Rosjanie mog zagra przeciwko tuskowi

Data: 2014-03-13 22:02:14
Autor: Mark Woydak
Rosjanie mog zagra przeciwko tuskowi

O rosyjskiej "krzywdzie", za którą jak zwykle stoi Polska i o tym, czy to
początek zemsty za wstawienie się za Ukrainą rozmawiamy z prof.
Włodzimierzem Marciniakiem, politologiem i sowietologiem.

wPolityce.pl: Czy sugestie rosyjskich prokremlowskich mediów na temat tego,
że w Polsce szkolili się „faszyści z Euromajdanu” to wstęp do jakiejś
poważniejszej antypolskiej akcji?

Prof. Włodzimierz Marciniak: To zachowanie mediów i władz rosyjskich wydaje
mi się dosyć standardowe. Można nawet powiedzieć, że to są jakieś ruchy
bezwarunkowe. Kto jest winien? Polska! Czemu jest winna? Wszystkiemu!
Rosyjskie media zawsze będą automatycznie szukać polskiej inspiracji. Nie
słuchałem tego, ale zgaduję, że musiał być w tym newsie także jakiś
amerykański trop.

Tak, był też „amerykański trop”.

Ano właśnie – czyli klasycznie: zleceniodawcą jest CIA, a wykonawcą Polska
i Litwa. Standardowe zachowanie.

 Zachowanie bezwarunkowe, jak ruszająca się martwa żaba podłączona pod
prąd...

To jest tak głęboko wkodowane w rosyjskie media, że chyba nawet instrukcji
nie muszą dostawać od władz.

 Czy te bezwarunkowe odruchy rosyjskie atakowania nas świadczą o wysokiej
pozycji Polski w hierarchii państwa, czy wprost przeciwnie – o tym, że
jesteśmy słabym ogniwem w systemie zachodnim?

Wydaje mi się, że to jest związane z dosyć mocno zakorzenionym stereotypem
w Rosji, który polega na dzieleniu Europy na lepszą i gorszą. W tej
„lepszej” są duże kraje europejskie: Niemcy, Wielka Brytania, Francja i
Włochy. Z nimi Rosja może się jakoś dogadywać. I jest „gorsza” Europa. Na
ogół w tej roli obsadzane są przez rosyjską propagandę kraje bałtyckie, a
także bardzo często Polska. W ramach tego stereotypu Polska przedstawiana
jest jako zdecydowanie wroga. Tak więc obecnie zachodzi to właśnie
odwołanie się do stereotypu, które tkwi zarówno w głowach różnych
redaktorów jak i części widzów.

 Czy możemy się spodziewać innych działań ze strony Rosji, nie tylko
propagandowych? Pewnie będzie embargo i to niejedno.

De facto embargo już jest, związane z afrykańskim pomorem świń. Ta sprawa
już wywołała w polskiej polityce trzęsienie ziemi, czyli dymisję ministra
rolnictwa. To oczywiste, że reperkusje polityczne będą i wydaje mi się, że
związek tej sprawy z kryzysem krymskich jest – jak mi się wydaje – wyraźny.
Uderzyło to w dosyć wrażliwy element polskiej polityki, mianowicie w PSL.
Nie wiem jaki będzie dalszy ciąg sprawy, ale warto zwrócić uwagę, że
Kalemba jako powód swej dymisji podał niemożność wypracowania wspólnego
stanowiska w Radzie Ministrów, czyli podał bardzo ciekawy argument z punktu
widzenia polskiej polityki.

 Czy Władimir Putin może zagrać wobec Donalda Tuska kartą smoleńską?

Dysponuje oczywiście taką możliwością. Nie śledziłem tego procesu z
przeszłości, ale wydaje mi się, że to od Rosjan pochodził ten słynny film,
na którym widać niszczenie wraku. Zdjęcia ofiar, które wypłynęły w
internecie, to także ewidentnie ich sprawka. Ja bym postawił pytanie nie
czy zagrają tą kartą, ale w jakiej konfiguracji to zrobią. Brakuje mi
jednak wiedzy, aby stworzyć model, według którego to rozegrają. Wydaje mi
się, że Rosjanie mogą pewną mocną rzecz ujawnić, mianowicie sprawę
rozdzielenia wizyt.

Data: 2014-03-14 17:25:17
Autor: MarkWoydak
Rosjanie mogą zagrać przeciwko tuskowi
PiS-owski PSYCHOPATA podpisujący się "Mark Woydak" (używający również innych
ksywek) piszacy z mx05.eternal-september.org uzywajacy czytnika
40tude_Dialog/2.0.15.1pl to OSZOŁOM PODSZYWANIEC. Fakt, ze podszywa sie pod
moje dane swiadczy o daleko posunietej chorobie psychicznej. Pity bez umiaru
denaturat i pędzony ze zgniłych buraków samogon z 3-ciego tłoczenia dokonaly
calkowitego spustoszenia w mózgu tego osobnika. Nie ma juz dla niego
ratunku! Módlmy się bracia i siostry! Wspierajmy go w tych cięzkich
chwilach! Nie ma nikogo oporócz nas! Nawet zdychający pies i wyleniały ze
starości kot go opuścili! Pies nasrał mu pod drzwiami, a kot do
zapleśniałego od brudu wyra, które ten nieszczęśnik nazywa łózkiem. Ten
posraniec po całonocnym fistingu z podobnym sobie indywidium wylazł z nory i
znów zasrywa grupę z rozwalonego odbytu. Módlmy się bracia i siostry!
Nadzieja na pełny powrót do zdrowia psychicznego tego osobnika jest
niewielka, a nawet bliska zera ale spełnijmy chrześciański obowiązek! Wnośmy
modły za PiS-owskiego chorego psychicznie brata! Niech dobry Mzimu ma w
opiece jego bliskich!

MW

Data: 2014-03-15 04:37:39
Autor: stevep