Roomster 1.4 16V75KM

Data: 2010-11-25 08:49:02
Autor: DingDong
Roomster 1.4 16V75KM
W dniu 2010-11-24 09:52, szymo pisze:
Roomster 1.4 16V75KM

Czy ktoś z szanownych kolegów wie coś na temat silnika użytego w tej
skodzie ? Co można o nim powiedzieć jeśli chodzi o sprawy techniczne.
np.
jak z olejem - lubi wziąść czy nie za bardzo ?
ile w nim elektroniki która się sypie ?
jakieś nowinki upierdliwe w serwisowaniu typu cewka zespolona z kablami
zapłonowymi ?
nadaje się na przerobienie na sekwencję (w sensie czy nie problematyczny)
ten silnik to VW czy skody ?

Powoli przymierzam sie do kupna nie chcę silnika na ON a w miarę prosty
w konstrukcji silnik benzynowy z oczywistych ekonomicznych względów
FAPY, TURBO i inne skądinąd fajne wynalazki ale drogie )

Wdzięczny będę za wasze opinie bo nigdy jeszcze źle mi nie doradziliście
:) to taki mały PR :)
Witam,
mam taki silnik w Fabi I Combi. W moim egzemplarzu praktycznie nie zauwazam spalania oleju. Samochod ma prawie piec lat i 99 0000 km przebiegu.
Zepsul mi sie w nim czujnik polozenia walu oraz napinacz paska wielorowkowego.
Ogolnie troche za slaby i troszke glosny przy wyzszych obrotach, ale to bedzie zalezalo od wyciszenia kabiny. W trasie pali 6.5-7 l/100km w miescie w korkach nie ma limitu (spokojnie mozna zrobic 10-12 l/100km, ale takze 7.5....), ale srednie spalanie z kilku tys. km (wg komputera) to 7.8-8l/100km.

Wlaczenie klimy wyraznie go oslabia.

Pozdrawiam,
DD

Roomster 1.4 16V75KM