Ropniak czy beznyniak

Data: 2012-06-06 22:21:01
Autor: A5tu5
Ropniak czy beznyniak
To ja pozwolę sobie spłycić pytanie kolegi, może będzie prościej, bo polemika robi się dość uogólniona (wyższość jednych świat nad drugimi...) :
jakie modele współczesnych samochodów w porównaniu benzyna/diesel bardziej się opłaca przy założeniu, że trasa:miasto = 50:50 ;)  ?
mogę zaryzykować sytuację : do pracy 10 km miasto, potem 30km trasa, następnie 5 km miasto... i tak jeszcze raz, bo powrót do domu... ;)
proponuję wziąć pod uwagę następujące czynniki: spalanie, komfort startu na skrzyżowaniu, czas nagrzewania, kto lubi liczyć może koszta przejazdu, różnice w jeździe na skrzyni 5 a 6/7 biegowej... ... (? ? ?) ;)

eh...

--
A5tu5

Data: 2012-06-06 22:22:04
Autor: A5tu5
Ropniak czy beznyniak
no dobrze, przedstawiona sytuacja w km ma się nijak do opisanych proporcji 50:50... :P

--
A5tu5

Data: 2012-06-06 22:35:20
Autor: Cavallino
Ropniak czy beznyniak

Użytkownik "A5tu5" <archee@gazeta.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jqoe3f$l5i$1@inews.gazeta.pl...
[...]

W jakim sensie się opłaca?
Który wyjdzie taniej?
Zależy od ceny zakupu, zwłaszcza różnicy pomiędzy tymi wersjami silnikowymi, ilości lat eksploatacji, rocznego przebiegu, oraz ceny obu paliw w przyszłości.
Ja wyboru diesla nie żałuję, a fajny benzyniak stoi zazwyczaj w garażu i czeka na niższe ceny paliw (głównie przez wysokie spalanie).

Ropniak czy beznyniak