Rosja dokonala nastepnego osiagniecia przelomowego dla czlowieka

Data: 2014-12-23 16:02:12
Autor: Marek Czaplicki
Rosja dokonala nastepnego osiagniecia przelomowego dla czlowieka
El Comandante pisze na pl.soc.polityka w dniu wtorek, 23 grudnia 2014 10:42:

~Hobbit : Rosja dokonala nastepnego osiagniecia przelomowego dla
czlowieka. Dzisiaj Rosjanie wyslai bezposrednio rakiete Angara 5 na orbite
odlegla o 35 000 km od rownoleznika. Nigdy nie bylo takiego osiagniecia
przez czlowieka.

Nie chcę mitygować "powiernika pierścienia", ale z tego co mi wiadomo Księżyc jest dziesięć razy dalej a na nim ludzie byli. Geostacjonarne też koło tej odległości się kręcą; teraz w kierunku Plutona leci sonda New Horizon (z usiech wysłana) a to miliardy km.

Data: 2014-12-23 15:20:49
Autor: Budzik
Rosja dokonala nastepnego osiagniecia przelomowego dla czlowieka
Użytkownik Marek Czaplicki emcza@gazeta.pl ...

[...]

W sumie odpowiadając na pytanie boukuna - moznaby podac ten link
http://www.tvn24.pl/wiadomosci-ze-swiata,2/start-rakiety-angara-
5,500912.html

Data: 2014-12-23 19:59:35
Autor: Marek Czaplicki
Budzik pisze na pl.soc.polityka w dniu wtorek, 23 grudnia 2014 16:20:

[...]

Oj tam. Rosjanie jeśli chodzi o zrobienie czegoś "na pokaz" to są mistrzami świata. Tak było za Katarzyny; słynne "potiomkinowskie wioski", a za Chruszczowa to nawet skonstruowali i wybuchnęli bombę termonuklearną o sile coś 50 Megaton. Więc co dla nich taka rakieta? :-)

Data: 2014-12-23 19:59:49
Autor: Budzik
[...]

:-)

Jasne.
Aczkolwiek w temacie rakiet technologie maja ok, bo chyba nawet Amerykanie przez długi czas korzystali z ich technologii, wiec to bardziej papisówka obliczona nie tyle na przedmiot a na czas.

Data: 2014-12-23 21:08:11
Autor: Marek Czaplicki
Budzik pisze na pl.soc.polityka w dniu wtorek, 23 grudnia 2014 20:59:

[...]

Oczywiście, że o'kay. Amerykanie po prostu wybierali tańszą ofertę. Po co mieli wydawać grube mln dolarów, które kosztowały loty wachadłowcem, jak mieli tańszą ofertę od Rosjan. Inna sprawa jeśłi chodzi o eksplorację Układu. Tu ESA (Europejska Agencja Kosmiczna) pokazała na co ją stać. Pierwsze w historii lądowanie na jądrze komety w listopadzie tego roku.

Rosja dokonala nastepnego osiagniecia przelomowego dla czlowieka