Rosjanie pytają rodziny ofiar o odszkodowania

Data: 2010-07-14 16:24:52
Autor: Bogdan Idzikowski
Rosjanie pytają rodziny ofiar o odszkodowania
Jeszcze w środę polska prokuratura - na wniosek prokuratorów rosyjskich - przesłucha rodziny ofiar katastrofy smoleńskiej. Informację taką podał w Radiu ZET pełnomocnik rodzin Rafał Rogalski. Mecenas wyraził zaniepokojenie, co do treści pytań ze strony rosyjskiej.

http://www.tvn24.pl/-1,1664931,0,1,rosjanie-pytaja-rodziny-ofiar-o-odszkodowania,wiadomosc.html

Polscy prokuratorzy mają przesłuchać rodziny trzech ofiar katastrofy smoleńskiej - Przemysława Gosiewskiego, Aleksandra Fedorowicza i Janiny Fetlińskiej. Strona rosyjska ustaliła zarówno listę osób, jak i temat przesłuchań. Pytania będą dotyczyły m.in. kwestii pokrewieństwa i powinowactwa między tymi osobami, a osobami zmarłymi, strat moralnych oraz finansowych w związku ze śmiercią .

Żeby nie było podliczeń

- Nie ma nic złego w tym, że prokuratura przesłucha rodziny ofiar, ale diabeł tkwi w szczegółach (...). Pytania o kwestie odszkodowawcze - a o to właśnie pyta strona rosyjska - są dla mnie niepokojące - zaznaczył mecenas. Według niego, czym innym jest pouczenie o możliwości otrzymania odszkodowania, a czym innym pytanie o wysokość poniesionych strat i plany dochodzenia roszczeń. - Oby nie doszło do sytuacji podliczenia sobie jakie straty poniosły rodziny - wyraził nadzieję Rogalski.

Za wcześnie na pozwy

Mecenas dodał, że jego zdaniem jest jeszcze za wcześnie na wytaczanie Rosji pozwów cywilnych. - Toczy się śledztwo, nie jesteśmy w stanie teraz kategorycznie stwierdzić odpowiedzialności takiego czy innego podmiotu, stąd też musimy z tą sprawą po prostu poczekać - powiedział. Dodał, że dochodzą do niego sygnały, że prokuratoria generalna już zaczęła zajmować się sprawą.

amk//mat/k

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Nie mam pojęcia o co chodzi?

Data: 2010-07-14 16:30:19
Autor: marek czaplicki
Rosjanie pytają rodziny ofiar o odszkodowania
Bogdan Idzikowski napisał na pl.soc.polityka:
Nie mam pojęcia o co chodzi?
stara prawda. jak nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o pieniądze.

Data: 2010-07-14 17:11:14
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "marek czaplicki" <emcza@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:i1khlq$9nq$3inews.gazeta.pl...
Bogdan Idzikowski napisał na pl.soc.polityka:
Nie mam pojęcia o co chodzi?
stara prawda. jak nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o pieniądze.

To wiem i wiedziałem. Ale o czyje?

Data: 2010-07-14 17:13:22
Autor: cytryna
Rosjanie pytają rodziny ofiar o odszkodowania

> stara prawda. jak nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o pieniądze.

To wiem i wiedziałem. Ale o czyje?
Chodzi o pieniądze wymienionych członków rodzin ofiar zamachu, oczywiście na początek, aby ustalić odpłatność za wczasy na Kołymie oraz należność za wikt
i opierunek oraz naboje pomordowanych a Katyniu przez siepaczy Berii et cons.

--

Rosjanie pytają rodziny ofiar o odszkodowania