Rondo - zawracanie - kierunek

Data: 2016-02-25 10:48:09
Autor: neelix
Rondo - zawracanie - kierunek

Użytkownik "małaa" <maButkaaaaaaa@op.pl> napisał w wiadomości news:56c1a5a8$0$684$65785112news.neostrada.pl...
Witam, na egzaminie uczono mnie zeby zawrocic na rondzie musze wlaczyc na wjezdzie lewy kierunkowskaz i przy zjezdzania z niego prawy. jak zauwazyłam to prawie nikt nie wlacza lewego na wjezdzie jezeli chce zawrocic, tylko przy zjezdzie prawy.
Jak to jest?

Nie ma sztywnej zasady. Prawo dziurawe. Wszystko zależy od konstrukcji ronda. Często nawet prawego przy zjeździe nie dajesz. Jeśli masz na rondzie 2 pasy i chcesz wjechać na lewy pas to krótko migasz lewym by wjechać na ten pas i gasisz. Generalnie na małych rondach tylko prawy przy zjeździe. Niestety są takie WORDy które chcą lewego kierunkowskazu, ale to raczej rzadkość. Potem niestety zaraza i wieść gminna roznosi się na resztę kraju. Pojawiają się nadinterpretacje różnych tzw. fahofcuf. Nie robić niepotrzebnej dyskoteki i będzie dobrze. Jeszcze gorzej jest jak ktoś za pomocą ronda z kilkoma pasami skręca w lewo i wjeżdżając na prawy skrajny pas miga lewym kierunkowskazem zamiast przerzucić w odpowiednim momencie kierunkowskaz na prawy.

neelix

Data: 2016-02-25 20:19:45
Autor: Lucenty
Rondo - zawracanie - kierunek
Użytkownik "neelix" <aneelix@wp.pl> napisał w wiadomości

[...]

W tym miejscu prawo nie jest dziurawe. Trzeba tylko znać to prawo.

Data: 2016-03-30 17:08:39
Autor: cyklista
Rondo - zawracanie - kierunek
Lucenty pisze:
Użytkownik "neelix" <aneelix@wp.pl> napisał w wiadomo¶ci

Użytkownik "małaa" <maButkaaaaaaa@op.pl> napisał w wiadomo¶ci

[...]

Dyskusja baardzo długa jak zwykle.

Prawo jest przecież proste.

Więc jak kto¶ je przeczytał i zrozumiał to wie że generalnie na rondzie używa tylko prawego kierunkowskazu (jak na każdej ulicy jednokierunkowej gdzie zjazdy s± tylko w prawo).

Oczywi¶cie s± dwa wyj±tki kiedy należy użyć lewego kierunkowskazu
1. Jak zmieniasz pas ruchu na lewy (bardziej ¶rodkowy)
2. jak chcesz zaparkować na wysepce po¶rodku

-- -
Ta wiadomo¶ć została sprawdzona na obecno¶ć wirusów przez oprogramowanie antywirusowe Avast.

Rondo - zawracanie - kierunek