Ropa

Data: 2020-03-09 12:39:54
Autor: J.F.
Ropa
A na gieldach dzis krach i ropa po $35, w piatek byla jeszcze $45.

Myslicie, ze potanieje na stacjach ? PiS juz podwyzszyl podatki, czy dopiero podniesie  ?

No i elektryki beda musialy potaniec :-)

J.

Data: 2020-03-09 07:07:08
Autor: Zenek Kapelinder
Ropa
To że ona dzisiaj w tej chwili kosztuje 35$ nie znaczy że wszyscy dzisiaj za nią tyle płacą. Prawie cała ropa, gaz, węgiel sprzedawane są na podstawie kontraktów z ceną gwarantowaną. Ona dzisiaj tania ale kupić jej nie można bo nikt na świecie nie podpisze umowy na 5 lat z gwarantowana cena za baryłkę na poziomie 35$. Dzisiejsza ropę jeśli jest do kupienia kupuje w detalu kapitał spekulacyjny. Zarobieni są wolni strzelcy. Jeśli niska cena utrzymała by się rok to za rok w długoterminowych umowach by trochę staniała. Skutki społeczne i gospodarcze były by przy niskiej cenie ropy tragiczne i ona nigdy bardzo nie stanieje.

Data: 2020-03-09 15:18:39
Autor: BaX
Ropa

Użytkownik "Zenek Kapelinder" <4kogutek44@gmail.com> napisał w wiadomości news:ad0ab966-7339-4dcd-980a-9a42be02dc79googlegroups.com...
[...]

No ciekawe, tylko, że jak ropa drożeje to ceny na stacjach rosną w ciągu dni/tygodni, a nie "po roku".

Data: 2020-03-09 12:34:39
Autor: Zenek Kapelinder
Ropa
Jak się daje to się kraje. Oczami wyobraźni widzę że jak byś miał coś do sprzedania i mógł przytulić więcej to byś zrezygnował z podniesienia ceny. Sprawdziłem przed chwilą ile w cenie paliwa stanowią podatki. Napisali że ok 55%. Jeśli dołożyć do tego koszt przetworzenia i marze różne to wychodzi ze cena ropy kilkanaście procent ceny paliwa na stacji. Duże zmiany cen surowca dają niewielkie zmiany ceny detalicznej.

Data: 2020-03-10 04:59:55
Autor: Budzik
Ropa
[...]

W sumie tak jak z prądek - cena surowca nie ma wpływu na cene produktu. juz przeciez do takich wniosków doszedłes...
A potem sie okazuje ze elektrownie kombinuja jak kupic wegiel za granica bo tanszy, ceny mamy najwyzsze w europie a dla ludków trzeba kombinowac akcje PRowe zeby zakryc podwyzki...

--
Pozdrawia... Budzik

Data: 2020-03-11 08:51:35
Autor: Zenek Kapelinder
Ropa
Nie ma cena węgla większego znaczenia na cenę prądu. Jeśli w cenie kilowatogodziny prądu węgla jest za kilkanaście groszy to jeśli cena wegla wzrośnie o 50% to cena prądu u końcowego odbiorcy nie może wzrosnąć o 50%. Jeśli rośnie to znaczy że nie wynika to z uczciwej kalkulacji a złodziejstwa. Jak trzeba być głupim żeby tego nie zrozumieć?

Data: 2020-03-11 19:59:51
Autor: Budzik
Ropa
[...]

Patrzysz zdecydowanie zbyt wasko zeby to ogarnąć...
Ale patrzac nawet w ten sposób - skoro tak jest to dlaczego kupujemy tani wegiel za granica zamiast drogiego polskiego? Spisek?

--
Pozdrawia... Budzik
Unix jest gorszy od W98 z tego prostego powodu, że W98 mam

Data: 2020-03-11 13:38:23
Autor: Kris
Ropa
Ale patrzac nawet w ten >sposób - skoro tak jest to >dlaczego kupujemy tani wegiel za granica zamiast >drogiego polskiego? Spisek?

Ponoć ten nasz jest g...o warty. Ale ja się nie znam.

Data: 2020-03-11 23:59:50
Autor: Budzik
Ropa
Użytkownik Kris kszysztofc@gmail.com ...

Ale patrzac nawet w ten >sposób - skoro tak jest to >dlaczego
kupujemy tani wegiel za granica zamiast >drogiego polskiego? Spisek?

Ponoć ten nasz jest g...o warty. Ale ja się nie znam.

Jak potanieje to bedzie tyle warty ile jest warty...

--
Pozdrawia... Budzik
"Nigdy nie rozcinaj tego co można rozwiązać"

Data: 2020-03-11 17:31:16
Autor: Zenek Kapelinder
Ropa
Kupujemy za granicą bo krajowy jest bardzo niskiej jakości. W elektrowniach poza miastami to nie przeszkadza. Ale są jeszcze elektrownie i elektrociepłownie w miastach. Jest jeszcze dużo gospodarstw domowych używających węgla do ogrzewania. Również w miastach. Dla elektrociepłowni i ludzi musi być węgiel o wyższej jakości.

Data: 2020-03-12 06:59:50
Autor: Budzik
Ropa
[...]

Mozesz podac jakies zrodło ze chodzi tylko o kwestie jakosci?
Bo wszedzie gdzie czytam, pisza ze chodzi o kombinacje jakosc - cena.
Znaczy ze nasz, pomimo tego ze drozszy, jest rowniez gorszy.
Skoro jest gorszy, powinien być tanszy.

Zarowno PGE jak i Tauron równiez korzystaja z importowanego wegla - coś ta twoja teoria się nie spina...

--
Pozdrawia... Budzik
Dlaczego chłopaki z Warszawy wolą dziewczyny z Poznania niż ze stolicy?

Data: 2020-03-12 08:18:50
Autor: Zenek Kapelinder
Ropa
Wrzuciłem w google o imporcie węgla i wychodzi że już nie sprowadzamy węgla dla energetyki. To temat chyba jest nieaktualny. W necie tytuły takie " koniec importu wegla.....", " Państwowe spółki nie będą importowany wegla" itp. Jakiś import węgla był i będzie. Praktycznie nie mamy żadnego innego węgla niż energetyczny do spalania w elektrowniach. Nie da się nim palić w malych kotłach co. Potrzebujemy węgiel dla branż takich jak hutnictwo czy odlewnictwo. Przemysł chemiczny też potrzebuje specyficznych gatunków węgla. Antracyt którego nie mamy używany jest np w stacjach uzdatniania wody. Antracyt to też węgiel. Szczotki do silników z niego robią, różne elektrody. Jest w bateriach cynkowo węglowych. Fabrykę ogniw litowo jonowych robią czy już zrobili. Jedna elektroda jest z węgla zrobionego z antracytu.

Data: 2020-03-12 18:59:59
Autor: Budzik
Ropa
[...]

Ale zdajesz sobie sprawe ze to nie jest decyzja oparta na ekonomii?

Ty to liczysz tak ze cena wegla nie ma znaczenia bo to tylko kilka gorszy. A ktos kto siedzi i przeliczy to przez miliony ton mysli zdecydowanie inaczej bo mu nie wychodząc grosili tylko miliony złotych...

--
Pozdrawia... Budzik
Jak dostać się zdalnie na komputer podłączony do sieci Windows ?

Data: 2020-03-12 16:00:54
Autor: Zenek Kapelinder
Ropa
Opłacalne mówisz. USA prawie 90% zapotrzebowania na ropę pokrywa z własnego wydobycia. Wydobywają ja z łupków. W tej chwili kosztuje ich to ok 50$ za baryłkę. W Rosji koszt wydobycia baryłki jest na poziomie 43$ za baryłkę. Jakoś nie słychać żeby kupowali ropę po 31$ za baryłkę. W wręcz przeciwnie idą na woje z państwami arabskimi wydobywającymi ropę po 10$ za baryłkę. Oczywiście wysmiejesz bo to  Rosja bo tam Putin itp. Ale co z USA? Mogą kupić taniej niż ich kosztuje a nie kupuja. Jak chcesz kupować za granicą węgiel to najpierw wskaż źródła finansowania. Węglem handluje się w dolarach i w ostateczności w walucie kraju w którym jest wydobywany. Najczęściej kupuje się go za dolary. Nie mamy drukarni dolarów tylko złotówek. Do że złotówka jest wymienialna nie znaczy że możemy nią płacić za węgiel czy ropę. Najpierw musimy kupić\zarobic dolary. Polski węgiel kupuje się za złotówki i można wypuścić na rynek tyle złotówek za ile wydobędzie się węgla. I nie ma to żadnych niekorzystnych skutków dla gospodarki. Ale dodrukowanie zlotowek żeby kupić dolary natychmiast skutkuje spadkiem wartości złotówki do dolara i innych walut. To że wydobycie węgla w Polsce jest nieopłacalne to wymysł skurwysynów z dzisiejszej jelopozycji. Gdyby rządzili to sprzedali by niemcom polskie "nierentowne" kopalnie za damski chuj. I niemcom opłacało by się wydobywać i kraść polski drogi w wydobyciu  węgiel.

Data: 2020-03-13 00:59:59
Autor: Budzik
Ropa
[...]

Tradycyjnie poproszę cię o zrodło danych.
Bo z tego co kojarze - zawsze czytałem ze np łupki to koszt wydobycia około 35$ dolarów za baryłkę.
Znowu Rosja poniżej 20$...
Widze ze Twoje dane pokazuja zupełnie coś innego.

Ale tak, masz racje, ze przy CHWILOWEJ niskiej cenie wiele krajów balansuje na granicy opłacalnosci. Ale jak widzisz, juz wszyscy prą na OPEC zeby zahamował spadek cen.

CZy widzisz podobną sytuację w weglu? Jakieś cisnienie na wzrost cen?
Bo ja widze ze o ile od ropy jeszcze długo nie bedziemy odchodzić (obecny spadek popytu to kwestia wirusa) o tyle odchodzenie od wegla jest juz faktem nieodwracalnym.

Tak jak powiedziałem, bigger picture please!

--
Pozdrawia... Budzik
Z dalszych eksperymentów zrezygnował."  Mark Twain

Data: 2020-03-12 20:11:45
Autor: Zenek Kapelinder
Ropa
To nie kojarz bo masz skojarzenia pasujące tylko tobie. Sprawdź. Możesz wpisać w google " koszt wydobycia ropy Rosja". Możesz również otworzyć pierwszy link jaki po wpisaniu tego co wcześniej, u mnie się pokazuje
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.energetyka24.com/rosyjska-ropa-jedna-z-najdrozszych-na-swiecie&ved=2ahUKEwiJvqaOuZboAhUBAxAIHa70CoUQFjAAegQIBxAB&usg=AOvVaw2_eC-8JUZWWLvb347i18Dz&cshid=1584068091700
Prawda że to proste?
Możesz również bez sprawdzania uwierzyć. Arabia Saudyjska 17$ za baryłkę. Wenezuela 63$. Rosja 42 i 44$. USA 49. Kazachstan 46$. Dane z końca 2019 roku. Dlaczego jak ropa jest po cirka jebalt 35$ za baryłkę w USA instalacji do wydobywania ropy nie zamknęli na kłódki i nie kupują o 30% tańszej. Dlaczego nie robi tak samo Rosja? Ja wiem ale czy ty wiesz? Wątpię. Żeby wiedzieć dlaczego tak się dzieje potrzebna jest podstawową wiedza powszechna. Ty jej nie masz.

Data: 2020-03-13 16:45:26
Autor: Zenek Kapelinder
Ropa
Nie ma sprawy Budzik. Nie można wiedzieć wszystkiego. Ale dobrze że się dowiedziałeś i będziesz już wiedział. Nie ma za co.

Data: 2020-03-15 16:59:59
Autor: Budzik
Ropa
[...]

A dałbys rade jakies tiny uzywać?
Bo 3 linijkowe linki to ciezko otworzyc...

Ale poszukałem, kłamczuszku tego artykułu:
Z danych opublikowanych przez Saudi Aramco wynika, że koszt wydobycia ropy naftowej w Rosji należy do najwyższych na świecie. Rosyjski rząd potwierdza te informacje.

Z danych opublikowanych przez Saudi Aramco, w ramach przygotowań do wejścia na giełdę, opublikowała dokument, w którym zamieszczono informację o średnich kosztach wydobycia baryłki ropy naftowej dla nowych projektów.

Najniższą wartość osiągnęły projekty saudyjskie, gdzie koszt wydobycia osiągnął ok. 17 USD za baryłkę. Najwyższy wskaźnik odnotowały projekty morskie w Wenezueli - 63 USD za baryłkę. Rosyjska ropa uplasowała się na pośród droższych surowców. Koszt wydobycia baryłki wynosi 42 USD za baryłkę przy projektach lądowych i 44 USD przy projektach morskich. Droższa niż rosyjska ropa z projektów lądowych jest jedynie w USA (49 USD za baryłkę) oraz Kazachstanie (46 USD za baryłkę).

Rosyjska gazeta RBK podaje, że wg. jej informacji z kręgów rządowych, rosyjskie władze potwierdzają analizę Saudi Aramco z zastrzeżeniem, że są one "nieco zawyżone". Z kolei wiceminister energetyki Paweł Sorokin jest zdania, że koszt wydobycia rosyjskiej ropy wynosi ok 25 USD za baryłkę, a resztę stanowią podatki.

Jak widzisz, to jest analiza cen dla NOWYCH PROJEKTOW!!!

Ja korzystałem z tego;
https://www.money.pl/galerie/artykul/ile-kosztuje-wydobycie-barylki-ropy-
naftowej,7,0,2200839.html

https://tiny.pl/tblwg

Tu masz koszty tego co juz obecnie wydobywaja!

[...]

Z kilku powodów:
- nie byłoby od kogo kupować
- nie maja takich kontraktów podpisanych a jak sam napisałes, ciezko bedzie kupic nagle ogromne ilosci w takiej cenie
- sami maja podpisane kontrakty waloryzowane ceną ropy w danym momencie i ich zerwanie kosztowałoby ich wiecej niz przeczekanie dołka cenowego (byłyby to koszty finansowe ale rowniez wizerunkowe (wiarygodnosc))

Dlaczego nie robi tak samo Rosja? Ja
wiem ale czy ty wiesz? Wątpię. Żeby wiedzieć dlaczego tak się dzieje
potrzebna jest podstawową wiedza powszechna. Ty jej nie masz.
Oczywiście, twoja wiedza jest najtwojsza.
Najbardziej ta, ze biezaca cena ropy nie wpływa na cene zakupu przez dajmy na to taki ORLEN. Gratuluje szerokiej wiedzy... :)))

--
Pozdrawia... Budzik
Tomasz Waszczynski: "Ja się zastanawia, czy czekoladki z alkoholem

Data: 2020-03-15 11:21:12
Autor: Zenek Kapelinder
Ropa
Doskonale wiem że jesteś Budzik manipulatorem. Przewaliles pół internetu żeby znaleźć to co Ci pasuje. Jestem całkowicie niewrażliwy na Twoje manipulacje.

Data: 2020-03-15 19:59:58
Autor: Budzik
Ropa
Użytkownik Zenek Kapelinder 4kogutek44@gmail.com ...

Doskonale wiem że jesteś Budzik manipulatorem. Przewaliles pół
internetu żeby znaleźć to co Ci pasuje. Jestem całkowicie
niewrażliwy na Twoje manipulacje.
Ktore manipulacje? Ze podałes szacowany koszt wydobycia w nowych planowanych inwestycjach jako koszt wydobycia aktualny?
Czy moze to ze wczesniej twierdziłes ze cena ropy spot nie wpływa na aktualna cene zakupu przez rafinerie?
Bo nie wiem dokładnie które manipulacje masz na mysli?

Jak chcesz to mozemy zostawic te nieszczesna rope i wrocic do tematu oszczedzania wody i jej odsalania z oceanów jako rozwiazanie wszystkich problemów hydrologicznych.

Ale ostatnio pisałes ze nie jestes krowa i zmieniasz poglady wiec moze w temacie wody choc troszke sie naprostowałes?

--
Pozdrawia... Budzik
"Kto leczy się z poradników lekarskich, ten umiera na pomyłkę w druku".

Data: 2020-03-15 13:27:15
Autor: Zenek Kapelinder
Ropa
Raz już nie potrafiłeś powiedziec jak oszczędzasz wodę i co robisz z zaoszczędzona. To po co chcesz ciągnąć temat przy którym zrejterowales?

Data: 2020-03-15 21:59:58
Autor: Budzik
Ropa
Użytkownik Zenek Kapelinder 4kogutek44@gmail.com ...

Raz już nie potrafiłeś powiedziec jak oszczędzasz wodę i co robisz z
zaoszczędzona. To po co chcesz ciągnąć temat przy którym
zrejterowales?
Kpisz?
Ale dam ci kilka przykładów: mocno ograniczyłem spozywanie miesa, praktycznie zrezygnowałem z wołowiny, odpusciłem kupowanie awokado.

Ale rozmowa nie była o tym jak 1 osoba moze uratowac swait tylko o tym czy wode trzeba oszczedzac czy jak twierdziłes, mamy jej pod dostatkiem i nie musimy sie nią przejmowac.

Daj lepiej znać czy juz zrezygnowałes z pomysłu odsalania.

--
Pozdrawia... Budzik
"Może wariaci to tacy ludzie, którzy wszystko widzą tak, jak jest, tylko

Data: 2020-03-16 07:41:56
Autor: Kris
Ropa
W dniu niedziela, 15 marca 2020 23:00:00 UTC+1 użytkownik Budzik napisał:

Ale dam ci kilka przykładów: mocno ograniczyłem spozywanie miesa, praktycznie zrezygnowałem z wołowiny, odpusciłem kupowanie awokado.
A czemu akurat z wołowiny?

Data: 2020-03-16 08:16:00
Autor: Zenek Kapelinder
Ropa
Wołowina jak wołowina,ale to awokado? Pewno mu chodziło o to że uda się przekierować oszczędzanie wody na inny temat. Kolejny raz daje dyla z oszczędzaniem wody.

Data: 2020-03-16 16:00:05
Autor: andal
Ropa

https://www.webmd.com/vitamins/ai/ingredientmono-890/avocado

Data: 2020-03-16 19:59:56
Autor: Budzik
Ropa
[...]

Poczytasz najpierw o awokado zanim zaczniesz znów pierdzielic pokazujac własna niewiedze...

--
Pozdrawia... Budzik
"Jeśli będąc w towarzystwie kobiety potrafisz z niej czytać jak z

Data: 2020-03-16 13:49:16
Autor: Zenek Kapelinder
Ropa
Przed chwilą przeczytałem tekst z linku. Napisali że dobre jest awokado na potencję. Budujace jest to że jak nie kupujesz to nie spożywasz i w efekcie przyjdzie moment że przestaniesz tu pierdolić.

Data: 2020-03-17 06:59:55
Autor: Budzik
Ropa
[...]

I umrzesz w niewiedzy. Trudno.

--
Pozdrawia... Budzik
"Łatwiej poznać ludzkość niż pojedynczego człowieka"

Data: 2020-03-17 05:35:19
Autor: Zenek Kapelinder
Ropa
Wolę moją niewiedzę niż Twoja wiedzę. Już podrazyles temat z kosztami odsalania?

Data: 2020-03-17 18:56:29
Autor: Budzik
Ropa
Użytkownik Zenek Kapelinder 4kogutek44@gmail.com ...

Wolę moją niewiedzę niż Twoja wiedzę. Już podrazyles temat z
kosztami odsalania?

Wiesz Zenku, ja pracuje. Ale obiecuje ci ze nad tematem usiade bo niezwykle ciekawy i nie przesadzam ze nie okaze sie ze miałes racje ze technika poszła tak bardzo naprzód ze ani to nie jest juz drogie ani energochłonne.

--
Pozdrawia... Budzik
Jakiś czas temu pisałem, że przydałoby się stworzyć pl.rec.gry.rpg.towarzyskie

Data: 2020-03-18 09:24:50
Autor: collie
Ropa
W dniu 17.03.2020 o 19:56, Budzik pisze:

[...]

Żebyś nie musiał siadać w czasie pracy, to Ci powiem,
że według MIT Technology Review, odsolenie jednego
litra wody morskiej kosztuje na Bliskim Wschodzie:
ropą - 0,4 centa amerykańskiego, solarem - 1,3 centa.

Data: 2020-03-18 19:59:51
Autor: Budzik
Ropa
Użytkownik collie collie2@vp.pl ...

[...]

czyli 1m3 kosztuje 4 dolary?  No to w pierwszym artykule o odsalaniu w izraelu pisali o zupełnie innyh liczbach.
Jezeli samo odsolenie kosztowałoby 16zł to po ile byłby m3 w wodociągach?

--
Pozdrawia... Budzik
"...kobiety tak dalece szanować należy, jak dalece

Data: 2020-03-18 13:28:08
Autor: Zenek Kapelinder
Ropa
Może być w ichnich wodociągach darmo. Zależy kto ile dotuje. W Szklarskiej Porębie woda ze ściekami kosztuje 33 złote za metr sześcienny.  (https://zaradnyfinansowo.pl/ceny-wody/).

Data: 2020-03-19 07:59:50
Autor: Budzik
Ropa
[...]

Ale to jest jakas absurdalna cena najdrozsza w Polsce.
W pozostałych miejscach jest duzo duzo taniej.
Dodatkowo te 33zł to juz razem ze sciekami.
Srednia cena jest ponizej 10zł ze sciekami.

Ale: bede teraz bronił twojej tezy :) collie podał ceny które na dzis bardzo mocno podrozyłyby cene wody w Polsce.
W wiekszosci miejsc pewnie 2 krotnie.

Ale w artykule który przytaczałem o odsalaniu w Izraelu podane ceny były duzo nizsze.
No chyba ze to była manipulacja polegajaca na tym ze nie podano ile z tego dopłaca rząd.

--
Pozdrawia... Budzik
"Zbyt wiele wiedzy nigdy nie ułatwia decyzji." Frank Herbert

Data: 2020-03-19 00:01:33
Autor: collie
Ropa
W dniu 18.03.2020 o 20:59, Budzik pisze:

[...]

Nie wiem, napisałem co wyczytałem, a napisane było m.in. tak:

"Niestety odsalanie zasilane energią solarną jest drogie: trzy razy droższe niż zasilane z sieci, jak podaje raport Banku Światowego. Zakłady do odsalania muszą działać 24 godziny na dobę i konieczne jest zastosowanie drogich akumulatorów uzupełniających energię słoneczną po zachodzie słońca. Dzięki wzrastającej wydajności oraz spadającym cenom energii solarnej oczekuje się, że koszty szybko zmaleją: od więcej niż 50 $ na 1 000 galonów dziś w państwach Środkowego Wschodu, do połowy tej ceny w połowie stulecia. Jednakże to wciąż za dużo, by uczynić odsalanie zasilane energią solarną opłacalnym bez dotacji ze strony rządu, nawet w takim miejscu jak Środkowy Wschód, w którym panują optymalne warunki słoneczne."

Więc po przeliczeniu galonów na litry i podzieleniu 50 przez te litry,
takie Inocenty wychodzą.

Data: 2020-03-19 07:59:50
Autor: Budzik
Ropa
Użytkownik Kris kszysztofc@gmail.com ...

Jezeli samo odsolenie >kosztowałoby 16zł to po ile >byłby m3 w
wodociągach

Biorąc pod uwagę ceny wody w niektórych gminach w Polsce to nawet
2x16 zł na świecie nie przeraza

Serio?
https://zaradnyfinansowo.pl/ceny-wody/
Z tego zestawienia wychodzi ze cena wody plus scieków srednio kosztuje ponizej 10zł...
A ze sa wyjatki jak Szklarska...

Data: 2020-03-19 09:11:14
Autor: J.F.
Ropa
Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsAB84CE3AA177budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1...
[...]

A ile placisz dzisiaj ?

Do spozycia nawet nie zauwazysz podwyzki.

A prysznic czy kibelek to mozna słoną woda.

Ale to na wybrzezu, bo rurociągu z Bałtyku do Krakowa prowadzic nie beda.

Data: 2020-03-19 12:59:50
Autor: Budzik
Ropa

[...]

Chyba około 12zł ale razem ze sciekami.

Do spozycia nawet nie zauwazysz podwyzki.

Gdybym patrzył na wode w gospodarce w ten sposób to rzeczywiście moje zmartwienia byłyby duzo mniejsze.

A prysznic czy kibelek to mozna słoną woda.

I osobna infrastruktura

Ale to na wybrzezu, bo rurociągu z Bałtyku do Krakowa prowadzic nie beda.

Sa lepsze sposoby ale to i tak wymaga infrastruktury --

Data: 2020-03-16 19:59:56
Autor: Budzik
Ropa
UĹźytkownik Kris kszysztofc@gmail.com ...

Ale dam ci kilka przykładów: mocno ograniczyłem spozywanie miesa, praktycznie zrezygnowałem z wołowiny, odpusciłem kupowanie awokado.

A czemu akurat z wołowiny?

Kurde...
google i tysiac pincet tematĂłw...
Np:
Produkcja mięsa jest też wysoce nieefektywna – wyprodukowanie jednego kilograma wołowiny wymaga zużycia 25 kilogramów zbóż i 15 tys. litrów wody, a oznacza to, że 30 procent światowych ziem uprawnych wykorzystywanych jest w celach hodowlanych, które pochłaniają 70 procent dostępnej wody pitnej, która dodatkowo zanieczyszczana jest nawozami, hormonami i zwierzęcymi odchodami. Analiza przytaczana przez brytyjski Guardian wskazuje, że mięso i nabiał dostarcza ludzkiemu organizmowi 18 procent niezbędnych kalorii i 37 procent białka, ale ich produkcja generuje aż 60 procent gazów emitowanych przez działalność rolniczą. Przeznaczenie całego zboża konsumowanego przez zwierzęta bezpośrednio dla ludzi oznaczałoby możliwość dodatkowego wyżywienia trzech i pół miliarda osób rocznie, a ceny zbóż byłyby niższe. A mięso jest produktem luksusowym konsumowanym w nadmiarze. Według ONZ, zdrowotna norma dzienna konsumpcji mięsa to niecałe 100 gram, tymczasem w krajach rozwiniętych konsumenci spożywają przeciętnie dwa, do dwóch i pół razy więcej. Jest to przyczyną wielu chorób. Bardziej zbilansowana dieta uratowałaby życie wielu milionom osób, z których część umiera wskutek odporności bakterii na antybiotyki, a trzeba wiedzieć, że branża hodowlana i mięsna są największym konsumentem antybiotyków (w USA aż 80 proc. całkowitego spożycia).

itd...

--
Pozdrawia... Budzik
 ("""""""""")

Data: 2020-03-17 00:51:16
Autor: Kris
Ropa
W dniu poniedziałek, 16 marca 2020 20:59:58 UTC+1 użytkownik Budzik napisał:

Kurde...
google i tysiac pincet tematów...
Wołowina be a wieprzowina i drób cacy?
Pytałem konkretnie o wołowine

Data: 2020-03-17 18:56:28
Autor: Budzik
Ropa
Użytkownik Kris kszysztofc@gmail.com ...

Kurde...
google i tysiac pincet tematów...
Wołowina be a wieprzowina i drób cacy?
Pytałem konkretnie o wołowine

Bo zuzywa najwiecej miejska, najwiecej zasobów itp.
Ale ogolnie ograniczyłem mieso. Z wołowiny zrezygnowałem praktycznie całkowicie - no moze raz na miesiac badz dwa sobie pozwole... --
Pozdrawia... Budzik
Akt urodzenia kobiety jest zawsze starszy od niej

Data: 2020-03-16 13:52:38
Autor: J.F.
Ropa
Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsAB81E46B4D139budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1...
[...]

Wody mamy do dyspozycji tyle, ile mamy. Czyli dosc sporo.

I nie "zuzywamy" jej, tylko zmieniamy w brudna, oczyszczamy troche, i do Bałtyku.

Z Baltyku do Atlantyku, tam paruje, i spada u nas w postaci deszczu, czysta, destylowana.

A jak bedziemy oszczedzac ... wiecej wody wplynie do Baltyku bezposrednio, bez przechodzenia przez domy i fabryki.

I zeby zaszla potrzeba oszczedzania, to:
-liczba mieszkancow kraju musialaby przekroczyc jakis prog krytyczny, zeby deszczu dla wszystkich nie starczylo,
-lub inny odbiorca sie znalazl - np nawadnianie pol,
-lub z powodu suszy deszcz u nas nie spadl.

Bo globalne ocieplenie=wiecej wody z oceanow paruje. Ale niekoniecznie u nas spada.

Daj lepiej znać czy juz zrezygnowałes z pomysłu odsalania.

Izraelczycy odsalaja i ponoc robia to taniej, niz nasze wodociagi biora od nas ...

J.

Data: 2020-03-16 19:59:56
Autor: Budzik
Ropa

[...]

Chciałbym zebys miał racje a jednak ludzie zajmujacy sie tym tematem twierdza zupełnie coś innego.

Daj lepiej znać czy juz zrezygnowałes z pomysłu odsalania.

Izraelczycy odsalaja i ponoc robia to taniej, niz nasze wodociagi biora od nas ...

O, moge poprosić o jakies dane.
CZytajac o odsalaniu zawsze trafiałem na informacje ze jest bardzo energochłonne.

--
Pozdrawia... Budzik
"Istota, która przez całe życie tworzyła pewne określone wyobrażenie

Data: 2020-03-17 00:16:52
Autor: J.F.
Ropa
Dnia 16 Mar 2020 19:59:56 GMT, Budzik napisał(a):
[...]
[...]

np
https://www.scientificamerican.com/article/israel-proves-the-desalination-era-is-here/

J.

Data: 2020-03-17 06:59:54
Autor: Budzik
Ropa

[...]

https://wiadomosci.wp.pl/izrael-czaruje-30-min-i-slona-woda-zamienia-sie-
w-slodka-6037126810928257a

Dzieki, czytam :)

"Zaletą są też niższe koszty. Hadera sprzedaje państwu wodę za ustaloną cenę 0,57 dolara za metr sześcienny. Do odbiorców trafia ona jednak po cenie trzykrotnie wyższej."

To po ile u nas jest woda?
Z tego wchodzi ze po odsoleniu klient płaci około 6zł za metr.
To chyba u nas podobnie?

Dzieki, podrąze z ciekawości temat.

--
Pozdrawia... Budzik
"Szept pięknej kobiety słyszy się lepiej niż

Data: 2020-03-16 09:31:14
Autor: ąćęłńóśźż
Ropa
Przecież to oczywiste, że Trump ustalił z Saudyjczykami załatwienie finansowe Rosji z uwagi na ich wojnę w Syrii.

-- -- -
Ale tak, masz racje, ze przy CHWILOWEJ niskiej cenie wiele krajów balansuje na granicy opłacalnosci.

Data: 2020-03-16 13:33:46
Autor: Uncle Pete
Ropa
On 16.03.2020 09:31, ąćęłńóśźż wrote:
Przecież to oczywiste, że Trump ustalił z Saudyjczykami załatwienie finansowe Rosji z uwagi na ich wojnę w Syrii.

I potrafili przekonać Putina, aby dobrowolnie wycofał się z porozumienia z OPEC.

Data: 2020-03-16 16:38:19
Autor: ąćęłńóśźż
Ropa
Pomyliłeś z Breżniewem i zegarkami na placu Czerwonym.

-- -- -
I potrafili przekonać Putina, aby dobrowolnie wycofał się z porozumienia z OPEC.

Data: 2020-03-17 01:08:12
Autor: Uncle Pete
Ropa
On 16.03.2020 16:38, ąćęłńóśźż wrote:
Pomyliłeś z Breżniewem i zegarkami na placu Czerwonym.

Nie ma jak cięta (według Ciebie) riposta.

Data: 2020-03-09 17:59:56
Autor: Budzik
Ropa
Użytkownik Zenek Kapelinder 4kogutek44@gmail.com ...

Prawie cała ropa, gaz, węgiel sprzedawane są na podstawie kontraktów
z ceną gwarantowaną.

Sugerujesz ze w takim kontrakcie nie wiaze sie ceny aktualnych dostaw z ceną ropy spot?
Serio serio? ;-DDDD

No to sprawdzamy te rewelacje:
Z kolei kontrakty długoterminowe negocjowane bilateralnie pomiędzy kupującym i sprzedającym dotyczą dostawy serii ładunków w określonym przedziale czasu obejmującym zwykle rok lub więcej. Dla przykładu, umowa na dostawy ropy, którą PKN ORLEN podpisał w ubiegłym roku z firmą Rosnieft - nota bene pierwsza umowa na bezpośrednie dostawy surowca od producenta - zawarta została na trzy lata. Obecnie około 80 proc. dostaw surowca do rafinerii w Płocku jest zabezpieczone kontraktami długoterminowymi (dostawy realizuje 3 dostawców). Pozostałe wolumeny Koncern zapewnia poprzez zakupy w formule spot.

Istotnym elementem kontraktu, oprócz wolumenu ropy, kalendarza dostaw, zabezpieczenia przed ryzykiem niewywiązania się z kontraktu jest metoda wyliczenia cen, po których nastąpią kolejne dostawy. Porozumienia cenowe sprowadzają się zwykle do uzgodnienia formuł cenowych, które łączą cenę ładunku z ceną rynkową (spot).

--
Pozdrawia... Budzik
Jestem mały Talibanek, mam  granatów cały dzbanek, nuklearną walizeczkę

Data: 2020-03-09 12:40:35
Autor: Zenek Kapelinder
Ropa
Ani ty Budzik ani ja nie znamy ceny za jaką się w tej chwili płaci za ropę zakontraktowana wcześniej. Możemy tylko gdybać. Uważam że moje gdybanie jest bliższe rzeczywistości niż Twoje.

Data: 2020-03-10 04:59:55
Autor: Budzik
Ropa
[...]

Co do dokładnej ceny - tak, ale co do tego ze cena spot wpływa na cene zakupu ropy w danym momencie - nie.

--
Pozdrawia... Budzik
"Dzieci stają się podobne do tego, co o nich myślimy."

Data: 2020-03-09 13:30:59
Autor: sczygiel
Ropa
W dniu poniedziałek, 9 marca 2020 12:59:58 UTC-5 użytkownik Budzik napisał:
> [...]

> z ceną gwarantowaną. Sugerujesz ze w takim kontrakcie nie wiaze sie ceny aktualnych dostaw z ceną ropy spot?

Mysle ze nie rozumiesz :)

[...]

To teraz podumaj jakim cudem bialorusini i ukraincy maja rope od ruskich droga a czemu niemce tania.
A czemu u nas ta ropa tania nie jest.

Bo to ze jej cena jakos tam se drga i raz placimy drogo a raz drozej to wiemy. Ale to ze gdzies jest za 35USD nie znaczy ze my placimy okolice tychze 35.

Tu jakies poszlaki sa:
https://www.forbes.pl/wiadomosci/orlen-kupuje-rope-bezposrednio-od-rosneftu/48xc510

Mozna by sprawdzic ile wtedy barylka kosztowala na gieldach a ile to jest te 2555pln za tone.
http://2008.raportroczny.lotos.pl/pdf/dane_tabela.pdf

tu pisza ze tona to 7.4 barylek

Czyli 345pln za barylke.
w 2013 barylka byla wyceniana na 100USD.
dolar byl po 3.2pln.

Z grubsza sie zgadza. Teraz trza by policzyc jak jest dzis. Bo moze dalej placimy 100usd za barylke...

Data: 2020-03-10 04:59:55
Autor: Budzik
Ropa
Użytkownik  sczygiel@gmail.com ...

> Prawie cała ropa, gaz, węgiel sprzedawane są na podstawie
> kontraktów z ceną gwarantowaną. Sugerujesz ze w takim kontrakcie nie wiaze sie ceny aktualnych
dostaw z ceną ropy spot?
Serio serio? ;-DDDD

Mysle ze nie rozumiesz :)

Masz prawo tak myslec.

[...]

A co to ma wspolnego z kontraktem ORLENU?

Bo to ze jej cena jakos tam se drga i raz placimy drogo a raz drozej
to wiemy. Ale to ze gdzies jest za 35USD nie znaczy ze my placimy
okolice tychze 35.
Zenek twierdził, ze rafineria podpisuje umowe na powiedzmy 60 dolarów za baryłke i taka cene płaci cały czas bo nikt nie podpisałby kontraktu w momencie kiedy ropa jest po 35.
Pokazałem wiec ze sie myli i ze cena spot wpływa na cene danej dostawy.

No to licz.

--
Pozdrawia... Budzik
"Każde dziecko jest poniekąd geniuszem w oczach swych rodziców,

Data: 2020-03-09 13:35:05
Autor: Mateusz Viste
Ropa
2020-03-09 o 12:39 +0100, J.F. napisał:
A na gieldach dzis krach i ropa po $35, w piatek byla jeszcze $45.

Myslicie, ze potanieje na stacjach ?

Historia wskazuje, że raczej nie. Lub ew. w sposób symboliczny.

To natomiast dobry czas na zakup trackerów. Prędzej czy później
przecież arabi dogadają się z putinem.

Mateusz

Data: 2020-03-09 16:29:01
Autor: Irokez
Ropa
W dniu 2020-03-09 o 12:39, J.F. pisze:
A na gieldach dzis krach i ropa po $35, w piatek byla jeszcze $45.

Myslicie, ze potanieje na stacjach ? PiS juz podwyzszyl podatki, czy dopiero podniesie  ?

Z historii ostatnich zmian cen:
- baryłka tanieje 50% - na stacjach tanieje 1,5%
- baryłka drożeje 50% - na stacjach drożeje 50%

czyli zapomnij.

Cena skoczy to będzie okazja podnieść do 5,50PLN

--
Irokez

Data: 2020-03-09 16:45:17
Autor: Myjk
Ropa
Mon, 9 Mar 2020 16:29:01 +0100, Irokez
Z historii ostatnich zmian cen:
- baryłka tanieje 50% - na stacjach tanieje 1,5%
- baryłka drożeje 50% - na stacjach drożeje 50%

Jak się miał do tego dólar?

--
Pozdor
Myjk

Data: 2020-03-11 16:27:54
Autor: Poldek
Ropa
W dniu 2020-03-09 o 12:39, J.F. pisze:
A na gieldach dzis krach i ropa po $35, w piatek byla jeszcze $45.

Myslicie, ze potanieje na stacjach ? PiS juz podwyzszyl podatki, czy dopiero podniesie  ?

Jak spada, to znaczy że będzie rosnąć.

Data: 2020-03-16 18:37:51
Autor: J.F.
Ropa
Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5e662b0a$0$17356$65785112@news.neostrada.pl...
A na gieldach dzis krach i ropa po $35, w piatek byla jeszcze $45.
Myslicie, ze potanieje na stacjach ? PiS juz podwyzszyl podatki, czy dopiero podniesie  ?

A jednak
https://biznes.wprost.pl/gospodarka/transport/10307057/orlen-zapowiada-duze-obnizki-cen-paliw-to-efekt-tanszej-ropy-i-optymalizacji-produkcji.html

"PKN Orlen przygotował nową, niższą ofertę cenową paliw na stacjach w całej Polsce, podała spółka. To efekt nie tylko taniejącej ropy naftowej, ale też rezultat działań koncernu optymalizujących koszty produkcji"

Okazja do autoreklamy, walka z konkurencja (bo o hurcie nie wspomnieli .... ale pewnie tez obniza), czy strach przed dalszym spadkiem akcji ?
A moze kielbasa wyborcza ? :-)
Czy tylko dzialania pozorowane - spuszcza o 10 gr, pochwala sie 60 :-)

J.

Data: 2020-03-16 19:59:56
Autor: Budzik
Ropa

[...]

:-)

No ale przeciez ceny cały czas spadaja.
Nie trzeba przygotowywac zadnej oferty i srac na prawo i lewo jacy to jestesmy tani.
Ostatnio ZTCP tankowałem po 4,58.
Tylko Zenek twierdzi ze obecna cena ropy spot nie ma przełozenia bo nikt jej po 30 dolców za baryłke nie sprzedaje. to tylko taka cena która do niczego nie słuzy.

--
Pozdrawia... Budzik
Jeżeli nawet OE nie widzi żadnych załączników, to ich nie ma ;)

Data: 2020-03-16 22:25:56
Autor: JDX
Ropa
On 2020-03-16 20:59, Budzik wrote:
[...]
No ale przeciez ceny cały czas spadaja.
Nie trzeba przygotowywac zadnej oferty i srac na prawo i lewo jacy to jestesmy tani.
Ostatnio ZTCP tankowałem po 4,58.
Na mojej ulubionej stacji automatycznej pod Kauflandem tankowałem w
sobotę po 4,59. Na pobliskim Cyrklu przy skrzyżowaniu DK19 i DK66 jest
po 4,65 zdaje się. Nawet paliwo do klekotów spadło poniżej 5 zł.

Data: 2020-03-16 23:22:05
Autor: Przemek Jedrzejczak
Ropa
-- Na mojej ulubionej stacji automatycznej pod Kauflandem tankowałem w
sobotę po 4,59. Na pobliskim Cyrklu przy skrzyżowaniu DK19 i DK66 jest
po 4,65 zdaje się. Nawet paliwo do klekotów spadło poniżej 5 zł.

Szczecin w piatek ON 4,55
Hamburg wczoraj ON 1.05

Data: 2020-03-17 06:59:55
Autor: Budzik
Ropa
Użytkownik JDX jdx@onet.pl ...

[...]

Ja własnie o dieslu pisałem ze po 4,58 tankowałem...

--
Pozdrawia... Budzik
Jest Leżajsk, jest dobrze.

Data: 2020-03-18 09:18:57
Autor: JDX
Ropa
On 2020-03-17 07:59, Budzik wrote:
Użytkownik JDX jdx@onet.pl ...

[...]

Do mnie chyba obniżki dotarły z opóźnieniem. Dzisiaj: na CPN-ie 95/ON
4,42/4,55, na no-name naprzeciw CPN-u ceny identyczne, na Cyrklu 95
4,44, ON 4,50-coś Dmiles (to jakiś program lojalnościowy?), normalnie
4,82. A na mojej ulubionej stacji no-name pod Kauflandem 4,59/4,82 -
chyba ich wirus z nóg zwalił i zapomnieli obniżyć. Wszystkie 4 stacje
mieszczą się w okręgu o średnicy 500 m.

Data: 2020-03-18 10:22:35
Autor: JDX
Ropa
On 2020-03-18 09:18, JDX wrote:
[...]
A na mojej ulubionej stacji no-name pod Kauflandem 4,59/4,82 -
Przed chwilą przejeżdżałem obok i jest już 4,41/4,49. Na Cyrklu
4,42/4,55(Dmiles)/4,80, czyli spadło o 2 grosze.

Data: 2020-03-18 09:22:28
Autor: BaX
Ropa
[...]

Po 4,51 to ja pb95 w lutym tankowałem w Cieszynie, w tym samym czasie kawałek dalej w Jastrzębiu-Zdroju paliwo było po 4,89, te skurw... do samego końca trzymały cenę koło 4,80, dopiero jak już wszyscy w koło zeszli poniżej 4,50 to obniżyli.

Ropa