Rosjanie z uznaniem o nas Polakach...

Data: 2009-04-20 19:15:31
Autor: Tzva Adonai
Rosjanie z uznaniem o nas Polakach...
Jak wiecie bywam ostatnio dość często na rosyjskich czatach politycznych,
oczywiście w charakterze polskiego przyjaciela.. Za sprawą mojej obecności wiele
się tam mówi o Polsce i Polakach.. Ostatnio miałem okazję brać udział w dyskusji
na temat odwagi polskiego żołnierza... Pierwsza rzecz, jaka kojarzy się Rosjanom
z polskim wojskiem, to ułańskie szarże na niemieckie czołgi... Mój czatowy pseudonim to "Paljak" rzecz jasna...

Zrzut ekranu: http://img524.imageshack.us/img524/8484/zszabelkanaczolgi.png

Na psp sporo starszego rocznika, więc nie powinno być problemów ze
zrozumieniem.. Po legalne tłumaczenie odsyłam do Panslavisty...

Data: 2009-04-20 10:41:36
Autor: Mariusz Merta
czy napewno paljak czy pijak ? ;-)
a chwalilas sie tzvela jak ladnie pisalas o rosjanach ?
pewnie nie... no to sie pochwal...
a swoja droga pewnie ci sie marzy soviecki soldata co to zachodzi cie
od tylca... i uuuuraaaaaaa wpieriod... a ruki wolnyje ;-)
a kiedy zaczniesz gadac na grupie dyskusyjnej np. Japonia ?
oczywiscie tez jako przyjaciel...
Mariusz Merta

Data: 2009-04-21 03:31:28
Autor: sofu
czy napewno paljak czy pijak ? ;-)

Uzytkownik "Mariusz Merta" <gumisiu1@wp.pl> napisal w wiadomosci
[...]

-- -- -- -- -

Oj, marzy mu sie taki rumiany od wódy soldat, taki o krzepkich ramionach w
kufajce i gumiakach, taki.okropnie meski.z dlugim fiutem.
Chcialby mocno poczuc go "w sobie", zeby miec wrazenie, ze go ktos pierdoli
noga od stolu!

sofu

Data: 2009-04-20 19:30:34
Autor: Panslavista

Użytkownik "Tzva Adonai" <tzva_adonai@vp.pl> napisał w wiadomości
[...]

    Tylko durny tzwel może rozpowszechniać gebbelsowski, a więc parchaty
chwyt propagandowy. Kawaleria zwalczała czołgi podrzucając na tyce wiązkę
granatów na przedział silnikowy - tam czołgi były najsłabiej opancerzone.
Wybuch powodował zniszczenie silnika i wyeliminowanie czołgu z walki.
Oczywiście można było rzucać granaty przeciwpancerne ręcznie - były takie, z
ładunkiem kumulacyjnym. Jednak pojedyńczy żołnierz miał nikłe szanse na
ucieczkę przy szarży oddziału czołgów - mogł być ostrzelany z broni
maszynowej następnych czołgów lub towarzyszącej im piechoty. Doskok i odskok
na koniu w warunkach zadymienia zwiększał skuteczność ataku jak i szanse na
przeżycie atakującego kawalerzysty, zwłaszcza gdy było ich wielu...

Data: 2009-04-20 19:31:54
Autor: Tzva Adonai
Rosjanie z uznaniem o nas Polakach...
    Tylko durny tzwel może rozpowszechniać gebbelsowski, a więc parchaty
chwyt propagandowy. Kawaleria zwalczała czołgi podrzucając na tyce wiązkę

Nasi przyjaciele Rosjanie są innego zdania.. Te szarże to właściwie jedyna rzecz
jaka kojarzy im się z polskim wojskiem, prócz "Czterech pancernych"...

Data: 2009-04-20 19:35:38
Autor: raff
Tzva Adonai pisze:
[...]

Mnie sie bardziej podoba zmysl strategiczny innej nacji, co to zapieprzala karabiny i spieprzala gdzie pieprz rosnie.

R.

Data: 2009-04-20 19:36:07
Autor: Panslavista

> [...]

rzecz
jaka kojarzy im się z polskim wojskiem, prócz "Czterech pancernych"...

Nie zapytaleś jak konna arnia Budionnego dostała baty...

Data: 2009-04-20 22:05:48
Autor: awe

Użytkownik "Panslavista" <panslavista@wp.pl> napisał w wiadomości news:gsic0v$lej$1nemesis.news.neostrada.pl...

[...]

-- -- -- -- --
ja tez tlumaczylem juz komus ze nie chcialbym siedziec w niemieckim czolgu jak naciera na mnie  polska kawaleria. oczywiscie mowimy o okresie II wojny swiatowej. No ale co ty mozesz jeshula wiedziec o kawalerii jak twoj ojciec a zapewne dziad i pradziad nie dosiadali nawet osla.....juz sobie wyobrazam zyda na koniu, jak siedzi tylem plecami do lba..stad ten ich brak wyobrazni....

awe

Data: 2009-04-20 22:10:50
Autor: Panslavista
Użytkownik "awe" <fakej2345@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
wyobrazam
zyda na koniu, jak siedzi tylem plecami do lba..stad ten ich brak

    Pachciarze mieli takie dwókołowe wózki z dwoma dyszlami sztywnymi.
Zaprzęgali tam stare szkapoy a jak któremu padła to sam ten wóżek ciągał.
Widziałem kiedyś taką fotografię, na której tego typu taksówki parchactwo
trzymalo...

Data: 2009-04-20 23:17:42
Autor: awe

Użytkownik "Panslavista" <panslavista@wp.pl> napisał w wiadomości news:gsikvs$qhs$1atlantis.news.neostrada.pl...
> [...]

Widziałem kiedyś taką fotografię, na której tego typu taksówki parchactwo

wiesz ja tam nie wnikam czym oni tam jezdzili, niechby nawet hulajnogami do paryza - tylko neich nie opowiadaja bzdur bez znajomosci realiow....nie wiem co z nimi jest, tak sie kreuja na inteligentny narod a gdzie sie nie rozgladne to jakies cwoki....nawet z ekonomia maja problem, choc u niektorych tradycje bankowe siegaja wielu dziesiatek albo wiecej lat....zawsze jakas wtopa, zawsze jakis przekret, tak jakby im talentu do normalnego biznesu nie starczalo...trzeba ukrasc, zakombinowac, niedoifnormowac,,,jeden drugiemu z wyprzedzeniem udziela jakis dziwnych informacji, daje znizszki - no doslownie wypychaja sie do gory, a po co to......determinizm historyczny zalatwie te sprawe szybko i sprawnie - drugi holocaust jesli nie dogadaj sie z arabami - skonczy sie predzej czy pozniej atomowa tragedia....
tylko ze jak konflikt rownie sie na inne kraje to nikt nie bedzie sie patolil - tylko dolaczy do rzezi....zwlaszcza jesli zostanie pare dni zycia...roznie to moze byc...ale predzej czy pozniej...opamietajcie sie Jeshula....bo zle skonczycie
awe

Rosjanie z uznaniem o nas Polakach...