Data: 2012-06-07 12:25:05 | |
Autor: anacron | |
Ropniak czy beznyniak | |
W dniu 2012-06-06 16:40, Janusz Janusz pisze:
Jak to z tymi silnikami dzisiaj jest. Szwagier mówi, że dieslem to po Diesel w mieście wymaga machania dźwignią zmiany biegów częściej niż w przypadku benzyny (inaczej wpadasz w turbo dziurę). Do jazdy tylko, czy też przede wszystkim po mieście nie kupowałbym nowoczesnego diesla, bo ten zanim się rozgrzeje wymaga obchodzenia się z nim jak z jajkiem (delikatne operowanie pedałem gazu) i na zimnym silniku pali dużo więcej (czasami więcej niż analogiczna benzyna). Benzynowy po 30s od uruchomienia można już normalnie cisnąć. W mieście będzie o wiele bardziej elastyczny i przyjemniejszy do jazdy, ale i droższy w tankowaniu (i o wiele tańszy w w przypadku napraw). A jazda na niedogrzanym silniku nie powoduje aż tak dużego wzrostu spalania jak w przypadku silnika diesla z turbiną. 1.4 CVVT 109KM palił w mieście 10l Pb / 100 km 1.4 CRDI 90KM pali często 9l ON / 100 km Masy pojazdów podobne, i mowa o zimnym silniku, czyli pierwsze 4-5km po nocy. Jeśli weźmiesz założenie, że 3/4 to trasy, a 1/4 to miasto spalanie będzie przestawiało się w ten sposób (realne dane): 1.4 CVVT PB 7,6 l/100km 1.4 CVVT LPG -9,3 l/100km 1.4 CRDI ON - 5.2 l/100km Tak prywatnie po mieście (jeśli mówmy o manualnej skrzyni biegów) znacznie przyjemniej jeździ się autem z silnikiem benzynowym. Ja mam diesla, żona benzynę, obydwa 1.4, obydwa w okolicach 1250kg i obydwa około 100KM i jak mam po mieście jeździć wolę jej benzynę (obydwa tankuje ja, więc nie chodzi tu o to, że nie za swoje jadę - bo zapewne taki Maśląg zaraz ten argument wyciągnie). |
|
Data: 2012-06-07 12:34:16 | |
Autor: anacron | |
Ropniak czy beznyniak | |
W dniu 2012-06-07 12:25, anacron pisze:
W dniu 2012-06-06 16:40, Janusz Janusz pisze: Aha ze świateł w przy _manualnej_ _skrzyni_ _biegów_ na starcie diesel nie ma szans z benzyniakiem, przy założeniu, że _obydwa_ _trzymamy_ _w_ _ekonomicznym_ _przedziale_ _obrotów_ (oceniam na podstawie dwóch aut o podobnej mocy i masie). Diesel swoje walory pokazuje dopiero na trasie przy wyższych prędkościach. |
|
Data: 2012-06-11 09:04:39 | |
Autor: mw | |
Ropniak czy beznyniak | |
On Thursday, June 7, 2012 12:34:16 PM UTC+2, anacron wrote:
W dniu 2012-06-07 12:25, anacron pisze: Coś mi się wydaje że jest dokładnie odwrotnie, tzn diesel ma tendencje mieć wyższą sprawność przy mniejszych obrotach i większy moment obrotowy. Swoją drogą zauważyłem że mi jakoś ta jedynka zwykle trwa dłużej niż w benzynie. No i coś nie kumam tej teorii o spalaniu. |
|
Data: 2012-06-12 17:24:30 | |
Autor: LEPEK | |
Ropniak czy beznyniak | |
W dniu 2012-06-07 12:34, anacron pisze:
Aha ze świateł w przy _manualnej_ _skrzyni_ _biegów_ na starcie diesel _albo_ _się_ _ścigamy_ _albo_ _walczymy_ _o_ _kropelkę_ Pozdr, -- L E P E K Pruszcz Gdański no_spam/maupa/poczta/kropka/fm Corolla E11 4E-FE sedan '97 Avensis T22 1CD-FTV sedan '01 |
|
Data: 2012-06-07 12:42:58 | |
Autor: anacron | |
Ropniak czy beznyniak | |
Podsumowanie:
1. Jeśli tylko, przede wszystkim miasto Wolnossący benzyniak ze zmiennymi fazami rozrządu to najlepsze rozwiązanie. (Te zmienne fazy rozrządu to bardzo ważna cecha). 2. Jeśli tylko/przede wszystkim trasy Turbodoładowany diesel będzie lepszy. |
|
Data: 2012-06-07 13:37:47 | |
Autor: Marek | |
Ropniak czy beznyniak | |
1.4 CVVT LPG -9,3 l/100km Czy moglbys cos wiecej napisac o tej instalce LPG? Jaki rodzaj i firma? Jak sie sprawuje itp? -- Marek echo qavio.dsbvycom@kqamp.csq | tr a-di-rs-ze-h a-z |
|
Data: 2012-06-07 20:25:08 | |
Autor: anacron | |
Ropniak czy beznyniak | |
W dniu 2012-06-07 13:37, Marek pisze:
STAG 300 Premium z włączona adaptacją. 218 tys. km póki co (52 tys. km auto zrobiło na benzynie). Żadnych problemów. Problemy występowały z adaptacją do upgrade firmware (co jakiś czas zapalał się check z informacja zbyt uboga mieszanka. Błąd był spowodowany jakaś funkcją dopalania w ECU, której nie uwzględniała adaptacja. Po upgrade firmware przez ponad 100 tys. km błąd nie wystąpił. Mam przewód i soft do instalacji, więc co jakiś czas tam zaglądam. |
|
Data: 2012-06-11 17:07:28 | |
Autor: Marek | |
Ropniak czy beznyniak | |
STAG 300 Premium z włączona adaptacją. 218 tys. km póki co (52 tys. km Dzieki wielkie. A ja myslalem, ze te auta boja sie LPG tak jak VVTIaje. -- Marek echo qavio.dsbvycom@kqamp.csq | tr a-di-rs-ze-h a-z |
|
Data: 2012-06-07 14:13:30 | |
Autor: to | |
Ropniak czy beznyniak | |
begin anacron
Benzynowy po 30s od uruchomienia moĹźna juĹź normalnie cisnÄ Ä. Koko euro spoko Ci zaszkodziĹo? KtĂłry silnik osiÄ ga temperaturÄ roboczÄ w 30 sekund? -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2012-06-07 21:06:31 | |
Autor: anacron | |
Ropniak czy beznyniak | |
W dniu 2012-06-07 16:13, to pisze:
begin anacron Czytanie ze zrozumieniem boli? Gdzie ja napiÄ Ĺem o temperaturze roboczej? Ok, "normalnie cisnÄ Ä" skojarzyĹo Ci siÄ z pedaĹem w podĹogÄ. PodpowiedĹş - Ĺşle Ci siÄ skojarzyĹo. |
|
Data: 2012-06-07 14:31:17 | |
Autor: Cavallino | |
Ropniak czy beznyniak | |
Użytkownik "anacron" <anacron@anacron.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jqpvml$7is$1@mx1.internetia.pl... W dniu 2012-06-06 16:40, Janusz Janusz pisze: Ale tylko wtedy gdy jedziesz jak ostatnia ofiara. Jadąc normalnie nie dopuszczasz do obrotów poniżej 1500 i nie masz problemu z turbodziurą, czy zbyt częstą zmianą biegów. Benzynowy po 30s od uruchomienia można już normalnie cisnąć. I znowu piszesz o wolnossącym. A w erze downsizingu coraz więcej benzyniaków, nawet malutkich, również ma turbiny, więc dotyczą ich prawie wszystkie zastrzeżenia do diesla. 1.4 CVVT 109KM palił w mieście 10l Pb / 100 km A u mnie benzyniak 115 koni palił 9-10 l benzyny, diesel zawsze mieści się w 6,5-7 litrów. Na trasie różnica staje się mniejsza, 7-8 l w przypadku benzyniaka i 5,5-6,5 litra w przypadku diesla. |
|
Data: 2012-06-07 20:26:05 | |
Autor: anacron | |
Ropniak czy beznyniak | |
W dniu 2012-06-07 14:31, Cavallino pisze:
Przeczytaj całość ze zrozumieniem jeszcze raz i wtedy odpisz ponownie. |
|
Data: 2012-06-07 22:17:06 | |
Autor: Cavallino | |
Ropniak czy beznyniak | |
Użytkownik "anacron" <anacron@anacron.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jqqrsg$hsc$2@mx1.internetia.pl... W dniu 2012-06-07 14:31, Cavallino pisze: Nie wiem na co, bo nie zacytowałeś. |
|
Data: 2012-06-12 17:26:55 | |
Autor: LEPEK | |
Ropniak czy beznyniak | |
W dniu 2012-06-07 12:25, anacron pisze:
Benzynowy po 30s od uruchomienia można już normalnie cisnąć. Powodzenia... Pozdr, -- L E P E K Pruszcz Gdański no_spam/maupa/poczta/kropka/fm Corolla E11 4E-FE sedan '97 Avensis T22 1CD-FTV sedan '01 |
|
Data: 2012-06-12 17:49:58 | |
Autor: Shrek | |
Ropniak czy beznyniak | |
On 2012-06-12 17:26, LEPEK wrote:
W dniu 2012-06-07 12:25, anacron pisze: Gdyż albowiem? Ja swoim normalnie jeżdzę (i to jeszcze z LPG). Inna sprawa, że normalnie nie cisnę do odcinki, ale od 5000 się zdarza. Shrek. |
|
Data: 2012-06-12 19:56:23 | |
Autor: LEPEK | |
Ropniak czy beznyniak | |
W dniu 2012-06-12 17:49, Shrek pisze:
Gdyż albowiem? Ja swoim normalnie jeżdzę (i to jeszcze z LPG). Inna Albowiem ponieważ dla nierozgrzanego do temperatury roboczej silnika to "niezdrowe", aby kręcił się zbyt szybko, szczególnie pod obciążeniem. Nie wiem, na ilu masz odcinkę, ale w 30 s po odpaleniu rano to ja bym pod czerwone nie wchodził - niech się olej rozgrzeje, żeby dochodził wszędzie tam, gdzie powinien, niech się wszystko nagrzeje tak, żeby nie było naprężeń. Pozdr, -- L E P E K Pruszcz Gdański no_spam/maupa/poczta/kropka/fm Corolla E11 4E-FE sedan '97 Avensis T22 1CD-FTV sedan '01 |
|
Data: 2012-06-12 21:42:34 | |
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak | |
Ropniak czy beznyniak | |
W dniu 2012-06-12 19:56, LEPEK pisze:
W dniu 2012-06-12 17:49, Shrek pisze: I szkoda tylko, że większość aut nie ma wskaźnika temperatury oleju. Jedzie sobie człowiek, wskaźnik temp. płynu od 5 minut stoi na 90 stopniach, a olej ma ze 40 raptem. -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój." |
|
Data: 2012-06-13 07:16:20 | |
Autor: Shrek | |
Ropniak czy beznyniak | |
On 2012-06-12 19:56, LEPEK wrote:
W dniu 2012-06-12 17:49, Shrek pisze: Nie wnikam czy zdrowe - i tak prędzej się buda rozpadnie niż silnik. Zwłaszcza, że jak będę oszczędzał silnik przy wyjeździe z parkingu, to buda może się popsuc znacznie szybciej - paskudna widoczność, więc jak już się wytaczać, to raczej zdecydowanie i w odpowiednim momencie niż powoli i mułowato;) Nie wiem, na ilu masz odcinkę, ale w 30 s po odpaleniu rano to ja bym No to też do czerwonego pola raczej nie dochodzę (jest od 6000 do 6800). Ale jakbym musiał się mocno zebrac, to bym się nie zastanawiał;) Shrek. |