Rosnąca temperatura silnika

Data: 2010-07-25 09:56:56
Autor: Hautameki
Rosnąca temperatura silnika
Witam

W pewnym momencie jazdy zauważyłem, że temperatura silnika zaczyna
niepokojąco rosnąć. Przyczyną był wyciek płynu chłodniczego z węża
prowadzącego do silnika. Układ uszczelniłem, zalałem płyn w
zbiorniczku wyrównawczym na max, niby wszystko ok.

Po pełnym rozgrzaniu silnika na postoju temperatura nadal rośnie. Co
może być przyczyną?
Auto - honda civic hatch. z 1995r
Zaznaczam, że nigdy nie miałem podobnych problemów, nawet po bardzo
ostrej jeździe wskazówka temperatury silnika stała nieruchomo w
miejscu.

Data: 2010-07-25 19:25:06
Autor: DoQ
Hautameki pisze:
[...]

A nie masz korka w chlodnicy w tym civicu?

Pozdrawiam
Pawel

Data: 2010-07-25 10:27:34
Autor: Hautameki
On 25 Lip, 19:25, DoQ <pawel....@gmail.com> wrote:
Hautameki pisze:

> [...]
> zbiorniczku wyrównawczym na max, niby wszystko ok.

A nie masz korka w chlodnicy w tym civicu?

mam, co sugerujesz?

Data: 2010-07-25 19:28:44
Autor: DoQ
Hautameki pisze:

A nie masz korka w chlodnicy w tym civicu?
mam, co sugerujesz?

Nalac plyn do chlodnicy?

Pozdrawiam
Pawel

Data: 2010-07-25 19:51:59
Autor: Mario
Rosnąca temperatura silnika
Po pełnym rozgrzaniu silnika na postoju temperatura nadal rośnie.

wentylator sie zalacza? ile ma biegow i czy wlaczaja sie kolejno oba?

pzdr

Data: 2010-07-25 21:27:06
Autor: Tomasz Pyra
Hautameki pisze:
[...]

Mógł sie układ zapowietrzyć.
Trzeba znaleźć odpowietrzniki i odpowietrzyć go teraz.

Data: 2010-07-25 23:37:13
Autor: Olek
On 2010-07-25 18:56, Hautameki wrote:

Po pełnym rozgrzaniu silnika na postoju temperatura nadal rośnie. Co
może być przyczyną?

zapowietrzenie układu

Data: 2010-07-26 08:30:23
Autor: Wmak
On 2010-07-25 18:56, Hautameki wrote:

> Po pełnym rozgrzaniu silnika na postoju temperatura nadal rośnie. Co
> może być przyczyną?

zapowietrzenie układu

Nic dziwnego, jeśli nie dolał płynu do chłodnicy.
W układach, gdzie na chłodnicy jest korek trzeba najpierw tamtędy napełnić chłodnicę a potem uzupełnić w zbiorniczku - po kilkukrotnym nagrzaniu/ostygnięciu.

Data: 2010-07-28 00:33:36
Autor: Hautameki
On 26 Lip, 10:30, " Wmak" <w....@gazeta.SKASUJ-TO.pl> wrote:
> [...]

W układach, gdzie na chłodnicy jest korek trzeba najpierw tamtędy napełnić
chłodnicę a potem uzupełnić w zbiorniczku - po kilkukrotnym

tak było

Data: 2010-07-28 13:32:46
Autor: TM
Rosnąca temperatura silnika
On Sun, 25 Jul 2010 09:56:56 -0700 (PDT)
Hautameki <hautameki@gmail.com> wrote:

[...]

Dwa razy takie cos mialem (Civic 2000r, 1.4 90KM). Pierwszy razem
padla uszczelka pod glowica, po dluzszej trasie jak sie zatrzymywalem
wzrastala temp silnika, wystarczylo przelac zawartosc
zbiorniczka chlodnicy do chlodnicy i przez jakis czas by spokoj ..
potem ponownie zbieralo sie w zbiorniczku. Po wizycie w warsztacie
okazalo sie ze padla uszczelka pod glowca. Drugi raz niedawno .. myslalem ze znow sie to stalo, na szczescie
tym razem cos z elektronika bylo, wariowal czujnik temp. 90zl w
warsztacie i jak reka odjal.

--
TM

Rosnąca temperatura silnika