Ropniak czy beznyniak

Data: 2012-06-06 07:40:08
Autor: Janusz Janusz
Ropniak czy beznyniak
Jak to z tymi silnikami dzisiaj jest. Szwagier mówi, że dieslem to po
mieście się nie jeździ bo spala wiele. Mi odwrotnie wydaje się,
beznyna znacznie więcej spali i w dieslu łatwiej moc poczuć jest. Chcę
Octavie pięcioletnią kupić i wybrać co mam nie wiem.

Data: 2012-06-06 19:46:35
Autor: Agent
Ropniak czy beznyniak

Użytkownik "Janusz Janusz" <januszszczodry@gmail.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:bfbb693b-f7e3-46cd-8026-b645578932cc@cu1g2000vbb.googlegroups.com...
[...]

Nowe diesle to drogie naprawy w przypadku awarii. Palą mniej czy to po mieście czy na trasie. W mieście reakcja na gaz jest jednak opóźniona z powodu "laga" turbiny" i benzyną jeździ się nieco przyjemniej. Na trasie wg mnie dieslem bo ma mniejsze obroty przy tej samej prędkości i np.na autostradzie przy 140 nie wyje jak potępieniec. No i wyprzedzanie na 5 czy 4 biegu tez wg mnie lepsze.

Data: 2012-06-06 20:05:39
Autor: Kuba \(aka cita\)
Ropniak czy beznyniak

Użytkownik "Agent" <wprzyjemski@onet.eu> napisał w wiadomości news:jqo5t0$77s$1inews.gazeta.pl...

[...]

przeszkadzające w jeździe turbodziury to 20 lat temu. Teraz małe lekkie trubinki dają rade od 1,5 tys RPM, a i poniżej nie jest źle, nie wspominając już o tym, ze coraz więcej benzyniaków ma w tej chwili turbinki.

Kuba (aka cita)
gg 1461968
Dwa ogony - Irma, Myszka.

A4 B5, FJ1100N
Sprzedam Volvo FL618 z zabudową śmieciarki 18m3

Data: 2012-06-06 20:54:10
Autor: Cavallino
Ropniak czy beznyniak

Użytkownik "Agent" <wprzyjemski@onet.eu> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:

Nowe diesle to drogie naprawy w przypadku awarii.

Nowe diesle to mają gwarancję w przypadku awarii...

Palą mniej czy to po mieście czy na trasie. W mieście reakcja na gaz jest jednak opóźniona z powodu "laga" turbiny" i benzyną jeździ się nieco przyjemniej.

Nie powiedziałbym.
Mam turbodiesla i turbobenzynę i jest dokładnie odwrotnie niż piszesz.

Data: 2012-06-06 21:37:20
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Ropniak czy beznyniak
W dniu 2012-06-06 20:54, Cavallino pisze:

[...]

Ale ta twoja turbobenzyna to jednak ma chyba te wspomniane 20 lat. Do tego chyba dość wysilona jest, prawda? Dzisiejsze turbobenzyniaki są bardzo fajne. Jeździłem RCZem z 1.6THP 200KM - fajnie ciągnie, dość płynnie rozwija moc. Co ciekawe - wersja 156KM tego silnika ma bardziej odczuwalną turbodziurę niż ta mocniejsza.
Ten sam silnik jest w nowej serii 1 od BMW, który moim zdaniem jest ideałem kompaktowego auta. I co ciekawe, w wersjach oznaczonych jako 116i i 118i, ma jeszcze mniejszą moc niż najsłabsza wersja w Peugeotach - odpowiednio 136 i 143KM.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2012-06-06 22:02:25
Autor: Cavallino
Ropniak czy beznyniak

Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <eikcinek@34xob.lp> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jqobhg$q18$1@news.dialog.net.pl...
[...]

A co to zmienia?
Sugerujesz, że wtedy jeździła inaczej?
No to się mylisz.

Do tego chyba dość wysilona jest, prawda?

Nie tak bardzo, na pewno wspomaga silnik na podobnym poziomie co w dieslu.
Inna sprawa, że jest ogromna i z dużą turbodziurą, ta w dieslu jest malutka, więc nie daje aż tyle (negatywnych i pozytywnych) skutków.

Data: 2012-06-07 20:56:13
Autor: Cezary Daniluk
Ropniak czy beznyniak
W dniu 2012-06-06 19:46, Agent pisze:

[...]

He he wolne żarty.
Moja benzyna - dzisiaj sprawdzałem przy 3,5kRPM ma na prędkościomierzu 170km/h ;) 140 na liczniku ma przy około 3kRPM i nic nie wyje ;P
Wsiadając w diesla to diesel wyje jak potępieniec :P

Pozdro !

Data: 2012-06-07 21:00:59
Autor: anacron
Ropniak czy beznyniak
W dniu 2012-06-07 20:56, Cezary Daniluk pisze:
[...]

1.4 CRDI - 3kRPM VI bieg = 140km/h
1.4 CVVT - 3kRPM V bieg = 100km/h (IV nie ma).

Każda benzyna ma na najwyższym biegu przy 90km/h okolice 2500 RPM i
każdy diesel ma na najwyższym biegu niecałe 2000 RPM (coś między 1700 a
1900) przy 90km/h. Więc pokaż mi ten Twój wynalazek.

Data: 2012-06-07 21:51:07
Autor: Adam Płaszczyca
Ropniak czy beznyniak
Dnia Thu, 07 Jun 2012 21:00:59 +0200, anacron napisał(a):

Każda benzyna ma na najwyższym biegu przy 90km/h okolice 2500 RPM i

LOL!!!!!!!

Moja ma przy 2000 na 5 biegu 120km/h

--
     ___________ (R)

Data: 2012-06-07 22:18:53
Autor: Cavallino
Ropniak czy beznyniak

Użytkownik "anacron" <anacron@anacron.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:

Każda benzyna ma na najwyższym biegu przy 90km/h okolice 2500 RPM

Jasne, taka która osiąga 300 km/h i taka która osiąga 150 km/h ma te same obroty przy 90 km/h?
LOL !!!!

Data: 2012-06-08 07:47:07
Autor: Agent
Ropniak czy beznyniak

Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4fd10cac$0$1225$65785112@news.neostrada.pl...

[...]

kolega mocno uprościł i uogólnił. Są jeszcze skrzynie 5/6 biegowe, różne moce itp. ale biorąc pod uwagę auta do 120-150 KM tak właśnie jest. Wystarczy spojrzeć na dane techniczne. Max moc dla diesla ok 4000 obr/min, max moc dla nowej benzyny ok. 6000 obr/min.

Data: 2012-06-08 07:56:34
Autor: Cavallino
Ropniak czy beznyniak

Użytkownik "Agent" <wprzyjemski@onet.eu> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jqs3lc$sgv$1@inews.gazeta.pl...

[...]

No właśnie.
Słowa typu "każda", "żadna", "wszystkie", "najlepsze", "najgorsze" są dobre wśród przedszkolaków, bo one nie rozumieją ich wagi.

[...]

Są takie, które kręcą się dużo wyżej, Honda zwłaszcza w tym zawsze celowała.

Data: 2012-06-10 13:43:11
Autor: J.F.
Ropniak czy beznyniak
Dnia Fri, 8 Jun 2012 07:47:07 +0200, Agent napisał(a):
[...]

A nawet nieco szerszy zakres. 90KM da predkosc maksymalna w okolicy 180,
150KM  ok 210, bezniak moc maksymalna ma przy 5.5-6000 rpm, to jesli nie ma "nadbiegu" , a ta moda jakos minela,
to przy 90km/h faktycznie bedzie mial ok 2300-3000 rpm, czyli "okolice
2500".

J.

Data: 2012-06-08 18:37:59
Autor: Cezary Daniluk
Ropniak czy beznyniak
W dniu 2012-06-07 21:00, anacron pisze:

[...]

Zapraszam w Mondeo 2,5 V6 z automatem ;)

Pozdrawiam !

Data: 2012-06-11 09:00:16
Autor: Robson
Ropniak czy beznyniak
Każda benzyna ma na najwyższym biegu przy 90km/h okolice 2500 RPM i

Mało w życiu widziałeś. Mam silnik V6 i przy 90km/h mam jakieś 1800rpm.

Data: 2012-06-11 16:03:23
Autor: Cezary Daniluk
Ropniak czy beznyniak
W dniu 2012-06-11 09:00, Robson pisze:
Każda benzyna ma na najwyższym biegu przy 90km/h okolice 2500 RPM i

Mało w życiu widziałeś. Mam silnik V6 i przy 90km/h mam jakieś 1800rpm.

Ano dokładnie podobnie mam w Mondeo V6 ;)
Ciekawe mnie jakie miałbym obroty przy manualnej 6cio biegowej skrzyni :)

Najniższe spalanie jakie udało mi się uzyskać to po 415km na krajówkach zszedłem do około 10l gazu na setkę ;)
Więc 100km kosztowało mnie około ~28zł :) - po co mi diesel ? :)

Pozdrawiam !

Data: 2012-06-12 10:16:09
Autor: Axel
Ropniak czy beznyniak
"anacron" <anacron@anacron.pl> wrote in message

Każda benzyna ma na najwyższym biegu przy 90km/h okolice 2500 RPM i

Chyba kazda z dwoch, ktorymi jezdziles w zyciu :-P

Jeden z moich samochodow ma 2000 RPM przy 100km/h, drugi jakies 2200.

--
Axel

Data: 2012-06-12 23:25:28
Autor: 'Tom N'
Ropniak czy beznyniak
Axel w <news:jr6ts7$e4b$1inews.gazeta.pl>:

[...]

Do głowy mi nie przyszło, żeby na 5 biegu jechać w okolicach 90km/h
licznikowo z zamiarem przyspieszania, bo na 4 biegu to 2kRPM mam przy 60
licznikowym

--
Tomasz Nycz

Data: 2012-06-13 23:27:46
Autor: Axel
Ropniak czy beznyniak

"'Tom N'" <news@intf.dyndns.org.invalid> wrote in message news:120612.232528.pms.2756int.dyndns.org.invalid...

[...]

A mi nie przyszlo do glowy, zeby z 5 biegu przy 90kmh wrzucac wsteczny. Masz jeszcze jakies podobnie glebokie przemyslenia rownie zwiazane z komentowanym postem?
(pomijajac fakt, ze moje auto przy 90km/h na 5 biegu ma jakies 2500RPM i calkiem zwawo przyspiesza. 2000RPM przy 100km/h ma na biegu szostym)

--
Axel

Data: 2012-06-14 07:00:58
Autor: 'Tom N'
Ropniak czy beznyniak
Axel w <news:jrb0ko$j9c$1inews.gazeta.pl>:

[...]

Mam. Przeczytaj uważnie co napisali Agent, Cezary...

(pomijajac fakt, ze moje auto przy 90km/h na 5 biegu ma jakies 2500RPM i calkiem zwawo przyspiesza. 2000RPM przy 100km/h ma na biegu szostym)

Całkiem żwawo to zadeklaruj kodowanie w OE

--
Tomasz Nycz

Data: 2012-06-14 08:25:45
Autor: Axel
Ropniak czy beznyniak

[...]

Przeczytalem. Gdzie tam masz cos o gwaltownym przyspieszaniu na ostatnim biegu z 90km/h?
A dyskusja ostatnio sie toczy wokol bzdurnej tezy, ze kazde auto benzynowe musi miec ze 2,5tys RPM przy 90km/h, jesli nie zauwazyles.

(pomijajac fakt, ze moje auto przy 90km/h na 5 biegu ma jakies 2500RPM i
calkiem zwawo przyspiesza. 2000RPM przy 100km/h ma na biegu szostym)
Całkiem żwawo to zadeklaruj kodowanie w OE

A merytorycznie masz cos do dodania?
Mam nie przyspieszac z tych 90km/h na piatce? Z powodu?

--
Axel

Data: 2012-06-14 10:52:20
Autor: 'Tom N'
Ropniak czy beznyniak
Axel w <news:jrc054$c3b$1inews.gazeta.pl>:

[...]

Gdzie masz coś o _gwałtownym_?
A dyskusja ostatnio sie toczy wokol bzdurnej tezy, ze kazde auto benzynowe musi miec ze 2,5tys RPM przy 90km/h, jesli nie zauwazyles.

I bzdura napisana przez motyla ma być powodem tego....

[...]

Ustaw kodowanie w OE.

Mam nie przyspieszac z tych 90km/h na piatce? Z powodu?

.... że nie wolno mi pisać w podwątku w którym mowa o "No i wyprzedzanie na 5
czy 4 biegu tez wg mnie lepsze." o przyspieszaniu na 5 biegu? Z powodu?

--
Tomasz Nycz

Data: 2012-06-14 11:29:26
Autor: Axel
Ropniak czy beznyniak
[...]

A o przyspieszaniu  z 90km/h z 5 biegu gdzie masz? Oprocz swojego posta.

A dyskusja ostatnio sie toczy wokol bzdurnej tezy, ze kazde auto
benzynowe  musi miec ze 2,5tys RPM przy 90km/h, jesli nie zauwazyles.
I bzdura napisana przez motyla ma być powodem tego....

Moja odpowiedz byla dokladnie na ta bzdure. Dlatego zdziwilem sie, o co Ci chodzi z tym przyspieszaniem w odpowiedzi na moj post.

[...]

Aaaa, to juz teraz mowa o wyprzedzaniu na 5 biegu _w_ogole_, a nie o przyspieszaniu z 90km/h! To Ty nie przypieszasz na 5?

To co jest szkodliwe w przyspieszanie, jak sam napisales, niegwaltowne, z 2500RPM na piatym biegu? Zwlaszcza, ze nie jest to ostatni bieg?

--
Axel

Data: 2012-06-14 18:09:08
Autor: 'Tom N'
Ropniak czy beznyniak
Axel w <news:jrcati$6lh$1inews.gazeta.pl>:

[...]

Czyli kłamałeś tu: ">Przeczytaj uważnie co napisali Agent, Cezary...
Przeczytalem."

"140 na liczniku ma przy około 3kRPM i nic nie wyje" -- zgadnij kto to
napisał

[...]

Idąc od końca Ty/motyl 90/100, Cezary 170 i 140

Twierdzisz, że od 90/100 do 140 to się zwalnia a nie przyspiesza?

Aaaa, to juz teraz mowa o wyprzedzaniu na 5 biegu _w_ogole_,

I znowu wychodzi, że kłamałeś

"No i wyprzedzanie na 5 czy 4 biegu tez wg mnie lepsze."

To co jest szkodliwe w przyspieszanie, jak sam napisales,

Pokażesz palcem, gdzie napisałem coś o szkodliwości?

--
Tomasz Nycz

Data: 2012-06-14 22:57:17
Autor: Axel
Ropniak czy beznyniak

"'Tom N'" <news@intf.dyndns.org.invalid> wrote in message news:120614.180908.pms.2760int.dyndns.org.invalid...

A o przyspieszaniu  z 90km/h z 5 biegu gdzie masz? Oprocz swojego posta.

Czyli kłamałeś tu:
">Przeczytaj uważnie co napisali Agent, Cezary...
Przeczytalem."

Ja przeczytalem. A Ty najwyrazniej nie rozumiesz, co tam napisano...

"140 na liczniku ma przy około 3kRPM i nic nie wyje" -- zgadnij kto to
napisał

Moge do tego dodac - 200 przy nie wiem jakich obrotach (nie pamietam) i tez nic nie wyje. Widzisz gdzies w tym zdaniu i w swoim cytacie cos o przyspieszaniu od 90km/h na 5 biegu?

[...]

A na jakiej podstawie twierdzisz, ze te 140 osiaga po przyspieszeniu od 90km/h na piatce?
Skad ten pomysl, skoro _nikt_ o tym nie pisal?

Wytlumacze na moim przykladzie: codziennie rano jade dwupasmowka do pracy i, tak jak wiekszosc jade tam 90/100 na piatym biegu (bo bardziej sie nie rozpedzam) - o 6:45 jest luzno, wiec nie ma problemu z utrzymaniem takich predkosci. W weekendy jade na dzialke trasa szybkiego ruchu i tam jade ~140km/h - na szostce. Skad przypuszczenie, do tych 140 rozpedzam sie od 90 na piatce?

Aaaa, to juz teraz mowa o wyprzedzaniu na 5 biegu _w_ogole_,

I znowu wychodzi, że kłamałeś

"No i wyprzedzanie na 5 czy 4 biegu tez wg mnie lepsze."

To Ty klamiesz - w tym zdaniu nic nie ma o predkosciach, z ktorych na tej 4 czy 5 rozpedza.

Pokaz cytat, w ktorym ktos wczesniej w tym watku pisal o przyspieszaniu od 90km/h na piatce, albo przyznaj, ze wymysliles/niedoczytales

To co jest szkodliwe w przyspieszanie, jak sam napisales,

Pokażesz palcem, gdzie napisałem coś o szkodliwości?

ROTFL. To dlaczego "nie przyszlo Ci do glowy", zeby sie od 90km/h na 5 biegu rozpedzac? Bo jesli przyspiesza, a nie szkodzi to silnikowi, to dlaczego nie?

--
Axel

Data: 2012-06-14 23:06:42
Autor: 'Tom N'
Ropniak czy beznyniak
Axel w <news:jrdj7o$i08$1inews.gazeta.pl>:

Widzisz gdzies w tym zdaniu i w swoim cytacie cos o przyspieszaniu od 90km/h na 5 biegu?

Aha, ma być w cytacie, bo pan Axel nie potrafi zrozumieć bez cytów -- nie
mam nic więcej do dodania...

--
Tomasz Nycz

Data: 2012-06-15 08:58:35
Autor: Axel
Ropniak czy beznyniak
Widzisz gdzies w tym zdaniu i w swoim cytacie cos o
przyspieszaniu od 90km/h na 5 biegu?
Aha, ma być w cytacie,

Nie, moze byc mid do posta, w ktorym ktos pisal o przypieszaniu z 90km/h na 5 biegu.

bo pan Axel nie potrafi zrozumieć bez cytów -- nie
mam nic więcej do dodania...

Ty za to rozumiesz _za duzo_. Nigdzie nikt nie pisal o _przyspieszaniu_ z 90km/h na 5 (lub ostatnim) biegu, tylko o _jezdzie_.I o jezdzie z innymi predkosciami.
Wyssales sobie z brudnego palucha to przypieszanie i nie potrafisz sie do tego przyznac. Zenada na miare Adasia P.

EOT

--
Axel

Data: 2012-06-08 11:30:27
Autor: Bydlę
Ropniak czy beznyniak
On 2012-06-07 20:56:13 +0200, Cezary Daniluk <czarek@nospamcedaniluk.com> said:

Wsiadając w diesla to diesel wyje jak potępieniec :P

A gdy już w nim siedzisz, to też?
;>>>

--
Bydlę

Data: 2012-06-08 19:16:03
Autor: Cezary Daniluk
Ropniak czy beznyniak
On 2012-06-07 20:56:13 +0200, Cezary Daniluk
<czarek@nospamcedaniluk.com> said:

Wsiadając w diesla to diesel wyje jak potępieniec :P

A gdy już w nim siedzisz, to też?
;>>>

Ja słyszę każdego diesla, żeby nie wiem jaki nowoczesny był.
Szczególnie na zewnątrz.

Najprzyjemniej z diesli pracują/ły 5 cylindrów Audi/Volvo i 6 cylindrów Audi ;)
No i wszelakie amerykańskie V8 ;)

Pozdrawiam !

Data: 2012-06-06 21:03:09
Autor: Mumin
Ropniak czy beznyniak
W dniu 2012-06-06 16:40, Janusz Janusz pisze:
[...]

Zależy jakie dystanse robisz po mieście. Bo jak masz do przejechania 2-3km to diesel będzie wiecznie niedogrzany.

--
Pozdrawiam,
Mumin

Data: 2012-06-06 21:05:04
Autor: Cavallino
Ropniak czy beznyniak

Użytkownik "Mumin" <mooominUSUN@TOpoczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jqo9hc$kap$1@news.vectranet.pl...
[...]

Nie generalizuj, są diesle które nagrzewają się szybciej niż benzyniaki.

Data: 2012-06-07 09:38:21
Autor: Marek
Ropniak czy beznyniak
Nie generalizuj, są diesle które nagrzewają się szybciej niż benzyniaki.

Tia i przez 2km osiagnie swoja temperature robocza. Jasne :)

--
Marek
echo qavio.dsbvycom@kqamp.csq | tr  a-di-rs-ze-h a-z

Data: 2012-06-07 13:09:06
Autor: Andrzej Lawa
Ropniak czy beznyniak
W dniu 07.06.2012 09:38, Marek pisze:
Nie generalizuj, są diesle które nagrzewają się szybciej niż benzyniaki.

Tia i przez 2km osiagnie swoja temperature robocza. Jasne :)

Na trasę 2km to nie chciało by mi się nawet odpalać samochodu... No, chyba że po jakieś większe zakupy.

Data: 2012-06-07 13:17:30
Autor: AL
Ropniak czy beznyniak
W dniu 2012-06-06 21:05, Cavallino pisze:

[...]

które?

diesel na krotkie dystanse - ze wzgl na swoja wyzsza sprawnosc niz silniki benzynowe - jest nieekonomiczny, z powodu jak powiedzial przedmowca. I chocbys nie wiem co robil - to na krotkich odcinkach dl silnikow o tej samej pojemnosci benzyna bedzie bardziej oszczedna (do tego dochodza problemy zimowe z dieslem i drozszy serwis).
Diesel to na trasy jest super - bo oszczedny i elastyczny.

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2012-06-07 13:43:57
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Ropniak czy beznyniak
W dniu 2012-06-07 13:17, AL pisze:
[...]

No dobrze, ale jaka to różnica w sprawności? Benzyniak ma 20% a diesel 80%? Czy może to różnica typu "20% vs 24%"?

I chocbys nie wiem co robil - to na krotkich odcinkach dl
silnikow o tej samej pojemnosci benzyna bedzie bardziej oszczedna (do
tego dochodza problemy zimowe z dieslem i drozszy serwis).

Ciekawe. Laguną benzynową 1.8 8V 90KM ciężko mi było zejść poniżej 12 litrów. Z góry uprzedzę - tak wiem, to dość stary silnik.
Pugiem z dieslem - 2.0HDi 90KM uzyskanie wyniku rzędu 8L na _tych_samych_trasach_ nie jest problemem. Dodam, że to trasy po 5-6km.
Problemów zimowych praktycznie brak. Ważna jest dbałość o w miarę sprawdzone paliwo, naładowany aku i ogólną sprawność auta.

Diesel to na trasy jest super - bo oszczedny i elastyczny.

A mnie się bardzo fajnie jeździ moim po mieście. Ale ja mam niewysilony silnik (45KM z litra, w przeciwieństwie do nowszych konstrukcji, mających po 60-100KM z tegoż 1L pojemności). Do tego mam skrzynię 5-biegową, co też robi sporą róznicę do niektórych 6-tek.

Data: 2012-06-07 15:48:15
Autor: Kamil 'Model'
Ropniak czy beznyniak

[...]

P307 jest dość ciężkawa. Ja mam 307'kę SW i 206'kę z takimi silnikami 2,0HDI 90KM. I 307'ka średnio spala 6,3l/100km a 206'ka zadowala się 5,0l/100km.
Wcześniej troszkę pojeździłem Micrą 1,3 75KM i na tej samej trasie (jazda do pracy, 25km w jedną stronę, z czego trasy 15km a miasta 10km) Micra nie chciała zejść poniżej 7,5l/100km.
Im prostszy i mniej wysilony diesel tym mniej spali w mieście. Choć teraz to praktycznie każdy ma różne DPF'y czy FAP'y a to dodatkowo podnosi koszta jazdy po mieście.

Data: 2012-06-07 16:06:29
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Ropniak czy beznyniak
W dniu 2012-06-07 15:48, Kamil 'Model' pisze:

[...]

Dokładnie tak. Z tym, że ja się nie żalę na spalanie. 8-9L na dość krótkich trasach, po wrocławskim centrum (z jego popierdolonymi urzędasami, na siłę faworyzującymi (kosztem kierowców) niewartą tego KM), to dość dobry wynik przy komforcie tego auta.

Data: 2012-06-08 19:18:11
Autor: Kamil 'Model'
Ropniak czy beznyniak

[...]

To fakt auto jest komfortowe, a tym bardziej jak ja mam wersję SW :)

Data: 2012-06-07 19:30:11
Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK]
Ropniak czy beznyniak
[...]

Porównanie:
Taki sam samochód (Citroen C15), to samo obciążenie (jakieś 100kg) i kierowca, porównywalne trasy (miasto) i styl jazdy:
Benzynowy (wtrysk 1-punktowy) 1.4 - 75KM - 10l/100km
wolnossący klasyczny Diesel 1.9 - 70KM - 7,5l/100km

--
                      Wojciech Smagowicz

Data: 2012-06-07 20:56:24
Autor: anacron
Ropniak czy beznyniak
Problemów zimowych praktycznie brak. Ważna jest dbałość o w miarę
sprawdzone paliwo, naładowany aku i ogólną sprawność auta.

Taaaa, te mity. W ASO widziałem gościa któremu wyciągali pompę i ten
tankował tylko na stacjach Shella, potem usłyszałem od mechanika, że nie
ma znaczenia, pompy wyciągali i takim co tankują gdzie popadnie i takim
co tylko na Shell/BP/Statoil/Orlen/Bliska. Ta "gąbka" na pompie i tak
oklejona czymś czarnym. Jakość paliwa w Polsce na wielu stacjach
pozostawia wiele do życzenia. Znam jedna prywatną, gdzie co 2 lata
czyszczone są zbiorniki, znam też BP, gdzie sąsiad pracujący tam od 10
lat nie pamięta, aby jakiś zbiornik był czyszczony.

Data: 2012-06-07 14:11:55
Autor: to
Ropniak czy beznyniak
begin AL
[...]

Dawno takich bredni nie słyszałem. :>

Data: 2012-06-07 18:09:04
Autor: AL
Ropniak czy beznyniak
W dniu 2012-06-07 16:11, to pisze:
begin AL

[...]

a masz jakies zaswiadczenie od lekarza?

czy moze twoj "pasek w dieslu" pali 3l/100km ZAWSZE ;)

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2012-06-07 17:27:30
Autor: kamil
Ropniak czy beznyniak
On 07/06/2012 17:09, AL wrote:
[...]

Mój merolek beczka pali 3.7. Dużo trochę, no ale LPG zawsze więcej ciągnie.

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2012-06-07 18:43:28
Autor: AL
Ropniak czy beznyniak
W dniu 2012-06-07 18:27, kamil pisze:
On 07/06/2012 17:09, AL wrote:
[...]

mam porownanie z silnikami 1.6 wolnossaca bencyna (dwa auta) i 1.8benzyna oraz dieslami 1.6 dci i 2.0 tdi (mondeo)).
Na krotkich trasach (ok 2km) diesle wiecej pala od benzyn (zima ta roznica jest wyrazna)
W przypadku trasy 10km juz jest na korzysc diesli.
Banzyny nigdy nie mialy problemu zima - diesle przy -30 bywalo roznie (paliwo lane tzw 'arktyczne')

1.6dci (megane kombi) spokojnie w trasie schodzi do 4.9l/100km

A co do starych diesli - w AX 1.5D wynik 3l/100km to nie byl wyczyn :)

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2012-06-07 19:28:14
Autor: megrims
Ropniak czy beznyniak
W dniu 2012-06-07 18:09, AL pisze:
[...]

Ostatnio jechałem aleją fotoradarów (Poznań-Słupsk)
Vectrą 1.9 CDTI po czipie z 150 na 195 KM i spalanie
miałem takie:

http://img576.imageshack.us/img576/1845/20120605012740.jpg

więc 3 to przesada, ale da się pojechać oszczędnie

Data: 2012-06-07 19:33:40
Autor: to
Ropniak czy beznyniak
begin megrims
[...]

A nie myślałeś, żeby następnym razem spróbować utrzymać to chwilowe przez cały czas? Może się uda. :>

Data: 2012-06-10 14:36:39
Autor: nazgul
Ropniak czy beznyniak
W dniu 2012-06-07 21:33, to pisze:
begin megrims

[...]

jasne, że się uda
z naciskiem na cały czas, a nie przez całą trasę.

Data: 2012-06-07 21:47:00
Autor: Kuba \(aka cita\)
Ropniak czy beznyniak

Użytkownik "megrims" <megrimsNOSPAM@interia.pl> napisał w wiadomości news:jqqobf$6ok$1usenet.news.interia.pl...

[...]

kiedyś z Ciekawości na odcinku ok 150km wg kompa pokładowego uzyskałem średnie 4,2 Peugeotem 407SW 1,6 HDI 110KM
Później mi sie znudziło i jechalem normalnie - średnie spalanie oscylowało w granicach 5,5-7 litrów przy normalniej, dynamicznej ale nie szarpanej jeździe.
Teraz A4 1,9TDI 110KM AFN pali mi 5,7-6,3 litra w zasadzie bez względu na to ile jeżdze w trasie a ile w mieszanym,

Data: 2012-06-07 22:16:27
Autor: megrims
Ropniak czy beznyniak

[...]

szarpanej jeĹşdzie.
Teraz A4 1,9TDI 110KM AFN pali mi 5,7-6,3 litra w zasadzie bez względu
na to ile jeĹźdze w trasie a ile w mieszanym,

Ostatnio jechaliśmy w 6 osób z POZ do Katowic. Po 3 osoby w dwóch
samochodach. Jechaliśmy razem w odstępie 200m.

Yeti miało 6.5 l/100 a Vectra 5.5l/100km.

Yeti ma większe opory powietrza i seryjne oprogramowanie.

Vectra zaczipowana (wyższa temperatura -> wyższa sprawność).

Ale radość z jazdy zerowa.

Data: 2012-06-08 10:19:04
Autor: Kuba \(aka cita\)
Ropniak czy beznyniak

Użytkownik "megrims" <megrimsNOSPAM@interia.pl> napisał w wiadomości news:jqr26r$n1n$1usenet.news.interia.pl...
Ale radość z jazdy zerowa.

cóş, albo tzw ecodiving, albo zabawa.

Generalanie jednak przy odrobinie wprawy/zdrowego rozsądku można znaleźć taki punkt, gdzie z jednej strony samochód nie wychodzi poza szeroko pojętą średnią spalania, a jedoczensnie jedzie sie na tyle dynamicznie, zeby nie było to męczące - zupełnie przy okazji człowiek z zewnątrz nie jest postrzegany jako debil, który zaperdalaja jak pojebany.

Data: 2012-06-08 10:08:55
Autor: kamil
Ropniak czy beznyniak
On 08/06/2012 09:19, Kuba (aka cita) wrote:

Użytkownik "megrims" <megrimsNOSPAM@interia.pl> napisał w wiadomości
Ale radość z jazdy zerowa.

cóż, albo tzw ecodiving, albo zabawa.

[...]

Chyba, że za tobą jedzie Koń, wtedy uważa cię za debila, bo nie zapierdalasz.

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2012-06-08 09:50:42
Autor: to
Ropniak czy beznyniak
begin kamil

http://tiny.pl/hpz9v

Data: 2012-06-11 00:08:16
Autor: Krzysiek Kielczewski
Ropniak czy beznyniak
Dnia 08.06.2012 kamil <kamil@spam.com> napisał/a:

Chyba, że za tobą jedzie Koń, wtedy uważa cię za debila, bo nie zapierdalasz.

Jak wszyscy wiedzą, kierowcy dzielą się na trzy grupy: kapelusznicy,
których wyprzedzam, idioci którzy mnie wyprzedzają... i ja. Jeden,
jedyny normalny kierowca ;-P

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2012-06-07 19:18:26
Autor: megrims
Ropniak czy beznyniak
[...]

Najdłużej rozgrzewające się auto jakie miałem, to Meriva 1.7 CDTi.
Może było coś zjebane, ale dopiero po 30 km temperatura była OK.

Najszybciej to rozgrzewa się CL600. Po 2 km i paru minutach jest już
temperatura właściwa.

IMO każde auto rozgrzewa się inaczej i nie ma znaczenia czy to diesel
czy benzyna.

Data: 2012-06-06 22:21:01
Autor: A5tu5
Ropniak czy beznyniak
To ja pozwolę sobie spłycić pytanie kolegi, może będzie prościej, bo polemika robi się dość uogólniona (wyższość jednych świat nad drugimi...) :
jakie modele współczesnych samochodów w porównaniu benzyna/diesel bardziej się opłaca przy założeniu, że trasa:miasto = 50:50 ;)  ?
mogę zaryzykować sytuację : do pracy 10 km miasto, potem 30km trasa, następnie 5 km miasto... i tak jeszcze raz, bo powrót do domu... ;)
proponuję wziąć pod uwagę następujące czynniki: spalanie, komfort startu na skrzyżowaniu, czas nagrzewania, kto lubi liczyć może koszta przejazdu, różnice w jeździe na skrzyni 5 a 6/7 biegowej... ... (? ? ?) ;)

eh...

--
A5tu5

Data: 2012-06-06 22:22:04
Autor: A5tu5
Ropniak czy beznyniak
no dobrze, przedstawiona sytuacja w km ma się nijak do opisanych proporcji 50:50... :P

--
A5tu5

Data: 2012-06-06 22:35:20
Autor: Cavallino
Ropniak czy beznyniak

Użytkownik "A5tu5" <archee@gazeta.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jqoe3f$l5i$1@inews.gazeta.pl...
[...]

W jakim sensie się opłaca?
Który wyjdzie taniej?
Zależy od ceny zakupu, zwłaszcza różnicy pomiędzy tymi wersjami silnikowymi, ilości lat eksploatacji, rocznego przebiegu, oraz ceny obu paliw w przyszłości.
Ja wyboru diesla nie żałuję, a fajny benzyniak stoi zazwyczaj w garażu i czeka na niższe ceny paliw (głównie przez wysokie spalanie).

Data: 2012-06-07 12:25:05
Autor: anacron
Ropniak czy beznyniak
[...]

Diesel w mieście wymaga machania dźwignią zmiany biegów częściej niż w
przypadku benzyny (inaczej wpadasz w turbo dziurę). Do jazdy tylko, czy
też przede wszystkim po mieście nie kupowałbym nowoczesnego diesla, bo
ten zanim się rozgrzeje wymaga obchodzenia się z nim jak z jajkiem
(delikatne operowanie pedałem gazu) i na zimnym silniku pali dużo więcej
(czasami więcej niż analogiczna benzyna).

Benzynowy po 30s od uruchomienia można już normalnie cisnąć. W mieście
będzie o wiele bardziej elastyczny i przyjemniejszy do jazdy, ale i
droższy w tankowaniu (i o wiele tańszy w w przypadku napraw). A jazda na
niedogrzanym silniku nie powoduje aż tak dużego wzrostu spalania jak w
przypadku silnika diesla z turbiną.

1.4 CVVT 109KM palił w mieście 10l Pb / 100 km
1.4 CRDI 90KM pali często 9l ON / 100 km

Masy pojazdów podobne, i mowa o zimnym silniku, czyli pierwsze 4-5km po
nocy. Jeśli weźmiesz założenie, że 3/4 to trasy, a 1/4 to miasto
spalanie będzie przestawiało się w ten sposób (realne dane):

1.4 CVVT PB 7,6 l/100km
1.4 CVVT LPG -9,3 l/100km
1.4 CRDI ON - 5.2 l/100km

Tak prywatnie po mieście (jeśli mówmy o manualnej skrzyni biegów)
znacznie przyjemniej jeździ się autem z silnikiem benzynowym. Ja mam
diesla, żona benzynę, obydwa 1.4, obydwa w okolicach 1250kg i obydwa
około 100KM i jak mam po mieście jeździć wolę jej benzynę (obydwa
tankuje ja, więc nie chodzi tu o to, że nie za swoje jadę - bo zapewne
taki Maśląg zaraz ten argument wyciągnie).

Data: 2012-06-07 12:34:16
Autor: anacron
Ropniak czy beznyniak
W dniu 2012-06-07 12:25, anacron pisze:
[...]

Aha ze świateł w przy _manualnej_ _skrzyni_ _biegów_ na starcie diesel
nie ma szans z benzyniakiem, przy założeniu, że _obydwa_ _trzymamy_ _w_
_ekonomicznym_ _przedziale_ _obrotów_ (oceniam na podstawie dwóch aut o
podobnej mocy i masie). Diesel swoje walory pokazuje dopiero na trasie
przy wyższych prędkościach.

Data: 2012-06-11 09:04:39
Autor: mw
Ropniak czy beznyniak
On Thursday, June 7, 2012 12:34:16 PM UTC+2, anacron wrote:
> [...]

_ekonomicznym_ _przedziale_ _obrotów_ (oceniam na podstawie dwóch aut o
podobnej mocy i masie). Diesel swoje walory pokazuje dopiero na trasie

Coś mi się wydaje że jest dokładnie odwrotnie, tzn diesel ma tendencje mieć wyższą sprawność przy mniejszych obrotach i większy moment obrotowy. Swoją drogą zauważyłem że mi jakoś ta jedynka zwykle trwa dłużej niż w benzynie.
No i coś nie kumam tej teorii o spalaniu.

Data: 2012-06-12 17:24:30
Autor: LEPEK
Ropniak czy beznyniak
W dniu 2012-06-07 12:34, anacron pisze:

[...]

_albo_ _się_ _ścigamy_ _albo_ _walczymy_ _o_ _kropelkę_

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

Data: 2012-06-07 12:42:58
Autor: anacron
Ropniak czy beznyniak
Podsumowanie:

1. Jeśli tylko, przede wszystkim miasto

Wolnossący benzyniak ze zmiennymi fazami rozrządu to najlepsze
rozwiązanie. (Te zmienne fazy rozrządu to bardzo ważna cecha).

2. Jeśli tylko/przede wszystkim trasy

Turbodoładowany diesel będzie lepszy.

Data: 2012-06-07 13:37:47
Autor: Marek
Ropniak czy beznyniak

1.4 CVVT LPG -9,3 l/100km

Czy moglbys cos wiecej napisac o tej instalce LPG?
Jaki rodzaj i firma? Jak sie sprawuje itp?

Data: 2012-06-07 20:25:08
Autor: anacron
Ropniak czy beznyniak
W dniu 2012-06-07 13:37, Marek pisze:

1.4 CVVT LPG -9,3 l/100km

Czy moglbys cos wiecej napisac o tej instalce LPG?
Jaki rodzaj i firma? Jak sie sprawuje itp?

STAG 300 Premium z włączona adaptacją. 218 tys. km póki co (52 tys. km
auto zrobiło na benzynie). Żadnych problemów. Problemy występowały z
adaptacją do upgrade firmware (co jakiś czas zapalał się check z
informacja zbyt uboga mieszanka. Błąd był spowodowany jakaś funkcją
dopalania w ECU, której nie uwzględniała adaptacja. Po upgrade firmware
przez ponad 100 tys. km błąd nie wystąpił. Mam przewód i soft do
instalacji, więc co jakiś czas tam zaglądam.

Data: 2012-06-11 17:07:28
Autor: Marek
Ropniak czy beznyniak
[...]

Dzieki wielkie. A ja myslalem, ze te auta boja sie LPG tak jak VVTIaje.

Data: 2012-06-07 14:13:30
Autor: to
Ropniak czy beznyniak
begin anacron
Benzynowy po 30s od uruchomienia można już normalnie cisnąć.

Koko euro spoko Ci zaszkodziło? Który silnik osiąga temperaturę roboczą w 30 sekund?

Data: 2012-06-07 21:06:31
Autor: anacron
Ropniak czy beznyniak
W dniu 2012-06-07 16:13, to pisze:
begin anacron

Benzynowy po 30s od uruchomienia można już normalnie cisnąć.

Koko euro spoko Ci zaszkodziło? Który silnik osiąga temperaturę roboczą w 30 sekund?

Czytanie ze zrozumieniem boli? Gdzie ja napiąłem o temperaturze
roboczej? Ok, "normalnie cisnąć" skojarzyło Ci się z pedałem w podłogę.
Podpowiedź - źle Ci się skojarzyło.

Data: 2012-06-07 14:31:17
Autor: Cavallino
Ropniak czy beznyniak

Użytkownik "anacron" <anacron@anacron.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jqpvml$7is$1@mx1.internetia.pl...
[...]

Ale tylko wtedy gdy jedziesz jak ostatnia ofiara.
Jadąc normalnie nie dopuszczasz do obrotów poniżej 1500 i nie masz problemu z turbodziurą, czy zbyt częstą zmianą biegów.

Benzynowy po 30s od uruchomienia można już normalnie cisnąć.

I znowu piszesz o wolnossącym.
A w erze downsizingu coraz więcej benzyniaków, nawet malutkich, również ma turbiny, więc dotyczą ich prawie wszystkie zastrzeżenia do diesla.

1.4 CVVT 109KM palił w mieście 10l Pb / 100 km
1.4 CRDI 90KM pali często 9l ON / 100 km

A u mnie benzyniak 115 koni palił 9-10 l benzyny, diesel zawsze mieści się w 6,5-7 litrów.

Na trasie różnica staje się mniejsza, 7-8 l w przypadku benzyniaka i 5,5-6,5 litra w przypadku diesla.

Data: 2012-06-07 20:26:05
Autor: anacron
Ropniak czy beznyniak

Przeczytaj całość ze zrozumieniem jeszcze raz i wtedy odpisz ponownie.

Data: 2012-06-07 22:17:06
Autor: Cavallino
Ropniak czy beznyniak

Użytkownik "anacron" <anacron@anacron.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jqqrsg$hsc$2@mx1.internetia.pl...
W dniu 2012-06-07 14:31, Cavallino pisze:

Przeczytaj całość ze zrozumieniem jeszcze raz i wtedy odpisz ponownie.

Nie wiem na co, bo nie zacytowałeś.

Data: 2012-06-12 17:26:55
Autor: LEPEK
Ropniak czy beznyniak
W dniu 2012-06-07 12:25, anacron pisze:

Benzynowy po 30s od uruchomienia można już normalnie cisnąć.

Powodzenia...

Pozdr,

Data: 2012-06-12 17:49:58
Autor: Shrek
Ropniak czy beznyniak
On 2012-06-12 17:26, LEPEK wrote:
W dniu 2012-06-07 12:25, anacron pisze:

Benzynowy po 30s od uruchomienia można już normalnie cisnąć.

Powodzenia...

Gdyż albowiem? Ja swoim normalnie jeżdzę (i to jeszcze z LPG). Inna sprawa, że normalnie nie cisnę do odcinki, ale od 5000 się zdarza.

Shrek.

Data: 2012-06-12 19:56:23
Autor: LEPEK
Ropniak czy beznyniak
W dniu 2012-06-12 17:49, Shrek pisze:

Gdyż albowiem? Ja swoim normalnie jeżdzę (i to jeszcze z LPG). Inna
sprawa, że normalnie nie cisnę do odcinki, ale od 5000 się zdarza.

Albowiem ponieważ dla nierozgrzanego do temperatury roboczej silnika to "niezdrowe", aby kręcił się zbyt szybko, szczególnie pod obciążeniem. Nie wiem, na ilu masz odcinkę, ale w 30 s po odpaleniu rano to ja bym pod czerwone nie wchodził - niech się olej rozgrzeje, żeby dochodził wszędzie tam, gdzie powinien, niech się wszystko nagrzeje tak, żeby nie było naprężeń.

Pozdr,

Data: 2012-06-12 21:42:34
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Ropniak czy beznyniak
W dniu 2012-06-12 19:56, LEPEK pisze:
[...]

I szkoda tylko, że większość aut nie ma wskaźnika temperatury oleju. Jedzie sobie człowiek, wskaźnik temp. płynu od 5 minut stoi na 90 stopniach, a olej ma ze 40 raptem.

Data: 2012-06-13 07:16:20
Autor: Shrek
Ropniak czy beznyniak
On 2012-06-12 19:56, LEPEK wrote:
[...]

Nie wnikam czy zdrowe - i tak prędzej się buda rozpadnie niż silnik. Zwłaszcza, że jak będę oszczędzał silnik przy wyjeździe z parkingu, to buda może się popsuc znacznie szybciej - paskudna widoczność, więc jak już się wytaczać, to raczej zdecydowanie i w odpowiednim momencie niż powoli i mułowato;)

[...]

No to też do czerwonego pola raczej nie dochodzę (jest od 6000 do 6800). Ale jakbym musiał się mocno zebrac, to bym się nie zastanawiał;)

Shrek.

Data: 2012-06-07 14:16:05
Autor: to
Ropniak czy beznyniak
begin Janusz Janusz
Jak to z tymi silnikami dzisiaj jest. Szwagier mĂłwi, Ĺźe dieslem to po
mieście się nie jeździ bo spala wiele. Mi odwrotnie wydaje się, beznyna
znacznie więcej spali i w dieslu łatwiej moc poczuć jest. Chcę Octavie
pięcioletnią kupić i wybrać co mam nie wiem.

W mieście różnica pomiędzy dieslem a benzyną będzie zdecydowanie większa na korzyść diesla niż poza miastem. Ogólnie jeśli mowa o słabych autach (koło 100 koni) to wolę turbodiesla także do miasta, bo ma niżej położony moment obrotowy i nie trzeba go mocno kręcić żeby jechał. Lubię wysokie obroty, ale nie w słabym aucie, które ryczy a i tak nie jedzie. Wolę, żeby nie jechało nie rycząc. :>

Data: 2012-06-07 18:12:30
Autor: Shrek
Ropniak czy beznyniak
On 2012-06-07 16:16, to wrote:

 Wolę,
żeby nie jechało nie rycząc. :>

To chyba da się prosto i w dislu i benzynie załatwić:P

Shrek.

Data: 2012-06-07 16:47:41
Autor: to
Ropniak czy beznyniak
begin Shrek
To chyba da się prosto i w dislu i benzynie załatwić:P

Ale diesel mniej nie jedzie na niskich obrotach niż benzyna o tej mocy. Nawet jeśli to benzyna turbo, a wolnossąca, to już w ogóle...

Data: 2012-06-07 19:02:22
Autor: Shrek
Ropniak czy beznyniak
On 2012-06-07 18:47, to wrote:
begin Shrek

To chyba da się prosto i w dislu i benzynie załatwić:P

Ale diesel mniej nie jedzie na niskich obrotach niĹź benzyna o tej mocy.
Nawet jeśli to benzyna turbo, a wolnossąca, to już w ogóle...

"Wolę, żeby nie jechało nie rycząc. :>"

To się załatwia w każdym wozie, przez wyjęcie kluczyka:P

Shrek.

Data: 2012-06-08 11:41:38
Autor: Chris
Ropniak czy beznyniak
Shrek nabazgrał(a):

On 2012-06-07 18:47, to wrote:
begin Shrek
[...]

No to mam lipę bo w Mazda 6 MPS nie ma kluczyka  :(

Data: 2012-06-08 15:36:59
Autor: Shrek
Ropniak czy beznyniak
Shrek nabazgrał(a):

On 2012-06-07 18:47, to wrote:
begin Shrek
[...]

Ale jesteś w stanie zrobić tak, żeby nie ryczał i nie jechał, czy sam przyspiesza jak Toyota? :P

Shrek.

Data: 2012-06-14 08:32:12
Autor: anacron
Ropniak czy beznyniak
W dniu 2012-06-07 16:16, to pisze:
[...]

Zależy. Jeśli auto będzie robiło po 2-3km na zimnym silniku to różnicy
nie będzie prawie żadnej.

Ropniak czy beznyniak