Rosjanie zablokowali nasze ciężarówki. Unia umywa ręce

Data: 2011-01-26 13:10:12
Autor: Bogdan Idzikowski
Rosjanie zablokowali nasze ciężarówki. Unia umywa ręce
Nie ma co liczyć na pa pomoc Unii w transportowym sporze z Rosją. Komisarz ds. transportu jasno stwierdził, że Bruksela stroną sporu nie jest i nie jest w stanie pomóc polskim firmom.

Komisja Europejska jest świadoma sporu między Polską a Rosją w sprawie zezwoleń na wykonywanie międzynarodowych przewozów drogowych - poinformowano we wtorek PAP. KE zastrzega jednak, że jest to dwustronny spór i "nie ma kompetencji, by interweniować".

"KE jest świadoma sporu pomiędzy Polską a Rosją w sprawie kontyngentów na mocy dwustronnego porozumienia w transporcie drogowym. Jednakże Komisja nie jest jedną ze stron umowy dwustronnej ani też wielostronnej międzyrządowej umowy EKMT (Europejska Konferencja Ministrów Transportu)" - poinformował PAP serwis prasowy komisarza ds. transportu Siima Kallasa. "Dlatego też KE nie ma kompetencji do ingerowania w ten dwustronny spór" - podkreślono.

Chodzi o problem polskich samochodów ciężarowych, które utknęły na granicy Rosji z powodu braku rosyjsko-polskiego porozumienia w sprawie zezwoleń na wykonywanie międzynarodowych przewozów drogowych w 2011 r. Choć w poniedziałek Rosja zaczęła odprawiać wyjeżdżające z tego kraju polskie samochody ciężarowe, to problem wciąż nie jest rozstrzygnięty ostatecznie, bo nowa umowa wciąż nie jest wynegocjowana.

Dwustronne rozmowy w spraw zezwoleń na wykonywanie międzynarodowych przewozów drogowych w 2011 roku nie przynoszą rezultatów. Ich ostatnia runda odbyła się 12 stycznia w Warszawie. Sytuacji nie udało się odblokować. Ważność jednorazowych zezwoleń na 2010 rok, wydanych przez oba kraje, wygasła 15 stycznia 2011 roku. Rosyjscy eksperci szacują, że po 15 stycznia na granicach Rosji z Białorusią, Ukrainą, Łotwą i Estonią utknęło ponad 1000 samochodów ciężarowych z Polski.

Strona rosyjska, chcąc nie dopuścić do całkowitego wstrzymania przewozów, zaproponowała, by do czasu ostatecznego uregulowania problemu utrzymać je w I kwartale 2011 roku na poziomie 2010 roku. Strona polska - twierdzi Izba Handlowo Przemysłowa FR - nie zgodziła się na takie rozwiązanie i przeniosła kontynuację rozmów na koniec stycznia. Kolejna tura negocjacji odbędzie się 31 stycznia w Paryżu. Kontyngent zezwoleń na 2010 rok wynosił po 150 tys. sztuk dla każdej ze stron.

http://gospodarka.dziennik.pl/news/artykuly/319304,rosjanie-zablokowali-nasze-ciezarowki-unia-umywa-rece.html

A mnie się wydaje, że to Polska zablokowała swoje ciężarówki w Rosji!

Data: 2011-01-26 06:01:19
Autor: robertbig
On 26 Sty, 13:10, "Bogdan Idzikowski" <bogda...@neostrada.pl> wrote:
[...]

===============================================>
A mnie się wydaje, że to Polska zablokowała swoje ciężarówki w Rosji!

A mnie sie wydawało , ze polskie cięzarówki to tylko do amerykańskich
przyjaciól i  braci jeżdżą ??!
Po hamburgiery .
Przeciez my nienawidzimy slepo rosjan. I nawet argumenty czysto
finansowe , nie docieraja do nas .
Wot siła polskiej ideologii.
Idea cenniejsza od dzieniek.
Maładcy .
Szacunek.
Uczcie sie od nas narody.

Data: 2011-01-26 17:41:12
Autor: D. J. MC Donald Musk

Użytkownik "Bogdan Idzikowski" <bogdanid@neostrada.pl> napisał w wiadomości news:4d400f2f$0$2457$65785112news.neostrada.pl...
Nie ma co liczyć na pa pomoc Unii w transportowym sporze z Rosją. Komisarz ds. transportu jasno stwierdził, że Bruksela stroną sporu nie jest i nie jest w stanie pomóc polskim firmom.

normalna sprawa: niejaki tusk po raz kolejny nadstawil dupsko putinowi.
Wasz "prezydent", wasz "premier"...
Banda sovieckich cichodajek...

Data: 2011-01-26 09:03:04
Autor: robertbig
Rosjanie zablokowali nasze ciężarówki. Unia umywa ręce
On 26 Sty, 17:41, "D. J. MC Donald Musk" <kasza...@zyrandol.pll.lot>
wrote:
Użytkownik "Bogdan Idzikowski" <bogda...@neostrada.pl> napisał w wiadomościnews:4d400f2f$0$2457$65785112news.neostrada.pl...

> [...]
> jest w stanie pomóc polskim firmom.

normalna sprawa: niejaki tusk po raz kolejny nadstawil dupsko putinowi.

Ale zachód i usa "przygarna na" te cięzarówki ???
Przyjaciele pomoga chyba polakom ?
Chuj z ruskimi.
Na co nam one .
Bedziem jezdzic po ełuropie.

Rosjanie zablokowali nasze ciężarówki. Unia umywa ręce