierunkowskazu i po co?

--
Axel

Rondo - zawracanie - kierunek