Rosja uderza w Polskę. Stracimy miliony

Data: 2011-01-17 16:54:27
Autor: Bogdan Idzikowski
Rosja uderza w Polskę. Stracimy miliony
Moskwa szykuje kolejny prezent w ramach ocieplania stosunków z Polską. Tym razem władze chcą całkowicie zrezygnować z tranzytu towarów przez Polskę. Nie ma więc co liczyć na zyski z transportu. Do tego Rosjanie robią wszystko, by zablokować wjazd polskich przewoźników.

Rosja rozważa alternatywne warianty przewozu towarów do Europy, z ominięciem Polski - poinformowała w poniedziałek Izba Handlowo-Przemysłowa Federacji Rosyjskiej (IHP FR).Według IHP FR, rosyjsko-polskie rozmowy w spraw zezwoleń na wykonywanie międzynarodowych przewozów drogowych w 2011 roku nie przynoszą rezultatów. W efekcie od połowy stycznia na przewóz do i z Rosji czeka już ponad 100 tys. ton ładunków.

Izba Handlowo-Przemysłowa FR podała, że negocjacje dotyczące wzajemnych zezwoleń prowadzą delegacje Ministerstwa Transportu FR i Ministerstwa Infrastruktury RP. Ich ostatnia runda odbyła się 12 stycznia w Warszawie. Sytuacji nie udało się odblokować. Ważność zezwoleń na 2010 rok, wydanych przez oba kraje, wygasła 15 stycznia 2011 roku.

IHP FR przekazała, że strona rosyjska, chcąc nie dopuścić do całkowitego wstrzymania przewozów, zaproponowała, by do czasu ostatecznego uregulowania problemu, utrzymać je w I kwartale 2011 roku na poziomie 2010 roku. Strona polska - twierdzi Izba Handlowo-Przemysłowa FR - nie zgodziła się na takie rozwiązanie i przeniosła kontynuację rozmów na koniec stycznia.
więcej:
http://gospodarka.dziennik.pl/news/artykuly/317959,rosja-uderza-w-polske-stracimy-miliony.html

Jeśli Rosja proponuje tymczasowo w I kwartale utrzymanie przewozów jak w ubiegłym roku do czasu dogadania się, a Polska na to się nie zgadza i w efekcie chce zablokować przewozy, to nic dziwnego, że Ruscy szukają alternatywnych tras. Takie jest moje zdanie. Może się mylę?

Data: 2011-01-17 09:15:51
Autor: Marek
On Jan 17, 4:54 pm, "Bogdan Idzikowski" <bogda...@neostrada.pl> wrote:

Rosja rozważa alternatywne warianty przewozu towarów do Europy, z ominięciem
Polski - poinformowała w poniedziałek Izba Handlowo-Przemysłowa Federacji
Rosyjskiej (IHP FR).

Proponuje, zeby wozili tirami towary przez Estonie, Finlandie,
Norwegie i Danie...

Albo: Ukraina, Slowacja, Czechy, Niemcy.

Data: 2011-01-17 11:27:15
Autor: Bruner
Rosja uderza w Polskę. Stracimy miliony
kazdy normalny by to zrobil, PIS destabiluzuje Polske i zaganiczni partnerzy traca wiarygodnosc.

Tuska co probuje ocieplic sytuacje PIS wyzywa od zdrajcow i co sie dziwic Rosjanom

Data: 2011-01-17 12:52:03
Autor: Hans Kloss
Rosja uderza w Polskę. Stracimy miliony
On 17 Sty, 17:27, "Bruner" <bru...@bruner.bruner> wrote:

 i zaganiczni partnerzy
traca wiarygodnosc.

 Czy ty w swoim fanatycznym zidioceniu ogóle zdajesz sobie sprawę co
znaczą napisane przez ciebie zdania?
J-23

Data: 2011-01-17 16:17:58
Autor: Zennon
[...]

Odkąd mają północną rurę, rurę do chińczyków i prawie zrobioną południową rurę, to już do niczego nie jesteśmy im potrzebni. Straciliśmy szansę zostania najważniejszym krajem tranzytowym na trasie Unia Europejski - Rosja i mamy przeje*.*ne. I nie widzę za bardzo wyjścia z sytuacji. Przechlapaliśmy historyczną gospodarczą szansę.

Zennon

Data: 2011-01-17 08:23:29
Autor: muto2100
On 17 Sty, 17:17, Zennon <zen...@zas.nigdzie.pl> wrote:
> [...]

Rosja i mamy przeje*.*ne. I nie widzę za bardzo wyjścia z sytuacji.
Przechlapaliśmy historyczną gospodarczą szansę.

czyli  ze   mogliby   tak   raz   na   rok   robic  nam  takie
zamachy   albo   niebedzie  zadnej  wymiany  handlowej!

Data: 2011-01-17 17:33:19
Autor: u2
[...]

Ruscy biedacy, zawsze marzyli o niezamarzającym w zimie porcie. :)

Data: 2011-01-17 09:02:54
Autor: Marek
On Jan 17, 5:33 pm, u2 <u...@o2.pl> wrote:

> Moskwa szykuje kolejny prezent w ramach ocieplania stosunk w z Polsk .
> Tym razem w adze chc ca kowicie zrezygnowa z tranzytu towar w przez
> Polsk . Nie ma wi c co liczy na zyski z transportu. Do tego Rosjanie
> robi wszystko, by zablokowa wjazd polskich przewo nik w.

Ruscy biedacy, zawsze marzyli o niezamarzaj cym w zimie porcie. :)

....a teraz jeszcze o eksterytorialnym korytarzu z Kaliningradu.

Data: 2011-01-17 18:43:13
Autor: the_foe
[...]

I bardzo dobrze, drogi wolniej beda nam niszczec

--
the_foe

Data: 2011-01-17 18:52:03
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "the_foe" <the_foe@wupe.pl> napisał w wiadomości news:ih1v3f$6c5$4news.dialog.net.pl...
[...]

Ty chyba jesteś myślący inacze!

Data: 2011-01-17 13:06:10
Autor: Hans Kloss
On 17 Sty, 18:52, "Bogdan Idzikowski" <bogda...@neostrada.pl> wrote:

Ty chyba jesteś myślący inacze!

Jesteś zwyczajnie głupi. Przyjmij otóż do wiadomości że kacap NIE JEST
NAM POTRZEBNY DO NICZEGO!
Eksport do kacapa to kilka nędznych% ogólnego eksportu, mniej niż
eksport do Czech. Importować od kacapa nie mamy czego, poza surowcami.
A eksport surowców to dla kacapa "być albo nie być", na glinianych
nogach tego eksportu stoi cała jego, pożal się Boże, "potęga". Zresztą
dobrze by nam zrobiło przestawienie się na surowce z innych kierunków,
nieco droższe ale za to zapewniające krajowi polityczna niezależność
od dziczy ze wschodu. Nie na darmo jednym z pierwszych posunięć
komucha mjulera bylo storpedowanie buzkowego  porozumienia o budowie
gazociągu z Norwegii.
J-23

Data: 2011-01-17 20:04:07
Autor: the_foe
[...]

A myslisz ze skad jest pomysl "Tiry na tory"? Wyliczenia jasno wskazuja: nie ma pieniedzy ktore przewoznik bylby w stanie wylozyc a ktore pokrylyby koszty naprawy drog. Badania wykazaly ze jeden TIR obciazany max w granicach dozwolonych prawem swoim przejazdem niszczy nawierzchnie jak przejazd 200 tys samochodow osobowych.

--
the_foe

Data: 2011-01-17 21:56:19
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "the_foe" <the_foe@wupe.pl> napisał w wiadomości news:ih23r4$93c$1news.dialog.net.pl...

[...]

Ty jesteś jednak naprawdę myślący inaczej!!!!!!!
Czy wiesz po co budujemy drogi? To powiem ci. Po to żeby po nich jeżdziły pojazdy. Im więcej tym lepiej. Tranzyt to jest właśnie to. Między innymi.
Jak sobie wyobrażasz handel między Polską a Rosją i odwrotnie przy kompletnej blokadzie? Jak my im i oni nam dostarczą towar?

Data: 2011-01-17 19:16:41
Autor:
Rosja uderza w Polskę. Stracimy miliony
On Mon, 17 Jan 2011 16:54:27 +0100, "Bogdan Idzikowski"
<bogdanid@neostrada.pl> wrote:

[...]

 nie jest tak jak piszesz. to Polska nie przedluzyla umowy wiec
 Rosjanie tez pokazali naszym przewoznikom paluszek.

Data: 2011-01-17 21:48:48
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik ""<heRsk>"" <super.brednie@interia.pl> napisał w wiadomości news:mk19j6haottr1vpnfiol36rgf9uhd8e1264ax.com...
[...]

Nie czytałeś. Jeszcze raz przeczytaj i dopiero skomentuj:

Data: 2011-01-18 19:04:40
Autor: .heÂŽsk.
Rosja uderza w Polskę. Stracimy miliony
On Mon, 17 Jan 2011 21:48:48 +0100, "Bogdan Idzikowski"
> [...]

> Rosjanie tez pokazali naszym przewoznikom paluszek.

Nie czytałeś. Jeszcze raz przeczytaj i dopiero skomentuj:

 wlasnie, czytaj.

 [...]

[...]

 przeciez o tym wlasnie napisalem.

Rosja uderza w Polskę. Stracimy miliony